šílená 2 matka |
|
(13.12.2011 13:27:33) Potřebovala bych názor i z jiného pohledu, zda má smysl učit dítě na nástroj, myšleno v lidušce, když nemá hudební sluch. Neumím posoudit, jestli se dítě dokáže na nástroj naučit. Dítěti by hraní na nástroj nevadilo, má vzor proč hrát,takže tam problém nevidím.
Ani netuším, jestli se děti zkouší, zda mají vůbec předpoklady, nebo dnes berou každého. A je nějaký nástroj přímo nevhodný nebo naopak vhodný?
Na druhou stranu pro hraje i spolupráce hudebky a školy - odpolední program,hudební nauka je další přínos. Kamarádi chodí do hudebky... Fakt hodně váhám.
Jak to máte vy? Díky za názory
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(13.12.2011 13:28:45) Důležité je, jestli dítě samo CHCE. Pokud ano, ať se klidně učí.
|
|
Lída+2 |
|
(13.12.2011 13:30:34) Strašně jsem chtěla,ale nenaučila jsem se ani na flétnu a na kytaru to teoreticky zvládám vše,ale prakticky se to nedá poslouchat
Takže za mě nenačí.........stav mé HV ne škole:zpěv za 5 a teorie ze skladatelů 1 na výzo vždy za 3
|
|
minutka |
|
(13.12.2011 13:30:38) Pokud chce, ať se učí. Problém být v ZUŠce může, taky záleží, na který nástroj chce hrát.
|
|
*Niki* |
|
(13.12.2011 13:31:18) Jak víš, že nemá hudební sluch? To, že někdo neumí zpívat neznamená, že neslyší Pokud tvé dítě chce hrát, dala bych ho na nějaký nástroj. Mmch Liduška je i výtvarno či tanec, není nutný hned nástroj či zpěv
|
Winky | •
|
(13.12.2011 13:40:11) přesně. A někdy kopa nadšení dokáže dohnat nedostatek talentu (na té základní úrovni).
|
|
|
Vínečko |
|
(13.12.2011 13:33:08) Nenaučí:-( Každého nového zájemce jsme vždycky zkoušeli zda má hlavně hudební sluch a rytmické cítění. Pokud tam sluch nebyl, žáka jsme nepřijali.
|
pearl |
|
(13.12.2011 13:49:46) A proč jste ho to nenechali aspoň zkusit?
Mě to přijde škoda...
Podle mě, pokud dítě chce, tak ho podpořit, ať to zkusí.
Podle mých zkušeností, jakmile uvidí, že mu to nejde, asi toho nechá. Já jsem toho příkladem.
|
Vínečko |
|
(13.12.2011 14:06:57) Protože, když je poptávka, berou se děti talentované. Pokud se místa neobsadí tak se u dětí "neslyšících" diskutuje nástroj. Např. u dechových a strunných nástrojů nemají šanci bez sluchu hrát čistě.
|
|
|
Elíláma |
|
(13.12.2011 13:50:23) Lenny. přesně, tak to má i mamka, zná pár kousků, kteří se nedostali na ZUŠ a rodiče jim dali soukromé lekce a asi tak: část se naučila drnkat pro radost nebo pocit, že jsou muzikanti část se trápila a trápila i okolí, a to hlavně proto, že přece každé dítě má mít hudební vzdělání já byla zase vždycky pohybově úplně levá, a taky jsem se na tanečky necpala. V tanečních jsem trpěla, na aerobiku ve škole i brečela. mysleli si, že si z nich dělám prdel...
|
Tante Ema |
|
(13.12.2011 18:32:56) Děti bez hudebního sluchu jsou mýtus. Každého lze naučit na základní úrovni čistě intonovat, jen se to musí umět. V hudebce to lidi často neumějí. Taky udržování mýtu o hudebním sluchu dodá člověku pocit výlučnosti, ale fakt to tak není. Já jsem to všechny děti, které jsem měla kdy v práci naučila. Nejsem génius, jen jsem na konzervatoři makala na IRS a hlavně jsme měli skvělého profesora. Smutné je, že třeba i na konzervatoři neintonuje slušně půlka třídy a učí se Kofroně zpaměti..
