kysnutá knedla |
|
(30.10.2022 21:03:37) Prosím - má niekto skúsenosť s týmto typom vzdelávania? Moj syn si zas niečo vzal do hlavy, a sice som niečo málo o tom zistila (fakt minimum, nejak nebol čas, rp nechcela som si tým otraviť krásny víkend), školou úplne okúzlená teda nie som. Vyvedie ma niekto z omylu?
|
kosatka2 |
|
(31.10.2022 10:44:35) To asi záleží na tom, co od té školy očekáváš. Napíšu ti pár takových dojmů a drbů. Letmo znám 1 průvodce a 1 průvodkyni, ale moc se s nimi nevídám. Oba jsou kreativní a nemají žádné pedagogické vzdělání. Pak znám 2 lidi, co je škola pozvala, aby tam vedli nějaký workshop. 1 z nich si stěžovala, že je to hodně na dětech, je tam chaos a dohodnout se na něčem s dětmi bylo těžké, protože samy neuměly nic vymyslet a nic doporučeného dělat nechtěly. Následně tam ale 1 své dítě zapsala (na ZŠ), dítě v běžné ZŠ bojovalo a teď je tam spokojené. Ve třídě mají třeba dítě, které tam věkově nepatří, ale v jeho správné třídě nebylo místo, tak ho šoupli (asi) do vyššího ročníku. Pak znám rodinu, kde prodali byt, aby tam mohly děti chodit a mamka je vozila hodinu autem přes Prahu, a po prvním roce dítě vzali na běžnou ZŠ, protože prý dítě nic neumělo. Pak znám rodinu z jiného města, kde měsíc po nástupu dítěte byli nátlakově vyzváni k zaplacení významného sponzorského daru škole. To dítě tam bylo spokojené, číst se naučilo až v 9 letech ale rodičům to nevadilo, protože je to rozený matematik. Pak jsem měla tu čest číst něčí slovní hodnocení na vysvědčení a úplně se mi zvednul žaludek, ajk si učitelka hrála na psycholožku a nálepkovala dítě, brr. Sama jsem byla na kurzu s dvěma učitelkama ze Scioškoly, prý měly dost děcek s ADHD a spol. a řeší, jak s nimi pracovat, tak to zkouší pokus-omyl, ale aspoň to zkouší. Ty učitelky mi úplně marný nepřišly, ale co já vím. To jsem asi moc neporadila, ale snad si to nějak přebereš. Mám okolo sebe hodně lidí, co mají děti v alternativních školách (já mám jedno taky, ale ve škole s pevnějším konceptem), a chce se to fakt dobře poptat na ty lidi, co tam učí, a zvážit, co by dítěti sedlo.
|
kosatka2 |
|
(31.10.2022 11:02:17) Omlouvám se, zamíchala jsem zkušenosti lidí Scio školy ZŠ a SŠ a možná jsem to napsala moc negativně.
|
|
|
adelaide k. |
|
(31.10.2022 11:09:03) Mě přijde střední scio fajn škola, ale imho pro výrazně motivované jedince, kterým z nějakého důvodu klasika nevyhovuje. Bez té motivace bych se bála o objem znalostí. Myslím že se tam dá slušně proplout a na konci nic moc neumět. Pro ty kteří ví co chtějí je to výborná možnost cíleně se vzdělávat podle svého zaměření.
|
Marika Letní |
|
(31.10.2022 11:19:41) "Bez té motivace bych se bála o objem znalostí. Myslím že se tam dá slušně proplout a na konci nic moc neumět. "
Jo to je koncept scio. A kdo motivaci nemá nebo k něčemu nemá, to se neučí. Cochcárna. Pro výrazně zaměřené a výrazně nadané je to vhodné, pro běžné inteligentní dítě spíš ne. Ve vzdáleném příbuzenstvu tam (od ZŠ) mají děti. Ale rodiče jsou nestandardní. Otec geniální, velmi dobře zaplacen zahraniční firmou. S nestandardním chováním, tipuju, že je to Asperger. Matka nepracuje nastálo, spíš se všemožně rozvíjí, ale je také výrazně nadaná, umí čínsky a další jazyky. Takže pro jejich potomky to asi vhodné je, v běžné škole by zřejmě bojovali s nepochopením pravidel atd.
|
čajka |
|
(31.10.2022 12:56:23) Mariko, souhlasím s tebou. Info mám jen zprostředkované - jeden člověk, na kterého dám, a který se zabývá vzděláváním a školami to komentoval jako "hrůzu", ale jako matka také ne úplně standardních dětí si myslím, že pokud dítě ví co chce a jde si za tím a zároveň je pro klasické školství "probelmatické", je to možná lepší řešení než několik let bojovat se systémem. Nevím jak to tam přesně chodí, ale obrázek jsem si udělala takový, že tam takovéto dítko může být v pohodě "uklizené" a vcelku volně se věnovat čemu chce. Jen, jak píší ostatní, pokud nemá vlastní motivaci a nějaký směr, bych se bála toho, že by tam ty roky jen proflákalo.
|
kysnutá knedla |
|
(31.10.2022 21:59:16) Holky díky, názory ma neprekvapili. Inak, syn je práve silne motivovaný, ale on, jak je odjakživa v opozicii a ku všetkému má pripomienky, tak mu samozrejme nesedí ani koncept klasickej školy. Preto hľadal alternatívu. Mne sa SCIO alternatíva zdá až moc mierna, slabá, a to pritom píšem ako rodič, ktorý do detí nevkláda žiadne extra ambície, predstavy.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2022 10:41:55) Knedlo to je ten syn co chce do světa? Tak to bych tipla dle tvého popisu že zrovna jemu by Scio mohla vyhovovat. Šla bych se tam podívat.
