libik |
|
(20.6.2020 0:41:19) Federiko, chtít od dítěte takovou odpovědnost je nepřiměřené.
|
Federika |
|
(20.6.2020 0:42:19) Libíku, kdyby to byl můj osmák, rozčilovala bych se spíš, kdyby dostal dobrou známku i za tohle zcela zřetelný flákání.
|
libik |
|
(20.6.2020 0:47:07) Federiko, tak zřejmě máš alespoň průněrníé IQ, motivaci a schopnost orientace ve výuce.
Nevěděla jsem, že způsobilost rodiče je nutná ke vzdělání dítěte.
|
|
|
Federika |
|
(20.6.2020 0:47:52) Moje děti musely denně vstávat na osmou, měly nařízenýho budíka. Taky se jim zrovna vždycky nechtělo. mají kamarády z jiných škol, který se jim i posmívali-jéé, to my chrápem do jedenácti,co blbneš, proč vstáváš?? Vždyt se nic nestane, když tam nepřijdeš. Online výuka zařídt šla. Když ne klasická, tak alternativně. U malých dětí to bylo složitěší. Ale osmák? To fakt ne. Muselo mu bejt jasný, že má něco dělat.
|
libik |
|
(20.6.2020 0:59:20) Federiko, soudíš podle svých ambiciozních měřítek a vlastních poměrů.
Ne vždy platí, že i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále.
|
libik |
|
(20.6.2020 1:09:17) V tomto pololetí více než jindy platilo, že děti z dobrých rodin měly prostě výhodu, situace, kdy to učitel zdůrazní hodnocením, které se navíc promítá do dalšího směřování, je prostě morálně vadná.
A to píšeme letopočet 2020
|
|
MM, 2 kluci |
|
(25.6.2020 13:55:18) ... řešit to, že rodina "není dobrá", jak ty říkáš (resp. my vlastně nevíme jaká je). Snažila se komunikovat, zajímala se, a ten osmák jí mohl odpověďet a říct, co se děje. Řešení by se určitě našlo, i při těžké situaci v rodině. Ale takhle, když ani nereaguje??? Ať mi nikdo neříká že neměl mobil. To má dnes snad opravdu každý teenager, i z té nejchudší a nejproblematičtější rodiny...
|
kosatka2 |
|
(25.6.2020 16:16:14) Mě tu fascinuje, jak se od dětí očekává, že budou samostatně komunikovat a řešit, když toho často není schopná ani škola. Jedno setkání s ředitelem v naší škole, kde jsem s našimi učitelkami spokojená - úplná marnost, ředitel si mele svoje a není ochoten ani vyslechnout.
Další škola - nešlo se telefonicky dovolat a na e-maily s dotazem ohledně volného místa ve třídě nikdo neráčil odpovědět. U on-line výuky jsme dostali tolik rozporuplných instrukcí, že jsme maily luštili společně a stejně proběhly instrukce: Pošli mi to v odpovědi - a druhý den: v odpovědi mi to neposílej, protože to nečtu. Jedinkrát jsem syna vybídla, ať si něco vyjedná sám (nefungovala nám technika, vymysleli jsme alternativní řešení) - učitelka řekla, že to nechápe a ať to udělá dle zadání. To jsou situace, kdy rezignuje i rodič a obhajuje před dítětem učitelku, že je asi unavená. Všeobecně si nemyslím, že by ve škole i v rodinách byly děti vedeny k tomu si něco vyjednat, ale je mi jasné, že jsou učitelé, co by se rozkrájeli, ale s dítětem to nehne.