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(13.12.2011 19:08:11) Tante, potvrzuješ mi, co si jako laik můžu jen myslet. Jsem přesvědčená, že i bez výrazného hudebního talentu či sluchu, to je celkem jedno, jak se tomu říká, se dá v hudbě hodně naučit. Já jsem jako dítě byla nucená před nástupem do ZUŠky projít jakousi zkouškou, na základě které jsem byla zavrhnutá jako "to nemá cenu" a dodnes mě to strašně mrzí, protože přesto, že jsem se toho dost naučila jako samouk v pozdějším věku, profi vedení nikdy nedoženu.
VŽDY má cenu se učit cokoliv, když dítě nebo i dospělý člověk chce.
Teď jsem četla článek v časopise, kde Tomáš Klus jakožto bývalý úspěšný sportovec říká, že největší šanci v každém oboru mají ti průměrně nadaní, protože ti nejlepší velmi často nevydrží dostatečně dlouho. Jak to tak okolo pozoruju, je to opravdu častý jev.
|
zerat |
|
(13.12.2011 19:15:37) TAky jsem jako dítě zkoušky skládala... Teď před 1,5 rokem, když jsme přihlašovali dcerku na flétnu na ZUŠ, tak ji nikdo nezkoušel. Podali jsme přihlášku, zaplatili a chodí na flétnu. Fakt je, že pro učitele musí být za trest díte bez rytmického cítění Jen dodám, že naše starší holka má sluch, má rytmické cítění, ale ještě před 1,5 rokem neuměla zpívat tak, aby se udržela sama. Od chvíle, co chodí na flétnu začíná umět tón držet
|
|
Jiřule a 3 skřítkové |
|
(13.12.2011 19:29:55) já jako dítě zpávala v rolničce ..když jsem s tím přišla domu že mě vybrali tak máma nechápala. zpívala jsem strašně falešně:-D ale ve škole jsme lidem ze sboru zatleskala podle rytmu a vybrali si mě tak jsem asi hudební sluch měla teda
|
zerat |
|
(13.12.2011 19:36:40) Minimálně jsi měla rytmus Stejně tak vloni obdivoval naši holku její učitel, když ji viděl vystupovat s církevním společenstvím na vánoční besídce. Prý bylo super, jak se pohybovala, ukazovala do rytmu(ukazovací písnička). Mmch můj manžel neumí sám zpívat, s davem úplně v pohodě a má 100% hudební sluch a hraje na vše, co dostane do ruky, tak to asi opravdu o tom zpívání není
|
|
|
Tante Ema |
|
(13.12.2011 22:13:48) Bohužel, na hudebce se hodně dětí zkazí diletantským vedením nebo lhostejností nebo tím, že učitel není muzikální... Ale zrovna tak jsou i výborní učitelé, kteří by zasloužili pozlatit. Problém je, že tím, jak lidé mají obecně nulové hudební vzdělání a povědomí, neumětele nedokáží rozpoznat. Naprosto neplatí, že dobrý učitel je ten, kterého mají děti rády, ale je pro mě s podivem, kolik lidí tomu věří. Podle mě je hudební pedagogika u nás popelka. Už ZUŠky se snaží pokud možno vyprodukovat co nejvíc malých virtuosů s co největším počtem prvních cen namísto základně vzdělaných univerzálních muzikantů. O konzervatořích ani nemluvě. ZUŠka by se měla věnovat KAŽDÉMU, kdo je motivovaný, často se to neděje. Je pravda, že u mimořádně talentovaných dětí se často stává, že je hudebka-konzervatoř (někdy vydrží až do Akademie) "vytěží" tak, že jim zničí tělo a poraní duši, je to docela podobné vrcholovému sportu. Lví podíl na tom mívají i zběsilí rodiče. Muzikant, aby byl doopravdy dobrý, musí být lidsky a emočně zralý. Musí tzv. "mít odžito". Hrát rychle je fajn a dneska to většinovému publiku i stačí, ale po čase se to vyčerpá. Lidi, kteří rostou postupně, musí překonávat překážky, vyrovnávat se s neúspěchy pak paradoxně mají o čem hrát v době, kdy jejich hvězdní spolužáci mohou být vyčerpaní a zlomení, protože všichni paraziti doprovázející něčí úspěch, je opustí a oni mají ze života kůlnu na dříví. Mně se obecně moc nelíbí, jak se u nás vyučuje hudbě, připadá mi to vlastně blbě po všech stránkách. Ale to se nezmění, dokavad nevznikne poptávka a ta nesílí, spíš slábne.
