| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Opisování - solidarita nebo podvod?

 Celkem 68 názorů.
 Kudla2 


Téma: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 18:44:02)
Jak to vnímáte?

Dávali jste opisovat? Opisovali jste sami?

A s jakým pocitem? Že pomáháte kamarádovi, nebo že si vykupujete, aby vám dali pokoj?

Dali byste opsat i za cenu, že sami sebe poškodíte?

A myslíte si, že opisovat a dávat opisovat je v pořádku, že to je chvályhodná pomoc kamarádům, nebo že to je podvod a dělat by se to nemělo?

Pokud si vzpomínám, tak na ZŠ a SŠ mi to vcelku nevadilo nebo mě to lehce otravovalo, ale brala jsem to jako úlitbu za přijatelné vztahy ve třídě. Na VŠ se o to pokusil spolužák, kterej podle mýho názoru na tu školu vůbec neměl, a udělal to tak, že nevěděl nic a šeptem se mě dotazoval na každou druhou větu. To mi teda vadilo dost, protože jsem s tím měla sama dost co dělat, a radit mu by jednak znamenalo riziko, jednak bych snižovala svý vlastní šance, že to napíšu slušně.

Na druhou stranu jsem kamarádovi (ne spolužákovi), kterej musel udělat formální zkoušku z něčeho, čemu já jsem rozuměla a on se v tom beznadějně plácal, udělala rychlonalejvárnu tak, aby s minimem znalostí obsáhl co největší záběr, a tu zkoušku pak udělal.To mi nevadilo vůbec.

Obecně by mi ani v tý škole asi nevadilo, kdyby mě někdo požádal o vysvětlení látky, který by nerozuměl, to bych asi udělala i docela ráda. Ale na nic takovýho si nepamatuju, když někdo opisoval, tak to bylo vždycky proto, aby formálně splnil požadavek na nějakou známku, vůbec ne proto, aby to nějak pochopil.

Takže co myslíte? Já mám pohled už zkreslenej tím, že studijní léta jsou už dávno pryč, ale myslím si, že opisování má snad jakýs takýs opodstatnění u čistě formálních předmětů, na kterých v podstatě nezáleží, nebo v případě, že by někoho doma rodiče zmlátili nebo tak, a na první pohled se může jevit jako pomoc kamarádovi, ale pro toho, komu jde fakt o nějaký vědomosti, je v zásadě těžce kontraproduktivní.
 Ropucha + 2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 18:49:16)
Dneska to vnímám jako podvod, v civilizovaném světě se to tak vnímá. Člověk se učí pro sebe a každý pracuje sám za sebe. Což nevylučuje přátelské vztahy.

Za našich školních let vládla úplně jiná atmosféra, učitel nebyl partner, který má člověka něco naučit, byl to "nepřítel" na druhé straně barikády a kolektiv byl proti němu stmelen, což se projevovalo i solidaritou a spoluprací mezi žáky. Kolektiv byl více, než jestli se něco naučím.
 Lassiesevrací 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:03:57)
Taky tak ~R^
 Lassiesevrací 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:03:25)
Dávala jsem opisovat. Na ZŠ i SŠ. Na chemii jsem zase cíleně seděla vedle kámošky, která byla na chemii hlava.
Vadilo mi jen, když někdo opisoval, ale sám opsat nedal.
Brala jsem to jako týmovou práci.
 Monika 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:07:41)
Seděla jsem v lavici obvykle s těmi, co moc opisovat nepotřebovali ani já (to už jsem si spíš udělala taháka). Ale určitě jsem občas při písemce něco opsat nebo zkouknout nechala. Brala jsem to jako "projev kamarádství". Ale nikdy si to nikdo nevynucoval, to bych možná naschvál pak nenechala. Hodně jsem teda dávala opisovat domácí úkoly, na ZŠ i na gymplu. Brala jsem to tak, že je to každého věc, jestli si to udělá sám nebo opíše. Ale kdyby šlo o nějaký "boj o místa", tak bych teda bojovala a nic opisovat nenechala, myslím.
 Girili 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:12:53)
Kudlo, na tom prece neni co resit. To prece vi i ten, ktery na VS opisuje, ze se tim sam nic nenauci a ze to dela jenom proto, aby prolezl.

