magrata1 |
|
(17.8.2024 18:46:53) Jak tuto pověst učitelky získaly? MM si mě dobírá (a leze mi tím na nervy): "Dědáček mně to říkali, neber si učitelku." Dědáček si mě zaškatulkoval jako učitelku 20 let před tím, než jsem se jí stala. Měla jsem ho moc ráda a on mě, tohle mi přišlo od něj srandovní. Ale už jsem něco na toto téma slyšela Xkrát. Naposledy v lázních u vedlejšího stolu si povídaly seniorky: "Potkala jsem spolužáka, povídal mi, že rok žil s učitelkou a zhubnul se za tu dobu o 12 kilo! Říkal, že učitelku nikdy! Nejhorší jsou učitelky!" Tak jsem přemýšlela, jestli ta lítá učitelka vyhubla dříve štíhlého muže? No, kdyby to mělo tento efekt, šla bych si snad nějakou najít. Ale MM teda setrvale přibírá, tak nevím, kde se stala chyba.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 18:58:25) můj muž si nestěžuje, ale on se nepočítá, protože když jsme se poznali, studovali jsme na učitele oba a on, narozdíl ode mě, učil už při škole, akorát pak přestal, když nás musel živit tři
tchán byl s tchýní učitelkou taky spokojený, tak to nebude tak zlý všude
|
|
Senedra |
|
(17.8.2024 19:11:40) občas si sama ze sebe udělám legraci.
MM věděl, co ho čeká, tchán učil celý život a MM o učitelství uvažoval.
Taky bych chtěla shodit 12 kilo. Jak na to?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 19:14:34) to shazování kil bude něčím jiným, my sv mužem potřebujeme oba a furt nic
srandu si ze mě dělá celá rodina, kdykoliv je na moji blbost reakce "červen" 😁
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(17.8.2024 19:18:27) Taky by se mi hodilo minimálně 12 kg. Přemluvím MM, aby šel někam učit
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(17.8.2024 19:15:05) MM je z učitelský rodiny, takový úplně pravověrný - nedělat ostudu, mít samý jedničky, ponožky označený výšivkou,...Když jsme se už dobře sžili, odhodlal se mi prozradit, že si byl jistý, že si NIKDY nevybere učitelku Prý nesnášel hlavně srpen, kdy byli rodiče "nevybouřený"
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 19:19:14) Jak vypadá nevybouřený učitel? 😁
|
Martina, 2 kluci |
|
(17.8.2024 19:37:00) Asi vydávali víc a víc pokynů
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(17.8.2024 19:51:18) No že už mu začíná chybět troška té buzerace = myšleno vysvětlování, uvádění na pravou mírů, organizování, poučování, korigování
|
Martina, 2 kluci |
|
(17.8.2024 20:08:55) Tak to je absolutně přesný!!
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(17.8.2024 19:20:36) VELMI ho chápu.
|
|
|
Půlka psa |
|
(17.8.2024 19:19:00) No, čistě analyticky............ každý člověk se za žitot denně intenzivně setkával s mnoha, mnoha učitelkami. Mezi učitelkami je jisté procento blbců (tak jako v každém jiném povolání) a skoro každý nějakou blbou učitelku měl. I kdyby bylo v jiném povolání (vycucáno z prstu třeba u kominíků) nakrásně větší procento blbců než mezi učitelkami, tak málokdo zná nějakého kominíka natolik intenzivně, aby to nějak víc zarezonovalo. Zato školství je průřezové a má na lidi dopad a snadno se s žákem po celý život táhne pachuť.
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(17.8.2024 19:20:00) Omlouvám se za příspěvek neučitelky, avšak dcery učitelky a matky učitelčiných vnuků. Moje máma vždy poměřovala kvalitu mojí i kvalitu vnuků (vlastně kvalitu kohokoliv)podle toho, jaké byly známky ze ZŠ... a to bylo prostě hrozný. Kluky jsem už od toho odstínila a posílala ji kamsi, sama jsem se však slušných pár let v dětství plácala ve výčitkách - třeba první dvojka na vysvědčení byla u nás aféra, která se řešila celé prázdniny ... jaké ty prázdniny byly,radši ani nevzpomínat. Takže tak. Asi jsou i normální učitelky. Ta moje nejdůležitější to bohužel není. Byla a dodneška je úplně odrušená od reality - že na tom, jestli měl člověk v sedmé třídě ZŠ na vysvědčení trojku fakt nestojí budoucí kvalita života toho jedince... Nikdy nepracovala jinde než ve škole, neviděla fabriku, firmu.. tak asi proto...nevím.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 19:22:19) známky bych nejradši zrušila, jsou neobjektivní, nevypovídají vůbec o ničem a bohužel mají obrovský vliv na budoucnost
|
Katka a 2 výrostci |
|
(17.8.2024 19:28:49) Yuki, já měla třeba pak do konce ZŠ vyznamenání, ale holt už to nebyly "samý". A to moje maminka prostě nevydýchala a dávala mi to patřičně najevo. A u mých synů zase bylo neustále na talíři: "kdyby oni se jen trochu víc snažili, kdybyste vy se jim trochu víc věnovali..." Jako proč ? Oni měli pár dvojek, občas trojku, dostali se na SŠ, pak na VŠ. Proč je mám na ZŠ buzerovat ? Aby babi byla spokojenější a mohla se pochlubit bývalým kolegyním ? To bylo smyslem mého sdělení - ta fixace na školní úspěchy, jako by nebylo nic jiného.