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(31.10.2022 21:01:38) pokud by chtěl v Praze na něco alternativního, tak bych spíš doporučovala alternativní třídu na Zatlance
|
kysnutá knedla |
|
(31.10.2022 21:56:54) Ráchel, pozrieme na to, díky.
|
|
Alena |
|
(1.11.2022 10:47:37) ALT je rad, rytmus obdobi a kolektivni spoluprace, od SCIA vzdalene na hony, nevim jestli Knedli syn (vecne v opozici) nehleda spis neco pro silne individuality.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 13:01:23) "nevim jestli Knedli syn (vecne v opozici) nehleda spis neco pro silne individuality."
No, on síce je v opozícii (rád kritizuje systém, v rodine i v škole), ale v kolektíve naopak funguje výborne. To mám od jeho súčasnej i bývalej triednej. A i od spolužiakov. Dokonca chodí rád do školy a z letného tábora sa mu domov nechce.
|
Monika |
|
(1.11.2022 13:16:53) Knedlo a nesouvisí jeho zájem o studium na soukromé škole spíš s tím jeho "zaměřením na peníze", kdy zřejmě může být přesvědčen, že za vyšší školné automaticky dostane lepší vzdělání a že zaplacením školného (stejně jako třeba zaplacením drahého zájezdu) prokazujete svoji lásku k němu?
|
Marika Letní |
|
(1.11.2022 15:08:10) Monika možná upozornila na důležitou okolnost (finance).
|
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 16:30:24) nesouvisí jeho zájem o studium na soukromé škole spíš s tím jeho "zaměřením na peníze", kdy zřejmě může být přesvědčen, že za vyšší školné automaticky dostane lepší vzdělání a že zaplacením školného (stejně jako třeba zaplacením drahého zájezdu) prokazujete svoji lásku k němu?
Monika, myslím, že mu to školné asi i imponuje, ale zároveň si nemyslím, že má s tým spojený dokaz našej lásky. On si fakt myslí, že za čo sa platí, to musí byť automaticky lepšie (ono to síce často platí, ale určite nie pri platbe 50tis ročne, ale x krát viac). A sen o cestovaní a ďialkách sú asi tiež ozajstné, je tam až extrémny záujem, a necítim manipuláciu typu "pusťte mě tam a tam, a to bude důkaz.."
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(1.11.2022 13:35:14) Nelíbil by se mu spíš PORG?
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 16:26:06) Inka, PORG by sa mu páčil, ale tam by sa za prvé asi nedostal a za druhé už je to príliš drahé.
|
Federika |
|
(1.11.2022 20:50:15) Knedli, Porg bude otvírat 4 leté gymnázium, nové, s IT zaměřením. A možná i jedno další, všeobecné. A pak je možné se tam hlásit na poslední dva roky,jen na IB maturitu. Ale to je pro ty, kdo tam předtím nechodil, už fakt drahé.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 21:13:22) Fed, ja by som bola tak rada, keby ho bavilo IT, ale to práve vobec.
|
Federika |
|
(1.11.2022 21:19:28) Na konci základky je málo dětí, které jsou už nějak vyhraněné.Nikdo z mých dětí nevěděl, co by chtěl dělat. Ten všeobecný gympl je takový nastavení času A ten Porg má mít snad i 4 letý všeobecný.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 21:51:19) Fed, nie som si istá, či je syn typ na gymnázium. On totiž čo ho nezajímá, nebaví, na to kašle. Má to nastavené tak, že sa učí to, čo chce. To by mal ale na gymplu smolu.
|
Federika |
|
(1.11.2022 21:54:57) Neboj, tak to má přece většina I já to tak kdysi měla
|
|
daba+holčička |
|
(2.11.2022 8:05:09) a co ekonomické lyceum? https://www.oadusni.cz/pro-zajemce-o-studium/obory/ekonomicke-lyceum/
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 8:33:08) Daba, díky, narychlo som to preletela (na viac nie je teraz čas) a páči sa mi to! Doma na to pozrieme + to idem preposlať synovi.
|
|
|
L+ 2m |
|
(2.11.2022 12:42:12) Knedli, jak kdybys psala o mém synovi. To je takový nás ekonom, politolog a investor. Ale nebude dělat to, co ho nebaví. Je strašné pohodlny, zároveň moc dobře ví co chce a hlavně co nechce. V devitce prohlásil " někam mě dejte, mne je to jedno". Nakonec šel na gympl a jediný důvod je ten, že ve stejném městě dělá od malá svůj sport a je tam ve svém klubu. Ač opravdu velký ekonom a s čísly si rozumí, z matematiky skoro propadá, obecně ho matika nebaví. Jeho baví jen to, jak to napsat, prostě umět přijít k penězům. Myslím, že finanční gramotnost by mohl vyučovat. Manžel si ho vzal pod křídla a jedou spolu v akciích, investicích. Denně sleduje různé ty indexy, poslouchá různé podcasty, minutku investora atd. V deseti letech přečetl ekonomii dobrá a zla. Na gymplu je hlavně kvůli jazykum, předpokládá, že tady nezůstane a foukne do zahraničí. Teď se nějak víc věnuje němčině, tak uvidime, kam ho to zavane. Jen chci říct, že i neoblíbené předměty na gymplu by na tu 4 asi zvládl.
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 13:05:51) L+2m, no teda, veď ja čítam popis mojho syna! Presne i moj denne videá, furt są akože vzdeláva, a on, čo kedysi nebol schopný ani po 2 mesiacoch naučiť sa "I am, you are, he/she is... atd" dnes sleduje v AJ ekonomické podcasty. Už do toho vtiahol aj manžela, ktorý s ním musí sledovať mnohé z videí. Takže rozhovory sa točia okolo investícií atd. Tam aspoň vedia nájsť spoločnú reč, ale keď sa zvrtne na politiku, tak to radšej zdrhám.