Na VS jsme se v tezkych nebo naopak stupidnich predmetech podporovali vzajemne, co to slo. V tech echt tezkych byla tak tvrda protiopisovaci opatreni, ze opisovat vubec neslo.
Na ZS a SS jsem opisovat davala ze solidarity, nijak me to neobtezovalo. ~d~
 . . 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:13:57)
Opisovat jsem dávala, i napovídala, i počítala paralelní písemky... vše s plným vědomím, že je to porušování pravidel, ovšem pravidel blbých. V prostředí, kde se místo vzdělávání poskytuje spíše jen možnost získat známky, to je dle mého zcela logický postup.

Někdy nechat opsat úkol bylo zas výrazem mojí lenosti, protože než bych to dotyčnému vysvětlila, aby to zvádl napsat sám, bylo snazší mu to půjčit. Zas taková matka tereza, abych místo čtení pořád něco vysvětlovala, jsem nebyla. Stejně o to mnozí ani nestáli, stačilo jim opsat. Kdo chtěl před písemkou vyložit, pomoci pochopit, tomu jsem se věnovala.
 Puma 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:16:33)
Podepisuju.

 . . 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:31:38)
Jo a sama jsem opsala, respektive vytahla z bloku list s "odpovědí" na danou otázku jednou, na VŠ. A pak mi to přišlo tak blbý, že jsem sabotovala ústní část, a následně školu opustila. Bylo mi jasné, že bez podvádění by mě ta škola stála strašně času a dřiny. Nechtělo se mi ani nad tím sedět ani podvádět, tak jsem šla...
 neznámá 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:19:58)
Dávala jsem opisovat, aj jsem opisovala.
Párkrát jsem poradila i za cenu horší známky, mě to bylo celkem jedno a dotyčnému šlo o vše.
Jednou se mi povedlo opsat chemické výpočty bez výpočtů, dostala jsem jedničku neb jsem měla správný výsledek a byla vyhlášena za genia třídy (samozřejmě to byla nadsázka a všem bylo jasné jak to bylo, ale jednička byla platná).~t~

Nejsem schopná říct jestli je to podvod nebo solidarita. Ale myslím se, že je to jedno. Školy daj pouze nějaké povědomí o oboru, zbytek se stejně získá praxí a vzhledem k tomu, že většina lidí nepracuje v oboru, tak je to celkem jedno.


 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:49:16)
Že se opisováním ten opisující nic nenaučí je asi jasné jak jemu, tak tomu, kdo dává opisovat. ~;)
Opisování není ani solidarita, ani podvod, je to především smutný důkaz toho, že se se naše školství od dob Marie Terezie posunulo opravdu jen o malý kousek.
 . . 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:59:56)
Monty, posunulo, respektive je možnost volby (v Praze určitě) - moje děti na základce (bez známkování) opisování řešit nemusely, nebylo proč a nač ~d~ Na jednom gymplu pak už to braly obecně jako podvod (mmch ta Voděradská), na druhém opět výuka a testování zvládání látky typu takového, že opisování nedávalo smysl.

Připadá mi jako taková malá absurditka, že téma o opisování zadává Kudla, která je převědčena, že známkování je v pohodě ~t~
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:04:55)
Slupko,
jo, máš pravdu, je trochu na výběr, ale základní problém zůstává většinově neodstraněn.
A s tím známkováním je to výborný postřeh. ~R^ ~;)
 . . 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:11:02)
Monty!?! ...jdu si snad nalít panáka, zdá se, že jsme se prvně shodly v nějakém "školním" tématu :-)
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:18:28)
Slupko,
tak na zdraví! ~;) ~x~
 libik 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 19:57:02)
Kudlo, myslím, že opisování nikdy nikomu neprospělo ani neuškodilo (nemluvím o internetových kompilátech vysokoškolských prací)
 Dari79 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:04:02)
Souhlasím, opisování mi zásadně vadilo až na VŠ, to jsem teda byla velmi nerada, když se někdo opisování domáhal. Tam už to bylo o tom, že se připravuješ na své budoucí povolání, čili jaksi se to člověk má naučit sám.

