| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Miluju školní inspekci

 Celkem 184 názorů.
 Arka 


Téma: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 8:24:12)
Syn se po dlouhé době vrátil ze školy nadšen, dokonce už druhý den. Vyprávěl, jak na češtině dělali soutěž (byla to soutěž v gramatice, docela náročné) a super, zábava, dostal jedničku. Na matice učitel nepoužil svůj trik, vyzkoušet holku, co přišla po 14 dnech do školy z nové látky a dát jí pětku, s tím, že ho nezajímá, že byla nemocná, naopak zábavná hodina. To samé na angličtině. Celkově - učitelé, co nemají některé děti rádi a dávají jim horší známky, jim teď dávali ty známky, které si opravdu zaslouží. Dítě nadšeno a ptá se, jak dlouho může být inspekce ve škole a jak často chodí.
Učitelé, jak často chodí inspekce do školy (osmileté gymnázium)? Nejkrásnější dny ve škole, ať tomu klukovi můžu něco slíbit :-)
 Ina z Radešína 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 8:42:55)
U nás byla inspekce minulý týden a taky mi dítě přišlo ze školy nadšené. Prý konečně, poprvé za 4 roky den, kdy jim ve škole neříkali, že jsou ignoranti a debili a dokonce i vysvětlovali fyziku tak, že se dala pochopit.
Zdrželi se 3 dny, teď už je zase vše ve starých kolejí.
Jak je vidět, ono to v těch školách jde - když se chce. Otázkou je, proč se většinou nechce.
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 8:46:25)
No a nejen, že to jde, ale dokonce i to ti uitelé umí. Jen na to serou.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 8:47:50)
Ino, a co s tim delate vy jako rodice? Je to dost smutny, teda. Ale nadavat detem do debilu bych asi nenechala byt.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:29:59)
Zefýr a pomohlo to?
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:38:30)
zefýr - super ~g~ Ale chce to odvahu a energii. Lecckde je to hrozné chování tak rozrostlé a zakořeněné, že rodiče radji volí jinou školu.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:50:34)
Zefýr " já mám názor, že tohle není škola učitelek, co tam sedí desítky let od promoce do důchodu a dál, ale dětí. I když škola ten názor nesdílí"

To jo, ale to jde v případě, že ti většina toho, jak to v té škole chodí, vyhovuje. Ve chvíli, kdy jsi v zásadní měnšině, musíš jít jinam.

Třeba slovní hodnocení je většinou rodičů považováno za ztrátu času ("nechci číst nějaké kecy"). Nemůžu sama nebo s pár stejně naladěnými rodiči změnit celou školu od základu. A ani by to nemělo cenu, když by to bylo podle menšiny... ~d~
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 11:39:29)
Tohle cist mne vzdycky desne nadzvedne. Pak si generace po generaci runze potajmu stezuje, jak je vsecko desny a nic se nemeni a jak se k tomu prijde. Nebejt Tech, co se odvazi, nebyl by zadneju rok 1989. Porad by se jenom v hospodach nadavalo.

Tak si stezujte! Kdyz se to eventuelne vrati diteti, stezujte si zas! Vybnutte si posedet na hodine, neocekavane se dostavit. (a u nas to taky nebylo povoleny, ale rodice klidne prisli a ucitelka se s nimi prece nebude prat, aby je vyhodila, ne?)A zmenila se pravidla: rodice jsou vitani, necekane, kdykoli. Teda nechodej, ale povoleny to je.
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 11:53:19)
A chovani ucitelu, fakt. Cekala jsem u materkse skolky, ucitelky na ty malicky deti porvavaly a dirigovaly je (=Kat, neber si to osobne, tohle jsem videla). Byla jsem v loutkovym divadylku, materske skolky a prvnaci, pani ucitelky porvavaly a dirigovaly z kouta, kde se spolecne bavily. Byla jsem pozvana na sve byvale gymnazium povidat o nasi skole. Naka pani profesorka vlitla do tridy, servala studenty, kteri tise sedeli na mistech, jak to, ze prisli pozde (=prisla pozde jedine ona), at drzej hubu (=nikdo ani necekl), ze si prijde zkontrolovat....) - navic jako prikladecek jen vlitla do tridy, nepozdravila ani mne, natoz studenty, a zacala jecet a rozhazovat rukama a posleze, kdyz si mne vsimla, opet zmizela).

Ovsem nejvic mne zaujalo, jak ti studenti maturanti si odsedeli 2 hodiny a pres moje vyzvy k diskuzi a otazkam se nikdo neangazoval. Tohle 2x a 2 hodiny ve dvou ruznych tridach. Nejakou diskuzi posleze nebylo mozne ocekavat - zadny ucitel tam s nimi ani nezustal. Nechapu, proc mne si mne tam jako jeste zijiciho absolventa ze zacatku gymnazia vubec pozvali a vubec nechali prijit. Kdyz podobnou diskuzi udelam "u nas", je do oci bijici, jak jsou zaci k diskutovnani trenovani (=je to v osnovach jak pro matersky jazyk, tak pro "socialni vedy" a jak se diskuze rozjede i mezi nimi.

To se potom clovek nemuze divit, ze si malokdo troufne stezovat na cokoli. Nema k tomu potrebnou odvahu ani potrebny slovnik - ucitelstvo a reditelstvo je okeca za 5 minut.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 13:28:31)
Eudo, v pohode. Ja vubec nemam iluze o nekterych kolegynich. A ani ja urcite nejsem vzdycky dokonala sladka pancelka. Ale snad si vetsinou uvedomuju, jak se chovam. Doufam. Ale zazila jsem nektere ucitelky MS/Zs, ktere bych hnala s bicem.
 X__X 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 14:57:05)
Ovsem nejvic mne zaujalo, jak ti studenti maturanti si odsedeli 2 hodiny a pres moje vyzvy k diskuzi a otazkam se nikdo neangazoval.

asi je tvé povídání nijak nezaujalo a už jenom čekali, až budou moct vypadnout ~d~ pamatuji to ze své vysoké - byly přednášky, kdy do diskuze nikdo nepřispěl ani slovem a každý jen čekal na rozloučení a odchod přednášejícího a byly přednášky, kde se čile diskutovalo a čas nehrál roli (a kolikrát diskuze v hloučcích pokračovala i po opuštění školy). jako diskutovat jenom tak z povinnosti, aby měl přednášející dobrý pocit, že vzbudil zájem... jako jasně, že by se tím dal zabít čas... ale proč, když ten zájem nevzbudil? ~d~
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 15:12:19)
No, to nebylo poprve, kdy jsem nekde "prednasela" (="prednaska" ve forme otazek k rozproudeni diskuze na tema "jak to funguje U VAS ve skole", kdy hned na zacatku jedina reakce byla silhani po kamaradech a zahuceni "hmmmmm, ja nevim....), ale poprve, kdy studenti jen tise sedeli a civeli na mne).

U nas se tak nak "neprednasi" jako ze si "prednasejici" odkeca nakej text a posleze odejde stredem. Ani na vysoke, a obzvlast ne na strednich skolach a nize.
 X__X 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 15:24:53)
ale tak o to nejde, odkecá si text. i když tedy i to hraje roli. ale podstatný mi přijde spíš o nastolené téma. jako téma "jak to funguje u vás ve škole" mi tedy přijde nic moc. pokud jsem spokojená, nevidím důvod se v tom nějak patlat. pokud spokojená nejsem, jako student bych si asi odpustila kritiku ve chvíli, kdy učitelé sedí mezi námi. na nějaké diskuzi. jiná situace by byla na schůzce k fungování školy, kdy bych v debatě viděla smysl, jiná na nějaké besedě. celkově pokud studenti nedebatili ani neveřejně, mezi sebou, jak jsi psala, tak jsi se holt strefila do tématu, které jim za diskuzi nestálo.
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 15:33:08)
No tak jelikoz nevis, jak "prednaska", planovana jako diskuze a porovnavani skolniho systemu tu i tam mela probihat, neni zapotrebi to nejak dale rozbirat.

Jelikoz v tom nejsem zadnej novacek, prave mne prekvapilo ne, ze studenti tam byli nahnani na poslouchani, ale ze v tom bourlivem veku, kdy kde kdo diskutuje kde co, reagovali tak rozdilne. Ono mezi 40 (dvema spojenymi tridami) by se prece jen mohlo najit par lidi, ktery naky moznosti dozvedet se neco o tom, jak zijou mlady lidi nekde jinde a jaky maji moznosti. A rovnez projeveny nezajem ucitelky, ktera to na mne vlastne chtela a posleze zrejme vyuzila ten cas ke svym vlastnim potrebam. "U nas" jsem povinna se ucastnit se svymi zaky, se kterymi bych mela mit vyucovani.

Ja tam tem detem mohla klidne nakecat cokoli a nikdo by mi to nedokazal. Treba je presvedcit o nutnosti konvertovat na islam a vyhodit skolu do povetri....
 X__X 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 20:55:03)
Ono mezi 40 (dvema spojenymi tridami) by se prece jen mohlo najit par lidi, ktery naky moznosti dozvedet se neco o tom, jak zijou mlady lidi nekde jinde a jaky maji moznosti.

Eudo, ale nesmíš zapomínat, že už tady roky nemáme železnou oponu ~d~ beseda ve škole je jen jedna z mnoha množností, jak se o životě za hranicemi dozvědět. na výměnné pobyty jezdí děti od základky, na střední se k tomu přidávají i odborné stáže. děti ze zahraničí se pak objevují v hodinách (zejména) jazyků, aby se od nich něco dozvěděli i ti žáci/studenti, kteří se výměnného pobytu neúčastní. moje mladší holka (devátá třída) je se svými zahraničními kamarádkami v kontaktu přes nějakou aplikaci v mobilu (a přes postcrossing si našla nějaké přátele, se kterými si posílají pohledy mimo postcrossingový systém - ale tam ten kontakt není tak intenzivní). a když už jsem ji vzpomenula, tak před časem mi při příležitosti nějaké obdobné přednášky ve škole řekla, že až bude chtít znát něco o životě mladých, tak se zeptá přímo těch mladých, protože není důvod, aby jí nějaký prostředník vykládal, jak si on myslí, že mladí žijou ~d~

a že na škole někdo projevil zájem o studium ve Švédsku... nu, podle mého názoru, pokud je v maturitním ročníku, tak buďto to s tím studiem myslí vážně, ale potom s informacemi není závislý na nějaké školní besedě, anebo to byla jenom taková letmá myšlenka, na které mu zas až tak nesejde. prostě pokud studenti nereagovali ani mezi sebou, jak jsi psala, tak to fakt vypadá, že tvoje téma pro ně prostě nebylo zajímavé.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 17:32:13)
Také mne napadlo, že téma prostě jen studenty nemuselo zaujmout, nebo jim třeba mohlo jim vadit, že tam "byli nahnáni"
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 17:46:02)
Tema bylo O SKOLE VE SVEDSKU.

