| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Rotační výuka v praxi

 Celkem 166 názorů.
 Emmy 


Téma: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 6:44:23)
Tak nam alespoň nižší gymnázium pustí do škol. Hurá. Ale včera jsem se dozvěděla, jak to bude u nás fungovat. Učím jazyky. Většina tříd má tři hodiny týdně. Momentálně to mají tak, že jednu mají online společně a tu druhou je dělím na dvě skupiny. Na třetí jim pripravuji videa.Tj. docela luxusní hodiny v malých skupinkách. Teď se budou jeden týden učit ve škole, z toho jedna hodina jde na testování a druhý týden smíme pouze zadávat práci. Tj. z 4 synchronně +2 asynchronně za čtrnáct dní, přecházíme na režim 2 synchronne+3 asynchronně. Většina učitelů bude chtít psát test, aby je donutili něco dělat ten týden doma a milí studenti budou mít za čtrnáct dní jednu jedinou hodinu jazyka naživo. Fakt vylepšení.
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 6:52:58)
Jj, uz ted jsem nastvana. Jeden tyden same pisemky, druhy tyden zavalit domaci praci. Pritom online vyuka je skvela!

Nehlede na to, ze nas okres ma vic nez dvojnasobek pozadovaneho maximalniho vyskytu
Covidu. Ale pocita se prumer za kraj... fakt nechci, aby se deti nakazily kvuli zhovadile rotacni pseudoskole.
 Emmy 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 6:57:22)
V jazycích se naučili za ten rok spíše víc, než míň. Přitom nám budou na škole o čtyřech křídlech sedět dvě třídy. Totální ztráta času.
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 19:50:08)
Báro,

tak rýsování a geometrie obečcně se online fakt neučí zrovna snadno. A to umím používat online rýsovací nástroje. I ve škole se děti perou s používáním kružítka nebo správným přiložením úhloměru, natož online.
Ve škole dojdeš, sáhneš a máš, ale tady můžeš max. ukázat, ale v ruce to tomu dítěti správně nesrovnáš.

No a mechanické počítání? Zlomky, desetinná čísla, výrazy, rovnice? Pokud to nemá být jen o opisování z tabule, potřebuješ, aby ty děti mluvily, uvažovaly....každé z nich.

A ty rozdíly jsou podobně velké jako v tom jazyce, někdo potřebuje hlídat každý krok, jiný potřebuje náročnější úlohy, dohlížet potřebuješ na všechny, vidět jim "pod ruce", když už nemůžeš do hlavy.

Taky bych potřebovala, aby psali na tabuli, ale s myší je to vopruz největší, takže furt píšu já, což zvyšuje jejich pasivitu.

S mechanickým počítáním si vystačíš na chvilku a i tak je to o tom, že každý dá jeden příklad a ostatní mlčí, když jim zadáš všem 10 příkladů, nemohou si zkontrolovat vzájemně, takže zase hromadná kontrola, tím se to protahuje a ještě nemáš kontrolu nad tím, jestli to skutečně dělají...

