Barbar |
|
(30.7.2022 22:12:36) Je dost pravděpodobné, že je "pouze" o nadané dítě se vším, co k tomu patří, ne o přidružené AS. Doporučuji Fb skupinu Nadané děti, pokud tam nejste. Vysoká inteligence s sebou nese velmi různé projevy, zeptala bych se v té skupině. Prakticky všechny nadané děti se jeví buď jako AS nebo ADHD, zejména ve stresu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.7.2022 18:04:51) hranice pro nadání (a všechno to s nadáním spojené) je 130, ale hlavně, ono je úplně jedno, jestli má 128 nebo 132, může to mít stejný člověk v rozmezí dvou hodin nebo v různých místnostech nebo s různým psychologem, možná i proto PPP nesděluje konkrétní číslo
a když se dělá rozložení nadání, není tam ani to číslo, asi, ale je to spíš o tom, kterou oblast má kdo jak vyvinutou
ono už 120 a víc je záruka toho, že se bude dobře učit, pokud - a teď je ta důležitá věc, pokud bude mít kromě nadání i snahu a ochotu něco (hodně) dělat, no a k tomu třetí složka, a to je zázemí doma i podmínky ve škole
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.7.2022 19:13:05) kdybych nechala péči o vzdělání svých dětí na naší spádové škole, pravděpodobně by všichni tři kluci skončili v ústavu, v lepším případě na psychiatrii
u žádného vyšetření v ppp ani spc jsem nikdy nebyla, jen ten pohovor na úvod, stejně tak u klinické psycholožky, takže vůbec netuším, jak to probíhá, že neřekne ppp žádný konkrétní číslo je jedině dobře, když řeknou, že je to vyšší nadprůměr, úplně to stačí, potom už teda může zkusit test mensy, ale k ničemu to není (taky si to kluci zkusili, ten jeden o to stál, zjistil, že mu členství vůbec nic nedává) stejně tak mi ve škole úplně stačí, když vím, že je děcko v pásmu podprůměru, osobě když ještě upřesní, jestli je to horní, nebo dolní hranice, není potřeba vědět číslo, už proto, že se o deset procent může lišit kvůli čemukoliv
některý dítě má vysoký iq v kombinaci s poruchou učení, s adhd, s as, dost dlouho jsou schopni maskovat inteligencí ty potíže, stejně tak těmi potížemi jakoby snižovat iq, proto je dost těžký tyto děti správně diagnostikovat, a tak když se to rodiči nezdá, může si zajistit vyšetření nový
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(31.7.2022 19:35:39) Syn má přes 140 a nikdy žádny divný projevy neměl. Akorat mu všechno šlo, měl samý jedničky včetně maturity a všech zkoušek na vš. Přišlo se na to až na vš. Vždycky mi bylo jasný, že je hodně chytrej, ale nikdymě nenapadlo ho nechat zkoumat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.7.2022 19:42:09) já jsem iq kluků zjistila až když byli 15+ a zkoušeli si mensu, to číslo sice je zajímavý, ale jinak vůbec k ničemu není, ani iq 160 by bez vlastního nasazení a podpory hlavně v rodině k ničemu nebylo
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(31.7.2022 19:46:34) Jak se ta podpora projevuje? My jenom koukali, jak mu všechno jde. Máme iq podstatně nižší a poměrně brzo bylo jasný, že je chytřejší než my.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.7.2022 19:50:12) třeba u nás to byla třeba doprava do školy, už na prvním stupni,25 km bez možnosti vlaku nebo autobusu (to by bylo 40, přestupy, to ještě nešlo), potom pomoc se zajištěním techniky, plus naučit se s tím zacházet od 2. třídy, i když hodně se učili ve škole, dělat prezentace jsem se učila já od něho
|
|
TaJ |
|
(31.7.2022 20:16:43) Inko, nedočetla jsem to ještě všechno, ale vysoké IQ ještě vůbec nezaručuje, že si to dítě bude umět poradit v takovém tom běžném životě, v těch praktických záležitostech...tam mu to vysoké IQ k ničemu moc není, potřebují pomoc s takovými věcmi, co už tu bylo psáno - třeba pomoci s dopravou do školy, nebo vůbec s volbou vhodné školy, nebo nasměrování na nějaký kroužek, pomoci mu ho najít, naučit zacházet s technikou, nebo řešit různé sociální situace, s tím mívají často problémy jak ty nadané děti, tak autisté, bez ohledu na IQ.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.7.2022 20:00:03) žádný kroužek pro nadané tady není a nebyl, chodili na to, co tu bylo, takže sport, keramika, zuška,
