Re: Bohužel slyším, že chyba je ve mě, že mu mám domlouvat.
Milá Jarko,
píšete
"syn dostane třídní důtku (2.třída)a jestli se nezlepší, tak na konci dvojku z chování. Bohužel slyším, že chyba je ve mě, že mu mám domlouvat."
Problém LMD je v tom, že jde o poruchu vnímání, pozornosti. Proto domlouvání nepomáhá. Ale on za to nemůže! A vy nemůžete za to, že nepomáhá. NEJDE O CHARAKTEROVOU VADU, NEJDE O AMORÁLNOST. O tom je třeba učitelku přesvědčit, nejlépe s podporou pedagogickopsychologické poradny.
Problém je v tom, že si lidé pletou (mírnou) neuropsychickou dysfunkci s "morálkou".
Dítě s LMD potřebuje podporu od matky. A matka potřebuje podporu, že její dítě není špatný člověk.
Učitelka by to vědět měla, je třeba ji o tom nějak přesvědčit. Černé známky z chování mohou vést k tomu, že se dítě ani nesnaží a vrací to vzdorem. Je potřeba dítě "normalizovat", dát mu najevo, že není abnormální, a učitelka by to vědět měla. Přesvědčit by jí mohlo vyšetření z PPP a neurologické.
S pozdravem
Jiří Tyl
P.S. "Sociální případ" taky není žádná špatnost!
Odpovědět