| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Co si představujete pod pojmem integrované dítě?

 Celkem 80 názorů.
 Evžíček 


Téma: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(21.4.2016 17:27:27)
Ahoj,

Mám 2 integrované děti na běžné ZŠ. Mají dysfázii, nadprůměrnou inteligenci ( názor psycholožky, ne jen můj subjektivní).
Nemají poruchy chování, ale jsou snadno unavitelní a při vyučování vyrušují - např. Si říkají diktát nahlas po písmenech- mají i dysgrafii a dysortografii.
A co podle některých diskutujících s nimi? Ruší, zlobí, mají poruchy učení- do praktické ZŠ? Když jsou inteligentnější než většina spolužáků?
Nějak mi fakt chybí tolerance k jinakosti, pořád se jenom řeší, aby děti měly klid a jelo se na výkon a nikdo nezdržoval.....
Je uajímavé, že u synů ve škole to nikdo neřeší, to je vzorek matek na rodině tak jiný a všechny mají geniální děti, které ruší integrované děti v jejich skvělém rozvoji?
 Kafe 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 17:30:02)
Evžíčku - inkludovat se mají nově děti s IQ pod 70 bodů. O dětech s dysfázií snad nikdo nepíše. Můj ji má též, k tomu ADHD. Má IVP, bez asistenta. Nikoho neruší, prostě normální dítě ve třídě. Nepovažuju ho za inkludovaného.
 Rodinová 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 17:30:17)
Ne, mam bezne deti, uplne negenialni, nikdo je nerusi v nicem.

Takhle postavit uvodni příspěvek je osvěžující ~t~
 Jachtarka 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 18:12:48)
To přeříkávání mě přesně zaujalo. Klukovi (zkřížená lateralita) rozstřelí zvukové podněty pozornost tak, že není schopen napsat diktát na lepší známku než čtyřku s přimhouřenýma očima. Když totéž píše v tichu, má to bez chyby.


Je druhák, ve třídě jich je 19. Neznám počet integrovaných dětí s diagnozou, ale jsem ráda, že jich je ve třídě málo a že učitelka může třeba syna poslat za dveře do klidu si diktát zkontrolovat.

Zkoušeli integrovat od první třídy, klučíka nevím s čím, jen vím, že průvodním jevem jeho "zvláštnosti" byla agresivita. Tak když sejmul ze schodů snad každého ze třídy, pomlátil se se všema, byla doporučena změna školy.

Třeba u starší holky integrovali kluka, co nemluvil česky, od třetí třídy. Dneska v páté jazykově pohoda, zvládl to jak on, tak třída.
 Z+2 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 17:37:52)
Výsledek debilní kampaně v mediích a naprostého nepochopení zákona od pedagogů. Strašně smutné a škodlivé. Sere mně to hrozně. Rozhodně to není jen tady rodina, je to nálada ve společnosti, která je pro děti kterých se to týká až nebezpečná.
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 18:45:50)
Z+2, vezmi si do třídy několik romských dětí a pochopíš do týdne, čeho se ti špatní pedagogové tak bojí.
 Z+2 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 18:52:49)
No ono s romskými dětmi by jsme se měli naučit taky pracovat. Klidně v rámci inkluze. Toho, že se jich někdo bojí chápu. 6 ve třídě může být dost složitý problém.
Ty mohou být na ZŠ ať už je inkluze uzákoněna nebo není. Řekl bych, že když už ve třídě jsou, tak bude jednoduší je zvládat s asistentem než bez něj.
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 19:10:38)
Pracovalo se s nimi dost těžko, navíc kdysi byly na práci s romskými dětmi příplatky na obtížnost. Dneska je to o to horší, že romské děti vědí, že pokud nebudou nic umět, snáze dosáhnou na sociální dávky. Práce fakt není něco, co by vyhledávaly, jsou tak vedeny z rodin. Řešením není hodit všechno na školy, to by mělo jít taky ruku v ruce se syxstémem poskytování dávek. Není přece normální, aby rodina brala tisíce na dávkách a měla de facto vyšší příjem než ti, co pracují, ale mají malý plat. Dobře to bylo vidět v jednom letošním dílu Výměny manželek: 5-členná rodina měla na dávkách 38.000. Když otec přišel o práci, nijak se nestresoval, prostě měl dávky a na nich víc, než kdyby pracoval.
Jasně, jsou i Romové, co pracují, Ale je jich žalostně málo. Navíc ti, co nepracují, mívají hromadu dětí, 5 a víc. Já osobně v tom vidím velý problém do budoucna, protože nepracujících (a nebojím se toho slova - parazitů) bude prostě moc.
 mrakova 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 19:20:26)
Neměli ti Romové více dětí než 5? Já myslím, že není lehké narodit se jako Rom. Myslím, že i zaměstnání se jim hledá těžko. Málokdo zaměstná Roma, pokud má více uchazečů. Tak se tomu prostě přizpůsobil, moc práce pro ně není, tak musí být dávky, aby byl sociální smír. Navíc stejné dávky by dostali i české rodin, kdyby žili jejich stylem.
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 21:39:23)
Mraková, jak ale zaměstnáš někoho, komu je jedno, jestli do práce přijde nebo ne, jestli bude pracovat nebo ne... Dávky dostane vždycky. Pokud je těžké je zaměstnat, proč si nepořídí živnosťáky? Víš, oni prostě nechtějí pochopit, že firma má zakázky a termíny. Dřív vyváželi odpadky, dneska to dělají bílí. Hpdně Rpmů pracovalo na stavbách, tam jsou dneska Ukrajinci. U nás ve fabrice byl jeden na nákladní vrátnici, ale neuměl zapsat SPZ auta, které jelo do podniku, neuměl zapsat vzkaz do sešitu a nedokázal najít osobu v interním telefonním seznamu ani jí zavolat, že má cosi na vrátnici. Tak jsme ho museli propustit, protože jsme ho v práci nemohli učit číst a psát, to už měl umět ze školy.
 Raduza 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 22:33:45)
Vis kolik je takovych bilych? Hlavni problem je v tom, ze je to Rom. Nemaji to lehke. Vzdycky rikam "tyden v jejich kuzi, tyden by vam stacil"
 wer 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 6:48:19)
Bromelie ~R^~R^~R^
Já bych s nimi neměnila.
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 9:32:36)
Vietnamec má taky jinou barvu kůže a neslyšela jsem o ghettech typu Chánov. Proč teda nejsou problémy s nimi (teda jsou, jsou tam problémem hlavně drogy, ale jak to, že se integrovali bez problémů a bez miliónů, nalitých do neziskovek? A to tu nejsou 5 století jako Romové, během jedné generace si osvojili jazyk, což se Romům nepovedlo ani za 5 století a pořád vykřikují, jak jsou dyškrymynovaní. Vietnamci ve škole nejsou dyškrymynovaní? A víš, co je zajímavé? Že se Vietnamci Romům vyhýbají a nechtějí s nimi bydlet ani v jednom paneláku. Že by byli rasýsti?
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 17:38:24)
Ti méně inteligentnější spolužáci třeba na práci potřebujou klid .
 Z+2 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 17:43:17)
No ano, a proto je třeba hledat cesty jak toho dosáhnout. Naučit to dítě nemluvit nahlas, například.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 17:45:17)
To jistě, ale nesmí se to chápat, on je chudák integrovanej, má na to papír a ti co nemají papír to musí snášet.
 Z+2 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 18:48:45)
Ale tak to vůbec není. Tak to může fungovat jen na špatných školách.
 sarmi 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 18:26:02)
to je vyborny napad!~t~
 Evžíček 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 19:05:09)
To dítě nahlas mluvit musí, protože jinak to není schopné napsat
 Oliverka 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 22:14:00)
Evzicku, jak ale resit situaci, kdy jine dite potrebuje na svoje psani klid?
Neni prece mozne vyhovet jednomu a potreby druheho ignorovat. A rekla bych, ze tech deti co potrebuji klid je vetsina.
Jak bys to tedy spravedlive vyresila?
 Oliverka 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 22:28:36)
Jentak, ja sama potrebuju na svoji praci klid :-) Kdyby si treba nekdo poustel hudbu, nemohla bych svoji praci delat dobre. Takze kdo chce hudbu, ten si ji pusti do sluchatek.