A ano, jsou rodiny, kde si půjčují 3 generace 1 mobil, nebo nemají kredit, data, a ještě jsou k tomu třeba komunikačně nezdatní a navíc nedůvěřiví celá rodina.
|
Okolík |
|
(25.6.2020 16:40:09) Souhlasím, Kosatko. Na komunikaci musejí být dva (a více) někde nekomunikuje škola, někde rodiče a žáci ...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 16:51:11) kosatko, ty děcka chodily do školy do poloviny března, minimálně půl roku měly normální výuku, takže znaly učitele
pokud někdo měl problém, mohl učiteli napsat, zavolat, kontaktovat vedení školy, za půl roku každý ví, jak který učitel komunikuje, pokud nijak a vedení taky ne, nejspíš ta škola není moc dobrá a je lepší najít jinou
ale taky se mi stalo, že mi napsal kluk z jiné třídy, ne mojí, že má problém s jedním kolegou, co mu poradím, vyřešil to, věděl, na koho se obrátit
děcka nejsou hloupý, jenom líný
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 16:54:50) ale hlavně jsou to v první řadě děcka...hromovat, trestat, mstít se jim...je to dobrý?
|
Okolík |
|
(25.6.2020 16:59:12) Marťasíno, ty považuješ za pomstu, když žák, který vůbec nic nedělá je učitelem vyzván k nápravě a když to pokračuje, tak dá špatnou známku nebo neklasifikaci?
A když v práci nesplníš úkol a nedostaneš tudíž odměnu, to je taky pomsta?
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 17:05:49) ne, někde na hranici pomsty podle mě je, když dvojkaři flákačovi místo "neklasifikováno" za druhé pololetí dám čtyřku...o tom byla velká část té x dní staré debaty, kterou tady natahujeme...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 17:10:54) mám přesně jednoho takového, většinou 1-2, teď téměř nepracoval, dostal 2, ale nehodlám mu nijak pomáhat příští rok, je v 8. třídě, bude chtít na maturitní obor, ale teď mi poslal práci asi 3x, dohromady do dvou předmětů, nepomohly urgence, a zrovna je to rodina, kde čekám, že přiběhnou, on velice dobře zná svoje práva, povinnosti mají ale jenom ostatní
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 17:20:01) třeba z toho vyroste, rodičům půjde právě o to, aby tě vytočili, a nejlépe na to zareaguješ, když jim poskytneš minimum svého času, prostoru, emocí, pozornosti - učebnici na okopírování, odkaz na materiály, které mají v doručené poště mailu, na který jsi celé jaro posílala látku a konec střapec ze tvé strany...
Udělalas dobře, taky bych mu dala dvojku, snažila bych se nebrat si osobně, že mě předtím půl roku ignoroval, v klidu, s čistým štítem... To, že na tebe rodiče na podzim vletí, ještě neznamená, že se musíš nechat vyvést z míry, mmch přeju hodně síly
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 17:22:12) Báro, rodiče slíbili, ale nic, a pak si stěžují, zrovna takoví nejvíc
|
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 17:23:29) Báro, z mé strany to není o mstění, jen o tom, že prostě nevíme, co bude. V případě tvého žáka plně chápu stupeň dolů. U 2 stupňů a znalosti letošní situace kolem zkoušek, tam bych já osobně hodně přemýšlela, aby nakonec to nebyla poslední kapka, že se to dítě někam nedostane. Kdyby se to náááhodou nakonec počítalo. Je to dilema.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 17:25:09) já jsem známku nezhoršila, možná z 1 na 2, otázka je, jak bude vypadat vysvědčení v pololetí, to se počítat bude určitě
|
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 17:38:07) Báro, když se mu to nebude líbit, naučí se únor a kus března a může se nechat přezkoušet . Nebo bude doufat, že tohle nebude za rok vidět. Ale v tomhle ohledu nic černý na bílým, ještě stále.
|
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 17:39:28) U nás v některých předmětech byly testy povinné, ale neznámkovaly se. Jen se muselo jimi projít.
|
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 18:00:37) podle dílčího výsledku je hodnocený celek(celé pololetí)...
standardní hodnotící postup (průměr známek) je použit pro naprosto nestandardní bezprecedentní období...přičemž průměr 3,5 by za normálního režimu klidně byl 3
dále je užité předjímání (o případném výsledku testu máš jasno)...
