Ropucha + 2 |
|
(7.5.2015 9:11:51) Buchli, tak to každopádně, jednotná maturita pro gymnázia i pro učiliště samozřejmě blbost je.
|
Líza |
|
(7.5.2015 9:16:41) Proč jinde než v češtině? Vždyť Bible se v češtině bere.
|
Líza |
|
(7.5.2015 9:20:52) Buchli, to si děláš srandu! Je to velmi základní text v naší kultuře; a nechceš snad tvrdit, že u maturity z češtiny se smějí ptát jen na povinnou četbu a ne na další probíranou literaturu...
|
|
Žžena |
|
(7.5.2015 9:24:32) Lízo, kdyby jen čeština! Většina dějepisu, která se na českých školách probírá, se pořád točí kolem náboženství: přelom letopočtů v Římské říši, křtění Bořivoje a Ludmily, svatej Václav, křižáci, reformace, husiti, třicetiletá válka, protireformace, temno, VŠECHNO se to točí kolem křesťanství. V zeměpise vyznání vyznávané v různých státech. Tak se přece nemůžem tvářit, že ten základ lze ignorovat.
|
Anni&Annika |
|
(7.5.2015 9:28:30) Zzeno...ale to je to co jsem psala...historie...vim o Jezizi vsechno, co se tyka historie /letoopocty, vladce atd..atd.../. Ale o bibli vim houby. Presvedcila jsem se o tom ted u te male. To je ZASE neco uplne jineho /ja se priznam, ze ani nevim, e Jidas ma druhe jmeno/. Nejde to slucovat. Ac jsem si taky donedavna myslela..znas historii, znas bibli.
|
Len |
|
(7.5.2015 9:41:04) Anni, ja jsem si kvuli tomu zapsala nabozenstvi na VS. Moje deti se uci o vsech zakladnich nabozenstvich, krestanstvi, judaismus, islam, hinduismus, budhismus, sikhism a ja o nich fakt skoro nic nevedela. Ale zase u nas zapominaji treba na recke baje, tak to vypravim detem sama. Vubec recka historie je tu zanedbana, uci se o Rimanech, stare Recko hrozne malo.
|
Anni&Annika |
|
(7.5.2015 9:49:24) Len...ja si nikdy nemyslela, ze historie je tak daleko do bible. Znalost bible /ja mela tu povrchni/ a historie k tomu patri podle me k zakladnim znalostem a tak k tomu i cely zivot pristupuju. Teprve to nabozenstvi ve skole te male mi otevrelo oci a vidm jak vubec nic nevim. A ani nevim, co je dulezite a co ne. Takze se me dite pro jistotu uci vsechno a jeste neco navic v internetu. Jen teda nejak nevim, co bude delat, az toho uciva i v tom nabozenstvi pribude. To se asi zblaznime. Tady je predmet nabozenstvi jen o nabozenstvi krestanskem. Jen horsi je, ze tu neexistuje ani zadna etika. Ta starsi kdysi chodila na evangelicke, coz byla vpodstate jen etika, coz je podle me o.k. Ale tady ve treti uz je to mazec. At jsou tu prevazne evangelici, mala uz zna vic nez ja. Umi hledat v textu, zna jednotlive knihy stareho zakona i podle nazvu, docela me to az desi. Tohle bylo za te starsi v katolickem nabozenstvi. A o jinem nabozenstvi nic. Proste NIC.
|
Monty |
|
(7.5.2015 9:54:03) Anni, tohle přece není nutně jen záležitost školy. Nehledě na to, že v dějepisu jiná náboženství než křesťanství minimálně okrajově probírají taky. Syn zrovna nedávno psal referát o řeckém pantheonu a chtěl ode mne nějaký tip.
|
Anni&Annika |
|
(7.5.2015 9:56:11) MOnty...ale Len zije v Anglii a ja v Nemecku. Tak predpokladam, ze to skolstvi bude asi malinko trochu jinem. Jinam recke dejiny se tu berou na gymplu. Nedavno jsem z toho zkousela Vincenta /syn kamaradky/...a teda...vseobecne veci. Pantheon tam ani zmineny nebyl
|
Monty |
|
(7.5.2015 9:59:15) Anni, ale to, kde žiješ, tě nijak neovlivňuje v tom, co svým dětem předáš ty sama - i když mají ve škole jiné učivo. Zrovna řecká mytologie je takový pěkný téma, co děti baví, mladší to budou brát jako pohádky.
