margotka78 alias shit-roller |
|
(4.2.2016 8:43:17) U naší dcery je zatím brzy soudit, jak to bude, ale nosí pochvaly a v žákovské má od začátku roku tak max tři dvojky ( horší známku nikdy nepřinesla). Přesto ale, i pokud jí to vydrží, už jsem to tu psala, na gympl nepůjde. Jen přes moji mrtvolu. A navíc ona stejně nebude mít takové zájmy. Ji zajímají zvířátka, takže pokud by si vybrala veterinu nebo podobnou školu, tak je úplně zbytečné, aby šla po 5. třídě na gympl. U syna to bylo horší, ten není technickej typ, takže nehrozí bohužel žádná stavebka, strojárna ani elektrotechna.
|
zvířevdíře |
|
(4.2.2016 8:47:08) Tak zrovna pro veterinu je gympl celkem dobrý základ, ale klidně i čtyřletý, samozřejmě.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.2.2016 8:48:55) Jenže ona sní už o střední veterinární. Asi 20 km od nás je vyhlášená. No nic, ono je stejně brzy. Taky ráda čte, tak třeba bude knihovnice. Ale gympl se jí opravdu budu snažit rozmluvit. Zatím teda myslím, že nebudu muset, že bude mít rozum
|
magrata1 |
|
(4.2.2016 9:03:05) Ono pak záleží, jestli chce dělat veterinářku nebo ošetřovatelku zvířat. Pokut veterinářku, volila bych každopádně gympl. U nás na gymplu jsou i ve 3. a 4. ročníku semináře pro ty, co se budou hlásit na medicínu a veterinu- matika, fyzika, chemie zaměřené na to, co budou na těchto školách potřebovat. Takže představa, že se levou zadní dostane z veterinární SŠ na veterinu na VŠ je celkem lichá.
|
mrakova |
|
(4.2.2016 9:06:39) Já bych veterinu vůbec nedoporučovala. Známá má dceru a říkala mi, že její dcera je v ročníku jediná, která se tím živí. Ostatní jsou mimo obor, nebyla pro ně práce. Veterinářů je velký nadbytek. Navíc ta známá je v Brně, kde je veterinární fakulta a v jejím rámci ještě veterinární klinika.
|
Lída+2 |
|
(4.2.2016 9:10:58) mrakova, a víš kolik je prumyslováků a neživí se tím.....dost.....a vůbec NIKDY to nedělali......na tu školu je nacpali kdysi rodiče, nebavilo je to.....
|
Monty |
|
(4.2.2016 9:16:58) Lído, však na ty víceleté gymply taky cpou děti rodiče. Páťák je dost malej na to, aby se dokázal sám rozhodnout, co bude nebo nebude dělat za osm let, pro dítě je to nepředstavitelný časový úsek. Ani v devítce většina dětí neví, co chce jednou dělat.
|
mrakova |
|
(4.2.2016 9:21:53) Monty - přesně, řada dětí to neví ani v 18. Jak by taky mohly? Většinou je směrují rodiče. Jak může třeba někdo v 15 letech vědět, že chce jít na strojní fakultu nebo elektrofakultu. Ti, kteří to vidí u rodičů, tak možná ano. Já chápu, že dítě chce být učitelem, lékařem apod., s touto prací se dokáže ztotožnit a asi si představí, co ta profese obnáší. Ale pokud mu řekneš název nějakého oboru na VŠ, tak podle mne vůbec nemá představu, co by tak mohl dělat. Tam potom podle mne zasahují hlavně rodiče. Děti by ani nevěděly, že nějaká víceletá gymnázia existují, to je také na rodičích, kteří zjišťují a sondují a děti k tomu vedou. Ona je celá základní škola hlavně o úsilí rodičů, jak děti vedou apod.
|
|
Kahlan+5 |
|
(4.2.2016 9:40:20) Me dvě starší deti mají o své budoucnosti celkem jasno, u dcery se to ještě muže měnit, ale syn to ma rozhodnuté už par let, ma vybrané univerzity, kdyby dostal stipendium, nebo jiné, kdyby stipendium nedostal. Ma proste plán a jede podle nej...nevím, jak moc vyjimecne to je.