Na zadost gymnazia, a protoze nekteri ze studentu projevili zajem ve Svedsku na vymenu studovat. Byla jsem tam pozvana jako abiturient tehoz gymnazia pri oslavach vyroci.

Takze by se dalo vychazet z toho, ze by se radostne chteli dozvedet, jak to tam v ty skole vlastne chodi, aby nebyli sokovani po prijezdu. (Napr. obzvlast s tim malym prikladkem, ze se u nas diskutuje a kdo nediskutuje, ma smulu a snizenou znamku z predmetu...)

No, a jak vzdyckjy propaguju, nejlepsi znalosti si clovek uklada diku porovnavanim a diskuzemi, ne nejakym okecavanim k uspavani.
 Termix 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 22:27:11)
Upřímně, sama nevím, co bych se jako maturantka chtěla o škole ve Švédsku zeptat. Sama jsem tam mnoho let žila a lidi se mě na tuto zemi ptají, ale nikdo se neptá na školství. Jako jo, v této zemi máme problémy. Ale zase tu nežijeme jako opice na stromech, co při šanci promluvit mlčí. Učím na VŠ a to vždy studenty prvního ročníku, tedy k maturantům mají pořád blízko. A taky je fakt, že je to hodně výběrové studium. Ale studenti s námi vyučujícími diskutují docela běžně. Rozhodně nemám pocit, že to po nich někdo chce prvně v životě.
Taky mám "story" ze života na zš svých dětí, ale rozhodně nemůžu tvrdit,že to tady je úplně prohnilé.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 0:19:09)
Jitys, popravdě nevím, co se pak děje, když nějaký učitel "neprojde" a má pochybení v zápisu. Mně osobně se to nestalo a nevím ani od okolí, jakou to má pak dohru...nikdy jsem se o to nezajímala. Z mých zkušeností vím jen o jedné kolegyni, která se dohádala s inspektorkou a ta to pak dala do zápisu. Dohru neznám....v konečném důsledku se ale tato kolegyně tak naštvala, že si našla od nového školního roku místo jinde, ale v místě svého bydliště, takže to možná vůbec s inspekcí nesouviselo.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:37:26)
Jitys. To je prave to, ze ty se nemas jit ptat! Pokud se dite zminuje o takovych vecech bezne, neni potreba se ptat. Je potreba rict "vim jak se chovate a hrube se mi to nelibi, prestante". Zjednodusene.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 13:12:49)
Zefyr, presne, pokzd dlouhe roky tyhle soudruzky nikdo nekonfrontuje, maji dojem, ze mohou vse. A verim tomu, ze pokud narazi na sebejisty odpor, daji pokoj minimalne onomu diteti. Nekdy je to blby, kdyz ani neni jina skola atd. Ale myslim, ze neni treba ucit deti, ze se mama s tatou boji hnusny ucitelky. Ze si vlastne deti i rodice daji vse libit.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 13:13:57)
Jo, jeste, tohle neni na reseni na schuzkach. Ale soukr mezi 4 ocima.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:46:36)
Jitys - jo tyhle ironické nafoukané čůzy jistě všichni známe i ze svého dětství. Ty se nezmění, protože dost lidí je bude podporovat, protože se chovají k dětem stejně. A nakonec velká podpora podobně hnusného chování Zemana, je toho dokladem. Proto jsem zvolila pro dítě jinou školu, kde je motivace pozitivní a ne negativní. Svou energii věnuji dojíždění místo dohadování se zkostnatělou ZŠ, kde navíc jsem se svým názorem v zásadní menšině.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:47:06)
"Vždyť je to tvrzení dítěte proti tvrzení učitele. Protože myslíš, že když přijdu za učitelkou, že mi vadí, že dětem říká smradi, tak že mi potvrdí, že jim to fakt říká? "

Jitys, vždyť to říká (pokud to říká) před CELOU TŘÍDOU, takže případně by to bylo svědectví 30 dětí proti jednomu učiteli. To si nemyslím, že by ten učitel mohl tak snadno zatlouct.
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 14:15:14)
Tak pripadat si jako kul v plote mi nikdy nevadilo. Obvykle se to ma tak, ze nejakej rebel neco nacne a ostatni se s obavami, ale prece jenom, pridaj.

Kdyz moje deti jeste kdysi chodily na nejvyssi stadium, prisla tam nova reditelka. S novymi napady. Typ, ze jim rodice do sko9ly maji opatrit to ci ono... To jsem ji na celoskolni rodicovske schuzi pozadala, aby si prectla skolni rad (=kde je napsano, ze cokoli skola porada se financne hradi SKOLOU. Veskery material v celem Svedsku, obedy, doprava, skolou poradane exkurze avylety atd atd. Zkouset to muze, kdyz ma dojem, ze rodice to spolknou. Personal se ji bal - ja ty lidi znala osobne. Ono je vzdycky dobre znat ruzne paragrafy - jako ze ani blbej ucitel/rebel ap. nemuze byt jen tak odejit, protoze existuje zakon o ochrane zamestnancu. Ktery se muze obejit jedine z velice velmi vaznych duvodu.

Jiny rok opet prisla s novou metodou, ze deti si budou sedet, kde uznaji za vhodne, budou si chodit pro sanony s materialem a tyto vyplnovat. Ucitele budou sedet ve sborovne a zaci za nimi dochazet s otazkami a zadostmi o pomoc. Pochopitelne zacci privitali metodu - courali se po skole, dobre se bavili a ucitele nijak neobtezovali. Na to jsem prisla az pri ctvrtletnim pohovoru s tridnim, kdy mi bylo oznameno, ze muj chlapecek nic nevyplnuje a tim padem nebude znamkovan na pololetnim vysvedceni (jako prevazna vetsina zaku nejvyssiho stadia, kde reditelka uradovala). Chlapecka jsem si podala (=vysvetlil, ze by byl za idiota, kdyby jako jedinej ctizadostivej vyplnoval sanony). Posleze jsem navstivila pani reditelku a informovala ji o tom, ze pisu na Ministerstvo skolstvi, a dala ji kopii dopisu. Ona se do te doby domnivala, ze ma co cinit s matkou pristehovalkyni, ktera ma byt vdecna za to, ze jejim detem bude poskytnuto naky vzdelani. Coz mne vzdycky povzbudi ke kontrole paragrafu a trvani na dodrzovani.
Dalsi rok si pani reditelka zaridila soukromou skolu. Nijak moc ji to nefungovalo, aneb z ni deti (ktere ji tam obcas vybyly a neodesly na okresni skoly) posleze prechazely na okresni gymnazium, kde musely dohanet nenabyte znalosti. Ucitele meli pracovni dobu 40 hod tydne (kdy sedeli ve sborovne a meli byt k dispozici, dle pozadavku i po vecerech, aby byli k dispozici co se tyce domacich ukolu, a temer 100% melo ukoncene vzdelani. Gymnazialni. Coz je povolovano pouze v akutnich situacich, kdy neni mozne najit ucitele s aprobaci,a to nejvys na jedno pololeti.)Takze okres skolu zrusil.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 13:19:59)
Kudlo, tady u toho je puvabny to, ze clovek tyhle kecy dopredu prece vi. Lze se jim hlasite vysmat a podat je jako pravdu. Jakoze "jiste, jiny argument jsem ani necekala, takze timto vas durazne zadam, abyste toto prestala " ne-rikat" memu synovi, resp.cele tride".
 Ina z Radešína 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:58:05)
Kat, co s tím děláme my jako rodiče? Já osobně už teď nic. Stáhli jsme se a do školy nechodíme. Při pokusu o řešení se totiž škola takto hnusně a velmi manipulativně chovala i k nám. Pokusili jsme se dítě přesunout na jinou školu ale nechtělo. Má tam kamarády a že to prý raději vydrží. Tak jsme se, v zájmu zachování vlastního psychického zdraví, stáhli a do školy nechodíme. Byla to ale chyba, teď to vím. ~n~Když vidím, jak v něm zabili jakoukoliv aktivitu, diskuze je sprosté slovo, přesně jako psala ERUDO, chce se mi brečet. ~n~
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 9:32:35)
kdyby mé dítě učitel tituloval jako "debila", řešila bych to... osobně, s učitelem
 Janinka a dvě princezny 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 9:18:27)
tohle jsem zažila na střední. Inspekce byla ohlášená. Učitele vlastně profesoři se chovali jak debílci. Dopředu měli s námi vše domluvené co jak bude vypadat, aby hodina byla didakticky správně. Čeština vypadala např. vždy tak že učitel diktoval hromady látky a my celou hodinu psali, jednou měsíčně test občas mluvnice. To vše aby se všechno stihlo k maturitě. Když přišla inspekce bylo všechno jinak. Jako šprtka z první lavice jsem se rozhodla vše ingnorovat a těžce bojkotovat. Z práva jsem samozřejmě před inspekcí byla zkoušená já. To bylo už ve čtvrťáku, kdy jsem se připravovala na přijímačky na VŠ a zkoušená jsem byla z věcí, který jsme nikdy nebrali a většina třídy jen ~e~ co se ptá a že dokážu odpovědět. Učitel mi dal dvojku. Pak když inspekce odešla naklusal do třídy, že jako Jana má samozřejmě jedničku a že mě chválí za výkon a tak. Těžce drze jsem ho sprdla, že si má stát za svým rozhodnutím a nedělat věci jen naoko. Prošlo mi to. Ale jak říkám bylo to před maturitou. Mrňousů se musí zastat někdo jinej.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:22:29)
Natrénovanou hodinu před inspekcí jsem zažila už před revolucí. Dokonce s námi učitelka natrénovala otázky a koho vyvolá. Hlásit se měli nakázáno všichni a zaručenou jistotu, že nebudou vyvoláni. ~o~
 Analfabeta 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:43:28)
Ja jsem svého času odmítla chodit na bramborovou brigádu. Přišlo mi blbé, že my za 3 neděle makačky dostaneme 300,- Kčs, zatímco na jiné škole si vydělali taky 1.200,- Kčs. Řekla jsem, že když si lehnu na kanape, aspoň nebudu udřená a za tu almužnu to prostě dělat nebudu. K mému velkému překvapení to prošlo. Jenže u nás si z peněz za bramborovou brigádu brala škola dost velký obolus, my dostávali jen zlomek vydělaných peněz. Na co je používala, nevím, ale přišlo mi to hodně blbé.
 Lída+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:48:44)
Analfabeta, škola vydělává na dětech i dneska.....syn měl letos maturitní ples...sehnali si asi 80sponzorů, škola jim ucmrdla 8000Kč a po plese chtěli vědět kolik vydělali na tombole a 30 000Kč dávali škole.....~a~

....jedno vím jistě, příští maturitní ples si tombolu nekoupím....a dám jim to radši do kasičky jako třídě.....po maturitě...jako sponzorský dar....,aby jim to škola zase nesebrala....

