Monty |
|
(12.5.2016 7:29:43) Výsledky nižších gymnázií nejsou nijak excelentní, Česká školní inspekce proto navrhuje zpřísnit přijímání. Víceleté středoškolské vzdělání by podle ní nemusela nabízet jen gymnázia, s těmito programy by mohly přijít třeba i odborné školy.
Po roce 1989 vznikala osmiletá a šestiletá gymnázia jako školy pro mimořádně nadané děti. V současnosti na ně však z druhého stupně základní školy odejde přes 11 procent žáků. Výběrovost gymnázií tak klesá. Z výsledků testování 5. a 9. tříd, které organizovala inspekce, například vyplynulo, že v úlohách společné části testu z češtiny zhruba 22 tisíc nejlepších žáků základních škol dosáhlo stejných nebo lepších výsledků než 3200 nejslabších žáků víceletých gymnázií. Testy absolvovalo 161 tisíc dětí. Víceletá gymnázia odvádějí děti, kterým by podle pedagogů někdy prospělo lépe, kdyby byly v tom domácím kolektivu ve spádové základní škole. „Přeplněnost tříd na gymnáziu a organizace výuky nás nepřesvědčují o tom, že by tam byl ten talent jako takový rozvíjen v nějaké lepší představě s tím, že víceletá gymnázia mají výhodu snad jedinou, a to je třeba konkrétně u jazyků, že mají kvalifikované učitele na předměty,“ řekla šéfka školní inspekce Olga Hofmannová v reakci na výroční inspekční zprávu za minulý rok.
Více na: http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/kritika-viceletych-gymnazii-sili-prestavaji-byt-elitni-954108#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:31:07) Ale původní záměr víceletých gymnázií byl - to skutečně třikrát podtrhuji a poslanci i politici na to zapomněli - že to mají být školy pro elitní děti, pro ty nejnadanější. To, že tam chodí průměrné, podprůměrné děti, je katastrofa našeho školství. Jestliže jsme víceletá gymnázia snížili na průměrnou úroveň, tak střední školy, střední odborné školy, klesly ještě hluboko pod průměr, celé se to posunulo. Vraťme to opět k tomu původnímu - víceletá gymnázia pro elitní děti, střední školy s maturitou pro průměrné a pro ostatní řešme další alternativy. Pro podprůměrné děti, které jsou třeba šikovné manuálně, opět podpořme řemesla. To je strašně důležité.
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-viceletych-gymnaziich-nema-byt-prumer-rika-dobes/r~i:article:720925/
|
Z+2 |
|
(12.5.2016 7:54:07) Původní idea je jedna věc. Skutečnost jiná. Gymnázia a tudíž ani ty víceletá jsem nikdy nevnímal jako školy pro vyjmečně nadané děti. Protože tím nejsou a ani tu ambici nemají. Už z jejích všeobecnosti vzdělávání je ta ambice popřená. Pokud chceš rozvíjet vyjmečný matematický talent, je třeba mu dát maximum prostoru v matematice a ne ho drtit, aby byl nadprůměrný i v biologii. Gymnázia jsou dle mého názoru všeobecné přípravky pro studium libovolné VŠ. Nic víc, nic mín. Myšlenka s vyjmečně talentovanými dětmi byla vždy jen propagandistickým blábolem. Pokud by cílem bylo rozvíjet talenty dětí, byla by víceletá gymnázia koncipovaná jinak. V současnosti jsou to školy pro 10 procent nejlépe vzdělávatelných dětí. Které dostanou nejkvalitnější vzdělání. Samozřejmě s nějakými vyjímkami, kde jsou ZŠ kvalitnější a víceletá Gymnázia horší. To, ale často kompenzuje, "kvalita" dětí.
|
|
Monty |
|
(12.5.2016 7:58:28) "V současnosti jsou to školy pro 10 procent nejlépe vzdělávatelných dětí. Které dostanou nejkvalitnější vzdělání."