Na střední - gymplu - bylo víc pochopitelné, že zdaleka ne každý nutně bude jednou potřebovat integrály nebo chemické vzorce, čili když zdatný jazykář potřeboval opsat matematiku, tak proč ne. Na jednu stranu je pravda, že gympl je holt všeobecná příprava všeho, na druhou stranu je jasné, že každý na to nemá. Stejně jsme všichni věděli, kdo co umí a jak, stejně tak vyučující. Čili kdyby naprostý matematický antitalent měl třeba z pololetky jedničku, bylo by asi jasný, že to nemá z vlastní hlavy...

Na VŠ už je to jiný, tam ta (písemná) zkouška je v zásadě často jediný konkrétní projev talentu-netalentu, naučení se, nenaučení se, čili je to už o něčem úplně jiném, než na SŠ.
 angrešt 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:16:24)
Na ZŠ a SŠ mi opisování principiálně nevadilo. Vadilo mi to vždycky až ve chvíli, kdy jsem za podvádění byla společně s opisujícím potrestaná i já. Na pražské ohavné základce jsem nechávala opisovat, řekněme, z důvodu přežití, doufala jsem, že mi to pomůže ušetřit si nějakou tu ránu. No, nepomohlo. Na předchozích ZŠ a pak na SŠ jsem se šikanou žádné problémy neměla a opisování pro mě bylo nějak součástí "boje proti bledým tvářím", spolupracovali jsme celkově, opisování bylo spíš až krajní možnost.

Na VŠ jsme nějak neopisovali, nevybavuju si to. ALe tam už bych možná měla i osobní morální dilema, jeslti je to správně nebo ne.
Teď se v pozici VŠ učitele snažím opisování pečlivě předcházet, protože bych velmi nechtěla tohle řešit a hledat spravedlnost.
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:39:06)
"Ale na nic takovýho si nepamatuju, když někdo opisoval, tak to bylo vždycky proto, aby formálně splnil požadavek na nějakou známku, vůbec ne proto, aby to nějak pochopil."

Ano, to je podstata problému.
Pokud někdo něco chce pochopit, přes opisování cesta nevede.
Jenže písemné práce na mnoha školách - a z mnoha předmětů - se vůbec netýkají toho, jestli někdo něco pochopil, ale jestli si zapamatoval nějaký požadovaný údaj. A k čemu je dobré, že dítě v písemce správně odpoví na otázku "Ve kterém roce se odehrála bitva u Kresčaku?" Kdo má dobrou paměť, ten si to zapamatuje minimálně do té písemky, jestli to v hlavě udrží nebo ne je už každému jedno. Kdo má paměť slabší a nezajímá se o historii, koho a jak poškozuje tím, že ten letopočet opíše od spolužáka? ~d~
Proto píšu, že jsme se nikam moc neposunuli od dob Marie Terezie. Pořád je většinově upřednostňované memorování a biflování, a opisování s tím úzce souvisí. A ze stejného důvodu upozorňuji na to, že "samé jedničky" nebo obecně jedničky nemají vůbec takovou váhu, jakou jim někteří rodiče přikládají, protože naučit se na písemku a pak to zapomenout je ve výsledku stejné, jako to nevědět vůbec. ~;)
 Kudla2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:50:00)
"Kdo má paměť slabší a nezajímá se o historii, koho a jak poškozuje tím, že ten letopočet opíše od spolužáka? "

...ehm, sebe...?

(pokud tedy nebereme jako premisu, že je úplně fuk, jestli víš něco o nějaký bitvě o Kresčaku)

(mimochodem, kdo je schopen teď hned od boku, bez gůglení, vystřelit, PROČ se vlastně u toho Kresčaku bojovalo?)

