Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy
Jentak,
jak už tady padlo, hodně záleží na rodičích. Já bych si pro svý děti v žádným případě nepřála jedničky, pokud by měly nějakou poruchu (mají) a přitom nejsou schopný napsat text bez chyby. Ano,chtěla bych,aby se to zohledňovalo, aby případně měly větší čas na kontrolu, aby jim byl umožněn takovej postup, díky kterýmu by to zvládaly -a pokud ne, tak aby s tímto přístupem holt měly takovou známku,jaká jim za jejich výkon vyjde.
Přála bych si to tak proto,že je tohle prostě falešný, později a pak v životě na to ohled brát nikdo nebude a je třeba, aby si to to dítě postupem času uvědomilo,aby vědělo,že na stejnej výkon jako dítě, člověk bez poruchy, musí vyvinou nesrovnatelně vyšší úsilí, případně toho není schopno vůbec. Takže pokud nejde vylepšit trojka, dobře, vím o svých limitech a tomu budu později taky přizpůsobovat výběr další školy apod. Nebo se budu pídit po veškerých možnostech,jak poruchu překonat,přelstít, částečně odbourat atd..A vím,že to jde, byť jsou na tom samozřejmě vždycky líp ty děti,který dokážou tu poruchu kompenzovat vyšší inteligencí.
Odpovědět