| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy

 Celkem 103 názorů.
 Hanka36 


Téma: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:02:21)
Kdo máte zkušenosti, jak to chodí se známkováním dyslektiků kteří jsou v dyslektické třídě? Co se jim považuje za chybu a hodnotí a co ne? Syn je vedený v PPP, je ve druhé dys. třídě - je jich tam 7. Má převážně jedničky, je šikovný na matematiku, prvouku a pěkně píše. Ale posledních pár dnech dostal první dvojku a teď i trojku z opisu. Přitom ale píše pěkně, ale zapomíná někdy na tečky nad písmenky a na háčky. Ty známky dostal z přepisu ne z diktátu, diktáty skoro vůbec nepíší. Dvojku měl za to, že mu chyběli asi na 6 řádcích 2x tečka a 1-2 háček, už nevím. A za to má trojku to zatím nevím, má jen známku v žákajdě.
Myslela jsem, že se to co spadá do poruchy učení a psaní nehodnotí. Jinak je syn snaživý a tak vidím, jak je z toho teď přepadlý.

V individuálním výukovém plánu z PPP tam myslím, nic o hodnocení není.
Myslíte, že je to hodnocení v pořádku? Máme se bránit? S učitelkou se sejdu, ale musím zjistit, jak to vlastně je. Pokud je to takhle v pořádku, tak to budeme respektovat, to se nedá nic dělat, samé jedničky mít nemusí.

Díky všem.
 Majda 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:07:51)
Tak to buď ráda, že diktáty nepíší, protože tam by nasekal chyb nejvíc. Známkuje se i v dyslektické třídě, nějak je ohodnotit musí, řekla bych že to známkování je tak i u nás, je v normě. Občas nějaká trojka padne, nedělala bych z toho vědu a snažila se dítě podporovat, možná se smířit s tím, že nebudou samé...
 neznámá 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 7:03:35)
To není pravda. Opis je pro moje dítě horší, musí spojit čtení a psaní dohromady. V diktátech tolik chyb nenaseká.
Je v normální třídě a nejhorší známka, kterou může dle plánu dostat je trojka, pokud to je opravdu strašné, napíše učitelka počet chyb. Pokud jsem dobře pochopila, tak to bude celý první stupeň. Jestli je to dobře nevím, jsem na vážkách. Dítě je dost inteligentní a začíná mírného známkování zneužívat.
 toška 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(5.1.2015 20:32:40)
přesně,naší 8-mi leté dceři ve 3.tř.nedyslektické dělá opis,přepis obrovské problémy,trvá to dlouho,chyb nespočetně....diktát dokáže napsat přes celou stránku,krasopisně,a pouze se 2 chybějícími čárkami ve slově králík a jedna chybějící tečka nad j...a má za 3...s poznámkou--pracuj pečlivě!!!!..,tak nevim? /ikdyž má z PPP napsáno-max.4věty/.Písmo má krasopisné o které se snaží na úkor rychlosti.Když nemá dostatek času-pro kontrolu,neb pí.uč.rozdíl nedělá.Čtení-katastrofa,než se rozečte--pak už to jde,než narazí na slovo jako lyžaři-přečte..lyřaži,-říkám:"ale to tam není"--jo,jo,jéé a opět to přečte po svém. Paní uč.si stěžovala,že čte bez porozumění,což bylo vyvráceno v PPP...přečte básničku a během chvilky jí umí. Angličtina--slova si pamatuje,vysloví,ale napíše jak je slyší.Matematika bez problémů,pokud nepřehlédne znaménko. PPP-Je dyslektik a dysortografik,porucha se promítá do čtení i psaníve všech předmětech,doporučuje se spec.pedagog/ten ale na škole není/doporučuje se pomalejší prac.tempo zejména při pís.projevu-diakritika,vynechávání písmen,přehazování u shluku souhlásek,a více slabičných slov.
Zvažuji,zda by jí nebylo líp v dyslektické třídě.?,což by znamenalo vozit ji na jinou Prahu a tím pádem bych musela odejít z práce a ona brzy vstávat. Problémy v kolektivu nemá.
Manžela dcera z předešlého manželství na tom byla úplně stejně...od 8mi let ji vychovávám,dnes jí je 22 let,odmaturovala a nyní studuje dál...,ale to co dokáže někdy napsat???....jo hold z toho se člověk do rána nevypotí./ta ale chodila do dyslekt.třídy již od 1.tř./
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 9:44:48)
Opis je pro mé dys. dítě mnohem horší - hlavně mu to trvá o dost déle než třeba diktát a v tom je pak problém. Pokud píše diktát a má pak čas si ho přečíst, zdůvodnit, tak najde i ty chybějící tečky a čárky.
Můj syn z opisu není vůbec klasifikován.
 wer 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 15:50:08)
Pro moji dceru byl opis taky daleko těžší než diktát. Ale procvičit se to musí, tak mě udivuje že diktáty nepíšou.