Z každé hodiny mi posílají část společné práce, to jsou hodiny kontrolování. Jediná cesta, jak zjistit, že opravdu postupují správně. A můžeš jim to stokrát ukazovat, stejně se vždycky najde někdo, kdo při násobení zlomek převrátí a při dělení nepřevrátí, někdo jiný neumí krátit, někdo pořád neví, jak najít společný jmenovatel. Když nevidíš, co napsali, nemůžeš jim pomoct, tohle se z hlavy řešit moc nedá. A nic z toho nejde vynechat, protože jedno souvisí s druhým.
 Monika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:59:58)
Divá Báro, absolutně se necitím schopná dávat typy, jak učit cizí jazyky "lépe", jenom snad, jak řeší synova učitelka španělštiny velikost skupiny a konverzaci. Ve skupině jich je celkem 15, takže jsou rozdělení na 3 podskupiny po pěti. S každou skupinou učitelka konverzuje intenzivně 15 minut, na zbytek času mají předem uloženou práci. Počítám, že tak nemají vedené všechny 3 hodiny v týdnu, to by neměla čas na novou látku, ale určitě to takto má alespoň jednou týdně, zrovna v pátek, kdy já bývám doma. Tak nevím, jestli by to pro tebe bylo něco užitečného a přitom tě to už nenapadlo i samotnou.
 MaMar 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 20:51:52)
Divá Báro, učím na prvním stupni a v angličtině pozadu nejsme, online se mi učilo celkem dobře, jenže u nás je to tím, že jsme malotřídka a při běžných hodinách mám ve třídě 15 dětí ze tří ročníků, takže je to docela mazec :-) Na začátku běžné hodiny obvykle pracuji se všemi společně, pak mám ale na každý z ročníků vlastně jen pár minut, ostatní mají samostatnou práci - buď pracovní sešit a různé pracovní listy, nebo jsou na počítačích. Při distanční výuce jsme učili každý ročník zvlášť, sice jsem pro angličtinu měla s každým ročníkem jen cca 30 minut dvakrát týdně, ale i tak se děti dostaly ke slovu víc než ve škole. Jenže ke konci už bylo znát, že je to u počítače nebaví, také se nedala využít spousta pohybových aktivit a jiných her, tak jsem ráda, že jsme třetí týden ve škole a snad v ní už zůstaneme ~:-D
 MaMar 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 21:59:32)
Báro, jasně, ve třídě na živo může být tempo vyšší. Pro mě na malotřídce bohužel poslechy (přinejmenším ty, které jsou na CD k učebnici) moc velký přínos nemají, to už raději najdu nějaké video, které mohou sledovat všechny děti společně, i když třeťáci z toho zachytí třeba jen sem tam nějaké slovo.
 vlad. 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 7:58:55)
Větře, přesně tak. Online to fungovalo výborně, tenhle paskvil sice uspokojí některé voliče, ale v praxi k ničemu. Taky nestojím o to, aby se kvůli tomu nesmyslu nakazili...
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:51:59)
Vlad., kolem mě to uspokojí hlavně důchodce a ty rodiče, kteří už s dětmi nemůžou vydržet doma. Většina rodičů je naopak strašně naštvaná.
 Pruhovaná 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 12:15:59)
Proč důchodce?
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 12:19:20)
Pruhovaná, moje teta už přes rok hlídá střídavě 1-4 vnučky a se třemi se učí do školy a připojuje je do hodin.
Vaří jim obědy a podobně.

Myslím, že i tyhle lidé potřebují klid.
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 12:29:44)
Protože mají pocit, že se jim pod rukama zhroutil svět, na který byli zvyklí (tak to mají aspoň v mém okolí). Když budou děti chodit do školy (ať to stojí cokoli), trochu toho starého světa se jim zřejmě vrátí.

Není za tím většinou ani únava z hlídaní vnoučat, ani nějaká logika (online to taky jde, ale oni prostě nejsou zvyklí, nikdy to tak nebylo). Spíš zvyk a strach z budoucnosti, touha po návratu jistot. Jakýchkoli.
 Vaitea 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 12:59:45)
ad důchodci - spokojení

"Není za tím většinou ani únava z hlídaní vnoučat, ani nějaká logika (online to taky jde, ale oni prostě nejsou zvyklí, nikdy to tak nebylo). Spíš zvyk a strach z budoucnosti, touha po návratu jistot. Jakýchkoli."

