Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 14:40:15) Můj syn (13), který je obouruký dysgrafik (v praxi to znamená, že je na obě levej, nicméně píše a většinu věcí dělá levou). Píše jen velkým tiskacím písmem, cokoliv jiného již dávno odvrhnul. Kreslení moc z výše uvedených důvodů neholduje. Včera přinesl domů obrázek s tím, že za něj dostal pětku. Zadání: oblečení budoucnosti. Nakreslil svou oblíbenou seriálovou postavu - Doctora (z Doctor Who, nás běží pod názvem Pán času). Nakreslil ho v saku a s motýlkem, na hlavě má fez, neboť to je Doktorův oblíbený oděv a navíc - trendy se prý vracejí. Učitelka ho vyhodila s tím, že to není oděv budoucnosti. Tak mu přidělal chapadla, aby to teda vypadalo "líp". Závěrečný komentář učitelky: "Takhle kreslí děti v mateřský škole." A dala mu pětku. Syn byl poněkud rozladěn a já s ním. Z obrázku totiž bylo vidět, že si s ním vyhrál a na něj to je skutečně výkon. Ptala jsem se pak trochu víc, na to, jak probíhají hodiny výtvarky. Většinou dostanou obyčejnou A4, občas čtvrtku. K tomu pastelky, někdy fixy. Jinak nic. Žádný tempery, vodovky, učení různých technik - prostě NIC. Takže jsem naštvaná na dvakrát - jednak kvůli tomu, že ho takhle nefér zhodnotila, a jednak, že v reálu tahle paní výtvarku učit buď neumí, nebo na to zkrátka kašle. Přemýšlím, jestli s tím mám vůbec něco dělat... jo, jde jenom o výtvarku, ale...
|
Jenda00 |
|
(12.3.2014 14:45:24) Měla ocenit tu snahu, kráwa jedna nebeská. Ještě dlouho bude v tom to státě trvat, než učitelka bude opravdu učitelka (neháži do jednoho pytele, pár vyjímek je). Syn by měl vedět, že ty jeho snahu ceníš.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 14:47:25) to on ví, naštěstí má už docela sebevědomí, takže se z toho nehroutí (dřív by ho to fakt sejmulo) vtipný bylo, když přišla domů dcera (výtvarně nadaná), viděla obrázek a aniž co věděla, říká: jé, to je pěkný, tos dělal ty? To jsi dobrej!"
|
|
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 14:47:41) no tak kazdy ucitel si mysli, ze ten jeho predmet je nejdulezitejsi, lec kresleni se sice z casti naucit da, lec nevim, ma-li to u nekoho smysl. Kdo nemel talent, dostal u nas vzdy dobrou znamku za snahu. Za pani ucitelkou bych zasla a popovidala bych si s ni. Tohle je nefer. Navic proc by nemel byt frak obleceni budoucnosti??? Vzdyt jak dlouho se uz nosi.....a pani ucitelka taktez nema kristalovou kouli, aby tu budoucnost videla sama, tudiz nevim, co jako hodnoti.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 14:55:24) já zrovna považuji výtvarku za velmi důležitý předmět, který může pomoct při rozvíjení tvořivosti, může být i relaxací, může vést děti k výtvarnému vnímání... když se dělá dobře. a je jedno, jestli je dítě tzv. nadané nebo ne
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 15:00:14) Rachel, no nevim jestli zrovna tohle muzes chtit po zakladce....jestli ho chces rozvijet, je lepsi ho dat do nejake LSU ci vytvarneho krouzku
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 15:21:37) tak on se do výtvarného kroužku asi nepožene, s tou dysgrafií, že nemyslím si, že chci po ZŠ moc
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 15:23:22) no jak j evidet, asi chces..nemozne. Babu bych hnala svinskym krokem
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 17:28:17) Anni, proč myslíš, že chci nemožné? K čemu by tedy podle tebe měla výtvarka sloužit?
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 17:55:01) Rachel..na zakladni skole asi slouzi k odpocinku ucitelky a oddechu zaku a nacerpani sil pred dalsi hodinou. Takovy klidovy predmet. Jako byl na tabore odpoledni spanek...jen je teda blbe, ze za to spani nekdo dostane petku
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 18:37:16) ale já se tě ptala na něco jiného K čemu by tedy podle tebe měla výtvarka sloužit?
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 18:57:12) k vytvarne tvorivosti deti, ktera se nesklada jen z malovani
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 19:06:27) ja osobne bych to delala jako s mou malou. Seznamila bych deti s ruznyma technikama malovani /pastel, akvarel atd../ a tvoreni. Podle toho jak by na tom byly bych jim vysvetlila co je to proporce, perspektiva, svetlo, stin a jak se co maluje /draperie, portret atd.../...pak tvoreni, klidne i keramiku /nepalena hlina/, sadra, odlevani...pak ruzne techniky tvoreni /treba na masopustni masku, metoda balonek, papir, lepidlo/ atd...atd.... Je toho dost. Zalezi taky na detech. Nasi male je 7,5 a tohle vsechno velmi dobre ovlada. Ale ona je dost nadana, ma perspektivni videni, proporce sedi, takze kdyz neco maluje /treba psa u babi ci babi-portret/ tak je to velmi slusne.