pachuť msty v tom patrná je, forma dostala větší váhu než obsah
Hodnoceno může být jen to, co od začátku měla jasná kritéria, postupy, opravné prostředky, jasný komunikační a dostupný komunikační kanál, kvalitní online materiály, neomezený přístup k internetu a garantované podmínky, za kterých bude žák pracovat. Pokud toto všechno nebylo a nemohlo být k dispozici, nemůžete takový proces nacpat do hodnocení typu 1-5, a ani se o to nebudete pokoušet (pokud nejste duší úřednice)
|
Alena |
|
(25.6.2020 18:29:44) Jitys, priznam se, ze ve me tato komunikace vzbuzuje akorat litost nad tvym promarnenym casem a je mi lito reditele, co musi resit a cim se zabyvat misto konstruktivnich veci. Pokud bych byla se skolou nespokojena, zkusila bych si najit takovou, s kterou budete citit sounalezitost a bude me to vest spis k podpore vzdelavani vlastniho ditete. Jestli chces bojovat se statem pres skolu, je to zajimavý konicek,ale byla bych rada, kdyby ho muj rodic nemel. Moje deti maji stesti, chodi do skoly, ktera je dobra, ucitele poctiví a to ze tahnem za jeden provaz bez ohledu na nejaka statni ustanoveni, ze se uci kvuli sobe, bylo jasne a zretelne a pro deti prinosne.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 18:35:57) osvěta, no ještě že nám poradíš, jenže jak říkám - naší prioritou je vzdělání dětí, možná i víc, než znalost soušasných nařízení, který se několikrát změnily a nevíme, co bude platit za měsíc, takže ať si mšmt vydává nařízení, my chceme učit a děti by se měly učit a rodiče by jim v tom měli být oporou
opravdu žádnýmu dítěti nepomůže, když se rodič bude hádat se školou, že ale jeho dítě nemělo povinnost tři měsíce hnout zadkem a tak jde do devítky a neumí osmácký učivo a nemá na co navázat, přestože zbytek třídy má aspoň nějaký základ
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 18:41:12) no a v čem konkrétně to tomu děcku pomůže? možná jsem mimo nějaký vlákno, možná mi něco uniklo, ale pokud se děcko tři měsíce flákalo a nedělalo nic, komunikace se školou nefungovala, bylo potřeba přinutit školu ke komunikaci, přes učitele, vedení, klidně i zřizovatele. A ne teď říct, že děcko neumí, nic nedělalo a vlastně ani nemuselo
ono mu to v příštím roce fakt nebude nic platný, od září se bude pokračovat a pokud ostatní ve třídě někam došli, není důvod se kvůli jednomu "v právu" vracet tam, kde ostatní byli před půl rokem
|
|
|
|
|
Alena |
|
(25.6.2020 18:43:10) Co je , prostim te, cilem tohoto tveho boje?
|
|
|
|
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 18:47:10) Jitys, právě si několik set pedagogických pracovníků okopírovalo tento text a budou ho v nezměněné formě vydávat za svůj....
|
|
|
Termix |
|
(25.6.2020 19:07:05) Jitys, vidíš. Místo sezení hodiny a hodiny tady, raději svůj čas věnuju dětem a holt tentokrát supluju i práci učitelů. Beru to tak, že je mi vlastně jedno, co říká či neříká zákon. Jsem matka a vzdělání mých dětí je hlavně moje zodpovědnost. A nebo nezodpovědnost. Ale já tady jen nakukuju a pročítám jen pár stránek zpět, nemám na to čas a nechce se mi.
|
Federika |
|
(25.6.2020 19:09:19) Termix, přesně tak to je. Za vzdělání svých dětí jsou zodpovědní rodiče. Učitelé a školy mi k tomu můžou pomáhat. A pokud to perfektně nefunguje, což teď třeba tak úplně nešlo, tak je mým zájmem postarat se o to, aby děti vzdělávaný byly. A k tomu taky můžu tlačit na učitele.
