Ropucha + 2 |
|
(19.3.2016 12:04:36) Lexi, u nás také jen vybraní. Myslím, že jedno mé dítě také nepsalo, protože na rozdíl od druhého nic neříkalo a premiant v matice není, ale mně to tedy nevadí, stejně by asi nemělo valnou šanci uspět. Má dost příležitostí počítat v běžných hodinách a stejně je nevyužívá na maximum, tak holt žádný klokan
|
Lída+2 |
|
(19.3.2016 16:33:03) Anett + 2, myslím, že Klokan není úplně matika, je to spíš logika....a slovní úlohy.....takže třeba co já jsem si všimla vyniknou kolikrát i ty co mají s matikou jako takovou problém.
|
M@gd@ |
|
(19.3.2016 19:51:07) Lído, opravdu znáš někoho, komu nejde matematika, přestože má výborné logické myšlení?
|
Lída+4 |
|
(19.3.2016 19:58:01) Není to žádná zvláštnost. Takhle to mají dvě z mejch dětí.
|
M@gd@ |
|
(19.3.2016 20:12:16) To mě vážně zajímá. Pár studentů už mi rukama prošlo, ale ti slabí v matice měli i strašně chabé logické myšlení. Co Tvým dětem nejde? Nejde jim třeba násobilka? Nějak si to vůbec neumím představit.
|
Lída+4 |
|
(19.3.2016 20:17:09) Tak zrovna o násobilce to vůbec není Prostě je matika jako obor nikdy nezaujala, je jim místama až protivná, ale logický myšlení mají dost dobrý.
|
M@gd@ |
|
(19.3.2016 20:23:25) Dobře, tak násobilka by jim šla. To mám radost. Takže se jim třeba nechce řešit integrály. Nebo v jakém okamžiku (v deseti, patnácti letech nebo na VŠ?) začaly "mít s matikou problém"?
|
Lída+4 |
|
(20.3.2016 16:38:43) Víš co, já to teď už nijak neřeším, už delší dobu to považuju jen a jen za jejich problém - klukovi bude 27, holce bylo 18.
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(19.3.2016 20:23:36) Lído, aha, tak já nejsem žádný matematik a učitelům prostě důvěřuji, že vybírají studenty, u nichž mají pocit smysluplnosti. Nevím, podle čeho vybírají, to byla jen má dedukce, že dítě zápasící mezi dvojkou a trojkou asi není vhodný kandidát.
|
Delete |
|
(19.3.2016 20:38:30) Nně vůbec nepřijde správné, aby na Klokana někdo někoho vybíral...
Velká část úloh je o prostorové představivosti, což vůbec nesouvisí se schopností zvládat školní matematiku.
Poslední dny se tu v diskuzi o Středních školách předhánějí v řešeních úloh z Klokana uživatelky, které prý matematiku vůbec neumí.
I já mám ve druhé třídě kluka, co úlohy z Klokana dává už od začátku druhé třídy a je v nich dost úspěšný, i když s běžnými počty lehce bojuje. On prostě umí dobře pracovat s textem a umí přemýšlet. V číslech se musí ještě trochu zaběhnout. Naopak tam mám kluky, co se od první třídy baví počítáním s v oboru celých čísel, nedělá jim problém představa násobení v oboru do milionu apod., ale úlohy z Klokana je příliš nebaví, ani v nich nejsou nijak úspěšní, zvládají jen ty s čísly, a to ještě ne všechny.
|
Federika |
|
(19.3.2016 20:50:27) ano, já potvrzuju, matika mě nebavila, byla jsem ráda, že jsem s ní hned po maturitě mohla seknout.Poslední dva roky jsme matiku jen trpěla Ale podobný soutěže a úkoly jsem měla ráda a šly mi dobře. Nechápu, jak si někdo může dovolit děti "vybírat", na podobný typy soutěží.
|
|
|
|
Lexi. |
|
(20.3.2016 0:10:01) "tak já nejsem žádný matematik a učitelům prostě důvěřuji, že vybírají studenty, u nichž mají pocit smysluplnosti. Nevím, podle čeho vybírají, to byla jen má dedukce, že dítě zápasící mezi dvojkou a trojkou asi není vhodný kandidát."