Známkou snad chtěla p. uč. třeba dítě "povzbudit" k větší pozornosti nebo peclivosti, nebo si chce nechat prostor pro jedničky, když tam není žádná chyba, (jenže to se dá udělat třeba hvězdičkou, pochvalou) jinak si to nedovedu vysvětlit, těch chyb je tam přece málo. Já bych si s ní promluvila.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 17:16:54)
Taky mě napadlo, že třeba vidí, že má na lepší opis a tím, že je nepozorný a blbne tak si to nezkontroloval. Ale je fakt, že když píše doma úkol, tak mu tam najdu na pár řádcích vždy tak 2-3 chyby. A nejlepší je, že tatínek je neumí najít, a klidně podepíše, takže potom dostane dvojku i za ty chyby, které mu tam nechal tatínek. Já přijdu kouknu a vidím chyby na dálku.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 18:03:09)
Známkování jako takové je zhovadilost. Je to celé blbě. Ale rodiče to chtějí a část učitelů neumí bez známkování pracovat domnívaje se, že známkování je cíl vzdělávání. Nejde s tím moc hnout.
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 19:47:52)
ja ho znamkuju, nemam s tim problém. když je to spravne, dam jedna, když jsou chyby, jen oviduju.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 22:32:43)
Tak to slyším zase poprvé já, že se občas úkol neznámkuje. Syni to tak mají oba - i ten ve specce i ten v normální třídě-první.
 HelenaPa 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:12:03)
No, v dobré zprávě z PPP je napsáno, jaké specifické chyby se mají zohledňovat (například tvarově podobná písmena nebo délka samohlásek.) A na těchto jevech pak může být žák hodnocen mírněji. Takže pokud má syn problémy třeba s b- p- d-, tak nemusí být důvod, aby nepsal tečky nebo čárky. Strašně záleží na tom, s čím přesně má problém.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:16:25)
No to v té zprávě myslím nemá. Jenom na co se zaměřit ve výuce, ale které chyby zmírňovat to ne.
On nemá problém právě b,d,p apod. ale má velkou vadu řeči - vývojovou dysfázii, a asi jak je nepozorný, tak začal zapomínat na ty znaky nad písmeny. Někdy teda i písmenka zamění, ale to si pamatuju jenom párkrát.

Takže by to mělo být uvedeno ve zprávě za co může být hodnocený přísně a za co méně, tak to dohledám, případně se objednáme znovu, byli jsem tam na konci roku pro posouzení, zda bude pokračovat v spec. třídě nebo přejde do normální. Hlavně kvůli řeči ho tam nechali.
 HelenaPa 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:19:35)
U nás jsme podle textu zprávy poznali, jestli byli v jedné nebo druhé spádové PPP. Jedna vydávala fakt podrobné zprávy - jaký je problém, co zohlednit, případně jak pomoci s nápravou ve škole a jaké má žák povinnosti doma. Obzvlášť pokud chtěl IVP. V druhé poradně se s tím moc nepárali. Napsali diagnózu a "dělejte, jak myslíte".
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:23:52)
Hanko,
velksá spousta dětí je nepozorná. Moji kluci měli oba problémy s háčkama,čárkama, tečkama, mají oba ADHD. Někdy lítaly z diktátů pětky jen kvůli háčkům a znamínkům.
Hodně jsme to cvičili, dávala jsem jim texty bez znamínek a oni doplňovali, případně byly některý háčky čárky navíc a oni měli škrtat. Nějak dobu to trvalo,che to cvičit, v žádným případě bych mu neulevovala, nepomůže mu to,raději bych vyzkoušela víc metod, jak na to,aby se na tu interpunkci soustředil..Známky by mě toli nezajímaly.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:31:39)
Děkuju za zkušenost. To jsem nevěděla, že se i ta interpunkce tak posuzuje. Tvoji metodu zkusím, to by ho mohlo i bavit.

Nemám nikoho kdo chodí, chodil do školy, jak se přísně hodnotí apod. Pamatuju si až sebe když jsem byla starší a hodnotila se gramatika, i/y, čárky ve větách a pod.
 Eržika. 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:46:32)
Hanko, ve výsledku závisí na učitelce - naše prostě zkouší možnosti JAK, a nepotřebuje na to návod. Jsem za to moc vděčná.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:46:37)
Přece když se nenaučí používat diakritiku a interpunkci, nebude gramotný. Nebude se umět srozumitelně vyjádřit písmem. Ve skutečnosti to je pro srozumitelnost textu důležitější než třeba psaní i/y.
Pokud čteš internet, jistě se s takovým psaním setkáváš. Není to ale skoro nikdy důsledek "postižení", jen nenaučení.
Pokud chceš učitelku demotivovat, aby se tvého syna snažila co nejlíp učit, běž jí volat k odpovědnosti za každou dvojku, kterou si mu troufne dát. Málokterá učka je takový Jánošík, že bude dítě dál úporně vzdělávat navzdory tomu, že si to jeho rodiče nepřejí. Než by se s tebou dohadovala, známkování nějak obejde a kluka nechá být, než by riskovala konflikty a třeba i postihy, pokud má škola patřičně "receptivní" vedení.
 Eržika. 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:44:20)
Syn má také dysfázii - a dělá hodně chyb. Ale učitelka napíše - dnes se ti povedlo napsat všechna písmenka, prima. Popros někoho, ať s tebou opraví chyby. Protože jsi měl špatně vyjmenovaná slova po s, vypiš je na řádek. Hotovo, žádný stres.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:14:55)
Normálně vemte advokáta a běžte jí rozšlapat úsměv, to si troufla hodně, dát mu dvojku za čtyři chyby na šesti řádcích. Škandál.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:18:29)
No no, já se jenom ptám. ~d~
 matka 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:23:51)
U nás v "klasické" třídě by měl 4-5, spíš 5.
 Markéta, kluci 12 a 6 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 7:05:46)
Za dvě chybějící tečky a jeden háček by dostal pětku? Co to je za školu?

 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:36:47)
Helena to dobře vysvětluje, jak tohle je.
Pokud je to šestihlavá dys třída, měla by učitelka vědět přesně, jak je to s kým a podle toho známkovat.
Ona se s tím vyrovná, když na ni nastoupíte, v zásadě by asi mělo i jít zařídit, aby mu dávala samé jedničky, když to vezmete rázně a rovnou přes ředitelnu, třeba vzít kluka na středisko a nechat mu napsat, že trojkou utrpěl výrazně psychicky a žádáte poze slovní hodnocení (jenže to vám nakonec stejně převedou na známku, bohužel to naši chytrolíni takhle zavedli).
Dá se leccos- otázka je, co mu poslouží líp a co hůř.
Zvaž možnost, že dneska je přepadlý z trojky a příště si to třeba po sobě přečte, doplní diakritiku, bude mít jedničku a velkou radost, jak dokázal vyřešit problém vlastní silou.
Takhle se buduje sebedůvěra, sebeúcta, samostatnost.
Známkování ve škole je přežitá (a většinou i demotivační) blbost, jenže stále je a když už se musí používat, mělo by to použití alespoň mít nějakou logiku a pravidla.
Dvojka za čtyři chyby na šesti řádcích je VELMI mírné známkování a dyslektik nerovná se bezvládný invalida, za kterého všechno řeší maminka. Podle mě. Pokud je kluk bystrý a rád se učí, jako že ten tvůj tak z popisu vypadá, nepoškodí ho, že dostal trojku za odbytou práci.
Pokud učitelce nedůvěřujete, tak to je pak jiná. Ale pokud jí důvěřujete, jen když dává jedničky a když ne, je potřeba na ní dojít...
 Kaja222 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 8:02:29)
tyhle decka ty chybejici tecky a carky nevidi. Muzou to cist po sobe 10x a stejne to neuvidi.