|
Renka + 3 |
|
(4.2.2016 10:29:56) Já jsem v těch 14 letech chtěla jít na gympl ale můj otec jasno měl, že mám jít na průmyslovku. Přesně podle argumentů, že z gymplu není člověk nic a po průmyslovce má nějaký obor. Průmyslovka technického zaměření mě vůbec nebavila a nakonec jsem šla na VŠ, kam by mě gympl připravil lépe a musela jsem se hodně věcí k přijímačkám doučit. Tak jsem se zařekla, že svoje děti nebudu cpát někam, kam nechtějí. Nejstarší si zvolila možnost zůstat a rozhodnout se v deváté třídě, respektovali jsme ji. Prostřední je na prvním stupni, ale má jasno o svém budoucím povolání a ta na 8G moc chce. Já bych jí to nejradši rozmluvila kvůli té komplikované dopravě, ale taky jí nechci její sen kazit. Jestli se tam ale dostane, bude to komplikace pro celou rodinu, byla bych radši, aby 8G vůbec neexistovaly nebo jen pro vyjímečně nadané děti. Za nás 8G neexistovaly a z těch mých chytrých spolužáků na ZŠ jsou úspěšní lékaři, vědci, technici, nikomu neexistence víceletého gymnázia neuškodila.
|
|
|
nordica |
|
(4.2.2016 16:01:55) Kahlan, je dobře, žes se dala Váš příklad , u nás to bylo úplně stejné. Syn si jel podle svého plánu a má to štastný konec
|
|
|
|
ALena | •
|
(4.2.2016 9:22:18) "Páťák je dost malej na to, aby se dokázal sám rozhodnout o osmiletem gymnaziu," zacina mi to dost pripominat neustale omýlanou hlasku Mrakove "chlapec patri na prumyslovku".
|
|
Lída+2 |
|
(4.2.2016 9:23:03) Monty, můj mladší syn tam je, protože od třetí třídy nemluví sám o ničem jiným......já ani nechtěla aby šel, prostě si zkusil jít udělat přijímačky, když chtěl.....
Starší tam je, že by stejně měnil školu......a holt si udělala ty přijímačky.....dostal se a je spokojený.....
|
magrata1 |
|
(4.2.2016 9:34:49) Moje pětiletá dcera už teď má jasno- ptala se mě, jestli je jako ta základní škola nutná, že by šla radši na gympl. Prostě je velmi ambiciózní, ta na ten osmiletý gympl bude chtít jít. A nikdo ji tím nekrmí, jen slyší, co lidi kolem povídají. Takže sice většinu dětí na osmiletý gympl šoupnou rodiče, některé se tam ale derou samy. (podotýkám, že nejsem příznivcem 8G a starší dvě dcery na něm nebudou)
|
|
|
Lída+2 |
|
(4.2.2016 9:28:39) Monty a ještě něco.....ale oktávě už většina ví......a hlavně se neumí tak dobře flákat......
Syn mladší mi občas říká: ..." flákat se na Zš, nebo se občas učit na gymplu....aspoň už to umím se učit.....kámoši ještě ne(myslí ty ze základky)"
A staršímu odešlo pár lidí na jinou školu.....protože rodiče nechtěli ,aby proflákali 4roky na zš......takže 2 kluci jsou na zmiňované prumce......mají najednou vyznamenání.....a štve je ten přístup spolužáků co jsou zvyklý ze Zš, NIC nedělat.....
|
mrakova |
|
(4.2.2016 9:32:38) Protože jim to Lído rodiče vstloukáte do hlavičky. Musíš na gymnázium, přece se nebudeš flákat na ZŠ apod. To děti samotné ze své hlavy nemají. Budují to v nich rodiče.
|
|
mrakova |
|
(4.2.2016 9:32:38) Protože jim to Lído rodiče vtloukáte do hlavičky. Musíš na gymnázium, přece se nebudeš flákat na ZŠ apod. To děti samotné ze své hlavy nemají. Budují to v nich rodiče.
|
Lída+2 |
|
(4.2.2016 9:40:33) mrakova, kdo mu to vtloukal......třídní? Těžko, jak to chodí opravdu na Zš, jsem zjistila pořádně poslední 3 roky co tam chodí kamarádky dcera a mám to z první ruky....... Takže před 7lety kdy jsem uvažovala o gymplu jsem měla zkreslený obrázek.....