P.S. já to nejsem, přestože si myslím, že o historii trochu něco vím.
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 20:59:32)
Kudlo,
proč "sebe"? A jak přesně?
Bazírovat na přesných datech nějakých událostí a podle toho děti známkovat je pojetí vzdělání, který je ve 21. století naprosto zbytečný. Ve výsledku to spíš otráví než nadchne pro předmět tohoto typu.
Jakkoli opisování JE podvod, v případě, že se ve škole jede tímto stylem bych s tím rozhodně neměla morální problém, protože to, jestli nějaké datum utkví v paměti Pepíčkovi nebo Růžence je úplně fuk.
 Kudla2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:06:57)
Monty,

tak na PŘESNÝM datu jistě jo, ale myslím si, že pokud by někdo myslel, že u Kresčaku se bojovalo v roce 650 nebo 1935, tak by to asi bylo přeci jen o něčem víc, že "jen" nezná přesný datum.

Pro mě by bylo vyhovující, kdyby si ten člověk byl schopen to datum odvodit, byť by to nebylo úplně přesně, stylem: vím, že v tý bitvě zahynul Jan Lucemburský, každej ví, že Karel IV založil univerzitu v roce 1348, tu zakládal už jako panovník, tudíž logicky už po smrti svéh otce. Z toho plyne, že bitva u Kresčaku nemohla být později než v roce 1348. Ovšem nemohla být ani o moc dřív, protože Karel byl střihoun a s ničím moc neváhal, takže dejme tomu rozmezí1345 až 48.

To sice není PŘESNÝ datum, ale myslím, že pokud ten člověk uvažuje takto, tak je jasný, že nějaký znalosti má, a já osobně bych mu to uznala.
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:10:58)
Nojo, kdybys mi rekla, kdo u toho Krescaku bojoval, taky bych letopocet +- 20 let trefil~:-D z dejaku si pamatuju snad jen Zlatou bulu sicilskou 1212 (ale uz nevim, co to bylo) a dobiti Bastilly nekdy v cervnu 1789 ~:-D
 Kudla2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:11:51)
V červenci, oni to tam dodnes mohutně slavěj ~;)
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:13:16)
TAK tesne vedle~:-D
 Kudla2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:15:21)
Mickey,

tak zrovna tohle je myslím docela fuk ~;)

(aby to nebylo jak v Cimrmanovi - stalo se to v 15 hodin 26 minut 30. září roku 1806 plus mínus dvě stě let ~t~)
 Puma 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:11:54)
"vím, že v tý bitvě zahynul Jan Lucemburský, každej ví, že Karel IV založil univerzitu v roce 1348, tu zakládal už jako panovník, tudíž logicky už po smrti svéh otce. Z toho plyne, že bitva u Kresčaku nemohla být později než v roce 1348. Ovšem nemohla být ani o moc dřív, protože Karel byl střihoun a s ničím moc neváhal, takže dejme tomu rozmezí1345 až 48."

Kudlo, jsem debil.~t~
 Kudla2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:13:15)
Pumo,

proboha proč? ~e~
 Puma 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:19:09)
Kudlo, kde nic není, ani smrt nebere. Fakt bych si odvodila prd.:-) A kdo jo, ten je pro mne machr v oboru.~:-D


 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:14:54)
Kudlo,
jistě, i otázky z dějepisu se dají formulovat tak, aby z nich bylo možné poznat, jestli se žák v problematice orientuje nebo ví prdlačku.
Nicméně tam, kde se to neděje a "testují" a hodnotí se dílčí znalosti jako přesné datum se to nepozná ani bez opisování, ani s ním.
 Kudla2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:08:45)
navíc tím, že chceš "jen" to datum, dáváš šanci i někomu, kdo se to nechce učit až zas do takový hloubky. Posuďme sami, jestli je to dobře nebo špatně.
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:12:43)
Podle me by bylo prinosnejsi vedet, kdo tam bojoval a s kym, nez presny datum.

