Limai |
|
(19.5.2011 12:00:07) Dcera se velmi výrazně teď před prázdninama zhoršila ve škole.Je v první třídě,ještě donedávna měla jedničky,sem tam nějakou dvojku,pouze ze psaní které jí fakt nešlo a šíleně s ním bojovala měla občas i trojku,ale tam jsí to odpouštěla,když jsem viděla že jí to opravdu nejde,navíc jsme se učitelkou shodli že tam bude nějaké dys.....Psaní jsem s ní hodně trénovala,a dcera se v něm dost zlepšila.Teď v poslední době se strašně zhoršila,nosí domů spoustu trojek z češtiny i z matematiky,včera donesla z matiky dokonce pětku.Mluvila jsem o tom s učitelkou,ta mi řekla že dcera je lajdák,že patří mezi nejchytřejší děti ve třídě a že látce rozumí,ale kašle na to a úlohu odbyde.Dceru učení nebaví,dokopat ji(dokopáním nemám na mysli dokopání fyzické )k tomu aby si doma udělala úkol je nadlidský výkon.Jenomže teď nevím,jak ji přimět k tomu aby se vzpamatovala a začala makat tak jak má.Řekla jsem jí,že pokud bude nosit trojky a horší známky,bude sedět doma a učit se.Jenomže jí učení nebaví,a já se bojím aby nucení do učení nebylo nějak kontraproduktivní a učení jsem jí neznechutila natolik,že se na to dcera vykvákne úplně.Dcera je dítě u něhož nefunguje vůbec žádná motivace,ani tresty,takže já vůbec nevím co s ní.Nevadilo by mi kdyby špatné známky dostávala proto,že učivu nerozumí,ale vadí mi že je to jen z lemplovství.Myslím že na to,aby nosila pětky už v první třídě je přece jen času dost.
|
Limai |
|
(19.5.2011 12:01:28) Oprava textu---tam JSEM JÍ TO odpouštěla.
|
|
hokkaid |
|
(19.5.2011 12:02:38) No a nezměnilo se u vás něco? Že by se jen tak přestala učit, pokud ji to předtím bavilo, je dost nepravděpodobné - možná tak proti něčemu protestuje, zkus zapátrat (i mezi kamarády, kroužky, neublížil jí někdo?)
|
Limai |
|
(19.5.2011 12:04:13) Hokkaid nezměnilo se u nás vůbec nic a učení ji nebavilo nikdy.Sama mi říká,že jí to prostě nebaví a nechce se jí to dělat.
|
|
|
Raduza |
|
(19.5.2011 12:03:57) Jako kdyby jsi psala o naší ). Už je unavená. Dcera v první třídě koncem roku nenosila úkoly, nepřipravovala se, nic nedělala a nosila poznámky za zapomínání. Já se s ní učila jen letos někdy v zimě, kdy už mi připadalo, že má víc trojek než ostatních známek. Pak se to zlepšilo. Nemá sice samé jedničky, ale zato chodí do školy ráda a přijde mi, že ji to baví. Ty pětky jsou naprd, ale myslím si, že by se v první třídě dávat ani neměly. Já bych nenutila. Pokud je rychlá a všechno dělá hrrr, tak to stejně nepomůže.
|
Limai |
|
(19.5.2011 12:13:01) Bromelie tak pokud jde o to zapomínání,tak veškerou přípravu do školy s dcerou musím denně dělat.Dcera má ADHD a kdybych to nechala na ní,nebude vědět co je příprava do školy.Nenapsala by úkol,nenachystala učivo na druhý den,a když už by něco takového dělala,tak by jí denně chyběla polovina toho co má mít.Ještě nedávno jsem s ní při psaní úkolů musela sedět,ale teď nechce abych úlohy dělala s ní,chce to dělat sama,ale u nás je vcelku jedno jestli u ní sedím nebo ne,protože ona to zmastí tak jako tak.Učitelky jsem se ptala,jestli jí můžu nechat přepsat hnusně vypracovaný domácí úkol na papír,ale učitelka mi řekla,že ano,ale prý jenom tak jeden řádek,ne celý úkol,tak v tom zrovna moc smysl zase nevidím.
|
Pawlla |
|
(19.5.2011 12:35:00) Nebo na ni tlačíš moc a teď se Ti sekla?
