BETKA |
|
(18.1.2015 22:48:26) Ahoj,
vystudovala jsem VOŠ a hned poté nastoupila do práce. Ve 33 letech jsem otěhotněla a následně šla na mateřskou. Dítku je rok a já pobytem na mateřské přehodnotila svůj život. Rozhodla jsem se, že bych chtěla jít učit (alespoň na částečný úvazek). Vždy mě tato profese lákala, navíc prázdniny a pracovní doba, to vše nahrává maminkám od dětí, aby zasedly právě za katedru. ///Prosím nepiště mi sem názory typu, že si práci moc idealizuji, nebo, že bych měla raději studovat dvouoborově atd..../// Řešila jsem pro a proti už několikrát a jsem si opravdu jistá, že chci jít studovat právě Matematiku se zaměřením na vzdělávání a to na UK (pokud dopadne kladně přijímací řízení). A tak sháním další informace, abych si mohla udělat představu, jestli se to dá s prckem (a později i s prací) zvládat, i když jsem už nějaký ten pátek ze školy.
Nestudoval (nestuduje) někdo prosím tento obor? Jakou formou probíhá výuka, jak je studium náročné (časově, počet neúspěšných studentů atd). Na stránkách fakulty se mi podařilo najít, že by měla výuka probíhat Pá+So jednou za 14 dní, je to tak? Jak je to se školným na této VŠ (26 let už mi bylo)?
Za každé info budu vděčná,
děkuji a přeji pěkný den
|
N. | •
|
(19.1.2015 6:53:28) Studium pa+so zhruba jednou za 2 - 3 tydny. Bc. studium mene narocne na cas (min seminarnich praci, ale vic pisemek). Na ucivo celkem narocne. Uspesnost naseho rocniku v Bc.- zacinalo nas asi 40, statnice jsme delali 3(pocitam dohromady jednoobor i dvojobor dalkare).
Studium s prckem - zacinaly jsme tak nektere, dalsi si deti porizovali (to i je tam umyslene) behem studia.
Prubeh studia: nekteri vyucujici stihnou i behem tech pa+so odvykladat vse, co kzousi, u jinych je potreba samostudium, materialy jsou vetsinou dostupne on-line.
Skolne budes platit, jen pokud jsi uz studovala na verejne VS (to nezminujes, takze asi platit nebudes, na veku nezalezi).
|
|
Petra | •
|
(19.1.2015 8:00:22) Ahoj Betko, zkušenosti moc neporadím, ale jinak jsem na tom úplně stejně, stejné věk a stejné plány. Je fajn vědět, že snad nejsem úplně naivní, když o tom samém uvažuje i někdo jiný . Já tedy ještě přemýšlím, jestli se nepřihlásit na kombinaci s pedagogikou. Bavila by mne kombinace matika-fyzika, ale ta kombinovaně na PedF UK není. Šlo by to na matfyzu, ale z toho mám obavy, že by to bylo nad moje síly. Přece jen tu fyziku bych se musela doučit, na SŠ jsem jí měla jen v prváku. Ale počítám, že i matiku budu muset hodně osvěžit. Vždycky mě však bavila, učit ji, je můj sen. Pojďme se v tom vzájemně podporovat . Nevím, jak si tady dát vědět třeba e-mail, aby nebyl veřejně vidět v příspěvku. Asi se musím zaregistrovat, že? Petra
|
CisloPi |
|
(19.1.2015 18:01:09) No, myslím, že na učitelství - zvláště na MFF - by se neměl hlásit někdo, kdo se bude muset doučovat tři roky předmětu :-(.
|
|
Kaja222 |
|
(19.1.2015 19:29:52) jsou tam prijimacky. Pokud je da, tedy pokud se nauci a porozumi tak, aby je dala, tak ma velkou sanci, ze to da cele.
|
Lída+4 |
|
(19.1.2015 20:00:21) Přijímačky na MFF jsou poměrně primitivní.
|
Kaja222 |
|
(19.1.2015 20:02:41) ja si rikala, kdy se objevis, abys zamachrovala.
jen to holce prej.