|
Okolík |
|
(17.8.2024 19:37:24) Katko, tohle ale nemají jen učitelky. Rodiče mojí kamarádky přesně toto dělali ji i vnoučatům. U nich bylo asi důvodem, že oni byli bez vzdělání, měli fyzicky náročnou delnickou práci a potomstvu přáli "lepší život".
|
|
|
Federika |
|
(17.8.2024 22:43:44) Yuki, jak kde. Nevybavuju si žádnou situaci, kdy by známky mých dětí měly nějakej vliv na jejich budoucnost.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 22:55:48) Federiko, nemáš děti, který by se pohybovaly kolem průměru, tam je to problém
je dobrý občas vykouknout ze své bubliny
|
Federika |
|
(17.8.2024 23:09:22) Nechápu. Psala jsem jen, že ani jeden k ničemu skvělý zámky nepotřeboval. neovlivnily vůbec nic. Ani přijetí na střední ani přijetí na VŠ. Tak jaká bublina?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 23:11:08) myslím, že nemáš děti na běžné státní škole
|
Federika |
|
(17.8.2024 23:12:20) Všichni tři jsou teď na státních školách. Nejstarší byl až na rok a půl vždycky na státních školách.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 23:20:51) Na běžných základních školách?
|
Federika |
|
(17.8.2024 23:23:27) Ano, na běžných základních školách.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 23:39:59) Na běžné základní škole mají uniformy? no dobře, a mají tvoje děti průměrný známky? protože to je to, o čem jsem psala
|
Federika |
|
(17.8.2024 23:45:45) Psala jsem,že nejstarší chodil na běžnou základní školu. A dcera teď jde na státní gymnázium, kluci jdou (jsou) na státní VŠ. Na základce měli jedničky. Ale ty jedničky se u nás dost přeceňujou. Nic těm dětem nezajistí a často vidím zbytečnej hon za známkama, divoce podporovanej rodiči, přitom z toho celkem žádnej benefit nehrozí. Je třeba ty děti podporovat v tom, aby je něco bavilo, aby dokázaly přijít na to, co by chtěly dělat a co by dělat rozhodně nechtěly.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 8:08:37) "..přeceňujou. Nic těm dětem nezajistí a často vidím zbytečnej hon za známkama, divoce podporovanej rodiči, přitom z toho celkem žádnej benefit nehrozí. Je třeba ty děti podporovat v tom, aby je něco bavilo, aby dokázaly přijít na to, co by chtěly dělat a co by dělat rozhodně nechtěly"
Federiko, máš pravdu. Podstatný je podporující přístup a zájem o vzdělání jako takové, ne o známky. Jenže to většina rodičů neodděluje (nebo dnes už ano?) a jdou jen po těch číslovkách. A děti jsou učené vnímat skrze ně úspěch a vlastní hodnotu.
|
|
|
|
|
|
|
|
Matulla |
|
(18.8.2024 7:43:46) Federiko, ty snad opravdu věříš tomu co píšeš. Vždyť ty dvě mladší děti na půdu státní školy teprve vkročí prvně v životě. A kdyby F. měla špatné známky, opravdu si myslíš že by se dostala na ten gympl? Jak asi?
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 8:39:13) "kdyby F. měla špatné známky, opravdu si myslíš že by se dostala na ten gympl? Jak asi?"