|
Limai |
|
(19.5.2011 12:47:23) Pawlo netlačím,dcera se do této doby doma učit nemusela,vždycky si udělala jenom DÚ,a učitelka je rozhodně nepřetěžuje,dcera má většinou pouze jeden DÚ denně,matiku nebo písanku,a z písanky má na psaní tak tři řádky,což vůbec nevidím pro prvňáka nijak zatěžující.V matematice je to podobné,a dcera byla z matematiky nejlepší ze třídy,z češtiny taky,a ze všeho měla téměř samé jedničky,pár dvojek.Je pravda že jsem s ní doma trénovala to psaní,které jí nešlo,ale když se v něm hodně zlepšila,tak jsem od toho upustila.Takže jediné co musela bylo udělat si DÚ a připravit do školy podle rozvrhu na druhý den,nad učením sedět nemusela,nemusela ani číst.
|
|
|
|
|
Monika | •
|
(19.5.2011 12:11:58) Mám doma to samé vydrž.V 5 třídě trochu dcera začala řešit školu a její přístup se zlepšil.Už aspon nosí domu knihy a sešity a občas do nich doma koukne.Bez problému se dostala na gympl a snad pochopila,že tam bude muset trochu přidat
|
|
Binturongg |
|
(19.5.2011 12:12:08) Limai - pokud se nerozvádíte, nestěhujete, neumřel vám pes či kocour, nezměnila se jim učitelka nebo není ve škole šikanovaná, je to "únava z konce století" - tedy z konce školního roku. Myslím si, že některé děti (a někteří učitelé ) by měli mít školní rok maximálně devítiměsíční!
S tím moc nenaděláš - jen snad motivovat, že když je to taková otrava, ale přesto to tak báječně doklepala až sem, je škoda si to teď zkazit, protože by to byla zbytečná námaha...
A nakreslete si spolu na roli tapety (prostě alespoň na metrový papír) kalendář - pomalujte, polepte, to je fuk, hlavně, aby byly vidět dny. Ke kalendáři, který dáte na dvěře či lednici - kamkoli - přivázat velikou tlustou, černou fixu a denně odškrtávat dny do konce toho hnusného, blbého a buzerujíciho školního roku
|
hokkaid |
|
(19.5.2011 12:16:14) Pěkný nápad!
|
|
Limai |
|
(19.5.2011 12:36:39) Binturong u nás to je tak,že dceři je naprosto všechno jedno.Dostane trojku-no a co?Dostane pětku-no a?Zakážu jí kolo a brusle-no a?Nesmí koukat na TV-no a co?Jí je jedno že ji za něco(není to jenom za učení) potrestám,když ji za stejnou věc potrestám dvacetkrát,udělá ji stejně podvacáté první znovu.Co chlapeček,ještě se mu nechce?Bin hele,já teď s láskou vzpomínám na dobu docela nedávnou,kdy syn nechtěl chodit.Teď je to šílený-já potřebuju jít doleva,on touží po tom jít doprava.Já potřebuju dopředu,on strašně nutně potřebuje jít dozadu.Když ho vezmu a odnesu,spustí se řev.
|
Binturongg |
|
(19.5.2011 13:14:12) Limai - něco jí přece zajímat musí a je třeba to narazit na to... A učitelka by to měla dělat podobně, ne jen jí sázet kule...
Kluk zatím nic. Pravda, i já momentálně vidím, že se den ze dne stává jaksi "bystřejším" a ti, kdo ho denně nevidí, tvrdí, že postupuje kupředu dost výrazně, ale nic zásadního to není... Za týden jdu na tu AMC a chvíli přede mnou jde na genetiku on na tomtéž pracovišti. K očaři jdeme 8.6. a psycholožka, když slyšela, že je mu teprve 22m, objednala ho až na půlku července, až mu budou dva...