|
Elíláma |
|
(13.12.2011 22:39:04) No, znám hodně učitelek na ZUŠce, kterým se nelíbí, jak se tady učí hudbě, samý debilní osnovy a postupy práce, metodiky jak pro slaboduchý, papírování, formality, soutěže pochybné úrovně a hlavně ta drbárna a ruka ruku myje na hudebkách...
|
Tante Ema |
|
(13.12.2011 22:43:44) Však jo. Pro mě by byla hudebka na hákování nad síly. O to víc obdivuju všechny dobré lidi, kteří tam vydrží. Nemyslím si, že všichni lidi na hudebce jsou zoufalci, jen tam ti zoufalci prostě jsou, stejně jako kdekoliv jinde a rodiče je rozponají pokuď možno ještě hůř než na základce.
|
|
|
|
|
Kája, 4 děti | •
|
(13.12.2011 20:02:30) Souhlasím. Každý z nás má alespoň trochu hudební sluch, jen velice malé procento lidí má absolutní hudební "hluch". Jedna velice dobrá učtelka z hudebky mi řekla, že když dítě opravdu chce, tak se to naučí. Sama dávala soukromé holčičce, která se na ZUŠ nedostala a docela jí to naučila. Já věřím, že skoro každý se dokáže naučit všechno i když to třeba nebude umět perfektně. Kamarádky holčina chtěla zase děsně moc tancovat a přitom byla taková tvrdá ,neohebná, pohyby vůbec nebyly ladné, ale protože chtěla a snažila se, tak dnes tancuje nádherně. Jo, byly to léta tréninků, ale fakt se to naučila i tu ladnost. Takže chce to jen trpělivost a všechno jde.
|
Tante Ema |
|
(13.12.2011 22:20:41) Profesor, od kterého jsem se učila, nám říkal, že je malé procento vrozeně nerytmických lidí. Necítí rytmus, je t svého druhu postižení, i když samozřejmě ne fatální. Tihle lidé se nemohou naučit slušně hrát (a taky třeba tncovat). Ale stejně bych si u dítěte, které se jeví jako nerytmické, ale přitom chce hrát, netroufla říct, že nemá cenu ho učit. Podle mě se to vždycky musí nejdřív zkusit, zjistit, jestli nerytmičnost není jen zdánlivá, nezpůsobuje ji nějaký blok atd.
|
Delete |
|
(14.12.2011 12:57:10) Jo, jo, těch, co nemají smysl pro rytmus je děsně málo, podobně jako těch, co mají absolutní sluch. Jen v naší rodině se ze tří dětí museli narodit takoví exoti dva . Já ani bratr nejsme schopní vytleskávat do rytmu, tancovat, zopakovat nápěv.....nese to s sebou i další problémy....přitom jede náš děda hrál na několik nástrojů, učil hru na housle, skládal hudbu (převážně teda dechovku).... Jo a se zpěvem to moc nesouvisí, prý zpívám dobře, když vedle mě zpívá někdo jiný správně. Nedokážu to posoudit ani ovlivnit. Vím jen, že v případě vícehlasů nemám šanci a můj zpěv se nedá poslouchat . Můj bratr zpívat neumí vůbec...
