Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
Vážný2 | 158667 |
22.8.2024 18:43:21
A ono je riziko, že někoho z politiků napadne ty jídelny outsourcovat nějaké komerční firmě, v důsledku čehož vzroste výrazně cena (firma musí vydělávat), zhorší se kvalita, dodržování spotřebního koše bude jen na papíru, ten to snese a dovoz bude selhávat. Znám to ze soukromé školy/školky, kam občas prostě přijeli kvůli zácpě pozdě o značný čas, bylo to studené, musely to vydávat pančitelky, občas se jim něco rozlilo.
|
Vážný2 | 158667 |
22.8.2024 18:39:23
Blanče, ale tohle už v rozumných obcích funguje i bez toho.
Mzdovku mají všechny zřizované organizace společnou se zřizovatelem. Asi se dá něco málo zefektivnit ve vedení ŠkJ, ale hospodářka je už tak na půl úvazek. V druhém je asistentka. A školka i tak vaří cca 120+ obědů. (4x28 dětí + zaměstnanci.) V jedné až dvou kuchařkách (podle nemocí doplňované hospodářkou a v nouzi uklizečkami) a to jsou možná jen na 3/4. Problém je i v tom, že ředitelka MŠ má sníženou přímou ped. povinnost aby měla čas na ty papíry, jednání a vyjednávání. Co vím, tak zástupce v MŠ už toto má jen minimálně. Web myslím má každá ze 10+ školek vlastní, ale funguje to. Ta naše ho musí mít i v ukrajinštině a vietnamštině. Komunikace s rodičii učiteli a část správy (třídnice, docházka, hodnocení dětí) probíhá v MČ stanovené aplikaci. Školník je jen na část úvazku, ale mákne si na zahradě, školce atd. Ty GDPR, revize atd. zajišťuje MČ. Koneckonců je budova jejich. A je fakt, že se občas s inspekcemi dveře netrhnou. ČŠI, finance, hygiena (likvidace odpadů, co s plenami), ... Ono to dopadne jako v letectví, na výjimku se posadí třetí dítě doprostřed a srazí se lavice. Takže přibyde ještě jedna řada. |
Blanče | 42184 |
22.8.2024 12:30:07
Větře ty úspory jsou obrovské. Mám za sebou sloučení dvou základek a školní jídelny, která byla dříve samostatnou příspěvkovkou. První stupně jsou na opačných koncích dědiny, každá má svoji výdejnu jídla, 2. stupeň je uprostřed i s jídelnou a školní kuchyní. Co se týče platů, opravdu se ušetřily max dva platy vedoucích pracovníků, ale v reálu ani to ne, ptž tady byl historicky jen jeden zástupce a kuchyni vedoucí zůstala. Ale máme jednoho školníka, jednu účtárnu a mzdové, jednoho ajťáka, jsme velkoodběratel energií, tělocvičny nám zkontrolují za jedno cestovné, jeden GDPR člověk, jeden Wwistleblower, jedna doména a web .... V reálu to udělalo více než čtvrtinu provozního rozpočtu od zřizovatele a to máme vlastně víc "volných" peněz na provoz. Není tu problém s odborným vedením, ptž není školka (o jejich sloučení - jsou tu 2 - a případně zařazení pod školu se mluví taky) ale přesto je vedení úplně jiné, ředitel musel nastavit procesy na věci, které se dřív řešily na chodbě nebo u oběda, řídit 20 nebo 65 lidí je prostě rozdíl. A já si laicky, uznávám, myslím, že ředitelka školky bude prostě třetí zástupce, problematika 1. a 2. stupně je taky hodně odlišná. Proč by měl následně ředitel preferovat jedno pracoviště nechápu, tady na tom vydělaly první stupně, ptž se "dorovnávalo" vybavení tříd i družin, aby se někdo necítil ochuzen. Ano, kantoři doplácí z části na provoz ale letos díky hospodářské činnosti už ani to ne. Díky šablonám jsou pohodlné finance na jakékoli vybavení a podporu výuky, které si kdo vymyslí. školství je celosvětově nastaveno jako strašlivý žrout peněz a s vyžadováním dalších povinných plateb kolem (GDPR, BOZP, revize, kontroly...) se řítíme k situaci ve zdravotnictví - totální nedostatek personálu a na nástup do první třídy se buď bude čekat, nebo budou školy směnovat, ptž nedokáží udržet kapacitně dostatečné budovy. Ale zrovna tohle je asi na jinou debatu.
|
Vážný2 | 158667 |
21.8.2024 18:03:49
No právě. Naše ředitelka má za to aspoň slušné odměny od MČ. A MČ je velkorysá i k zaměstnancům.
