| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení?

 Celkem 49 názorů.
 Limai 


Téma: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:00:07)
Dcera se velmi výrazně teď před prázdninama zhoršila ve škole.Je v první třídě,ještě donedávna měla jedničky,sem tam nějakou dvojku,pouze ze psaní které jí fakt nešlo a šíleně s ním bojovala měla občas i trojku,ale tam jsí to odpouštěla,když jsem viděla že jí to opravdu nejde,navíc jsme se učitelkou shodli že tam bude nějaké dys.....Psaní jsem s ní hodně trénovala,a dcera se v něm dost zlepšila.Teď v poslední době se strašně zhoršila,nosí domů spoustu trojek z češtiny i z matematiky,včera donesla z matiky dokonce pětku.Mluvila jsem o tom s učitelkou,ta mi řekla že dcera je lajdák,že patří mezi nejchytřejší děti ve třídě a že látce rozumí,ale kašle na to a úlohu odbyde.Dceru učení nebaví,dokopat ji(dokopáním nemám na mysli dokopání fyzické ~:-D)k tomu aby si doma udělala úkol je nadlidský výkon.Jenomže teď nevím,jak ji přimět k tomu aby se vzpamatovala a začala makat tak jak má.Řekla jsem jí,že pokud bude nosit trojky a horší známky,bude sedět doma a učit se.Jenomže jí učení nebaví,a já se bojím aby nucení do učení nebylo nějak kontraproduktivní a učení jsem jí neznechutila natolik,že se na to dcera vykvákne úplně.Dcera je dítě u něhož nefunguje vůbec žádná motivace,ani tresty,takže já vůbec nevím co s ní.Nevadilo by mi kdyby špatné známky dostávala proto,že učivu nerozumí,ale vadí mi že je to jen z lemplovství.Myslím že na to,aby nosila pětky už v první třídě je přece jen času dost.
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:01:28)
Oprava textu---tam JSEM JÍ TO odpouštěla.
 hokkaid 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:02:38)
No a nezměnilo se u vás něco? Že by se jen tak přestala učit, pokud ji to předtím bavilo, je dost nepravděpodobné - možná tak proti něčemu protestuje, zkus zapátrat (i mezi kamarády, kroužky, neublížil jí někdo?)
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:04:13)
Hokkaid nezměnilo se u nás vůbec nic a učení ji nebavilo nikdy.Sama mi říká,že jí to prostě nebaví a nechce se jí to dělat.
 Raduza 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:03:57)
Jako kdyby jsi psala o naší :-)). Už je unavená. Dcera v první třídě koncem roku nenosila úkoly, nepřipravovala se, nic nedělala a nosila poznámky za zapomínání. Já se s ní učila jen letos někdy v zimě, kdy už mi připadalo, že má víc trojek než ostatních známek. Pak se to zlepšilo. Nemá sice samé jedničky, ale zato chodí do školy ráda a přijde mi, že ji to baví. Ty pětky jsou naprd, ale myslím si, že by se v první třídě dávat ani neměly. Já bych nenutila. Pokud je rychlá a všechno dělá hrrr, tak to stejně nepomůže.
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:13:01)
Bromelie tak pokud jde o to zapomínání,tak veškerou přípravu do školy s dcerou musím denně dělat.Dcera má ADHD a kdybych to nechala na ní,nebude vědět co je příprava do školy.Nenapsala by úkol,nenachystala učivo na druhý den,a když už by něco takového dělala,tak by jí denně chyběla polovina toho co má mít.Ještě nedávno jsem s ní při psaní úkolů musela sedět,ale teď nechce abych úlohy dělala s ní,chce to dělat sama,ale u nás je vcelku jedno jestli u ní sedím nebo ne,protože ona to zmastí tak jako tak.Učitelky jsem se ptala,jestli jí můžu nechat přepsat hnusně vypracovaný domácí úkol na papír,ale učitelka mi řekla,že ano,ale prý jenom tak jeden řádek,ne celý úkol,tak v tom zrovna moc smysl zase nevidím.
 Pawlla 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:35:00)
Nebo na ni tlačíš moc a teď se Ti sekla?
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:47:23)
Pawlo netlačím,dcera se do této doby doma učit nemusela,vždycky si udělala jenom DÚ,a učitelka je rozhodně nepřetěžuje,dcera má většinou pouze jeden DÚ denně,matiku nebo písanku,a z písanky má na psaní tak tři řádky,což vůbec nevidím pro prvňáka nijak zatěžující.V matematice je to podobné,a dcera byla z matematiky nejlepší ze třídy,z češtiny taky,a ze všeho měla téměř samé jedničky,pár dvojek.Je pravda že jsem s ní doma trénovala to psaní,které jí nešlo,ale když se v něm hodně zlepšila,tak jsem od toho upustila.Takže jediné co musela bylo udělat si DÚ a připravit do školy podle rozvrhu na druhý den,nad učením sedět nemusela,nemusela ani číst.
 Monika 
  • 

Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:11:58)
Mám doma to samé vydrž.V 5 třídě trochu dcera začala řešit školu a její přístup se zlepšil.Už aspon nosí domu knihy a sešity a občas do nich doma koukne.Bez problému se dostala na gympl a snad pochopila,že tam bude muset trochu přidat:-)
 Binturongg 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:12:08)
Limai - pokud se nerozvádíte, nestěhujete, neumřel vám pes či kocour, nezměnila se jim učitelka nebo není ve škole šikanovaná, je to "únava z konce století" - tedy z konce školního roku.
Myslím si, že některé děti (a někteří učitelé ~t~ ) by měli mít školní rok maximálně devítiměsíční! ~b~

S tím moc nenaděláš - jen snad motivovat, že když je to taková otrava, ale přesto to tak báječně doklepala až sem, je škoda si to teď zkazit, protože by to byla zbytečná námaha...

A nakreslete si spolu na roli tapety (prostě alespoň na metrový papír) kalendář - pomalujte, polepte, to je fuk, hlavně, aby byly vidět dny. Ke kalendáři, který dáte na dvěře či lednici - kamkoli - přivázat velikou tlustou, černou fixu a denně odškrtávat dny do konce toho hnusného, blbého a buzerujíciho školního roku ~;)
 hokkaid 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:16:14)
Pěkný nápad!~R^~t~
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:36:39)
Binturong u nás to je tak,že dceři je naprosto všechno jedno.Dostane trojku-no a co?Dostane pětku-no a?Zakážu jí kolo a brusle-no a?Nesmí koukat na TV-no a co?Jí je jedno že ji za něco(není to jenom za učení) potrestám,když ji za stejnou věc potrestám dvacetkrát,udělá ji stejně podvacáté první znovu.Co chlapeček,ještě se mu nechce?Bin hele,já teď s láskou vzpomínám na dobu docela nedávnou,kdy syn nechtěl chodit.Teď je to šílený-já potřebuju jít doleva,on touží po tom jít doprava.Já potřebuju dopředu,on strašně nutně potřebuje jít dozadu~:-D.Když ho vezmu a odnesu,spustí se řev~:-D.
 Binturongg 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:14:12)
Limai - něco jí přece zajímat musí a je třeba to narazit na to...
A učitelka by to měla dělat podobně, ne jen jí sázet kule...

Kluk zatím nic.
Pravda, i já momentálně vidím, že se den ze dne stává jaksi "bystřejším" a ti, kdo ho denně nevidí, tvrdí, že postupuje kupředu dost výrazně, ale nic zásadního to není...
Za týden jdu na tu AMC a chvíli přede mnou jde na genetiku on na tomtéž pracovišti.
K očaři jdeme 8.6. a psycholožka, když slyšela, že je mu teprve 22m, objednala ho až na půlku července, až mu budou dva...