Je toho dost.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 20:14:50) no, tak vidíš. takže nechci nic nemožného
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(12.3.2014 16:26:59) Ráchel, vidím to podobně.
U nás tedy bylo v klasifikačním řádu napsáno, jak se mají hodnotit výchovy a šlo především o využívání předepsaných materiálů a pomůcek, o přístup k práci apod.
Taky jsem jeden rok učila výtvarku a jedné holčině jsem dala trojku z výtvarky na vysvědčení (a taky z informatiky a fyziky) a tatínek se mě přišel zeptat, jestli proti holce něco mám. No mně tohle vůbec nedošlo, že by to tak mohlo být bráno, ona byla hodně fajn a pohodářka, ale výtvarka jí těžce nebavila a kašlala na to tak okázale, že mi nedala jinou šanci. V druhém pololetí se mi pak povedlo ji přesvědčit k nějaké práci, pomohlo i, že se zapojila jedna spolužačka a trochu jí pomohla (nakopla ji k činnosti vlastní aktivitou). V informatice to bylo to samé v bledě modrém. Taky jsem to pak tatínkovi vysvětlila a byl v pohodě, a mně zase nevadilo, že přišel, protože na mě "nenaběhl", ale fakt se přišel zeptat, slušně a věcně. No a i když jsem tedy dávala tuhle známku na vysvědčení, tak jsem nikdy za práci v hodině, ať už dopadla jakkoliv nedala pětku .
Obecně mi u těchto zadání založených na fantazii vadí, když někdo hodnotí, co je správně a co je špatně nebo co je hezké a co ne.
Já jsem třeba hodnotila horší známkou, že když bylo zadání založené na perspektivě (koleje, cesta atd.), tak že ji tam dotyčný nepoužil. Nebo když někdo zaměnil více odstínů jedné barvy (učili se míchat barvy) za více barev....
|
|
|
|
Federika |
|
(12.3.2014 14:49:47) mám patnáctiuletýho, od doby, kdy přešel na víceletej gympl. dostává pětky z výtvarky běžně, taky mu je kázáno, že "jeho obrázky se vyučujícícmu moc nelíbí" a ještě dostává zvláštní -a pitomý-projekty na doma, aby "se pocvičil". Říkám mu,aby dělal zhruba to, co se po něm chce,choval se slušně, moc to neprožíval a na pětky kašlal. Od příštího roku si můžou vybrat,jeslti výtvarku nebo zpěv, zpívá falešně, ale vybral si zpěv Pokud by můj syn ve 13 neměl zrovna trauma z kule z výtvarky nebo by mu z tý výtvarky nehrozila čtyřka , která by mu mohla komplikovat úspěch v přijímačkách na střední školu, nic byhc neřešila.
|
Kam | •
|
(12.3.2014 14:52:06) Mám syna v šesté třídě, těžká dysgrafie, a učitelka mu vyhrožuje trojkou z výtvarky. Všude má napsáno, že se jedná o těžkou formu dysgrafie a jí je to jedno. Už se chystám do školy. A nejvíce mne baví, když mu do sešitu napíše červeně nečitelné.
|
|
Kač. ♀ + ♂ |
|
(12.3.2014 15:01:56) Líbí - nelíbí to bych si dala práci a našla nějaké draze prodané dílo které někomu může připadat nehezké ukázala ho učitelce a zaptala se jí jestli se jí líbí.....
hodnonotit stylem líbí nelíbí mě přijde pitomé
|
|
|
Len |
|
(12.3.2014 14:51:20) Chudak kluk. Jak pani ucitelka posoudi, co se bude v budoucnu nosit? Je vestkyne? Ja si teda nevzpominam, ze bysme ve 13 takhle kreslili, obcas jsme si zkouseli nejakou novou techniku a jinak byla vytvarka spis teorie o svetovem vytvarnem umeni. A protoze jsme na VV meli nasi matikarku, tak te hodiny obcas zneuzila jeste k matematice
|
|
withep |
|
(12.3.2014 14:52:14) "Učitelka" na to kašle. Dát dětem štětec a barvy by zvládla i uklízečka, to není věc aprobace. Co kdybys ji zhodnotila stejně přísně, jako ona tvého syna? Na třídních schůzkách, nebo písemně...