Známky přece nemají téměř žádný vliv při přijímačkách na gympl. Nějaké body za ně jsou, ale celkem minimum. Prokázané znalosti (test) dělají daleko víc. Jasně, že známky obvykle korelují se znalostmi, takže při velmi španých známkách znalosti spíš nebudou, ale o tom teď není řeč. Známky jako takové vliv moc nemají. Jestli mají špatné známky v něčem vliv, tak zprostředkovaně v tom, že žáka demotivují a ani se na gympl nepřihlásí, ale bezprostředně v bodování je jejich vliv opravu malý. Co se mě týče, tak by se známkování klidně mohlo zrušit, takže na něm opravu nelpím, ale zase nemá smysl tvrdit, že samotné známky znemožní přijetí.
|
Matulla |
|
(18.8.2024 10:41:40) Pravděpodobnost, že dítě se špatnými známkami na základce zaexceluje u přijímaček tak, aby se dostalo na slušný pražský gympl, je hodně malá. Taková je realita. Ale ano - zázrak se může stát.
|
Federika |
|
(18.8.2024 10:45:20) Ale je to spíš o tom,že takový dítě ty dobrý známky prostě chce mít. Kdyby moje dcera měla tu čtyřku ze zemáku, trojku z češtiny za neodevzdala ty deníky, klidně dvojku z matiky a třeba i trojku z dějáku (všechno byla celkem snadná věc, na její škole , tak by přijímačky udělala stejně.
|
|
|
|
Federika |
|
(18.8.2024 9:59:07) Dcera se hlásila na tři gymply. Dva státní. a jeden soukromý. Dvě školy nevyžadovaly vysvědčení vůbec a ta třetí zcela marginálně,,dostala by se, i kdyby měla čtyřky, třeba, Mohla by se tedy na ně hlásit i s hodně špatným průměrem, nikoho by to nezajímalo. Stejně tak je to. s přijímačkami na VS. A nedělejte si iluze, zas tak zásadně se soukromé a státní školství neliší.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.8.2024 10:06:55) a dcera byla na státní běžné základní škole? a proč ta nervozita kolem přijímaček?
zdá se mi, že máš buď krátkou nebo selektivní paměť
ale hlavně, kolik znáš děcek, který mají v devítce trojky a čtyřky a mají chuť se učit, snažit a vůbec si zkusit udělat přijímačky? já jsem letos viděla jednoho, samozřejmě to byl pokus bez přípravy a nevyšel, jen měli doma pocit, že se dostane každý, tak to zkusili taky
|
Federika |
|
(18.8.2024 10:14:03) Na katolické. A nervozní kolem přijímaček jsou všichni, u nás to ještě tak zlý nebylo.Známky na vysvědčení v tom žádnou roli nehrály, nikdy jsem navíc nepsala, že by hrát měly. Občas se jí nechtělo do zemáku, kdyby se na něj vykašlala, měla by klidně na vysvědčení čtyřku a co, nic by to neovlivnilo. Z češtiny by při stejných znalostech a schopnostech stačilo neodevzdávat čtenářský deníky a tu trojku by měla taky. Přijímačky by napsala stejně. Nemám krátkou paměť, vždycky jsem tvrdila, že známky jsou přeceňované.Pak záleží na dítěti jestli holt ty skvělý známky chce nebo mu na tom tak nezáleží. Mým klukům v tomhle věku už na to nezáleželo vůbec. Ale oni věděli, že je to naprosto nepodstatný.
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 10:27:04) No, po pravdě, ta vaše škola nemá jinak vyjímečnou pověst ani výsledky. Není v ničem lepší než obyčejné spádové státní základky v okolí. Z hlediska výsledných znalostí a šancí na přijímačky myslím; uniformy a podobné kulisy teď neřeším. To není vůbec nic proti vaší škole; taky jsme ji měli jako jednu z možností, jen mi vadil ten dojezd. Píšu to jen k tomu údajnému "zvýhodnění" jejích žáků. Připaví je zkrátka stejně jako jiná škola, takže v kontextu debaty ohledně známek a přijímaček je úplně jedno, že je soukromá.
|
Federika |
|
(18.8.2024 10:29:46) Má svou nadhodnotu, ale jsou tam běžný děti, s různými schopnostmi a znalostmi, stejně jako na jiných základkách. Proto taky moc nechápu to upozorňování-ale tvoje děti nebyly na běžných základkách.
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 10:34:25) No však proto to píšu. Jasně, že to má svoje výhody, jinak by neměli žádné klienty. Ale z hlediska výsledků a přijímaček na střední je to bežná škola jako každá jiná.
|
Federika |
|
(18.8.2024 10:36:54) To určitě, vždyť oni si nevybírají děti na základě studijních schopností, mají fakt různé děti. Zas je ale fakt, že ty děti, co chtěly, byly na přijímačky připravené líp než děti z okolních škol.To porovnat můžu. Známky ale nehrály roli ani tady ani jinde.