Výuka hudby v ZUŠ mě natolik znechutila, že jsem odtud děti vzala. Pro mě bylo podstatnější, že je hudba baví. Ano, je mi líto, že přicházejí o tu nauku a kvalitní vedení, ale způsob výuky byl pro mě (i pro ně) nepřijatelný....Takže se učí tak porůznu, žádná extra třída to není, ale zůstalo jim něco, co už jim snad nikdo nevezme, a to je láska k hudbě a k hraní samotnému...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.12.2011 16:29:56) dobrý učitel je základ. Mladší syn hraje bez sluchu a rytmu na housle, starší má sluch i rytmus, aspoň trochu, ve srovnání z ladším, ale učitelka mu hraní znechutila a druhá tomu moc nepomohla, takže asi k mé lítosti skončí :( nejmladšímu musím najít dobrou učitelku, kdyby chtěl taky housle, tak je to v pohodě, ale když on chce asi harmoniku jako ten nejstarší a tam se bojím, aby to nedopadlo stejně.Sluch i rytmus má z nich nejůepší, umí zpívat, mohlo by mu to jít ze všech nejlíp, ale najít mu učitele, ktrý zvládne jeho nesoustředěnost, netrrpělivost, nezvladatelnost, to bude potíž. Navíc ti dva mají i jiný schopnosti a zájmy, hudbu mají jen tak navíc, ale tento vypadá, že ta hudba by mohlo být to nejvíc, tím víc se bojím, aby ho nějaký trouba neodradil
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.12.2011 18:31:20) základ je spíše ten rytmus,dobrý učitel je taky důležitý,ale když dítě nemá rytmus,tak výuka časem stejně nikam nevede.měla jsme jednu takovou žačku a bylo to peklo,snažila se byla i docela zručná muzikálně,doma cvičila,ale chyběl tam ten rytmus a nedalo se s tim prostě nic dělat,pak jsem měla lemply,kteří na to doma nešahli,ale rytmus měli a časem tuhle dívenku stejně "předehnali"protože volba skladeb pro nerytmické dítě je dost omezená
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.12.2011 23:50:49) ale to je jedno, že se časem nedostane dál, to děcko je šťastný, že může dělat něco, co ho baví a má samo ze sebe dobrý pocit, ony to potřebují, nebudou z nich muzikanti, ale budou si umět zahrát pro radost, sami sobě, a navíc se naučí aspoň trochu rozumět tomu, co to znamená něco umět, pochopí, že hrát na něco je doceal dřina, takže mají pak jiný pohled na umění všeho druhu. fakt nejde o to, jestli má talent nebo ne rytmus se taky časem naučit dá, taky jsem to zvládla, i když nějaký chyby by se našly :)) ale i já jsem dál předala svým dětem něco z toho, co jsem se naučila, a i tu chuť umět na něco hrát, a to je přece důležitější nž to, jestli umím hrát nebo ne
a co je to vlastně umět hrát? znamená to, že umí jen ten, kdoe může koncertovat veřejně? nebo je to jen to, že si doma při špatné náladě člvěk vezme nástroj, něco si zabrnká a odplaví špatnou náladu? já bych na to tak vědecky nešla :)
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(17.12.2011 18:24:03) no,při domácím hraní to bez rytmu možná jde,ale pro znalého člověka to je celkem peklo poslouchat,ale každý má na to jiný pohled,ale všeobecně dítě bez přirozeného rytmického cítění v Zuš nemá co dělat a také když se zjistí při příjimacím řízení,že dítě rytmus nemá,tak ani neni přijato,ale jak už někdo psal,takových dětí,které mají tak špatný rytmus,že by s tim dobrý pedagog vůbec nic nesvedl,je hodně málosama jsem za svou 14-ti letou praxi zažila takové dítě jen jedno a i stim jsme nakonec nějakou práci udělali,ale šlo to vše pomaleji,ale důležité bylo,že to holku prostě bavilo
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(17.12.2011 18:25:48) "umět hrát"je celkem široý pojem a každý si ho asi vyloží jinak,pro mě to znamená,že dokážu určitou skladbu nastudovat tak,že bude proveditelná i veřejně,ale někomu může stačit,že si doma doprovodí lidovou písničku a i to jde považovat za "umění hrát"
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.12.2011 22:15:37) já chápu ZUŠ jako místo, kde pomůžou člověku rozvinout trochu cit pro krásu a kde ho neodradí od chuti se něco naučit, naopak mu pomůžou překonat i jeho nedostatky. Není nutný přece zvládat osnovy, osnovy jsou potřebný tam, kde je něco povinnýho, ale mně je úplně jedno, jestli syn nějakou skladbu zahraje ve 3. ročníku nebo ji zvládne až v 5., pokud ho to pořád bude bavit, tak to je důležitější. Na celým školství mi vadí cesta za výkonem, a to za jakýmkoliv, nějak se zapomíná na chuť učit se a touhu umět a znát. A to nejen v zuškách, ale i na normálních základkách.