On vidí, že přijede ze školy a jeho bývalí spolužáci sedí u PC a paří hry a paří je ještě, když on už jde spát....to mu nemusí nikdo vtloukat do hlavy...to je viděl
A jinak znalosti 4G a 8G.....podle profesorů, propastný rozdíl, chybí jim základy, kde čeho....ze Zš......proč asi hluk ve třídě, nezájem.....všech....učitelů a žáků a rodičů s tím něco dělat.
20let se mluví o změně školství....a co se změnilo.....NIC......
A moje mladší dítě se dostalo na gympl poprvé o jarních prázdninách po první třídě(já ho tam neposlala vzalo ho tam hlídání, nadšený......myslím, že tam poprvé se nahlodal a a od třetí o ničem jiným nemluvil)
|
|
susu | •
|
(4.2.2016 9:53:23) jenže mraková, pokles kvality učění je na druhém stupni v naší škole opravdu znatelný.
|
Dana |
|
(4.2.2016 10:03:56) Mraková, jasně, že jim to vtloukají do hlavy rodiče, protože chtějí pro děti co nejlepší vzdělání. Ale nejen rodiče, ale i kamarádi. Jeden kluk se tam přihlásí a jeho kamarád tam chce pak jít také. To jsem zažila vloni, potíž byla, že se tam nakonec dostal jen ten kamarád, který tam původně ani nechtěl jít.
|
|
|
|
|
X__X |
|
(4.2.2016 9:34:10) však na ty víceleté gymply taky cpou děti rodiče. Páťák je dost malej na to, aby se dokázal sám rozhodnout, co bude nebo nebude dělat za osm let, pro dítě je to nepředstavitelný časový úsek. Ani v devítce většina dětí neví, co chce jednou dělat.
jak který děti. holka měla spolužačku, nejlepší kamarádku a ta si někdy na přelomu třetí/čtvrté třídy vybrala gympl s rozšířenou výukou jazyků, na který chce chodit. byl blízko škola, ona kolem něj občas chodila, tak si tam počkala na studenty a vyzpovídala si je a moc je líbilo, kolik se tam učí jazyků. dílčí problém, který jí tedy unikl, byl ten, že se jednalo o gympl šestiletý, nikoli osmiletý. takže v pětce si našla náhradní řešení a vybrala si osmiletý gympl, který zároveň má i šestiletou výuku v cizím jazyce (prostě chtěla se dostat na 8G, a potom udělal přijímačky na jejich 6G). tam se sice nedostala, nicméně o dva roky později se přihlásila na ten původně vybraný 6G, dostala se tam a spokojenost z ní přímo sálá do dálky (teď je jakoby v devítce). tuhle jsem jí potkala na nějaké akci základky, zavedla řeč na její gympl a ona byla nadšením bez sebe (ano, pravda a taky šťastná, že si nemusí vybírat, co by v životě ráda dělala, protože má na rozmyšlenou ještě 4 roky času, než se bude hlásit na vejšku).
a moje holka taky na 8G chtěla jít sama, já ji tam rozhodně nenutila, ale ona tam chtěla jít právě kvůli té kamarádce (na 6G už s ní nechtěla, jazyky upřímně nenávidí).
|
|
Monty |
|
(4.2.2016 10:49:02) Šuplíku, prosím tě, kolik znáš páťáků, kteří vědí co chtějí a umí to nějak reálně domyslet? V tomhle ohledu jsou to malý děti. Samozřejmě, že je to rozhodnutí z větší/převážné části na rodičích.
|
Monty |
|
(4.2.2016 10:53:25) Šuplíku, no, když myslíš. Vymlouvat ti to nebudu. Mne teda představa jedenáctiletýho uvědomělýho spíš děsí, takže jsem ráda, že to ze svého okolí neznám a výrazně převažují děti, co jsou k tomu navedené od rodičů.