Nyní doufám, že jim z toho zaplatila ten páteční raut.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 10:28:54)
To, co popisujete je tak hrozně smutné a jsem ráda, že na základně podobných příběhů jsem věnovala výběru školy dost času a energie.
 Adda6a 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 11:00:42)
~R^

JInak teda tahleta ucitelska sikana to je opravdu neco, nad cim bdim cele roky skolni dochazky mych deti a uz jsem par krat zasahla (teda krom zmeny skoly kdyz to nabralo neunosnych mezi).
 darinaa 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 11:08:21)
~n~~n~~n~
 Zufi. 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 11:11:45)
Za těch 30 a něco let jsem nikdy nehrála inspekci divadélko.
Hodiny mám zábavné, děti to baví, učí se (jak kdo) a aktivní jsou až moc. Jen si dávám pozor na detaily typu otevřít okno, relaxační chvilka, smazaná tabule, datum na tabuli a název hodiny( to ale dělám tak samozřejmě, že kouknu, kdyby náhodou....).
 Zufi. 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 11:13:31)
Dokonce jsem jednu pí.insp. dojala k slzám v devítce-ukázka z Schindl.seznamu a četba Lustigovy povídky a jednoho p.insp. zapojila do soutěže( to bylo fakt ,,hustý,,)~:-D.
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:00:50)
Jitys, bereš mi to z klávesnice. ~;)
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:25:30)
Mne spis Zufi dle popisu sve prace pripada vic "svedska" (=teda ne, ze by vsichni tady byli tak perfektni, ale...).

Deti se neucej memorovanim a vyplnovanim, ale ZAZITKY.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 15:10:25)
Jitys "někdy nepřijdeš vůbec příčetná a kolikrát jsem si říkala, že takovou učitelku pro své děti fakt ne"

Drsné, ale mám stejný názor.
 Ruth 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:04:29)
Je nějak jisté, že paní rozplakal Schindler s Lustigem?
 Adda6a 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:44:20)
~j~
Dobrovolne se priznavam k uplne stejne myslence!
 Hanka 75 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:57:09)
Já si asni nejsem jistá, zda je na místě a správné, aby Lustig a Sshindl. seznam měli někoho ve třídě rozplakávat...
Jo jsou určitě horší učitelé, ale Zufi bych pro své děti /ani pro sebe a dějepis jsem milovala) nechtěla. Myslím, že do vyučování moc zatahuje emoce, i své.. možná i podvědomě to dělá touhle cestou, pro ni je dějepis tímto způsobem théma.

Zajímal by mě moc názor Zufiných žáků a to teď a také po letech...
 Líza 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:55:31)
Zufi, fakt uspokojení ze své práce čerpáš z toho, dohnat inspektorku k slzám dojetí? Tyjo...
 Zufi. 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 15:43:21)
Lízo, nevšimla sis smajlíka?
Myslíš, že to mi snad stačí?
 Líza 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 20:30:08)
Nejde mi o to, jestli ti to stačí nebo nestačí. Ale dojímat se tím, že jsem k slzám dojala inspektorku... uf.
 * Liv 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 20:38:48)
Nějak si nedovedu představit školní inspekci jak slzí při předčítání Lustiga nebo u Schindler. seznamu.
Jedině že by to byla šestinedělka.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 22:00:30)
Buchli, ty vado, jeste ze to pises! Ja jsem nekdy dojata takovejma drobnostma! A Lustig by me spolehlive rozlozil. Co je na tom jako opovrzenihodnyho, ze nekdo ukapne slzu u takovejch veci? A ze ti je zrovna inspektirka. No a co?
 Zufi. 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 9:23:51)
Lízo, proč se domníváš, že se tím dojímám? Přišlo mi to zvláštní. Já osobně se dojímám jinými věcmi a ČŠI je vcelku volná (hlavně je stejně zajímá, jestli je vyvětráno a děti mají sešity a nevyrušují).
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 9:58:30)
Zufi, v mých hodinách se inspektor vůbec nezabýval prostředím třídy, vyvětrání, čistota tabule či datum nebo nadpis na tabuli nikdo nikdy neřešil. Jednou se mě zeptal inspektor, jestli si uvědomuji, že před první řadou stojím více času než před třetí řadou. Na to jsem mu vysvětlila, že v té řadě mám děti s IVP a že mám tendenci je asi více kontrolovat, jak pracují, a byl spokojený. Pak jsme se ještě o tom dále bavili, tak mi říkal, že někteří učitelé při výuce stojí jen u tabule, měli by střídat svá stanoviště ve třídě tak, aby si je mohli všichni žáci dobře prohlédnout :-) Tak na to vždycky při výuce myslím a spravedlivě se ukazuji všem řadám :-) :-) :-)
 Zufi. 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 10:53:16)
~:-D
Já ,,courám,, furt, to je zvyk~t~.
 Kaipa 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 21:06:08)
Dokonce jsem jednu pí.insp. dojala k slzám v devítce-ukázka z Schindl.seznamu a četba Lustigovy povídky

To určitě.~t~~t~~t~~a~
 77kraska 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:45:06)
Zufi, pardon, ale tady mi moc zabavna nepripadas :-)

ovsem ku prospechu lidstva je spise to, ze jsi zabavna ve skole....na rodine.cz moc nesejde
 Hanka 75 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:50:58)
smutná a pravdivá skutečnost, opravdu špatná učitelka, během školní inspekce výrobná... reakce dítěte (ne mého vlastního) shodná s reakcí tvého syna :-(
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 12:56:02)
A jinak teda upřímně NECHÁPU, proč rodiče nějaký zásadní problémy neřešej, ale jen remcaj po straně.

Chápu, že neletí do školy kvůli všemu a že si vybíraj, co za řešení stojí a co ne. Ale naprostou pasivitu vůči nějakýmu chování, který považujou za frapantně špatný, nechápu a nevím, co tím chtěj získat - bojej se, že by se učitel, kterej se (třeba nejen) k jejich dítěti chová hnusně, choval ještě hnusnějc?

Takže mu místo toho umožněj, aby se choval "jen" hnusně, a daj mu tím najevo, že je to vlastně v pořádku, i když to jejich děti poškozuje? ~e~



 Ina z Radešína 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 13:02:05)
Kudlo, jestli je to na mne, tak my jsme se o řešení pokusili a neuspěli. Škola se chovala hnusně i k nám. Pokud se nám nelíbí, nemusíme tam dítě posílat. Plus spousta manipulativních řečiček ve stylu "děti, které oproti kolektivu nestihají, si mnohdy vymýšlejí". a tak podobně.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 13:25:58)
vždycky záleží na vedení školy... na "naší" základce je přátelská atmosféra, děti tam vnímají jako lidi... když k nim nastoupil nový učitel, začaly si děti stěžovat - neumí jim vysvětlit matematiku, v aj má špatnou výslovnost, působí, jako by byl jen o lekci napřed... třída mé dcery to nechtěla akceptovat a tak děti začaly řešit - s třídní, pak i s ředitelkou (po schválení třídní), následovaly kontroly v hodině, prověřování a netrvalo dlouho a učitel byl odejit - i s tím, že museli povolat učitelku, která odešla už do důchodu a zlanařit na půl úvazku jednu na md... děti si z toho odnesly hlavně pocit, že na nich záleží a že nejsou bezmocné... aktuálně dcera řeší obdobný problém na sš, zdá se, že i tam se blýská na časy ~;)
 Eudo 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 14:19:15)
" jestli někdy nejsem moc mírná a přátelská. "

muj velice presvedceny nazor je, ze ucitel nemuze NIKDY byt moc mirny a pratelsky. I ti nejvetsi sigrove to oceni. Na ne totiz nikdy nikdo pratelsky nebejva, neb clovek nema tu trpelivost, ze jo.