Je to jako kdybys kratokozrakemu diteti sebrala bryle a oznamkovala mu prepis z tabule. Nema sanci.

To jsou proste omezeni a poruchy.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 9:27:09)
Není to tak. Resp. záleží, co je přesně jeho problém, což by mělo být jasné z poradny.
Ale skutečně záleží hlavně na tom, co chtějí rodiče, to není žádná jízlivost, tak to je. Logicky, oni mají za dítě odpovědnost.
 Kaja222 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 10:11:55)
co neni tak? primer sedi. Dokonce ho rikala specialistka SPUCH na skoleni.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:06:51)
Prostě záleží, jak je děcko vyšetřené z poradny, ne každý to tak má (a bphužel ne každé dítě je vyšetřené dobře a neodfláknutě). Co říká na školení SPUCH neposoudím, ani jak jí event. bylo porozuměno.
 Kaja222 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 15:20:05)
jasne. to slysim ve sborovne kazdou chvili. "nooo, on ma sice papir, ale je proste blbej a flakac k tomu."
to chce celkem narocnou spolupraci PPP, skoly, rodicu a ditete. Ale kdyz se k tomu ucky stavi takto tak je to tezke.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 15:54:52)
Nu, ja jsem neříkala o nikom, ani že je blbý ani že je flákač, jen že ne každé dys dítě není schopné zvládnout diakritiku. Zbytek je tvoje projekce, já jsem se snažila říct opak toho, co mi vkládáš do úst.
 wer 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 16:52:25)
"ne každé dítě je vyšetřeno dobře a neodfláknutě" ~a~ ~8~ v poradně stráví 4 hodiny, ve škole je každý den, s rodiči je každý den, tak snad i úča může používat rozum a ne se držet papíru, spolupráce rodičů a školy je tady hodně důležitá
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 18:00:22)
Ne, to ani náhodou, učitelé dys- poruchy diagnostikovat nesmějí. Jsou k tomu celkem dobré důvody.
Děvčata, nezlobte se, už mě to neba, každopádně hodně zdaru vašim školákům a vám učitelstvo jaké považujete za správné.
 Pam-pela 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 11:27:12)
Huhu, ale tak je nevidí...proto je oznámkován, tak jak je.
Je potřeba se k tomu nějak postavit....a je to vada, která mu bude komplikovat život i v dospělosti. Musí se s ním naučit žít, pokud ji neumí napravit...a rodiče a učitelka by mu v tom měli umět pomoct.
Tedy - dítě se snaží, na jedničku to není, na pětku taky ne (protože poruchu má a dělalo, co mohlo), takže má dvojku, trojku. Trojka je ale pořád známka hezká, udělalo úkol DOBŘE. K tomu mohu přidat pochvalu za snahu.
Jo, můžeme si jedničky prosadit, ale jak tu někdo psal, je to "klam", neodpovídá to skutečnosti a jednou s tím dítě konfrontováno bude.

Já bych se zaměřila na osobní očekávání rodičů, které dítě "snímá" a často i podle nich reaguje a je nespokojené proto, že je nespokojená maminka.
Jako nepříjemná ta vada je, ale jsou mnohem mnohem horší věci...žít se s tím dá :-).
Jinak právě tyhle dys děti bývají inteligentní, takže si s tím s podporou rodičů i vstřícné školy poměrně dobře poradí tak, aby jim to v dospělosti (nebo už na střední) nekomplikovalo tolik život.
My jsme udělali teda tu chybu, že jsme dopustili, aby učitelka postupně nebrala na syna skoro žádný ohled...ale přiměřené nároky jsou myslím naprosto v pořádku a je potřeba povzbudit dítě, aby se nehroutilo, když není ve svých očích perfektní. To mi přijde mnohem důležitější než známka sama :-).

 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:14:07)
No, já nevím, proč by nemohl mít dyslektik jedničky z češtiny - to mi teda vysvětli. Tedy zasloužené jedničky.
 Pam-pela 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(18.10.2014 0:44:58)
jentak, mohl, proč by ne, ale zatím nemá, že? A o tom ta diskuze celá je...
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(20.10.2014 9:45:17)
Nemá, protože možná nemá vhodné podmínky pro to, aby je mohl mít.
 wer 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 16:40:29)
Nepřečte. Nevidí to.
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 9:20:09)
uco, tohle je zbytecna jizlivost ~d~. myslim, ze dotaz je legitimni, ale na spatnem miste. resit to ma hlavne s učitelkou, prip. se dotázat v ppp.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 9:35:16)
Legitimní je v tom smyslu, že na internet můžeme psát cokoliv.
S učitelkou samozřejmě také řešit jde, je tam od toho a má povinnost se každým takovým hnutím alespoň do jisté míry zabývat.
Z hlediska podpory dítěte při vzdělávání je to nazírání zaostřené špatným směrem. To jsem se snažila Hance říct, když se ptala, pokud chtěla jen odpovědi potvrzující její přístup, měla to zadat předem.
Někdy může být dobré, když do nás někdo rýpne, někdy pak jde zamířit víc do středu terče, když rýpající vidí, že míříme blbě.
 wer 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 16:59:40)
Je ve druhé třídě, opis šesti řádků, je na tečku i bez té známky.