|
mrakova |
|
(4.2.2016 10:55:36) Já takové děti taky neznám. Většina z nich vůbec neví, co chce dělat nebo názory mění dle svých kamarádů. I když jdeš na tu technickou školu, na průmyslovku nebo na VŠ, tak často nevíš, co konkrétně budeš dělat. Jestli nějaké dítě řekne, že bude konstruovat mosty nebo bude architektem, tak stejně moc neví, co ta práce obnáší, pokud nemá někoho v roditě. Tu veterinu, učitelství, zubařství si dokážu přestavit, s tím se asi člověk v životě nějak setká, ale ty jiné obory to těžko.
|
Lída+2 |
|
(4.2.2016 11:02:30) mrakova, většina co dumá nad Vš už chodí na brigády.....a pokud se dostane do firem, má představu o práci....brigády mají o jarních ai hlavních prázdninách....klidně i pololetkách a velikonočních. Syna spolužák je po různých brigádách i o víkendu.....
Pravidelně se stýkám s XX 17 letýma a vím, že vystřídali tolik různých brigád.....až mě to překvapuje, navíc mají opravdu přehled.....
Rozhodně kdybych srovnala naší generaci v 17letech a tuto...v 17 letech, tak jsme proti nim byli zaostalá telátka......oni ty informace mají, my ty informace neměli......a oni to dokáží využit, vstřebat a zapamatovat.
|
|
Fren |
|
(4.2.2016 11:45:53) většina dětí je věrná kopie svých rodičů - slyší co slyší,ale i když tomu za mák nerozumí,tak to chtějí,protože ten odvedle to má taky.V tomhle se bohužel dospělí od dětí vůbec neliší!
|
adelaide k. |
|
(4.2.2016 11:50:20) Fren, chudáci děti ;-)
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(4.2.2016 10:56:23) Monty, třeba dcera mojí kamarádky o tom, že musí odejít po páté třídě na gympl mluví od školky, nechtěla, aby ji učila máma na druhým stupni. taky argument.....
Jenže ono něco se blbě posuzuje, Praha a jiná města v CR........kde je asi i víc Zš.....jiné kvality.....
|
|
Monty |
|
(4.2.2016 11:06:13) Šuplíku, a ty myslíš, že to dítě v pátý třídě má reálnou představu o tom, co ten gympl obnáší? Kde ji vezme? Nebo jaký má důvod tam jít? Čistě důvod "z jeho hlavy", ne nějaký podstrčený. Můj syn si myslel (tedy snad už si to teď nemyslí, ale shodou okolností mi nedávno manžel říkal, že si v devítce myslel o gymplu totéž a pak byl hrozně zklamaný) něco, co vůbec neodpovídá realitě. V pátý třídě možná ani to ne, to o tom vůbec neuvažoval. První jeho zmínka o gymplu byla až na druhém stupni.
|
|
|
|
Brita | •
|
(4.2.2016 11:10:19) Monty, trochu mě překvapuješ - kdyby se mi chtělo (a to se mi opravdu nechce), určitě bych dohledala diskuze (no možná nedohledala, necháváš je dost mazat), kde plamenně obhajuješ své přesvědčení, že páťák je schopen naprosto s přehledem rozhodnout o tom, co chce (včetně výběru školy), a že je potřeba na děti tohoto věku pohlížet téměř jako na dospělé.
|
Monty |
|
(4.2.2016 11:16:49) Šuplíku, on si ji nevybral "zodpovědně" - vybral si ji podle toho, kam si myslel, že půjde nejvíc kamarádů. Tedy podle toho, co pro něj v šesti letech bylo důležitý. To je to nepochopení ohledně rozhodování. Dítě se může rozhodnout už ve 4 letech, ale jen v rámci schopností/možností těch 4 let. A běžný páťák se zodpovědně rozhodnout o nějakém budoucím povolání fakt moc nemůže. Na to prostě nemá.
