JaninaH |
|
(25.7.2013 9:37:43) To mě se právě na VŠ líbilo nejvíc, tyhle výzvy. Kolikrát jsem si myslela, že TOHLE už fakt nedám, ale pak, když tomu člověk věnoval dost úsilí a čas, se najednou mlhy zvedly... Je pravda, že v některých částech fyziky se ke konci mlhy už úplně nezvedly, nějak jsem to dala, ale do hloubky to nešlo. A myslím si, že právě tohle mi dalo ze studia nejvíc, to sebevědomí, že zvládnu i to, co se mi na začátku zdá nezvládnutelné. Dělám něco úplně jiného, než jsem vystudovala. Jsem ráda, že jsem studovala něco, co bylo na hranici mých možností, třeba u dcery vidím, že si vybrala studium pro ni příliš lehké, je to škoda, myslím si, že ji to moc nebaví. K zakladatelce - rozumím tomu dobře, že nemáte didaktiku matematiky? Tomu se mi nechce věřit.
|
Jahala. |
|
(25.7.2013 10:42:35) Janino, ja na UK bych za cele bakalarske studium nemela didaktiku ta je az na magisterskem.
Jinak mne dalo poznani, ze pokud se nezmeni pedagogicke VS skolstvi nezmeni se ve skolstvi nic, slysela jsme za rok spoutu ukazek jak teda rozhodne ne jen jedno excelentni prednasku a dve takovy prumer, myslim ze na pedaku by to melo byt rozhodne jinak, otravilo a znechutilo me to velmi. ukoncuji studim a jdu na jinou VS uvidime jestli mi vrati chut studovat.
|
arantxa |
|
(25.7.2013 11:15:05) První studium mě ještě tak neotrávilo. Taky ráda vzpomínám na večírky a pařby na kolejích, ale teď mě to hodně štve. Připadá mi to jako velká ztráta času,učení se něčeho, co nikdy nepoužiju a co mě matikářkou na ZŠ rozhodně neudělá. Ty dva roky studia mi nedali nic a vzali nejen sebevědomí, ale i hromadu času, kterou jsem mohla strávit se svou rodinou.
|
Jahala. |
|
(25.7.2013 11:23:23) no, ja ani ty vecirky nemuzu zninit, pprotze jsem se ke studiu dohrabala az kombinovane po 40.
|
|
Epepe |
|
(25.7.2013 12:19:00) Arantxo, ale to je docela obvyklé u oborů, kde se pracuje s lidmi, ne? Tam není možné naučit konkrétní věci, protože každý, s kým pracujeme, je jiný. A navíc se předpokládá celoživotní vzdělávání.
Pokud vím od kolegů ze školy, tak metodiku v ohmataných sešitech si hlídali jako oko v hlavě.
|
arantxa |
|
(25.7.2013 12:28:24) Jenže my metodiku jako takovou neměli. My se učili akorát pojmy, co je matematika, co je to plán učiva, co je to RVP a ŠVP, jaký je jazyk matematiky, co je to pojem a definice, apod. Nikdo nám neřekl ani obsah učiva ZŠ. Nic jsme si neukázali ani na jednom příkladu z praxe.
|
Epepe |
|
(25.7.2013 14:13:59) Tak pokud vím, dneska si metodiku dělají samy školy podle ŠVP.
Jako, samozřejmě věřím, že vás naučili kulový, ale zrovna tohle bych jim nevyčítala. Měli vás naučit JAK se dělá metodika.
|
|
Epepe |
|
(25.7.2013 14:20:18) Tak pokud vím, dneska si metodiku dělají samy školy podle ŠVP.
Jako, samozřejmě věřím, že vás naučili kulový, ale zrovna tohle bych jim nevyčítala. Měli vás naučit JAK se dělá metodika.
|
|
CisloPi |
|
(25.7.2013 17:04:36) Arantxo, když víš, co je RVP resp. ŠVP, tak si to obsahově na webu snadno najdeš - buď obecně ten RVP pro základku, nebo ŠVP konkrétní školy (mám pocit, že to školy na svých webech musí mít). K tomu, jak co konkrétně učit stejně člověk dojde až ve vlastní praxi. A můžu tě ujistit, že to co jsem učila nějak před x lety bych dnes mnohdy pojala úplně "jinak", záleží také na klimatu třídy,...
|
|
|
Jája s čápátkem |
|
(25.7.2013 20:09:19) Jejdo, to není tak úplně pravda. Ikdyž nelze ve vědách o člověku naučit všechno, lze např. pomocí případových studií naučit způsoby a přístupy, to je důležité.
A co se týká metodiky, tak ta by se sakra měla učit. Protože pokud to bude dál fungovat z těch straých ohmataných sešitů, tak se moc kupředu neposunem...
|
|
|
|
|
arantxa |
|
(25.7.2013 11:08:07) Didaktiku matematiky jsme měli jen teoretickou typu, co je diskalkulie, typy slovních úloh, metody vyučování apod. O učivu ZŠ ani slovo... teda teď to po nás chtějí na státnicích, což my ani nevíme, co si pod pojmem zlomky na ZŠ představit. Prostě děs a hrůza. Na předešlé škole náslechové hodiny téměř nulové. Škola za nás odmítla platit peníze, takže na praxi šli jen ti, co měli známé někde ve škole. Já si třeba domluvila praxi na gymnáziu, kde jsem učila. První otázka po příchodu byla, kolik škola zaplatí a já řekla, že nic, tak jsme dostala potvrzení, že jsem tam učila a zbytek si vymyslela. S praktickou částí to bylo ještě horší. Nikomu se nechtělo zadarmo vypisovat papír o praxi, tkaže nám škola nakonec uznala i praxi z jazykových škol, kde většina z nás tehdy už učila.
|
JaninaH |
|
(25.7.2013 11:29:19) Arantxo, tak to tě chápu, to by mě taky otrávilo Mně vždycky přijde líto, když mi někdo řekne, že studuje jenom "pro papír", ale na čím dál víc školách asi ani o nic jiného nejde, a to oběma stranám. To je hodně smutné. Moje dcera taky takhle studuje jeden ze dvou oborů jen "pro papír". Zajímavé je, že během studia si našla v tom oboru práci, která ji, na rozdíl od studia, ohromně baví. Když jí říkám, že to je divné, argumentuje stejně jako ty - že jí studium pro tu práci prostě vůbec NIC nedává, že tam není prakticky žádná spojitost. Jen jednou mi nadšeně vyprávěla o semináři, říkám jí, no konečně tě něco baví, ale ukázalo se, že je to volitelný seminář s člověkem z praxe. J.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.7.2013 12:30:58) tak to sis vybrala dost blbou školu :(
|
|
|
|