|
Lída+4 |
|
(19.1.2015 20:31:44) Tak ani na tom učitelství není udělání přijímaček žádnou zárukou úspěchu ve studiu, taky jsem tam znala dost lidí. Přijímačky na matfyz nejsou nijak zvlášť těžký záměrně, aby nebyly příliš diskriminovaný lidi, co na to sice můžou mít, ale na střední škole měli mizerný matikáře. Dělají se hlavně kvůli odfiltrování těch, co chtějí na JAKOUKOLI školu, kam se snadno dostanou, tam pak na všechno kašlou a mají rok dotovanýho vegetu. Obdobně to funguje i na spoustě oborů na technikách.
|
|
|
Kaja222 |
|
(19.1.2015 20:03:18) ona nejde na teoretickou matiku, ale na ucitelstvi.
|
Kaja222 |
|
(19.1.2015 20:17:16) ale to mas na kazde skole. Velky ubytek je v prvaku vsude, cast lidi prechazi na lehci skoly, cast jde radeji pracovat.
Naopak si myslim, ze kdyz chce studovat ted, tak ma vetsi motivaci, vi co chce a jestli ma rozmyslene hlidani, tak proc ne. brnkacka to nebude, ale s tim se pocita.
Navic na PedF je Hejny a vladne tam konstruktivisticky pristup k matematice, cili jde se po pochopeni. Me se ten pristup moc libi a mrzi me, ze te didaktiky bylo tak malo (v ramci CZV).
Strasit stylem "ja to pred 20ti lety dala, to jsem dobra, kouknete se na me a kolik lidi tehdy vypadlo" - to mi prijde dost ubohy.
|
Lída+4 |
|
(19.1.2015 20:33:14) Spíš jde o varování ve smyslu "dostaneš se poměrně snadno, ale musíš pak hned začít skutečně makat, jinak máš nejspíš smůlu". Co tě kouslo, že se tak čertíš???
|
|
Petra | •
|
(19.1.2015 23:11:21) Díky všem z zkušenosti. Samozřejmě mě ani nenapadlo, že by na mff bylo lehké studium. To tam s takovou představou opravdu někdo jde??? A nenapsala jsem, že bych se musela doučovat středoškolskou matematiku, ale napsala jsem, že bych si ji musela osvěžit, což je podstatný rozdíl. Prostě proto, že jsem ji 10 let nepoužívala, ale nikdy mi nečinila problém. To doučení jsem psala o fyzice a to bych myslím dala, pokud bych se kousla. Ale zdejší diskuze mě utvrdila v tom, že se přihlásím na PedF. Jde mi totiž hlavně o didaktiku matematiky. Ideálně by mě bavilo učit matematiku celou ZŠ, tj. první i druhý stupeň, ale to se v ČR moc nenosí a vím, že učitelství 1. stupně ZŠ jako takové by mě nebralo. Hodně mne oslovila právě Hejného matematika a tak nějak doufám, že se touto metodou bude učit čím dál tím více. Když jsem byla na podzim na besedě s panem profesorem, tak zde padla info, že již se testuje i na druhém stupni. Samozřejmě, že zde by pak měla být ta návaznost na stupeň první. Mrzí mě totiž, že mnoho učitelů matematiky dětem matematiku spíše znechutí. Ráda bych, abych třeba i já přispěla k tomu, že pomůžu v dětech rozvinout logické myšlení a hlavně chuť a nadšení do matematiky. Z vlastní zkušenosti vím, že na učiteli hodně záleží. Co mě od studia odrazuje je čistě moje obava o to, jestli nejsem blázen, kdy chci v tomto věku učitelství studovat a někdy před skoro před čtyřicítkou bez praxe do tohoto oboru pronikat a sbírat zkušenosti, které jsem už dávno mohla mít nasbírané. Faktem je, že za tu dobu, co se rozmýšlím, jsem už mohla mít půlku studia za sebou. Takže asi do toho půjdu, jinak mě to bude už navždy mrzet.
|
|
Kaja222 |
|
(20.1.2015 8:03:33) ja jsem z pristupu Hejneho opravdu nadsena. Ja si loni zacala delat ped. minimum s didaktikou matiky prave na PedF (ja uz VS mam, tak to slo poresit takto a od zari ucim) a za sebe musim rict, ze ta didaktika tam je fakt super. A berou studium opravdu hodne vazne, Gymnazialni matematika se povazuje za samozrejmost, ja si loni pred prijimackama znovu propocitala celou prirucku prikladu k maturite a SS, mmch pulka lidi, co se tam hlasili ty prijimacky neudelalo, dokonce i stavajici ucitele matematiky. To podle me vypovida o kvalite ucitelu....
