Girili |
|
(1.12.2020 20:48:41) Už od dob, kdy starší syn chodil do školky, nesnáším to nasazování na matky na mateřské, co si dovolí dávat dítě do školky či družiny na dobu delší než minimální, nevyzvedávat je po o. a podobně. To, že mimino má nějaký režim, někdy spí, jí ap. a tedy nejde zároveň vyzvedávat starší, nikomu zřejmě nedochází.
|
Alena |
|
(1.12.2020 21:00:19) ", nesnáším to nasazování na matky na mateřské, co si dovolí dávat dítě do školky či družiny na dobu delší než minimální, " souhlasim, a ze strany zamestnancu mi to pripada nepochopitelne a neprofesionalni.
|
Vítr z hor |
|
(2.12.2020 7:05:12) Myslím, že se to už dávno rozhořelo v boj, který dost zásadně škodí dětem. Školka je instituce, která se více či méně sofistikovanými způsoby snaží nahradit výchovu matky, dnes tedy moderněji rodičů. Ale prostě ji nenahradí. Že dávat do hromadné instituce dvouleťáky se na dětech často podepisuje negativně, už vyšlo v sekundární analýze PIRLS ke čtenářské gramotnosti, ale cudně se o tom mlčí.
Dnes je opravdu trendem nechávat děti ve školkách a družinách dlouho (děti jsou tam rády, pohrají si, je to in, socializují se, doma nemají kamarády atd.), ale že je to kontraproduktivní, a že to ty instituce změnilo, to se taky neříká. 28 dětí ve třídě dnes není totéž co 28 dětí ve třídě před 10 lety. Dětí je zapsaných pořád stejně, ale tráví tam více času, takže jich je vlastně na stejné množství učitelek více. Tzv. překrývání na tom nic nezměnilo, protože i před tím se učitelky překrývaly – možná jen o půl hodiny kratší dobu. Děti zoufale potřebují mluvit s dospělými, potřebují kvalitní řečové vzory. Kolik času denně stráví povídáním s učitelkou, když je jedna na 28 dětí? Nebo třeba na 20, když mají oba kliku? Dyslálie nikdy nebyla tak rozšířená jako nyní... Školka se snaží hromadně a uměle stimulovat rozvoj myšlení, ale UMĚLE a HROMADNĚ. Přitom je společensky uznávané, že je dítě ve školce, zatímco rodiče balí na dovolenou, nakupují, vykonávají běžné denní činnosti a pochůzky. Dítě se s rodiči může přirozeně věnovat kategorizaci, třídění, nadřazeným pojmům, zvyšující se abstrakci myšlení... anebo taky ne a ve výsledku se o pár let později ukáže, že na tom s matematickou a čtenářskou gramotností není nijak slavně. I když to není extrém dítěte z DD, které v životě nevidělo bochník chleba, převládající instituční péče nakonec vede k podobnému typu deformací, byť ne v takové míře.
Čili místo tlaku na to, aby školky/družiny akceptovaly zvyšující se příval dětí těch, kteří mají právo je tam dávat, by měl být vytvářen tlak na zlepšení kvality těchto institucí. Snížení počtu dětí ve skupinách (což vlastně bude v hodně případech zachování počtů před lety) a zvýšení množství personálu.
Přestat ignorovat tyto instituce coby levné hlídárny požadované plébsem, ale skutečně podrobně zkoumat, za jakých okolností pobyt dětem prospívá/škodí. A informovat o tom rodiče.