Okolíku, Ty si taky nevidíš na špičku nosu, viď?
Není únava?
Na naší klinice děti zdravotníků, školou povinné ( 1.-5. třída tedy), už od podzima, téměř kontinuálně, " hlídá" a absolvuje s nimi on-line vzdělávání naše téměř osmdesátiletá bývalá přednostka kliniky. Neuvěřitelně vitální a chytrá dáma. Zvládá to skvěle, snad jen na drobné neshody s paní učitelkou, které "opravovala" krkolomná zadání.
Ale můžu Ti říct, že je unavená opravdu hodně.
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 13:11:46)
Vaiteo, to jsem psala původně já. Neměla jsem na mysli lidi unavené z hlídání vnoučat, ale spíš ty starší lidi, kteří jsou už delší dobu v důchodu, kterých se kontakt se školou povinnými dětmi nijak zásadně (nebo vůbec) netýká, a kteří se řídí postojem "kam ten svět spěje, to za našich mladých let nebývalo" - v jehož důsledku žádají okamžitý návrat dětí do lavic, ať to stojí, co to stojí).
 Vaitea 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 13:26:08)
Vítr z hor,
OK.
Ovšem oni ani rodiče, kteří chodí denně do práce (znám jen zdravotníky), by někteří prodloužení školní docházky uvítali.
Nevím jakou přímo formou, ale jistě by byli rádi, kdyby jejich děti, které povětšinou jsou buď v hlídárnách, nebo pokud jsou starší tak téměř nonstop doma samy, anebo část dne s utahanými rodiči, mohly některé důležité informace třeba utřídit, zopakovat s pedagogem.

Já jsem tedy zvědavá hlavně na reakci učitelů.
Medicíny pojedou nonstop celé prázdniny - doplňkové semináře, klinická výuka, zkouškové durch až do října.
Nikomu to nepřijde za těžko.

Okolíkovi posílám omluvu .
 K_at 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 13:35:36)
Vaitea, učitelé - myslím že ti že ZŠ, ale i ti SŠ, kteří fakt makají, učí, vymýšlí a snaží se, tak už někdy od února padají na ústa. Takže ti budou asi rádi, že vůbec dojedou červen. Ale systém individuálních konzultací, mikroskupin s doučováním, vysvětlením atd, by byl určitě super nápad. Jenom zase - ti solidní ty konzultace mají a snaží se.
 K_at 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 13:39:44)
Nechci podceňovat VŠ, nicméně tam pracují s dospělými studenty. Obzvlášť v případě medicíny asi dobře motivovanými. Nevím, jestli i na VŠ pro učitele je ta výuka plošně takový masakr, jako je to na nižších stupních. Netuším. Ale domnívám se, že už jen ta samostatnost a dospělost studentů musí být výrazná pomoc v této situaci.
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:03:54)
VŠ ale začínají většinou až v říjnu, takže to je taky jiná situace, těm by vlastně 2 měsíce i při zkrácení prázdnin zůstaly. Ale ono to opravdu nemůže projít, jen si představím, jak by si všichni rodiče školních dětí nahlásili dovolenou třeba na srpen, aby mohly být s dětmi, je třeba i ty dovolené prostřídat. Asi je to jen plácnutí, doufám.
 Vaitea 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:20:47)
Renka+2
"VŠ ale začínají většinou až v říjnu, takže to je taky jiná situace, těm by vlastně 2 měsíce i při zkrácení prázdnin zůstaly."

nevím proč to píšeš jako reakci k " pojedou durch až do října"
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:27:31)
Protože někam se to přilepit musí.
Jinak, že pojedou medici do října vítám a předpokládám, že oni taky, je to trošku jiná situace než děti ze ZŠ.
 Lída+4 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:32:35)
Jitys, to je totální nesmysl - jak to, že na VŠ nemají studenti volno 2 měsíce v kuse??? Kdo se snaží, tak klidně i čtvrt roku!
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 13:51:00)
No víš, vlákno bylo o něčem jiném. A já jsem psala o lidech v mém kontrétním okolí, kteří si přejí okamžitý návrat dětí do školy, aniž by se jich to osobně dotýkalo.

A jestli chtějí zdravotníci prodloužit školní docházku svých dětí, oukej, nechť je jim přáno, ale moje děti ať prosím vynechají. Nezameškaly a já si od nich nepotřebuji odpočinout.
Vláda by měla zdravotníkům klanět až k zemi, přihodit prachy, náhradní volno, lázně a jejich dětem dát třeba možnost táborů zadarmo za to, s jakým gustem a naprosto bezohledně na ně hodila svou promořovací strategii.