Ale fakt me zajima pohled Evzicka, jak by to resila ona, aby byli spokojeni vsichni.
 Evžíček 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 23:02:02)
Spokojení nebudou nikdy všichni a upřímně, všichni myslí především na svoje děti.
Já jsem se školou spokojená - a neznám žádná ideální řesění. Zase si myslím, že přecitlivělé děti, co potřebují absolutní ticho a klid, aby se soustředily,mají taky problém, jen jiný než moji kluci.
Já tohle téma založila, protože mne zajímalo, kdo jako integrovaný nikomu nevadí- zatím mi z toho vychází akorát vozíčkář nebo slabozraký- ale nesmí hlučet a zlobit- možná i nějaký ten dyslektik, ale hodný a tichý......
Člověk by řekl, že zlobí jenom integrované děti .....
 Adelinkaa 1 dítě. 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:16:37)
Tak Evžíčku promiň, ale nepovažuji se za nějak přecitlivělou, ale být ve škole, psát dikát a v mé blízkosti sedící někdo, kdo si to celé říká nahlas, tak ani nenapíši jak se jmenuji, v tom se prostě soutředit nemá. Mít tam dítě, která to vn ímá stejně, tak se ho pokusím přeřadit do jiné třídy, na inkluzi není vůbec naše školství připravené ani stavěné, výsledný efekt je, že "normální žáci se nanaučí nic, protože budou vnímat v třídě x různých asistentů, které samozřejmě při výuce působí rušivě, on v reálu stačí úplmně jeden, natož, když jich je více. Dle mě by tyto děti měly mít vlastní třídy, ner v praktických a speckách, na úrovni běžného vzdělávacího programu, ale měly by vlastní třídu.
 Ivka3 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 17:44:10)
tohle přesně ted řešíme, dcera s vývojovou dysfázií(velmi špatně mluví) má nadprůměrnou inteligenci, také dle názoru psych. Já to v ní nijak zvlášt nevidím.
A na konec vybírám z "normální" ZŠ, kde je fajn přístup a komunikace s učitelkou, budou respektovat IVP, pak z jiné "normální " ZŠ, kde je logopedická třída, a z třetí ZŠ pro sluchově postižené, kde s vadou řeči mají největší zkušenosti. A nevím, mám strach, abychom se rozhodli správně. Nevím, zda je v našem případě integrace mezi "normální" děti to pravé~d~
 Len 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 18:26:56)
Ja mam prvni dite autistu, ktery byl 7 let integrovany a druhe dite velmi nadane, takze zase uplne jiny duvod pro integraci. Stejna skola si poradila s obema, druhe dite ji jeste navstevuje. Ve skole je dost deti integrovanych, v kazde tride je nejake + deti, pro ktere je anglictina cizi jazyk. Nejmin deti je zrovna ve tride me dcery a to je 25, takze male tridy to opravdu nejsou. Pokud ucitel nezvlada, je nahrazen, reditelka se s tim necanca.
 Elwing 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 19:27:16)
Nevim proc se u nas musi rusit to, co nese pomerrne dobre vysledky.To je ta ceska zamindrakovanost, ze co je na zapad, musi byt nutne proste lepsi. V tech okolnich zemich, ktere nam jakoze maji byt vzorem, zustava obrovske mnozstvi deti negramotnych. Navic maji ve tride daleko mene deti a celkove vyssi zivotni uroven, takze na vsechno je jaksi vice penez.Ja jsem proti integraci retardovanych a mentalne postizenych deti, tj.s IQ cca pod tech 70. K cemu bude tomuto diteti nejaky asistent(zadny specialni pedagog, ale kdosi mozna s maturou proskoleny nejakym kurzem).Na noseni vycpanin z kabinetu?Ma smysl pro takove dite sedet ve tride, kde se bude treba celou hodinu v matematice probirat trojclenka a ono pritom nezvladne napocitat ani do padesati, nepochopi zakladni pojmy?Mrhani casem, hlavne pro to retardovane dite.Kamarady tam taky neziska, tak maximalne se k nemu budou deti chovat slusne a s respektem, pokud bude mit stesti
 wer 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(21.4.2016 22:27:16)
~R^~R^~R^
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 7:17:09)
moje děti chodí do školy až do 5 třídy se všemi dětmi, které prostě v tom určitém věku dosáhnout do prosince 6let a je úplně jedno zda jsou ty děti chytré, hloupé, dys, černé nebo modré či mluvící jenom čínsky, s genetickými vadami, jakékoliv
není s tím naprosto žádný problém, děti se nikomu nesmějí, zvládají
já zase nechápu, proč se v Čechách dělá problém z něčeho, co žádný problém není
 arsiela, 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 7:47:44)
Commer ty jo to mě zajmá. Mužeš mi napsat jak to funguje? To mají děti individuální plány,podle nich se pracuje,nebo jak se učí? Moc díky za vysvětlení.
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 9:46:15)
Arsielo, já nevím jak to funguje, ale já vidím ty děti před školou, děti nejrůznější, ráno jdou do školy a ve 12 ze školy. Ve škole je učí paní učitelka, fakt nevím co ti k tomu mám říct. Od 5 třídy se dělí na děti studijní, běžné a pro praktické vzdělání. Ale do té doby chodí všichni spolu stejně jako třeba do mateřské školky. A nemají asistenta, co vím, tak ani v jedno třídě, pokud potřebují vozíčkáři pomoct, tak jsou vychovatelky nebo teď tady jsou mladí kluci jako vychovatelé. Ale oni mají plošinu, takže všechno probíhá normálně.
 X__X 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:39:09)
-Commer- a tedy když do třídy chodí děti s mentálním deficitem, které nemají asistenta, co tam celou tu dobu dělají? u nás s takových dítkem asistentka chodila na nákupy, do kuchyňky, prováděla nácvik sebeobsluhy... protože zdaleka ne všechno učivo byť na prvním stupni to dítko bylo schopno pobrat a jenom tak zbytečně sedět ve třídě by pro jeho rozvoj nemělo žádný efekt ~d~ když děti nemají asistenty, kdo je s nimi, když se třeba potřebují vyspat nebo třeba ze zdravotních/osobních důvodů potřebují v době výuky na nějaký čas opustit třídu?
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:46:19)
ony neopouští třídu, pokud je některému dítěti špatně /což bývá i mojí dceři-v ČR byla vedena jako zdravotně postižená/, tak mají ve třídě kout, kde je sedačka, koberec a malá knihovna, vlastně takový roh co zabírá čtvrtinu místnosti a tam si dítě může během hodiny odejít, může si tam číst a pít podle libosti dokud mu není lépe, pokud je to závažné, tak samozřejmě volají rodiče, v případě infektu a tak, ale dcera přijde ze školy a řekne mi, že třeba dvě hodiny proležela, doma pak doháníme co zameškala, musí dovyplnit pracovní listy do nějakého data, kdyby to nezvládla, tak se to řeší s učitelkou, teď je novinky, že v tom koutu mají i jednoho domácího mazlíčka, tahle třída chce papouška, tak je to trochu náročné a pořízení, takže ho tam ještě nemají, ale ostatní třídy už ano
 X__X 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 11:11:35)
ale tak já nemluvím o tom, že by dítěti bylo špatně. já mluvím o tom, že vzhledem ke svému stavu prostě potřebují v danou chvíli klid. autistické děti, které něco rozruší a potřebují se sklidnit. děti po epileptických záchvatech, které jsou po záchvatu spavé nebo zmatené (zároveň ale u nich jsou takové záchvaty na běžném pořádku, nic, kvůli čemu by se museli volat rodiče). děti vzhledem ke svému problému zvýšeně unavitelné. děti, které vzhledem ke svému mentálnímu deficitu nejsou v takových chvílích schopny samy se tiše zabavit tím, že si budou třeba číst nebo si kreslit. prostě adepti na speciální či praktické školy, či jak se jim správně říká. o tom, že se ve škole potřebují naučit jiné věci, než děti bez problémů ani nemluvím a těžko může jedna učitelka zároveň učit třídu Přemyslovce a zároveň jít třeba s dítětem do obchodu a připravovat ho na praktický život. nemůže se rozdvojit, potřebuje asistenta. anebo se může vykašlat na vzdělání dítěte s mentálním deficitem, kterého by se mu jinak dostalo.
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 11:37:16)
To nevim jak se resi deti s epi zachvaty,ktere jsou kazdy den.Takove deti neznam,ale dokud dite neni nejak stabilizovane tak to skolni dochazku asi vylucuje.Tady volaji rodice i kdyz si dite rozbije koleno nebo zapomene tasku na plavani.Takze u epi zachvatu by volali asi take.
 X__X 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 11:48:38)
no, ty epileptici byl jenom takový příklad, že pár rodičů s takovými dětmi znám, včetně těch, kteří mají děti ve speciálkách (tam už to samozřejmě není jenom o epilepsii, ale i o mentálním deficitu). ale věř tomu, že u epileptika i několik záchvatů za den může být stabilizovaný stav (když je nestabilizovaný, tak to jsou třeba desítky i stovky viditelných záchvatů denně).