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 10:44:44) Řekla bych, že děti, co chtějí, jsou dobře připravené i z okolních obyč základek. Minimálně se dá říct, že v okolí nežijí lidé, kteří by si nemohli dovolit zaplatit dětem přípravu na přijímačky, doučování, zkoušky nanečisto apod., takže tam placené služby na přijímačky jedou ve velkém. A děti, co nechtějí, tak ty nechtějí.
|
Federika |
|
(18.8.2024 10:46:19) Půlko,jo. Jen jsem připravovala děti jak z té naší tak okolních základek. A rozdíl fakt byl. Ne, že by to všichni nemohl dohonit.
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(18.8.2024 10:17:39) Jediný, s čím souhlasím, je to, že děti s tímhle laxním přístupem už na základce moc chuť ne náročnější školy nemají.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 10:24:22) Yuki, tak v reálu se to většinou překrývá, motivované chytré děti nemívají čtyřky odshora dolů, mívají je děti, které mají s učením nějaký problém. A ty se k dalšímu studiu nehlásí. Ale tady je řeč o tom, že rodiče často považují jedničku za jakousi metu bez ohledu na znalosti a motivaci, které jsou za ní.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.8.2024 10:46:56) Ropucho a kdo a co myslíš, že je za demotivací dětí? u nás chytrý kluk s maximální podporou doma, bez tlaku na známky, a škola dokázala zázraky a to dokoncevu obou starších kluků, kdyby nezměnili gympl, bylo oba rozhodnutí se úplně na školy vykašlat, jeden měl čtverky, druhý nehodnocení a teď jsou oba na zahraničních školách, studují samozřejmě v cizím jazyku, dostat se nebylo snadný, zvlášť Cambridge nebere na matiku každýho, fakt ne, takže o motivaci, zázemí a vlivu učitelů a tím známek na sebevědomí něco vím
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 11:08:42) "o motivaci, zázemí a vlivu učitelů a tím známek na sebevědomí něco vím"
No to já také. Píšeš o tomtéž, o čem píše Federika a já. Známky se přeceňují a špatně se s nimi pracuje, ať už ze strany rodičů nebo učitelů, a pokřivují motivaci dětí a jejich vnímání úspěchu a vlastní hodnoty. Ať je to na jednu nebo druhou stranu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.8.2024 11:11:05) jo, zrušila bych je, ale zároveň píšu o tom, že i chytrý dítě může mít blbý známky a můžou mu zabránit v dalším studiu
|
Federika |
|
(18.8.2024 11:19:21) Nevím, jestli zabránit. Pamatuju si,že u nejstaršího dávali na šestiletej gympl dost bodů za známky. On se hlásil z osmiletýho a neměl za ty známky ani jedinej bod. Přesto se dostal, i když ti ze základek měli navíc asi dvacet bodů. Prostě stačilo udělat líp přijímačky. Přesto to nepovažuju za správný.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 11:34:08) "i chytrý dítě může mít blbý známky a můžou mu zabránit v dalším studiu"
Yuki, tak pokud píšeš o gymnáziu, je to docela častý jev (bohužel) bych řekla. Gymnázia často jedou nemilosrdný rigidní přístup a děti méně poddajné, které mají problém se systémem nebo s nějakým konkrétním vyučujícím a jeho stylem, holt mají špatné známky. Takových je... A mohou mimo školu vynikat, mohou mít i větší znalosti než učitel. Je to smutné, rozhodně to není správné, ale je to holt srážka se systémem a jak píšeš na vlastních příkladech, člověk si musí svou cestu ke svému cíli najít sám.
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.8.2024 10:40:59) Některý školy berou jenom do nějakýho prúměru. O nikom se čtyřkama, kdo se dostal na gympl jsem neslyšela
|
Federika |
|
(18.8.2024 10:43:32) Inko, některý. Ale spousta na vysvědčení nekouká vůbec.Od tohoto roku ještě míň, zrušili povinnost škol zahrnovat do požadavků na přijímačky výsledky vysvědčení. Předtím se tomu řada škol úspěšně vyhýbala tím, že třeba do průměru "2" dávala všem ploště jeden bod.
|
Žžena |
|
(18.8.2024 11:00:09) Federiko, no ale fakt spousta škol na ty známky kouká dost i teď a na bodech je to hodně znát. Synátor měl na druhém stupni cca 3-4 dvojky na vysvědčení, vždy vyznamenání, z bodového ohodnocení celkem 15 bodů za známky na gympl mu to ubralo cca polovinu. Jinými slovy, ta škola v praxi upřednostní uchazeče s 83 body a samými jedničkami před uchazečem s 90 body a "jen" vyznamenáním".