Přístup "pustíme to tak dlouho, jak nemocnice vydrží" nejen zavinil naprosto neskutečné množství zemřelých (kdyby bylo v nemocnicích 2x tolik míst, bylo by 2x tolik mrtvých), ale šíleným způsobem přetížil zdravotníky a znevýhodnil jejich děti.
 77kraska 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 13:59:50)
Vitr, naprosty souhlas se vsim
 Vaitea 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:16:36)
Vítr z hor,
"A jestli chtějí zdravotníci prodloužit školní docházku svých dětí, oukej, nechť je jim přáno, ale moje děti ať prosím vynechají."

Proto píšu, že nevím jaká forma, tedy i pro koho, by v případě prodloužení školní docházky byla vhodná.

A vůbec nejde o to, jestli někteří rodiče chtějí nebo nechtějí, mají pocit, že jejich děti pracovaly, či ne.
Objektivní by bylo , aby děti, co nejrychleji prošly nějakým generelním testem znalostí . Pochopitelně bez klasifikace jako zpětná vazba jak jim, tak škole, tak rodičům.
Myslím, že přesvědčení: " moje děti nic nezameškaly, všechno probraly a pobraly" , by došlo velkých změn :-)
 Monika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:19:48)
Vaiteo, vtipné by bylo dělat to každý rok - povolit celé prázdniny jen těm, kteří projdou testem znalostí, ostatní na povinné červencové doučko (a to ideálně včetně těch učitelů, kteří žáky "nic nenaučili") ...
Řekla bych, že rozdíl mezi prezenční a distanční výukou v počtu těch, kteří jsou do značné míry poznáním netknutí, nebude zase tak velký ~;)
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:21:09)
Moniko,
já si to taky myslím.
K čemu přezkušování? Jde o ty znalosti? Ty se dohoní, Nebo taky ne. To stejně teď není podstatný.
 Vaitea 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:23:10)
Moniko,
to "povinné" sis tam dala ty.

Já jsem psala o možnosti, jak získat objektivní výsledek, místo chlácholení se, jak mojhe dítě cestou domácích úkolů a "projektů" došlo k znalostem, které mají ještě něco společného se vzděláním.
 Monika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:40:10)
Vaiteo, tak já jsem to tvoje prohlášení určitě trochu přibarvila, myslela jsem, že je to evidentní.
Zajímalo by mě ovšem, jaký test bys považovala za objektivní? Nějaký od Cermatu nebo od Scia? Kdo by to měl honem honem organizovat a kolik by to zase stálo? A jak by se zajistilo, že děti nešidí a bude to tedy "fakt pravda"???
Pokud máš pocit, že tvoje dítě neumí to, co brali, můžeš si ho přeci podle učebnice nebo sešitu vyzkoušet sama, ne? A dle výsledku přijmout "opatření na míru". Já si fakt nedělám iluze, že moje děti ještě teď vědí to, co třeba z dějepisu, bilogie nebo zeměpisu brali třeba v říjnu nebo v lednu, bohužel. Pevně doufám, že umí to, co brali a procvičili v matice a jazycích - tam taky výkony sleduju (i když u syna a jeho úprav výrazů jsem dávno mimo).
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:25:45)
Ono se to hrozně přeceňuje, spousta dětí se naučí na test a po něm danou látku pustí z hlavy. Takže bych tak nebrečela nad nedostatečnou výukou, co se používá denně, to si děti zafixují a že nepoznají nějakou tu rybu nebo nebudou umět vyjmenovat přítoky nějaké řeky je nepoškodí, beztak to většina zapomene.