 Martina, 3 synové 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:34:32)
Náš dyslektik tedy nebyl ve speciální třídě, ale hned zkraje jsem mu vysvětlila, že ani při nejlepší snaze nebude mít lepší známky než 3, a i ta byla hodně vydřená. ~n~

O to to bylo horší, že jeho mladší bratři měli samé 1 jen tak zlehka. ~:(

Ale byla to dobrá škola života a naučilo ho to houževnatosti a píli. ~x~
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 9:48:16)
No - můj syn, kdyby měl samý trojky, tak se vykašle na školu a rozhodně dřít nebude.
Proč by dyslektik nemohl mít jedničky? No to mi vysvětli.
 Eržika. 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 10:12:26)
jentak - přesně pokud by měl mít syn jiné než slovní hodnocení, tak má porád "špatné" známky, a tak by se na všechno vybodnul. U něj je třeba hodnotit posun dopředu. Po základce půjde do učení do nějakého manuálního oboru - je velmi zručný a pečlivý, a má výborné prostorové vidění.
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 10:20:17)
Tak můj syn má vysoké IQ - tudíž na školu má - bohužel on je dyspraktik a je absolutně levý jak šavle. Jemu pomohlo, že přesně ví, jaký je jeho problém a kde je a umí se ozvat - a ve škole to vědí pochopitelně taky. Ale taky ví, že se mu nemohou tolerovat chyby. Tedy - on zná 100% všechna gram. pravidla, která doposud probírali a pokud má čas na zdůvodnění, umí zdůvodnit úplně všechno - a správně.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 11:26:39)
Jentak,
jak už tady padlo, hodně záleží na rodičích. Já bych si pro svý děti v žádným případě nepřála jedničky, pokud by měly nějakou poruchu (mají) a přitom nejsou schopný napsat text bez chyby. Ano,chtěla bych,aby se to zohledňovalo, aby případně měly větší čas na kontrolu, aby jim byl umožněn takovej postup, díky kterýmu by to zvládaly -a pokud ne, tak aby s tímto přístupem holt měly takovou známku,jaká jim za jejich výkon vyjde.
Přála bych si to tak proto,že je tohle prostě falešný, později a pak v životě na to ohled brát nikdo nebude a je třeba, aby si to to dítě postupem času uvědomilo,aby vědělo,že na stejnej výkon jako dítě, člověk bez poruchy, musí vyvinou nesrovnatelně vyšší úsilí, případně toho není schopno vůbec. Takže pokud nejde vylepšit trojka, dobře, vím o svých limitech a tomu budu později taky přizpůsobovat výběr další školy apod. Nebo se budu pídit po veškerých možnostech,jak poruchu překonat,přelstít, částečně odbourat atd..A vím,že to jde, byť jsou na tom samozřejmě vždycky líp ty děti,který dokážou tu poruchu kompenzovat vyšší inteligencí.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:08:11)
Federiko, nevím jestli někde zaznělo, že bych chtěla aby měl syn jedničky za opis s chybama. Já jsem se pídila po informacích, jak to mají jiní se známkováním pokud mají taky nějakou poruchu. A to jsem se taky dozvěděla.

Jsem ráda, že alespoň za čtení nedostává zhoršenou známku, přestože neříká r a ř a asi hned tak říkat nebude.