|
Federika |
|
(18.8.2024 11:02:58) Žženo, mně to nepřijde správný. Ne v naší zemi, s velmi rozdílným způsobem hodnocení. Doufám, že se to změní.
|
Žžena |
|
(18.8.2024 11:16:29) Federiko, mně to taky nepřijde správné. Jeden důvod je ta nerovnoměrnoat hodnocení mezi různými školami, ale i učiteli (na naší škole byl třeba u zeměpisu ve třídách vyučovaným určitým kantorem průměr tříd o stupeň a půl horší než v matice... to víc vypovídalo o jeho stylu učení a známkování, než o tom, že by celá škola byla blbá na zeměpis).
Ale pro mne je zcela zásadní a klíčovyý jiný důvod. Považuju za v principu vadný a škodlivý ideál "samých jedniček". Ano, sama jsem je měla, ale to byla prostě moje OSOBNÍ ambice, ale myslím, že požadovat to shora (tím, že z toho udělám vylučovací kritérium pro přijímačky) je špatně. Jsem přesvědčená, že děti se nemají učit kvůli jedničkám, jsem přesvědčená, že je strašně důležité vychovávat děti v principu "udělat něco dost dobře je lepší, než být v nervu ve snaze udělat to perfektně". Jsem přesvědčená, že to, že chytré dítě nemá tu ambici k jedničkám, z něj nedělá v principu horšího uchazeče, než dítě, co tu ambici má. Jsem přesvědčená, že "bejt v pohodě s občasným přešlapem" je užitečná životní vlastnost. Jsem přesvědčená, že žádnej rodič a puberťák by neměl v tomhle turbulentním období být nucen řešit, že by takový věci, jako je dvojka ze zeměpisu, měly negativně ovlivnit budoucí studium. Prostě mi přijde, že říkat osmákům a deváťákům, že se musí snažit hlavně o jedničky, je nepedagogické a nevýchovné.
|
Federika |
|
(18.8.2024 11:20:01) Žženo, naprosto souhlasím.
|
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 11:25:16) Já měla na základce trojky úplně bežně a normálně s tím žiju. Celkem bez obtíží jsem vystudovala paralelně dvě střední školy a po nich dvě vysoké školy a mám poměrně kvalifikované zaměstnání. Ty střední a vysoké jsem měla taky na trojky. V zásadě jsem ve škole dokázala snadné věci i nesnadné věci, ale všechno jsem řešila sezením na mnoha židlích a hašením toho, co už doutná. Na perfektní výsledky jsem nikdy nešla, protože jsem v tom neviděla smysl. V dalším životě mě to zjevně nijak neomezilo. Možná mi to i umožňuje brát některé věci trochu high level a s důvěrou je delegovat.
|
Federika |
|
(18.8.2024 11:31:00) Ani já jsem neměla samý jedničky. Na gymplu jsem se rozhodně nepředřela, co mě nebavilo, dělala jsem jen tak, aby to bylo. A jo, stíhala jsem u toho plno dalších věcí, na vejšce jsem si už dost vydělávala.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 11:40:27) "Na gymplu jsem se rozhodně nepředřela, co mě nebavilo, dělala jsem jen tak, aby to bylo"
Tohle je podle mě standardní přístup. Předřou se ti, kteří nemají dostatek nadání, aby prošli bez dření, a pak perfekcionisté, kteří mají nějakou svou motivaci k vynikajícím výsledkům. Většina lidí ve věku 15 - 19 má i jiné zájmy, než studium
|
Rodinová |
|
(18.8.2024 11:56:28) Tak nejak nahodne pripojuju, tyhle debaty…. Jsou deti (stejne tak dospeli): Chytry ambiciozni Chytry liny Prumerny ambiciozni Prumerny liny Blby ambiciozni - bohuzel Blby liny
Vsem se v zivote sejde spousta ruznych faktoru a umeji/neumeji s nimi pracovat. Cili rekneme na podobne pozici v praci se sejde puvodne chytry liny a ambiciozni blb.
