Persepolis |
|
(15.9.2015 16:09:05) Dceru jsem měla na osmiletém gymplu a řekla bych, že to asi bylo náročnější než na běžné základce. Hlavně děti tam byly celkově víc soutěživé a ambiciózní. Určitě tam byl větší tlak na úspěch než na základce. Je otázka co komu vyhovuje, protože ono to v budoucnu, až tolik neznamená. Podle dcery měli studenti 8letého a 4letého ročníku u maturit obdobné výsledky a podobné úspěchy při přijetí na VŠ. Takže ten rozdílný přístup prvních 4 let se v dalších 4 letech srovnal. Znám holku, která litovala toho, že na 8-letý gympl šla, neboť se svým salámistickým přístupem si tam připadala jako outsider.
|
KO | •
|
(15.10.2015 20:44:28) omlouvam se, ale to se vazne neda, zakladka, do které chodi tvůj syn je absolutni prumer - spise podprumer... co se kvality výuky tyka... to, ze spousta deti z vasi skoly neodesla na gymnazia je zejména tim, ze deti, které prijimacky delaly, se na gymply nedostaly... a jaka jsou kritéria posouzeni kvality skoly... co se tyka ,,zakladek,, - tak pro většinu jsou to tato
- uspechy v logických olympiádách - uspechy v jazykových soutěžích - uspechy v matematických olympiádách - uspesnou prjeti zaku na ,,kvalitni,, stredni skoly
bohuzel musim souhlasit s názorem, ze ti je lito, ze se syn nedostal... ono to v podstate odrazi i tu skutecnost, ze zde prezentujes ,,syna,, vždy v obrazu ,,svém,, - nikoli jak je vniman pedagogy a spoluzaky...
|
Monty |
|
(15.10.2015 20:49:55) KO, moc to nechápu. Syn se nikam nehlásil. Z těch, co se hlásili, se myslím dostali na 8G skoro všichni. Jeho školu hodnotím podle toho, jak vyhovuje mně. Na žádné žebříčky úspěšnosti škol jsem se nedívala, nebyl k tomu důvod. Ani nevím, že něco takového existuje. A pokud jde o názory pedagogů, to sice nevím, jak přesně myslíš, ale teoreticky je samozřejmě možné, že mi lžou do očí.
|
KO | •
|
(15.10.2015 21:17:00) Ano, použila jsem spatnou formulaci, omluva,…
Bylo to mysleno, tak, ze syn, ac jsi celou dobu ,,neusilovala,, o nic jiného, tak je nedelal, ale vime proc…
Co se tyka děti, které se na gymnazia nedostaly, tak nepisi pouze o tride tvého syna, ale celého rocniku, a to, jak ,,stavajiciho,, - tak rocniku i před a po synovi…
Další faktor je, ze ty jsi vždy presvedcena pouze o sve ,,pravde,, - jakakoli ,,meritelna,, data, te nezajimaji…
Coz si myslim, ze na téma kvality skol není korektni…
Ty jsi ,,salamista,, - není mysleno, jako urážka – pouze charakteristika, promin, ale tvůj syn musí byt v tomto po tobe – pravdepodobnost, ze by se to zmenilo, je minimalni…
Pokud ty nezavedes rad a pravidla, tak to jiné nebude… Otázkou je, proc by mel tebou byt zavedena, když ty po nich netouzis a neuznáváš je…
Po celou dobu ,,rodiny,, se jen litujes
- Jak ti chlapi ublizuji - Jak je malo penez - Jak je práce spatna - Jak nikdo nekupuje tve knihy - Jak je syn genialni a je nepochopeny… - Jak je matka hrozna…
Promin, za uprimnost, ale chtelo by to trochu sebereflexe…
Ono hodit jakoukoli myslenku ,,do eteru,, je sice fajn…
Ale…
