12.3.2014 16:26:59 Delete
Re: Pětka z výtvarky
Ráchel, vidím to podobně.
U nás tedy bylo v klasifikačním řádu napsáno, jak se mají hodnotit výchovy a šlo především o využívání předepsaných materiálů a pomůcek, o přístup k práci apod.
Taky jsem jeden rok učila výtvarku a jedné holčině jsem dala trojku z výtvarky na vysvědčení (a taky z informatiky a fyziky) a tatínek se mě přišel zeptat, jestli proti holce něco mám. No mně tohle vůbec nedošlo, že by to tak mohlo být bráno, ona byla hodně fajn a pohodářka, ale výtvarka jí těžce nebavila a kašlala na to tak okázale, že mi nedala jinou šanci. V druhém pololetí se mi pak povedlo ji přesvědčit k nějaké práci, pomohlo i, že se zapojila jedna spolužačka a trochu jí pomohla (nakopla ji k činnosti vlastní aktivitou). V informatice to bylo to samé v bledě modrém. Taky jsem to pak tatínkovi vysvětlila a byl v pohodě, a mně zase nevadilo, že přišel, protože na mě "nenaběhl", ale fakt se přišel zeptat, slušně a věcně.
No a i když jsem tedy dávala tuhle známku na vysvědčení, tak jsem nikdy za práci v hodině, ať už dopadla jakkoliv nedala pětku
.
Obecně mi u těchto zadání založených na fantazii vadí, když někdo hodnotí, co je správně a co je špatně nebo co je hezké a co ne.
Já jsem třeba hodnotila horší známkou, že když bylo zadání založené na perspektivě (koleje, cesta atd.), tak že ji tam dotyčný nepoužil. Nebo když někdo zaměnil více odstínů jedné barvy (učili se míchat barvy) za více barev....
Odpovědět