To, co popisuješ, mě vpravdě trochu děsí. Kamarádka tvrdí, že je kluk takový, protože MNĚ to tak vyhovuje, neb jsem líný tvor a jeho chozením by mi skončily lehy... ~t~
 Benin 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:21:56)
Ahoj, my máme doma to samé, táhne se to od pololetí. Kluk - prvňáček - nejdříve v klidu, školu měl rád, ještě v prosinci brečel, protože naše vesnička zapadla sněhem a nejel autobus, tak taťka musel počkat na pluh a odvést ho tam autem, a po vysvědčení bum! a neučí se, ve škole na to kašle, radši kouká z okna, jenže p. učitelka má přístup - nechceš dělat, nedělej, zatrhne mu to a dodělává to doma + samozřejmě i s domácími úkoly, co dostane celá třída. Zrušili jsme mu družinu, do které rád chodil, protože když přišel o půl čtvrté domů, úkoly jsme dělali i do sedmi, osmi večer. Domluvíme mu, vyhrožujeme, padlo i na tresty, vydrží mu to tak 1-2 dny a nanovo. Přitom když se snaží, zvládne to všechno rychle a v pohodě. Už aby byly ty prázdniny.
 Vlka 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:40:23)
Chtěla jsem poradit důlednost a denní společné dělání úkolů, ale pak jsem si přečetla, že to vlastně tak děláš. Tak nevím. Můj syn prvňáček samozřejmě taky nechce dělat úkoly se mnou, ale pravidelně u toho sedíme a když to, jak říkáš mastí, tak zařvu a on zas řádek napíše úhledně ~t~
Myslím, že motivace a tresty u tak malého dítěte moc nefungují. Spíš opakováním zafixovat ten kód, že se to opravdu MUSÍ. I když se mnohdy neche ani mně~;)
 Vlka 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:41:19)
Binturong
Jo.. super nápad s tím kalendářem. Syn bude nadšený~:-D
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:00:15)
Gigo,já taky nepožaduji že dcera musí nosit samé jedničky,mě nevadily ani ty trojky,když jich bylo pomálu,ale to co mi dcera nosí domů je horší a horší.Mě vadí ten přístup.Kdyby tomu nerozuměla,tak dobrý,pochopím to,ale mě štve že to má kvůli lajdáctví,protože na to kašle.Jasně,doma si na veškerou přípravu do školy dohlédnu,ale ve škole nad ní nemůžu sedět a nutit ji,aby se snažila.
 Benin 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:50:55)
Ale mně nejde o to, že by to mastil, jde mi o to, že odpoledne, kdy je venku pěkně a on by mohl jít ven, tak sedí v jídelně na zadku, já naproti němu a děláme úkoly. Většinou mívá úkol + čtění a pak ty jeho dodělávky ze školy. A v tom to je, ty nedodělané věci nám zaberou nejvíce času. A když mi tu brečí, že ho škola nebaví, co mu mám říct? Doufám, že to bude rok od roku lepší a jednoho krásného dne na ty jeho odpolední výlevy budu s úsměvem vzpomínat.
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:54:48)
Vlko já sice u dcery nad úkoly seděla,ale nevím zda je to vůbec nějak přínosné,na dítě dohlížet.Říkám si,že ve škole u ní učitelka taky nesedí,když mají něco vypracovat.Navíc já musím být vůči určitým chybám při úkolech trochu tolerantní a přehlédnout je,protože dcera má ADHD a je šíleně nepozorná a nesoustředěná.Takže i když u ní sedím,a chci aby mi přečetla slovo které bude zrovna psát,tak ona mi řekne třeba KYTIČKA,ale stejně napíše KOČIČKA.Nebo tři slova napíše dobře a u čtvrtého táhne čáru někam úplně jinam než má.Jestli u ní sedím vůbec nemá vliv.Řekne mi že má sčítat,a výsledek napíše jako při odečítání.
 Vlka 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:21:52)
Limai,
jako bys psala o mém synovi.. čte KYTIČKA, píše KOČIČKA~t~ Už tuším, že tam asi bude nějaké dis-. Bohužel staršímu synovi (také dis-) jsem říkala, že ať je dis- jak chce, nikdo ho v životě nebude omlouvat. Bohužel není to úleva ve škole, ale jen o to větší dril, stálé opakování a větší námaha. Navíc vypadá tvoje holčička tak trochu povaha kluk, ta rozjívenost se nedá tak lehce zvládnout, chce to víc "pevnou ruku". Nedá se to srovnat s klasickou snaživou holčičkou, jak zde píše třeba Míša, která ví, že takhle a takhle to má být, tak to dělá. myslím, že nás to bude stát větší úsilí a nepolevit.~:-D
Přeji ať to zvládáš a pevné nervy..
 Pawlla 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:33:54)
Výrazné zhoršení bych určitě řešila,někde ta příčina musí být,ale ne násilím,k učení se nedá donutit.Trošku rouhavá otázka,není vina trošku na straně učitelky,pokud dítě,které na to má,aby pochopilo,se na to vykašle,protože ho to nebaví?
 Limai 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 12:41:04)
Pawlo v učitelce bych chybu asi ani nehledala,u dcery je problém že jí se nechce dělat absolutně nic,nejen věci týkající se školních záležitostí.Ať po ní požaduji cokoli,ke všemu ji musím vyloženě donutit a někdy i buzerací,ona to jinak neudělá.Je jedno jestli po ní chci aby si připravila oblečení na ráno,aby si uklidila kolo nebo si ořezala pastelky do školy.
 Pawlla 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:16:26)
Limai,tak hlavní problém je ADHD to je jasné,protože ta nechuť k učení a nedostatek motivace tyhle děti mají,ale divné je výrazné zhoršení,to asi má důvod.Třeba jen takový nevinný jako únava na konci roku,takže určitě si stojím za radou,nenutit,nechat odpočinout a po prázdninách uvidíš.
 zerat 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:19:58)
Limai, ale tak tohle dělá většina dětí. Já to nazývám, tréninkem nás rodičů na pubertu, protože co holka poslední dobou předvádí a slyším to i z ostatních stran rodičů, že je to všude stejné. Odmlouvá, někdy doslova držkuje když má něco udělat... problém je často i největší ptákovina pod slunce a já už jsem alergická na její dotazy typu "a proč zase já???" "Teď se mi nechce..."~k~ Aktovku do školy si chystá denně sama a já v době kdy spí projdu, jestli má všechno a ráno příp. reklamuju ~:-D
 °Míša°+1 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:06:29)
Pokud má, jak píšeš nějakou zátěž -dys,může ji to ovlivňovat i psychicky.Ze začátku je učení lehké,nyní už je to pro prvňáky větší zátěž a koncem května jsou unavení.Možná z malé části si mohla učitelka na dceru zasednout,dcera to vycítí a stávkuje...může být plno příčin.Proto se ji mohlo učení znechutit..