|
Anni&Annika |
|
(7.5.2015 10:03:53) Monty...reckou histori znam a predavam. Ale tady jde o uplne neco jineho. Historie neni Bible. Ne pro nekoho, kdo je bez vyznani /tak i rodice/ a zna velice dobre historii te doby. Fakt jsem se o tom ted presvedcila u te male. A opravdu jsem si cele roky myslela, ze mam velmi dobre znalosti o obdobi Jezise a doby pred nim. A to jsem predavala i svym detem. Ja bych proste tohle co chteli po tech detech, zaradila do predmetu NABOZENSTVI. A nebo to zazarid do povinne cetby, ale to si jaksi nedovedu predstavit.
|
Len |
|
(7.5.2015 10:06:07) A tak ja myslim, ze Bible je skutecne hlavne literarni dilo a do cestiny patri stejne jako jine knihy.
|
Anni&Annika |
|
(7.5.2015 10:09:03) Len..ale ne v puvodni podobe. Tu by asi neprelouskal nikdo.
|
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(7.5.2015 10:02:37) Anni, to by tady nejspis neproslo, deti se uci O nabozenstvich, ne nabozenstvi jako vyznavani urciteho jednoho. Samozrejme, ze nektere jsou probirane vic, krestanstvi, judaismus a hinduismus prevazuji, protoze to je slozeni mistni komunity, slavi navzajem svoje svatky a tak.
|
Anni&Annika |
|
(7.5.2015 10:04:48) Len...to mi prijde smysluplnejsi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jasmína + 2 kluci |
|
(7.5.2015 16:45:02) "Velmi okrajově. Ať je to povinná četba a potom se mohou takhle ptát."
Nesmysl. U nás na základce učíme o Bibli v šestce a znovu podrobněji v sedmičce v hodinách literatury. Základní věci, např. i tu o Jidášovi a třiceti stříbrných, přitom děti znají už z prvního stupně. A to nejsme žádná exkluzivní škola, spíš naopak. Dohady o tom, jestli by měl maturant znát Jidáše, mně přijdou směšné.
|
Chloé |
|
(7.5.2015 17:08:06) Tak jsem se konecne podivala na ten test...jako vazne, prijimacky na gympl, kdyz jsem je delala ja (rok 1992) byly tezsi nez toto.
|
Vaclavka |
|
(7.5.2015 21:49:27) Kam mám jít vrátit maturitní vysvědčení ?? Obávám se,že ten test bych nedala .Příliš mnoho chaoticna...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(7.5.2015 21:53:18) je těžký na pochopení a textu a orientaci v něm. Jinak bych řekla, že zas až tak odborné znalosti nevyžaduje. Až na rozbor souvětí, ale to už se učí i na ZŠ. Pro lidi s poruchou soustředění dost běs.
|
Tante Bante |
|
(7.5.2015 22:12:18) To mě přesně napadlo, že jediná věc, která je na tom do určité míry těžká, je ta, že to je celkem dlouhé. Kdo se špatně soustřeďuje, pro toho to může být fuška. Jinak je to lehoučké, někdo to tu už psal, přijímačky na gympl v osmdesátých letech byly podstatně těžší.
|
Vaclavka |
|
(7.5.2015 22:37:01) Ať test pročítám zprava zleva, neshledávám na něm nic lehoučkého. Ale možná neumřu úplně pitomá, dozvěděla jsem se, že existuje slovo metonymie. Celý život jsem se obešla bez toho, aniž bych o něm věděla... a ejhle, ono existuje. A můžu se jen dohadovat, co vypovídá o tom, zda je student pitomý či není, když umí "Rozhodnout o každém z následujících tvrzení, zda je v souladu s informacemi obsaženými v TEXTU 1.
|
JaninaH |
|
(7.5.2015 23:13:28) Proč pitomý? Jedná se o to, jestli rozumí tomu, co čte.