A ano, souhlasim, ze se chytre deti s nepriznivymi faktory maji podporovat, protoze to se mi zdat byt hlavni tema zdejsich debat. Jen si myslim, ze se nema zapominat i na ty ostatni, prestup do jine kategorie neni nemozny
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 11:59:54) Rodinová, jojo, je to tak
|
|
Kaipa |
|
(18.8.2024 12:13:49) Rodinova, s tím dělením tě o pár století předběhl Komenský.
|
Rodinová |
|
(18.8.2024 12:18:47) Joo? Sakra a mne to dalo takovou praci vymyslet v kresilku na terase
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 12:23:10) Didactica magna mu zabrala přes deset let než ji napsal. Jestli to vysmrkneš během pěti minut na terase u kafe, tak máš v sobě zjevně značný pedagogický potenciál.
|
Rodinová |
|
(18.8.2024 12:38:14) ze ja svou kdys slibne rozjetou pedagogickou karieru vymenila za pravnicky prachy
|
|
|
|
|
|
Stará husa |
|
(18.8.2024 12:01:52) Taky jsem se nepředřela, ale snažila jsem se, aby mě nikdo nepřistihl při nějakých zásadních neznalostech. Jak mám nízké sebevědomí, tak bych se styděla při vyvolání tam stát jako tvrdé y nebo plácat nesmysly. To, že s tímto přístupem jsem měla dobré známky, byl jen takovýto bonus. Měla jsem to tak i na VŠ, prostě jsem se učila tak, abych vždy něco věděla a ono to vycházelo. Zajímalo by mě, jestli vy, co jste flákali školu, to máte stejně i v práci, nebo práci se snažíte dělat na 100%.
|
Federika |
|
(18.8.2024 12:10:02) Huso, na vejšce jsem většinou měla dobrý známky, protože mě téměř všechno bavilo. A svou práci (protože mě baví) dělám víc než stoprocentně, nikdy neflákám.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 12:24:01) "práci (protože mě baví) dělám víc než stoprocentně"
Mě také baví, ale protože jsem přirozený lenoch, chráním se automaticky před vyhořením. Ona by ta práce vůbec neměla hranice, kdyby na to přišlo. A já si je nastavím včas. Ale na výsledcích mi záleží, to zase ano.
|
Federika |
|
(18.8.2024 12:30:01) Taky se chráním. Tím, že si to časově omezím. Abych to zvládala podle svých představ a aby mě to pořád bavilo. Nikdy jsem nechtěla bejt zaměstnaná, nikdy jsem nechtěla mít šéfa, nikdy jsem nechtěla ráno vstávat do práce. Nikdy jsem nechtěla dělat pořád to samý. Všechno se mi splnilo. Vymejšlení,jak to to všechno takhle zařídit, mi už na gymplu zabíralo určitě víc času než učení Ono je to ale dneska naštěstí jednodušší, za mý doby na gymplu to lehký nebylo. Myslím uskutečnění té představy. Ale můžu díky tomu dělat svou práci bez šizení.
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 12:13:39) "Zajímalo by mě, jestli vy, co jste flákali školu, to máte stejně i v práci, nebo práci se snažíte dělat na 100%."
Práci dělám na 200%. Mám hodně širokou agendu, kterou mám skvěle podchycenou koncepčně a drží mi to pohromadě, ale v rámci operativy hasím jen to, co hoří plus hlídám, aby něco zásadního nezhavarovalo. Perfektní všechno být nemůže, ale mám ošéfováno, abychom měli podchycené kritické oblasti. Asi je to ten stejný přístup jak ve škole, jen na jiné věci. Na práci mi záleží, na škole mi záleželo a šla jsem po úspěchu, ale ne přes dokonalý stav všeho.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 12:16:34) "Zajímalo by mě, jestli vy, co jste flákali školu, to máte stejně i v práci, nebo práci se snažíte dělat na 100%."
Huso, práci vnímám jinak. Tu beru za svou, neberu to tak, že plním něčí požadavky. Můj výstup je moje vizitka. Určitě jsou kolegové, kteří do toho dávají více než já, jsou vzdělanější, jsou větší profesionálové. Ale snažím se pracovat tak, abych se za své výstupy nemusela stydět. Někdy něco dílčího odfláknu, ale mám své hranice, abych mohla celkový výstup stále považovat za přijatelný.
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(18.8.2024 12:30:13) Huso, školu jsem moc neflála, docela ráda jsem se něco naučila. A v práci to mám podobně. Ale samé jedničky jsem měla až u státnic. Na prvním stupni jsem měla horší známky z češtiny kvůli psaní (ne pravopis ale písmo s úprava) a z kreslení. Jsem asi disgrafik to se tenkrát vůbec neřešilo a měli jsme hodně špatnou učitelku. Na druhém stupnii jsem najednou měla vyznamenání, dvojky zpravidla z kreslení, někdy z matematiky kvůli geometrii apod. , na gymplu taky vyznamenání a u maturity jedná dvojka.
|
Stará husa |
|
(18.8.2024 12:53:31) Gladyd, já měla vlastně samé jedničky u maturity, to jsem zapomněla. U státnic dvě dvojky.
|
Federika |
|
(18.8.2024 12:56:57) Já jsem měla u maturity samý jedničky a trojku z matiky. Hlavně teda díky tomu,že jsem z nějakýho toho písemnýho tetu měla jedničku, jinak bych z matiky asi vyletěla Ale dobře, že jsem se na matiku vůbec nepřipravovala, to, co jsem dostala u maturity,bych stejně nikdy nezvládla A u státnic jedničky, prostě to už jsem dělala jen to,co mě bavilo.