Z+2, fajn, a myslíš si, že si to nejkvalitnější vzdělání "zaslouží" jen 10% dětí? Těch 90% jsou co, budoucí pomocní dělníci? Pokud není víceletý gympl pro "elity", pak má být pro každého, kdo o něj má zájem a splní kritéria přijímacího řízení.
|
libik |
|
(12.5.2016 8:07:09) Valkýro, to je taky v pořádku, poměry a morálka elitu dotváří.
|
|
|
Z+2 |
|
(12.5.2016 8:10:34) Monty, já si myslím, že celé naše školství by potřebovalo velké změny. A to velmi radikální. Ale otázka je jak je financovat a jak je vysvětlit veřejnosti. Osobně se mi líbí jak se zvětšuje rozmanitost škol. Nevím co si kdo zaslouží. Těch deset procent nejkvalitnějších prošlo soutěží o místa na víceletých gymnáziích a tak si to vzdělání zaslouží. Co si zaslouží ti ostatní je otázka za milióny. Z mého pohledu si nezaslouží základku obranou o deset procent nejlepších. Ale jak to vyřešit netuším. Z tří stupňového školství se nám plíživě stalo čtyřstupňové, kde se druhý stupeň základky hrozně moc proměnil. ZŠ jsou tvrdě trestány za svoji kvalitu. Protože jsou fionacovány za žáka a každý odchod na Gymnázium je bolí. Celý systém je tak strašně zvláštní.
|
|
petluše |
|
(12.5.2016 8:29:55) Tak však pokud dítě zájem má a splní PZ tak jak škola chce, je přijato. Kde je problém? A hlavně teď jsou ročníky 2003-2005,ne ? Ty nejsou moc početné.
|
Monty |
|
(12.5.2016 8:35:07) "Tak však pokud dítě zájem má a splní PZ tak jak škola chce, je přijato."
petluše, není, protože PZ splní více dětí, než je míst na školách.
|
susu. |
|
(12.5.2016 8:37:06) Je tam Monty ta podmínka zvládnout to do nějakého počtu.
|
|
Federika |
|
(12.5.2016 8:45:23) Monty, ty pořád s tím tvým "splní". Splní fakticky znamená, že prostě patří k těm 30-60, někde dokonce 90 nejlepším. To, že si škola stanov svý vlastní minimální požadavky, je jiná věc. Ty minimální požadavky jsou stanovený tak,že jich dosáhne každej blbec.Přesto, že mi teď budeš oponovat, že na tý vaší výsledkový listině to spousta dětí nesplnila. V každým případě to ale neznamená,,že dítě, který splnilo tyhle minimální požadavky, "přijímačky udělalo".. neudělalo. Udělat přijímačky znamená bejt přijat. Patřit k těm nejlepším- 30-60, co já vím..
|
Monty |
|
(12.5.2016 8:50:39) Federiko, nebudu ti oponovat. Tvoje pojetí ideálního vzdělávání nebo ideálního studenta čehokoli je pro mne tak nepochopitelný, že to nemá smysl.
|
Federika |
|
(12.5.2016 8:57:26) ale abych odpověděla na ten úvodní příspěvek.. Myslím,že je to vždycky konkrétní rozhodnutí rodičů a dítěte, každej má jinou motivaci a třeba jinej důvod, proč se rozhodně dát dítě na víceletej gympl,případně ho podpořit, když se dítě rozhodne samo. Já měla dvě situace: 1.) -škola končila pátou třídou, navazující základka se mi nelíbila, syn chytrej flákač, studijní typ ani ne, ale všechno mu šlo samo, patřil vždycky k nejlepším, třídní gymnázium doporučila, psycholog doporučil rozhodně.Přijímačky klaply nebyl důvod se rozmejšlet. 2.) druhej syn je rozhodně větší "studijní typ", vlastně by mi dost pomohlo nechat ho tam,kde je, jednak ta má mladší sestru jednak se tam o ty děti fakt starají, ve všech směrech, je tam spokojenej. Jenže i třídní mi teď řekl, že všechny děti ve třídě tak ca "o tři třídy převyšuje, ve všem.."A to nepovažuju za ideální, z víc důvodů. Všechno je relativní a roky si myslet,že jsem king, by pro něj dobrý nebylo...Přijímačky bez problémů...
|
libik |
|
(12.5.2016 9:29:14) Frederiko,srovnávací vztahová norma (paní Nováková, ten váš génius je o tři hlavy chytřejší a vyšší než ta blbá Růža) patří do předminulého století, já bych se proti tomu výrazně ohradila. Je dobře, žes ho dala jinam.
A už vím, co Monty vadí.
Je v pořádku, že gymnázia přijímají lemply z doktorských rodin i snaživé Krhounky z rodin, kde maminka chtěla být čímsi, ale nějak jí to nevyšlo. A také děti bystré. Je v pořádku, že se tam přijímá na základě hry o cosi, jak jinak to udělat (i když já bych hlasovala pro los). A je v pořádku tvrdit, že poskytované vzdělání víceletými gymnázii má potenciál být košatější.