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(7.5.2015 21:59:56) Václavko, jestli jsi takový typ testu viděla poprvé, tak není divu, źe se neorientuješ, ale maturanti už jistě podobný test někdy vidělí.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(7.5.2015 22:05:41) mně to přijde podobné scio přijímačkám ( ale kluk je dělal před 4 lety, tak už tak podrobně nevím)
|
|
Vaclavka |
|
(7.5.2015 22:19:12) Janino, vidím to porvé a nějak mi hlava nebere, že tohle by mělo vypovídat o tom, co studenti umí či neumí. Úroveň výuky je na různých školách různá a nějak nechápu, proč by třeba zdravotní sestřička měla nutně vědět, co doplnit do textu básně Havran. Ale asi si to dnešní doba žádá a té sestřičce půjde líp od ruky píchání injekcí. Na celé věci mě štve to, že jsme vzdělání strašně devalvovali, chceme vysokoškolské vzdělání i tam, kde dřív stačila JEN ta maturita. A tak rodiče tlačí děti na školy, i ty, které na to nemají. Nějakým zázrakem se dostanou do čtvrťáku - a narazí na Jidáše Pontského, pardon, iškariotského a mají smolíka. Vzdělané Rodinkářky, které dají test levou zadní je šmahem odsoudí k věčnému zatracení. Opravdu nevím, jestli jsem měla ve svých osmnácti letech takový rozhled, abych podobný znalostní test, byť jinak koncipovaný, dala. Člověk se učí celý život, sbírá vědomosti, třeba i ty, vůči kterým byl za svých studijních let hluchý. Proto neodsuzuji studenty, kteří neumí přiřadit jméno Jidáš k přízvisku iškariotský, ač se třicet stříbrných nabízí. A kontext textu také.
|
JaninaH |
|
(7.5.2015 22:32:05) Václavko, Tan Havran je dobrý příklad. tady přece nejde o to, co doplnit do básně Havran, ale o porozumění tomu, co čteš. A to by i ta tvoje sestřička měla umět, zdravotní sestra, která nerozumí tomu, co čte, může být i životu nebezpečná
|
jentak | •
|
(7.5.2015 23:18:09) Janino - zdravotní sestra dostane jednoduchý příkaz, co má udělat. Žádný složitý co by kdyby a jestli.
|
Mr. Miçkey |
|
(8.5.2015 1:56:57) Zdravotni sestra tech prikazu zas tolik nema a zodpovednost vetsi, nez si myslis. V noci ti doktori dorazi akorat na jeji zavolani, takze pomoz ti panbuh, pokud bys mela zasadni problem a byla odkazana na negramotny hovado, vizity by ses taky nemusela dozit.
|
jentak | •
|
(8.5.2015 9:16:34) No to teda nevím - já spíš zažila sestru typu - krčení ramen a já nevím, musela bych vzbudit doktora. Našla jsem si na jiném oddělení jinou sestru, která vzbudila toho svého doktora a ten toho, co jsme potřebovali my. Nevím, slyšela jsem, že sestra se bojí doktora vzbudit, protože on ji pak seřve, ale mne jako pacienta si seřvat nebo odbýt nedovolí. Každopádně - sestra tam byla dost na velký kulový - tudíž češtnářskou gramotnost tohoto typu nepotřebovala. Potřebovala základní lidskou slušnost a tu postrádala. Práci sester nepodceňuji, ale dělají to, co mají v příkazech od lékaře - nic víc, ale bohužel leckdy dělají o dost míň.
|
Mr. Miçkey |
|
(8.5.2015 9:32:55) Nastesti nemam zkusenosti s ceskou nemocnici
|
jentak | •
|
(8.5.2015 9:37:01) Tak ono to není všude stejné, jak jsem se přesvědčila - a jsem teda tomu ráda. Ale ani tam, kde to funguje, sestra nedělá sama žádné rozhodnutí - není k tomu kompetentní. Jen vyhodnotí stav pacienta a když nazná, že stav není obvyklý dané situaci, zavolá lékaře.
|
Vaitea |
|
(8.5.2015 9:45:18) Ale ani tam, kde to funguje, sestra nedělá sama žádné rozhodnutí - není k tomu kompetentní. Jen vyhodnotí stav pacienta a když nazná, že stav není obvyklý dané situaci, zavolá lékaře
A to není rozhodnutí? Je.