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 19:12:00) No ale za normálních okolností učí učitel. Když někde vyučující pracovali strana X až Y a rodina měla školní děti třeba 3 a každé v jiné třídě, tak už to teda je na hranici až za hranicí zvladatelnosti.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 19:14:14) Aninabe, pokud měl někdo tři děti do 13 let, byl s nima doma, většinou teda, až na výjimky, se třema malýma určitě někdo doma byl pak mohl klidně věnovat svůj čas jejich učení starší se učí snad už hlavně sami, ne?
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 19:15:10) No tak 3 děti do 13 let máme a ty se samy neučí. Naštěstí aspoń u dvou stejnej ročník. Jinak jsem si kdysi tohle střihla rok jako domácí výuku 3 dětí 1. stupně a bylo to...hektický. A to jsme se pro to rozhodli po přiměřeně zralý úvaze. Vůbec nikou nezávidím, že tohle měl nedobrovolně s více dětma podstupovat. Navíc pod kuratelou školy, u tý domškoly je přecejen víc volnosti v uspořádání učiva.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 19:17:41) Aninabe, a byly vaše děti samy doma?
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 19:21:36) Samy nebyly, to snad by ani nebylo legální. Přesto to je náročný, to nemůžeš brát jako učitel. Pro rodiče bez zkušenosti učení je to dost šílený, navíc ne každý dítě snadno spolupracuje. V tom mám výhodu, ve spolupracujích dětech plus zkušenostech, jak to vést.
|
Federika |
|
(25.6.2020 19:25:27) Proč myslíš, že by to nebylo legální?
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 19:26:58) Tak nechávat dlouhodobě malý dítě pod 7 let bez dozoru nebo jen s jedenáctiletými sourozenci mi přijde na hranici.
|
Federika |
|
(25.6.2020 19:29:04) Aninabe, promiň, to jasně, myslela jsem,že píšeš o 13 letých. Popletla jsem to.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 19:26:51) vím, že pro neučitele to není sranda něco naučit, pokud ale učitel napíše děckám, jak to mají dělat, pokud jim to vysvětlí, pak by to měl rodič pochopit, přece jenom jde o děti do 13 let, to je učivo do 6. třídy, to by snad rodiče ovládat mohli, s oporou v zadané práci, nakonec i v těch učebnicích je to většinou vysvětlené, a určitě se dalo napsat učitelům - u těch malých si nemyslím, že by byl problém s nekomunikací učitelů, to spíš u těch starších, a ti zase mají spoustu různých skupin, u nás sedmáci už určitě dělali spolu, probírali to v nějaké FB skupině, osmáci to stejný, probírali to tam, ti už nepotřebovali, aby u nich seděli rodič
|
Aninabe |
|
(25.6.2020 19:30:47) Yuki, tak pokud by se sešly děti třeba 1., 3., 5. třída a všude styl strana X až Y a furt dál a dál, tak z toho museli být rodiče za chvíli na prášky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 19:33:07) aninabe, a fakt některá škola zadává takto, všechno? občas to někdo udělal, ale třeba dejme tomu učitel dějepisu, no tak se to v tom jednom přežilo, ale že by by, celý první stupeň blbý, tomu se mi věřit nechce, právě většinou jsou ty učitelky na 1. stupni mnohem snaživější - i když i tam se občas najde někdo, kdo na to kašle, to je jasný
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(25.6.2020 22:38:51) Termixi, mám to stejně, u nás vyloženě výuka taky nebyla, občas výukové video odříkané na kameru podle učebnice, takhle bych to mohla učit i já 😉 a jinak zadané stránky z pracáků a udělat prezentaci apod. Takže jsem ho to stejně naučila podle učebnice já...ale beru to taky právě tak, že je to moje dítě a já chci aby něco uměl...prudit kvůli tomu ve škole by mě nenapadlo...ale třeba na angličtinu mají skvělou učitelku a ta s nimi byla hodně v kontaktu, i jim sama volala každému zvlášť...