Mozna by ta sebereflexe mela pozitivni dopad na spoustu věci, které te trapi a mohly by te posunout do predu… S pernamentnim hadanim a stylem ,,jsem v opozici a jdu vždy proti proudu,, to jiné nebude – sice příspěvky jinych ctes, ale timto konci, nikdy se nad nimi hloubeji nezamyslis…
Stále argumentujes nadprůměrnou inteligenci tvého syna – podle ceho tak soudis… ze ma nekdy dobře znamky… Ale na jake skole…
Pokud je nadprumerne inteligentni, proc si to nenecháš zjistit a nepracuješ s tim – nerozvijis to…
Zkus například nasledujii
- Otetovat intelineci mensou - Logicke olympiady - Matematicke olympiady - Turnaje sachy
Tohle jsi nikdy se synem neabsolvovala… Ver mi, ze ac uvidíš výsledky z mensy, zjistis sama, jaka je realita…
Další otázkou je, zda pokud by i nahodou tvůj syn byl prijat do mensy – jak s tim budes pracovat dal…
Ty nejsi ten ambiciozni typ, takze nebudes a to je skoda…
Ja také nejsem ambiciozni typ, ale mam OKP a k tomu prehnanou preciznost… syna nam nechala na zaklade doporuceni ze skolky testovat mensa jiz v peti letech – byl prijat, od te doby chodíme každý rok na ,,mereni,, - jen ze zajimavosti, jaky je progres…
Inteligence a clenstvi v mense není nejdulezistejsi, je to spojeno a dalšími faktory – peclivosti, pili, vuli, talentem, zdravym selskym rozumem a PRACOVITOSTI…
Me to na jednu stranu omezuje a stresuje – syn dela i vrcholove sport – k tomu ruzne podpurne aktivity – proc to delam…
Ne proto, ze bych z toho byla v orgasmu, ale proto, ze syna to bavi a mam blbou povahu, ve které beru jako samozrejmost dite rozvijet, podporovat a nekam vest…
Neber muj příspěvek jako odu na to, ze mam ,,nadprumerne,, inteligentni dite a myslim si, ze jsem lepsi matka nez ty – to tak rozhodne není… ber to jako namet k zamysleni, zda nahodou to, jak te vidi ostatní, nemůže byt pravdou…
|
Monty |
|
(15.10.2015 21:27:29) KO, hm, přiměla jsi mne k sebereflexi - opravdu přemýšlím nad tím, proč konstatování zní jako stěžování. Tím netvrdím, že jsem si tu nikdy nestěžovala, ovšem to, co píšeš, mne fakt překvapuje. Jo, knížky se v ČR prodávají blbě, bez reklamy ještě hůř - konstatování. Mám divnou matku - konstatování. Z čeho soudíš, že je to stížnost? Jestli si na něco fakt stěžuju, tak jsou to v 99% případů peníze.
K tomu ostatnímu - nějaké psychotesty se dělaly ve školce, testování v Mense jsem synovi rozmluvila. Moc tomu nefandím. Z čeho soudím na to, že je inteligentní - tak asi proto, že se tak jeví a lidi, co ho znají, to o něm říkají. Kdyby si to nemyslel nikdo jiný než já, nepřikládala bych tomu váhu.
|
KO | •
|
(15.10.2015 21:32:10) Ok, souhlasim s příspěvkem nekde vyse, vzdavam to… nemá to cenu…
Jedina uznavana a profesionalni celosvetova ,,organizace,, na iq je mensa… To není domenka, ale NEZPOCHYBNITELNY FAKT,,
Vsemi ,,odborniky,, - ale i laiky respektovana…
Ale ty ji nepotrebujes… ty ji neuznáváš…
Vždy byl prece testovan ve skolce…
Co dodat… hodne stesti a spokojenosti
|
Monty |
|
(15.10.2015 21:36:01) KO, tedy ty máš fakt zajímavý způsob uvažování, to se musí nechat.
Nevidím důvod, proč dětem nechat testovat IQ. Jestli ho někdo vidí, ať si to klidně dělá. Pokud vím, povinné to není.
Dál už asi nemá smysl reagovat, protože cokoli bych napsala, přebreš si zjevně úplně jinak...