Má dcera v 1.třídě si dělá většinu úkolů sama,hrozně ji chválím ..jak je šikovná...vyloženě ji dělá radost,že to udělá sama a pak se mi jde pochlubit,že to zvládla...těžší a nové učivo samozřejmě děláme spolu.
Podle mého to vše nemusí pramenit jen z lajdáctví tvé dcery...
Může to být i tvrdohlavostí,prostě,když ji něco nebaví - nespolupracuje..to píšu ze své zkušenosti.Dcera učivu rozumí,zvládá,ale když ji něco nebaví - napíše do sešitu 3 příklady správně a potom nějaké nesmysly..jenže mají menší počet žáků ve třídě a po vymazání učitelkou si to dcera opraví - nemá hned pětku..
 zerat 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka-mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:11:07)
Limai, taky jsme nedávno řešili to stejné. Ale ne teda až tak. Začalo to nemocí před Velikonocemi a pak hned byli velikonoční prázdniny. Po návratu do školy se dcerka zhoršila v pozornosti. Učitelka si mě odchytla a říkala, že má ten dojem, že dcerka usnula a nic nedělá. Je prý hodná jak nikdo ve třídě, ale prý v hodinách kouká z okna, neví, kde zrovna skončili a zkrátka nemaká. Když se jí ale na něco zeptá, tak vše ví, zná, umí, jen ta pozornost prý pokulhává.
Z dcery jsem pak dostala, že nechápe, proč má chodit do školy, když už umí číst, psát i počítat ~t~q~~~t~ a že chce chodit zpátky do školky ~:-D
Tak jsme jí vysvětlili, co bylo potřeba a s učitelkou jsme se další den domluvily, že od pondělí už na naši holku nebude brát ohledy, že byla nemocná. No pár dní dobrý, ale na konci dalšího týdne přinesla 3 z ČJ z diktátu a hned u dveří družiny jsem "vrazila" do učitelky a ta mi říkala, že končí legrace, že ten diktát i ji opravdu překvapil, tak jsem jí slíbila, že s ní doma promluvíme. A když jsem ten diktát viděla, tak mi padla brada, protože to musel vytvořit nějaký čuník a neandrtálec a ne naše holka- poškrtané, doškrtané, divně skládané slabiky... katastrofa! Já bych jí dala 5. Takže asi tak.
Cestou domů mi opět povídala, jak jí to v té škole nebaví, že nic nového a proč se hlásit, když ji paní učitelka stejně nevyvolá... a že se jí stýská po babičkách a už chce ty dlouhé prázdniny a jet na tábory... ~:-D Takže asi tak - vylezlo z toho, že chce zkrátka už ty prázdniny a myšlenkama podle mě bloumala už u vody, na táboře...
Doma jsme se s mužem shodli, že změníme režim. Začne pociťovat víc důsledky svého jednání. Takže jsme opravdu důsledně najeli na režim, že dokud není hotová škola(úkoly, denně diktát), flétna, nepůjde se ven, nebude moct být pohádka, nebude plavání a taky jsme jí vysvětlili, že s takovou vůbec není jisté, že bude mít na vysvědčení samé jedničky a že pokud chce jít na policistku, tak i tam je potřeba, aby se velmi dobře učila. Plus jsme jí vysvětlili oba, že každý máme nějaké své povinnosti, které nás nemusí bavit, ale jsou potřebné. ~d~ A v neposlední řadě byla motivací i víkendovka, protože když nebude dobrý žák, ta ji paní učitelka nemusí pustit a tím pádem nepojede. Zabralo to!!! Už 14 dní nosí samé jedničky s podtržítky nebo max. tu a tam přehlédne nějakou tečku nad "j" a dostane 1- a když jsem se minulý týden šla ptát před víkendovkou, jestli si ji můžu vyzvednout dřív, tak paní učitelka říkala, že úplně bez problému, protože už je to zase úúúplně v pořádku ~:-D~R^ U nás tedy stačilo jen si pořádně popovídat a důsledně trvat na pořadí škola, flétna a až pak zbude-li čas nějaký výlet na kolech, plavání... První týden jsme strávili celý doma, protože čas nebyl na nic a večer byl pláč, že nebyla ani pohádka...~Rv Další týden už se polepšila a mohly jsme na chvíli na hřiště... teď je to v pohodě, ale myslím, že se to zase bude časem opakovat ~k~
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 13:45:46)
Nechci Tě strašit, ale únava to asi nebude. Syn je v 6. třídě to, co popisuješ znám od první třídy a bohužel se to časem nezměnilo. Všichni učitelé tvrdí, že syn by mohl mít v pohodě lepší známky, kdyby trochu myslel na školu. Když syna "dokopu" (taly obrazně. ne fyzicky) k učení, stejně se většinou moc nesoustředí. Takže nějaký čas sice "přípravě" věnuje, ale efekt je minimální. A teď v pubertě je to ječtě náročnější. Chtělo by to najít motivaci, ale já jsem asi neschopná matka a nepovedlo se mi to.
 Tragika 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 15:14:10)
Limai, starší syn měl též ADHD a učit jsem se s ním musela prakticky celou základku. Jeho bavily jen přestávky.~z~
Bez mého každodenního dozoru a buzerace by neměl nic. Úkoly, aktovku, přezuvky, svačinu, vše jsem musela kontrolovat. Řekla bych, že učitelé známkovali spíš mně, než syna.
Bylo to úmorné a vysilující zároveň. Pustit otěže na týden z ruky znamenalo zhoršení ve všech předmětech o dva stupně.
Asi ti neříkám nic nového, ale přesto. Je potřeba mít každý den přesně stanovený čas, kdy se s dítětem budeš škole věnovat. Bohužel i o víkendech. Není možné věci odkládat na potom. Syn udržel pozornost maximálně 15 minut, takže jsme vždy 15 min dělali věci do školy a pak měl volno. Když bylo úkolů víc, rozložila jsem mu učení na etapy.
Do třetí třídy měl (jsem měla) samé jedničky, pak do páté jednu dvojku. Musím ale podotknout, že syn chodil do speciální školy pro děti s poruchami učení a teprve na druhý stupeň přešel na klasickou základku a v sedmičce na gymnázium.
 Tragika 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 15:23:35)
Limai, ještě ke zmiňovanému lemplovství.
To je učitelkou špatně pochopeno, neboť diagnoza tvé dcery je jednoznačná. Takové dítě se ve škole za hodinu unaví víc, než na 20km tůře.
V klasické škole s x žáky není prostor věnovat se dostatečně těmto dětem. Syn měl v prvních ročnících třídu s osmi, později 14ti dětmi. Učitelka každého z nich stále kontrolovala, zda si zapsal správně úkol apod.
Jako pedagog se zaměřením na speciální poruchy věděla přesně, co které dítě potřebuje a jak ho motivovat k lepším výsledkům.
Nedovedu si syna na normální základce s 23 a více dětmi ve třídě vůbec představit.
Právě proto jsem volila takovou školu. ( Během hodiny nebyl problém, aby syn visel na žebřinách hlavou dolů!~d~ )V opačném případě jsem 100% přesvědčená, že by syn skončil na učňáku a ne na VŠ, kterou dnes studuje.
 Hanca 
  • 

Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 15:29:52)
Tak teda tato diskuse mne nesmirne oslovila! Mam doma to same - prvnacka, ktery je jinak hodny, chytry, fajn kluk, ale s pripravou do skoly to je od zari des bes. Ted nebudu cist, tohle nemusim psat, ted mam zizen, pak zas musim rychle jeste neco udelat.... no sila. Denne nad nim stojim jak cetnik, kontroluju ukoly, aktovku, trvam na pravidelnem cteni, psani. Je to hrozne psychicky narocne, obcas nervy pretecou a proste jecim. To je pochopitelne tez kontraproduktivni. Za par dnu jsme objednani do poradny, chci slyset od odbornika jak na nej, pokud by to melo trvat celou zakladku, dozajista to odnese me dusevni zdravi. Znamky nosi zatim docela dobry, sem tam nejaka dvojka nebo trojka ze psani, ale tu "snahu" chci podchytit takhle v zacatcich abych prave vedela jak na nej a naopak mu to neznechutila uplne. Teda doufam, ze mi odbornici poradi. Do skoly chodi rad, ma rad pani ucitelku, ma tam spoustu kamaradu, do skoly se tesi, ale ucit se doma je prece nesmysl....!
 Liba 
  • 

Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(20.5.2011 10:02:52)
Hančo, dej prosím vědět (i třeba jen na emal v záhlaví) jak jste dopadli. Se synem jsem už vyšetření absolvovala, ale bylo to dle mého k ničemu. Jenom ho to pěkně rozhodlilo. Řekla mi, že žádný dys není, ale jak na něj mi vůbec neporadila. Nějaký tresty jsou k ničemu. Když si řekne, že ne, tak klidně bude celý odpoledne sedět na židli a koukat do blba. Škola mu jde hůř(psaní), on si to uvědomuje a strašně ho to štve. Proto se pak vzteká. Zavedla jsem teď opačný systém - odměna. Zatím to pár dní funguje, ale stejně musím pořád říkat - udělám ti puntík,.... Trošku jsem si oddychla, že v tom nejsem sama. Z mých kamarádek to nikdo nezná
 Hanca 
  • 

Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(20.5.2011 11:59:22)
Dobre, dam vedet. Muzu se jeste Libo zeptat co jsou ty odmeny za hladky chod domaci pripravy? Ja se totiz na tohle bojim najet, aby se to pak nestupnovalo a netahlo s nama cely roky, ze za ukoly nebo uceni ode mne bude neco ocekavat jinak ze nebude delat nic........
 Liba 
  • 

Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(20.5.2011 20:31:08)
Dohodli jsme se, že za 10 dní bez vztekání si může koupit gormita. Vím,že to není výchovné, ale už nevím co mám dělat.U něj totiž není problém v tom, že by se nechtěl jít učit.Ale jakmile mu něco ihned nejde, začne vším kolem třískat, brečet.Má pocit, že je nejhorší (ve psaní ano, jinak ne),malou sebedůvěru. I když mu stále říkám čteš (píšeš)krásně. Ve škole to nedělá.
 sally 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 16:23:46)
Limai,
já v těch pětkách vidím veliký problém paní učitelky... jako prvňákovi dávat pětky????? S těma jsem hodně váhala i na druhém stupni, zvlášť pokud by to měla být pět za lajdačení.

Navíc jeslti je dcera ADHD, tak určitě ano, lajdačí, ve smyslu, že nezvládá se soustředit a věci dodělat do konce, ale tím že jí úča dá pětku se NIC nevyřeší.

Jestli máte podezření na nějaké dys-, tak ŘEŠIT. Takové dítě opravdu "nedokopeš" k tomu, aby zvládalo čtení / psaní běžnými postupy, ani když jí budeš dusit doma.

To, že prvňák se netěší do školy, nebaví ho to, to mi přijde fakt dost smutný. Možná bych zkusila ještě honem PPP (kvůli těm dys) a promluvit s učitelkou na téma, že pětkama holku fakt k nějakým výkonům motivovat nebude - a prvňáci potřebují především tu motivaci a ne jen tresty a pětky....