A ve vyšším věku, si myslím, to že bude mít chyby v opisu a diktátu až tak vadit nebude, alespoň doufám, že v odborných předmětech ho to nebude omezovat, poznámky si napíše na NB.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:16:47)
to nebylo Hanko konkrétně na tebe.
Jen kolem sebe často vidím,že se rodiče ohání "dys" z poradny, v ruce papíry, kterýma mávají:" náš Pepíček nemůže dostat kuli,protože on je přece "dys".
A to je nesmysl, Pepíčkova porucha by měla bejt zohledněna, to ano,ale jen do tý míry, že by se mu mělo pomoct, aby i Pepíček nějakým způsobem zvládal napsat dopis,diktát, opsat text, vypočítal matiku. Určitě ne tak,že bych Pepíčkovi dala jedničky a omlouvala ho,že on chudák toho vlastně není schopnej.
Opět, není na tebe, Hanko..
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:18:27)
To samozřejmě - proto papír mám, aby syn mohl požadovat delší čas na vypracování těch kterých úkolů a aby učitelka zohlednila jeho dys. ......., ovšem nikdy mu nezohlední neznalost - a to je sakra rozdíl.
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:12:22)
Federiko - rozhodně nebudu tolerovat trojky jen proto, že mu učitel nevytvořil vhodné podmínky. Ano, jako někdo nevidí jako ostrovid, on je dys - s jeho inteligencí jako takovou to nemá co dělat. A když se podívám na střední - kolik tam mají třeba gramatiky? Téměř nic, vše je o literatuře a tam to zvládne v pohodě. A až bude psát nějakou školní práci, no tak si ji doma prostě párkrát po sobě přečte a chyby opraví a nebo ji napíše do PC, která ho na možné chyby upozorní. Čemu by to mělo vadit? Ničemu. No nejspíš se nikdy nebude živit jako učitel češtiny - no a co.
Má poruchu pozornosti - no tak nebude u letectva na věži - a co?
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:23:04)
Jentak, oba moji kluci mají poruchy pozornosti. Nejstarší je na víceletým gymplu,hodně náročným a píšou diktáty na dvě A4, padají z nich kule i u dětí bez jakýchkoli "dys". A těch diktátů píšou hodně gramatiky mají taky hodně.
Ale o to nejde.
Mně třebav PPP řekli,že můj syn nemůže dělat sci testy, přijímačky na gympl. Že toho není schopen,prootže čte max, každý třetí slovo (vnímá) a než mu dojde zadání, uplyne ta jedna minuta,kterou má na vyřešení příkladu, doplnění textu apod a že mu napomůže ani ten relativně krátkej čas, kterej se poskytuje v případě doložení "dys"..
Syn na gympl chtěl,tak jsme se půl roku věnovali tomu, že jsme "cvičili zadání",prostě jsem ho učila,na jaký slova se má v zadání soustředit,co je podstatný a co prostě nesmí vynechat. Dalo to velkou práci, ale zvládnul to.
Přičemž ta schopnost mu tak úplně nezůstala~:-D, to zas ne,ale je to fakt lepší...
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:30:57)
Federiko - problém pak je právě v tom u mého syna, že krom svých dys má i tu poruchu pozornosti. Tudíž je nutné s ním stále cvičit práci ve stresu na čas, musí se učit, jak udržet pozornost dost dlouhou dobu - zatím zvládá max. 20 minut, pak už ne, jak rozkládat text, aby pro něj byl pochopitelný a jak hledat své chyby s ohledem na dys. No a aby to zvládl, tak je třeba, aby kupř. pravidla znal jako když sype z rukávu - jinak nemá šanci.
Jinak na gympl nepůjde, nevidím v tom žádný přínos pro něj - já myslím, že ty hrátky na náročnost nejsou moc k ničemu~d~
Ale to je pochopitelně můj názor - takže já se řídím dle svého a jiní zas dle svého.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:36:33)
já mám "hrátky na náročnost ráda", proto budu ráda, když na víceletej gympl udám všechny svý tři děti:-), ale to je zase můj názor, o to nejde.
Jinak to podle popisu děláš dobře, pokud dítě má nějakje problém,tak s emusí pracovat na jeho odstranění, zmírnění, odstranění největších problémů. Blbý je, když to rodič i dítě hodí za hlavu s tím, že "mám přece dys." On i ten učitel to potom často vzdá, je to práce navíc a nestojí mu to za to,
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:40:21)
Tak samozřejmě se shodneme v tom, že nelze hodit práci s dys za hlavu s tím, že má dítě papír a to stačí. Nestačí. Naopak - je to obrovská a příšerná práce ze strany rodičů a toho dítěte - ale je to nutný a vyplatí se to, protože papír s dys... mu bude v dospělosti k ničemu. On se musí naučit s tím žít, pracovat a vědět, co a jak. A to nejde ze dne na den, je to denní mravenčí práce a aby to dítě vydrželo s pozitivní myslí, je nutné ho pozitivně motivovat, jinak se na to vykašle.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:52:44)
hele~:-D, můj mladší syn je...nevím, jak to označit, nežije v reálným světě (ó, jak prozaicky to zní..)
A dvě psycholožky mi nezávazně na sobě potvrdily, že to tak je a že se to nebude lepšit,ať s tím počítám..
Já se s tím ale nesmířila~t~ Já ho taky musím jednou nějaký udat, přece mi nezůstane na krku~t~
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:33:47)
Poruchu pozornosti bude mít pořád, toho se nedá zbavit, ale naučí se po určitou dobu pozornost udržet a naučí se, že to zvládne regulovat - pokud ovšem nebude soustavně přetěžován.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:13:33)
Přesně tak.
Přičemž ale děti by nemusely být známkované vůbec, není to třeba k tomu, aby dostaly zpětnou vazbu. I mají (čím jsou menší tím víc) potřebu i právo být do určité míry chráněny před vichry venkovního světa, pokud jsou tyto příliš silné.
To ale není ekvivalent k provozování falše, děti to stejně poznají a nepomůže jim to nijak.
Měly by vědět, že známka, když už je, je jen a pouze hodnocení momentální kvality odvedené práce. Ničeho jiného a její význam je dílčí. Velmi dílčí, někdy i marginální.
O tomhle jsem přesvědčená praxí ve škole a praxí matky poměrně dost dys-dětí.
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:16:22)
Ale kvalita práce se neprokáže diktátem napsaný ve stresu a spěchu - hodnotí se to, zda to které dítě má znalosti a umí je aplikovat, pakliže na to bude mít dost času - tedy takového, který vzhledem ke svému handicapu potřebuje. Nevidím v tom nějaký rozpor.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:17:57)
Jentak,
proti tomu nic nemám, samozřejmě...
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 16:14:39)
Já jsem o diktátech vůbec nic neříkala. Osobně je pokládám pro dys- prvostupňové děti za kontraproduktivní a celkově je diktát spíš překonaná forma učení, ale za určitých podmínek může pro větší děti posloužit jako dobrá tréningová metoda.
 Martina, 3 synové 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:18:36)
Na co potřebuješ jedničky? Jsou to jen čísla. ~t~

Pro mě ani pro kluka nebyly známky důležité, hlavně se musel naučit číst a psát, což sice trvalo o hodně déle než je běžné, ale číst se naučil výborně, s psaním a gramatikou je to trochu horší, ale nakonec zvládá i anglicky a německy to, co v práci potřebuje. ~x~