|
KO | •
|
(15.10.2015 21:58:26) Monty, nikdo detem prece iq testovat nechat nemusi…
Sama od sebe bych to také s největší pravdepodovnsti u syna nedělala – nevidela bych důvod proc
Daleko vice by me zajmaly testy studijních predpokladu
Ja pouze reagovala na tve dlouhodobe příspěvky, ze syn je vyjimecne chytry – nadprumer… proto jsem se ti snažila ukazat, ze to je POUZE tvůj NEOBJEKTIVNI názor, který nemas NICIM podlozeny…
Tak jako vice tvých nazoru a myslenek…
Ale souhlas, ty se s nikym a nikdy v nicem neshodnes o))))
Hezky vecer vsem, musim bezet, muz prave odlozil sklenicku a musim ji jit narovnat o))))))))))))))
|
|
|
|
Inaaa |
|
(15.10.2015 22:35:42) Dcera se naopak inteligentně nejeví, v pubertě už vůbec ne, po měsíci školní docházky už stihla vyfasovat ředitelskou dutku, v Mense je už navždy, po přezkoušení z dětské, a nějak nevím, kde mám to její IQ hledat, protože zejména nyní bych byla horsi než Koranda vůči ní...:-(
|
|
|
KO | •
|
(15.10.2015 21:52:57)
Obsedantně kompulzivní porucha, mam to castecne a jeste kombinovane s nekterymii autistickými znaky
U me to je
- Věci na svém miste – kazda věc mas ve místo – na miliment o)) - Rad a systém – pevna pravidla – dokonale planovani o)) - Prehnana peclivost – kominky ve skrini,… o)) - Touha po ,,dokonalosti,, - vse aby fungovalo – sto procentni vykon – muj vlastni– například v praci o)) - Nesnasim a neumim se vyrovnat se změnami… - Strach se spiny – voziky v obchodech,… - zdrava spina – například bahno mi nevadi… - Nerozhodnost – jiz rok ,,analyzuji,, veskera vybrana gymnazia – statistiky, uspesnost u maturit, uspesnost prijeti na vysoke skoly, reference zaku a rodicu – představa, ze bych mela vybrat pouze na zaklade dne otevrenych dveri je nemyslitelna o)) - Kontrola provedenych věci – zda jsem vypnula zehlicku – klidne se i dvakrát vratim domu zkontrolovat… - Produkty nakupuji pouze v sudem poctu – lichy nesnsim o)) - Strach ze zmen – například změna oblíbeného vyrobku… - Puntičkářství - Obscese – nesnasim cedulky na obleceni, vim, ze je nesmim strihat cele, protože se povoli sev, stejne musí ryc a pak si alespoň svadlena vydela o)) - Prehnanane nároky – musim delat vždy to, co MYSLIM, ze je nejlepší, neumim polovit nebo věc nedokoncit - Pocit, ze se musim stále zdokonalovat a vzdělávat – pocit menecenosti, ze nejsem dost dobra – ve vsem , co kdybych potkala nahodu potkala elisku ¨haskovou coolidge nebo stephena hawkinga a byla za blku o)))))))))))
Proste to je hnus o))
U me je to vrozene a se stresem se to stupnuje – takze představa, ze syn ma nejaky potencial a ještě ho ,,to bavi,, a ja proto nic nedelam neprichazi v úvahu… o))
Ovšem vtipne je, ze mam také nadprumern iq – takze jak je na nazornem priklade – me videt, nic to neznamena…
Neboť kdejaka ,,zdrava,, - ,,delnice,, je na tom daleko lepe nez ja a je stastnejsi – coz ig nezarucuje
Lekama se to necha utlumit – u me, ale nakonec jsme se domluvili, ze jedu bez nich – pro okoli je to vtipne a ja z toho ,,umiram,, o))))
|
|
|
. . |
|
(15.10.2015 21:59:15) KO, co se týká toho IQ: odhaduji dle toho, co tu leta čtu i podle toho, co jsme se mohli vidět za Montysyna práce, a i tak trochu že je možná po rodičích, že ten chlapec by opravdu nad 130 zaškrtal. To, že mu chybí další vlastnosti, aby své nadání lépe zhodnotil, to Monty nikdy nepopírala, naopak. Jinak máš v mnohém pravdu (nevím jak ta konkrétní zš, nevím která to je, i když bych to asi dopátrala, ale obecně je podivné, že nejen Monty je jiná většina, ale že i jejich zš je jiná, než většina), ovšem další věci... no nemá to smysl zase dokola vše psát a dohadovat se. Jen k tomu iq, to nejspíš je.
|
Monty |
|
(15.10.2015 22:02:21) Slupko, problém je v tom, že jsem nepsala o tom, že je jeho škola JINÁ NEŽ VĚTŠINA, pouze jsem v konkrétních případech reagovala na to, že se tam to či ono neděje. Pokud to tedy mohu ze svých zkušeností posoudit. Plus jsem tu minimálně jednou psala, že na netu má hodnocení špatné ("nevyhovující spolupráce s rodiči"), ale mně osobně právě to, co se škole vytýká, naprosto vyhovuje. Tu ZŠ jsem sem už taky psala, když na ni chtěl někdo názor - ZŠ V rybníčkách.
|
|
KO | •
|
(15.10.2015 22:25:14) Slupko, souhlasim, muj příspěvek byl myslen tak, ze když si rodic pouze mysli, ze je dite naprumerne inteligentni – tak dokud to není ,,zmapovano,, - nechci pouzit zmereno, tak to není relevantni…
Nerikam, ze s. takovy není, pouze rikam, ze i kdyby to tam bylo, tak s monty povahou se na tom nic nemeni… Není obetava a je v ramci moznosti spokojena, hlavne at se od ni nechce nic navíc… Takze tak…
Jinak o skole mohu mluvit – znam ji osobne, kolegyne dcera chodi se s. do tridy a svagrova tam uci… Hezky vecer o))
|
Monty |
|
(15.10.2015 22:30:17) KO, jak - relevantní? Jsem celkem pragmatik, takže mne víc než papír zajímá praxe. Sám o sobě je každý papír k ničemu. Neptám se lidí, jaké mají papíry a na co, ale - jak stojí v Bibli - snažím se stromy poznávat po ovoci.