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 8:56:18) Já si osobně myslím, že vzdělání je prostě úkol rodičů. Ti ho na školu delegují, ale stále je to jejich úkol. Mají právo zabránit svým přístupem tomu, aby bylo dítě příliš gramotné. A nebo tomu pomoci.
V případě jako nastal to ovšem znamená, že s nimi bude škola spolupracovat a ne si nadiktuje podmínky.
Osobně mi v Čechách chybí ony volené školské rodičovské rady s daleko širšími pravomocemi (a častým scházením), které by školy víceméně řídily... (Schvalovali by nejen ŠŘ, ale také rozpočet, personální věci, odměny řediteli a zástupcům, roční plán, ŠVP, učebnice....).
|
Alena |
|
(26.6.2020 9:26:03) Predstava, ze rodice schvaluji ucitelum napr.ucebnice, me opravdu nelaka. Rada bych pro sve deti ucitele jako samostatne myslici bytosti :). Ze by rada pacientu schvalovala lekari, co maji pacientum predepisovat?
|
Aninabe |
|
(26.6.2020 11:03:04) Aleno, já bych tedy hlas rodičů ohledně učebnic a sešitů uvítala. Budu se fakt těžko vyrovnávat s tím, že budoucí prvňák má zase, jako ti před ním, podle mě nejhorší materiály na matiku, co existují. Fakt tu krtčí řadu nesnáším, je dost lepších materiálů, ale zase bude krtek do oblbení, nahňácané příklady, pořád stejné dokola, dokolečka, minimální variabilita, optimální snad pro strojní děti. Alter je v tomhle šílenej, ale některým lidem se asi líbí ty obrázky nebo nevím, nerozumím tomu. Mít možnost, tak se jako rodič ozvu, ukážu věci jiných vydavatelů a budeme diskutovat, proč má být tamto ideál (pro mě je to spíš k odstrašení).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.6.2020 11:18:56) a budeš taky řešit fyziku a němčinu, zeměpis...? každý učitel už ví, jak se mu s čím pracuje, kde jsou dobrý nápady a kde je spousta blbostí, já třeba nemám ráda Frause, na chemii je to katastrofa
jenže ještě k tomu- učebnice pro první třídy se koupí každý rok nový, ale pro všechny ostatní je to na 10 let a klidně i na 20, může klidně rada rodičů říct, že se jim nelíbí chemie, mně taky ne, ale škola nemá na novou, učebnice se platí ze stejného balíčku peněz jako neschopenka, takže když chřipka složila polovinu učitelů a někoho chytly záda, nový učebnice nebudou, leda by je rodiče zaplatili, což v bezplatným školství úplně nejde
|
Aninabe |
|
(26.6.2020 11:52:10) Yuki, nápodobně, nemám ráda Frause. Ale škola je má nakoupený a tak se s nima jede, místy už desátej rok. Co nadělám, na SŠ pak už je to jen doporučený a každý si může koupit, co je libo. Osobně preferuju Novou školu, přijde mi, že jejich věci jsou rozumně pojatý. Na vysvětlení a procvičování dětem obvykle něco domů dokupuju - samozřejmě z mýho výběru, takže často NNS.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.6.2020 11:55:01) teď jsem zase kontrolovala učebnice, myslím přírodopis nebo co to bylo, asi 20 let, hnusný, o ničem, nedivím se, že se z toho nikdo nechce učit zkusím si vyškemrat nový, ale bohužel moc dobře vím, že na to není, tak učebnice ani moc nepoužívám, stejně jsou o ničem
|
|
Delete |
|
(26.6.2020 14:15:01) Já nemám ráda ani Frause, ani Alter. A obzvlášť krtka...