|
|
|
|
Monty |
|
(4.2.2016 11:14:44) Brito, některý ano, ale většina ne. Může se rozhodnout co chce, ale na základě aktuálních znalostí/vědomostí. Vědomost a informace o gymplu se mu v hlavě samy nenarodí.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.2.2016 11:17:07) No to je pravda. Já jakožto odpůrce gymplů, jsem syna na gympl rozhodně nenutila. Vtloukli mu to do hlavy na táboře. Máš samý jedničky, tak tam běž. A pak už jsem s tím nemohla nic udělat.
|
kosatka2 |
|
(4.2.2016 11:29:18) U nás na základce se o gymplech mluvilo běžně s učiteli během vyučování, učitelé nás tam sami lákali, nebo cepovali. Měli o nás fakt péči. Naše třídní dokonce i nutila děti, co nechoděj do skauta, aby se konečně někam přihlásily. O přestávkách kolovala taková brožurka s předměty a rozvrhy, co se který rok učí, kdy se jede na lyžák či výměnný pobyt, kdy je den otevřených dveří a tak. Sama jsem si víceletý gympl vybrala podle toho, že byl blízko, měl jednu pěknou učebnu a volitelně tam byl seminář dějin umění
|
|
|
|
Juldafulda |
|
(4.2.2016 11:17:44) No pokud půjde na přijímačky můj syn, tak to už je taková ta vlna babyboom a myslím, že bude mnohem větší nával a menší šance se na ten gympl dostat.
Libíku, ale to máš pravdu, ale o čem je život snad učí rodiče děti už od prenatálního věku ne? O přírodě atd. K čemu jsou potom rodiče. Pokud rodiče zavčas dítěti neukáží o čem život je, tak mu nepomůže ani gympl .
|
libik |
|
(4.2.2016 11:23:14) JuldaFulda, psala jsem o tom, že je dobré mít děti na gymplu v 15, kdy jsou děti na facky a celkem nic s nimi nezmůžeš.
A pak jsem psala o smyslu vzdělání, skutečně vzdělaných lidí aby pohledal, to není "o životě", je to schopnost třídit, srovnávat, kriticky myslet a udělat si názor, který umíš kvalitně obhájit.
|
*Hany |
|
(4.2.2016 11:25:51) Taky jsem trochu myslela na to, že přijímačky u dětí zvládnu v jejich 11 letech líp než pak v 15
|
|
|
|
Brita | •
|
(4.2.2016 11:21:15) Znáš většinu páťáků, nebo z jakého titulu zobecňuješ? Jestli to není tím, že u vás byl gympl aktuální již ve třetí třídě, kdy jsi psala, že gympl je synova jediná záchrana. Ta diskuze tady mmch pořád je.
|
Monty |
|
(4.2.2016 11:24:10) Brito, ty jsi jak Milada - když něco nějak vypadá ve třetí třídě, znamená to, že se situace nemůže změnit? Jo, o něm si to myslel každý, že půjde na gympl, možná i do té třetí třídy, stejně jako si ve školce mysleli, že nemá chodit na normální základku, že se tam nehodí. Šel na normální základku a situace se změnila, prostě se postupem času ukázalo, že není typ na klasické víceleté gymnázium. To je jako trestné nebo nějak morálně zavrženíhodné?
|
|
Federika |
|
(4.2.2016 11:31:08) LoraX, mně přijde 130/30 krásný číslo
|
|
|
|
Monty |
|
(4.2.2016 11:36:24) Šuplíku, tak zrovna o tomhle opravdu nepochybuju. Určitě jsem v životě udělala spoustu špatných rozhodnutí, myslela si něco, co si dnes už nemyslím, dokonce se za některé své názory a postoje v minulosti trochu stydím, ale to, že šel syn na normální základku považuju za správný. A dokonce považuju za správný i to, že tam zůstane.
|
libik |
|
(4.2.2016 11:39:37) A oni ho nevzali nebo se nehlásil? (Mívám tu přestávky)
|
Monty |
|
(4.2.2016 11:41:41) Libiku, přijímačky jsou až v dubnu.
|
libik |
|
(4.2.2016 11:42:08)
|
|
|
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 11:42:48) Monty, ale je základka a základka. Kamarádka má děti na ZŠ, která má velmi dobrou úroveň, skoro nikdo na gymply v páté a sedmé neodchází. Kolik odešlo na osmiletý gympl dětí ze školy, kde je tvůj syn?
|
Monty |
|
(4.2.2016 11:43:50) Brunhildo, tři děti ze třídy. Kolik z té druhé nevím, počítám že nějak podobně. Rozhodně se neslučovaly třídy kvůli tomu, že by jim půlka žáků odešla na 8G.