... doma... zkus aspoň doma nějakou pozitivní motivaci "když uděláš úkol, můžeš mít pohádku / sladkost / pozvat kámošku atd.". Pokud chce psát úkoly sama, nech jí - nebo najděte nějaký kompromis. Mě děti píšou úkoly zatímco vařím večeři - kdybych nad nimi stála, tak nás z toho klepne všechny, takhle si to dělají sami, ale já jsem na dohled a na doslech, abych kdyžtak pomohla pokud něco nezvládají a taky průběžně dohlížím, jeslti to moc neprasí (nebo nedělají něco úplně blbě). Podobně s tím chystáním věcí - nemohla by něco dělat sama? Např. napsat / namalovat jí seznam, co má mít v aktovce a jen kontrolovat výsledek? (u mých dětí jsem zavedla, že co si nepřipraví, do školy nemají, ale u nás mají učitelky pochopení a děti sice sprdnou, ale už je neterorizují - což u vás nejspíš nepůjde, protože ta vaše učka by skákala až do stropu). Prostě zkus to nějak alespoň doma "uvolnit" a z povinnosti, kolem které jsou samé problémy zkus udělat běžnou součást dne - ale aby jí dcera měla trošku pod kontrolou (např. to, KDY bude dělat úkoly - někomu vyhovuje dělat je hned po škole, někdo si potřebuje odpočinout atd. - nám po různém zkoušení různých systémů vyhovuje to s tou večeří - děti si odpočinou po škole, vylítají se venku, ale ještě nejsou totálně vyřízený jako pak před spaním) a mohla si sama alespoň něco vybrat (i kdyby to byla blbost typu jeslti začne matikou nebo psaním)....
 zerat 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 16:54:51)
Sally, ona někde psala, že se dcerka netěší do školy? A co je na tom divného, kor pokud má doma mladšího sourozence a vidí, že mladší nemusí ráno vstávat, večer např. nemusí jít dřív spát a nebo ne tak striktně... Mně to přijde poměrně dost logické ~:-D ~d~ I když u nás se dcera vzteká ráno, že do školy nejde a jak už je probraná, tak
A jinak pětky: u nás na ZŠ už se taky v první třídě dávají(teda u nás žádná neproběhla, ale dcerka říká, že ano), ale většinou až po konzultaci s rodiči. Třeba holčička odmítla dopsat druhou půlku písemky, že stejně pětku nedostane :-)(tohle se řešilo na rodičáku a shodli se všichni rodiče, ať pětku dá coby motivaci a důsledek nějakého jednání).
 Len 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 17:21:36)
Pominu-li, ze davat petky prvnakum je kravina nejvetsi (vubec jakkekoliv znamky vlastne), tak absolutne trestuhodne je jakkoliv diskutovat chovani meho ditete pred tridou plnou rodicu jinych deti. Jako vim, ze Cesi jsou vstrcnosy ve vsech ohledech, ale co je moc, to je prilis. Ten rodicak zni jak z dob CSSR a tusim, ze by to bylo pravne napadnutelne (vim, ze rodicaky v CR takhle zhusta funguji, nicmene to je asi tak jedina zeme, kde to tak funguje...).
 zerat 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 17:37:16)
Len+2, mně pětka ani trojka u prvňáka vůbec nevadí je-li na místě a má-li dítě vést k tomu, že mu zkrátka vše neprojde. Ale dcera nechodí do spádové školy - je to výběrová škola s nej. výsledky při srovnávacích zkouškách... A dcera má tu školu ráda. Nechtěla by jinou ~;)
Co se rodičáku týče, tak to máme tak, jak jsme si odhlasovali a tedy, že zatím řeší učitelka vše přede všemi. Mmch má-li problém s nějakým dítkem, tak si odchytne rodiče a řeší to s nimi. Na naši učitelku zatím nedám ani jediným slovem dopustit ~;)
 Len 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 17:39:17)
To je sice hezke, ale jsem si naprosto jista, ze to odporuje pravu EU. Ja bych to nesnesla byt rodicem.
 zerat 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 20:20:48)
~:-D já jsem hlasovala pro takže no problem ~:-D
 Líza 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(20.5.2011 9:00:29)
"tohle se řešilo na rodičáku a shodli se všichni rodiče, ať pětku dá coby motivaci a důsledek nějakého jednání"
Do toho jiným rodičům než rodičům toho dítěte vůbec nic není.
Je úplně irelevantní, že si učitelka nechá odhlasovat takovou ptákovinu jako veřejné přetřásání jednoho každého dítěte a ještě hlasování cizích lidí o tom, jak ho bude hodnotit, třicet blbců totiž odhlasuje cokoliv.
Jestli zní můj příspěvek ostře, není to omyl.
 zerat 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(20.5.2011 20:37:20)
Lízo, prosím Tě klídek ~:-D ~;) Ono to bylo tak, že se mluvilo o konkrétní holčičce a uč. to tam řešila veřejně, protože se odhlasovalo, že se bude mluvit povšechně a ne že za ní budeme po jednom chodit... Mně známka coby motivace absolutně nevadí. Naše holka třeba tu 3 nemá ani v žákovské knížce a dalším diktátem si známku opravila, ale když si ji zaslouží, tak nesouhlasím, aby za matlaninu s vynechávkama nosila jedničky. Piš si ostře jak chceš jen nechápu co chceš psát ostře když se to Tvého dítka netýká ~;)