Školu má na háku, učia sa podľa neho zbytočnosti, na SŠ chce za každú cenu do Prahy, to je jeho hlavné kritérium
"Je strašné pohodlny, zároveň moc dobře ví co chce a hlavně co nechce."
Presne!
Nie je náhodou aj Tvoj syn Vodnár?
|
L+ 2m |
|
(2.11.2022 14:05:54) Ne, knedli. Syn je střelec a to doslova. Jak píšeš, akoze vzdělává, to jsem si taky myslela. Ale když mi v patnácti prinesl ukázat svoji první zlatou cihličku, tak jsem mu začala trochu víc věřit. A když teď vidím, jak si v necelých sedmnácti dokáže vydelat, tak si až říkám, jak je to možný, kde se to v něm vzalo, ten jeho obchodní duch. Na akcie ho tedy naučil manžel, má svoje portfolio akcií, samozřejmě psané na nás (když je nezletilý), máme teda dohodu, že si budeme věřit a bez schválení nic nekoupil ani neprodá. Třeba včera prodal iPhone se ziskem 4 tisíce. A pak platí sestrám 100 Kč za vyklízení myčky, euro za vynesení koše, nás obchodník
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 14:18:13) L, tak ten je dobrý Nás je tiež kšeftár, už ako školkár mal svoj "obchůdek" a núkal, predával celej rodine, raz dokonca i na trhoch Ale niekedy má problém sa v tom zorientovať tak nejak ľudsky. Príklad: načrtne, čo si asi bude priať na Vianoce a keď namietam, že to asi neklapne (cena), tak on nechápavo povie, že keď ona dá na darčeky cca 5% svojich financií, prečo to nespravíme aj my
|
Zd a tři |
|
(2.11.2022 22:34:56) Hele, mám doma exota, který teď ve sciotestech napsal studijní předpokady na 96. percentil, ale vysvědčení je, jak kdyby z devítky mířil rovnou do pomocný. Logický myšlení má, vyjadřování a porozumění textu taky, fyzice rozumí. Ale písemku prostě nenapíše. Ještě k tomu je šíleně líný a ve stresu naopak naprosto vypíná. Co s ním, fakt nevím, pomalu se smiřuju, že jeho kariera půjde přes nějaký učňák a snad se mu časem, rozsvítí a bude nějak fungovat..
Obchodní talent se začal projevovat asi ve 2. třídě, když spolužáka - šikanátora uplácel pytlíkem bonbonů, na který vyděleával rozprodáváním jednotlivých bonbonů z druhého pytlíku za korunu ostatním spolužákům.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Berengarie |
|
(1.11.2022 15:22:01) Máme 5-letou zkušenost ze Scio ZŠ, syn už je naštěstí druhým rokem pryč. Netuším, jak je na tom střední, ale podle mě je hlavní problém v tom, že nemají systém, který by zaručoval nějakou kvalitu, nějaký standard. Vše je na průvodcích, kteří se neustále mění a jejichž kompetentnost bývá dost otazná. A pak na vedení, které má ovšem na jakoukoli námitku nebo podnět univerzální odpověď - my nejsme výkonová škola, my jsme nikdy neslibovali, že děti budou v sedmé třídě umět lišejníky. (V tom ovšem mé námitky vůbec nespočívaly.)
Plus se tam z mé zkušenosti ve větší míře koncentrují děti, které nejsou nějak kompatibilní se systémem, které různé mění základky, až skončí na Scio. A průvodci si s nimi vůbec neumějí poradit, netuší, jak je motivovat, aby alespoň něco dělaly.
Naopak výborně se tam dařilo dětem, které byly samy o sobě takové ty superstudijní typy se silnými zájmy ve vybraných oblastech (a silnou vnitřní motivací). Ty tam pro realizaci svých zájmů našly dostatečný prostor a podporu.
A pak je otázka dalších návazností - znalosti / dovednosti nemívají ani vzdáleně srovnatelné se standardní školou, takže po letech téměř nicnedělání je stojí extrémní úsilí připravit se na přijímačky. Anebo mohou samozřejmě proplout úplně mimo systém, tuhle volbu nezpochybňuju, ale v jakémkoli zařazení do systému mají prostě obří limitace.
Jen podotýkám, že mluvím o jedné škole, na jiných to může být jinak.
A pozitivum na závěr - syn tam získal neochvějnou sebedůvěru, že když něco hodně chce, tak to taky dokáže.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 16:25:16) Berengarie, tak nejak si to bohužiaľ i predstavujem a síce verím, že SŠ by snáď mohla byť na trochu lepšej úrovni, ale to je len pocit. Zároveň cítím, že syn by tam asi nelemploval, a že by to mohlo byť pre neho vhodné. Ale - mne sa nechce platiť za školu, ktorá je tak free a po ktorej bude robiť čo? Na VŠ asi pripravený nebude a neviem, či je až tak ctižiadostivý a vyhranený, aby bol schopný pracovať tam, kde bude spokojný. Och, fakt neviem...
|
Berengarie |
|
(1.11.2022 17:23:58) Knedli, pokud vím, mívali volná místa ještě ve druhém kole přijímaček, můžete si tuhle školu nechat jako záložní
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 17:33:52) Holky, už ma to ale fakt štve - prečo nemože u nás niečo klapať štandardne?!? Prečo si moje decko nevyberie normálnu školu, napr. technický smer by ma potešil, alebo keby to bol presvedčený študijný všeobecný typ, tak dobrý (alebo hocijaký) gympl, so zámerom ísť na VŠ, no proste nejaký jasný plán, cieľ...
|
daba+holčička |
|
(1.11.2022 17:37:33) jdete tam na DOD, termíny zde, úplně dole https://stredni.scioskola.cz/nase-skola/
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 17:39:06) daba ano, on už nám tie termíny oznámil a chce na DOD
|
|
|
Delete |
|
(1.11.2022 18:44:33) Naše holky ještě ani po maturitě vlastně nevěděly, co chtějí dělat. Jsou od mala hodně nevyhraněné a vypadá to, že ani u dvojčat nakonec první volba VŠ neklapne a minimálně jedna z nich to bude zkoušet za rok jinde.