samozřejmě, není epilepsie jako epilepsie, většina léčených epileptků bude dlouhodobě bez záchvatů. ale pokud se máme bavit o integrovaných dětech nebo dětech chodících do speciálek, tak tam už ten výskyt záchvatů bude větší. logicky, kdyby ty děti byly v pohodě, nepotřebovaly by speciální péči. a to si právě maminky pochvalují, že ve speciálkách vědí, kdy ještě zvládají sami a kdy už volají rodiče, že dokáží děti nechat si odpočinout, když to potřebují, že respektují třeba právě tu zvýšenou pozáchvatovou spavost, že s nimi v rámci školy pracují třeba i rehabilitační pracovníci...
 Elwing 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 12:03:28)
Commer, tam je to ale taky hodne o tobe.Sama rikas, ze dceri pomahas, kdyz to ve skole treba nezvlada.Predstav si, ze by tvoje dcera mela nejakou matku z rad neprizpusobivych, nikdo by s ni doma ucivo nedohanel atd. Ja specialnim skolam fandim a inkluzi povazuji v nekterych pripadech za dobre reseni, ale rozhodne si nemyslim, ze by to melo byt aplikovano plosne a ty specialky porusit.
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 8:39:42)
Elwing, už jsem to tu několikrát psala: u nás ve zvláštní škole byla delegace japonských učitelů a jasně řekli, že oni nevzdělavatelné děti nevzdělávají. Do té skupiny patří i děti nevychované, které o nějaké vzdělání nemají zájem. Řekli, že to jsou vyhozené peníze a že ty zdroje dají radši na děti, jejichž rodiče mají o vzdělání dětí zájem a vedou je ke vzdělání. Ty pak mají i méně dětí ve třídě. A pochybuju o to, že by ty jejich japonské nepřizpůsobivé podporovali masivními sociálními dávkami. Co kdybychom si vzali vzor tam? Proč budeme nutit k chození do školy a dokonce k učení děti, které na to kašlou a jejich rodičům je to šumák? Vždyť to jsou skutečně vyhozené peníze. Chceš v dospělosti bydlet na smetišti nebo v ghettu? Tvoje rozhodnutí. Nechceš? Choď do školy, uč se pak pracuj. Ale příčí se mi snižovat úroveň výuky na úroveň dětí nepřizpůsobivých, co o vzdělání absolutně nemají zájem.
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 9:50:52)
Myslím, že každé dítě by mělo dostat šanci na základní vzdělání. Je to základ civilizované společnosti. To dítě bude v té společnosti dalších 80 let žít, a když to do něj investuješ jako do dítěte, tak je šance, že mu umožníš lepší život. Že to někdo promrhá, to je věc jiná.
 Raduna 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:00:45)
Commer,