Ale představte si - školka se 4 třídami, 2x mladší, 2x starší, nacpaná díky tlaku obce na doraz, takže řeidtelka nemohla snižovat počet kvůli postiženým apod. dětem, jak ji zákon umožňuje. V každé třídě asistent, byť někteří jen na část úvazku. Někteří TH pracovníci dělají také asistenty, baví je to kvůli pestrosti. V každé třídě 1-3 děti s oficiálními podporami, pár dětí s odlišným mateřským jazykem, multilingvní, a dalších pár dětí, které by podpory potřebovali, ale rodiče váhají je vzít do PPP. Plus 1-2 děti s nějakými vážnými problémy v rodině. Školka má plavání, kroužky a skoro každý týden nějakou akci, jako divadlo, hasiče, policajty, výlet, akce s rodiči na zahradě, .... Každý rok je ŠvP. Atd. Na zahradě jsou úžasné vodní, hliněné a zahradní prvky. Atd. A tohle znamená šablony, šablony, komunikaci s obcí, s PPP a SPC, ... Na každé dítě se píše co kvartál malý elaborát, jak se v čem posunulo. Děti se PO mají ještě speciální zprávy, ty jsou už na A4, myslím 2x za rok. A samozřejmě IVP. Ředitelka školkou žije. A ve srovnání s venkovskými i sousedními školkami je tahle daleko víc "hyperaktivní". To říkají i studenti na praxi. Tohle se dá dělat přesně v kolektivu, jak je velký a jak je nastaven. Je to organismus. Pokud třeba odeberete kuchařky, tak vznikne řada problémů, protože se musí zajistit 3 jídla denně a pitný režim. A vydávání a sklízení ve třídách. Přesně v termínu. Školka oproti škole potřebuje také trvale uklizečky, protože jednak se snadno něco stane, jednak v nouzi nejvyšší dohlédnou na děti, když je třeba se vyčůrat a není asistentka. Uklizečky také upravují třídy na spaní atd. Když nejde voda ve třídě, tak se moc neděje. Ve školce to znamená, že si děti nebudou mýt ruce, čistit zuby, atd. A pokud školu sloučíte, tak seberete peníze i prestiž ředitelce, ta nebude mít zástupkyni, protože jí bude sama. A úloha ekonomky (1/2 úvazek) a hospodářky ŠJ (1/2 úvazek) se nezmění. |
Vážný2 | 158667 |
21.8.2024 17:38:38
Dooly: "co byste delali v Nemecku,kde mi proste zavolali,ze dneska maji malo deti v druzine,tak daji syna do skolky,kt ma stejneho zrizovatele.At si ho pak vyzvednu tam"
Tak asi nic, to by nikomu nevadilo, přesně jak říkáš. I když by se u nás toho báli, protože škola má za svěřené dítě zodpovědnost a tu vykonává skrze své pedagogické pracovníky. Nemůže ji snadno delegovat dále. Mohl by z toho být průšvih. (To je zase český právní pozitivismus, i jinak rigidní Německo je více přirozenoprávní, co vím.) Ale u nás je situace ve školství velmi odlišná, než v Německu. Oblast školství u nás získala postupně po roce 1989 velkou svobodu, která dost přesahuje to, co je v Německu. Bylo to hodně dáno svázaností škol komunistickými osnovami které z části obsahovaly ideologické ptákoviny, z části umožňovaly svou rigiditou neučit nic navíc. (Díky všem učitelům, co učili nad osnovy.) Po listopadu se postupně zavedlo několik paralelních programů, vedle Základní školy, Národní škola a Obecná škola. Ty další byly volnější a školy měly více prostoru k vlastním přístupům. V tom vyrostly naše děti. Vedle toho vznikly ještě alternativnější školy Montessori, Waldorfské atd. A vedle toho školy podporující a zastřešující domácí školu. (Tu v Německu zrušili nacisté.) Nakonec se zavedlo centrální hodně všeobecné kurikulum, "rámcový vzdělávací plán", který ale témata a cíle nečlení do ročníků. Na základě toho pak každá škola vypracuje "školní vzdělávací plán", což je jakýsi základ, charakter života školy/školky. Každá má svůj a mnohé dobré školy tak mohou realizovat výuku a výchovu po svém. Rodiče mají svobodu zvolit pro dítě školu podle svého výběru, nikoli jen místní spádovou. Spádová škola (škola v jejímž školském obvodu leží bydliště dítěte), má pouze tu výhodu, že tam mají lokální děti přednost. Ale školy mohou mít i specializované třídy atd. Tím je dána v ČR pestrost školství. Pokud ale přijde populační vlna jako nyní děti Husákových dětí, tak samozřejmě je často rodič ten kdo tahá za kratší provaz a je rád, že mu dítě vezmou aspoň do spádové školy. Ale umožňuje to utéct ze špatné školy, pokud je kvalita špatná, dochází tam k šikaně nebo jiným útokům na dítě. Nebo pokud neumí třeba integrovat děti se specifickými potřebami, postižené apod. Ta pestrost má i negativa: Pokud dítě přestupuje na jinou ZŠ, tak tam budou určitě rozdíly v tom, co se už učilo, nebo neučilo. Podle zákona to má zajistit nová škola resp. učitelé, aby se doplnily ty rozdíly. Ale