no a potom na druhým stupni, na 8g, to byla možnost všech možných soustředění, domlouvání ivp ve škole, třeba proto, aby na ta soustředění mohl, a samozřejmě ta psychická podpora
ale hlavně museli kluci chtít sami, dělat něco pro sebe
a když se v 15 rozhodli, že něco opravdu chtějí, tak už museli makat sami učit se mnohem víc, než co vyžadovala škola, třeba souběžně s gymplem zvládat přednášky i zkoušky na vš, našel si to, chtěl to, viděl v tom způsob, jak si splnit sen, tak uvidíme, jestli se to povede úplně, ještě nevíme
a stejně tak druhý, musel změnit svůj způsob komunikace s okolím, aby dosáhl svého snu, a dokázal to, dokázal se naučit něco, co dřív odmítal, překonat nepohodlí, lenost, prostě když chce něčeho dosáhnout, nemůže být pasivní a stěžovat si, že mu nikdo nepomůže a někdo mu ještě hází klacky pod nohy, musí se naučit je překročit
a to chce i doma dost velkou podporu, někdy finanční, někdy psychickou
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.7.2022 19:52:50) inteligence a výsledky ve škole nejsou v rovnováze, to je bohužel běžný
jenom inteligence nestačí, přečti si tu knížku od Stehlíkové, psala jsem o ní na a ještě někdo další, vysvětluje že v ní hodně, myslím, že byste se synem mohli pochopit, o co jde, kde se stala chyba, co dělat jinak, vždycky se dá začít jinak
|
TaJ |
|
(31.7.2022 20:58:12) Vrrtaku, to je jak kdybych četla o tom našem, až na malé detaily - taky vyzkoušel různé kroužky, ale uchytil se až v tom dopravním, ten mu sedl od prvního dne...snadná unavitelnost, snadné odklonění pozornosti k věcem kolem, obrovská všímavost, odmalička jsme třeba vlezli do autobusu, já sotva stačila kouknout, kde je volné místo a on už mi hlásil, že to tlačítko, které bylo minule rozbité, už je spravené (tudíž okamžitě zaregistroval i evidenční číslo vozu), nebo že na obrazovce se zastávkami, je dvakrát ta stejnou stanici, nebo že je tam někde nálepka, která tam minule nebyla...nebo kolem nás projede vlak a on nejen že ví, co je to přesně za typ, ale i jaké měl na tabulce číslo, kam jel a jaké vagóny v té soupravě byly...a je to milión takových věcí, které jsou na jednu stranu úžasné, ale na druhou stranu kvůli nim zase nestíhá vidět jiné věci...v těch sociálních kontaktech je dost neobratný. Ve škole prospívá zatím s vyznamenáním bez nějakého velkého úsilí, sice asi od 6.třídy se už občas musí doma učit, ale v jeho podání to znamená, že si ten daný úsek přečte v sešitě. Trojku občas nějakou dostane, nikdy jsme z toho nedělali tragédii, ale poslední rok už se snažil si na to dávat pozor a ví, že příští rok bude muset ještě víc, vysvědčení z obou pololetí už bude potřebovat k přijímačkám. A on má svůj sen a ví, že když se nedostane na SŠ, tak ta cesta bude složitější a učňáky v jeho oboru jsou všechny hodně daleko, bez intru by to nešlo a to by asi nechtěl...
|
TaJ |
|
(31.7.2022 22:21:11) Vrrtaku, tak cílevědomost...on by mohl být ještě lepší, kdyby tomu věnoval ještě trošku víc času, ale většinou se mu nechce. Jako nevykašle se na to, to ne, ale měl by určitě na víc, kdyby se mu chtělo....A tvůj syn má velkou výhodu v té manuální zručnosti, s tím se dneska neztratí, řemeslníků bude spíš nedostatek...ten náš si sotva rozkrojí rohlík, přitom už ve školce krájeli ostrým nožem...ale on se tyhle věci ani nechce moc učit, nechce se tím zdržovat a zabývat, takže než aby to krájel, tak si ho radši vezme vcelku, nebo to prostě nějakým podobným způsobem obejde... Takže vůbec netuším, kdyby náhodou nevyšla SŠ, na jaký obor by šel...prostě to musí klapnout, jeho nic jiného ani nebaví, nezajímá, je hrozně úzce zaměřený, ať děláme co děláme...
|
|
|
|
TaJ |
|
(31.7.2022 20:59:49) Vrrtaku, akorát tedy ten náš na ruce šikovný není vůbec, byl jako dítě celkem dost, ale jako by postupem času o tu schopnost přišel...takže se obávám, že on by se manuálně živit asi nemohl...
|
|
|