Teď jsem ale pomáhala vybírat učebnice té svojí studentce, co už vlastně není studentka a bude mít první třídu, a byl to dost problém. Lili a Vili se jí sice líbí, ale zatím si netroufá na tu mezipředmětovou a hodně sdílenou výuku, to se dá pochopit. Stejně tak nechtěla Hejného. A to jspu asi jediné dvě řady, které dělají něco jinak.
Ostatních nakladatelství je dost, nabídka je pestrá, ale v zásadě jde stejně jen o tom, co člověka zaujme grafikou a u zkušenějších třeba ještě rozložením učiva. Jinak je to všechno skoro stejné a tak se nedivím, že když někdo roky používá krtka, že do změny vlastně nejde. Obsahově to nic nového nepřinese a v tom krtkovi už ví, kde co je a co se jak dá využít.
Od druhé třídy už jsou rozdíly větší a tam už záleží na tom, které učebnice jsou nakoupené. A to záleží na tom, na čem se učitelský sbor nebo ta čas, které se to týká, "dohodne" (někdy jsou někteří z dohadování vyloučeni...) a pak je to minimálně na 6 let. U nás teď máme dvě řady učebnic na ČJ a M pro druháky a třeťáky a ano, pokud by se jim neprodloužila doložka, budou to vyhozené peníze, protože se za 6 let využijí 2x (a teď vlastně ani to ne, když už tam nebudu figurovat já a využije je jen jedna třída).
|
|
|
|
Alena |
|
(26.6.2020 11:20:06) Nezamenuj moznost diskuse (nemas moznost se jako rodic ozvat? nesmite psat do skoly, bavit se s uciteli ?) a povinne schvalovani. Taky povazuji tuhle ucebnici za uplne nemoznou, ale obavam se , ze pokud si ji ucitel dobrovolne voli, nevyresi se problem jeho vyuky tim,ze mu das jinou, proste nebudete ve shode. A pokud je na tom ucitel tak, ze nevi, ze existuji ucebnice jine, prchala bych. Diskuse mi pripada prinosna, narizeni rodicu (laiku), ze skola bude ucit z tech a tech ucebnic uplne ujeta.
|
Aninabe |
|
(26.6.2020 11:53:55) Já nevím, jaká výuka bude, snad dobrá. Ostatní materiály jsou nic proti ničemu. Vycházím z toho, že dítě je napřed, násobí a dělí, sčítá, odčítá i přes stovku, takže tu první třídu s krtem přežije. Ale je to už nakoupený, takže s tím těžko můžu moc dělat.
|
Alena |
|
(26.6.2020 12:06:11) pokud dite obsah prvni tridy s jistotou zvlada, tak je pro nej zbytecna jakakoli prvnacka ucebnice, nemelo by se to resit jinak?