ty o tom mluvíš tak, jako by v ČR někdo dětem bránil chodit do školy. Školní docházka je tu jaksi povinná a do postižených dětí se investuje tím, že mají speciální jim uzpůsobené školy.
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:31:00)
Já nerozumím pojmu: speciální jim uzpůsobené školy? Proč? Každé dítě má jinou potřebu a asi není reální, aby každé dítě mělo svoji speciální školu, to je na učitelce, aby zvládla učit děti více nebo méně nadané. Číst, psát a počítat se musí naučit všechny děti, pokud se nejedná a vyloženě závažné postižení, které to zcela vylučuje. A učitelka je vysokoškolsky vzdělaná osoba s praxí, která snad ví, jak to ty děti naučit. Učit chytré děti je snadné, ale vždycky v životě nebývá všechno snadné, ale proto jsou vzdělané, aby věděly jak na to.
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:57:10)
Commer, speciální škola má redukované učivo a max. 16 žáků ve třídě. Je uzpůsobená pro děti s nižším intelektem. To ale neznamená, že do ní chodí všechny děti. Ty, které mají bezproblémové chování, chodí třeba na normální základky, kde teda třeba 2x propadnou a ukončí povinné školní vzdělávání třeba v 7.třídě.
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 11:02:31)
nevím zda je takový rozdíl mezi 16 a 22 dětmi ve třídě a taky nevím jak se dá spolehnout na měření intelektu u 6 letého dítěte, ono taky ten intelekt není vše, že