Ale není pravda, že je to klubík Bohem políbených géniů, zatímco ti, co přišli zkrátka, nám holt spravedlivě krní na těch základkách v dýmu tabáku, marihuany a pachu výčepní lihoviny. Já vím, že to tu nikdo naplno nevysek, ale ty nesmělé úvody o mimořádné genialitě razítkem ověřené, ujišťování se o primátu mezi ostatními (blbečky ze základky) je prostě špatně. Fakticky i sociálně.
|
Federika |
|
(12.5.2016 9:31:58) Libik, takhle to neřekl, použil jen prostě ty "tři hlavy"...A použil to proto,že já s tím gymplem trochu váhala. Zároveň ale řeším projevy jeho "rychle nastoupivší puberty" a mám pocit, že tahle pozice pro něj nadále není ideální.
|
|
Monty |
|
(12.5.2016 9:32:05) libiku, ty to umíš vždycky tak krásně (a trefně) říct... Víš, že tě mám ráda, ženská?
Musím padat, mějte se fanfárově.
|
|
Kudla2 |
|
(12.5.2016 9:35:21) "Ale není pravda, že je to klubík Bohem políbených géniů, zatímco ti, co přišli zkrátka, nám holt spravedlivě krní na těch základkách v dýmu tabáku, marihuany a pachu výčepní lihoviny. Já vím, že to tu nikdo naplno nevysek, ale ty nesmělé úvody o mimořádné genialitě razítkem ověřené, ujišťování se o primátu mezi ostatními (blbečky ze základky) je prostě špatně. Fakticky i sociálně."
Libiku,
chápu, kam míříš, takto pojato by se mi to taky nelíbilo, nemohu dokonce ani vyloučit, že to někdo takto pojímá, ale přesto mám pocit, že se Monty proti tomu vymezuje mnohem víc, než jak je to (aspoň tady) pojímáno.
|
Monty |
|
(12.5.2016 9:38:50) Kudlo, možná se vymezuju TADY i proti těm, co to dělají JINDE (a často hůř). Vždycky to někdo odnese nevinně.
|
|
|
magrata1 |
|
(12.5.2016 9:40:24) Ano, myslím, že přesně tohle leze Monty krkem. Mně taky. Mnohé matky tady neustále tvrdí, jak musely dát dítě na 8G, jinak by mu mezi tou svoločí zpackaly život. Já vím, proč jsem dceru nepřihlásila na 8G. Ale vyprošuju si, aby někdo tvrdil, že když byla na ZŠ, je odsouzena k pomocným pracem, protože studenti 8G jsou u maturit lepší. Tomu sice věřím, ale co to ve výsledku znamená? Na VŠ se rozdíly během 1-2 let setřou. V životě tě nikdo běžně nezkouší z latinské gramatiky ani z organické chemie. Pokud jsi dobrý ve svém oboru a máš trochu štěstí, nikoho nezajímá, jestli jsi byl na 4G, 8G nebo na průmyslovce.
|
Federika |
|
(12.5.2016 9:41:22) magrato, ale on to tady kromě Monty vlastně nikdo netvrdí
|
magrata1 |
|
(12.5.2016 9:47:36) Netvrdí? Jenom tady už několik matek psalo o vysvobození génia z bahna základky. Já jsem fanda víceletých gymplů (spíš teda 6G), aby nedošlo k mýlce. Jen si myslím, že to není jediná správná volba pro chytré dítě.
|
susu. |
|
(12.5.2016 9:48:48) magráto, no u nás dítě samo trvá na změně základky, protože tam jsou dvě potížistická dítka, kterých se bojí.
|
Dana |
|
(12.5.2016 12:35:04) Problém hlavně je, že základky mají tak obrovsky rozdílnou úroveň. Jsou základní školy výborné, kde se sejdou jak děti, tak učitelé. A potom jsou základky přesně opačné, nejsou tam dobří učitelé a sejdou se tam žáci, kteří by dříve propadali nebo skončili na ve zvláštní škole. Nyní si je základky drží a tito žáci způsobují problémy, většinou jak v hodinách, tak i mimo vyučování. Rodiče, kteří se o školu zajímají, potom logicky nechtějí, aby jejich dobře se učící dítě trpělo, nudilo se a stagnovalo na takové základce.
|
|
|
Federika |
|
(12.5.2016 9:49:54) magrato, psali maximálně o své základce. A že některý druhý stupně základce jsou hrozný, to tak prostě je. Nikdo to nepsal obecně.
|
|
Z+2 |
|
(12.5.2016 9:54:28) není. A bylo by super, kdyby bylo jednoduché nechat dítě na ZŠ. A je určitě spousta ZŠ kde to jde a které se nějak vyrovnali s výzvou současnosti. Ale to rozhodování je komplikované.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.5.2016 9:55:39) o vysvobození génia z bahna základky.