Myslím, že jsi právě doložila, jak vypadá neporozumění textu, navíc jak vypadá, když "jeden ani neví, co říká"
|
jentak | •
|
(8.5.2015 9:49:11) Vaiteo - jenže podobné rozhodnutí dělá i člověk bez vzdělání, i dítě je toho schopno, /které nebude ještě ani umět napsat tento test/ na to nepotřebuješ žádné extra vzdělání - když teda mluvíme o tomto. A jestli tento test tedy je vrchol vzdělání zdravotní sestry, tak pak bych řekla, že bůh s námi. To, o čem jsem psala - neberu jako schopnost v závislosti na výši vzdělání. jestli ty jo - tvá věc.
|
Vaitea |
|
(8.5.2015 9:53:42) Ale ta sestra to rozhodbutí nedělá jen na základě empirie, ale také na základě svých znalostí. A ty musela "nastudovat", nikoliv pouze načíst. Ale marná snaha, když si někdo myslí, že k maturitě by mělo stačit nebýt analfabet.
|
jentak | •
|
(8.5.2015 9:58:00) Ano - jistě - odborné znalosti se musela naučit, ne je odsedět. ale vzhledem k tomu, že současná střední zdrav. škola vyprodukuje jen pomocný personál, ne odborný, tak asi máš pravdu - taková "sestra" má poblém vyhodnotit stav pacienta a rozlišit, kdy je jeho stav normální a kdy ne. je zvláštní, že tento problém nemá běžný člověk bez zdravotnického vzdělání. Tak si říkám - k čemu ta maturita teda je? Co hodnotí?
|
Vaitea |
|
(8.5.2015 10:03:57) Šmarjá jentak, vždyť nevíš, co píšeš. Ta sestra musí vyhodnotit, zda ty symptomy -"člověk ví, že něco není v pořádku", jsou pro daný stav obvyklé/neobvyklé, ohržují zdravotbí stav, nebo život pacienta apod.
Ale to nemá smysl, diskutuješ o testu, ktetý si ani nečetla, o práci zdravotníků, kterou znáš jen z jedné strany.
|
jentak | •
|
(8.5.2015 10:09:26) Vaiteo - když jsme u té práce zdravotníků, tak tam se mi zdáš poněkud mimo Ty. Takže pacient nepozná na vlastní kůži práci zdravotníků? Aha - tak to jo. On ten pacient je vlastně boží hovádko, který nechápe a když chápe, tak blbě, protože zdravotník to ví líp. Tak teď jsi to vysvětlila - už rozumím tvému postoji No nic - a že pak vše má dvě strany - a ono ne,někdy se hodí, aby to byla jen jedna strana.
|
Líza |
|
(8.5.2015 10:10:21) Jentak, neztrapnuj se. O práci sestry víš evidentně kulovy.
|
jentak | •
|
(8.5.2015 10:12:57) Lízo - bavíme se tady celou dobu jen o jedné situaci, ne o práci sestry jako takové. ale jestli se to někoho dotklo a vzal to osobně - tak to pardon - ovšem,jeho věc.
|
JaninaH |
|
(8.5.2015 10:23:32) Ať je to s prací zdravotní sestry jakem chce, dovednost porozumění psanému textu ke středoškolskému vzdělání, jak všeobecnému, tak odbornému, prostě patří. Ta sestra přece nebude jen stroj na píchání injekcí, ale taky občan, volič, budoucí rodič atd.
|
jentak | •
|
(8.5.2015 10:25:56) Janino - to máš samozřejmě pravdu -ale já taky neříkám nic jiného.
|
JaninaH |
|
(8.5.2015 10:33:24) Jentak, říkáš, vždyť jsi reagovala na mou reakci na Václavku, která tvrdila, že zdravotní sestra vzdělání, které se ověřuje v tom testu, nepotřebuje a neupotřebí.
|
Jahala. |
|
(8.5.2015 10:44:18) Milado, možná záleží na tom kolik toho v životě potom odelektrikaří ;-)
|
Monty |
|
(8.5.2015 11:46:13) Milado, no, on má svým způsobem pravdu, i když by se mu to nemělo říkat. Asi záleží na oboru, ve kterém se člověk pohybuje, ale mám fakt zkušenost, že i Němci, kterým jsem psala mail německy do německé firmy odpovídali zásadně anglicky. Nebýt toho, že moje matka žije s Rakušanem, němčinu jsem v životě v podstatě nikdy k ničemu nepotřebovala.