|
Aninabe |
|
(26.6.2020 12:19:16) Tak všechny oblasti nezvládá. Umí plynule číst a počítat, neumí třeba vůbec psace psát. Číst se naučilo dítě samo, asi 5 měsíců poté, co byl v PPP doporučen odklad a dítě označeno za osobu s možným sníženým IQ. Protože se s paní skoro nebavilo, nelíbila se mu, běžně to ale nedělá a mluví s většinou lidí. Za to počítání může z větší částí UčíTelka, učila jsem starší děti, tohle se dívalo na první 3 třídy...a dost se naučilo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.6.2020 13:35:13) nojo, ale jak píše Alena, učebnice matiky nevyřeší psaní, na matiku může mít klidně učebnici pro druháky a písanku pro prvňáky
|
Aninabe |
|
(26.6.2020 13:51:29) Uvidíme, jak to půjde. Bude jich ve třídě 13, tak předpokládám, že si paní učitelka všimne. Navíc dítě je hodně citlivé, až k motorickému neklidu v nepříjemných situacích, určitě bude trvat, než se rozkouká. Takže uvidíme, uvidíme.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.6.2020 14:08:21) proč chceš čekat, až si učitelka všimne? to je blbost, naši dva starší šli do první třídy s tím, že umí starší složit slovo z písmen a mladší plynule četl u staršího mě nenapadlo to řešit, v listopadu, to už doma plynule četl, mi učitelka říkala, že má syn divný způsob čtení, všechno správně, ale dlouho to trvá, doma to ale bylo normální čtení, a on mi doma vysvětlil, že paní učitelka chce, aby slabikovali, tak on si to přečte a pak jí to vyslabikuje, on nepřiznal ve škole, že čte, ale od té doby už četl i ve škole normálně druhý četl plynule, to jsem už byla znalec, tak jsem to řešila v ppp, měl pak samostudium matiky a prvouky, četl do knížky a učil se jenom psát, zvažovalo se přeskočení ročníku, nakonec to bylo ještě složitější on četl ve školce, učitelky si myslely, že si prohlíží obrázky, nevěděly to
fakt to ty malý porvůrky umí maskovat
|
Aninabe |
|
(26.6.2020 14:14:51) Ve škole to vědí, že čte, viděli to u zápisu. Je to škola soukromá, vybírají si děti. Takže tam bude asi každý v něčem zvláštní. Jsem ráda, že není v těch třicetihlavých třídách, který jsou všude kolem. A v PPP by nemuseli nic vidět, s minulou paní naprosto nespolupracoval, vzala ho do místnosti bez nás a to nedal. Ale teda bylo mu asi 5 a půl, do školního věku měl daleko, je letní.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(25.6.2020 23:04:32) Jitys, pokud jsi napsala řediteli něco v tom smyslu, to opakovaně píšeš, co se ti na jeho odpovědi nezdá? Chceš aby tvoje děti něco uměly a nebo chceš s jejich učiteli a s ředitelem vyběhnout za pomoci paragrafů?
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 23:14:13) jenom uvádí protinázor a myslím, že pro ni je nejdůležitější to, co bude potomek mít v hlavě. U vás "ve druhém táboře" si jsem naopak dost jistá, že je tomu jinak...
chápu vás, bylo to pro vás hodně náročný, ale hlavní, co stále cítím mezi řádky je frustrace z toho, že si ty děti dovolily vám osobně věnovat méně pozornosti, ne češtině, ne přírodopisu, vám osobně...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.6.2020 23:31:59) Marťasino, a to vidíš kde, že věnoval někdo málo pozornosti mně osobně? pokud děcko posílá práci a reaguje na výzvy, opravuje, nebo se třeba ptá, tak samozřejmě komunikuje se mnou, těžko bude komunikovat s chemií, a pokud na to kašle, zase nekašle na mě, ale na chemii a nebude umět chemii, no a sobě i mně tím způsobí potíže v září, až si vzpomene, že to nutně potřebuje doučit, protože on přece nechce blbou známku
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 23:47:39) no, stále je to samé Já, já, já, moje úsilí, moje práce, moje energie, já, já, já - to dítě, a to, co s jeho malou komunikativností souviselo, je naprosto na okraji vašeho zájmu, proto mi to přijde tak krátkozraký a smutný
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(25.6.2020 23:18:46) Divá Báro, normální osmák ví, co tam má za známky, tuší, že je to téměř za 4 a jistě taky tuší, že si to může nějak vytáhnout, ať už běží taková nebo maková výuka. Pokud nedělá nic, i když může a ví, jak to udělat, pak mu je to asi jedno, hrozící čtyřka mu nevadí, nepřekáží. Bejt to prvostupňový dítě, pak člověk přemejšlí jinak. Ale osmák? Nazdar, broučku, tvoje věc. A stejnej názor bych měla, kdyby to byl můj syn.