Lingvista a ani písmák z něj není a i v zaměstnání se často pozastavují nad jeho protokoly, ale on je s tím vyrovnaný. Nakonec má hlavně seřídit výrobní linku, že si objedná ve skladu s pravopisnými chybami mu tolerují. ~k~
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:21:23)
Na co? No asi proto, že ve škole se známkuje a třeba proto, aby se dostal na školu, kterou potřebuje. Tam mu znalosti bez známek budou k prdu - tedy u přijímaček, protože jedním z kritérií jsou známky. A taky jako jeho motivace - jeho motivuje pochvala a povzbuzení - pokud to bude slovní hodnocení, nemám nic proti, když to jsou známky, tak to jsou pochopitelně jedničky - plus povzbuzení a chvála.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:23:32)
na jakou školu dneska potřebuješ známky?
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:26:55)
Na všechny. Součástí přijímaček nejsou jen testy, vysoké bodové ohodnocení jsou i známky z různých předmětů - podle odbornosti.
Pochopitelně neznám přijímací řízení ze všech škol, takže mluvím jen ze své praxe a tak nenechám nic náhodě.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:28:02)
na víceletej gympl máš nějaký body navíc,to ano.
Jinak na střední školy, po devítce, dneska přijímají i děti se čtyřkama...
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:32:33)
No jak na který. Dost jsem zírala, když jsem zjistila, že na místní průmyslovku na obor strojírenství se nedostali kluci s trojkama a průměrným testem. A to jsem myslela, že tam berou každýho. Prej - bývávalo, už si konečně můžeme vybírat, jak mi řekl ředitel.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:33:10)
Syna zajímá exrémně biologie, příroda, má znalosti o 100% lepší než já, takže ten gympl by určitě chtěl. Ale je v druhé třídě, takže tak.
 sylvaina 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 13:14:45)
HM, naše je ve třetí, takže ty známky z češtiny už řešit musím. Právě, aby se dostala na ten gympl. Je tam takový nátřesk, že úplně každý bod u přijímaček je důležitý.
 Martina, 3 synové 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:36:06)
Syn šel na průmyslovku, přestože ho lákali i na gympl, ale ta průmka pro něj byla lepší: stačila jim 1 z matiky a fyziky, na dyslexii ohledy brali. ~x~
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:37:21)
No právě - protože na průmyslovce vcelku dyslexií nepovažují za závadu ve studiu příslušného oboru.
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:38:38)
jenže ne každý dítě s dyslexií je technicky zdatný..
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:42:41)
To je pravda - o tom žádná. Však ono neplatí, že dítě s dyslexií má jít na průmyslovku.
Proto jsem nechala udělat synovi dost podrobné testy, abych přesně znala jeho přednosti a jeho nedostatky, protože velikost IQ o tomto neříká vůbec nic.
Tedy - syn své IQ nezná, ale ví, jaké přesně má přednosti a jako nedostatky - což je velmi nutné k tomu, aby s tím mohl pracovat - tedy nejen my, ale hlavně on.
 Martina, 3 synové 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:47:30)
Právě - v tom je podstata: vybrečet děcku na základce jedničky je vcelku snadné, ale najít pro ně uplatnění v praxi je mnohem těžší. ~q~
 Martina, 3 synové 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:41:14)
To mi řekla učitelka češtiny na Dni otevřených dveří: Mám pocit, že tady jsou dyslektici všichni, ale když donesete papír, budu ráda. ~;)

Když si šel syn do PPP pro potvrzení o dyslexii k maturitě, ptali se ho, kde má dítě ~t~, ale dali ho i fousatýmu. ~z~
 Federika 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:50:27)
Martino,
synovi v primě řekli, že pokud tam nemá někdo potvrzení o prokázaném "dys" hned na začátku,rozhodně na to nebudou před maturitou brát ohled.
Že to právě pak zkouší půlka třídy a potvrzení psychologové sází raz dva bez problémů..
 Martina, 3 synové 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:55:24)
To věřím, ale náš kluk měl potvrzení někdy od 3. třídy, do té doby jsme vcelku zvládali, i když s maximálním úsilím, on má sice poruchy učení docela silné, ale nadprůměrnou inteligenci, velkou trpělivost a klidnou povahu, to jsou jeho silné stránky. ~x~

Nakonec u maturity z češtiny zaválel a dostal 3, písemku mu pochopitelně hodnotili s úlevami. ~;)
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:55:34)
No přesně, proč myslíš, že jsem žádala o podrobné testování v pětce - nejen kvůli maturitě, ale i kvůli přijímačkám - a třeba i kvůli srovnávacím testům.
 Eržika. 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:40:43)
Svého syna s dys- jsem dala do třídy, kde je pouze slovní hodnocení (není to specka, běžná třída s alter programem), a doufám, že to tak zůstane do devítky... Děti se neporovnávají, hodnotí se dle individuálních schopností a možností.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 22:49:27)
To bych taky brala, ale takovou třídu jsme u nás neměli.
Byla jsem ráda, i za tuto, protože do normální třídy si to neumím přestavit, možná s asistentem, ze začátku by se asi nedomluvil, teď je to lepší.
 úča 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 23:00:54)
Hlavně je to šalba. Pokud bude ze základky chtít jít kamkoliv, nakonec stejně dostane známky.
Nehledě na to, že "dneska se ti povedlo napsat všechna písmenka prima" je hodně fušerské slovní hodnocení, k tomu chybí už jen "jsi milý a usměvavý, vždy tě ráda vidím".
Známkování mělo být dávno zrušené a učitelé dávno schopní napsat pořádné slovní hodnocení. U nás není ani jedno.
 lipoo 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(16.10.2014 23:48:32)
tak u nás by se to jako dysgrafikovi nepočítalo...tyhle "specifický chyby" by se neměly hodnotit-má ve zprávě napsané.Ale jak píšeš,váš dysgrafik není?tak netuším...
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:16:32)
no oni ho neumí pořádně zařadit. Má vývojovou dysfázii, jaké dys další to zatím přesně nespecifikovali.
 ivaxx 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 0:16:35)
Dítě s DYS poruchou má mít specifické chyby zohledněny, nikoli odpuštěny. U syna to v praxi vypadalo tak, že psal-li těžší diktát zaměřený např. na i/y atd., tak učitelka příliš neřešila, zda mu chybí 1 nebo 2 háčky a podob. Hrubé chyby, ač je dyslektik a zároveň i dysortografik zohledňovány neměl.
Byl-li to jen kratší opis, nebo lehčí cvičení, tak zohledňovala méně. Dle psycholožky, která jednou ročně nahlédla do sešitů to dělala dobře.
Mě to také přišlo tak akorát - jedničku z češtiny neměl, věděl, že se musí snažit, ale také nebyl trestán za to, že mu vypadlo občas písmenko ze slova, tečka za větou.