|
Monty |
|
(8.5.2015 12:12:31) Milado, njn, co člověk, to názor. Já používala angličtinu i na veletrhu ve Frankfurtu, nikdo tam nikdy německy mluvit nechtěl. Navíc němčina v Bavorsku je úplně jiná němčina než, dejme tomu, ve Vídni; v tomhle má "basic English" výhodu, je všude na světě stejná.
|
Žžena |
|
(8.5.2015 13:29:40) Monty, "obyčejnou" němčinou se taky domluvíš ve Vídni, v Bavorsku i v Sasku. Zas z toho nedělej drama Můžou šišlat, ale dorozumíte se. A s tou "basic English" se ve Skotsku, Walesu nebo na Jamajce taky můžeš opotit až na zadeli Přijde na to, koho potkáš. V zásadě, svět patří těm, co se nepoto... A my třeba máme čilé obchodní styky s Německem a část zákazníků aj prostě nemluví a basta. Ale ve Francii je to ještě mnohem horší, tam bez fj tlumočnice nevyjíždíme, obchodní styk v aj tam v podstatě pro nás nemá cenu.
|
Monty |
|
(8.5.2015 13:32:39) Žženo, nedělám z toho drama... jen píšu svůj názor na užitečnost němčiny. My se o tom dohadujeme i doma, takže mám trénink. Syn si nakonec vybral jako druhý jazyk ruštinu a muž to nese dost těžce.
|
Žžena |
|
(8.5.2015 13:33:45) Můj muž si taky vybral jako druhej jazyk ruštinu. Takže Tvýmu synovi by fandil, dneska je ruština už známka punku
|
neznámá |
|
(8.5.2015 13:40:02) Tady mají ruštinu na druhém stupni jako druhý povinný jazyk, už to nebude známka punku, už je povinná. Jedná se o obyčejnou základku, já je podezírám že měli málo učitelů AJ/NJ, zatímco ruštinářek měli dost, soudím dle věkového průměru učitelek na naší škole.
|
Monty |
|
(8.5.2015 13:56:48) neznámá, syn si mohl vybrat mezi NJ a RJ. Pro slabší žáky ještě nabízeli anglickou konverzaci, aby se nemuseli zatěžovat učením druhého jazyka. AJ mají od první třídy, což jsem donedávna netušila, že není na všech školách. A je to taky normální základka. Bude to kus od kusu.
|
Žžena |
|
(8.5.2015 15:02:29) Já jsem pro, aby angličtina začala klidně později, ale aby proboha byla s učitelem angličtiny. Moje dítě sice angličtinu bude mít od první třídy, ale z úrovně bych tloukla hlavou do zdi, bude je "učit" jejich běžná prvostupňová pančelka, co sama kloudnou větu v tomto cizím jazyce nevypotí Ale hlavně že se v první třídě naučí (samozřejmě se špatnou výslovností), jak se řekne ježek nebo jezevec, to jsou slova, která jsou samozřejmě základem každého rozhovoru v cizím jazyce, že jo.
|
* Liv |
|
(8.5.2015 15:06:33) ženo, mluvíš mi z duše, angličtiba v naší ZŠ je katastrofa, také učí paní učitelka třídní (výborná elementaristka, nikoliv jazykářka) moje dítě po první třídě bravurně ovládalo celou zologickou - želva, krokodýl, slon, opice etc. a pochopitelně nechyběl ani dinosaurus (proboha proč?!) ale říct si o džus a čaj jsem ho musela naučit, aby nepošlo žízní v hotelu s nápoji podávanými u baru
|
Monty |
|
(8.5.2015 15:12:51) To bude taky "kus od kusu". Syn měl AJ už ve školce - platila jim to tehdy městská část. V první třídě de facto dělali totéž, co v té školce: barvy, zvířátka, části oblečení. O čaj si říct taky neuměl. Teď je v šestce, takže celkem se učí AJ sedm let a i přes to, že v první třídě uměl tak tu zoologickou zahradu, mluví slušně a v AJ je schopný sledovat filmy/dokumenty i číst. Takže podle toho, co berou v první třídě bych asi úroveň učitele neposuzovala. Je tedy fakt, že měli na AJ od začátku jinou učitelku - angličtinářku, ne třídní učitelku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Filip Tesař |
|
(8.5.2015 13:44:26) Monty, na běžný domluvení se po Německu, Rakousku němčinu nepotřebuješ, na mezinárodní veletrhu určitě, ale některý firmy berou němčinu vedle angličtiny jako slušnej bonus a některý to i vyžadujou, nejenže část interní komunikace může probíhat v němčině, ale hodně jde o písemný materiály v němčině; co se hodně počítá, je oborová němčina.