Neutopil on se v naky bazine, kdyz spadl z kone a v brneni se nemoh vyhrabat...? Nebo to byl zas nekdo jinej.
 Kudla2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:13:48)
To byl tuším Ludvík Jagellonský v bitvě u Moháče, 1526 asi.
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:16:42)
Aha. Nojo, ma taky zlutozeleny inicialy, akorat naopak~t~
 angrešt 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:28:04)
žlutobílý~;)~t~
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:42:24)
~:-D a zluty je taky J? Takovy teple zluty, jak zloutek vajicka ~:-D
 angrešt 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 6:41:27)
ne, J je bílý, takový lomeně bílý. Žlutý je L, ne žloutkově, spíš hodně světle. Sxtě žloutkově žluté je E ~:-D
 Ropucha + 2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 8:39:05)
Buchli, nee. L je bledě modré a J je světle žlutozelené ~:-D
 Ropucha + 2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 8:55:34)
Ona existuje i nepravá? :-)
U mě je jednička bílá.
A zajímalo by mě, jak lze vidět číslice a písmena bez barev, to si vůbec neumím představit, jak to pak člověk "vidí" ? :-)
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:17:36)
Mickey,
u Kresčaku padl Jan Lucemburský, a ten by se v bažině nevyhrabal ani bez brnění, protože byl slepej jak patrona. Mám pocit, že do té bitvy jel nějak uvázanej k dvěma jiným bojovníkům, protože už by to sám nedal.
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:19:08)
Super, jeden slepej, druhej se utopi v brneni...~:-D
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:22:03)
Mickey,
jo, panovníci to nikdy neměli lehký.
Ale vůbec nejhůř dopadl chudák kníže Jaromír. Toho v rámci mocenských bojů nejdřív vykastrovali, pak oslepili, léta ho věznili a nakonec propíchli spodem, když šel na velkou.
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:24:20)
Mno, sice tak uplne netusim, kdo to byl, ale uprimnou soustrast~d~~:-D
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:25:35)
Kosmas píše: „Kochan poslal svého kata a když onen slepec seděl na záchodě v hodině noční, vyprazdňoval břich, proklál ho ostrým oštěpem zezadu až do útrob břišních.“

Jo jo, to jsou ty slovanský holubičí povahy. ~;)
 Puma 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:28:05)
Aspoň že tak, jak jsi psala "spodem", to už mi přišlo jako echt záludnost. Uf
 Monty 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:31:40)
Pumo,
obávám se, že to bylo spodem, že na něj prostě čekal ve fekální jámě a proklál ho skrze konečník.
 Puma 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:37:07)
Ale ne...~v~
 angrešt 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:30:19)
Jo, Jaromír, to byl extra pechfógl
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:20:02)
NA druhou stranu, predstavil jsem si na tom koni privazanyho Zemana...~t~
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:53:02)
Ja si pamatuju jen to, co me zajimalo... vypaleni Rima v cervenci 64 nl napriklad, jelikoz me ta dynastie Tiberius- Caligula- Claudius- Nero tak nejak fascinovala... takovy bohemsky silenci~t~