Syn byl v normální třídě. Je-li Tvůj syn v dys třídě, předpokládám, že učitelka ví, co dělá a také, že pravděpodobně mají na práci více času než děti v normálních třídách, takže hodnocení, které tu uvádíš mi připadá naprosto v pořádku.
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 9:18:04)
ivax, učitelka "nejake" hacky a carky samozrejme zohlednuje, protože to jsou tzv. specificke chyby, které se do znamkovani nezahrnuji (napr. spojovani dvou slov - nerozliseni hranice, skupiny dytyny/ditini, hacky a carky, vynechávky nebo pridani hlasky do slova apod..

do znamkovani se zahrnuji gramaticke chyby, napr. parove souhlasky nebo vyjmenovana slova, psani bě/vě/pě/mě, psani velkých pismen apod..
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 12:25:31)
Jemu byly právě tyto specifické chyby hodnoceny - tečky, háčky. Proto jsem se i ptala jak to je s tím hodnocením dyslekt. dětí, protože učitelka s náma o tom nemluvila a PPP taky ne.
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 13:05:35)
hani pozor, on to ale musí mit napsane ve zprave! je dyslektik nebo dysortografik? pokud "pouze" dyslektik, interpuknci znamenka se pocitaji.

dysfatici mají oslabene fonematicky sluch - tam patri také spatne rozlisovani delek slabik, cili psaní cárek na samohláskami, to bych zohlednila.
 jentak 
  • 

Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 13:11:19)
Tak všechno to jsou různé poruchy - dysfatik syn není, je dysortografik - a nemá cit pro jazyk, kde je tečka nebo čárka - to asi nepochopí nikdy. Stejně čte - bez čárek a bez teček. Někdy jeho čtený text díky tomu se dostává do komických závěrů. Je to problém. U čtení je to už lepší, protože ty čárky a ty tečku vidí, u psaného textu je to pro něj těžký.
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 13:25:02)
ano, protože je dysortografik, chybejici interpunkcni znamenka se u nej do znamky nepocitaji.
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 13:23:21)
hani a trenuji delky slabik pomoci bzucaku? to je vyborna pomucka, musí s ni ale pravidelne pracovat. totez ruzna mačkadla na rozlisovani mekkosti slabik.
u dys-tridy bych to ocekavala jako beznou věc.
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 13:38:01)
To určitě nemají. Já jsem si myslela, že budou mít třeba jednou týdne nějakou logopedii nebo tak, to taky nemají. Logopedka ho vezme jednou za 14 dní protože má operované měkké patro, jinak by to bylo jednou za měsíc.
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 14:50:54)
nevadilo by ti, kdybys napsala o kterou jde skolu? diky!
 sarmi 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 14:53:05)
nemá individualni plan na reedukacni hodiny?
 Hanka36 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 15:05:47)
školu ti napíšu na e-mail, ano? Byla nám před nástupem do školy doporučené od logopedky kvůli té jeho vadě, že to bude pro něj dobré.

IPV má, reeduktivní hodiny - nevím co tím myslíš, o ničem takové učitelka na třídní schůzce nemluvila. Mají normální hodiny, v první třídě měli jednu hodinu Tvořivé hraní - vlastně kroužek ale extra pro ně na zlepšení jemné motoriky, jinak nic extra nemají. Ale používají učebnici co češtiny Čtení s porozuměním.
 Pam-pela 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 0:43:50)
Hanko, my přišli na to, že syn je silně dys až ve 4. třídě, když začal dělat ranní problémy s docházkou. Byl inteligentní, takže spoustu věcí si do té doby tak nějak korigoval sám a nikdo to na něm nepoznal...
Až pak jsme zjistili dysgrafii, dysortografii, dyslexii v hodně silné formě, bylo to taky na speciální třídu.
Jenže syn byl současně taky tak nějak společensky nepoužitelný :-), tím nějak nepřicházelo v úvahu, aby do té školy jezdil sám...zůstal tedy v "normální".
Známkovaný byl i přes doporučení PPP standardně a "přísně", nějak postupem času pochopil, že se s těmi poruchami stejně bude muset v životě nějak poprat a žít s nimi, že na něj později nikdo ohledy brát nebude...a vlastně ho samotného nejvíc uklidnilo zjištění, že horší známky nemá proto, že je hloupý. Zvládal poměrně dobře.

Podle mého tedy - brát ohledy jistojistě ano...ale myslím - do určité míry, ne umetání cestičky dočista. On se totiž později zajímat o to, že je někdo dys, stejně nikdo nebude...~d~ a člověk to nalepené na čele nemá.
Dítě se musí naučit, že má udělat ty školní věci tak, jak je zvládne nejlíp...a pokud něco nezvládá i přestože se snaží, že i to je v pořádku, protože lidi nejsou jen dokonalí a v životě neděláme všechno jen na jedničky :-).
 Kaja222 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 8:06:05)
pam-pelo, jenze jinak se s tim vyrovnavaji chytre deti, ktere to dokazou kompenzovat a jinak deti, ktere to kompenzovat neumi. Porucha se tahne napric inteligencnim spektrem. Mas stesti, ze tve ditko je chytre, pochopilo v cem je problem a snazi se kompenzovat a do budoucna zapadne a nebude mit problem.