Jinak kdo by chtěl dítěti darovat k angličtině slušnej bonus, ať ho dá někam na maďarštinu Maďarsko je a budeš pro nás významnej trh, jazyková vybavenost Maďarů je dost slabá a Maďaři u nás žijící to nedokážou pokrejt, nehledě na to, že už jich sem moc nejde.
|
Monty |
|
(8.5.2015 13:50:29) Filipe, bonus je každý jazyk navíc (vedle angličtiny). Opravdu dost záleží na oboru, kterému se věnuješ. Můj syn má na jazyky nadání - na rozdíl od matematiky - a myslím, že pro něj je nejpraktičtější umět jeden germánský, jeden románský a jeden slovanský jazyk. Je to nejlepší základ pro další práci s jazykem v rámci Evropy. Takže s kombinací angličtina, ruština a francouzština se nebojím, že by neměl dostatečný bonus do budoucna.
|
Filip Tesař |
|
(8.5.2015 14:06:10) Jo, tahle trojkombinace je určitě dobrá, to bych chtěl taky
Ještě ho v tom románským jazyce nauč psát gotický povídky barokně košatým slohem a bude to přímo klasicistní klasika.
|
|
|
|
* Liv |
|
(8.5.2015 14:12:59) MOnty, asi toho o basic english moc nevíš, když se ti zdá všude stejná... některé lokální dialekty - třeba deep south v USA jsou fakt nářez
s hoch deutsch se ve světě vzdělanejch lidí domluvíš po celým německu a no a ten zbytek nějak dáš...
dialekty má každej jazyk, ne že ne
|
Filip Tesař |
|
(8.5.2015 14:14:28) Jo, třeba slovinština jich má ke třiceti, některý jsou takový protipóly, že spisovná slovinština je pro ně takový esperanto...
|
|
Monty |
|
(8.5.2015 14:41:33) Liv, tak já především netvrdím, že v angličtině neexistují dialekty. Psala jsem, že angličtina, kterou se učí lidé s jiným rodným jazykem, je prakticky všude na světě stejná.
|
* Liv |
|
(8.5.2015 14:58:27) Monty,
i němčina, kterou se učí lidé s JINÝM RODNÝM JAZYKEM je prakticky stejná všude na světě. Němčina pro cizince se všude vyučuje jako Hochdeutsch, nikoliv bavorský dialekt či platt
|
Monty |
|
(8.5.2015 15:03:39) Liv, to jistě, ale pak je otázka, proč se učit němčinu a zároveň angličtinu, když se s Němcem (Rakušanem, Švýcarem...) domluvíš spíš angličtinou "pro cizince" než Hochdeutsch. Je to čistě moje zkušenost - netvrdím, že má univerzální platnost. Z mého pohledu mi němčina na nic nebyla/není, což neznamená, že to někdo jiný nemůže vnímat jinak.
|
|
* Liv |
|
(8.5.2015 15:11:54) Monty, já to vidím jinak. Ovládám oba jazyky a oba jsou mi ku prospěchu. Německo je náš nejbližší soused a je dobré umět se domluvit. V Německu se v akademickém prostředí (doplň event obchodní či jakékoliv jiné obsahující vzdělané lidi) anglicky domluvím v pohodě , ale chtít řešit něco anglicky v autoservisu ne venkově či v zapadlém penzionu...o nákupu ani nemluvím
PS: můj brácha má hodně dobrou práci u německé firmy, ačkoliv všichni jeho němečtí kolegové i šéfové anglicky vládnou velmi dobře, kdyby německy neuměl, to místo by prostě nedostal, o tom nebyla žádná diskuze, vnitrofiremní jednání se vedou německy, anglicky si může mluvit se zákazníkama...
|
|
Monty |
|
(8.5.2015 15:19:32) "...ale chtít řešit něco anglicky v autoservisu ne venkově či v zapadlém penzionu...o nákupu ani nemluvím"
Liv, tuhle zkušenost mám s francouzštinou. Ale beru to jako motivaci naučit se v tom jazyce alespoň to nejnutnější - zas tak často člověk do Německa obvykle nepřijede, aby musel zvládat číst Schillera v originále. Bude to samozřejmě hodně dané oborem, ve kterém pracuješ. Ovšem u syna zrovna nepředpokládám, že by někdy pracoval v nějaké nadnárodní společnosti, zvlášť ne s německým vedením. Z něj by každého Němce kleplo.