 Ropucha + 2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 8:34:14)
Monty, to je takové vymezování pro vymezování.
Málokde se asi učí JEN a výhradně memorování údajů bez souvislostí.
Ano, naše školství k tomu má sklony, pamatuji si na výuku dějepisu, ale nemyslím si, že je to zase tak zlé, aby byl důvod bojkotovat ostentativně pravidla a hodnocení.
Řada oborů je založená na množství údajů a pojmů, které si student musí mechanicky zapamatovat, takže i tato dovednost je užitečná.
 Thea + 2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:13:21)
Já jsem nechávala opisovat na základce, SŠ, VŠ a díky tomu vystudovala celá řada mých spolužáků. Považuji to za ok, protože ze základky, kromě gramatiky a matematiky už bylo stejně vše na nic, ze SŠ se do života nehodilo už vůbec nic, jen ta maturita a na VŠ se opisování na předmětech, které byly na nic.
 aky 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 8:50:36)
...protože ze základky, kromě gramatiky a matematiky už bylo stejně vše na nic, ze SŠ se do života nehodilo už vůbec nic, jen ta maturita a na VŠ se opisování na předmětech, které byly na nic.
S takymto odhadom a prehladom by si nemala vypisovat na rodina.cz, ale robit minimalne ucebne osnovy na ministerstve skolstva. ~3~
 magrata1 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 21:20:51)
Kudlo, jo, jsem podvodník a měli by mě zavřít. zachránila jsem 2 spolužáky od propadnutí v 7. tř. z fyziky, na kterou jsme měli učitelku, jejímuž výkladu jsem nerozuměla mnohdy ani já, přestože jsem měla jako jedna ze 3 jedničku a z matiky jsem jezdila na krajské mat. olympiády. Klukům jsem občas i něco vysvětlila, ale asi by rupli. Na učňácích, kam šli, už toto učivo nepotřebovali, takže já to považuji za dobrý skutek. Mysli si, co chceš. Kdybych dala někomu opsat příjmačky a kvůli tomu se někdo jiný nedostal na školu, bylo by to nefér a podvod. Takhle to byl asi podvod, ale kdyby učitelka uměla vysvětlovat, kluci by v pohodě tu 4 měli. V matice a chemii jim nikdo nepomáhal, tam se to nedalo, přesto prolezli. ale tam ta výuka byla trochu jiná.
Jinak já jsem v životě nepoužila tahák, neopisovala jsem a ode mě asi moc nikdo neopisoval nebo jsem to nesledovala. těmhle klukům jsem vypočítala část jejich písemek. A jen tolik, aby prolezli.
 Nella+2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 22:02:50)
Díky za tuhle diskuzi ! Konečně jsem pochopila proč jsou všechny děti na Rodine geniální. Mají totiž geniální matky ~:-D Jak to tady čtu tak nikdo nikdy neopisoval ale opisovat dávali všichni ~:-D~:-D~;)
 Mr. Miçkey 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 22:05:43)
Ja teda hlasim, ze jsem jak opisovval, tak opisovat davam pomerne velkoryse, na neznalost zakona o financovani nemocnic nikdo neumre~:-D
 magrata1 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 22:22:02)
Já jsem fakt neopisovala. Jsem na to posera. Taháky jsem si za život napsala 2 a oba jsem před zahájením písemky zbaběle hodila v kuličce do kouta~t~ radši jsem dostala kouli, opisovat neumím
 Analfabeta 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 23:58:08)
Proč geniální? Ti, co opisovali, na Rodinu nechoděj...