Zvýšit informovanost rodičů – to je dost zásadní věc. Občas mají energii i čas věnovat se nátlaku, tak ať ho směrují ve prospěch dětí. A ať mají dostatek informací pro kvalifikované rozhodnutí, co s dítětem (ne)budou dělat.
|
adelaide k. |
|
(2.12.2020 7:18:38) Větře, to je všechno moc pěkný co píšeš, zajímavý, ale furt to neomlouvá zkratku, že pokud je dítě v družině a matka na RD, tak je to proto, aby se mu nemusela náhodou věnovat.
|
Vítr z hor |
|
(2.12.2020 7:22:56) Nejde jen o to, aby nemusela. Ona třeba ani neví, že by to pro to dítě bylo lepší. Všímám si, že hodně pokleslo rodičovské sebevědomí (vědomí, že to, co s dítětem dělám a čas strávený s dítětem vůbec, má obrovskou hodnotu a je to nenahraditelné). Takže ho do školky třeba nedává proto, aby se mu nemusela věnovat, ale proto, že věří, že je to tak pro něj lepší. No a ono to tak ani zdaleka vždycky není.
|
Girili |
|
(3.12.2020 23:18:52) Nebylo to "Naše dítě"? Jo, to je velmi poučná iteratura. Na základě té knihy jsem se asi už jako desetiletá rozhodla, že nikdy nebudu rodit. Naštěstí jsem to pozapomněla, ale jako na potvoru se mi kniha dostala do ruky jako těhotné, a dozvěděla jsem se, že porodní bolesti jsou jen mýtus, předávaný mezi ženami, něco jako urban legend. Uvědomělá socialistická žena porodní bolesti prostě nemá!!! Asi nejsem dost uvědomělá...
|
Lída+4 |
|
(4.12.2020 12:27:07) Jenomže Naše dítě je kniha z padesátejch let, v podstatě ji pak jen přetiskovali.
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(2.12.2020 8:05:20) Větře, to sebevědomí (že je pro dítě stejně cenný nebo cennější pobyt s rodičem) se snížilo oproti které době?
|
|
|
|
Alena |
|
(2.12.2020 7:52:36) za prve to co pises nijak neospracedlnuje pripadnou tpouhu strkat lidem nos do soukromi a posuzovat, jestli matka na materske ma ci nema davat dite do skolky, skolce do toho neni vubec nic. Za druhe neustale tady opakujes, kolik casu oproti minulosti travi deti v institucich, jak se jim rodice nevenuji apod, aniz bys mela jakekoli dukazy tohoto tvrzeni. Dle meho pozorovani nikdy rodice nevrazeli tolik energie do deti jako v soucasne dobe a tomuhle zobecnovani neverim.
|
77kraska |
|
(2.12.2020 7:57:12) Aleno to si vubec nemyslim, ze lidi nikdy nevrazeli tolik energie do deti jako dneska.....treba jak mne nebo nekterym mym vrstevnikum se rodice venovali, to ted vubec neni mozne...nemyslim vozeni po krouzkach, ale prima interakce rodic-dite
|
77kraska |
|
(2.12.2020 8:08:15) jestli si neco vycitam ohledne vychovy sveho ditete, tak ze jsme meli mit vic interakce rodic-dite......a treba mene krouzku
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:14:26) Sedmi, ano, tohle citim podobne. Min krouzku a vic toho normalniho traveni casu, povidani.
S moji nejmladsi je zas kapku potiz, ze je enormne spolecenska - a porad ji zvou nejake kamaradkz k sobe a tak. Me to nevadi, ani ty holcicky u nas mi nevadi, ale musim to omezovat, protoze citim, ze pak skutecne ubyva prostor pro nasi interakci. Ale obecne ti nejmladsi v tom maji trochu nevyhodu.
|
|
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:14:22) 77, nemluvim o krouzkach, ale o skutecnem venovani. Nasi se nam venovali nadstandardne, presto jsem kazde odpoledne od utleho detstvi travila s kamarady venku, ne hrou s tatinkem v sach. Dospeli mozna chdili drive z prace, ale delali si svoje veci a domacnost. Ja jsem byla ve skolce jedina, opravdu jedina z cele tridy, kdo odchazel po obede (a prichazel nejpozdeji, v pul osme). Ve skolce mych deti to byla nejmene polovina deti,
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:16:24) Aleno, to je fakt, ale dnes to zas podle me zhorsuji mobily a pocitace, ktere vedou vic k te solo aktivite nez spolecne a vlastne nam berou ten cas. Ale je tezky to nejak nastavit, vzdyt i tady na Rodine, prevlada trend to moc neresit a neomezovat.