To, co popisuješ, mě vpravdě trochu děsí. Kamarádka tvrdí, že je kluk takový, protože MNĚ to tak vyhovuje, neb jsem líný tvor a jeho chozením by mi skončily lehy...
|
|
|
|
Benin |
|
(19.5.2011 12:21:56) Ahoj, my máme doma to samé, táhne se to od pololetí. Kluk - prvňáček - nejdříve v klidu, školu měl rád, ještě v prosinci brečel, protože naše vesnička zapadla sněhem a nejel autobus, tak taťka musel počkat na pluh a odvést ho tam autem, a po vysvědčení bum! a neučí se, ve škole na to kašle, radši kouká z okna, jenže p. učitelka má přístup - nechceš dělat, nedělej, zatrhne mu to a dodělává to doma + samozřejmě i s domácími úkoly, co dostane celá třída. Zrušili jsme mu družinu, do které rád chodil, protože když přišel o půl čtvrté domů, úkoly jsme dělali i do sedmi, osmi večer. Domluvíme mu, vyhrožujeme, padlo i na tresty, vydrží mu to tak 1-2 dny a nanovo. Přitom když se snaží, zvládne to všechno rychle a v pohodě. Už aby byly ty prázdniny.
|
Vlka |
|
(19.5.2011 12:40:23) Chtěla jsem poradit důlednost a denní společné dělání úkolů, ale pak jsem si přečetla, že to vlastně tak děláš. Tak nevím. Můj syn prvňáček samozřejmě taky nechce dělat úkoly se mnou, ale pravidelně u toho sedíme a když to, jak říkáš mastí, tak zařvu a on zas řádek napíše úhledně Myslím, že motivace a tresty u tak malého dítěte moc nefungují. Spíš opakováním zafixovat ten kód, že se to opravdu MUSÍ. I když se mnohdy neche ani mně
|
Vlka |
|
(19.5.2011 12:41:19) Binturong Jo.. super nápad s tím kalendářem. Syn bude nadšený
|
Limai |
|
(19.5.2011 13:00:15) Gigo,já taky nepožaduji že dcera musí nosit samé jedničky,mě nevadily ani ty trojky,když jich bylo pomálu,ale to co mi dcera nosí domů je horší a horší.Mě vadí ten přístup.Kdyby tomu nerozuměla,tak dobrý,pochopím to,ale mě štve že to má kvůli lajdáctví,protože na to kašle.Jasně,doma si na veškerou přípravu do školy dohlédnu,ale ve škole nad ní nemůžu sedět a nutit ji,aby se snažila.
|
|
|
|
Benin |
|
(19.5.2011 12:50:55) Ale mně nejde o to, že by to mastil, jde mi o to, že odpoledne, kdy je venku pěkně a on by mohl jít ven, tak sedí v jídelně na zadku, já naproti němu a děláme úkoly. Většinou mívá úkol + čtění a pak ty jeho dodělávky ze školy. A v tom to je, ty nedodělané věci nám zaberou nejvíce času. A když mi tu brečí, že ho škola nebaví, co mu mám říct? Doufám, že to bude rok od roku lepší a jednoho krásného dne na ty jeho odpolední výlevy budu s úsměvem vzpomínat.
|
|
Limai |
|
(19.5.2011 12:54:48) Vlko já sice u dcery nad úkoly seděla,ale nevím zda je to vůbec nějak přínosné,na dítě dohlížet.Říkám si,že ve škole u ní učitelka taky nesedí,když mají něco vypracovat.Navíc já musím být vůči určitým chybám při úkolech trochu tolerantní a přehlédnout je,protože dcera má ADHD a je šíleně nepozorná a nesoustředěná.Takže i když u ní sedím,a chci aby mi přečetla slovo které bude zrovna psát,tak ona mi řekne třeba KYTIČKA,ale stejně napíše KOČIČKA.Nebo tři slova napíše dobře a u čtvrtého táhne čáru někam úplně jinam než má.Jestli u ní sedím vůbec nemá vliv.Řekne mi že má sčítat,a výsledek napíše jako při odečítání.
|
Vlka |
|
(19.5.2011 13:21:52) Limai, jako bys psala o mém synovi.. čte KYTIČKA, píše KOČIČKA Už tuším, že tam asi bude nějaké dis-. Bohužel staršímu synovi (také dis-) jsem říkala, že ať je dis- jak chce, nikdo ho v životě nebude omlouvat. Bohužel není to úleva ve škole, ale jen o to větší dril, stálé opakování a větší námaha. Navíc vypadá tvoje holčička tak trochu povaha kluk, ta rozjívenost se nedá tak lehce zvládnout, chce to víc "pevnou ruku". Nedá se to srovnat s klasickou snaživou holčičkou, jak zde píše třeba Míša, která ví, že takhle a takhle to má být, tak to dělá. myslím, že nás to bude stát větší úsilí a nepolevit. Přeji ať to zvládáš a pevné nervy..
|
|
|
|
|