Taky jsem dávala opisovat. Spolužákovi, co v učení vcelku plaval. Díky tomu opisování došel do 9.třídy a mohl se vyučit truhlářem. Kdyby neopisoval, tak by rupnul a truhlářem by se vyučit nemohl.

No, a u nás vlastně opisovala skoro celá třída. My totiž nesměli v sešitech škrtat. Kdo škrtal, musel přepsat úkol, v horším případě celý sešit. Tak jsme došli na to, že když využijeme polední přestávku k tomu, abychom vyřešili úkoly z matiky nebo chemie na tabuli, tak můžeme mazat do alelujá, můžeme společně prodebatovat správné řešení apod. Takže školní úkoly byly vlastně týmovou prací. My byli ve třídě tři tahouni, co to vyřešili na tabuli a pak to celá třída v pohodě opsala. Pokud chtěli, mohli se taky účastnit řešení, my brali do party každého.
 Ropucha + 2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 8:44:51)
"Jak to tady čtu tak nikdo nikdy neopisoval ale opisovat dávali všichni "

Já jsem neopisovala, protože důvěřuji jen sobě, dělala jsem si vlastnoruční taháky :-)
 K_at 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(4.2.2018 22:07:46)
Asi oboje. Obcas jsem opisovala, obcas dala opisovat, nebo napovedela. Pokud to je obcas, nevadi mi to. Stvali me ti, co se hrde prsili, jak se neucili . a potom zebrali.
 TaJ 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 1:46:51)
Přiznám se, že jsem se nad tím nikdy nějak hlouběji nezamýšlela....na základce jsem určitě občas jak opisovala, tak dávala opisovat, nejspíš jako většina ostatních... U syna máme s opisováním jednu zkušenost, která mu asi stačila - někdy ve 2.třídě přinesl najednou o dost horší známku z testu z matematiky a když jsem se ho ptala, co se stalo, tak řekl, že mu to prý poradil spolužák...no, tak jsme si chvilku popovídali na téma, že se asi víc vyplácí spoléhat na vlastní hlavu a rozum, než si nechat něco radit od ostatních...od té doby už nebyl problém...spíš teda teď možná někdo opisuje od něj, ale oni mají ve škole každý svůj stolek, takže to není vždycky tak jednoduché...na SŠ jsme neopisovali, ale já jsem si jí dodělávala večerně a chodili jsme tam v podstatě už všichni dospělí lidé, co jsme chodili i do práce a podobné věci jsme tam neprovozovali...
 K_at 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 6:12:59)
Tino, my "opisovaly" i na pedaku s kamaradkou, pri dalkovym. ~t~ rady na to vzpominame. Ale bylo to spis takovy vzdycky tuknuti, kdyz si jedna nebyla necim jista. Ucily jsme se poctive, ale nekdy se to hodilo. A bylo to mily. Takova kooperace.
 Ropucha + 2 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 8:52:54)
"tahákem se nejlíp člověk naučí"

Ano :-)
 susu. 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 7:21:21)
Taky jsem vyrostla v atmosféře spolpráce žáků proti kantorům. Opisování jsem brala jako její součást, ale moc jsem si ji neužila,protože na ZŠ jsem seděla v lavici s jedničkářkou jako jsem byla já a na SŠ taky. Jen občas v jazycích, kde jsme byli půlení, jsem napovídala. Na VŠ jsme spolupracovali při laboratořích, na zkouškách nebylo moc jak, tam jsme byli každý za sebe.

Současný přístup, že je to vlastně podvod, se mi spíše líbí.
 aky 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 8:45:57)
...Opisování - solidarita nebo podvod?
V civilizacii podvod, v menej rozvinutych krajinach solidarita.~3~
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 9:39:59)
nedávno na třídním srazu zrovna spolužák vzpomínal, jak jsem mu pravidelně vypracovávala jeho testy z matiky (obvykle A a B, spočítala jsem si svoje a než on dokončil první příklad, spočítala jsem to jeho), jak ode mne opisoval v čj a o přestávkách mu vysvětlovala záhady rovnic... ~;) taky jsem vzpomínali, jak jsem jednou udělala chybu ve výpočtu a ta chyba se pak nesla celou řadou, takže ji mělo asi 8 spolužáků - klika, že to právě nebyla moje skupina, učitelka nebyla schopná odhadnout autora toho výpočtu, takže se tomu jen zasmála a upozornila, že ani opisování není záruka úspěchu ~t~
střední jsme pak se spolužačkou spolupracovaly - já dala čj a matiku a ona zase odborné předměty - já si nikdy nepamatovala konkrétní data, přesné údaje a počty čehosi...
v době, kdy jsem se učila pro známky a test byl cíl, jsem to vnímala jako v pořádku...
moje děti učím, že známka rozhodně není cíl, že test je pro ně, aby si ujasnily jak na tom se svými vědomostmi jsou, co vím, sami neopisují a ani u nich ve třídě není opisování běžné, pokud někdo opisovat chce, vyprávějí mi pak o tom, jako o nezvyklém požadavku... :-)
 Konzerva 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 12:24:45)
U opisování platí - "chytrému napověz (hloupého kopni)" aneb "komu není z hůry dáno, v apatyce nekoupí".

Napovídat se dá tomu, kdo zná podstatu a potřebuje jen přilepšit. V takových situacích jsem napovídala a nic proti tomu nemám.

Ale pokud je někdo úplně blbej nebo na to peče, tak mu žádná nápověda nepomůže a já se o to nesnažila.

Dát opsat jeden zapomenutý úkol o přestávce před hodinou - klidně. Dát opisovat před každou hodinou - to ne.
 Dobra1 


Re: Opisování - solidarita nebo podvod? 

(5.2.2018 12:53:04)
Opisování je podvod. Znám ale jednu učitelku, která občas chce po dětech, aby si nachystaly taháky, ovšem dle zadání, např. tahák 1x1x1 cm. Děti se tak přípravou taháku naučí víc než jiným učením.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.