A jedna po šesti letech naprosto bezproblémového studia na gymnáziu (vyznamenání bez větší námahy) najednou prostě do školy chodit odmítá a bude měnit nejen formu, ale dokonce i zaměření, i za cenu rozdílovek a dohnání dvou let samostudiem, aby za rok mohla maturovat z odborných předmětů .
|
|
Delete |
|
(1.11.2022 18:49:54) Ale ještě jsem chtěla naťuknout, co jsme řešili letos, když nebylo jasné, jak dopadne jedna z dvojčat s přijetím....v Dánsku se dá za relativně levno (v podstatě za cenu ubytování, což je zhruba jako průměrné školné + životní náklady u nás) vystudovat střední škola různého (a většinou právě ekonomického) zaměření s mezinárodně uznávanou maturitou. Studium tam je popisované jako to průvodcované, přitom velmi kvalitní a s obrovskou podporou jak ve škole, tak v mimoškolních aktivitách. Docela nás to zaujalo, jen nám by se hůř hledal vhodný obor a navíc to chce většinou teď začít řešit, aby se dalo začít za rok studovat.
Tak třeba by i tohle mohla být pro vás varianta.
|
Kaliope X |
|
(1.11.2022 19:38:59) V Dánsku je možné studium na IB maturitu i jen na poslední dva roky střední školy. Je nutné ale vědět jaké chce předměty, všechny školy nemají všechny nebo nenabízí u všech vyšší úroveň.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 19:49:17) holky díky, to Dánsko nás zaujalo, hlavne syna. A ak by stačili 2 roky, tak tým lepšie. Do tej doby aspoň vypiluje AJ
Inak, ani ja si nemyslím, že syn je divný len preto, že nevie, ktorým smerom sa vydať. Ja som to v jeho veku tiež nevedela. Na jeho vek je síce zdatný ekonóm, ale strednú ekonomickú nechce.
|
Kaliope X |
|
(1.11.2022 19:59:54) Knedli ta IB maturita je možná i v té Bratislavě. Všude je to šest předmětů, z toho dva jazyky. V Dánsku by to znamenalo angličtina a jiný cizí co nabízí nebo tyhle školy umožňují rodný jazyk samostudiem.
|
|
K_at |
|
(1.11.2022 20:32:16) Knedli, třeba já nejsem překvapená tím, že ZŠ dítě netuší, co a jak - kam na SŠ, natož kam na VŠ. Spíš mě to překvapilo u tvého syna. Přijde mi, že toho mnoho chce, bez pochyby je velmi chytrý, má velká očekávání a nároky (na vás mimo jiné extra velké). Ale zároveň jakoby se bál. Jen můj dojem. U něj bych čekala prostě tah na branku. Ale dojem z diskuze zde prostě bude velmi zkreslený.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 21:12:34) Kat, no, tiež som prekvapená. Ja som gympl nechcela, fakt by som brala buď technické zameranie, alebo to, v čom je dobrý (ekonomika). I keď u tej ekonomiky mám trochu strach, že by mal tendencie učiteľom do toho moc kecať U neho mám pocit, že berie SŠ len ako "aby byl doma klid" - proste mať maturitu a odškrtne si "splněno".
|
Monika |
|
(1.11.2022 22:52:36) Knedli,ekonomika na SŠ ekonomické nebude to,co syna baví.Naucil by se tam účtovat a vést běžnou administrativu,to je celkem praktické,ale jestli by se mu to líbilo? K jeho zájmům pasuje gympl,ale musel by holt přežít i přírodovědné předměty...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1kulička |
|
(1.11.2022 17:02:54) Jestli se scio škola pozná podle toho, že v ní učí průvodci, tak jedna z dcer tam chodí :) Ale že jde o scio školu jsem teda nikde nedohledala. A je to tak, jak psaly holky, zdá se, že je tam mnohem méně všeobecných nároků, ale taky mnohem více prostoru pro seberozvoj, sebepoznání a hodně práce na vztazích v kolektivu, na konceptu učení. Jako pro mě nakonec bylo nejdůležitější holku někde upíchnout, protože do běžného systému nezapadá. Zasekne se na nějakém nesmyslu. Tady to vypadá nadějně. Nejde to úplně samo, ale zdá se, že tentokrát moje účast nebude tak nezbytná.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 17:18:20) kulička, obávám sa, že u nás už tiež ide o to "někam ho upíchnout"
|
daba+holčička |
|
(1.11.2022 17:22:46) A neudělal by přestup do Menzy?
|
babi_ |
|
(1.11.2022 19:50:58) Jako že by vařil nebo vydával obědy?
Jestli myslíš Mensa gymnázium, tak to je asi dobrý tip, jen je divné, že si to chlapec ještě nenašel...
|
daba+holčička |
|
(1.11.2022 20:08:49) tak vaření i vydávání obědů bude dobrá škola života :D
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(1.11.2022 18:02:59) Kulička “Jestli se scio škola pozná podle toho, že v ní učí průvodci, tak jedna z dcer tam chodí :) ”
Název místo učitel je zastaralý asi 😉 teď v kdekteré alternativně laděné škole mají průvodce. A ti tedy neučí. A to je tedy pravda. Klasickou výuku tam nemá smysl čekat.