a že někdo zlobí? To ti mám pocit, že tady vůbec neřeší. Tady děti nezlobí a učitele mají v úctě, možná náboženství nebo nevím co. Ale to by si prostě nikdo nedovolil.Nemyslím běžné zlobení, ale nějaké zásadní odchylky, nevím to jsem nezažila, že by se řešilo. Pak ředitel je vždy usměvavý a děti chválí kudy chodí a to tu má nadpoloviční většinu dětí, co se vzdělávají v jiném, než v mateřském jazyce.
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:37:29)
školní docházka je sice v ČR povinná, ale můžeš ji plnit formou školy domácí a zajímalo by mě zda někdo kontroluje, zda všechny děti, které dosáhly věku 6 let nějakou školu navštěvují, dost o tom pochybuju
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:32:35)
děti mají 22 žáků ve třídě jako maximum a žádné asistenty, učitelka to zvládá
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:52:57)
Jentakj, já to vážně nemyslím, já jen říkám, jak se na problém integrace dívají Japonci. Pokud budeme nevzdělaným cpát sociální dávky, aby i oni nějak přežili, jak je chceš motivovat, aby se snažili, vzdělávali nebo pracovali? Když vědí, že ty svoje dávky dostanou spíš tehdy, když nebudou nic umět (a pak budou řvát, že jsou chudáci dyškrymynovaný). Tak je s jejich životním názorem nacpeme mezi děti motivované a těm tak sebereme nejen chuť do práce, ale znemožníme jim i vzdělávání?
 Drop 


Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 10:58:04)
Analfabeto, tohle je elitářský pohled na svět. Vytvořme elity a dávejme šanci těm nejlepším, ale pak musíš mít někde planetu, kam budeš raketou posílat ty horší. Nebo chce každý den na ulici zakopávat o žebráky, lidi bez šance na práci v kolikáté generaci? Ne musíme zde žít všichni aholt si musíme pomáhat, ti lepší a úspěšnější těm horším a línějším. Jiné teorie již vyzkoušené prostě nezabírají.
 Commer, nevidím elitářství v tom, když 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 16:35:13)
Commer, nevidím elitářství v tom, když někdo absolvuje základní školu, vyučí se třeba truhlářem a pak v tom oboru pracuje. To přece není o elitách, ale o tom, že my cíleně podporujeme nemakačenky a parazity v jejich způsobu života. Jak je možné, že někdo absolvuje 9 let školní docházky a je negramotný? Co v té škole dělal? Víš, že před r. 1989 byla ve Znojmě vojenská posádka, kam byli odveleni mladí Romové a tam se učili číst a psát? Pokud teda nejsou schopní si přečíst ani vzkaz, který jim napíše mistr, tak bych je poslala zametat ulice nebo na jiné práce, a to bez pardonu. Co budeme dělat za dalších 40 let, když podobný exemplář má 5-7 dětí, opět negramotných? Kdo to množství parazitů bude živit? Mně už se to snad týkat nebude, já do té doby umřu, není mi 20, ale budou kvůli tomu muset naše děti emigrovat? To už teda ten radši japonský systém. Myslím, že šanci na vzdělání měli podobné týpky dost, školy jsou dostupné a (zatím) bezplatné.
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si vlastně představujete pod pojmem integrované dítě- reakce na diskuze o inkluzi 

(22.4.2016 18:46:35)
Tohle přece není elitářské:
http://www.impuls.cz/clanky/2016/04/lukas-kotlar/
Jde o to věci měnit, ale zúčastnění musí aspoň trochu CHTÍT!
 Citronove koliesko 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(21.4.2016 19:08:19)
No tak ja mam vysokointeligentne (testovane) a naozaj poslusne deti so zaujmom o vzdelavanie (vyjadrenie ucitelov).

A dceru napr. "rusil" spoluziak ktory pri nesuhlase s ucitelom sa postavil a kopal do dveri, potom ked tento prepadol tak mala spoluziacku ktora ucitelke ktora ju "nenechala na pokoji a pozadovala aby na hodine pracovala" dala normalnu facku a zhodila ju na lavicu. Rusili ju ziaci ktori ucitelom nadavali, ktori "marili" vyucovanie...pravda az na druhom stupni pretoze prvy stupen chodila v nasej dedine a tam take nieco nestrpia (=problemove deti vzdy odidu a neprisposobive rodiny tu nemame...).

Co s takymi detmi? Ako ich integrovať? Rodicia nespolupracuju resp. v skole su radi ze ucitelov nepridu zbit oni, socialka neriesi ani mrtve dieta zastlane 3 roky pod paplonom v byte nieto nejakeho do dveri kopajuceho ziaka, vylucit takeho ziaka nemozu, prepadnut moze len 1x na prvom a 1x na druhom stupni. Na porade si tychto ziakov delia tak aby preboha bol v triede len jeden a podla toho tito ziaci aj "prepadavaju".

Co potom maju robit rodicia poslusnych inteligentnych deti ktore nemaju ziadne dys, nemaju specialne naroky a jedine co chcu je v klude sa ucit? Nikto neriesi ze chodia zo skoly frustrovane, unavene, znechutene, ze musia pocuvat nadavky, ze ich oznacuju ua sprtov, ze do skoly sa im nechce pretoze sa tam nudia, pretoze ich rusi spravanie, ktore je pre nich nepochopitelne a neprijatelne. Kto berie ohlady na nich? Kam s nimi? Urobime im specialne triedy? Uz teraz utekaju na 8 rocne gymnazia kde je to aspon trochu lepsie. A uz sa ozyvaju hlasy ze tieto gymnazia su elitarske a mali by sa zrusit resp. riadne obmedzit.
 takyjedna 
  • 

Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(21.4.2016 19:31:55)
to je myslím jádro "pudla"

většina rodičů (ať už na jedné, či druhé straně barikády) nemá problém s inkluzí jako takovou, protože se předpokládá, že jedni i druzí budou spolupracovat, tak, aby inkluze fungovala, ale pak tady bude fůra jiných, kteří se JEN povezou a jejichž děti budou integrované ač o to nebudou mít zájem nejen ty děti (což se dá pochopit), ale ani rodiče (rozuměj, nulovou spoluprací či dokonce bojem proti učitelce a třídě) , budou jen kamenem na krku celé třídy a školy, co s těmito??
 wer 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(21.4.2016 22:01:19)
V žádném případě do praktické školy. Ne. Praktická škola je pro děti s nízkým IQ.