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(18.8.2024 13:33:24) Huso, školu jsem moc neflála, docela ráda jsem se něco naučila. A v práci to mám podobně. Ale samé jedničky jsem měla až u státnic. Na prvním stupni jsem měla horší známky z češtiny kvůli psaní (ne pravopis ale písmo s úprava) a z kreslení. Jsem asi disgrafik to se tenkrát vůbec neřešilo a měli jsme hodně špatnou učitelku. Na druhém stupnii jsem najednou měla vyznamenání, dvojky zpravidla z kreslení, někdy z matematiky kvůli geometrii apod. , na gymplu taky vyznamenání a u maturity jedná dvojka.
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(18.8.2024 15:24:29) "Zajímalo by mě, jestli vy, co jste flákali školu, to máte stejně i v práci, nebo práci se snažíte dělat na 100%."
Já flákam to, co mi nejde, protože to, co mi nejde, mě ani nebaví. V dějepise a v češtině jsem excelovala, z matiky se mi doteď dělá špatně
Moje práce mě baví, jde mi, je kreativní, děláme spousty věcí navíc, každý v tom, co mu jde, u nás se kreativitě meze nekladou .
Navíc tam jde o postižený děti, to se nedá dělat napůl, nechat je minutu bez dozoru, člověk má 6 hodin denně oči i vzadu. Jsem líná, ale na druhou stranu hyper zodpovědná.
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 11:46:03) Já měla na základce lenost, na střední zájmy a na vysoké práci a dítě. Důvody různé, ale za celou dobu mě ani nenapadlo si lámat hlavu se známkami. Jen v jednom ročníku jsem se vzchopila, když mi naši na střední slíbili, že za vyznamenání můžu jet studovat na dva roky do ciziny. Tak jsem to vyznamenání měla, ale jinak mi to bylo vždycky spíš úplně jedno.
|
Federika |
|
(18.8.2024 11:51:15) Já měla samý jedničky v osmičce, protože mi táta řekl, že přestane doma v bytě kouřit.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.8.2024 11:58:49) V osmičce jsem samé jedničky už dávno neměla. Naposledy myslím v páté třídě. Pak jsem začala "pustnout", rodiče i prarodiče se mě snažili všemožně motivovat, byli vážní a zachmuření a zklamaní, ale nenadělali nic, samé jedničky už nebyly nikdy více.
|
Stará husa |
|
(18.8.2024 12:05:18) Já jsem samé jedničky neměla nikdy. V první až třetí třídě jsme měli experimentálně slovní hodnocení, z toho si už nepametuju vůbec nic a vysvědčení se bohužel ztratila při stěhování. Pak už jsem mívala většinou dvojku z matiky nebo fyziky a taky z hudebky a z tělocviku.
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(18.8.2024 12:35:00) Klid, nedávno jsem viděla pár vysvědčení Karla Čapka - a nic moc
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.8.2024 11:09:46) u nás snad každá škola brala v úvahu i průměr, u Federiky ne, tak tomu nevěří
|
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 11:11:22) 15 bodů za vysvědčení, to je fakt hodně. U nás je daleko míň a takhle rychle body neklesají. Tři dvojky uděljí třeba 80% bodů za známky. A ani to mi nepřijde správné, mělo by jít o zkoušky se zohledněním olympiád a ne o vysvědčení, protože ta se nedají poměřovat, jak jsou z různých základek. Je fakt, že příští dítě, co nám půjde na střední, má samé jedničky, tak mluvím sama proti sobě, ale ani tak mi zohlednění známek nepřipadá v pořádku.
