Grainne, jo, určitě máš částečně pravdu, tak určitě zrovna zdravotní sestry mě i u toho, co jsem psala, napadly.
Nicméně kdysi stačilo k vykonávání povolání samostatné sestry nebo jak se to jmenuje, kvalitní střední zdravotnická škola, koneckonců i o tom tu už byla diskuze nedávno.
Je jasné, že určité podmínky péče třeba ohledně přístrojové techniky atd. se změnily s časem, ale možná by se to dalo řešit jinak, než nařízením tříleté? VŠ.
Ale já jsem neměla ani na mysli sestřičky...u těch je jasné, že i potřeba budou...protože bez nich se zdravotnická péče fakt neobejde.
Myslela jsem uměle vyrobené obory...a pokud jde o státní správu - ono je zas potřeba ty úředníky zaplatit, že?
Vyrobíme zdarma "odborníky" (tak proč bychom se na tu VŠ nepřihlásili, vždyť můžem kdykoliv odejít), zaměstnáme je ve státním sektoru (tedy opět za peníze celku)...ale protože nevyrábějí žádnou nadstavbu, nadhodnotu, KDO je bude financovat a na co?
To je to, co mě občas napadá
...kde je ta nadhodnota, ze kterých jsou placeny tyto nevýdělečné obory?
A není to o sociální práci...tam by je účast státu prostě namístě, tam se s tím počítá nebo by se počítat mělo (opět za určitých podmínek).
Já prostě nevím, jestli je to věc pouze ideologická, myslím si, že na tyhle věci je potřeba hlavně dohlédnout i ekonomicky, protože to byl stát velmi špatný hospodář (a on i je, zdá se), kdyby ty ekonomické aspekty neměl na zřeteli...jako můžu rozdávat, můžu financovat, když na to mám...a když zase zafinancuje někdo mně. A stanovit priority, že?
Není možné, aby se na jedné straně bezuzdě rozdávalo a na straně druhé zase nesmyslně bralo.
Státní úředníci kontrolující lidi vyrábějící nadhodnoty jsou teď jistě potřeba, ale taky je to s otazníkem, jak dlouho...do té doby, než ty, co je živí, "spotřebují".
Učební obory jsou nenaplněné...jsem zvědavá, kdo bude fakt makat rukama
- instalatéři, obkladači, elektrikáři atd...
Přijde mi to jako strašná nerovnováha...
Ty nevídáš vysokoškoláky na kasách a v "podřadných" oborech?
Ale vůbec netvrdím, že můj úhel pohledu je "správný"...ale takhle to prostě vnímám.
Ale vezmi si to v měřítku rodiny...mám mnoho dětí - mohu všechny své velké děti poslat zdarma na studie (a ne jedny) a mohu je pak podporovat, když neseženou práci nebo jim pořizovat "umělá" místa...ale musím na to mít prostředky, musím mít někoho, kdo mi na tohle dá, musím být velmi bohatá rodina
.
Krom těchto dětí mám totiž i jiné potřebné - děti v ZŠ, v MŠ, staré lidi, nemocné, nemohoucí, a ty, co nechtějí pracovat, nezaměstnané a další a další...a ty všechny musím podporovat.
Jak dlouho se mi to bude dařit...a kde na to vezmu? Od koho to budu brát?
Takhle to vidím já...a tak jsem psala, že za určitých podmínek bych byla pro (dodám přiměřené) školné.