20.5.2020 20:44:15 Delete
Re: Tak už víte, jak budete na prvním stupni fungovat?
"do skupiny 15 by se vešel, ale že jim řekli, že pokud bude chtít i družinu, dají ho do jiný skupiny, protože v té první, která se bude učit se svou učitelkou, budou jen děti,které budou odcházet ve 12..."
To nejsou naschvály, o tom píšu já. Také jsme to tak udělali a naprosto přesně vím proč. Je to přesně z důvodu, aby tam z každé skupiny nezůstalo právě jedno dítě s jednou učitelkou déle, než je nutné. A vzniklo to přesně z důvodu toho tlaku, aby se učilo (i když se normálně rozhlašuje, že se v červnu ve škole stejně nic nedělá) a aby všechny děti měly jejich třídní učitelky. Přitom to základní, co by tohle umožnilo, nikdo neřeší, tedy ten limit 15 dětí na třídu. 16 projde, když máš dostatečné vzdálenosti (Dej si jako rozcvičku úlohu pro 5. třídu, rozměry místnosti 8,5 x 6,5 metru, lavice 1 x 1,5 metru, vzdálenost 1,5 metru, kolik se do místnosti vejde lavic?)
Manuál přišel jako pokyn. Škola měla přesně týden na to, aby se zařídila. Takže všichni začali dělat, aby to stihli. Za dva dny Plaga něco plácnul v televizi, média to rozšířila, ale do školy žádné "manuálu se držet nemusíte" nepřišlo.
A teď znovu zopakuju, co jsem tu psala mnohokrát a zopakovala to tu i Vlad., myslím, což NENÍ UČITELKA, takže třeba se jí bude věřit víc: státní škola jako veřejnoprávní instituce si nemůže dělat, co chce. Co není povoleno, je zakázáno. Pokud tedy přišel pokyn a nepřišlo nic dalšího, jen někdo něco plácnul do televize, byť to byl ministr, tak si jen málokdo troufne se toho manuálu alespoň trochu nedržet. Když nebude průšvih, tak to holt bude zbytečná pruda, ale když bude průšvuh, ušetří to tomu někomu, což je ředitel školy, hodně problémů. Takhle to holt ve státních školách funguje a vychází to z kořenů právního systému (z Listiny základních práv a svobod).
Co se týká přesvědčování rodičů, ať si děti nechají doma, to vůbec nepopírám, psala jsem, že to se děje i u nás, ale mně jde o to, že to nedělá škola jako celek, ale jednotlivci. A hrozně mi vadí to zevšeobecňování jednotlivé zkušenosti, bez ohledu na to, co se ti snaží říct lidé zevnitř toho systému. Člověk ti tu stokrát napíše, že došel ke stejnému závěru jako ta škola tvojí sestry...píšeme to tu z různých škol různí lidé z různých pozic, a ty stále opakuješ, jak u vás to jde a všechny školy, co to nedělají jako u vás, to dělají rodičům naschvál a jen aby nemusely nic dělat. Neuvědomuješ si, co je za tím práce, jakou zodpovědnost ten ředitel má, a jak strašně je to urážející pro ty, co se fakt snaží v rámci daných podmínek dělat svou práci co nejlépe. V tuhle chvíli nejde jen o mě. Jen si daleko lépe dokážu představit, že ne všechno je takové, jak to třeba vypadá.
Jsem moc ráda, že u nás ve škole celá ta organizace proběhla spíše s podporou rodičů. Nikdo nám nenadává, že jim děláme naschvály, i když se nám právě kvůli tomu trvání na třídních učitelích pro všechny stalo právě to, že pár dětí z toho všeho "vypadlo" do zvláštní skupiny, které holt ta klasická výuka nebude moct být dopřána, i když právě jen jejich rodiče opravdu musí do práce a nemohou jim s přípravou do školy pomáhat. Podle mě totální nespravedlnost vzhledem k tomu, že právě kvůli takovým dětem se ty školy otvíraly.
Odpovědět