Re: Dysortografie - pomůcky, cvičení,hry
Určitě je velký pomocník ten bzučák na procvičování délek samohlásek - k tomu si sežeň od Zelinkové Cvičení pro dyslektiky - I., denně procvičujte analýzu a syntézu slov (od krátkých po víceslabičná - uvědomí ni hláskové stavby slova), rozdělujte si slova na slabiky, ty pak může syn vypípávat na bzučáku (dlouhou slabiku bzučí opravdu dlouze, krátkou jen pípne) nebo alternativně ukazovat délky slabik rukou (dlouhou ruka shora směrem dolů - jako když píšeš čárku, krátkou slabiku ťukne o stůl nebo si dřepne) - k tomuto doporučuju opět Zelinkovou - Cvičení pro dyslektiky - III.. Pokud špatně slyší i slabiky dytyny/ditini, tak Cv. pro dysl. - II. plus nějaké mačkadlo do ruky - měkká slabika - houbička, tvrdá slabika - dřevěná kostka.
Po každém psaní kontrolovat - nejprve chybějící čárky, háčky, potom se zaměřit na íčka - zdůvodňovat si ústně jejich psaní.
Dobře se nakupuje na dyscentrum.org nebo logopedie-vendy.cz.
Existuje i pracovní sešit Psaní mě baví (Zelinková), ten je dobrý až pro 4. a výš.
Další výborné pracovní listy pro začátek jsou Sluchové vnímání od Bednářové.
Jinak bych dotazovala p.uč., která učí hodiny Speciálně pedagogické péče na vaší škole, příp. znovu PPP (pokud tedy nedoporučilo při vyšetření).
Procvičovat trochu nejlépe denně a hlavně vydržet!
Odpovědět