“Ale že jde o scio školu jsem teda nikde nedohledala.”
Tomu nerozumím. Ty nevíš do jskéškoly chodí? S kým jsi podepsala smlouvu?
|
kosatka2 |
|
(1.11.2022 18:11:26) Průvodci - to se říká ledaskde, i v lesních školkách, taky trochu mrkám, že někdo neví, komu platí školné...
|
|
1kulička |
|
(1.11.2022 18:19:08) Aha, myslela jsem, že Scio škola je nějaký koncept a ona je to společnost. Tak to tam dcera není.
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(1.11.2022 17:16:31) my tam byli na DOD a nepřesvědčili nás, interiér je navíc dost nehezký, nebylo mě tam dobře
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 17:17:55) daba, ja som to videla na tom ich medailónku a ani ja som nebola (z interiéru) nadšená
|
daba+holčička |
|
(1.11.2022 17:20:59) já měla skoro osypky, v přízemí měli tak olezlý gauč, že jsem si tam ani nepoložila batoh. Navíc mě přišlo, že tam žádný obor kromě angličtiny nejde vystudovat v plném rozsahu, takže příprava na přijímačky na VŠ bude kompletně v rukou studenta.
|
kosatka2 |
|
(1.11.2022 17:36:06) Jde o to, na jakou VŠ by se chtěl hlásit. Já se musela na přijímačky složitě a nákladně připravovat sama, protože chtěli to, co se na všeobecných gymplech neučí a vzali mě až za rok. Byla jsem dost frustrovaná z toho, že se musím učit na maturitu a paralelně dřít jinde. V tom by měl na Scio škole výhodu, mohl by si to kočírovat sám.
Pokud by chtěl být "obyčejný" doktor, právník, inženýr, bude to mít snadnější na běžné škole, myslím.
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 17:51:37) kosatka, on vobec nevie, či by chcel na vš, a ak, tak vraj nie v ČR. To vraví teraz, za 4 roky sa to ešte može zbaviť. Najviac ho zaujíma ekonomika, politika, dosť tým žije, ale nevidí zmysel to študovať, no prosto - to nepochopíš
|
daba+holčička |
|
(1.11.2022 17:58:56) hele a ví, že tam bude taky mejt záchody?
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 20:00:43) daba, pýtala som sa ho, či vie, že tam bude umývať záchody Jeho odpověď: "ano, vím to. To je součást vystoupení z komfortní zóny."
Inak, všimli ste si to vystupovanie z k.z.? Jak sa to furt používá?
|
babi_ |
|
(1.11.2022 20:01:36) Používá. Mezi běžci tedy určitě
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(1.11.2022 18:05:44) Knedli a nevybral by si něco tady, je to tedy Bratislava:
https://gjh.sk/o-skole/pre-zaujemcov-o-studium
|
kysnutá knedla |
|
(1.11.2022 20:01:47) Kaliope díky, nejak som to prehliadla, idem pozrieť
|
Kaliope X |
|
(1.11.2022 20:07:12) Knedli není zač, já sobecky doufala, že by dítku ta Bratislava stačila, ale nemají tam správnou kombinaci předmětů.
|
|
|
|
K_at |
|
(1.11.2022 18:21:44) Knedli, tak bych ho možná směřovala k tomu, že když chce do zahraničí na VŠ, tak při volbě blbý SŠ může zjistit, že 4 roky v háji a nikam ho nevezmou. Zkusit zacílit na jeho ješitnost. Jinak prostě vymýšlí .....
|
|
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(1.11.2022 19:57:38) Knedli, se školami nemám zkušenost, ale nedávno jsem četla rozhovor s jejich zakladatelem Ondřejem Štefflem v Respektu (č. 41), a je to nepochybně myslící osobnost.
https://www.respekt.cz/tydenik/2022/41/opakovani-je-matka-rutiny?gift=qs2sjktalz
|
Berengarie |
|
(1.11.2022 20:17:11) Babi, ano, jeho myšlenky zní skvěle, dost s nimi souzním. Ovšem jejich uvedení do praxe je, aspoň dle mé zkušenosti, prostě problém. Stále věřím, že s kompetentními lidmi jsou uskutečnitelné, ale to dle mého rozhodně není případ stávajících Scioškol. I když vím, že se stále snaží zlepšovat, třeba pracovat s kompetencemi, tak možná někdy v budoucnu
|
|
Žžena |
|
(2.11.2022 7:15:47) babi, myslící je, ale jeho vize školství nějak úplně pomíjí normální populaci. Všechny školy, se kterými měl co do činění, byly výběrové, pro motivované děti s ambiciozními rodiči, rodinami kladoucími důraz na vzdělání. Zbytek Gaussovy křivky úplně ignoruje.
|
Marika Letní |
|
(2.11.2022 9:15:39) “jeho vize školství nějak úplně pomíjí normální populaci”
Taky to tak vidím.
|
|
Federika |
|
(2.11.2022 10:22:57) Žženo, myslíš Šteffl? Tak Scio jde rozhodně úplně jiným směrem než jeho předchozí "díla".
|
Žžena |
|
(2.11.2022 10:51:50) Federiko, jakým jiným směrem? Pořád je to výběrová škola pro úzkou cílovku specifické nátury. Až Šteffl bude stavět Scio školy v Chanově a úspěšně uplatňovat svoje principy na děti ze znevýhodněného prostředí, osobně se mu půjdu omluvit.