Mojí motivací nebyli ani tak spolužáci jako učitelé. Jedna učitelka si na syna přímo zasedla, stále mu chtěla dokazovat, že "není tak chytrý, jak si myslí", bylo to k uzoufání.
A učitelka angličtiny mu psala poznámky typu "používá slova, kterým nerozumím". To už jsme fakt nevěděli, jestli se máme smát nebo brečet.
|
. . |
|
(12.5.2016 10:15:58) Tak přidám svou trošku do mlýna. Základku jsme s dětmi vybrali takovou, aby tam byly první stupeň v pohodě a škola jim neznechutila vzdělávání v institucích jako takové. Nepředpokládali jsme, že by tam získaly nějakou přehršel znalostí či vyloženě studijních návyků. Základka svoji funkci splnila - děti tam byly v pohodě a učení je nijak nezatěžovalo (nebo aspoň jsem si nevšimla, doma skoro nic do školy nedělaly).
Na druhý stupeň jsme ale již takovou školu nepovažovali za vhodnou a potřebnou. Děti vyspěly (jak se dalo čekat), jedno vyloženě prahlo po známkách a větší studijní náloži (na zš měli slovní hodnocení), druhé potřebovalo soustředěnější a rychlejší přísun učiva. Obě děti jsou všestranně nadprůměrně nadané (pro Monty: fakt nekecám), v páté třídě zcela profesně nezaměřené.
Takže 8lg byla pro tyto děti z této základky vhodná volba.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(12.5.2016 10:07:18) Magráto,
fakt máš pocit, že to někdo tvrdí (to s tou svoločí)?
Já si to nemyslím, a ani nemám pocit, že by to tu někdo tvrdil, ale tenhle způsob uvažování trochu chápu - všichni chcem pro svý děti to nejlepší, a pokud bych měla pocit, že někdo hodně vyvyšuje cestu, kterou mý dítě z nejrůznějších důvodů nezvolilo/nemohlo zvolit, tak bych se de fakto snažila hájit to, že i ta jeho cesta může vést k úspěchu, že to není slepá ulička (představuju si třeba, že bych žila v Anglii a nejúspěšnější lidi by chodili na Oxford a my bychom na to třeba neměli peníze / dítě neudělalo přijímačky /vyhodnotili bychom to tak, že je to pro něj moc velkej stres ho tam dát, tak bych se asi taky snažila ujistit, že to, že dítě nebude absolventem Oxfordu, se nevylučuje s tím, že může v životě něčeho dosáhnout a být tam spokojené).
Ale fakt nemám pocit, že by zrovna na tomto fóru byl nějakej tlak ve směru "na gympl chytří, na ZŠ blbci a kriminálníci", spíš mám pocit, že se proti tomu (co nikdo z přítomných netvrdí) neustále vymezuje jen Monty, a tuším v tom ten "oxfordskej" důvod
Přičemž to považuju za zbytečný přesvědčování sama sebe, protože tady nevidím snad nikoho, kdo by nepřijetí na gympl považoval za tragédii, ten gympl považujou za motivující prostředí, ale nic samospásnýho, a koneckonců je řada lidí, co děti na gymplu nemaj a nemaj s tím sebemenší problém.
|
magrata1 |
|
(12.5.2016 10:10:13) Nikdo tu nepovažuje za tragédii, když cizí děcko zůstane na ZŠ. Ale pro své by to nedopustily. chraň bůh, základka
|
Federika |
|
(12.5.2016 10:16:03) ani takhle mě to nikdy nenapadlo...