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(18.12.2011 10:45:15) Zuš je škola,né pouze nějaký kroužek a musí se dodržovat osnovy a v dnešní době hlavně výstupy RVP,jinak by ti inspekce nedala na děti peníze a rodiče by pak cálovali celou platbu,ne jako nyní cca 2000 ročně,pokud dítě nezvládá,může na soukromou školu,která nemá dotace od MŠMT, je ale podstatně dražší,nebo na soukromé hodiny,tam ale většinou odpadá veřejné vystupování,někomu to tak vyhovuje,někomu to,a těch je většina,vadí,u soukromých žáků postupuji více podle potřeb klienta,u školy také zohledňuji potřeby dítěte,ale musíme se +,- pohybovat v rámci daného ročníku,nelze aby dítě látku 3. ročníku hrálo až v 5.tot lze právě při soukromé výuce,tam je to celkem jedno
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(18.12.2011 10:50:05) a prioritou pro mě je samozřejmně aby to dítě i dospělého hlavně bavilo,skladeb jsou hromady a dá se vybrat,tak aby to každému vyhovovalo i v rámci materiálu pro daný ročník,jsou tam celkem dost rezervy,většina dětí se tam vejde,takových,kteří látku fakt nezvládnou jsem zažila opravdu málo,ale je nutné se doma připravovat,pokud dítě hraje jednou týdně jen v Zuš,tak to jde opravdu hodně pomalu,ale i s takovými žáky jsem pracovala a nakonec cyklus úspěšně dokončili,je opravdu hodně důležité,aby si padl učitel se žákem i s rodičem a vzájemně se podporovali a komunikovali,pak jde vše lépe
|
|
|
|
Líza |
|
(19.12.2011 6:04:54) Yuki, no, bohužel nemáš pravdu, ZUŠky prostě osnovy mají a dodržovat je musí. Přesto, že rodiči je jedno, jestli dítě zvládne látku třetího ročníku až v pátém. Jsou součástí sítě školských zařízení a tímpádem pro ně platí stejný pravidla jako pro všechny školy a jsou závazný. Jistě pak zase záleží na řediteli, co si v rámci mantinelů, daných těmi pravidly, zavede ve své škole, někde bude rozumnější ředitel a snazší domluva, jinde to bude horší a budou rigidní. Ale pokud jde o prosté nevýkonové rozvíjení dítěte, které není hudební génius, bez ohledu na rychlost postupu a s tím, že dítě není schopné zvládat osnovy nebo ochotné dostatečně cvičit, aby je zvládalo - bych volila spíš soukromou výuku (respektive volila jsem, pro starší dceru - ze ZUŠky by ji dávno vykopli s jejím přístupem ke hře na klavír - ostatně ona by odešla sama dřív, než by ji stihli vykopnout - ale takhle má přesně to, co potřebuje, ušito na míru pro sebe; zcela bez ambic, ale zato s velkou dávkou individuálního přístupu a potěšení ze hry).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.12.2011 23:47:27) Mám v zušce dva syny, teda už jen jednoho. Starší dnes oznámil učitelce, že končí, domluvili jsme se tak. Hrál by, bavilo by ho to, jenže ve věku, kdy by byl ochotný hrát písničky, učit se lidivky, tak musí hrát nezáživný etudy a přednesy, a písničky nehrál téměř vůbec. JEnž hraje na harmoniku, na tu mi ho nikde nevezmou, u nás se kromě zušky jinde nedá, možná ještě na flétnu nebo klávesy.
Mladší má super učitelku, hraje koledy, písničky, má tam i cvičení, na housle to prostě jinak nejde, ale má ten repertoár vyváženější. Myslím si, že je to nejen o děcku nebo osnovách, ale hlavně o přístupu učitele.
Nějaký talent asi kluci mají, moc ho není, ale stačí to na to, aby byli schopní zahrát si pro radost a zvládat, ale prostě to toho staršího takt onebaví. A to je škoda, i na písničkách by se naučit mohl hodně, bavilo by ho to, takže by se naučil víc než na etudách. Neříkám, že jenom písničky a bez etud, ale trochu změnit poměr. Taky jsem hrála, ale měla jsem ten výběr takový víc šitý na míru. Mám celý cyklus harmoniky, vím o čem to je. Naopak manžel hrál z povinnosti na housle a švihl s tím po dvou letech, kdy se vzepřel :)) a dodneška nechápe, proč syn ty housle tak strašně chce :)))
|
Líza |
|
(20.12.2011 5:51:42) Yuki, jenže za nás, jestli jsi moje generace, nebyly LŠU školy s klasickejma osnovama, mohly si dělat mnohem víc, co chtěly. Takže tvůj cyklus na akordeon tak, jak tehdy vypadal, by dneska dost možná neprošel. Na druhou stranu já tehdy chodila do LŠU, která byla sešněrovaná dost pevně - nebo nevím, jestli to bylo na jiných nástrojích jinak, já hrála na klavír a tam bylo vždycky hodně dětí a mohli si fakt vybírat. Určitě je to dneska hodně o učiteli, ale ten má mantinely daný školou, která se zase musí vejít do mantinelů daných ministerstvem. Kdekoli na tomhle žebříčku může být problém (nebo nemusí).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.12.2011 17:15:22) nene, já jsem taky měla pevnáý osnovy, ono se určitě dá vybrat mezi víc skladbama, stejně jako to jde v houslích, musí to jít i v harmonice, nebo ne?