|
Federika |
|
(2.11.2022 10:55:28) Výběrová škola to vlastně není. A není to primárně škola pro cílevědomé děti. a rodiče, kterým záleží na vzdělání, jak jsi psala. Možná na způsobu vzdělávání. A principy,směr atd-to vše je plně jiné než v jeho předchozích školách.
|
|
Rodinová |
|
(2.11.2022 10:57:03) Zzeno, Steffla zrovna se nechci zastavat, ale ty myslis, ze zaroven se skolami "vyberovymi" musi takovy clovek zakladat i skoly pro "normalni" populaci a znevyhodnene?
|
Federika |
|
(2.11.2022 10:59:59) Výběrová je tím,že se tam platí školné. Jinak se tam může přihlásit kdokoli, volná místa často mají, i během školního roku. Bez přijímaček.
|
Žžena |
|
(2.11.2022 11:03:17) Federiko, i když si škola nevybírá, školu si "vybere" jen specifická cílovka. A ta cílovka není průřez populací. Plus to školné.
|
Federika |
|
(2.11.2022 11:31:22) Tak jasně-jen pojem "výběrová"se sem nehodí. A rozhodně to je škola úplně jiného typu než ty jeho" předchozí školy.
|
|
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 11:07:41) Ani ja ju nepovažujem za výberovku, rp nie v tom zmysle, že sú tam tí naj. Nie sú tam ani najchytrejší ani najbohatší.
|
Žžena |
|
(2.11.2022 11:08:58) kysnutá knedlo, není jediným kritériem být nejchytřejší nebo nejbohatší. Rozhodně je kritériem být zainterersován na způsobu vzdělávání, no a nebýt chudý.
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 11:13:03) Žžena, chápem ako to myslíš. U nás je problém ten, že syn je presvedčený, že to je tá pravá škola pre neho (vraj to "cítí") a jeho (nemotivovaní) rodičia sú skor skeptickí. Keby to malo aspoň nejaký plus! Buď jasnejší (a prísnejší) koncept, buď nižšia (alebo žiadna) cena, alebo aby to aspoň bolo bližšie. Jediný bonus je, že naše nie úplne štandardné dieťa by tam asi bolo happy. Čo teda tiež nie je málo, však. Ale furt sa nemožem zbaviť dojmu, že by sme platili ulievarňu
|
Marika Letní |
|
(2.11.2022 12:40:58) "Ale furt sa nemožem zbaviť dojmu, že by sme platili ulievarňu"
Podle mě jo.
Ale někdo si tu ulejvárnu chce platit a je spokojen. Pokud o to nestojí, je jasné, že bude nespokojen (rodič). Chce to dobře zvážit, co od Scio dostaneš a jak s tím ne/budeš ok.
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(2.11.2022 11:02:19) Rodinová, nemusí zakládat školy pro znevýhodněné. Ale taky nemůže zobecňovat svoje "poznatky" z práce s motivovanými dětmi motivovaných rodičů na celou populaci.
|
Rodinová |
|
(2.11.2022 11:03:00) Tak to jo.
|
|
Federika |
|
(2.11.2022 11:32:58) Žženo, v tomhle typu škol je právě často hodně dětí nemotivovaných a rodičů otrávených motivací
|
|
Marika Letní |
|
(2.11.2022 12:46:22) Žena "Ale taky nemůže zobecňovat svoje "poznatky" z práce s motivovanými dětmi motivovaných rodičů na celou populaci."
Což on podle mě právě dělá. Z jeho rozhovorů čiší, že on má ten správný koncept, vidí do budoucnosti, klasika je překonaná...
Poté, co si ho vybral Gazdík za poradce jsem četla toto: Vysokoškolský učitel a žurnalista Vladimír Barák mimo jiné píše: „Nad některými jmény zůstává rozum stát. Na ministerstvu školství se tak třeba zjevil podnikatel v oblasti vzdělávání Ondřej Šteffl. S čím konkrétně bude Šteffl novému ministru školství Petru Gazdíkovi (STAN) radit, není jasné. Jím vlastněná společnost Scio dlouhodobě připravuje standardizované přijímací zkoušky na střední i vysoké školy a paralelně pořádá kurzy, kde mladé učí, jak se na tyto zkoušky připravit. Kromě toho Scio provozuje několik základních škol. Ty jsou známé pro své nepříliš vysoké požadavky na děti. Šteffl sám je příznivcem alternativního proudu, podle něhož má děti škola zejména bavit. Ve školách je také podle něj zbytečně moc předmětů, a tak si Scio školy vystačí se třemi. Navíc tu nemají učitele, ale „průvodce“. A praktické předměty? Ty jsou překonané. Je prý zbytečné učit mladé zemědělce jezdit na traktoru, protože brzy jejich práci zastanou roboti s GPS navigací. Šteffl tedy kritizuje na tuzemském školství prakticky všechno. Někteří lidé jeho vizionářství oceňují, ale běžného učitele či učitelku, kteří do výuky dětí dávají všechno, jeho postoje často jen vytočí. Proč poslouchat někoho, kdo na kritice vystavěl své podnikání? Kdo zbohatl na kritizování druhých? Od Gazdíka si odborníci slibovali opravdu hodně. Kvalita ministra se ale pozná mimo jiné podle toho, jakými lidmi se obklopí. A nechat si našeptávat od člověka, který tuzemské školství neposouvá, ale spíše destruuje, to je opravdu k nevíře„.
|
Vranice |
|
(2.11.2022 13:16:38) Mariko, díky za citaci, už chápu, jak je možné, že někteří synovi SŠ spolužáci údajně na základce neměli chemii (ano, mohlo se to jmenovat jinak) a nemají páru o chemických prvcích, značkách atd.