 zerat 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(20.5.2011 20:39:10)
A jen teda ještě dodám, že tu pětku navrhla maminka té konkrétní holčičky a my jen kývli, že jako když si to zaslouží, proč ne ~;)
 Bára + 2 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(20.5.2011 9:48:44)
Můj syn nosí v první třídě pětky , má jich plno ted v druhém pololetí v prvním jedna dvojka , má poruchu pozornosti a dysgrafii dle učitelky zlenivěl , nedává pozor dívá se po třídě a nestíhá . Do školy nechce chodit nebaví ho , tedy kromě tělocviku a přestávek , kdy lítá po chobách .
Na vysvědčení bude mít jako jediný trojky . Denně se připravujeme , učíme , píšeme úkoly pokud si je syn označí a dopisujeme co nestihl . Někdy mi připadá že se jen učíme a dopisujeme ~7~
 ALL 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(24.5.2011 20:44:40)
To je smutné, chudák kluk (a Vy taky), musí to být hrozně demotivující...a co to udělá se sebevědomím dítěte... Nemáte možnost zkusit nějakou jinou školu s jiným přístupem k dětem? Třeba nějakou alternativu...
 Bára + 2 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(26.5.2011 9:44:00)
Bohužel bydlíme na vesnici , dojíždí 11km další škola 15km , ale špatné spoje ~:( . V úterý jedeme do PPP uvidím co poradí . Pětky máme hlavně z toho co nestihl - chybí řádka v písance 5 , vypočítané příklady , ale nedopsané značky kg. l. celé škrté dáno tiskátko nedává pozor a za 5.
Co doděláváme doma je za 5 automaticky ~7~.
 ALL 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(26.5.2011 10:32:51)
Tak snad vám v PPP nějak poradí. Asi by stálo za to promluvit o tom mluvit s učitelkou, získat ji jako "spojence", vysvětlit, jak se snažíte a co vás to stojí sil... Nebo s ní není řeč? Syn (i rodiče :-) by potřeboval nějakou pozitivní motivaci, odměnu za snahu, ne jen pětky. ~a~ Jinak myslím, že dobrá škola a spokojené dítě za složité dojíždění stojí. My teda kvůli škole jezdíme přes celé město, je to časově šíleně náročné, ale člověk si časem trochu zvykne, střídáme se s manželem a vypomáháme si navzájem s jinými rodiči. Ale chápu, že někdy to asi fakt moc reálné není... Jsem zvědavá, jak pochodíte. A držte se! A syna chvalte aspoň hodně doma, dejte mu možnost prožít jakýkoliv úspěch (třeba nějaký sportovní kroužek?),když mu to ve škole neumí poskytnout. ~6~
 Bára + 2 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(2.6.2011 10:23:12)
Bohužel s paní učitelkou není řeč - nejsem pedagog tedy se mám věnovat pouze vypracování úkolů a výchově ~:( . V poradně zjistily ještě dysortografii , syn bude mít individuální studijní plán . Již ted měl mít individuální přístup~d~. Napíší zprávu a vypracují podrobný plán podle kterého by ho měla paní učitelka učit . Bohužel mi také řekli že není možnost paní učitelku donutit aby ho tak učila - je to pouze na její vůli .
Synův intelekt se nijak nevymiká průměru a učivo první třídy zvládá . Paní psycholožka doporučila zvažovat přestup na jinou školu pokud by se přístup učitelky nezměnil(uvidíme jak se zachová až uvidí zprávu). Syn chodí na pedagogicko psychologické ježdění na koni a o víkendech "pomáhá" ve stáji , moc ho to baví . Je pravda že jsem syna doma poslední dobou moc nechválila - věčné poznámky ze školy : nedává pozor , nestíhá , nesoustředí se tomu moc nepomohly , dopisování a úkoly nám zabraly čas , který jsme měli dřív na hraní a procházky. Ted už zhruba vím jak se se synem učit i to kde jsem dělala největší chyby a včera jsme spolu začaly nově .
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 18:30:54)
Mám doma dítě, které nelze nijak a ničím motivovat. Je ve druhé třídě, zatím měl pořád samé jedničky, teď má češtinu mezi jedna a dvě, protože je prostě lempl. I z matiky se občas objeví v žákovské trojka, protože přehlídne znamínko a místo sčítání odečítá apod.
Je mi to z lidského hlediska jedno, protože vím, že není blbec; z hlediska budoucího studia mi to jedno není, ale nějak nevím, co s tím. ~;)
 Mammita 


Re: Výrazné zhoršení prospěchu u prvňáka - mám nutit do učení? 

(19.5.2011 19:34:19)
Ahoj, náš prvňák se poslední dobou taky zhoršil.
Jednak je lempl, ale hlavně si myslím, že už jsou ty děti vyčerpané a s vidinou blížících se prázdnin ztrácí schopnost koncentrace. Venku je hezky, začíná léto a on musí psát Dú kravičky, dú ~a~~:-D. Chápu je.
A chápu i učitelky, i ony už toho mají až pokrk.
Ta naše nám dnes se slzami oznámila, že jí ředitel neprodlouží smlouvu~Rv. Je už v důchodovém věku a je pro něj moc drahá~7~. Proč jí teda dal před rokem prvňáčky???
Syn to dost obrečel, není o tom schopnej mluvit. Prý to je jeho nej... učitelka v životě~6~

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.