Baví mě představa, že když to dítě danou látku absolvuje ve škole, umí ji celý život. Pokud ji nepoužívá dál, za měsíc po testu si nevzpomene.
 Monika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:03:22)
Jitko, já pořád uvažuju, jestli je Prouza ten, co má se Šichtařovou asi 6 dětí nebo je to jiný chlap? Možná by se rád "zbavil" v červenci těch svých potomků, jestli je to on ~:-D
 Marika Letní 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:23:09)
Ne to je Pikora, co s ním žije Šichtařová.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:33:01)
A proč to švagrová vůbec řeší? Mně jsou známky na gymplu u syna ukradený a bylo by mi ukradený i to, kdyby měl najednou dejme tomu ze čtyřky jedničku. Online výuka je prostě jiná, pokud tu možnost budou mít, budou dohledávat, opisovat a radit se, s tím se musí počítat.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:39:05)
Krajino,
já s tím prostě počítám:-)
Nějak si s tím poradí, školy i dítě.
Nehodlám se gymnazistovi plížit do pokoje nebo ho nějak kontrolovat, to byhc dělala možná s prvňákem.
Je jasný-a udělala bych to v jejich věku a asi i později:-) i já, že co můžou šidit, ošidí.
 Monika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:46:45)
Krajino, tipuju, že šizení v biologii najevo nejspíš nevyjde. Za prvé se o letošní znalosti nebude příští rok nikdo zajímat, za druhé i kdyby - logicky "už to zapomněli" (a zapomněli by to nejspíš, i kdyby se to test naučili poctivě). Šizení v jazycích, matematice nebo jiných předmětech, kde na sebe výuka v dalších letech navazuje, nejspíš najevo vyjde a důsledky bude třeba nějak vyřešit (nejspíš se chybějící doučit) ... Opravdu nechápu to šílené úsilí učitelů o to zabránit za téměř každou cenu dětem aby získali "nespravedlivě" dobré známky ...
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:39:05)
Federiko, ono jim ve výsledku to radění a opisování může dát víc než test pod dohledem ve škole. Není vyloučené, že během opisování se tu látku alespoň trochu naučí, zatímco ve škole prostě neví, koukají do prázdna a odevzdají prázdný papír. A pokud výsledkem učení je povědomí o nějakém předmětu, je to snad i užitečné.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:41:22)
Renko,
já nevím, jestli to je takhle, nicméně mi je to celkem fuk, nemyslím si,že je až tak podstatný, jak moc do hloubky teď umí učivo.
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:44:47)
Federiko, možná to tak není úplně, ale když si v rychlosti vygooglí přítok nějaké řeky nebo nějakou událost, myslím, že mu to právě proto, že to dělal v souvislosti se testem, může v té hlavě ulpět.
Jako když já si psala tahák, který jsem pak nepoužila, protože jsem se to tím naučila.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:49:07)
No jasně a vyhledávat se naučili o hodně efektivnějš, když to potřebujou:-)
Dcera píše zítra test Starověké Řecko, či co, rozsáhlou látku. Kdyby to psala ve škole, blbla by už několik dní, vypisovala by si, doplňovala obrázky dohledávala, psala by si definice a data na kartičky,aby to všechno do tý hlavy nacpala, na jedničku:-) Takhle si to přečte, podívá se na obrázky, doplní si nějaký otázky a nazdar, test zvládne, tenhle nebude s kamerou, rozloží si zápisky, vedle mobil na google...
No a za pár měsíců bude výsledek stejnej, bude si pamatovat jen základy, asi:-)
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:04:04)
"Takhle si to přečte, podívá se na obrázky, doplní si nějaký otázky a nazdar, test zvládne, tenhle nebude s kamerou, rozloží si zápisky, vedle mobil na google..." ale mne tohle pripada normalni i zadouci, ze pracuji se zdroji u pisemky. Pokud jen tupe nevypisuji data, tak ten kdo se neorientuje, stejne vetsinou nestiha.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:24:24)
Ne, to nestíhá a nestíhá ani v případě, že se předem tu látku jakžtakž nenaučí. Proto to neřeším.
Je ale fakt, že při prezenční výuce se toho musí naučit víc, musí to mít jen v tý hlavě.