 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 15:54:57)
My míváme inspekce často, osobně jsem jich zažila dost...i dvě ročně. Dokonce jsem narazila opakovaně na stejné inspektory. Před jednou inspekci se nám inspekce představovala a jedna inspektorka nás vyloženě požádala, abychom se nesnažili hrát žádné divadlo, že o to opravdu nestojí a že to jde vždy poznat. Měla naprostou pravdu. Vždycky jde na třídě poznat, když dělají něco poprvé, něco, na co nejsou zvyklí. Osobně bych něco nového, nevyzkoušeného ani s dětmi neriskovala. Samozřejmě, že je každý učitel při inspekci méně nebo více nervózní, že je hodina trochu škrobená - to děti poznají, atmosféra je jiná, ale to je normální. Vždycky s dětmi při inspekci dělám jen to, na co jsou skutečně zvyklí...žádné experimenty, žádné divadélko. A vždycky jsem prošla. Inspektorka nám říkala, že nejhorší je, když se učitel snaží do hodiny "narvat" co nejvíce metod a forem, aby předvedl, že je ovládá. Chápu, že to musí z jejich pohledu vypadat směšně. Divadlo pro inspekci dovede zahrát skoro každý, takže ty předem hlášené hospitace, podle mě, nemají moc velký smysl. To skrytá kamera...to by bylo jiné kafe :-)
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 16:12:27)
A on už někdy někdo neprošel školní inspekcí? Apropo i dvě inspekce ročně. My máme každý rok interní i externí audit akreditovaných činnosti. Teď máme externí. Strávim s auditory dohromady nějakých 8 pracovních dní. Prověří dokumentaci, činnost lidí při skutečné práci, jejich znalosti co dělat při jakých problémech. ~;)
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 16:19:03)
Zetko, když se téma týká ČŠI, tak píši o její kontrolní činnosti a nevyjmenovám zde kompletně, jaké další kontroly do školy přicházejí (audity, bezpečnost práce, hygiena atd.)...to přece není součástí tohoto témamu. Kontroly jsou časté, jsme na ně zvyklí. Škola není kontrolována přece jen ČŠI. Ano, někteří učitelé takzvaně "neprojdou". Myslí se tím, že výuka byla shledána jako vyhovující...zjištěné chyby jsou zapsány do zápisu. Tomu ve škole říkáme, že "neprošel".
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 17:08:07)
Jitys popsaný případ je ale špatně od začátku. Kolektivní trest, domácí úkol za trest. Za zapomenutí po škole nebo ztráta přestávky na relaxaci. Špatně, špatně.

Jedna maminka se ozvala proti kolktivnímu trestu - podpořil ji někdo? Pokud byla jen jedna, je jasné, že tresty budou dál, protože 39 dalších souhlasí.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 22:02:37)
Jitys - v některých školách je takové složení učitelů a rodičů, že žádná změna není možná. Oni to chtějí postaru a neumějí (nechtějí) si představit, že by to mohlo jít jinak.
 Winky 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 16:31:45)
Zefyr, kolektivní tresty NESNÁŠÍM úplně bytostně. Dcera ho s novou třídní vyfasla hned v září. Okamžitě druhy den ráno jsem tam byla - nejdřív jsem se zeptala, jestli zlobilo i moje dítě, učitelka řekla ze ne. Tak jsem v tu chvíli poměrně ostrře oznámila, ze kolektivní tresty fakt neuznávám, ze se klidně jako rodič podepíšu pod to, ze moje dítě zkratka tenhle úkol psát nebude. Protože to akorát nahrává sigrum, aby zlobili, tím ze všichni dostanou trest tak sigri v podstatě vyhráli nade všemi. Učitelka byla zaskočená. Ale uznala to a už to pak nedavala. Ale chce se to ozvathned.
Ted jsme měli taky prekerku, prý měla učitelka říkat,ze pokud zlobici neorestanpu zlobit, celá třída nepojedenikam na školní výlet. Šla jsem se ji ptát, zda to bylo míněno vážně. Snažila se to zlehcovat, ze to tak nemyslela. Upozornila jsem ji,aby to teda ani nerikala. Takovéhle zastrašování akorát naštve ty slušné a sigrum je to fuk. Byla dotčena. Ze už asi nesmí říkat nic. Odpověděla jsem, ze by jim hlavně neměla lhát. Strašně me tyhle boje nebavej, ale podstupuju je s vědomim, ze tam ty děti ještě par let budou tak at se jim tam lip dýchá.
 Kaipa 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 16:52:52)
Winky, já si umím docela dobře představit, že fakt nikam nepojedou. Pokud tam má opravdu nějaké sígry (jak píšeš), je to o strach. A myslím, že nelze dítě vyloučit z akce školy (což výlet bezpochyby je) proto, že "zlobí". ~d~
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 18:56:51)
Pokud se třídou nechci jet na výlet, tak nejedu, ale rozhodne jim snad necpu, že kvůli tem zlobivejm. Pokud učitelka o výletu mluvi a pak řekne, že kvůli Jardovi a Tondovi nejedou, tak si o jejich pedagogických schopnostech nelze něco nepomyslet.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 0:27:14)
"Rodice.Hlavne rodiče, bohuzel" a já si myslím, že po šesti, sedmi letech ve skole už i systém.Deti pochází i z silenych rodin a jak se s nima pracuje? Často jsou okamzite zarazeny mezi problematicke a akorát jsou sama poznámka. Co se od nich ceka?
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 7:13:55)
Tak dětské domovy a vše kolem nich, to je až neuvěřitelné selhání společnosti. Pracují tam naprosto nevhodní lidé a celá ta forma je strašlivě škodlivá. Protitomu i ta pěstounská peče, jak je v našich podmínkách sporná, je zlatá.
A škola nemá nahrazovat rodinu, ale fungovat. Ne po emocionální stránce, ale po té faktické má děti naučit, všemu důležitému. Místo toho je naprosto nesmyslně stále hodnotí.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 7:43:00)
Z, tuhle myslenku o nevhodnych lidech jsi tu uz xkrat rozvijel. A ja pi xte nechapu, proc toto tvrdis. Nevhodni lide jsou v kazde profesi a hazet takto do jednoho pytle vsechny mi prijde zkratkovite. Zbytecne a hloupe. Urcite by bylo lepsi, aby byly deti v rodinach. Nebo komunitach. To ano.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:12:44)
Co s tim mají společného detske domovy? Proc by mela škola nahrazovat rodinu? O tom přece nemluvim. Souhlasim se Zetkem, škola se má snažit poskytnout dobre vzdělání každému diteti, i z problematického prostredi, ne z něho dělat vyvrhele.Vsude čtu, jak je u nás vzdělání silně zavisle na sociálním puvodu. Všechny ty domácí ukoly, buzerace za nedoneseni věci a pomůcek, poznámky zaradi dítě mezi sigry dřív než se rozkouka.Potkat silnou a rozumnou osobnost ucitele, který dokáže namotivovat je pro takove deti požehnáním, jenže kolik jich má takove stesti?
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:40:06)
Ne, Buchli nepíšu o tomtéž. Nepíšu o žádném vytrhávání z rodinného prostředí a temer internátní skole. Ale pokud někdo napíše, že na nejake skole propada na druhém stupni řada deti a ty oznacis za vyniky jednoznacne rodiče, tak s tim také nesouhlasim. Je snadne vzdělávat deti z podnetneho prostredi (tady často čteš jak rodiče supluji školu, jak asi tam prospivaji zanedbane deti) ale jen takove naše společnost nema.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:45:16)
Aleno, ale děti podprůměrného IQ (pod 70) dříve spadaly do péče speciálních pedagogů a hlavně pod jiný ŠVP. Tyto děti mají svůj strop a ŠVP běžné základky prostě nedávají, ať jsou z podnětného nebo nepodnětného rpostředí. I pro ně musí platit stejný klasifikační řád.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:51:44)
? Ty vis, ze na zminene skole se sruzuji deti s podprůměrný IQ? Proc by měly mít deti s nizkym IQ stejný studijní program a ne individual?
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:53:51)
Já nepíši o žádné konkrétní škole, píši obecně. Proč některé tyto děti nemají IVP? Protože rodiče nikdy nesouhlasili s vyšetřením v PPP, což je předpoklad k vypracování IVP.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:57:11)
A to ti připadá jako chyba rodičů nebo systemu?
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:59:30)
Neřeším, čí je to chyba. Ty bys chtěla rvát dítě do PPP i přes nesouhlas rodičů? To by klidně někdo mohl nazvat chybou systému, že se paušálně snažíme vzdélávat všechny děti, i ty, které to nechtějí :-)
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:08:20)
Ne, nechtěla. Ale vím, že nektere učitelky na rodiče dokáží působit úspěšnější a nektere mene.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:04:37)
Aleno, všimla sis, že mi opakovaně něco podsouváš? Já nikde nepsala nic o chybě rodičů a ty mi to obratem napíšeš. Jsi zaujatá. Já to konstatuji jen jako fakt, že mnohé děti vůbec nebyly v PPP vyšetřeny, nemohou být proto vzdělávány podle IVP. A propos...letos nám přišel do školy nový pokyn z PPP, ve kterém nám její paní ředitelka vysvětluje, že i děti s IVP mohou tzv. propadnout, pokud odmítají pracovat podle IVP.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:14:16)
Majakova, nic ti nepodsouvam. Zapojila ses do vlákna, kde se debatuje o tom, zda je propadani chyba rodicu,
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:38:37)
Buchli, za ta léta praxe si vůbec nedělám iluze o diagnostice PPP. Navíc mám i informace vnitřní, jak to v PPP běžně chodí, docela hrozné. Dřív se diagnózy flákaly jak na běžícím pásu, dnes se naopak diagnózy ve velkém berou, přitom děti jsou stále stejné. Je to jen otázka peněz a momentálně tlaku státu na PPP, aby peníze na inkluzi šetřily, protože už docházejí.
Jak píšeš, učím děti, které by IVP vůbec mít nemusely. Naopak také děti, které ano, ale PPP doporučení nedají. Roky jsme žádali asistenta pro chlapce s těžkou vývojovou disfázií a ADD...nic. Přitom asisenta pedagoga měla dívka s mírným tělesným postižením, přitom by mohla mít jen osobního asistenta.
 Jahala. 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:00:57)
Musí mít stejný minimální výstup RVP musí mít třeba druhý cizí jazyk. Nejde to omezit ani IVP
 * Liv 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:26:49)
Mně by jenom zajímalo, jak si Alena představuje že bude učitel (OK, možná za pomoci 1-2 asistentů) v hodině naráz pracovat s 30 dětmi, z nichž třeba 10 bude mít individuální plán...
PS: nejsem učitelka
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:29:31)
Liv, na to samé jsem se Aleny ptala, jak konkrétně si to představuje, ale neodpověděla mi...jen že to jde.
 * Liv 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:33:59)
zefýr, já jsem ten poslední kdo horuje za třídy o 30 dětech, ale popisuju realitu (aspoň u nás v Praze).
Jo, třída 15 dětí, z nich třeba 5 s individuálem, k ruce 2-3 aisstenti, tam pak myslím dobrej pedagog má šanci to zvládnout. V současnejch podmínkách je to utopie
 * Liv 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:46:18)
zefýr, já nevím, nemůžu mluvit za celou Prahu.
Tam kde já bydlím ( a kde choděj děti do školy) to tak opravdu není, jenže tohle je celkem dobrá (=drahá) čtvrť, vyloučená lokalita široko daleko žádná.
Odhaduju že 90% rodičů ve třídách mejch dětí má aspoň jednu vysokou školu, takže ta motivace a vedení dětí doma je tím samozřejmě daná.
 Marika Letní 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:53:43)
Liv to bude konkrétní školou, spádovými ulicemi? Jen podle čtvrti se to, myslím, nedá poznat. ~d~

Já viděla ZŠ na Vinohradech (o těch bych taky řekla, že jsou dražší a nevyloučená lokalita), ale podle skladby dětí se domnívám, že šlo o průměr možná i podprůměrné složení. Vyhlášenější škola za rohem, bude mít složení úplně jiné.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:58:29)
Podle čtvrti se to moc poznat nedá, protože do škol nechodí jen spádové děti. A v Praze zrovna těch "vyloučených lokalit" není nijak velké množství.
 * Liv 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:03:06)
Ok, Mointy, ale přece jen základka na černým mostě a základka v Bubenči asi budou mít trochu jiný složení spádový oblasti a tím i většiny žactva, ne?