|
|
|
Martina Bergerová |
|
(25.6.2020 23:26:44) vždyť se houby děje, prostě je můj světonázor jinej, já jsem ráda, že jsi mi spousta věcí osvětlila, prostě mě to jenom nepřesvědčilo, tak se nezlob... Já to mám opravdu jinak, a byla jsem jedničkářka, která si za celý školní rok nedovolila nemít domácí úkol. Ale tohle z hloubi duše dneska vnímám odlišně.
|
Martina Bergerová |
|
(26.6.2020 0:31:34) Báro, já to myslím měla dost blbé ve všech možných ohledech. Jedničky jsem potřebovala nosit, abych měla jakýsi důkaz své hodnoty Já chci jenom říct, že jestli toho žáka, kvůli kterému tam srdnatě bojujeme , táta doma ztřískal jak psa za to, že neodevzdává svou domácí práci, mohl si svoji revoltu vůči tomu vykompenzovat tak, že se najust škubnul... Já, se svými zkušenostmi a svým viděním světa, bych nedokázala být tím katem se čtyřkou, pokud alespoň chodil na videohodiny, ale já jsem měkká.
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 0:39:11) No hlavně bych si ho po každé třetí videohodině stáhl "stranou" a ptal bych se PROČ? Nerozumíš? Nemáš čas (a třeba se musíš starat o ...)? Mluvil bych mu do duše... Co děláš doma? Hraješ hry? Jaké? ...
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 0:47:10) Ale když to znovu čtu, halt asi existují typy, které si nedokážu představit, ale s nimiž nelze nic dělat ani za pomoci rodičů...
Jeden takový za nás měl takový odpor k ruštině, že mu ruštinářka musela dát čtverec, aby se v pololetí začal připravovat na maturitu (za socíku). A to byl génius na matiku, 3x na mezinárodní matické olympiádě, jednou absolutní světový vítěz. Ta čtyřka mu zkazila přijetí bez zkoušek na MFF UK za olympiády, kam se samozřejmě dostal i tak. Ale nebylo zbytí.
|
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 0:50:32) Jasně, a chápu, že jste kde-co tolerovali, na druhou stranu, znám sebe, jak vše dělám v noci před termínem odevzdání, třeba teď....
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 0:57:37) To už je pomalu psychopatologie.... Prokrastinace 2m...
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 1:05:54) Vždyť jo... Ale o podobném přístupu referuje už moje žena z MŠ. Že prostě je problém některé rodiče přimět, aby s dítětem zašli nejen do PPP, ale k oftalmologovi kvůli brýlím, nebo zánětu spojivek, a k dalším doktorům. A není jich zas tak málo. Žena pak přemýšlí, proč vlastně ty děti mají?
|
Martina Bergerová |
|
(26.6.2020 1:18:42) mají ty děti proto, že se jim jaksi staly, už tak to děti takových rodičů mají dost těžké, a ještě se k tomu může přidat ta smůla, že narazí na pedagoga, který nemá větší srdce než ambice spojené s efektivitou domácí přípravy Ale prý nikomu není zeshora naloženo více, než může zvládnout, tak snad to třeba funguje.
|
|
K_at |
|
(26.6.2020 5:48:47) Vážný, ano. Někdy je problém úplně cokoliv navíc.
|
|
|
|
|
|
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 0:54:11) O tomhle mluvil můj bývalý třídní z G,že za nás šlo o známky, dneska už jde prakticky jen o udělal/neudělal, málokterou fakultu známky zajímají. A kdo nechce, půjde na technickou univerzitu v XX studovat muzikoterapii...
A ti menší mají často příklad, že čím dřív půjdou pracovat, tím dřív budou PRACHY, Prašule...
A pak jsou tam závisloti na věšem možným, co se dá provozovat v nepřítomnosti rodičů, od počítačových her, přes soc.sítě po porno...
|
|
|
|
Vážný2 |
|
(26.6.2020 0:49:23) I tak tě obdivuju, ve srovnání s učiteli emailisty-s-listy-příkladů-a-stran...
|
|
|