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 12:01:59) Monty, ale pak je normální, že tvýmu synovi (i tobě) ZŠ vyhovuje. Když ale odejde na gymply polovina dětí, fakt se ta úroveň znatelně sníží a bohužel i učitel je nucen (ač nerad) snížit úroveň požadavků :-(.
|
Monty |
|
(4.2.2016 12:08:30) Brunhildo, ona mu úplně nevyhovuje, ale nevyhovoval by mu ani gympl. Takže ve výsledku je to dost jedno.
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 12:13:49) Monty, jo, tak takhle nějak to cítím i u toho svýho sedmáka. Akorát na rozdíl od toho tvýho nevím, co s ním bude. Blbej není, ale strašně línej a vůbec v ničem neexceluje. Vlohy by na nějaký věci mél (talent to zas ne), ale nemá zájem se ničemu věnovat. A já nejsem typ, kterej by nad ním seděl s bičem a do něčeho ho nutil. Snad si nějak svou cestu najde.
|
Monty |
|
(4.2.2016 12:25:50) Brunhildo, to já nevím taky, co z něj bude. V sedmičce těžko předjímat. Jeho problém je v tom, že je línej pracovat, ale naopak není líný přemýšlet. Jenže to mu prostě ve škole způsobuje komplikace - do té třetí třídy to bylo celkem fuk, to pročučel z okna a i tak měl jedničky, ale ve chvíli, kdy dostal podnět k přemýšlení, nastaly potíže. Už na prvním stupni strávil dobu na písemku z matiky tím, že hledal vlastní postup. On ho sice obvykle našel, a samozřejmě byl šíleně komplikovanej oproti tomu, co se učili ve škole, ale logicky pak nestíhal. Na druhým stupni je to ještě horší v tom, že kromě matiky mají i fyziku, takže opět situace, kdy logicky řeší problémy a nějaký postup od učitele jde mimo něj. On vždycky přijde ze školy nadšenej, jak byl ve fyzice jedinej, kdo na něco přišel nebo si něco dokázal sám odvodit, ale při písemce je mu to platné jak vládní vojsko v Itálii. S tímhle přístupem by byl na gymplu úplně ztracenej.
|
Federika |
|
(4.2.2016 12:27:25) ehm, Monty, možná by ses divila Já mám jednoho takovýho doma, momentálně v posteli, teda
|
|
libik |
|
(4.2.2016 12:32:38) Monty, sorry, ale hledal šíleně komplikovanej postup při příkladu 9x12?
Mám dítě ve 4. třídě, vím co je obsahem učiva matematiky.
|
Monty |
|
(4.2.2016 12:37:09) libiku, já si to zpětně nepamatuju, matně si vzpomínám na nějaké násobení dvouciferných čísel, ale kdy přesně to bylo... viděla jsem na rodičáku písemky a mluvila s učitelkou, nějak do detailu jsem to opravdu nezkoumala.
|
|
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 12:37:47) Monty, tak to já mám opačnej problém - donutit svý dítě logicky myslet. On je se vším hned hotovej. Čím jednodušší postup, tím pro něj lip. Ten tvůj to sice ve škole snadný nemá, ale zase je kreativní a ten jeho přístup je náhodou fajn . U toho svýho doufám v to, že to v životě zvládne díky svýmu nadprůměrnýmu EQ .