Navíc, kdo školu neřeší, dá dítě do spádový a o víc se nezajímá a ta škola ho vzít musí, i když je to třeba Horáčkovka a dítě má IQ 90.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:11:04)
Liv,
njn, ale Černej most je jenom jeden. ~;)
A zrovna Horáčkovka moc spádových dětí mít nebude, je to spádová škola našeho současného bydliště a tady je většina obyvatel v důchodovém věku. Leda by si sem hlásili vnoučata.
 * Liv 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:20:08)
černejmost je jen jeden, ale zatraceně velkej.
a pak taky stodůlky, rohožník...
to je prostě trochu jiná praha a ty nůžky se rozevírají, ne že ne
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:20:05)
LoroX,
ale to taky neplatí plošně. Já teda nevím, jaký podíl žáků s vyznamenáním má škola, kam chodí syn, ale známkuje se tam hodně přísně už na prvním stupni a rozhodně nešlo 80% dětí z devítky na učňák. Naprostá většina dětí dostala tam, kam se dostat chtěla a i trojkaři měli velmi dobré výsledky u přijímaček.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:34:18)
LoroX,
no, já nevím, mně by škola s 50 % dětí s vyznamenáním přišla spíš podezřelá ve smyslu nízkých nároků. Protože to učivo na druhém stupni fakt není zas tak lehké, jak se tu často traduje. Už tím, že je devítka, která za nás nebyla. Takže se v té devítce berou věci jako lineární a goniometrické funkce, což my měli až na střední. To samé chemie, fyzika... Půlka dětí s jedničkou nebo dvojkou by mě v nadšení neuváděla.
 Kaipa 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:20:20)
LoraX, 20 % vyznamenání, 80% učňáky? Chceš mi říct, že na SŠ jdou jen děti s vyznamenáním? To asi ne, když dnes berou na SŠ i se čtyřkami, ti s vyznamenáním směřují na gymnázia, trojkaři na průmyslovky a zdrávky (pokud není trojek moc, tak i na obchodky) a ti, kteří mají sem tam čtyřku, jdou na maturitní učební obory (a někdy i na ty SŠ).
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:44:24)
LoroX,
odchody na 8G se nedají moc porovnávat u malých měst a Prahy. Jsou na to ostatně statistiky, kdybych nebyla na mobilu, tak je dohledám.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:48:59)
Jitys, důvody neprospěchu bývají různé. Nízký intelekt jeden z nich. Přístup rodičů je různý...setkávám se s dvěma extrémy: 1.rodiče se za každou cenu snaží vyzískat pro děti úlevy, obcházejí více PPP v regionu, pokud nejsou spokojeni s verdiktem PPP. Aby získali vytoužený "papír", podnikají různá revizní vyšetření, běhají po úřadech, lékařích, poradnách 2. rodiče, kterým je to jedno a vzdělání u nich není pioritou, dítěti nepomáhají, pokud chtějí do školy něco dělat, jsou v rodině či komunitě pro posměch.

To jsem jmenovala dva extrémy. Většina rodičů je někde mezi. Otázka školního neprospěchu je velmi složitá, důvodů je mnoho.
 * Liv 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:45:09)
Jitys,
já nejsem pedagog a nemám žádné vzdělání v oboru.

Ale vycházím ze selské logiky, že pokud mám v daném časovém úseku (zde 45 minut) "opracovat" určité množství subjektů - vzdělávaných žáků, ošetřených pacientů, oškrábaných brambor, umytých aut....tak čas, který mohu individuálně věnovat každému jednomu z nich je nepřímo úměrný jejich počtu.
A je iluzorní tvrdit, že ne.
To by zvládla maximálně tak prof. MacGonagallová nebo dr. House.
 X__X 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:49:24)
dr. House ne, ten měl na jednoho pacienta navíc (tuším) čtyři doktory a prakticky neomezené finanční možnosti (nějaké to žbrblání směrem od vedení na finanční limity se vždycky nějak obešlo) ~:-D navíc postupoval systémem pokus - omyl = buď to pacient přežije a my ho vyléčíme, nebo zemře, což by zpravidla udělal bez léčby tak jako tak.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 12:45:48)
"spousta lidí si jakoby neuvědomuje, že počet dětí na jednoho učitele je opravdu velmi limitující číslo."

Buchli, ale to jim přece nelze vyčítat, že si to neuvědomujou, a ani jim to nenáleží.

To je přece věc toho, kdo tu službu poskytuje. Copak chceme po lidech, aby si "uvědomovali", jaký problémy maj policajti, řidiči autobusu...
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 12:52:41)
Buchli,

já myslím, že maj plný právo se vyjadřovat, pokud se jim něco nezdá, ale souhlasím s tím, že kecat do toho, JAK by se to mělo dělat, když ten člověk tomu vůbec nerozumí, už je mimo.

Tj. myslím, že pokud budu mít pocit, že mi dítě ze školy chodí nešťastný, tak se k tomu vyjádřit nejen můžu, ale měla bych. Ale diktovat učitelům, co přesně by měli udělat, už je blbý, když tomu nerozumím.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:48:19)
Kudlo, ale mne treba neni jedno, jake problemy maji ruzne profese. Kdyz zrovna pecuji navic o me dite, ci nase zdravi atd. Existuje treba neco jako spolecensky tlak.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 12:15:33)
Supliku, precetlla jsem - nerika, ze neni dulezity pocet, ale ze neni tak moc dulezity.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 12:07:41)
"To musi byt tedy odbornice, ta novackova. " přiznám se, že mne nad tvým pohrdavym tónem k pomerne uznávane psycholozce spadla docela brada.Uf.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 17:36:15)
Supliku, jo, rozdil to je. Velkej.
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 17:49:42)
Čím horší učitel, tím je ten rozdíl větší. To je pravda. Jinak s homogení třídou se dá výborně pracovat i pokud je velká. Pokud jsou velké rozdíly, tak je to samozřejmě složitější a je třeba změnit přístup.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 19:50:03)
Nemysli homog. jako ze ohledne urovne, vyspelosti, dovednosti? No ale ani ta neexistuje. To je vlastne fuk. ~d~
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 19:56:31)
Baru JA VIM ze dle veku. Ale netusim, jak to myslel Z. Tak v tom hledam jeste dalsi pointu.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:46:59)
Buchli,

to by vlastně byl stejný režim, jako ty děti z děcáku měly dosud, ne? (ten internátní), pokud to nedokázalo zasuplovat rodinu předtím, jak by ji to dokázalo zasuplovat teď?

Navíc se obávám, že při našem odezdikezdismu a politické korektnosti bychom to pro jistotu udělali povinně pro všechny, i ty, co to nepotřebujou (jako předškolácké třídy ve školkách), aby to nevypadalo, že někoho diskriminujeme, a to by nebylo moc žádoucí.~d~
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:56:04)
Ano Buchli, mas pravdu, ty rodiny diteti ve vzdělávání efektivne brání. Musí proto holt probihat ve skole.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:04:12)
ano, pak je otázka, nakolik je dobře, když se děti musí učit ještě doma, respektive když se na to do značné části spoléhá.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:22:05)
Buchli,

to jistě, ale to je asi trochu něco jinýho než "učení" v tom školním smyslu.

Obávám se, že pokud má ta rodina celkově nějakej postoj, tak ho škola moc měnit nemůže, a je otázka, nakolik by měla (takovým tím stylem "my víme lépe než vy, co je pro vás dobré")

