magrata1 |
|
(10.12.2010 0:11:01) Jděte normálně k zápisu a pak o prázdninách do PPP. Za půl rokue může hodně změnit. Je to běžná praxe. Teď je moderní dávat odklad, dcera je 30.10., myslela jsem, že bude mezi nejstaršími ve třídě a houby. Z 16 děcek jsou jen 3 mladší. Jinak dcera mohla jít o rok dřív, četla knížky v 5, hezky kreslila, počítala..., ale vím, že z ní starší děcka ve školce dělala osla, všechno jí brala a tak. Kvůli kamarádovi bych ho do školy necpala, ale zbytečné odklady nemám ráda. A nemotivovala bych ho tak, že když bude hezky kreslit, půjde do školy s kamarádem. Pak uvidíš, že to je fakt brzo a on bude mít pocit, že neobstál a že je nemehlo. Prostě bych řekla, že se to ještě neví, že podle toho, jak moc tam půjde dětí. Kamarádka měla pocit, že dcera (červnová) je na odklad, učitelka ji přesvědčila, že to zvládne (měla málo dětí do třídy), teď je Eliška ve 4. třídě a dost tím trpí. Fakt nestíhá a je z toho utahaná, úkoly jí trvají 2x tak dlouho než ostatním dětem. A to má dobré známky, je snaživá, ale kámoška říká, že vidí, jak jí to vždycky v hlavě dozraje až třeba dva měsíce po školním učivu. Tak hlavně individuálně a konzultovat v PPP
|
La Pepa |
|
(10.12.2010 0:20:55) řeším podobný problém, dcera je v červenci, začala pozdě mluvit a ještě máme spoustu práce s logopedií i grafomotorikou, což by byl jasný odklad. Ale je pohotová, chytrá, společenská, snaživá, nijak zakřiknutá, i když je tak trochu truhlík, ale obávám se, že jí to zůstane. Do školy by ráda šla, navíc už teď je největší všude, kam mezi vrstevníky přijde (měří 130 cm). Ve školce je jí malá postýlka i peřinka
Nakonec jsem spíš pro odklad, půjdem taky do poradny a pokud se nestane nějaká mimořádná věc (jako že by se naučila číst, nebo tak něco), dáme jí odklad. Roli hraje i to, že má bratra, který má problémy s komunikací (moc nemluví a když, tak posvém), se kterým je taky hromada práce, takže budeme mít celá rodina trošku klidu s oběma dětma v jednom ústavu, do školky dojíždíme a do školy půjde v místě bydliště. Navíc holka bude v první třídě mezi ostatními dětmi obryně tak jako tak.
Takže její nadšení mírníme, už to vzala, že nejspíš rok počkáme, abychom stihli všechno dopilovat (například sykavky nám zkomplikují viklající se přední zuby)
|
Federika |
|
(10.12.2010 7:55:56) LaPepo,velkej problém může bejt právě to, že když prošvihneš u šestiletýho zralýho dítěte tu fázi,kdy je nadšený,vstřebává informace jako houba a je po nich lačný,kdy dychtí po nových poznatcích-tak se může stát,že další rok už budeš mít doma unavenýho,otrávenýho prvňáka... Já se faktobávaladát srpnovýho kluka do první třídy,navíc jsem jsem měla s odkladem u staršího dobrou zkušenost.Aletady u toho byhc udělala chybu,yl prostě už načasovanej. problém je prostě v tom,že jsou dneska první třídy lný téměř osmiletých dětí.Co se zvládání učiva týče, to ani roli nehraje,ale celkově, psychika,protřelost, reakce, životní zkušenost atd u osmiletých dětí protsě jiná...
|
KoproFka |
|
(10.12.2010 13:22:53) no, to je právě ono - náš Kubík písmenka zná už od 1,5 roku, do 3 let počítal do 150-ti (našel si krejčovský metr, že:) ), od malička miluje dinosaury a zná je latinskými názvy, umí značky aut, dopravní zančky, letos o prázdninách, tedy před 5-tým rokem začal pomalu číst. Byli jsme už na 2 vyšetřeních, poprvé ve 3 letech (přímo na testech) a podruhé teď, u logopedky (kvůli řeči), ze které se vyklubala speciální pedagožka-logopedka (ta z něj byla úplně nadšená -prý, má výbornou paměť zrakovou, sluchovou, výborné logické uvažování a bůh ví co ještě + obrovskou slovní zásobu, navíc on je totální extrover, ale současně objevila zkříženou lateralitu - dominantní pravá ruka a levé oko, navíc blbě říká s, r, ř,...)