Tvoje dítě potřebuje hlavně dobrou učitelku. To co popisuješ, není skoro žádné rušení.
 Raduza 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(21.4.2016 22:31:09)
Pokud maji dysgrafii a dysortografii, nemaji psat diktat, ale maximalne doplnovat. Zajimal by me pak reseni situace vice inkludovanych deti - jedni mluvi, jini potrebuji klid. Jak to vyresi?
 wer 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 7:07:54)
Méně dětí ve třídě, rozdělit na skupinky.
A taky učit se ohleduplnosti, hledat kompromis. Ony děti, které potřebují klid se taky potřebují naučit že rušivé vlivy v životě existují a musí se s nimi nějak vyrovnat a zvládat. Ty "zlobivé", impulzivní zase že jsou situace kdy se musí ovládnout.
 neznámá 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 7:43:30)
Mám podobné dítě jako ty, až na jeden rozdíl, k práci potřebuje naprostý klid jinak padne do hysterického záchvatu.
To co píšeš je jasný případ, kdy učitelka nezvládá situaci a to, čeho se všichni rodiče bojí a to se jedná o dítě s nejmenším problémem a ani se snad nedá mluvit o integraci.
Ve třídě máme 15 dětí, o pěti se dá mluvit jako o integrovaných (s podobným problémem jako má tvoje i moje dítě) další děti mají jen dys problémy. Pár z nich by mělo nárok na asistenta, ale škola odmítá. Nicméně pani učitelka vše bravurně zvládá. Jedná se o vesnickou školu, žádná speciálka.


Inkluze jako takové se nebojím, ono se to nějak utřepe a sedne.
 Kudla2 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 10:41:42)
No jo, tolerance k jinakosti - to beru, ale zase na druhý straně, kde je tolerance k jinakosti těch, co se těžko soustředí a na práci potřebujou klid?

Chápu, že někdo si potřebuje říkat písmenka nahlas, ale stejně tak jsou i lidi, které to ruší a nedokážou se soustředit - pro své děti toleranci vyžaduješ, to je OK, ale jsi také ochotna ji nabídnout těm druhým?

(Osobně si myslím, že když se chce, tak toho jde hodně, vnímám, že občas je okolí netolerantní k odlišnostem zcela zbytečně, ale zase i ta tolerance má své meze, pokud to ty druhé poškozuje).

Právě řešíme ve třídě jednoho mého dítěte problémy s integrovanou holčičkou, moje dítě žádný problémy s ní nehlásilo, ale ostatní rodiče poukazujou na fyzický napadání, sprostou mluvu i vůči pedagogům (ti to řešej s nadhledem), to už je podle mě dost na hraně.
 Kudla2 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 10:47:12)
A teda ještě se musím přiznat, že plně chápu výuku s asistentem u dětí fyzicky postižených (na vozíku, nevidomé), u cizinců (tam by to možná šlo i bez toho asistenta), ale úplně nepobírám, proč integrovat i děti s výrazně sníženou inteligencí nebo se závažnými psychickými poruchami - tam je to podle mě zbytečná práce toho asistenta na to, aby "dorovnával" to dítě na úroveň, který ono nemá šanci dosáhnout (zatímco třeba nevidomý potřebuje jen "suplovat oči" a pak může dosahovat úplně stejných výsledků jako ti ostatní).

Nemyslím to zle, když mi to někdo vysvětlí, tak budu ráda, ale inkluzi fakt nechápu v případech, kdy tam není šance na zlepšení.
 Drop 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 10:50:08)
tak i člověk s výrazným deficitem potřebuje umět třeba aspoň spočítat peníze na nákup a být v určitých mezích samostatný a děti potřebují vědět, že ne všichni měly to štěstí se narodit jako zdravé a bezproblémové a jako je to rozdělené ve společnosti, tak je to rozdělené v té třídě, to dítě nespočítá všechno z toho pracovního listu, ale jen co zvládne, ale udělá aspoň něco
 Kudla2 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:12:05)
"i člověk s výrazným deficitem potřebuje umět třeba aspoň spočítat peníze na nákup a být v určitých mezích samostatný "