- Proč by dítě zápasící mezi dvojkou a trojkou nebylo vhodný kandidát na řešení úloh založených na logice? Vždyť přesně takové úkoly by s nimi ve škole měli řešit, procvičování logiky je mnohem důležitější než procvičování integrálů. Logiku, na rozdíl od integrálů, potřebujeme v životě úplně všichni. Vždyť v Klokanovi (pokud vím) vůbec o nic nejde, pokud v něm trojkař neuspěje, stane se co - vůbec nic - a co by se stát mělo - takové příklady by měli být v hodinách matematiky na denním pořádku...
|
Líza |
|
(20.3.2016 16:50:54) A když tedy vůbec o nic nejde, proč to jdeš řešit s ředitelem?
|
Lexi. |
|
(20.3.2016 21:42:32) "A když tedy vůbec o nic nejde, proč to jdeš řešit s ředitelem?"
1) nejdu to s ním řešit, budu mu kvůli tomu psát mail 2) Vázne ti porozumění psanému textu. O nic nejde ve smyslu že nevadí, pokud dítě získá málo bodů - nikde nijak se to neprojeví. Ale já osobně považuji příklady z Klokana za velmi zdařilé - při řešení se musí používat logické myšlení, které je velmi důležité - na což většinou školní osnovy zapomněly a místo procvičování logického myšlení se v hodinách matematiky driluje mechanické počítání
|
Marta. |
|
(20.3.2016 23:45:23) Šuplíku, moje dcera /5.tř./ Klokana psát MUSELA. Neexistovalo ho nepsat, musela psát celá škola. Žádná dobrovolná soutěž pro děti to nebyla. Bohužel...Navíc ona, kdyby si mohla vybrat, tak by to nepsala.
A zadání máme doma, přinesla ho ten den ze školy domů.
|
Lexi. |
|
(21.3.2016 10:15:26) škola se samozřejmě nikdy všem nezavděčí, ale to přece neznamená, že rodič, který má k práci školy připomínky, se nemůže ozvat
|
|
Líza |
|
(21.3.2016 11:15:05) Jj, Lexi budou všechny děti, které to na základě jejího zásahu u ředitele musí psát a otravuje je to, fakt milovat za to, že jim prosadila povinného Klokana.
|
Lexi. |
|
(21.3.2016 12:18:40) "Lexi budou všechny děti, které to na základě jejího zásahu u ředitele musí psát a otravuje je to, fakt milovat za to, že jim prosadila povinného Klokana."
1)Je mi vcelku lhostejné, jestli mě ty děti budou milovat nebo ne. 2)Silně pochybuji o tom, že ředitel vyhlásí, že Klokan bude povinný na zákl. žádosti paní Lexové 3)Není vůbec jisté, že povinného Klokana prosadím - nehodlám být v tomto směru nějak urputná.
|
|
Líza |
|
(21.3.2016 13:52:46) Jinými slovy, kašleš na ostatní děti, chceš je nutit k něčemu jen proto, aby to tvoje dítě mohlo dělat. Jak píše Šuplík, postarej se o to, aby Klokana mohlo psát tvoje dítě, ne aby ho měli všichni befelem.
|
|
Kristiána |
|
(21.3.2016 17:27:01) Podle mého by se matematický klokan měl psát čistě dobrovolně, povinnost k ničemu nevede. A když se kouknu na loňské výsledky na www. stránkách tam mě zaráží, v mladších kategoriích, výsledky např. cvrčka se účastnilo 102346 žáků z toho 79 mělo plný počet bodů a z nich bylo 6 žáků z jedné ZŠ. To snad musí řešit společně s učitelem , jinak si to nedovedu vysvětlit. Takový srovnávání výsledků pak nemá smysl.
|
|
|
|
|
Marta. |
|
(21.3.2016 13:42:08) Šuplíku, ano, s Lexi jsme takový protipól.
Já z toho ale nedělám žádné drama, ve škole nic neřeším.
|
|
|
|
Lexi. |
|
(20.3.2016 23:46:23) "až budou příklady z klokana přístupné (měly by být od 1.5.), tak je dítěti zadej, když se nemohlo zúčastnit. nevím, co je TE´D k řešení" - to samozřejmě udělám, stejně jako jsem to udělala loni, ale mám při tom pocit, že dělám práci za školu... Loni sice Klokana ve škole psal, ale ve škole ho následně moc nerozebírali, tak jsme se na to spolu podívali ještě doma - vysvětlila jsem mu příklady, které vyřešil špatně
|
|
|
|