1.5.2017 19:36:46 Delete
Re: Věděli jste na základní a střední škole, jaké známky mají vaši spolužáci?
Liško,
a proč držet v hlavě, ktěrý kluk či pán a jak starý se kdy na mě jak podíval a že tě určitě balí? Jako vdaná třídětná žena? A stejně to děláš. Proč?
Další věc je, že paměť nelze úplně ovládat vůlí. Existuje několik různých způsobů ukládání do paměti, podržení si informací a také jejich zapomínání. To, že někdo se umí nabiflovat na zkoušku a druhý den z toho nevědět ani slovo, je prostě jen jeden vzorec. Někdo holt to, co už si jednou zapamatuje, tak třeba nikdy nezapomene. Někdo si i letmé informace pamatuje hodně dlouho a nemá mechanismus na to je z hlavy dostat. Tyto informace mu potom brání cíleně se naučit něco nového, protože v hlavě je plno...paměť a učení je hodně široké téma a neshodíš ho svým "proč bych si to měl pamatovat"....proč si babičky nad hrobem pamatují, že seděly v lavici s Aničkou Šafářovou z hospody U dubu, když nevědí, jestli před 5 minutami byly na WC nebo ne?
Buď ráda, žes jako nejlepší žákyně na škole a vítězka olympiád žila svůj spokojený život a nikdo ti ho neničil třeba jen hloupými nadávkami. Mělas štěstí, tak si toho važ a neznevažuj problémy těch, co tohle štěstí neměli.
Chtělas vědět, jestli uživatelé rodina.cz znali známky svých spolužáků. Dozvěděla ses, že kromě tebe a Monty ano, věděli, registrovali, někdo víc, někdo míň, ale většina věděla a přehled měla. Tím, že nám všem budeš dávat najevo, jak je to divné, zbytečné a nepochopitelné, protože ty a Monty jste to tak neměly, nezměníš nic na tom, že jen ty a Monty jste to tak neměly. Nezměníš nic ani na tom, že spousta z nás přítomných si osobně prošla nadávkami do šprtů a vyčleňování z kolektivu kvůli dobrým známkám (ani člověk nemusel být moc chytrý, být premiantkou ve třídě průměrných není až tak obtížné, ale o to obtížnější je tam fungovat, když právě toto ho tak odlišuje)....nezměníš ani to, že stejnou zkušenost má pak hodně z nás i u svých dětí....jen už to není čistě o známkách, protože je mnohem obtížnější ten přehled o nich získat, ale přesunulo se to do roviny zájmu a nezájmu o školu a učení....
Odpovědět