Behem studia jsem pak propocitala jeste dalsi, Novotna a kolektiv a tu muzu vrele doporucit. Petakova ma priklady v podstate jen na "doplnit cisla a spocitat", Novotna v tom ma koncepci a jde se hodne do hloubky co se tyka pochopeni. Mam to stazene z internetu, nevim jestli je k dostani. Spoluautorem je soucasna vedouci katedry PedF.
Nevim jak je na tom didaktika na MFF, ale ja osobne bych sla do PedF prave kvuli Hejnemu.
Pro zajimavost - s malyma detma jsem se na ty prijimacky chystala pul roku, abych spocetla vsechno. Prece jenom je to uz par let, co jsem uvizla na RD.
|
|
|
Kaja222 |
|
(20.1.2015 8:12:55) supliku, co vim, tak na katerde pracuji na ucebnici pro II. stupen, ale metodika je vypracovana i pro III. stupen. Treba didaktiku analyticke geometrie jsem ted studovala z Hejneho Teoria vyucovania, ktera je snad 30 let stara. Ma tam i popis z vyucovacich hodin.
Ja mela analytiku moc rada, mam slusnou prostorovou predstavivost, nikdy jsem s ni problem nemela. Ale Hejnyho pristup mi otevrel uplne novy pohled - my jsme to meli zavedene pomoci zavedeni vektoroveho prostoru (jiz na SS), coz prece jenom je hodne teoreticky pristup. Hodne se mi libi Krynicky, ale zrovna v te analytice volim jednoznacne Hejneho - jeho postup dava moznost vhledu a ne jen se nabiflovat vzorce a mit je jak kolo stesti, coz je casty pristup studentu.
Nicmene hlavne jde o pristup. A ten se tam uci. Jak tvorit priklady, jak je podat, aby si zaci mohli poznatky konstruovat sami. I ti prumerni.
|
Pefa |
|
(20.1.2015 11:25:49) Huhu, moc díky za skvělé zprávy! Já jsem také z Hejného metody nadšená, i když bohužel na naší vesnické škole se touto neučí, takže moje děti se ve škole učí klasicky. Teď jen se musím rozhodnout, zda se přihlásit na jednooborovou matematiku anebo kombinaci s pedagogikou. Ta pedagogika mne také zajímá, myslím si, že by se mi hodila, ale nechci aby to bylo na úkor matematiky. Podle studijních plánů je při dvouoborovém studiu matematických předmětů, logicky, méně. Pokusím se zjistit, jestli je možné si na pedf zapsat i předměty, které ve studijním plánu nejsou, pak by to mělo být jedno. Bylo by fajn, kdyby se tu objevil někdo, kdo v bakalářském kombinovaném studiu na pedf uk studuje. Právě jsem se dívala po nějakém opakování matematiky k maturitě, takže díky za tipy na další literaturu. Podívám se po ní. (už registrovaná) Petra
|
N. | •
|
(20.1.2015 12:10:40) Prihlasit se samozrejme muzes i do predmetu, ktere nemas povinne, ale casto se pak takove predmety prekryvaji s temi, pro tebe povinnymi. Ja delam jen jednooboor.
|
|
N. | •
|
(20.1.2015 12:11:54) Ja tedy uz nejsem na bakalarskem, to jsem skoncila pred rokem a pul, ale pokracuji stale na PedF.
|
Pefa |
|
(20.1.2015 12:55:34) Díky moc za info! Takže omezené to není, záleží jen na tom, jestli se mi to nebude s něčím krýt, to je jasné. Píšeš, že jsi na jednooboru. A setkáváš se s těmi, co studují matematiku ve dvouoborovém studiu? Máš pocit, že jim důležité a zajímavé přednášky chybí? Omlouvám se za spoustu otázek, ale potřebuji se nějak rozhodnout a zkušenosti lidí, kteří to přímo studují jsou neocenitelné.