|
77kraska |
|
(2.12.2020 8:33:37) BUrt presne....ja sedim u kompu na Rodine a dcera kouka na TikTok....moje matka by misto toho mela otevrene dvere do kuchyne, varila by a ja bych ve svem pokoji neco sila, vysivala, lepila a pritom bychom si povidaly...pred 40ti lety
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:35:52) Sedmi, jo, citim to podobne. Takovz to obycejny byti doma je pak vlastne prilezitost k hovorum o vsem moznem.
|
|
77kraska |
|
(2.12.2020 8:36:01) to same na chalupe....v sednici veliky ovalny stul, v rohu kuchynska linka...matka s babickou vari, otec cte u stolu noviny a ja u tehoz stolu mam sici stroj a siju neco - pritom neustaly hovor
to uz moje dcera nezazila
|
monam |
|
(2.12.2020 8:37:38) "to same na chalupe....v sednici veliky ovalny stul, v rohu kuchynska linka...matka s babickou vari, otec cte u stolu noviny a ja u tehoz stolu mam sici stroj a siju neco - pritom neustaly hovor"
to si tedy dost idealizuješ. Já jsem vždycky někam zalezla a tam jsem si četla nebo jsem si hrála, ale rozhodně jsem se bránila jakýmkoli podnětným diskusím ze strany kohokoli.
|
77kraska |
|
(2.12.2020 8:39:43) jak kdo....nektere deti furt litaly venku a v chalupe nesedely....ja jsem jednu dobu zboznovala rucni prace a ty se daly delat jen v sednici, kde jsem si mohla na stole vsechno rozkramarit.....k nelibosti babicky
|
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:43:17) Monam, ja jsem ty diskuse o vsem moznem mela rada i jako dite. Dodnes mam
|
monam |
|
(2.12.2020 8:52:33) no vidíš, a já se jim dodnes vyhýbám. Každej je jinej
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:53:37) "kazdej je jinej" asi tak a platilo to i pred 40 lety.
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:43:08) ".moje matka by misto toho mela otevrene dvere do kuchyne, varila by a ja bych ve svem pokoji neco sila, vysivala, lepila a pritom bychom si povidaly...pred 40ti lety" To ale neni vec doby, nybrz navyku rodiny. Tys doma mozna lepila, ale vetsina deti byla v "prachu". :). V okoli vnimam interakci s rodici mnohem vetsi nez kdyz jsem byla mala. Do bytu nevidim, ale vnimam, ze treba na dovolene v parte, na lyze do Alp, na vylety, s nami jezdi nactileti do vysokeho veku, bavime se spolecne, hrajeme hry...to za naseho detsvi neexistovalo.