Doteď jsem žila v představě, že ministerstvo schválilo RVP, kde jsou základní věci, co by měl absolvent ZŠ umět a každá základka s akreditací by RVP měla dodržet. Asi ne, no.
Ne, že by se bez znalosti Mendělejevovy tabulky nedalo žít, ale vypadá to, že cílem je mít nevzdělané stádo nepřemýšlejících konzumentů.
|
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 13:35:07) "S čím konkrétně bude Šteffl novému ministru školství Petru Gazdíkovi (STAN) radit, není jasné."
No, ono by možno neuškodilo trochu to tam preskládať, prevetrať. Priznám sa, že sa veľmi málo a len povrchne zaujímam o učivo mojich synov, ale ak už nakuknem, alebo si vypočujem, tak vždy mi tam príde niečo buď zbytočné, alebo nepresné, alebo zastaralé. Nie, nevidím dovod orientovať sa v slepých mapách (v dnešnej dobe?!?), nevidím dovod učiť sa spamati pohoria v jednotlivých krajoch. Radšej by som učila deti zorientovať sa v normálnej mape, aby si na dovolenke vedeli nájst cestu tam, kam chcú, aby sa naučili používať GPS miesto kompasu.
Alebo priemysel, hospodárstvo... Syn nenapíše sklárstvo v Južných Čechách a je to chyba. Pritom sklárne tam už nie sú jak dlho. Alebo napíše, že na Vysočine sa pestuje repka a správna odpoveď mala byť brambory. On zahliadol z auta repku, tak tú tam dal (a napísal, že sa pestuje hlavne to, na čo sú dotácie, že už sa nehraje na to, kde na čo je vhodná půda). Leknín správna odpoveď mala byť, že je biely, pritom biely je len najčastejšia farba, nie jediná.
Ja mám prosto pocit, že chcú v učive obsiahnuť "všetko", ale za cenu nepresností.
|
Monika |
|
(2.11.2022 13:55:37) Knedlo, tak ono hodně učitelů samo neví, jaký je kde průmysl nebo co se teď kde pěstuje, takže chtějí, aby žáci napsali to, co je v učebnici Taky jsem se divila, že se toto ještě pořád učí. Ale na druhou stranu, alespoň základy, jako třebo kde jsou jaké hory v ČR nebo krajská města by snad děti mohly i cca zpaměti (aby nehledaly Beskydy v západních Čechách a tak) i když to jde samozřejmě vyhledat. Minulý týden jsem nakupovala šunku u pultu v Bille. Velmi sympaticky působící mladý muž byl velmi zmaten, když jsem požádala o "čtvrt kila" šunky. Když jsem si všimla, že neví, co s tím, tak říkám, že to je 25 deka. Děkoval za upřesnění, ale pak mi došlo, že možná i to je špatně, když na váha ukazuje hodnoty v gramech. Když měl na váze 260 gramů a chtěl přidávat další šunku, musela jsem ho zastavit. Tak nevím, kde studoval a co škola nebo on osobně považovali za zbytečné
|
|
Federika |
|
(2.11.2022 14:03:32) Knedlo, ačkoli Šteffla v některých aspektech chápu, tak mi ten základ učiva na základce.nijak přehnanej nepřijde. Slepý mapy jsou hračka a mají k tomu online pomůcky, hry, kam se hrabe naše vysedávání nad atlasy. Vyjmenovaná slova nazpaměť se považuje za přežitek a ejhle, deváťáci zjišťujou, dost pozdě, že je neumí a jak se rádi vrátí k "Býk, kobyla..." To samý násobilka, jasně, že se to dá odvodit. Ale pokud odvozuju a odvozuju ještě v devítce, taky zjistím,že mě to strašně zdržuje. Cizí jazyky netřeba se učit, vždyť mám v mobilu překladač...Jenže ono to člověka posouvá i jinak,nejde jen o to, aby si řekl o jídlo nebo se zeptal na cestu.
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 14:07:21) Fed, ale vačšinu príkladov, ktoré si uviedla, si práve myslím, že sa učiť majú - násobilka, vybrané slová. Doležitosť orientácie v slepej mape mi ale uniká, no.
|
Federika |
|
(2.11.2022 14:15:58) Knedli, je příjemný vědět, kde se nachází daná země, území , když se o něm mluví, píše, když někde něco zaslechnu.Oni většinou u něčeho zapomenou, kde přesně to je, ale mají aspoň povědomí, v jakém světadíle a tak. Patří to k základu, určitě. A hrajou dnes nejrůznější online hry,tohle je docela dobrý. Jsou hry, kde na čas a na správnost klikají na slepé mapy a můžou to hrát i se spolužáky. Já proseděla nad mapama a školním atlasem nejeden večer a faaakt mě to hodně nebavilo
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 14:20:52) Slepá SVETOVÁ mapa mi príde Ok, ale v podrobnom rozdelení ČR (kraje, pohoria atd) už toľko významu nevidím.
|
Federika |
|
(2.11.2022 14:26:22) Knedli, my jsme přece malá díra, ČR se naučí hned
|
|
Monika |
|
(2.11.2022 14:30:33) Knedli, Tobě fakt přijde O.K., že by tvoje děti nevěděly, jaké jsou v ČR kraje a kde jsou Krkonoše, Polabí a kudy teče Vltava???