|
|
Delete |
|
(12.5.2016 18:12:59) magrato,
zatím všichni, včetně mě, kdo opravdu z nějakého důvodu usilují o přijetí svého dítěte na osmiletý gympl, napsali, že problém je právě ta jejich základka...ne obecně základka...a ještě navíc třeba ne celá, většina si pochvaluje nebo alespoň nestěžuje na 1. stupeň (opět včetně mě), tragédií je právě ten druhý.....a já měla to štěstí, i když pro holky to byla smůla, že jsem vliv místních druhostupňových učitelů měla možnost na svých dětech vidět...jedna z dcer měla tu "čest" už ve čtvrté třídě, měli 7 různých učitelů, z toho prvostupňová byla jen jedna...na hudebku...ostatní tři holky to potkalo v páté třídě a i když měly učitelky různé (ani dvojčata nebyla ve stejné třídě, takže u mnohých předmětů bylo srovnání i v rámci paralelek a tedy fakt možnost posoudit, jestli by neměl smysl přestup do jiné třídy), tak výsledek byl stejně katastrofální...psychicky vydeptané, demotivované děti, které bylo nutné učit doma, protože ze školy chodily znalostmi prakticky nepoznamenané...tedy především dvojčata....a doma stačila chvilka a věděly....ne proto, že bychom byli geniální učitelé, ale prostě proto, že když se dítě bojí, tak se není schopné učit...a holky se ve škole bály...ta jedna tak, že tam poslední 3 měsíce v páté třídě už skoro nechodila, bylo jí fyzicky zle....
Další dostupná základka je stejně daleko jako ten bližší gympl a přijetí nejde ovlivnit, prostě buď pro nespádové děti místo má, nebo nemá...a když má, tak jich rozhodně není 30, 60 nebo 90...takže dostat se na gympl je pro naše čtyři děti v tomto směru jednodušší, i když podle výsledků přijímaček rozhodně nesplňují běžně uznávaná kritéria dětí, které by na gympl měly chodit....
Tak to prostě je...
A protože se jedno naše dítě na gympl nedostalo, tak ho vozíme do Prahy na soukromý...je mi fuk, jestli má nějakou extra úroveň, spíš nemá (až na angličtinu, ta je super), ale dítěti je tam dobře a má zase chuť se učit, i když není zrovna geniální, dokonce ani nějak významně nadané...
Takže ano, MÍSTNÍ základka.....jen to ne....
|
|
|
Delete |
|
(12.5.2016 17:56:06) Kudlo,
já jsem psala, že pro nás by to tragédie byla . Ale ne kvůli tomu, že není na gymplu, jako že by některé dítě muselo zůstat na té naší konkrétní ZŠ. Řešila bych to prostě domácí školou, možná základkou v sousedním městě, kdyby bylo místo...
U nás je prostě gymnázium vysvobozením z toho bahna místní základky...a to bahno nejsou žáci...ti mi přijdou do toho bahna tvrdě zašlapávaní....
V tomto směru jsem fakt vděčná, že ten "náš" gympl má dost nízké nároky na přijímané žáky...naštěstí se ukazuje, že to nemá prakticky žádný vliv na to, jaké děti se tam dostávají a kam se mohou posunout, když chtějí...výsledky v předmětových olympiádách jsou naprosto srovnatelné s druhým gymplem v okrese i s dalšími gymply v kraji....jen myslím, že ty třídy nejsou tak homogenní, takže z hlediska sociálního to má blíž k té základce...
A já se opět přistihuju, že zase pěju ódu....když já si nemůžu pomoct, já jsem prostě z téhle "trochu lepší základky", jak je to mnohými vnímané, prostě nadšená , i když si dokážu představit i mnohá zlepšení...např. v nabídce cizích jazyků...ale zase pořád lepší dítě nadšené z ruštiny s chutí se ji naučit co nejlépe je lepší, než dítě znechucené nebo vynervené tlakem (obzvlášť ta nejstarší to nedává), i když s možností se učit jazyky oblíbenější...
|
|
|
magrata1 |
|
(12.5.2016 10:58:05) Nikdo to tu netvrdí, ale tvrdí opak. Aby dítě mělo kloudný život, je třeba ho vysvobodit ze základky. Asi všechni místní studenti 8G byli vysvobozeni- ve třídě byli sígři a děcka s diagnózama, učitelé dementní... Znám dost základek se špatnou úrovní, naše spádová mezi ně patří. Ale znám i dobré základky se skvělými učiteli a hodně nadané děcka, kterým by víceletý gympl nebyl k většímu užitku než dobrá základka.
|
|
Kudla2 |
|
(12.5.2016 11:03:38) Magráto,
tak třeba já to nikdy netvrdila (o tom vysvobození ze základky).
Ale 1 dítě na gymplu mám a to prostředí je tam opravdu hodně stimulující.