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:46:45) Aleno, ale i kdyz jsi byla v prachu, tak nejpozdeji na veceri jsi byla doma ne? A pak az do okamziku odchodu do postele se bylo "interagovalo"
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:53:09) --, jasne, to je pubos, bavime se tu spis o mensich :)
Jinak me prijde super, ze tvi kluci litaj venku. My holky taky, alespon obcas, ale bohuzel vetsina rodicu spoluzacek je nepusti. Jen par mych kamaradek, nezodpovednych vyvrhelek
|
|
|
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:52:14) "A pak az do okamziku odchodu do postele se bylo "interagovalo" " A to je ted stejne,ne? Jo, driv se navecerelo, umylo se nadobi, prohodilo par slov ohledne skoly a v osm byl clovek v perinach (pak si treba do deseti cetl), proste normalne. Rozhodne mi nepripada, ze by te interakce ted bylo mene. Fakt to neni tak, ze by kluci byly cely vecer nalepeni v pokojiku na monitorech. Delali jsme domaci prace, ale vetsinou v nepritomnosti rodicu (nakup, nadobi, odpadky...), ted to casto delame s detmi dohromady (vareni), driv jsem s tatou opravovala poroouchane veci, to se pravda ted moc nedela :)
|
|
monam |
|
(2.12.2020 8:56:00) U nás se tedy moc neiteragovalo. Buď jsem byla venku, učila se nebo jsem si dělala něco v pokojíčku, po večeři jsem si zas zalezla, občas jsem se učila, někdy četla nebo něco jiného, vykoupala se, šla spát. že bych v osmi nebo deseti letech vedla s rodiči u večeře dvouhodinové diskuse o nových knižních titulech, to fakt ne. jediné, co vidím, že jsme večeřeli spolu a probíhaly nějaké pokusy o konverzaci. My jíme tak nějak podivně, často jen děti, někdy já s nimi, muž výjimečně, a děti se místo konverzace bijou a žalují na sebe kdo koho píchl vidličkou.
|
Federika |
|
(2.12.2020 8:59:38) Dobré ránko Moji rodiče se nám rozhodně věnovali daleko míň než se my věnujeme třeba našim dětem. My jsme šli do školky, do školy, pak jsme si s dětma hráli venku, pak najíst, umejt a do svých pokojů, naši se dívali na televizi a my s četli. Jinak do školy jsem taky "odkládala", i když jsem byla na mateřský. Děti mě denně přemlouvaly,aby mohly zůstat i odpoledne a nejlépe,aby tam zůstaly co nejdýl.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(2.12.2020 9:35:24) Syn nechtěl chodit po o, protože odpoledne chodili na písek a to ho bavilo nejvíc. Hrát si tam s dětma, ne se mnou.
|
Kaliope X |
|
(2.12.2020 10:54:10) Dítko, kdykoli jsem mu nabídla možnost zůstat doma jak ve školce, tak ve škole, vždycky odmítlo. A to ta možnost byla dost výjimečně. I s puberťákem jsem se dohadovala o každý den nemoci, že ještě do školy nepůjde a to je nemocné výjimečně.
Stalo se mi v jeslích, školce a i první školní den v první třídě, že dítě s brekem odmítlo odejít, že si potřebuje ještě pohrát.
|
Buřt |
|
(2.12.2020 11:01:34) Anno, ja tomu rozumim. Navic casto dopoledne je ve skolce ten rizeny vzdelavaci program a volny prostor pohrat si ve tride je prave az po spani. Nektere deti po tom touzi, a neznamena to, ze jsou jejich matky priserne.
Nektere matky jinak urcite hrozne jsou, stejne tak nektere ucitelky.
Me je taky neprijemne to hodnoceni matek ze strany ucitelek. Je to takove povysene a taky mi to prijde jako strkani nosu nekam, kam to nepatri. I ten priklad, ze prijede babicka a dite nejde po o: Dovedu si predstavit situaci, ze se s babickou nejprve resi nejake vazne rodinne veci (treba nejake umrti a organizace pohrbu nebo nejake vazne financni problemy v rodine) a je treba to probrat v klidu a az pak se vyzvedne mrne ze skolky. Ja nevim, jsou mraky moznosti, proc to takhle hrotit ?
|
Buřt |
|
(2.12.2020 11:04:20) Na strane ucitelky, pokud bych mela pocit, ze dite je ve skolce porad hodne dlouho a ze mu to nesvedci, klidne bych bokem naznacila te mame, jestli by nebylo alespon obcas mozne ho vzit driv? Normalne o tom dat rec. Ne ji drbat za zady.