|
7kraska | •
|
(4.2.2016 12:40:12) moje dite je taky se vsim hned hotove.....a v nasi "pripravne skupine" na deti stale rveme, aby si to po sobe na zaver kontrolovali, ale nikdy to neudelaji, honem se hrnou to odevzdat
|
|
|
|
|
|
|
|
ALena | •
|
(4.2.2016 11:55:10) "Kamarádka má děti na ZŠ, která má velmi dobrou úroveň, skoro nikdo na gymply v páté a sedmé neodchází. Kolik odešlo na osmiletý gympl dětí ze školy, kde je tvůj syn?" Ano zakladky jsou rozdilne, a nektere maji treba druhe stupne zamerene tak (treba matika, jazyk), ze maji nasobny previs do sestek. Ale o kvalite zakladky moc nevypovida samotne cislo "kolik se deti dostalo na 8G". Pokud jsou to treba 2 - je to tim, ze ta zakladka je tak dobra a deti tam zustanou? Nebo je to tim, ze ta zakladka je mizerna a rodice se vztahem ke vzdelani o ni nemaji zajem?
|
Juldafulda |
|
(4.2.2016 11:57:03) Jinak kamarádka má cílevědomou a chytrou dceru. Odchodila lepší základku v Pze a dostala se na jeden z nejlepších gymplů v Praze . Tak fakt nevím .
|
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 12:08:30) Aleno, moje zkušenost je taková, že z dobré školy ty děti (rodiče) nemají potřebu odcházet na gympl už v té pětce. Takže se ani na gympl nehlásí. Není to o tom, že by se nedostaly.
|
ALena | •
|
(4.2.2016 12:11:02) Pisu neco jineho - rodice se vztahem ke vzdelani si ji nevyberou - v prvni tride, u zapisu.
|
ALena | •
|
(4.2.2016 12:17:08) A obracene, kdyz ze tridy odejde 10 deti na 8g, znamena ot, ze je skola spatna- deti utikaji - nebo dobra, protoze si ji vyberou rodice deti s potencialnimi studijnimi schopnostmi ?
|
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 12:27:52) Aleno, někteří vybírají asi i rovnou podle úrovně druhého stupně, v mém okolí ale většina řeší primárně první stupeň. Chtějí dobrou učitelku, dobrý přístup a vybírají i podle toho, zda se známkuje nebo hodnotí slovně, čte se genetickou metodou nebo slabikuje,.. druhý stupeň se řeší, až to přijde. Ale je fakt, že mám ve svém okruhu více rodičů, kteří počítají s tím, že se v páté třídě dá jít na gympl nebo na školu s nějakým zaměřením.
|
Alena |
|
(4.2.2016 12:30:47) Presne tak. Kde mas dobry prvni stupen mas hodne odchodu na 8g, ale to neznamena, ze druhy stupen je spatny.
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 12:43:53) Aleno, tam, kde většina odejde na 8G, nemá logicky dost dobrejch dětí, aby udržela vysokou úroveň. Ta úroveň se opravdu snižuje s ohledem na děti, které na škole jsou. Těžko budeš mít na druhým stupni nejlepší děti s dvojkama a trojkama a zbytek čtyřkaře, co sotva prolezou. A neviděla jsem, že by někdo nechal své nadané dítě tam, odkud ostatní nadané děti odcházejí.
|
Alena |
|
(4.2.2016 12:58:01) Kdepak. Ze zdejsi jazykovky odejde dost deti - vyrovnavackama ty dobre doplni (v praze zas tolik 8g neni, pretlak je velky). Totez zdejsi matematicka, ta ma prijimacky a slusny previs. Pokud ma skola nejaky alternativni druhy stupen, take nema problemy.
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 13:09:36) Aleno, a kolik těch dobrých, s alternativním přístupem, je? Třeba pro mě by bylo jednodušší dát dítě rovnou na 8G s dojížděním, než na jinou ZŠ bez dojíždění. Kolem jsou sice ZŠ se zaměřeňím, ale kvalitě výuky na gymplu se teda nevyrovnají.
|
Alena | •
|
(4.2.2016 13:14:16) To je fuk kolik jich je. Ja to cely pisu jen proto, abych vysvetlila, ze posuzovat kvality ci nekvality ZS jen podle poctu prijatych na 8g je nesmysl.