Z testu ve 3 letech vyšlo na jevo, že má inteligenci ve všším pásmu, ale při testování už bylo vidět, že nemá sílu na to se víc soustředit - a i když byla paní psycholožka výborná, její otázky při obrázkových testech zněly - vyber, co se ti k tomuhle obrázku líbí (podle mne by mělo být, vyber, co je k tomu obrázku správně. Protože jak já ho znám, tak jemu se něco může strašně líbit, ale přes to ví, že "správně" je něco úplně jiného). Každopádně paní psycholožka do certifikátu mimo jiné přes ty všecdhyn řeči o logice, matematických schopnostaech atp. napsala, že výsledek neodpovídá jeho schopnostem, páč u hodně otázek byl schopen zvládnout těžší - 5-ti letou variantu, a lehčí (pro menší děti) nedokázal zodpovědět správně.
Já pořád nevím, i když jsem už docela rozhodnutá dát ho tak, jak má jít, tedy v 7-ti letech (které mu budou v září). Hlavně taky proto, že neustále bojujeme s jídlem (od malička fakt špatně jí). I naše doktorka nás zrazuje od nástupu v září, kdy by mu mělo být 6 let - prý tam bude suveréně nejmladší, bude chodit s 8-mi letýma a na ty fyzicky ani otrkaností nebude mít ani náhodou (on je dost ctižádostiví a hodně špatně nese, když mu něco nejde) + pražské školy, kde se nikdo nezná a které nejsou jako školy na vesnici (odkud pocházím já).
TAkže i když mám synka chytrého, půjde v těch 7-mi s tím, že za ten rok vypilujeme řeč a bude si užívat všeho, na co pak, až bude ve škole, nebude mít čas (začal hrát tenis, 2. rok má flétničku, kterou miluje a momentálně už od léta spolu řešíme lidské tělo - teď jsme momentálně u "trubiček v krku - hrtan, kterým dýcháme do plic + hltan, kterým jídlo sjíždí do bříška":)
|
KoproFka |
|
(10.12.2010 13:32:40) ...emhm...ctižádostivý... holt co pobral chlapeček, ubylo mamince
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(10.12.2010 13:46:18) Mirko, neviděla bych to tak jednoznačně - já jsem zářijovýho do školy v necelejch šesti dala. Právě s tím, že je ve třídě nejmladší, neměl problém nikdy (navíc pak ještě přeskočil čtvrtou třídu, takže má spolužáky o dva roky starší). Výslovnost měl mizernou, tu se nakonec podařilo dotáhnout na začátku PÁTÝ třídy. MMCH, chodil na velkou sídlištní základku v Praze.
|
Lucie + 2 | •
|
(11.12.2010 15:34:26) U nás jako přes kopírák - syn šel do školy v necelých šesti letech a čtvrtou + pátou třídu udělal najednou. V deseti letech tedy zahájil 7. třídu. Žádný zásadní problém v tom nikdo ze zúčastněných stran nevidí. Mírně narážíme akorát u povinné četby, aby četl Malého prince a učil se o Hrabalovi...tady ještě kousíček chybí
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(5.1.2011 23:26:22) Jo, ten náš dělal najednou třetí a čtvrtou, teď je v patnácti v sextě osmiletýho gymplu. Ale u něj třeba zrovna s četbou není problém, on je skoro ve všem na úrovni spolužáků (i s nimi loni chodil do tanečních - ve čtrnácti).
|
|
|
|
|
|
|
|