|
Alena |
|
(2.12.2020 11:06:42) "bych bokem naznacila te mame, jestli by nebylo alespon obcas mozne ho vzit driv? Normalne o tom dat rec. Ne ji drbat za zady." ano to bych take povazovala za normalni postup (a jake ma ci nema matka zamestnani v tom nehraje roli :)
|
Vítr z hor |
|
(2.12.2020 14:13:24) Někdy normální postupy nefungují. Jednou jsem takhle vyjednávala s matkou místo učitelek v ZŠ, i když to nebyla moje práce, protože to prostě jinak nefungovalo. Matka to stavěla tak, že může dávat dítě do družiny. Tečka. Byla doma, dítě tedy nechávala do odpoledne v družině. Dítě bylo spokojené, bo v družině mělo kamarády. Jenže to dítě pak už nebylo schopné psát úkoly, jelikož mělo řádné ADHD, bylo unavené, byl z toho domácí řev, dítě mělo šílený prospěch, k tomu bylo agresivní, učitelka z toho byla na mašli a rodiče ostatních dětí naštvaní, neboť škola místo učení řešila agresivní dítě a ve výsledku se nikdo nic nenaučil. Když pak matka přestala dávat dítě do družiny, začala s ním psát úkoly už v jednu hodinu, kdy dítě ještě bylo schopné fungovat. Všimla si rozdílu v chování dítěte a schopnosti ještě jakž takž pracovat, došla nakonec až k psychiatrovi – medikované dítě přestalo být zátěží pro školu a nakonec nepropadlo. Tuším, že se zdárně blíží k páté třídě.
|
daba+holčička |
|
(2.12.2020 14:21:36) A to taky nechápu - proč už se ensmí psát úkoly v družině. Za nás to bylo běžné, po obědě se chvíli odpočívalo a pak se psaly úkoly, večer ty děti už nic nemusely.
|
Federika |
|
(2.12.2020 14:28:49) Můj syn je v družině ještě psal, ten starší. Pak už nikdo do družiny nechodil,ale zásadně si všichni psali a píšou úkoly ve škole. Aby už doma nemuseli
|
|
Vítr z hor |
|
(2.12.2020 14:34:34) Taky nevím, co je toho smyslem. Mně družina upřímně štvala, protože měla jakýsi program, který narušovalo všechno možné včetně vyzvedávání dětí nebo toho, že některé děti chodily do družiny jen některé dny. Zrovna v čas a den, kdy mám předávat jednou za 14 dní děti otci, courala družina do pozdního odpoledne kdesi po okolí a nebylo možné říct, kdy a kde budou. Takže pro mě nepoužitelná.
S těmi úkoly to mají dobře zařízené u kamarádky v zahraničí. Družina má více možností (všechny teda za příplatek). Za nějakou částku navíc s dítětem někdo napíše úkoly a dohlédne na něj. Za další příplatek se může dítě v družině učit třeba na písemku. Akorát jsou nějaké časové limity podle věku, kolik času se můžou děti odpoledne učit. Družina je do 19h.
|
daba+holčička |
|
(2.12.2020 14:46:28) Jo, i bych zaplatila za psnaní úkolů nebo doučko a dítě by ten čas dobře využilo. Mělo teda v družině celkem fajn kroužky, ale třeba do ZUŠ která je přes ulici nemohlo o dejít a zas se vrátit, i kdyby ho vedla nějaká chůva, tak jsem vždycky musela vyžebrat termín od 16.00, aby končila v ZUŠce stejně jak v družině
|
|
Federika |
|
(2.12.2020 15:05:29) A proč se nemůžou učit bez příplatku? V naší družině si děti můžou napsat úkoly i se učit, pokud chtějí. Ale samy.
|
Vítr z hor |
|
(2.12.2020 15:24:34) Tam se někdo učí s nimi, protože se považuje za normální, že prvostupňové dítě potřebuje dopomoc a má na ni nárok. V rámci nějaké spravedlnosti kdysi uvažovali, že zruší úkoly úplně, ale neprošlo to, protože se ukázalo, že úkoly jsou pro většinu dětí přínosem. Zase ale vím, že kamarádku štvalo, že nemůže objednat víc učení, protože pro prvňáka bylo snad jen 15 nebo 20 minut a ona si myslela, že její dítě potřebuje víc. Nevím, jestli to časové omezení vychází z věkového omezení nebo z kapacity družiny.