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.3.2014 14:56:41) právě uvažuju, jak na to...
|
|
|
Epepe |
|
(12.3.2014 15:01:44) Děsná kráva. Ta učitelka.
|
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 15:06:10) no ja nevim zlutasku....kdyz si vzpomenu na vytvarku mou, dcery a ted te male...prijde mi to o nicem Ale ja od malaa chodila do LSU a tam jsem se vyradila. Takze kdyz porovnam tyto dve zarizeni, je to nebe a dudy. Kdzy si vzpomenu, jak jsme asi v 10 ve skole kreslili akvarelem skolu, rozmerovali okna /pouzivali pravitko/, fakt sila Nevim, ale dle me vytvarka ve skole moc nerozviji. Ale mam umeleckou skolu, treba na to koukam moc kriticky
|
Anni&Annika |
|
(12.3.2014 15:14:18) tak tuhle otazku jsem si pokladala uz mnohokrat....proc to tam ma takovou uroven. Je to skoda. MOzna proto, ze se musi prizpusobit kazdemu, mozna proto, ze vv je asi vedlejsi predmet /nezman jake obory se dohromady studuji/. Ale urcite jsou i snazive ucitelky. A jestli jsou nedostatky, tak se to vi taky. Jinak by prece nebyly potreba vytvarne krouzky pri skolach. Nevim
|
|
Delete |
|
(12.3.2014 16:11:35) Šuplíku, u nás (tedy tam, co jsem učila, ale mám dojem, že i tady, kam chodí holky) dostávají výtvarky na druhém stupni především třídní a to z důvodu, že je to volnější hodina a pro některé třídní jedna z mála příležitostí být s tou třídou trochu víc. Třeba chemikářka, která učila ještě angličtinu, tak by svou třídu jako celek měla až v osmé třídě, takže proto učila i tu výtvarku. I moje holky mají třídní na výtvarku, i když jedna je matikářka a druhá češtinářka, takže se s nimi vidí každý den, ale právě jen při výtvarce je to takové pohodovější...a to u nás ve škole myslím i nějaká aprobovaná výtvarkářka je. Ale je fakt, že ze všech těchto případů zatím není žádná hrůzná zkušenost, děti dělají pěkné věci, výtvarka je baví a nevím o nikom, kdo by byl pruzen špatnými známkami.
|
Delete |
|
(12.3.2014 16:33:03) Šuplíku, tak to mě by výtvarka bavila, vlastně už tu zkušenost mám . Hudebku bych, zejména na druhém stupni, nedala . Jinak z principu mi tenhle systém nevadí, zejména když prostě výtvarkáři nejsou, ale zase by mi vadilo, kdyby někdo ten předmět nechtěl, a přesto by ho dostal befelem. A co nevyhovovalo mně, dostala jsem takhle rodinnou výchovu, která sama o sobě mi nevadila, ale měla jsem dvě devítky rozdělené na třetiny a namíchané, přitom jsem v devítkách neučila nic jiného, takže bylo nad mé síly poznat, kdo je z jaké třídy, neznala jsem tam ty vztahy a hodně těžko se tím pádem s nimi dělaly aktivity založené na vzájemné spolupráci, nedokázala jsem se vyhnout kolizím. V osmičce jsem to měla podobně, ale ty jsem měla i na fyziku, takže jsem je znala jako třídy a pracovalo se s nimi úplně jinak.
|
|
Delete |
|
(10.4.2014 15:18:48) Milado, co pročítám inzeráty, už přes rok, tak minimum těch, co hledají, má aprobaci na výtvarku . I se mnou teď studuje to učitelství prvního stupně výtvarkářka jen jedna (z třiceti), specku žádná. Tam, kde jsem učila, taky výtvarkář(ka) nebyl(a). Ve škole našich holek taky vysloveně výtvarkář není . V obou případech to učí převážně třídní nebo ti, co potřebují doplnit úvazek. Na druhou stranu mám pocit, že školy ani o vyslovené výtvarkáře nestojí, právě proto, že je obvyklé to řešit jinými učiteli s pocitem, že to vlastně může odučit každý .
|
Delete |
|
(10.4.2014 18:07:10) Milado, jo, tomu věřím, právě proto, že se to začalo ve škole řešit tím doplňováním úvazků a dáváním výtvarek třídním...Když jsem chodila na ZŠ já, měli jsme výtvarkáře dva, oba chlapi, učili tedy nejen výtvarky, ale ty výtvarky neměl nikdo jiný, na druhém stupni....jeden pak dělal ve škole i zástupce ředitele. Na gymplu totéž, z toho jeden byl akademický malíř. Ale od té doby jsem učitelku nebo učitele ve škole s aprobací VV - něco pro druhý stupeň nepotkala . Podle mě prostě výtvarka ztratila na hodnotě jako předmět, není důležitá, je to "jen" výchova, neměla by se známkovat, takže proč by se v ní mělo něco vyučovat, děti by měly získat k umění vztah, ale evidentně je jedno, kdo ten vztah buduje....
|
Delete |
|
(11.4.2014 2:43:11) Milado, ne, každý ne. Je docela možné, že někdo studoval jen jednooborovou výtvarku, ale takových na ZŠ asi moc nebude, čekala bych je na uměleckých školách a v ZUŠ. Pak jsou zcela jistě umělci a absolventi výtvarných škol a u těch záleží na tom, jestli si k tomu doplnili pedagogigcké vzdělání nebo doteď učili "bez papíru". No a pak jsou ti, co mají VV s něčím.
|
|
|
|
|
|
|