stejně to obvykle spadne na rodiče. Nebo se to zanedbá, což mnohde nevadí a mnohde vadí (matematika, gramatika, chemie, ...). Navíc ta garance místa ve škole je jen v první třídě, takže, pokud se stěhujete, musíte si ověřit, že dítě bude mít kam chodit. Že ho nějaká blízká škola vezme. Zároveň to znamená, že starosta obce, resp. školský výbor zastupitelstva je jediný pán školy. Inspekce se školy samozřejmě bojí, ale inspektoři nemají žádnou přímou páku na veřejné školy. Je v tom hrozně moc českého individualismu, kdy každý má pocit, že si potřebuje vychovávat dítě po svém, vybrat školu, ovlivňovat školu, každý učitel si chce učit po svém atd. Jenže to je náš národní rys. Ohromné rovnostářství ve smyslu já pán-ty pán a do mého života, rodiny, domu, školy my nemá co stát, obec, sousedi, škola co kafrat. V Německu jsem tu situaci vnímal daleko více ve smyslu, že po-pá od-do patří dítě spolkové zemi a ta si ho bude vyučovat, jak se jí zlíbí. A běda, když ho tam nepošlete. U nás mu nesmíte odpírat vzdělávání, zanedbávat ho, ale to filozofické pozadí je jiné. |
Yuki 00,03,07 | 49504 |
21.8.2024 10:41:28
Trochu mi celý problém připomíná situaci, kdy třeba my máme dvě budovy, první stupeň je jinde, ředitelství je na druhém stupni. A i kolegyně na tom prvním se cítí přehlížené. Přitom se tam snažíme chodit, jenže pak zase dávají najevo, jak jim je to na obtíž, že si připadají jak pod kontrolou :)
Samozřejmě jdou peníze na všechno, co je potřeba na obou budovách, ale není na ně tak moc vidět a opravdu nemůžeme vědět, co je trápí PRÁVĚ TEĎ. Je to o komunikaci. Trvalo mi dva měsíce přesvědčit kolegyni, aby volala okamžitě, když se objeví problém. Nechci být konkrétnější. Ale fakt to začala dělat a ulevilo se jí hodně. Mít pod sebou školku, byla by to třetí budova, zase by to bylo o komunikaci a o tom, že mají o problémech mluvit a říkat si o pomoc. Naopak u nás by to bylo super, protože by mohla mnohem víc fungovat spolupráce školky a prvního stupně. Takto to dře, pokaždé z jiné strany, ale nedaří se to. Navíc bysme byli větší, mohli bysme dosáhnout třeba na toho psychologa nebo sociálního pedagoga, návaznost lepší třeba při řešení problémových rodin nebo dětí s nějakým handicapem. Školník by taky zvládl i školku. Uměla bych si to představit jako funkční věc. Jen by se musely vyřešit peníze, aby zůstaly. Ne že to spojí a najednou bude jedna velká škola se třemi budovami a stačí na to jeden školník, jeden ředitel. Školník by nestíhal opravovat a ředitel by se už úplně utopil v papírech. Kdyby už konečně někdo snížil množství byrokracie, to by konečně mohlo pomoct. Pak klidně můžeme slučovat. Ale dokud je potřeba vyplnit každý týden tři tabulky, dva dotazníky a o každou korunu škemrat přes šablony = papíry a tabulky, který se vyplňují ještě zpětně a ještě nám to vrací, protože se úředníkům nelíbí sloh (opakovaly se slova, jedna šablona 4x pro různý ročníky, ale musela pokaždé být jinak napsaná zpráva), tak tímto způsobem se fakt nepomůže nikomu. |
Dooly. | 12201 |
21.8.2024 9:18:34
Vazny, syn chodil v CR do skolky jen pul roku a to pred 18lety
ale uz tenkrat to tam takhle bylo, skolka byla predelana cast ZS, proste to prestaveli na tridy pro skolku a jidlo chodila vydavat pani hospodarka,kt to mela asi na 3hod denne -vydavala jidlo, poklidila nadobi a sla domu funguje jim to tam tak dodnes kdyz vidim, jak rigidnenekteri trvate na zajetych vecech, tak si rikam,co byste delali v Nemecku,kde mi proste zavolali,ze dneska maji malo deti v druzine,tak daji syna do skolky,kt ma stejneho zrizovatele.At si ho pak vyzvednu tam. mne na tom neprislo nic spatne,souhlasila jsem..proc by ne. A on byl rad,ze uvidi mladsi kamarady |
K_at | 121378 |
20.8.2024 18:58:23
Vrrrtaku, to ale jmenuješ právě jeden z pravděpodobných možných problémů - ředitel ZŠ dá přednost ZŠ. A pokud bude mít 1 ředitel v péči více subjektů (aby se ušetřilo), tak kolik lidí o to bude stát? A jakých?
|
magrata1 | 95172 |
20.8.2024 18:56:07
Ivett, ZŠ i MŠ mají zřizovatele obec/město, pod kraj spadají až SŠ
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 | 39806 |
20.8.2024 18:16:50
Vítr, naopak zase tam, kde je ten kolektiv mizerný a nevyladěný, je reorganizace šancí to změnit... Některé školy na tom dost pravděpodobně i "vydělají"... jo, v některých případech to může být změna k horšímu, ale obecně jako systémové řešení to má smysl ..
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.