A uvědomuji si, že to není černobílé a neexistuje na to jednoznačná odpověď.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:32:22)
Buď se jedná o rodiče, kteří se stydí za to, že by měli mít dítě s diagnózou nějaké poruchy či nízkého intelektu, nebo o rodiče, u kterých není vzdělání absolutně prioritou a je jim víceméně jedno, že jejich dítě tzv. propadá.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:42:49)
" o rodiče, u kterých není vzdělání absolutně prioritou a je jim víceméně jedno, že jejich dítě tzv. propadá." a takove deti pomoc skoly potrebuji nejvic, aby se z toho mohly vyhrabat.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:51:02)
Aleno, a jak by sis to konkrétně představovala? Pokud by se učitelka v rámci hodin věnovala nadmíru takovému dítěti (pro kterého by to mohlo i nemuselo být přínosem), těžko by se plnohodnotně mohla věnovat ostatním a to je, podle mě, diskriminace celé skupiny dětí. To, že bych dětem zadala nějakou samostatnou práci, které se budou věnovat po dobu, kdy já se budu věnovat jednomu dítěti, nepokládám za plnohodnotnou výuku. Mně jako rodiči by se to rozhodně nelíbilo, kdyby se učitelka mých dětí věnovala individuálně nějakému dítěti na úkor celé třídy. Mimo vyučování je to často rovněž nemožné z různých důvodů...třeba už to, že tyto děti mimo výuku prostě nepřijdou.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:01:11)
Majáková, někdo to dokáže, někdo ne.A není to jen o case, ale i o pristupu (jak pise ZEtko, deti se neustale hodnoti - a tim padem posouvaji mezi vyvrhele). Systém by tomu rozhodne mel být nápomocen.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:41:39)
"Aleno, ale to, co by se dosáhlo zrušením úkolů, rezignací na pomůcky atd., by bylo zase jen srovnání směrem dolů. " nic takoveho netvrdim a nepozaduju. K cemu jsou ale plosne stejne denni ukoly pro kazdeho? K cemu je chtit po prvnakovi z sileneho prostredi denne ukol, kdyz ucitel vi, ze doma mu nikdo nepomuze, nikdo s nim cist nebude? K tomu aby mu napsal poznamku nebo petku nebo cerny puntik a bylo v pololeti jasne, ze tohle dite je sigr a problem? Mam kamaradku velmi schopnou ucitelku, vyfasli do prvnich trid chlapce ze zname problemove rodiny, dite je tam posledni kolo u vozu, chovani ditete moc kultivovane nebylo. Bylo ji ho lito, vzala ho k sobe do tridy a diky jejimu usili, systematicke pomoci spoluzaku,podpore jeho sebevedomi, duslednemu a prehlednemu prostredi je v celku zarazen a primerene prospiva (domaci pripravu po nem vazne chtit nemohli). Kdyby skoncil v jedne z paralelek, byl by vyvrhel a propadlik. Ja ucitele chapu, ze jsou zavaleni administrativou, predpisy, pedagogicke fakulty nejsou nic uzasneho, financni ohodnoceni slabe,jenze jednoznacne v duslekdu toho chybi ucitelske osobnosti. Kdyz tady ctu uz v nekolikatem tematu od ucitelek, jak jsou rodice hrozni, tak si rikam, co cekaly? Spolecnost je proste ruznoroda a skolni dochazka povinna pro vsechny.
 Jahala. 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:52:29)
Chybí učitelské osobnosti. Nechybí i ty o jedné takové píšeš, myslím každý nějakého takového zná. Jen takový není každý učitel a to tedy nikdy ani nebylo. Také záleží kdy a v jaké kondici toho kterého učitele potkáš i ten s osobností může mít slabší období. Primárně musím počítat s tím, že na mem dítě nejvíc záleží mě a ja se musim postarat aby melo co nejlepší podmínky pro svůj rozvoj. Ojediněle leze narazit na lidi kteří jsou angazovanejší nad ramec, ale to je pak fakt super a štěstí. Nelze po cizích lidech požadovat angažovanost větší než jakou jsem ochotná pro vlastní dítě vydat ja.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:58:19)
"Nelze po cizích lidech požadovat angažovanost větší než jakou jsem ochotná pro vlastní dítě vydat ja. "

To máš sice úplnou pravdu, ale to platí u "normálních" rodičů, kteří nejsou asociálové.

U těch asociálů to vnímám spíš jako ochranu společnosti, aby nevyrostl zase další asociál.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 9:58:28)
Jahalo, ucitelskych osobnosti proste je malo. A to ze se nejake najdou neznamena, ze to je celkove v poradku. Moje deti potkavaji ucitele dobre a skvele. Ale krome velkeho stesti take proto, ze venuju vyberu skoly, postrkovani k tem pravym ucitelum velke usili. To je vuci detem ze zanedbaneho prostredi na ktere povetsinou zbydou ti horsi ucitele proste velmi nespraedlive a je chyba cele spolecnosti, ze takove rozevíráni nůžek v rámci státního školství dopousti.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:05:24)
Aleno, a v které profesi se to podle tebe hemží osobnostmi? Každá profese, podle mě, má stejnou míru "osobností", jak to nazýváš ty. Každá profese má umětely a neumětely, proč očekáváš, že zrovna ve školství se to bude hemžit osobnostmi? A jak bys to chtěla změnit? Pokud bych chtěla někoho nazvat "osobností", tak u mě je to především člověk, který se s takovými vlastnostmi rodí, ne že je k tomu erudován. A rozložení v populaci je snad jasné, Gaussova křivka je neúprosná.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:15:06)
Aleno, moc nechápu tvůj pojem "vyvrhel". Dítě, které nezvládá běžnou výuku, není přece žádný vyvrhel, na to jsi přišla jak? Když pracuji pro nějakou instituci - základní škola, musím se řídit jejími nastavenými pravidly - klasifikačním řádem, nemohu ho obcházet. Kdybych pracovala v jiné instituci, musím zase dodržovat pravidla, které jsou nastavena tam. Já nediskutuji momentálně o tom, jaká jsou ta pravidla, jestli dobrá nebo špatná. V nedávné době jsme měli několik jadnání, kdy nám bylo přímo vedením školy zdůrazněno, že se máme držet čistě klasifikačním řádem a neřešit, co by dítěti více nebo méně prospělo. Toto vidím jako velký posun někam...? Osobně to hodnotím záporně, z počátku mé učitelské kariéry jsme byli vedeni především k tomu, abychom dělali takové kroky, které by byly nevíce prospěšné dítěti. V současnosti se po nás chce, abychom se striktně drželi klasifikačního řádu (dopis z PPP vedení školy) bez ohledu na to, jaký to bude mít dopad na dítě a z jakého prostředí dítě pochází.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:17:29)
ANo, souhlasim, take mi to nepripada prinosne a smysluplne. A jsme obloukem zpatky na zacatku, kdy tvrdim, ze za propadajici deti muze take system.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:24:13)
Aleno,
ale systém nemůže za to, že má jedno dítě IQ 130 a druhé 70. Jsou limity, které prostě při výši intelektu nepřekročíš.
Pokud budeme trvat na "známkování", tak nelze zvýhodňovat méně nadané děti, aby zažily úspěch a tím to hodnocení devalvovat. Je to mj. jeden z hlavních důvodů, proč si myslím, že by se známkování mělo zrušit.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:28:20)
Monty, přesně tak. Jsou nastaveny nějaké limity, nějaký klasifikační řád, který nelze obcházet. Že je to pro mnohé děti špatně, že budou stále jen na chvostu hodnocení, je jasné. Ovšem většina rodičů klasickou klasifikaci známkami vyžaduje, diskuzí o tom bylo mnoho.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 12:49:27)
Báro,

v tomto s Tebou vřele souhlasím, škola sice může v lecčems prospět i leccos zkazit, ale házet na ni úspěch žáka jako celek a zcela pominout vliv rodiny je neuvěřitelně mimo. ~a~
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 12:57:47)
"zcela pominout vliv rodiny je neuvěřitelně mimo" jenže to nikdo netvrdil. Naopak tu bylo zminěno, že za propadajici žáky muže rodinne prostredi.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:00:52)
Aleno,

ano, většinou máš pravdu, ale myslím, že to tu ojediněle padlo, že "za vše může jen škola".
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 12:59:08)
Povinná výuka dvou cizích jazyků je, podle mě, naprostý nesmysl. Mnozí žáci nezvládají jeden cizí jazyk, nezvládají ani mateřský jazyk - češtinu.

Co se týká skupinové výuky, také ji zařazuji, ale nevidím v ní až takový přínos. Maká jeden tahoun té skupinky, maximálně 2,3. Většina žáků, když někdo převezme iniciativu, mají tendenci "vypínat" a rádi se vezmou. Když to řeknu hodně škaredě, tak prakticky parazitují na té skupince. Jak těžko se pak hodnotí (myslím dle kasifikačního řádu) práce skupinky, to je na samostatnou diskuzi, několikrát se tu už probíralo.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:02:19)
Majáková,

tak pokud se hodnotí jen výstup té skupinky bez ohledu na přínos jejích jednotlivých členů, tak to tento "parazitující" přístup jen podporuje, ne?

 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:12:06)
Zefýr,

ano, já to vnímám přesně stejně.

A připadá mi to strašlivě nevýchovný, nejhorší mi na tom přijde ta volba mezi tím nechat ze sebe udělat vola a být za bonzáka.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:13:10)
Zefýr,
dobrý učitel to ale ví, kdo co reálně udělal nebo neudělal. A pak samozřejmě k hodnocení skupinové práce nepřihlíží při známkování.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:22:01)
Monty, nepochopila jsem tvou poslední větu. Jak nepřihlíží při klasifikaci? Tak buď práci klasifikuje, nebo ne. Pokud známku udělí, musí ji zapsat do ŽK, popřípadě do Bakaláře a musí známku zahrnout do klasifikace. Učitel si přece nemůže vybírat, které známky do klasifikace zařadí a které ne. Může pracovat jen s vážeností, ale udělenou známku nemůže z klasifikace vyškrtnout.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:49:20)
"vylepšit horší známku těm, co mají známku špatnou, a dát zažít radost z výborné"

a opravdu ty děcka ty známky takhle moc prožívají, nebo to jsme jen my rodiče (a případně je tím nakazíme)?