|
* Liv |
|
(8.5.2015 15:25:39) MOnty,
istě, stejnou zkušenost mám s francouzštinou, taky se španělštinou, taky v itállii, jediný místo, kde se domluvíš anglicky i s hlídačem na skládce odpadků je dle mé zkušenosti norsko
|
|
|
Lady V. |
|
(8.5.2015 16:04:40) Nemecky mluvici narody jsou navic velmi konzervativni a jiny jazyk casto odmitaji, i kdyz ho ovladaji. Hlavne v technickych odvetvich je to patrne a manazeri velkych firem s sedmimistnym rocnim obratem v eurech trvaji pri obchodnich jednanich na nemcine.
|
Monty |
|
(8.5.2015 16:06:15) Lady, tak technické obory mému synovi rozhodně nehrozí. Myslím, že udělal dobře, když si vybral ruštinu.
|
Lady V. |
|
(8.5.2015 16:07:05) S rustinou se rozhodne neztrati, ted je sice trochu tezko po pesine, ale az nebude Putin, bude rustina zase na dracku
|
* Liv |
|
(8.5.2015 16:35:07) Rusů je plná Praha, třeba po doktorech, co umí dobře rusky je velká poptávka. Rvu si vlasy, že jsem ruštinu v roce 1990 (po 5 letech učení) vypustila z hlav
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2015 13:09:47) Milado, dvě z mejch dětí němčinu na gymplu vcelku úspěšně odignorovaly. Ten starší teda zřejmě umí docela rozumně, ale nenávidí ten jazyk a nechce ho používat. Koneckonců v jeho oboru s angličtinou vystačí výborně, navíc umí i trochu japonsky. Ten mladší neumí nic moc, taktéž ho to jako jazyk vůbec neoslovilo. No a holka měla němčinu jen tři roky na základce, pak jim na gymplu dali příkazem francouzštinu (do tý se zamilovala a jde jí to). V posledních letech jsem se v Německu vždycky dokázala dorozumět anglicky, a ta troška, co si pamatuju z němčiny, mi na přečtení vývěsek bohatě stačí.
|
Lída+4 |
|
(8.5.2015 13:40:18) Milado, u nás ta volba nijak zvlášť dobrovolná nebyla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Filip Tesař |
|
(8.5.2015 10:29:38) "Ta sestra přece nebude jen stroj na píchání injekcí, ale taky občan, volič, budoucí rodič atd."
Ó, rozume mocný!
|
|
|
|
|
Vaitea |
|
(8.5.2015 10:23:40) Vaiteo - když jsme u té práce zdravotníků, tak tam se mi zdáš poněkud mimo Ty.
Vzhledem k tomu, že pracuji ve FN a učím na LF bezmála 30 let, myslím, že nejsem. Mimochodem učím i sestry v bakalářském směru ošetřovatelství a fyzioterapie. Zkrátka, pracuji s nimi denně.
|
jentak | •
|
(8.5.2015 10:25:06) Aha - takže teď už to chápu, bereš to osobně
|
Líza |
|
(8.5.2015 10:26:28) Možná to nebere osobně. Možná prostě pozná neinformované kecy.
|
jentak | •
|
(8.5.2015 10:27:19) A možná to bere osobně.
|
|
Vaitea |
|
(8.5.2015 10:31:15) Asi tak.
|
|
|
Faidra Lannister |
|
(8.5.2015 10:27:38) Poznat, ze nekdo mele kraviny, nemusi znamenat brat to osobne :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(8.5.2015 10:18:09) jentak, nic ve zlém, ty podceňuješ práci celkem kde koho.
|
|
jentak | •
|
(8.5.2015 10:22:12) Tante - ale kdepak, to je chybný závěr. A to zřejmě proto, že o skvělé odborné práci nikdo nepíše oslavné články, protože to je normální a očekávané, ale pokud je něco blbě, tak o tom se mluví.
|
Tante Bante |
|
(8.5.2015 10:44:48) To není závěr. To je pozorování.
|
|
|
|
|