Delete |
|
(2.10.2012 20:33:46) Žluťásku, je mnohem snazší motivovat dítě, které o písmenka nemá přirozený zájem, se je naučit, když už je umí spojovat do slov, takže čekat, až se naučí poznávat všechna písmena a pak teprve číst, by bylo škoda. Už ze čtyř vhodně zvolených písmen se dá tvořit mnoho slov (a tedy i mnoho slov číst), postupné přidávání dalších písmenek je přirozenější. Je to stejné, jako bys nejprve naučila dítě rozpoznat 32 čísel a teprve potom ho učila s nimi manipulovat, sčítat, odčítat. U některých dětí, pokud bys to nechala na nich, kdy a jak se naučí číst, by ses také nemusela dočkat . Jinak samozřejmě není nutné používat nějakou "metodu" a už vůbec ne jednu jedinou. Ber to ale tak, že ty metody jsou ověřené způsoby, jak se dítě může naučit číst vhodným způsobem ve vhodnou dobu, mají vypracované a ověřené postupy, jejichž dodržování usnadňuje práci tobě i dítěti. Občas dělat si něco po svém je jen znovuobjevování Ameriky . Jo a zrovna u metod čtení platí, že ty postupy jsou napasované na naše děti, na češtinu, v zahraničí se učí číst často úplně jinak, protože každý jazyk má svá specifika, tuším, že u angličtiny je to ta globální metoda, která u nás díky skloňování a časování má jen velmi omezené využití....
|
Helča + J+V+M |
|
(2.10.2012 20:51:42) Vhodná doba - já bych sama za sebe řekla, že každé dítě má období, kdy se zajímá o písmena (vidí je všude kolem sebe). Jde jen o to to zachytit, podchytit a rozvíjet. (no, ale možná se i mýlím, ale vidím to u Veru - jakmile nereaguji včas, tak pak zase musím "čekat". V době mezi tím, to jde ztuha, ale jakmile udeří ten správný čas, tak jede a nasává vědomosti jak houba.)
|
Delete |
|
(2.10.2012 21:11:27) S tímhle naprosto souhlasím, každé dítě potřebuje svůj čas, ale není důvod ho brzdit, když je zrovna vhodně nastartované.
Také každé dítě má ty "svoje chvíle" jindy, takže chtít ve stejnou chvíli totéž po všech mi přijde zbytečné a nesmyslné. Jenže na rozdíl od spousty ostatních (zejména učitelek, ale často i rodičů) si dokážu představit toto alespoň do určité míry respektovat i ve škole, ostatně Montessori tak funguje a opravdu to funguje, tak nevím, proč je pořád tolik "nevěřících" .
|
|
|
|