|
Kaja222 |
|
(20.1.2015 13:13:54) ja pridam zkusenosti z meho studia - je to neuveritelne casove narocne. A i kdyz rodina zpocatku pochopeni mela, tak to pochopeni casem vyprchava, na tom jsme se shodly uplne vsechny ucastnice kurzu. Idealni je, kdyz uz mas dite v MS nebo aspon hlidane babickou. Pro me byly hodne narocne predmety jako psychologie, pedagogika, obecna didaktika, filosofie atp. Opravdu hodne zajimave, ale u tehle veci jsem sla z nuly a musela jsem nacist hodne knih, abych byla v obraze.
Didaktika matematiky je pak radost. Ale je zase potreba si hodne rozmyslet jak co vyucovat, to ale dokud clovek nejde na praxi, tak si stejne nepredstavi.
Blbe je hlavne ale to, ze clovek nema cas jako za mlada. A ta dlouhodoba zatez je pro rodinu fakt narocna. Ted jsem koukala, ze napr u didaktiky informatiky (jednoobor kombinovane je umrtnost 90procent a to ne kvuli obtiznosti uciva)
|
N. | •
|
(20.1.2015 14:45:50) A praxe je taky az na navazujicim studiu, na bakalarskem nic.
|
|
|
N. | •
|
(20.1.2015 14:41:46) Ano, dvouoborare potkavame na tech spolecnych predmetech. Ted jsou trochu upravene studijni plany, pred 4 lety to bylo casto tak, ze jsme vsichni meli prednasku a jednooborari k tomu i seminar, ci cviceni. Takze jsme to meli vice do hloubky, ale stejne veci. Ted myslim se to lisi i v tech predmetech.
Dvouoborari meli vice problemu to stihat casove (napr. na te pedagogice museli porad psat nejake eseje, seminarky aq tak, to na matice spise ty pisemky a zkousky). Ze by jim neco chybelo to nerikali.
Bakalarske studium je hodne zamereno na zvladnuti samotne matematiky, didaktika je az v navazujicim studiu.
|
N. | •
|
(20.1.2015 14:45:06) Zacinala jsem studium, kdyz jsem mela 1 dite ve skolce a jedno doma, ted uz jsou obe ve skole. Ten prvni rok byl fakt drsny (dite cele dny doma, tatinek porad v praci, babicku jsem nechtela pretezovat). Ted uz casto s detmi zustava doma tatinek(kdyz mam prednasky v sobotu), kdyz se potrebuji ucit doma, odveze deti k babicce (a ona je s nimi rada). Bez babicky bych to asi nezvladla.
|
|
|
|
|
|
Kaja222 |
|
(21.1.2015 8:57:01) ja to beru tak, ze je to z velke casti i otazka toho, co my jako ucitele chceme. A pak je take problem hodinovych dotaci... Me se libi, ze Hejny necha studenty si vetsinu vzorcu odvodit, dlouho pracuje jen na priprave, aby umeli zachazet se souradnicemi a vektory. Odvozeni ma metodou postupneho uvolnovani souradnic, coz mi prijde fakt jednoduche a uderne.
Kdyz ucitel ve dvou hodinach studenty seznami se vsemi tvary zapisu primky a pak na to dostanou pisemku, tak je jasne, ze to resi tim, ze se to nazpamet nadrti.
Me osobne se vic libi pristup jit po pochopeni a vzrocu uvadet co nejmin. Dokonce docentka, co nas ucila rikala, ze videla, ze trebas kombinatoriku nejaka ucka oducila, aniz by uvedla jediny vzorec. A ono to tak fakt jde. Vsechny vzorce na variace, permutace, kombinace plus s opakovanim nakonec studenty zahlti a zacnou se orientovat na to, aby je umeli a pak je prirazujou jako kolo stesti. A vsechny priklady lze pritom resit usudkem.
Jinak Hejny uci i vysokoskolaky. V podstate stejnym zpusobem. Ja s nim nekriticky se vsim nesouhlasim, ale rozhodne to je tisikrat lepsi nez soucasny zpusob vyuky.
|
|
|
|
|
|
Saamajna |
|
(19.1.2015 20:41:12) Kdy?
Treba se zname...
|
|
|
|