A nenaučil by se právě tohle líp v nějaký zvláštní škole, která by byla uzpůsobená jeho tempu?
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:46:12)
Kudlo, já se taky přikláním k tomuhle názoru...jsou to děti se "speciálními vzdělávacími potřebami" a obávám se, že v běžné třídě ty jejich potřeby nikdy nemůžou být naplněny tak, aby to nebylo ke škodě jejich a nebo naopak těch ostatních dětí...mně by přišlo nejlepší, kdyby v rámci běžných škol byly speciální třídy...takže všechny ostatní aktivity školy by děti podnikaly společně, nebyly by úplně odstřihnuté od běžných dětí, ale při tom vyučování by se každému dostalo to, co potřebuje...
 neznámá 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:52:46)
MYslím, že by to nefungovalo.
Já chodila na základku, kde v jedné budově byla několik let zvláštní škola a gympl.
A nedělalo to dobrotu. Učili nás stejní učitelé, potkávali jsme se na chodbách a na obědě a nedělalo to dobrotu. Když už inkluze, tak úplná, kastování nemá smysl.
 neznámá 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:56:17)
Po té byla mnoho spojená liduška se zvláštní školou a opět to nefungovalo. Nefungovalo to natolik že jsem přestala do lidušky docházet, nakonec museli obě školy dostat vlastní budovy.~d~
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:59:55)
Neznámá - vidíš a můj syn chodí do logopedické třídy v rámci školy pro sluchově postižené děti, logopedické třídy jsou pro normálně slyšící děti...a v jedné budově je tam mateřská škola, kde jsou jak třídy pro neslyšící, tak logopedické, tak bilingvní, je tam základní škola pro sluchově postižené a pro logopedické třídy, střední škola pro sluchově postižené studenty a ještě internát pro ZŠ a SŠ...a funguje to naprosto v pohodě, děti se tam navzájem znají, podnikají spoustu akcí společně a je to v pohodě:-)
 neznámá 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 12:11:26)
U nás to nefungovalo, i když byla velká snaha to ukočírovat, bujela šikana na všechny strany. Šlo o kastování, s odstupem let vidím, že chyba byla u všech. Všichni si oddychli když se vše vrátilo do normálu a základka byla zas jen základka.

U syna v normální škole mají hodně integrovaných dětí a neslyšela jsem o šikaně, moje děti tam chodí rady a to mají dost problémů.
Je to vesnická základka a snaží vyjít vstříc místním rodičům (ono těžko ředitel řekne sousedce "tvoje dítě nechceme, je moc hloupé, nemocné, nemluví.....). Jediná jejich chyba je, že nechtějí asistenty, ale funguje to i bez asistentů. Je tam jiný přístup než na mojí škole, je to víc domácký, všichni se znají i ze soukromého života, mají ve třídách pár dětí. To je důkaz, že inkluze může fungovat, ale musí se změnit podmínky.
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 12:35:18)
Tak je fakt, že u nás, ačkoli je toho tam tolik, tak v každé třídě je pár dětí, takže ve finále jich je tam o mnoho méně, než v samostatné běžné základce...znají se tam minimálně od vidění prakticky všichni se všemi, rodiče, učitelé, děti...
 Analfabeta 
  • 

Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 16:38:19)
Tino, předpokládám, že tam nejsou děti s poruchami chování. Spoustu handicapů integruješ, ale poruchu chování fakt ne. Vyrušování, agresivita a další projevy jsou prostě nezaintegrovatelné.
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 17:20:45)
Analfabeto, jsou tam i děti s ADHD, lehčí autismus apod...a i děti bez poruch chování a dalších problémů, které mají "jen" logopedické problémy, nebo dysfázie apod...
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 20:36:45)
Šuplíku, však jo, vždyť já jsem to tu předtím psala, že když už tyhle děti dát do běžných škol, tak ale aby měly svoje třídy, kde se jim budou moci věnovat podle jejich potřeb...a zároveň by byly i v prostředí s běžnými dětmi - jídelna, různé školní akce apod...což může být pro obě strany prospěšné...jako třeba u nás ty slyšící děti versus neslyšící - výuku mají zvlášť, ale různé akce často podnikají společně, ráno jsou společně v družině, potkávávají se v jídelně i po celé škole...
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 21:18:51)
No jo, je to těžké...já jsem spíš pro to, nechat je ve speciálních, praktických a podobných školách, kde se jim dostane té pozornosti a péče, jakou potřebují...koneckonců začleňovat se mezi běžné děti mohou třeba v mimoškolních aktivitách, kroužcích apod...já to takhle třeba řeším u syna (dysfázie, navíc hodně úzkostný)...jelikož by prostě klasickou početnou třídu nedával, ačkoli s učením jinak zatím problém nemá, tak jsme ho dali, v podstatě v rozporu s doporučením SPC, do té logopedické a je mu tam fajn, má klid na učení a nakonec dělá i velké pokroky v té sociální oblasti....no a aby se víc dostal i mezi "běžné" děti a nebyl jen v tom skleníkovém prostředí, tak kroužek a příměstské tábory měl a má normálně s běžnými dětmi...
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 12:02:01)
A když jsem chodila na ZŠ, tak ve stejné budově byla i zvláštní škola a nepamatuju se, že by s tím byly nějaké problémy...asi jak kde...
 X__X 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:25:47)
tak i člověk s výrazným deficitem potřebuje umět třeba aspoň spočítat peníze na nákup a být v určitých mezích samostatný a děti potřebují vědět, že ne všichni měly to štěstí se narodit jako zdravé a bezproblémové a jako je to rozdělené ve společnosti, tak je to rozdělené v té třídě, to dítě nespočítá všechno z toho pracovního listu, ale jen co zvládne, ale udělá aspoň něco

no právě, proto mi je divné, že u vás nemají děti mentálním hendikepem asistenta a všechno musí zvládnout sama učitelka. podle mne to nemůže udělat kvalitně, protože pracovní list pro takové děti může být až příliš abstraktní a takový nákup s asistentem jim v danou chvíli dá víc. a nejenom z hlediska správného spočítání peněz.
 Drop 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 10:55:18)
ono to dítě míň nadané prostě táhne ta třída, učitelka samozřejmě zohledňuje, že je jiné, ale požaduje po něm aspoň to mimimum, stejně se do třetí třídy děti neznámkují, takže nejde o žádný stres a srovnávání, to dítě tu výuku absolvuje a odnese si z toho to maximum co může, ale nemá pocit a ani rodiče nemají pocit, že ten stát nedal tomu dítěti ve věci vzdělávání maximum, aspoň do té 5 té třídy a ta ostatní děti se učí i jak mu třeba pomáhají to pochopit, tak samy si tu znalost zdokonalují
 Raduna 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:11:28)
Commer,