Mmch., jestli má tvoje švagrová se synem nějaké problémy, ke mně se to nedoneslo.
|
KO | •
|
(15.10.2015 22:45:26) Monty, slovo relevantni ti asi vysvětlovat nemusim…
Doopravdy uz muj poslední příspěvek…
papir je k nicemu – uspesny a stastny zivt nikomu nezaruci
papir je k nicemu – na druhou stranu pro me ano, jakekoli talentovane ci nadane dite je pro me zavazek – svým zpusobem je to ,,dar,, - který se bud bude ci nebude rozvijet, jenze k tomu je potrebna ta pile – nejen ditete, ale i rodice
to, ze tvůj syn nerespektuje a neuznava pravidla je i tvou ,,zásluhou,, - je v tom vychovavany – rozhodne by dite nemelo prijit o svou osobnost, mělo by byt individualitou, ale ve vasem pripade je to uz za hranici a spadlo to do nerespektovani pravidel a aroganci, ona diskuze k tématu je vždy prinosem, ver tomu, ze kdyby ve skole chtěl diskutovat pouze o probirane latce bylo by to také jiné, nez ze se dohaduje a handrkuje s kazdym a o vsem
v tvem pripade je doopravdy papir k nicemu, neboť by si s tim dále nepracovala… ty totiž také nic a nikoho nerespektujes vždy vse jen negujes a jsi v opozici
co se tyka ovoce a stromu, v ,,horni,, slupce souhlasim, ale ja na rozdil od tebe vidim i tu spodni, ty vidíš jen to jedno jablko pod či na strome – hezke, zrale a sladke
jenze ja vidim kos plny jablek, kde najednou to ,,jedno,, - předtím vyjimecne jablko se muze stat jablkem promernym nebo podprumernym – vzdyt vedle na strome mohout byt ta stejna jablka ještě hezci, vetsi, zralejsi a sladsi…
|
Monty |
|
(15.10.2015 23:03:48) KO, no, ocenila bych, kdyby si učitelé stěžovali mně a ne svým švagrovým. Že chce rozebírat kdejakou blbost samozřejmě vím, ale od něj.
S papírem máš pravdu, nepracovala bych s ním, protože mám v tomto směru zcela odlišný názor od toho tvého.
|
KO | •
|
(15.10.2015 23:25:19) Monty, za celou dobu prispevku jsem nenapsala, ze si svagrova na tvého syna stezuje nebo zda ho se mnu analyzuje
Se svagrovou o tvem synovi nemluvim – není proc – zijeme si kazda svůj život se svou rodinou a svými starostmi a radostmi I kdyby nahodou se mnou o jakemkoli diteti mluvila – coz by se nestalo – je profesional a respektuje eticky kodex, tak ja bycch ji nikdy neuvedla do situace, ze bych ji kompromitovala Další věc je, ze by mi prislo zbabele vytahovat takového informace na veřejnost… Toto není muj styl…
Pouze jsem napsala, ze skolu znam osobne, kolegne dite tam chodi a svagrova uci – tato informace byla napsana, nic jiného…
Byla napsana z duvodu, aby bylo mozne vydedukovat jak ,,hluboko,, skolu znam, někdo napise například skolu znam a ve finále to znamena, ze jedna pani povidala…
Doopravdy se svet netoci pouze okolo tebe o))
Opet jsem porusila pravidlo posledního prispevku, ale vytaci me, když kdokoli – v tmto pripade ,,nehraješ,, fair play
|
Monty |
|
(16.10.2015 8:51:00) "...tak ja bycch ji nikdy neuvedla do situace, ze bych ji kompromitovala Další věc je, ze by mi prislo zbabele vytahovat takového informace na veřejnost…"
KO, ale přesně to jsi udělala.
Mimochodem, tvoje reakce je přímo učebnicový příklad toho, jak je "papír" sám o sobě vcelku nanic - rozpoutáš osobní debatu, kde mne přímo jmenuješ, řešíš v ní moje dítě a pak na to reaguješ slovy "nemysli si, že jsi pupek světa". To si opravdu nemyslím, jen umím rozlišit osobní invektivy od obecného hovoru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KO | •
|
(15.10.2015 21:18:31) zaroven se omlouvam, za tu hroznou cestinu, mam fran. klavesnici - korektury a odesel mi displej s klavesnici - zítra jdu kouit novy o)
|
|
|
|