|
Žžena |
|
(18.8.2024 11:31:11) Půlko, Ty olympiády jsou ale podobnej princip, jako ty známky. Protože z vlastní zkušenosti vím, že ten úspěch v olympiádách závisí opravdu z velké míry na tom, jak k olympiádám přistupuje škola a pořádající učitel. Naše základka třeba na olympiády doslova sere. Ignoruje je, většinu nepořádá, a pokud už se nějaké konají, jento tím stylem, že učitel napíše do bakalářů "pkkud chce někdo dělat dějepisnou olympiádu, ať si přijde napsat test ve středu ve dvě do 8.B.". Když jsem byla já v tom věku, měla jsem učitelku, která nás na olympiádu připravovala (vytipovala si děti, měla kroužek, měla kvalitní výuku, pomohla, sehnala knížku když člověk potřeboval...) a její děti na té základce pravidelně končily na okrese na stupních vítězů. A ty školy se tam na těch bodovaných místech fakt systematicky opakovaly, a naopak byly školy, ze kterých děti, co přijely, nikdy nezabodovaly.
To umístění na olympiádě opět není odrazem jen talentu toho konkrétního dítěte, ale je odrazem toho, že na dané škole někdo to dítě vytipoval, třeba ukecal, aby si soutěž zkusilo, někdo mu vysvětlil, jak to chodí, ukázal, co se po něm bude chtít, podporoval jeho motivaci, vůbec vzbudil jeho zájem kvalitní výukou, že vůbec tu předmětovou olympiádu uspořádal!... a takový někdo, takový podporující pedagog, zdaleka není normou. A plno dětí, co by talent na vítězství v těch olympiádách měly, v nich vůbec nesoutěží.
|
Půlka psa |
|
(18.8.2024 11:37:36) Jo, v tom máš asi pravdu, olympiády jsou sice vzájemně poměřitelné, ale asi na ně všichni nechodí. Naše školy v nich jedou masivně. Pořád vozím nějaké děti okresní kola všeho možného různě po okolí. Je to každou chvíli, a to se vlastně dozvím jen o těch, kde některé mé dítě uspěje a potřebuje tak (i se spolužáky) odvoz. V naprosté většině soutěží moje děti nepochybně neuspějí a o těch se ani nedovím, takže v součtu toho musí být hrozně moc. Nenapadlo mě to, ale máš pravdu, že asi i k olympiádám mají školy různé možnosti se účastnit.
|
|
Vítr z hor |
|
(18.8.2024 12:49:46) Vrrtaku, u deti ve skole taky zalezi na uciteli. Jeden rok dcera vyhrala celostatni kolo jiste olympiady, druhy rok ji jina ucitelka z teze skoly na podobnou soutez ani neprihlasila.
|
|
|
Federika |
|
(18.8.2024 12:51:43) Vrrtáku, některé školy body dávaly, jiné vůbec. Dcera měla tři školy, na žádné vysvědčení roli nehrálo,na dvou je vůbec nebrali v úvahu, na jedno jenom okrajově. Olympiády vůbec.
|
Federika |
|
(18.8.2024 13:21:15) Vrrtáku, já vím,že jsou pořád školy, který si hrajou na známky.Ale jak jsem psala, v našich poměrech to považuju za blbost. Tedy dobře, stanovit si ca nějaký průměr, pod kterej jít škola nechce, to ještě chápu. Ale dávat body za samý jedničky,případně to odstupňovat tak,že každá dvojka už hraje docela velkou roli, je fakt pitomost.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(17.8.2024 23:00:06) Nějaký malý vliv mají známky při přijímačkách na střední a na vysokou. Jinak asi nic. A i tam je to daleko víc o testu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.8.2024 23:09:52) s pár trojkama na gympl není šance, přitom stačí mít blbou učitelku, a nejen kvůli známkám samotným, kvůli průměru, ale hlavně kvůli sebevědomí a chuti dál se učit blbý učitel dokáže dokonale odradit, a ještě to tou známkou podpoří
Syn měl na gymplu trojku z angličtiny, neměl ji rád, přestože už do školy šel s chutí učit se angličtinu, chodil do kroužku a bylo vidět, že mu jde
o pár let později má c2 z angličtiny a španělštiny, jazyky mu jdou s minimem práce, ale nechat to na škole, neuměl by a nechtěl by se učit stejně tak to bylo s chemií a matikou, teď na vš s tím nemá problém, na gymplu skoro propadal
najít pak chuť a odvahu dá dost práce a přitom je úplně zbytečný k tomu takto dojít
a podobných znám víc než dost i ze základky, na střední s maturitou ani nejdou, těší se, až se nebudou muset učit, až je nikdo nebude ztrapňovat, přitom to jsou chytrý děcka, jen si bohužel nesedli s učiteli a/nebo nemají zázemí doma nebýt známek, myslím, že by jim bylo líp celou dobu školy a že by měly víc odvahy jít studovat
|
|
|
|