Druhý ještě nevím, jak se rozhodne, je chytrý, ale nevím, nakolik to je ten typ, kterýmu by gympl vyhovoval. Přiznám se, že když vidím, jak se tomu staršímu daří a jak se rozvíjí, tak by mě to potěšilo, ale rozhodně ho do toho nehodláme rvát přes závit. Pokud zůstane na ZŠ, tak to nebude žádná tragédie.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.5.2016 11:05:15) kterým by víceletý gympl nebyl k většímu užitku než dobrá základka.
Kdyby všechny základky byly dobré, byl by o 8G menší zájem. Což by bylo ku prospěchu všem - ale obávám se, že na lepší časy se neblýská.
|
magrata1 |
|
(12.5.2016 11:19:09) U nás máme ředitele, který je děsný macho. chce co nejvíc chlapů ve sboru, takže bere i ty největší pitomce, jen když mají bimbase. Za jeho ředitelování úroveň hodně klesla. Proto dávám děcka od 5. tř (včetně) jinam, u nás už najíždějí na systém vyššího stupně (různí učitelé na různé předměty) v 5. tř. Bývala tam dobrá angličtinářka, ředitel jí neprodloužil smlouvu, teď je to tam prý na anglinu hrozné, takže si ji chceme s kámoškou zaplatit soukromě pro svoje děcka, aby je učila v malé skupince a v 5. tř. už budou odtud pryč.
|
|
|
|
|
...j.a.s... |
|
(12.5.2016 15:17:08) Souhlasím. Na VŠ nikdo neřeší, zda byl gympl osm let, nebo čtyři, nebo přišel z průmyslovky. Myslím si, že gympl je nejsnažší cestou k VŠ. A pokud studující ještě neví jakou VŠ, pomůže mu najít odpověď. Z ostatních škol je mnohem těžší se na VŠ dostat nebo bylo, za mých let. Opravdu jsme byli nadrceni vědomostma napříč obory, a tak pro nás testy nebyly tolik těžké. Když srovnám své setrvání na ZŠ a na gymplu, tak gympl vítězí a škoda, že jsem na něj nezdrhla mnohem dřív. Zatímco na základce se objevovaly hysterické učitelky, co nezvládaly školní sígry, na gymplu nic takového nebylo. Myslím si, že by jim ani neprošlo, kdyby byly k některým studentům tak slovně sprosté. Zatímco na ZŠ se zastavila výuka, když učitelka řešila kázeňské problémy těch, co moc chytří nebyli, ale dělali bordel v hodinách, po škole atd., na gymplu tohle neexistovalo. Jsem studijní typ a na gymplu to prostě ve srovnání se ZŠ bylo násobně lepší. Prostě ta kultura prostředí a učitelů byla lepší. Byla tam větší úcta, jak mezi žáky, tak učiteli. Samozřejmě i na gymplu byli chytřejší studenti, co jim šlo všechno a ti, kteří tak tak zvládali, ale přesto se časem chytli v jednom, ve dvou předmětech, s nimiž úspěšně pokračovali na VŠ a dnes se touto oblastí živí. Nesleduji, jakou úroveň mají dnešní základky, ale za nás, i když jsem chodila na relativně vyhlášenou základku byly osmileté gymply lepší. Měli o několik levelů lepší jazyky a málokdo ze čtyřletého gymplu srovnal náskok těch, co s jazyky začaly intenzivněji už na osmiletém gymplu. Prostě jazyky na ZŠ za mě byly spíš podprůměrné. Taky u nás němčinu učila dřívější ruštinářka, zatímco na gymplu němčinu učila doktorka z FF.
|
|
|
Z+2 |
|
(12.5.2016 9:40:50) libíku, a víš co je na tom nejhorší. Že přestože to nikdo naplno neřekl, tak to je z velké části pravda. Základky na druhém stupni se díky gymnáziím mění. Je otázka co to dělá se studijní motivací jednotlivců a tříd. Rozpadají se třídní kolektivy. Vše je úplně jinak než za našich dob. Ta základní otázka zní , zda je to tak dobře?
|
Kudla2 |
|
(12.5.2016 10:08:04) "Montysyn se nedostal. Monty nemá na dovolenou. Monty nevydělává dost peněz. Dokud se to nezmění, budou tu nekonečné ironické litanie a zdehonestuje každého, kdo to má JINAK. A bude u toho tvrdit, jak se baví."
Ano, to vidím velmi podobně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|