Jako naše děti, když schytaj z něčeho kouli nebo čtyřku, tak nemám pocit, že by jim to nějak extra trhalo žíly, to trhá jen nám rodičům, a to ještě jen v omezený míře (protože z toho vidím, že se na něco buď vykašlali nebo to nechápou a jelikož to budou ještě potřebovat, tak je žádoucí, aby o tom aspoň nějakej ánunk měli)

 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:34:50)
Zefýr,
ale ty předpokládáš, že každý rodič chce, i když dítě nechce. ~;) Já myslím, že existují i rodiče, co nechtějí víceméně ve shodě s dítětem, protože jedničky odshora až dolů prostě nepokládají za nutný výstup vzdělávání. Zvlášť u předmětů, které jsou pokládané za "méně důležité". Stačí se ostatně podívat, o co je největší zájem na doučování. Matika, angličtina, čeština. Doučování z dějepisu nebo zeměpisu nikdo neřeší.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:54:32)
zefýr,
nevím, na tohle mám asi jiný názor. Myslím, že spousta lidí má v matice svůj strop a i kdyby počítali 8 hodin denně, moc velký efekt to mít nebude. A kdo je na matiku nadaný, ten to dohoní, i když to bude třeba stát nějakou práci a čas. Proto taky tvrdím, že matika na úrovni základního vzdělání by neměla být odtržená od reality a více zaměřená na praktické dovednosti.
 Konzerva 


Re: Miluju školní inspekci 

(28.5.2018 12:38:19)
Předměty, které jsou z největší části "jen pamatovací", doučovat nepotřebuješ. Na to stačí dítě přitlačit, ať si to doma čte. A zvládneš to doučit sama, pokud si to sama přečteš. Doučování zvenku je zapotřebí u předmětů, kde je návaznost a nestačí si přečíst 2,3 poslední kapitoly.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(28.5.2018 12:47:04)
Konzervo,
no, ono ani doučování z fyziky a chemie není úplně v kurzu, a to bych už tak jednoznačně neviděla.
Mmch., když se někdo učí dějepis jen tím, že si přečte text v knize, je to dost mizérie a nelze se divit, že znalosti historie jsou obecně nula nula nic. ~d~
 Konzerva 


Re: Miluju školní inspekci 

(28.5.2018 14:25:25)
To souhlasím.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:28:59)
Samozřejmě, že učitel musí s tou skupinkou pracovat a taky s nimi v hodině pracuje, přece si nejde dát oraz. Nikdo tu nepsal o tom, že by se práce jen zadala a pak ohodnotila. Navíc jsem psala, že skupinovou práci ani nehodnotím známkou. Pořád tu někdo něco podsouvá a zkresluje. Skupinová práce učí děti především sociální interakci. Tu často pokládám za užitečnější než konkrétní např. zeměpisné znalosti.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:47:49)
Zefýr, tak to jsem přehlédla. Skupinové dlouhodobé práce doma nezadávám.
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:54:49)
Vy jste na to známkování ujeté. Průběžné hodnocení pracovitosti dětí při skupinové práci je prostě zhovadilost. Tenhle systém kde je důležitější zjistit jestli si dítě zaslouží jedničku nebo dvojku než všechny děti látku naučit je naprosto špatně. Jediný kdo by měl být ve školství hodnocený jsou učitelé a to za to jestli všichni jejich žáci splňují plánované vědomosti. A pokud ne, nemají dostávat plat.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:54:56)
Z, no to je napad! Takovej konstruktivni! Proste to ucivo do vas, detatka, narveme, i pres vasi vuli a schopnosti! Supr!
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:15:34)
Zefýr, přesně tak, často skupinová práce přináší rozbroje mezi žáky. Ti pracovitější nemají páky donutit pracovat ty, co pracovat nechtějí. Pracovití se snaží úkol splnit často i za ně, ale samozřejmě se jim to nelíbí. Přitom žalovat na ně nechtějí. učitel nestojí celou dobu u jedné skupinky, aby přesně věděl, kdo jakou práci udělal. Někdy se dokonce stává i to, že se u toho děcka dohádají. A úplně nejhorší je skupinová práce zadaná jako domácí, tu z principu vůbec nezadávám.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:34:04)
Ale ono to vždycky funguje a v konečném důsledku je nějaký produkt. Vadí mi na tom ale to, že se žáci na výsledku nepodílejí stejnou měrou, že se o to ani nesnaží a že nejede každý na své triko. Jako klad vidím v tom, že se děti učí pracovat v týmu a také řešit problémy týmové spolupráce.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:39:52)
Majákova,

ale pak by jim měli dát nějakej návod, jak při tom postupovat, ne, pokud se to mají naučit?

Zadat jim to a pak bez dalšího oznámkovat výsledek, přičemž nastane ten problém, o kterém jsme mluvili (jeden nebo dva pracovití, ostatní se vezou, pracovití nemají dostatek pravomocí, aby je přinutili, ale výsledek se počítá za celou skupinu), ale ta děcka nevědí, jak by to měla řešit, a nikdo jim to neřekne - jak přesně se z toho naučí řešit problémy týmové spolupráce? Mě by to od ní akorát odradilo.

 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:52:05)
Jitys,

jsem laik, takže si nedělám nárok na to, že se třeba nepletu, ale mělo by přece být nějak zřejmé (a zohledněné), jak se kdo na tom projektu podílel.

Umím si třeba představit, že ten nejzdatnější dostane úkol, kterej bude složitější než úkol, kterej dostane ten slabší, a to by mi přišlo v pořádku, ale pokud se někdo z nich na to úplně vykašle (a tím nechá ty ostatní "ve štychu"), tak to by mi v pořádku nepřišlo ani trochu.
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 13:56:28)
Kudlo, proč proboha. Ten projekt není cílem. Cílem toho projektu je děti něco naučit. Ne vyhodnotit, že Maruška je nejlepší. Pokud je cílem projektu hodnotit jednotlivé děti je něco s učitelem špatně a měl by se nad sebou hluboce zamyslet.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:07:05)
zetko, četls vůbec, co píšu, když reaguješ na něco úplně jinýho?

jistě že ten projekt je jen prostředek, nikde nepíšu, že by se mělo na něm hodnotit, kdo byl nejlepší, ale pokud se na něm mají opravdu něco naučit, tak by se na něm měli podílet všichni podle svých sil (nesejde na tom, že rozdílných), situace, kdy se na to někdo úplně vykašle a jinej to musí táhnout i za něj, aby to celý nedopadlo blbě, je sice "poučná", ale asi ne v tom smyslu, jak to bylo zamýšleno.
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:10:49)
Kudlo, jestliže se tohle stane, tak jde o naprosté selhání učitele, který nesleduje práci na projektu průběžně a z mého pohledu je to na vyhazov. Jinak řečeno by se to prostě nemělo nikdy stát. Že se to děje je o tom, že učitélé na svoji práci z vysoka serou. Netuší co mají dělat a projekty, skupinovou práci naprosto neumí.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:22:06)
Zetko, to jsou zase bláboly :-) Stále předpokládáš nesmysleně to, že všechny děti jsou schopny stejného výkonu.
 Z+2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 14:25:08)
Proč by měli být schopné stejného výkonu. To po nich snad nikdo nechce. A naprosto netuším proč si myslíš, že podobnou blbost předpokládám. Nic podobného nepíšu.
 Konzerva 


Re: Miluju školní inspekci 

(28.5.2018 11:44:03)
Zetko, pokud dostanu nějaké zadání a budu pracovat a ten druhý, který má pracovat se mnou, pracovat nebude, tak mě to bude štvát a budu to považovat za nespravedlivý, i kdyby se to neznámkovalo.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:18:36)
"Dítě, které nezvládá běžnou výuku, není přece žádný vyvrhel, na to jsi přišla jak?" dite, ktere opakovane fasuje zaporne hodnoceni a nema šanci zažít úspěch se vyvrhelem stava.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:24:03)
Aleno, tak to je tvůj pohled. Máme na škole pár dětí, které opakovaně neprospívají, na konci roku dělají reparáty, nebo se posunuly do nižšího ročníku, ale za vyvrhele je nikdo nepovažuje, v kolektivu jsou oblíbení. Dva z nich jsou i ve třídách, které učím. Jsou to hodné děti, bez poruch chování a dokonce krásně a nahlas zdraví :- :-) :-) To je jen tvůj předsudek, že žáci neprospívající jsou vyvrhelové.

A co se týká tvého pojmu "osobnost", asi ho každá chápeme jinak.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:19:04)
Aleno, už víckrát jsem tu psala, že se mi dnešní systém školství a veškeré experimenty na dětech nelíbí, takže s tebou v tom základním smyslu souhlasím - chyba je v systému. Samozřejmé je, že chyby dělají někteří rodiče při výchově svých dětí, a rovněž samozřejmé je, že chybují i učitelé, nejsou roboti. Zásadní chyba je ale v systému.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:39:44)
Jitys, přibývá případů, kdy se už i PPP dostává do sporu s rodiči (revize vyšetření atd.), někdy i soudních. Tyto tahanice směřují k tomu, aby se školy striktně držely klasifikačního řádu bez ohledu na cokoliv jiného.

Máme už i konkrétní pokyny k zadávání domácích úkolů. Nesplněné domácí úkoly nesmíme klasifikovat 5 (to jsem stejně nikdy nedělala), ale chce se po nás, abychom zadané učivo, úkol (DÚ) ověřili ve škole ústním nebo písemným zkoušením. Uvedu příklad. Děti dostanou zadaný úkol, třeba aby provedli rozbor nějakého lit.textu (rozbor samozřejmě odpovídá jejich věku a schopnostem). Děti na to mají doma čas a klid, lépe se soustředí, zdařilé práce ohodnotím třeba známkou, ne vždycky). DÚ vždycky slouží jako příprava k něčemu, co budou dělat ve škole a bude hodnoceno na známky. Když dítě doma úkol nesplní, dělá ho ve škole a je za tu školní práci ohodnocen (ne za tu domácí). Takže de facto jsou zvýhodněné ty děti, které byly ochotné se na to doma podívat. Tento postup po nás vedení školy vyžaduje.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:15:40)
"Každá profese, podle mě, má stejnou míru "osobností", jak to nazýváš ty. " TO si rozhodne nemyslim.:) Dobre placene a respekovane profese, kde je velky pretlak zajemcu na tom budou jinak.
 Líza 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:59:40)
"Dobre placene a respekovane profese, kde je velky pretlak zajemcu na tom budou jinak."
Aleno, budou na tom jinak jen v tom smyslu, že tam budou mít ty osobnosti trochu jiná specifika ;)
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:14:49)
"Aleno nehledě na to, že takových škol není dostatek, takže i kdyby na krásně všichni výběru školy věnovali co ty, tak se prostě do pár dobrých škol všichni nenacpou, že." Presne tak.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:04:39)
Aleno,

tak to ta Tvoje kamarádka vyřešila asi nejlíp, jak to šlo ~x~.

To si myslím, že je ta původní myšlenka integrace - nikdo na tom není bit a "vydělá" na tom ten kluk i ti spolužáci (ta jejich podpora asi pro ně nebude nijak zásadně omezující a budou mít i po letech třeba dobrej pocit, že i oni přispěli k tomu, že z toho kluka něco bylo).