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 13:22:31) Aleno, já to ale nepočítám na počet přijatých na 8G, ale počet těch, co odešli - resp., kdo na ZŠ zbyl. Většina ZŠ nemá přísun nadaných dětí, které by zalepily díru po těch, co odešly na gymply. Tím pádem úroveň klesne ať chceš nebo nechceš. Takže si fakt myslím, že když ze ZŠ třídy odejdou cca tři lidi, můžu předpokládat, že úroveň se nesníží. A pak nebudu nutně chtít dítě cpát na gympl. To jsem tím chtěla říct.
|
ALena | •
|
(4.2.2016 13:27:32) "Takže si fakt myslím, že když ze ZŠ třídy odejdou cca tři lidi, můžu předpokládat, že úroveň se nesníží. A pak nebudu nutně chtít dítě cpát na gympl." Tak takhle muzes uvazovat ve chvili, kdy znas prvni stupen. Kdyz o te skole nic nevis, predpokladat to nelze, protoze ta uroven mohla byt strasna uz na prvnim stupni, tri deti to nevytrhnou.
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 13:42:38) Aleno, to máš pravdu. Pořád je ale pravděpodobnost toho, že jsou na té škole jen slabé děti, docela malá. Prostě ne všechny děti se dostanou (a ne všichni rodiče je dávají) na školy s výbornou úrovní výuky na prvním i druhém stupni. Chytré děti jsou i na jiných školách. Když je škola vyhovující, děti (rodiče) nemají potřebu za každou cenu odcházet na gympl --> i na druhém stupni se úroveň drží. Když škola na prvním stupni úroveň nemá, rodiče se snaží dostat dítě pryč (chytré dítě se připraví na přijímačky i s horším základem ze školy). Asi bude jiná situace tam, kde je složité dojíždění jak na lepší ZŠ, tak na gympl, ale v Praze to většinou vypadá tak, jak píšu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(4.2.2016 12:30:56) Brunhildo, já jsem rozhodně vždycky vybírala školu na začátku jen podle prvního stupně, mám na něj specifický požadavky. A te´d mám děti na škole, která mi vyhovuje, vlastně by i můj páťák klidně zůstal.Fakt jedinej problém mám s tím, že tam nejsou tahouni, že se bojím,že by sny zlenivěl. Jinak by měl pohodičku, on i já
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 12:48:22) Federiko, to já taky. I proto moje starší děti byly na škole pouze s prvním stupněm, o druhý mi v první třídě vůbec nešlo. Třetí dítě je na jiné škole, opět výběr prvního stupně, který by vyhovoval našim požadavkům. Tato škola druhý stupeň má a teprve uvidíme, co bude (syn je ve třetí). Spíš ho ale vidím na ten gympl, páč mu připadá, že toho tam dělají zbytečně málo.
|
Federika |
|
(4.2.2016 12:54:34) Brunhildo, byť jsem teda asi příznivce gymplů atd, někdy se ale zamejšlím nad tím, jestli třeba není lepší "dělat toho míň",ale dělat to dobře.U nás na základce TO podle mě dělají dobře, mně se to líbí. Jen je tam možná víc trochu pomalejších dětí, kvůli kterým jsou asi ty nároky trochu bržděný. Ale je tam systém klid, nesoutěžení, spravedlivej a milej přístup a třeba kdybych měla dítě,který je samo o sobě ambiciozní v tom smyslu, že si samo bude vyhledávat úkoly a výzvy navíc, neřešila bych to. Jenže většina dětí se pak jen veze, zleniví, toho se obávám.
|
Brunhilda |
|
(4.2.2016 13:04:28) Federiko, o tom přemýšlím pořád. Jak to dělat, aby TO bylo dobře? Aby to děti bavilo, motivovalo, něco jim to přineslo..
|
Federika |
|
(4.2.2016 13:08:11)
Ten můj prostřední je dost závislej na tom, jestli ho něco zaujme nebo ne. Umí se rozsvítit, nadchnout nebo naopak viditelně rozčílit, že to bylo strašný, vůbec to nikdo neposlouchal, nepochopil ,nuda Snažím s emu vysvětlovat, že to se někdy stává, že v životě bude muset občas dělat i věci,který "nebaví", ale samozřejmě bych byla ráda, kdyby mohl dělat všechno s nadšením.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|