opět to podáváš tak, jako by v ČR všechny děti nemusely chodit do školy. Ale ony musí a kontroluje to sociálka, i když ne třeba ideálně. Ty jsi snad do školy neměla možnost chodit? Někdo tě v tom omezoval? Já to tvoje vyjadřování vůbec nechápu.
 Drop 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:42:31)
Do skoly jsem chodila celych 20 let ...musela jsem rodice byli kantori,ale vim o stovkach deti zijicich mimo cr u kterych nikdo nezkouma zda nejakou skolu navstevuji,tak mam pocit,ze se moc nekontroluje skolni dochazka ceskych deti
 arsiela, 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:52:38)
Commer kontroluje se a hodně.Pokud spádovka nedostane info,že je dítě jinde tak to hlásí na ospod a ten vznáší dotaz na rodiče.Zažila sem osobně.
 Raduna 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:58:51)
Commer,

u dětí žijících v zahraničí to jaksi český stat nemá ani jak kontrolovat. Povinná docházka platí pro všechny děti na území ČR a tak to platí i v jiných státech EU.
 Len 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 10:58:23)
No, sice autismus nepovazuju za psychickou poruchu, ale proste jine videni a vnimani sveta (a kdo rika, ze neautisti vidi svet spravne), nicmene memu autistovi bezna skola dala opravdu hodne, zejmena ten nahled na fungovani kolektivu "vetsinovych" lidi. Daleko lepe se orientuje v mezilidskych vztazich prave diky skole. Nema snizeny intelekt, takze se samozrejme naucil i ucivo. Jako zbytecnou praci asistenta to opravdu nevnimam, u nas je vetsina asistentu absolventu bakalarskeho studia, kteri chteji pokracovat dal v pedagogickem vzdelavani a praci ucitele a tohle je opravdu dobra priprava.
 Len 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 11:00:57)
A jak je to dobre pro ty vetsinove deti a posleze dospele vidim zcela jasne v pristupu cele spolecnosti k lidem specialnim, oproti CR je to nebe a dudy.
 Dani.K, K 05, P 09 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 20:56:26)
Inkluze v době, kdy zas bude ve třídě téměř třicet prvňáčků, je děs... Starší kluk je úspěšně integrovaný, škola nám vyšla vstříc, snížili počet dětí ve třídě a od první třídy má asistentku. Měli jsme obrovskou kliku. V září nastupuje do školy mladší (bez diagnoz) a už teď víme, že bude ve třídě cca 28 až 30 dětí (škola by ráda otevřela další třídu prvňáčků, ale nemůže, protože nemá prostory). Kdyby měl mladší stejné problémy, jako starší, tak by jeho integrace asi dopadla tak, že první a druhou třídu by proseděl s asistentkou v kabinetě (nesnesl kolem sebe větší počet dětí, i s těmi šestnácti spolužáky měl problém si zvyknout a to má dodnes štěstí na kolektiv kolem sebe, děti ho berou, nikdo ho nevyčleňuje, nikdo se mu neposmívá). Anebo by nám zbyla jako možnost domácí škola... Mé dítě nepatří ani do praktické ani do speciální. Patří do kolektivu zdravých dětí, které ho táhnou dopředu. Ale potřebuje kolektiv s malým počtem dětí a s podporou asistenta pedagoga. Jenže najděte v dnešní době běžnou základku (ne soukromou), kde je malý počet dětí ve třídě...
Jinak co se týká toho, že integrované dítě může rušit ostatní děti, tak ano, může. Ale od toho tam má (v ideálním případě) asistenta pedagoga, který v případě rušení ostatních dětí má to dítě odvést jinam.

A ještě jeden poznatek - já rozlišuji pojem inkluze a integrace. Moje dítě je integrováno, není inkludováno :-)
 TaJ 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(22.4.2016 21:28:06)
Dani.K - přesně tohle jsem řešila se školou já - syn má dysfázii, ale učení zvládá zatím v pohodě, ovšem těžko snáší větší kolektiv, je dost citlivý na hluk apod...ve školce jich bylo 10, to bylo ok, ale 20 a více dětí ve třídě by pro něj byl dost velký problém...a najít běžnou školu, kde je málo dětí, je prakticky nemožné...takže pro nás nakonec byla východiskem ta logo třída, kde jich je 8 a má tam klid a pohodu...sice někteří "divočejší" spolužáci mu taky úplně nesedí a muselo si to trošku sednout, ale takové děti jsou i v běžných třídách...a tady v tom malém kolektivu se všechno daleko líp řeší a zvládá, než ve 30 dětech...
 Eržika. 


Re: Co si představujete pod pojmem integrované dítě? 

(23.4.2016 12:48:53)
Integrace a inkluze JE velký rozdíl.

Inkluze znamená, že se všechny (průměrné, nadané, s postižením...) učí dle svých potřeb.
Ano, poněkud se to neslučuje s frontální výukou a předpokladem, že se všichni žáci ve třídě učí to stejné tím samých způsobem ve stejném rozsahu.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.