Bohužel si myslím, že pokud se to zavádí "plošně" a dá befelem, tak to fungovat moc nemůže, protože to celý visí na kvalitě toho pedagoga a jeho každodenní práci s tou třídou, a to už každej nedá.
 Senedra 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:29:57)
Loro, pokud má škola méně než 20% dětí s vyznamenáním, může to znamenat dvě věci
a) jedná se o nekvalitní školu
b) naopak, škola jako taková je náročná a učitelé jsou v ní na děti dost přísní
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 10:33:38)
Mám v jedné třídě 4 děti s IVP na jazyky. Asistent žádný. Jak jsem psala na začátku diskuze, při inspekci mi inspektor vytkl, že s dětmi s IVP trávím více času, že k nim častěji chodím a více je kontroluji než ostatní děti. Nevím tedy, jak konkrétně bych se měla "správně" těmto dětem věnovat. Ani jedno z nich nemá z poradny doporučeny hodiny ambulantní nápravy.
 Monty 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 11:58:25)
Jitys,
syn neměl na druhém stupni vždycky jedničku ani z předmětů, ve kterých výrazně vyniká a dokonce to ani nikdo z učitelů nezpochybňuje.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 23:01:44)
Tak za mě - pokud výlet představuje pro učitele takovýhle opruz na více frontách (a to říkám bez ironie), tak mi bude milejší, když na ně děti nebudou jezdit vůbec, než aby se po mně jako po rodiči chtělo, abych si něco uvědomovala a byla za to vděčná.

To teď nemyslím proti Tobě, vím, že jsi obětavá, ~x~ ale já jako rodič na školních výletech netrvám - jsou sice fajn, ale lze se bez nich v klidu zcela obejít a pokud to má být pro někoho traumatizující zážitek, tak nechť je škola zcela vynechá..
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 23:29:53)
Šuplíku,

možná je to i trochu v tom, že se to po Tobě nechtělo.

Já bych byla vděčná někomu, kdo to dělá rád a těší ho to (i když je to samozřejmě náročný). Pokud by to měl dělat s odporem (byť zcela oprávněným, některé děti jsou asi skutečně "výlupci", které bych učit fakt nechtěla), tak je to pro mě zbytná věc a dělat to není nutný.

 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 23:46:09)
Šuplíku,

tohle mi tak přišlo.

"neproplacené hodiny navíc, neprobraná látka v mých skupinách, někdy třeba musí přijet babička aby hlídala a já mohla na švp/výlet odjet, manžel si vymění směnu abych já mohla na výlet se školou apd. tohle všechno si rodiče neuvědomují a berou to jako samozřejmost, což je to, co mě osobně mrzí."

Nechci, aby to vyznělo, že to chci otočit proti Báře, protože nepochybuji o tom, že je obětavá učitelka a snaží se to dělat zodpovědně, akorát mi z toho popisu vyšlo, že je to pro ni víc opruz než přínos a to si nemyslím, že by za tuto cenu bylo dobrý dělat (výlety považuju pro školu za zbytný)
 Zd a tři 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 23:58:53)
Hele, ale taková je situace ve školství.
A je hodně škoda, že si to rodiče, žáci ani část obyvatel neuvědomuje...
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 0:21:02)
Zd,

ale CO si máme uvědomovat a hlavně PROČ?

Učitel dělá svou práci stejně jako zdravotní sestra, řidič autobusu, kuchař... a já jim jednomu každému věřím, že jsou profesionálové, kteří si svou práci umějí "ošéfovat" sami a mě k tomu víceméně nepotřebujou.


Samozřejmě že jim nebudu házet klacky pod nohy, chápu, že to s těmi našimi klacky ~;) občas nemají vůbec jednoduché, samozřejmě se k nim budu chovat slušně a s respektem, ale přece se dá po mně těžko chtít, abych nějak zvlášť prožívala jejich práci v tom smyslu, že bych řešila problémy, se kterými se setkávají, stejně jako není v mých silách je řešit třeba u toho kuchaře nebo řidiče.

Takže pokud učitel z nějakého důvodu nazná, že se třídou nehodlá jezdit na výlety, tak to budu plně respektovat, protože předpokládám, že vyhodnotil rizika a ví co dělá a protože ten výlet považuju za zajímavé zpestření, ale když nebude, tak se nic nestane.

Pokud se ale rozhodne na ten výlet jet, tak budu taky předpokládat, že ví, co dělá, ale nevím, proč bych o tom měla nějak blíž přemýšlet, případně měla být peskována, že si něco neuvědomuju - beru to tak, že to dělá v rámci své práce, je na něm, jak si to zorganizuje, a pokud mu to působí problém, tak pro mě je zcela OK, když řekne "já nikam jezdit nebudu".
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 23:52:12)
Zefýr,

já jsem taky vděčná našim skautským vedoucím, kteří to dělají asi tak, jak říkáš.

A jsem naštvaná, když se mi někdy donese, že někteří rodiče na ně mají pindy, i když se jejich princátkům věnujou ve svém volném čase a bez nároku na odměnu.

Ale oni to dělaj, jak jsi taky zmínila, nejen dobře, ale taky RÁDI, kdyby na tom viděli převážně negativa, tak bych si řekla "proč to vlastně teda dělaj, když nemusej"?

Sama jsem v tomto ohledu nebyla schopna trénovat děti v oddíle, protože to pro mě byl téměř čistej opruz a to jsem neměla zapotřebí ani já, ani ty děti, protože bych to dělala NERADA. Ale byli tam i jiní lidi, které to trénování bavilo a naplňovalo, leccos tomu obětovali (někdy docela hodně), ale myslím, že pro ně ta pozitiva pořád převažovala nad negativy.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 0:33:50)
"Jsme bohatá země, stačilo by lépe hospodařit s našimi prostředky a možná bychom mohli i uznat, že ten obtížný potřebuje podporu a pomoc." Ano, presne tak.
 Alena 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 0:18:48)
"(a tady opět, proč má učitel suplovat rodiče, " přiznám se, že me vždycky takový údiv zarazí. Ucitel přece musí očekávat, že se setká s ruznymi dětmi, z ruznych prostředích, škola je povinna přece pro celou populaci a je tu i odtoho aby vyrovnavala sociální znevyhodneni.
 Zufi. 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 5:35:04)
Hm, a to že supluju skoro každé ,,vokno,, tj. 4-6 hodin týdně zadara je ok?
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 7:46:58)
Jitys, a je to spravne? Ze se to obecne ocekava leckde? To je otazka.
 Kudla2 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:30:28)
Já si myslím, že očekávat od kohokoli, že bude pracovat zadarmo, je naprostá nehoráznost.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(27.5.2018 8:39:21)
Ještě k výletům...naše škola je nemá v ŠVP (osnovy už neexistují), jsou chápány jako odměna pro třídu. Každý učitel sám zváží, jestli se třídou pojede nebo ne. Z výletu nelze nikoho vyloučit (již před výletem), ale máme v podmínkách, že pokud se dítě na výletě chová zvlášť nevhodným způsobem (konkrétně vyjmenováno, např. alkohol, drogy, nerespektování pokynů...), rodič je povinen si pro dítě přijet a odvézt si ho z místa konání.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 18:12:54)
Také zvažuji, se kterou třídou si mohu dovolit jet na výlet a se kterou ne. Není to žádný trest pro ty "hodné", ale zvážená reálná rizika.
 sovice 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 18:21:54)
Majáková, to jistě, ale proč pak v běžné třídě s nějakým tím sígrem nahazovat, že něco bude, "pokud budou hodní"? Mají ty hodné děti o přestávce zmlátit své zlobivé spolužáky, aby nezlobili? ~d~

Jak k tomu přijdou ti "hodní", že se jim něčím lákavým zamává před nosem a pak to stejně nebude... A jak k tomu přijdou ti "zlobiví", kteří to třeba lépe neumějí, že od učitelky chytnou nálepku zlobivců a od spolužáků kazičů?
 Modřinka 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 12:45:15)
A proč skrytá? Mně by ve třídě velmi vyhovovala. Tyhle inspekce odhalí jen ty největší propadaky, jinak jsou k ničemu. Možná by me chvili znervoznovala, ale memam co skryvat. A v dnesni dobe muzete pocitat s tim, te kdo chce, zaznam z hidiny si udela. A v případě stížnosti by se mi mnohdy hodně hodilo ukázat rodičům, jak vypadal výkon jejich malého génia.
 Majákova 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 14:04:00)
Modřinko, máš pravdu, kamery ve třídách by byly super...bič na děti i na učitele, vše by bylo doložitelné.
 K_at 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 14:13:24)
Majakova, jo.
 Zufi. 


Re: Miluju školní inspekci 

(26.5.2018 14:20:20)
Jo, beru.
MMCH vzhledem k tomu, že mám v 90% hodin 1-3 asistentky, což sice není inspekce, ale pozorují , co se děje taky, tak si pak člověk zvykne na cokoli~;).
 Termix 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 16:16:38)
A já si tak moc slibuju zlepšení výuky mých dětí, až od září přejdou na 8G a 6G.
 Ruth 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 16:25:49)
Termixi,
až tak tě neznám, ale řeš hlavně sebe. Děti to pak dají.~;((
 *Owls* 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 21:54:56)
Termix, nevěš hlavu. Je to jistě škola od školy. Já to pověsila jinam, ale patřilo to k tobě. Moje dcera je na gymplu nadšená. Na ZŠ měla ráda učitelky a líbilo se jí tam, ale nadšení to nebylo. Teď je~;)
 *Owls* 


Re: Miluju školní inspekci 

(25.5.2018 21:49:56)
Nevím tedy, jak často inspekce chodí, ale čte se mi to hrozně. Chudáci děti. Co s tím dělat???

Moje dcera je letos prvním rokem na 8G a je nadšená, chodí s elánem skoro každý den. Jedná se tedy o soukromý gympl. Ona se dostala i na státní, ovšem vybrala si tenhle a my nepřestáváme děkovat, že jsme nechali výběr na ní a nevymlouvali jí placenou školu, protože ta pohoda je úžasná. Nedávno jsem jí říkala, že podezřívám vedení, že jim něco nechá dávat do obědů~t~

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.