20.2.2021 10:55:04 Analfabeta
Re: Optimalizace škol - o nás, bez nás?
U nás taky proběhla optimalizace. Nejdřív to byly pindy obyvatelstva ohledně škol, jejich kvality, spádovosti a naplněnosti tříd. Takže město udělalo inventuru škol a spočítalo spádové děti podle ročníků od 0 do nástupu do školy. Ukázalo se, že lze jednu ZŠ z celkem 8 zcela zrušit. To všem doslova vyrazilo dech, ale čísla mluvila jasně. Takže jedna ze škol byla předána soukromé základce, která do té doby sídlila v nevyhovujících prostorách. Další škola byla zrušena bez náhrady, je několik let prázdná, chátrá a možná tam bude multifunkční klub důchodců. Běžela tam jen jídelna, která vyvařovala důchodcům z okolního sídliště a dalším obědy vozila, ta ale paradoxně v korona-čase klekla. Ale protože několik roky do škol nastupovaly slabší ročníky, bylo zrušeno několik základek v okolních obcích. Důvodem nebyla kvalita, ale malá naplněnost stávajících ZŠ. Zrušení ZŠ v menších obcích a více dětí v ZŠ ve městě prý také zajistí vyšší kvalitu výuky, neb bude zajištěna výuka aprobovanými učiteli, s čímž mají menší školy problémy. Takže děti už od 1.třídy dojíždějí buď 12 km na nejbližší ZŠ jedním směrem, nebo 15 km druhým směrem. Je to další hřebíček do rakve řadě střediskových obcí, protože tím, že se jim nepodařilo udržet školu, se tvrdě vylidňují. Není tam práce, dneska v řadě případů už ani škola. Zbylé školy jsou šťastné za každé dítě, které do nich chodí. Zato školy v bývalém okresním městě jsou narvané k prasknutí. Někdy si fakt říkám, že rušit málotřídky nebo menší ZŠ ve střediskových obcích je zločin, páchaný na venkovském obyvatelstvu doslova za bílého dne a potlesku obyvatelstva měst. My ten venkov narveme do měst, i kdybychom v Praze měli přistavět další velkokapacitní ubytovny.
Odpovědět