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 14:37:40) Monika, znalosť krajov je pochopiteľná a vítaná, ale furt nechápem, prečo to mám vedieť spamati.
|
Monika |
|
(2.11.2022 14:39:30) Knedli a jak jinak chceš ty kraje znát, než že je vyjmenuješ a/nebo najdeš na mapě?
|
|
Federika |
|
(2.11.2022 14:40:08) Fakt myslíš těch pár českých krajů? To určitě patří k úplnýmu základu, vždyť by pak člověk nechápal témata z nejrůznějších oblastí, vůbec nejde jen o zeměpis.
|
|
Vranice |
|
(2.11.2022 14:49:04) A ještě k těm mapám, četla jsem o průzkumu mezi londýnskými taxikáři a zjistilo se, že používáním navigací poklesly jejich kognitivní schopnosti a orientace ve městě oproti dobám, kdy GPS neexistovalo. Tím nechci vrátit dobu zpět, jen podotknout, že nám mozky leniví a je dobré proti tomu něco dělat.
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 14:55:44) četla jsem o průzkumu mezi londýnskými taxikáři
nemyslím, že to platí len o UK taxikároch. Myslím, že mozgy lenivejú nám všetkým (ok, na Rodine nie, rp tým lepším nie).
|
|
Federika |
|
(2.11.2022 15:03:30) Tak já orientaci nikdy neměla, příchod navigace mě zachránil. Zadám údaje a nazdar, jedu, jdu S tímhle teda děti rozhodně problém nemají, tyhle věci ve škole učit nemusí.
|
Okolík |
|
(2.11.2022 15:26:00) Znám ty "orientující" se děti. Takový párek mladých dospělých vyrazil do "Bukové" a místo do jižních Čech na sraz s ostatními dorazili někam na severní Moravu. (Název obce i kraje změněny 😉)
|
Federika |
|
(2.11.2022 16:25:08) Proto říkám-navigaci, zadat do mobilu, ipadu, to pro ně problém fakt není. Základní znalosti zeměpisu ale potřebujou vždycky.
|
|
|
|
|
|
|
Vranice |
|
(2.11.2022 14:42:54) Knedli, ber to jako trénink mozku, ať se učí ve škole cokoli.
Znát ze školky Kolo kolo mlýnský... taky není pro život důležité a přece to každý zná, nikoho tahle znalost neobtěžuje.
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 14:45:25) ok, vyhrali ste, slepá mapa je teda doležitá aj v rámci ČR
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(2.11.2022 14:24:22) V tomhle klikání frčí můj mladší syn, např. už má nějakou virtuální medaili za německá slovíčka. Vtip je v tom, že on neumí německy ani slovo, ani tam nejezdíme, prostě kliká nahodile a baví ho to.
Klikací učení má prej další nevýhodu, že to leze jen do krátkodobé paměti.
Za rok pro něm taky budu hledat 8g, strašně chce, jako jeho bratr, bohužel na mnoha gymplech znám učitele a všichni řikaj, jak je to tam hrozný
Hodil by se na Přírodní školu, ta bohužel zrovna neotvírá ročník.
|
Federika |
|
(2.11.2022 14:27:36) Přírodní škola nějak spolupracuje se školou mé dcery, občas k nám jezdí na nějakou týmovou práci. Proč neotvírají ročník?
|
kosatka2 |
|
(2.11.2022 14:34:04) Přírodní škola otvírá každý sudý rok a občas nepravidelně, mají na 8G jen 4 třídy, celkem do 100 dětí celá škola. Vloni třeba otevřeli po pár letech rovnou sekundu, teď otvírají primu, za rok nic.
|
Federika |
|
(2.11.2022 14:36:17) Aha, tak to jsem vůbec netušila. Každopádně těch gymplů je tolik, že se určitě dá vybrat.
|
|
Alena |
|
(2.11.2022 14:48:07) Tou sekundou se prave srovnala ta nepravidelnost, ted budou otvirat vzdy ob rok.
|
|
|
|
|
|
Monika |
|
(2.11.2022 14:19:33) Knedli, tak u těch slepých map asi půjde o to, jak jsou podrobné. Ale myslím, že je dobré, aby se děti dozvěděly, kde jsou na světě jaká hlavní pohoří, řeky, moře ... Oni toho samozřejmě většinu stejně zapomenou, ale přeci jen je fajn, když bude někdo mluvit o tom, že se chystá jet do Himalájí nebo do And nebo na Bodamské jezero, že budou tušit, kde to tak asi je. Hlavní města všech zemí světa asi není nutné znát, ale taky se to občas hodí. Pokud se s někým bavíš, těžko budeš zároveň hledat "na Google"
|
|
|
|
Okolík |
|
(2.11.2022 14:27:13) No, s tím leknínem - on se tak jmenuje, botanický název je leknín bílý. Jaká byla otázka?
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 14:34:05) Okolíku, priznám sa že neviem presné znenie otázky, tak radšej brzdím, nech nerobím predčasné a blbé súdy, hej.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(2.11.2022 11:06:52) Žženo, ano, Knedlisyn mi přijde jako celkem kompatibilní student s těmito typy škol.
|
|
|
|
Vranice |
|
(2.11.2022 10:04:38) Knedli, a čo toto: https://www.leafacademy.eu/sk/vitajte/ ?
|
Kaliope X |
|
(2.11.2022 10:22:52) AP kurzy jde studovat i online samostatně: https://www.ctm-academy.cz/online
|
|
kysnutá knedla |
|
(2.11.2022 11:09:20) Vranice, idem na to (ale po preletení úvodněji strany to vyzerá viac než dobre ) Díky za tip
|
|
|
Róza |
|
(5.11.2022 8:04:11) Ještě zkus dát do úvahy Waldorfské lyceum. Mám tam dceru a zatím tam chodí moc ráda. Dělá na mě dojem, že ve škole vědí, co chtějí i to jak toho dosáhnout. Má to koncept.
|
|
|