|
Alena |
|
(2.12.2020 15:39:09) "Tam se někdo učí s nimi, protože se považuje za normální, že prvostupňové dítě potřebuje dopomoc a má na ni nárok." Ale takhle to u kluku v druzine (statni) probihalo. Zadne slozite vychazky mimo skolni pozemky, ale pobyt venku na hristi a v zahrade a potom, kdo chtel (nebo to mel befelem od rodicu) odchazel do ukolove mistnosti, kde s nimi byla jedna vychovatelka (treba prvostupnarka v duchodu) jako vypomoc a pomahala ci dohlizela, kde bylo potreba
|
Vítr z hor |
|
(2.12.2020 15:55:43) Hezký. Ale v ČR to holt funguje na náhodě a taky trochu na velikosti školy, což je kompletně špatně. Malá škola navíc vychovatelku v úkolové místnosti nemá, čím zaplatit. Leda by se do družiny přihlásily děti, čímž by škola získala úvazky, ale přihlášené děti by pak nechodily.
|
Alena |
|
(2.12.2020 16:13:32) to mas samozrejme pravdu, ze je to bohuzel o vuli skoly. ta ucitelka nebyla navic, po vychazce se oddeleni proste presypou. Bylo to uz za meho detstvi a to jsme byly mrnava skola, ale tam se to nekdy resilo zvysenou kazni (nerusime ukolare), to by dnes neproslo. :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(2.12.2020 11:23:33) Burte, ale co s tím ta máma jako má dělat? Každej nemá menžela co uživé celou rodinu. Někdo nemá žádného manžela. Spíš by ta učitelka měla přemýšlet, jak to tomu děcku zpříjemnit.
|
daba+holčička |
|
(2.12.2020 11:26:19) Ale samozřejmě nebyly všechny stejné, odpoledne se třídy slučovaly do jedné a bývala tam učitelka která to že tam měla málo dětí nebo jen jedno využila k tomu, že se jim věnovala, třeba hráli karty, nebo pexeso, to s celou třídou nejde. Nebo jim pustila pohádku.
|
|
Buřt |
|
(2.12.2020 12:06:13) Dabo, ta ucitelka se tak muze te mamy jemne zeptat, kdyz ma pocit, ze by slo. Treba je na te materske. A ta mama ji muze vysvetlit svuj postoj.
Jasne, ze zenska, ktera je na deti sama a sotva stiha zaviracku skolky, proste jinou moznost nema
|
|
|
|
K_at |
|
(2.12.2020 13:24:19) Buřte, třeba 3 roky vždycky řeší babička něco vážného? Hele, mně přijde třeba fajn systém, dítě ve školce - libovolně. A k tomu když je hezký, něco zajímavého, tak třeba dítě jede někam s rodičem. Jdou ven, jdou plavat, do zoo, přidají 2 dny k víkendu a jedou třeba k babičce. Prostě jsou dny různé, život plyne i ve školce i doma. A využije se ta možnost, že dítě ještě není ve škole a maminka je ještě zrovna doma. Kdy jindy se ten čas naskytne?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:37:44) " to je fakt, ale dnes to zas podle me zhorsuji mobily a pocitace, ktere vedou vic k te solo aktivite nez spolecne a vlastne nam berou ten cas. " to souhlasim, ale tohle by mely byt plusove body pro skolku - interakce s detmi misto elektroniky. :) Ale ten pristup k elektronice asi bude dost ruzny. Mne pripada jeste blby nedostatecny pohyb venku, nedostatecna obratnost a rozvijeni motoriky, a to jak doma, tak ve skolce. Skolky jsou svazovany bezpecnostnimi predpisy, deti "nic nesmej".
