Eudo |
|
(30.1.2017 12:24:50) Jiste, Dano.
Takhle na vec nahlizi vzdycky matky s prefektnimi detmi podle sablony.
Snazit se pochopit problemy rodiny s ditetem, ktere do te sablony z nejakeho duvodu nezapadne, je zcela mimo. O ucitelich, kteri vedi vse lepe a davaji vyborne rady rodinam, ktere se s tim potykaji 30 hodin denne, ani nemluve.
Mne zcela unika, jak muze existovat system davat dvojky z mravu za zapominani. A podobne lahudky Sedmiletemu diteti davat znamky taktez. System skolstvi fakt na hlavu.
|
Monty |
|
(30.1.2017 12:28:03) "Takhle na vec nahlizi vzdycky matky s prefektnimi detmi podle sablony."
Eudo, ale houby. Dětí podle "šablony" je poměrně málo. Jen ne každý rodič vidí své dítě jako ideální a chyby hledá zásadně u ostatních. Případě když už je vidí, tak je to VŽDY nějaká "porucha".
|
Eudo |
|
(30.1.2017 12:38:58) Monty, nepochopila jsi ironii v mem textu.
Ja mam jaksi leta letouci zazito, ze zadna sablona na deti neexistuje a kazde dite je jine = vyzaduje JINY PRISTUP. Vzdycky mne nadzvedne, jak kazdy umi vychovavat cizi deti a vi vse lepe, nez jejich vlastni rodice, kteri s nimi jsou hodiny a resi cokoli. Taky jsem bejvala v devatenacti expert. To, co funguje na "tvoje" dite nefunguje na vetsinu ostatnich. Z nejakeho textu na rodine si nikdo s ditetem, ktery posloucha jak hodiny a dela jen to, co mu rodice nebo ucitel naridi (a takovy dite bych nechtela ani vlastni, ani ve tride) nemuze ani nahodou udelat predstavu o tom, co to obnasi.
|
|
Eudo |
|
(30.1.2017 12:40:39) "Jen ne každý rodič vidí své dítě jako ideální a chyby hledá zásadně u ostatních. Případě když už je vidí, tak je to VŽDY nějaká "porucha"
jak ktery. Uz jen tady na rodine vidis, jake matky maji znalosti o pristupu k detem.
|
|
Mi+3 |
|
(30.1.2017 13:52:49) Ono je moc hezké, že někdo prostě poruchy nebude uznávat, když má dítě, které nemá žádný problém. Taky nechápu že jedno z mých dětí chyby nevnímá, nevidí a dokonce už ztrácí schopnost psát (neb vynechává a zaměňuje písmenka, kliky háky místo písmen to jistí). Psát se asi normálně nikdy nenaučí- tak má diagnózu. Docházka je holt povinná pro všechny. Co mají rodiče s dítětem dělat? Trénovat celá odpoledne, když zlepšení nejsou vidět. Sama Monty kolikrát píše že nedělá věci co ji nebaví, ale přijde ji asi spravedlivé, že tyto děti, ať mají diagnózu nebo jsou blbější, ať se snaží, většinu školní docházky jsou hodnoceny jako blbé. Taky asi je velmi spravedlivé dostat dvojku s chování za zapomínání a stejnou dostane žák za šikanu nebo nechození do školy. Prostě některým učitelům by prospělo více empatie a já děkuji štěstí, že jsem zatím narazila na ty lepší učitele, kteří zatím synovi nedokázali školu zprotivit úplně.
|
|
withep |
|
(30.1.2017 14:03:36) Monty, prosím, uveď, kdo tady vidí své dítě jako ideální a hledá chyby jen u ostatních. Děkuju
|
Monty |
|
(30.1.2017 14:16:58) Fakt si nepamatuju všechny autorky příspěvků o tom, jak mají děti hrozné učitele, co nic nechápou, ničemu nerozumí, jsou nespravedliví, buď jsou moc přísní a dítě přetěžují nebo naopak moc nenároční a dítě nevytěžují, nerespektují jeho individualitu atd. atd. Je tady toho moc.
|
withep |
|
(30.1.2017 14:26:06) Já si zase nepamatuju takto jednostranné příspěvky, asi jsem je nečetla. A samozřejmě, že když tu někdo založí téma, tak je to proto, že řeší nějaký problém, těžko bude psát o tom, jak má ve všech ohledech úžasnou učitelku, protože pak pochopitelně nemá co řešit. Jenže téměř vždycky se zmíní i o tom, že jeho dítko není žádný andílek.
Prostě přeháníš
|
Monty |
|
(30.1.2017 18:45:09) "... těžko bude psát o tom, jak má ve všech ohledech úžasnou učitelku, protože pak pochopitelně nemá co řešit."
whitep, tak právě na to jsem reagovala. I s úžasnou učitelkou nemusí být dítě vzorné a prospívající. Málokdy je "chyba" JEN na jedné straně. A tady mám právě pocit, že je to ta nejčastější varianta. Když je vše v pohodě, je to zásluha dítěte a rodičů. Když je něco špatně, může za to učitelka.
|
Monty |
|
(30.1.2017 18:52:02) maargitt, to je samozřejmě fajn, ale univerzálně skvělá učitelka je chiméra. Co je pro jedno dítě skvělý učitel, pro druhého může být strašný opruzák.
|
|
|
|
withep |
|
(30.1.2017 19:18:01) Myslím, že to je právě jen tvůj pocit.
Můj pocit je, že když je vše v pohodě, je to zásluha všech zúčastněných. Když něco neklape, je úplně jedno, kdo za to může, a jde jen o to, jak to napravit, a pokud někdo k nápravě přispět může a má, a nedělá to, teprve potom je to špatné. A to může být jak např. konzervativní učitelka tak např. laxní rodiče (v drbárně pro učitelky bys takové případy určitě našla )
Dejme tomu, že se snaží obě strany, ale obě strany mají zároveň dojem, že ta druhá strana se nesnaží dost nebo nevynakládá ten správný druh snahy. To může být tento případ, a od toho právě jsou plány pedagogické podpory, výchovní poradci, speciální pedagogové a pedagogicko-psychologické poradny, aby tomu pomohly. Pollyenka se přišla poradit, jak postupovat, ne primárně očerňovat učitelku, to už byla interpretace těch, co (když zase já použiju svoji interpretaci) nevěří na "poruchy".
|
|
|
|
|
|