|
Líza |
|
(20.12.2011 17:51:33) Yuki, já nevím, učitelka ze zušky mi to nedávno vysvětlovala - u nás teda taky bylo docela drsno, připadá mi dokonce, že drsněji, než má holka teď - aspoň zatím ji nenutili hrát nic konkrétního povinného u zkoušek, zatímco za nás byly některý povinný etudy, povinný Bach... atd atd., zato je zase víc drtěj kolem hudební nauky než třeba mě. Ale údajně tehdy měly školy větší volnost udělat si to podle svýho, jak jsem koupila, tak prodávám. Je fakt, že dneska najdeš dost podrobnej RVP pro zušky na stránkách ministerstva jako součást školskýho zákona či nějaký prováděcí vyhlášky, už přesně nevím. Přes to asi vlak fakt nejede.
|
|
Líza |
|
(20.12.2011 17:52:48) Ale mezi víc skladbama musí jít vybrat (když se chce) docela určitě. Njn... Já bych asi taky bejvala sekla s klavírem, kdybych zůstala u svojí první učitelky. Naštěstí jsem přešla k jiný, která byla daleko míň na výkon a víc na hraní, a nakonec z toho bylo 13 let...
|
|
|
Marije |
|
(20.12.2011 20:52:33) Odpovím kompetentně: Na tehdejších LŠU byly osnovy dané pevně.Bylo uvedeno jaké stupnice, jakým způsobem, kolik etud, + výběr repertoáru - pouze klasická hudba.TO vlastně platí dodnes, RVP začnou platit až od příštího šk.roku. nyní sama učím na ZUŠ a někdy mi to až připomíná kroužek v domě dětí a mládeže. Říkám NĚKDY. Jako učitel se snažím zabránit nejhoršímu - čili se snažím, aby dítě dostalo opravdu kvalitní vzdělání. Často je to velmi těžké. Z mnoha důvodů. Nicméně - snažím se je uvést do základů klasické hudby, když to nejde, tak alespoň trochu. Často ovšem klasická hudba na ZUŠ stojí na úplném okraji! Osobně mě to velmi mrzí. Ale i tak vždy vybírám skladby se žákem, snažím se, aby hráli to, co je jim blízké. I z klasiky si nakonec vyberou, co se jim líbí. A když je nechytne vůbec nic a chtějí si zahrát písničku, co znají, nemám nic proti. Jen doufám, že žák se "chytne" a začne zase hrát a nechá se opět "ukecat" na něco náročnějšího a bude dělat pokroky. Někdy to trvá i rok, i dva a pak se chytne a chce hrát třeba Chopina, nebo Debussyho. Pak má ale co dohánět! Někdy i přes veškerou snahu skončí. Koledy jsme např. začali už v říjnu v rámci improvizace, takže všichni jsou schopní u stromečku solidně zahrát 4-5 koled. Ad hudební sluch: Bez hudebního sluchu hrát nelze - tedy pominu-li bezduché mačkání kláves na keybordu. Ani si neumím představit, že lidi bez sluchu by mohli mít z hudby potěšení. OVŠEM Jak to Vy poznáte, že dítě nemá sluch? Troufám si tvrdit, že za 20 let, co učím, jsem ještě neměla žáka, který by neměl sluch. Spousta jich neumí zpívat, to ano. To ale není určující. Vetší problém byl, když neměli rytmus. Takové jsem měla asi 2, to bylo opravdu těžké a s tím jsem si neporadila.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.12.2011 22:10:43) jj, tak nějak bych si výuku hry na nástroj představovala, je to přece něco, co dělají děti ve svým volným čase, tak je to musí bavit. Nejde o to, jestli z nich budou umělci, ale o to, aby se s tím uměním trochu setkali a aby se taky aspoň něco z toho umění naučili a pochopili, vážili si toho a taky těch, kdo něco umí,m protože pochopí, že není jen tak naučit se hrát
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|