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:42:29) Aleno, jo, ja skolku nijak nezatracuju. S pohybem mas taky urcite pravdu. Obecne bych rekla, ze klic je asi co nejvic prirozenosti - nejake normalni komunikace rodic-dite, pobyt venku, zapojeni do chodu rodiny a domacnosti (idealne i treba do zdroje obzivy, pokud to nejak jde).
Namisto extremu typu dite sedi u PC/tabletu celou domu, co neni ve skole/skolce anebo dite ma vyplneny cely volny cas krouzky a rizenymi aktivitami a rodic je manazer volneho casu a rodic.
|
|
monam |
|
(2.12.2020 8:43:00) "Mne pripada jeste blby nedostatecny pohyb venku, nedostatecna obratnost a rozvijeni motoriky, a to jak doma, tak ve skolce. "
Nemožnost volného pohybu dětí venku mne trápí, ale nic s tím neudělám. I kdybych je nakrásně vypustila na volno, nevím, kam by šly. Ale hlavně by to nevěděly ani ony. Ta místa, kde by si mohly běhat jsou vzdálenější, než by tam došly musely by přes komplikované bezďáky vyhledávané lokality
|
Půlka psa |
|
(2.12.2020 8:54:49) ""Mne pripada jeste blby nedostatecny pohyb venku, nedostatecna obratnost a rozvijeni motoriky, a to jak doma, tak ve skolce. ""
Naše děti normálně venku běhají, koloběžkují, jezdí na kole apod.
|
Buřt |
|
(2.12.2020 8:56:01) Pulko, moje taky, ale uznejme, ze ten volny pohyb deti venku se oproti nasemu detstvi zmensil vyrazne. Myslim ted pohyb bez rodicu.
|
Půlka psa |
|
(2.12.2020 9:02:27) Burte, je to možný, přesně nevím. Za mala jsme bydleli v panelákovém sídlišti a tam jsme chodili na hřiště za domem sami, ale netuším, jak se to dělá dnes. My jsme zase na vsi, kde hřiště ani není a to taky netuším, jak vypadalo tehdy.
|
|
adelaide k. |
|
(2.12.2020 9:21:57) Burte, jo, ale taky je to jak kde. Kluci jsou venku denně, s kamarádama.
|
|
|
monam |
|
(2.12.2020 8:56:46) "Naše děti normálně venku běhají, koloběžkují, jezdí na kole apod."
Půlko, samy? To to samozřejmě otázka toho, kde bydlíte. Tam kde bydlíme my se tohle nedá.
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(2.12.2020 8:03:04) Aleno, technický vzato - furt jsme učitelky. Nikoliv hlídačky v herničce. Což je ale přesně ta funkce, kterou školka často má. Jsme super levná hlídací agentura.
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:08:39) +furt jsme učitelky. Nikoliv hlídačky v herničce. Což je ale přesně ta funkce, kterou školka často má. Jsme super levná hlídací agentura." priznam se, ze moc nechapu, co tim chces sdelit? Ze kdyby k vam rodice deti nedavali, tak bys je mohla ucit a ne hlidat? ja tomu nerozumim.
|
K_at |
|
(2.12.2020 8:17:27) Aleno, to znamená, že opravdu školky umožňují jednoduše odložit dítě, aby rodič měl volno. Stejně, jako okolní kluby pro děti. Opravdu si nemyslím, že je tohle funkce školky z hlediska rodiče. Zajímavá věc je, že všechny se shodneme na tom, že jsme naše děti vyzvedávaly, jak to šlo. Když jsme s nimi mohly být doma, byly jsme. Když přijela babička, dítě šlo max po obědě, nebo bylo spíš rovnou doma. Protože babičky si děti chtěly užít. Na tom se shodneme všechny. Přece chci být se svým dítětem.