Tam, kde je intelekt prumerny, tak dite vyzaduje vetsi peci a vice ulev. Napriklad misto diktatu na i/y nad jen doplnovacku na i/y - proste neresit chyby plynouci z poruchy. Hodne se take srovnava vekem, resp, jak dite zraje tak se to nauci vice kompenzovat.
 Pam-pela 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 11:09:40)
Huhu, ano...proto jsou dyslektické třídy, kde se to zohledňuje, jak psala zakladatelka. Ake tak jako tak je na nás rodičích, abychom dítěti vysvětlili, že s tím bude muset žít. Stejně jako třeba s brýlemi, s jednou kratší nohou a tak podobně ~d~.
 Eržika. 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 11:24:01)
Pam-pelo jasně.
Ale mě vadí zdejší systém školství, hodnocení i výuky. Poškozující, ať již pro zdravé, nadané nebo integrované děti.
Naštěstí jsou již i jiné možnosti.
 Pam-pela 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 11:30:16)
Jé, Eržiko, já bych si ak přála, aby systém výuky byl jinej!
Taky mi přijde, že je neefektivní, zkostnatělej a nezahrnuje to aktuálně důležité.
A o vztazích některých učitelek k dětem ani nemluvě.
A pak mi hrozně vadí počet dětí ve třídách - to, že při dnešních poruchách učení a chování dětí není šance na individuální práci s nimi.
 sarmi 


dyslexie - dysortografie 

(17.10.2014 9:11:59)
dulezite je, co je uvedeno jako diagnoza v papiru z ppp (resp. z spc, protože tam by mel byt syn veden také jako dysfatik, zrejme tedy mate zprávy dve?) - pokud je opravdu dyslektik, tzn. ze ma potize zejm. se ctenim, cte pomalu, tezkopadne, domysli konce slov, prehazuje písmena, pletou se mu podobne tvary d/b/p, slabikuje, apod. tak v tom pripade ulevy v diktátech mit nemusi zadne.
porucha pravopisu, která se zohlednuje jiz uvedenymi ulevami je dysortografie, pokud tedy tuto dgn. nemá, znamkuje se klasicky - a vynechavka interpunkčních znamének je hol nespravny tvar, je to chyba, která se pocita do znamkovani.
dulezite je, zda ma taky dost casu na zpětnou kontrolu. doporucuje se psat znamenka tzv. v souladu s vyslovnosti - cili když pisu máma, tak tu carku napisu ihned, ne az po napsani slova, jak to byva bezne.

to,ze nepise diktaty zrejme plyne z dgn. dysfazie, zejm.pokud spatne rozumi, ale snaze se vyjadruje.
 Hanka36 


Re: dyslexie - dysortografie 

(17.10.2014 15:36:35)
Přečetla jsem si znovu zprávu a posudek z PPP a je tam uvedeno SPU dysortografie, dg. palatolálie, vývojová dysartrie - takže ne dysfázie.

To by mu podle toho co jste napsali neměla učitelka brát jako chybu, že nemá občas někde interpunkční znaménkko, chápu to tak?

V podkladech pro individuální vzdělávací plán mu uvedli v PPP:

Obecné metody: respektovat individuální tempo, oceňovat snahu

Specifické metody práce se žákem v ČJ: čtení po slovech, nácvik a rozvoj čtení s porozuměním, jiná forma diktátů, psaní diakritických znamének současně s písmenem (špatně ho to naučili, teď ho přeučujeme), sloh,

Doporučení pro výuku cizích jazyků - prodloužení přípravného období

Doporučujeme zohlednit: individuální tempo, poruchu výslovnosti řeči, výkyvy, kolísání ve výkonosti.

A to je vše, víc konkrétní k hodnocení to není. Jinak ještě popis jak probíhalo vyšetření a s jakými výsledky.

To jenom doplňuju, že jste se ptali co konkrétně má uvedeno v posudku.
 sarmi 


Re: dyslexie - dysortografie 

(17.10.2014 17:03:46)
takze jako dysortografik by mel mit nárok na ulevy, které jsem vypsala vyse. osnovy v dyslektickych tridach nejsou nijak zuzene, deti musí zvladnout to stejne ucivo, co deti v bezne tride.
proto jsem se ptala na reedukacni hodiny (říká se jim taky napravne hodiny nebo specialne pedagogicka pece), ty se davaji detem ještě zvlast mimo vyuku a v nich se prave rozviji sluchove vnimani, zrakove vnimani, prostorova a pravoleva orientace, grafomotorika, rytmizace aj.
ale zrejme to stihaji v hodinách, je jich malo, ten prostor by tam mohli najit. ale ze nedelaji s bzucakem, s mackadly, tomu se mi nechce verit...

 Hanka36 


Re: dyslexie - dysortografie 

(17.10.2014 17:11:30)
O tom použití těch pomůcek nám neříkala ani učitelka ani syn.

A jiné děti mají jiné poruchy - někteří "jenom" ADHD, VD, - třeba vůbec nemůžou číst, nebo jim vypadávají hodně písmena.

Já bych chtěla s učitelkou víc spolupracovat.

Děkuju
 sarmi 


Re: dyslexie - dysortografie 

(17.10.2014 19:46:25)
hani, mrkni se na www.kaminet.cz, jsou to webovky spec.pedagozky p. balharove, v sekce napravy si najed na sluchove vnimani a trenuj se synem rozlisovani delek, rozdilne melodie apod., jsou to cviceni pro rozvijeni sluchového vnimani, které mají dysortografici nedostattecne rozvinute. vyborna jsou všechna cviceni v nápravách, později můžete trénovat i sekci pravopisu. ~3~
doporucit muzu cd naslouchej a hrej si - opet pro rozvoj sluch.vnimani. používáme ho prave v nápravách také.
 Hanka36 


Re: dyslexie - dysortografie 

(17.10.2014 22:35:54)
Tak mi přinesl syn domů písanku - jedou podle písanky 4, kterou loni neudělali z důvodu se suplováním učitelky.

3 má za psaní 1 stránky v písance, kde má chybí 3x háček nad š a jednou háček na ě - byl to opis z tištěného písma.

Děkuju za ty stránky, na to se podíváme a začneme trénovat.
 erika,2 děti 


Re: Známkování dyslektika zařazeného do dyslektické třídy 

(17.10.2014 11:48:01)
Syn chodí do PPP, taky by měl mít nějaké úlevy ale nějakou tu dvojku a jednu trojku už má taky. neberu to tragicky. Zabrali jsme víc doma, procvičili jsme co bylo třeba - doma to šlo jako po másle (počítání a abeceda - seřadit slova podle abecedy) - tak nevím co ve škole dělal, jestli se pořádně nesoustředil......Ale prostě musíme počítat s tím že horší známky budou taky. Není možný mít pořád jen 1.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.