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:24:45) " to znamená, že opravdu školky umožňují jednoduše odložit dítě, aby rodič měl volno. Stejně, jako okolní kluby pro děti. Opravdu si nemyslím, že je tohle funkce školky z hlediska rodiče." Promin, ale stale nerozumim. TO znamena, ze kdyby neslo tak jednodruse odlozit dite (nevim jak by sis to predstavovala) a ve skolce by tedy byly deti, jen ktere jsou tam nutne (nevim jak by se to hodnotilo), tak beste je ucili a nehlidali?
|
Alena |
|
(2.12.2020 8:31:43) Dvoucarko tomu co pises rozumim, jen nechapu, jak brani deti, ktere by (podle nevim ceho) ve skolce byt "nemusely" vzdelavani tech, co si skolku zaslouzi. (druha vec je, ze samozrejme nechapu, jak ucitelka v budove vi, ktere dite si tu zkousku zaslouzi a co delaji zrovna jejich matky)
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(2.12.2020 8:33:01) Kat, jaká je dle tebe funkce školky?
|
|
monam |
|
(2.12.2020 8:34:48) Kat, tento spor jsem s učitelkami vedla docela dlouho, protože mám čtyři děti a na rodičáku jsem byla řadu let. přijde mi úplně nesmyslné dítě vyzvedávat po obědě (notabene v době, kdy mladší sourozenci spí, u nás to tak vycházelo) když samo dítě chce ve školce zůstat, hrát si (odpoledne mívali volný program), běhat po zahradě. Doma mohlo být možná se mnou, muselo být potichu aby nikoho nevzbudilo a celkově to pro všechny byla dost pruda. Kdyby dítě chtělo být se mnou doma, nebránila bych se brzkému vyzvedávání, ale ony nechtěly. Snad jen jeden syn se tam nudil a dával to najevo, ale odpoledne tam také chtěl být, protože mohl rošťačit.
|
|
Půlka psa |
|
(2.12.2020 8:43:48) "to znamená, že opravdu školky umožňují jednoduše odložit dítě, aby rodič měl volno"
Asi jsem nějaká vadná, ale přesně tohle je pro mně školka. Když jsme doma, tak je dítě doma. Když potřebujeme odjet, tak jde do školky. Dnes poprvé je dítě ve školce, ačkoliv jsme doma, protože vidí, že sourozenec už je ve škole, a po těch dvou a půl měsících už tam vážně chtěla. Nevím, co jiného po školce chtít (socializovat se mezi dětma, laskavé učitelky a čas pro rodiče).
|
K_at |
|
(2.12.2020 8:56:06) Půlko, tak školka je technicky vzato škola. Ale myslím, že zrovna ty nejsi ten prototyp. Proto myslím, že se tu míjíme. Protože jde o jiné typy rodičů, než jsi ty a třeba Alena.
|
Půlka psa |
|
(2.12.2020 9:04:49) Však já vím, že je to technicky vzato škola, ale nevím, co by škola mohla takové odrostlé batole naučit. Kromě koexistence s dalšíma lidma a tak podobně. Vůbec tím nechci říct, že je to málo. Naopak je to zásadní věc a dobrá školka je zkrátka důležitá, ale pořád tam to dítě dávám jenom, když potřebuju hlídání. Když nepotřebuju, tak jsme spolu.
|
|
adelaide k. |
|
(2.12.2020 9:19:45) Kat, tak tím spíš že je to školy, by mělo to dítě mít "právo" (neobratné slovo, ale jiné mě nenapadá) tam být, kdykoliv je v provozu, bez ohledu na to co zrovna dělá rodič, ne? A jo, jasně že někteří lidi jsou prostě sobečtí, pitomí, nebo bezohlední, ale to je tak nějak napříč populací a napříč všemi institucemi a pracovišti. Platí ostatně i o učitelky ve školce. Na ně se Gausova křivka taky vztahuje.
Dělat si ale v hlavě škatulky typu "je na RD a dítě v družině = kašle na něj", je nesmysl.
|
|
|
|
|
|
|