Což ale zas takovej problém nebude, když o tom ví. Chvilku si budou zvykat.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:17:54)
Federiko, právě, to vyhledávání je pro ně určitě užitečnější, než když si to všechno nacpou do hlavy, napíšou písemku a zase to z ní skoro všechno pustí...a i když třeba při tom testu vyhledávají, tak jak tu psala Alena, ten, kdo o tom neví nic, tak ani neví, co má vlastně hledat a vypisovat...podobně jako když můžou mít na něco v matice kalkulačku...pokud nevědí co, proč a jak mají počítat, tak je jim i ta kalkulačka na nic~;)
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:31:02)
Renko, jo, opisováním se toho naučí taky dost...u syna jim učitel před časem dal jako experiment test z dějepisu, na který si mohli přinést tahák...a přesně bylo vidět, jak i napsat dobrý tahák je umění, protože si to museli přečíst, vypsat si to nejdůležitější, co by tam asi tak mohlo být a pak se v tom při tom testu zorientovat a použít to...ono se to nezdá, ale i tohle chce určité umění a musejí s tím nějak pracovat...no a když už si ten tahák vyrábějí, tak jim z toho často i dost věcí v té hlavě zůstane. A bylo prý zajímavé sledovat, jak kdo k tomu taháku přistoupil...jedno dítě třeba tahák odmítlo úplně, že by to nebylo fér, další měli taháky různé úrovně - někdo jen stručná hesla, někdo podrobně vypsané a dost záleželo, jak se v tom dokázali orientovat a zodpovědět zrovna to, na co se učitel v testu ptal...on si pak i ty taháky k tomu testu přiložil, aby viděl, jak s tím kdo byl schopný pracovat...
 kachna_ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:54:43)
JItys, báseň super, zadání šílený, 8 slok musela být děsná fuška.
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:50:37)
" Že si ti lumpové nějak navzájem radí a pomáhají." Proc lumpove? Spolupraci a praci v tymu by snad skola mela ucit. " Že si ti lumpové nějak navzájem radí a pomáhají." Proc lumpove? Spolupraci a praci v tymu by snad skola mela ucit. U nas se pocita, ze deti pouzivaji doma ruzne zdroje, ze se poradi, ale taky je nikdo nezkousi z banalit a telefonnich seznamu tipu: vyjmenuj staty Sahelu.
Kdyz se chodi do skoly normalne, tak vedi otazky na pisemku predem, aby se nad tim mohli zamyslet (kdo chce). Je to efektivnejsi nez nejake prepadavani.
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:01:08)
"Pokud to není tak, že všecko dělá jeden a ostatní se vezou." Ale tohle moc dlouhodobe nefunguje. Vetsinou se prinos rozlozi.
Pokud jsou testy stavene tak, ze se neco "vyjmenovava", proste prepisuje informace, tak at si klidne poradi, stejne si to pamatovat nebudou.
 ..mira.. 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:08:39)
"Na druhou stranu - co já si pamatuju z gymplu z biologie. A to byl celkem oblíbený předmět a měla jsem vždy jedničku. Stejně člověk v té hlavně nakonec udrží jen to, co ho baví. A hlavně to, co v životě potřebuje. Kolik si toho reálně pamatujeme ze školy? Krom čtení, psaní jakž takž bez chyb a trochy kupeckých počtů?"

Jsem naprosto přesvědčená, že vzdělání a význam vzdělání neleží v tom "co si pamatuju ze školy". "Stejně se to naučí a hned zapomenou" vnímám jako nepochopení toho, jak funguje mozek. Je to kouzelná skříňka plná šuplíků, které se ve správnou chvíli otevírají. Nikdy se ti nestalo, že sis najednou "vzpomněla", uvědomila něco, co jsi považovala za dávno zapomenuté a ztracené? To, že si ve 40 nepamatuju vzorec terpenu zpaměti, neznamená, že výuka chemie na ZŠ (SŠ, už nevím, kdy se o terpenech mluví) neměla smysl, protože jednak rámcově vím, co to je, jednak si detaily umím dohledat, což by bylo těžké, kdybych si musela o nich přečíst všechno, případně netušila, že mám nějaké terpeny znát. Nemluvě o tom, že ve škole se prostě člověk postupně učí napřed číst, pak číst a pochopit a z toho číst, pochopit a zapamatovat důležité a nakonec přečíst, pochopit, zapamatovat a odlišit dobré a špatné zdroje. Tuhle superschopnost dítě nezíská za týden. Škola je prostě proces naučení tohohle a není důležité to, co si v dospělosti pamatujeme, vzdělání dává základ dalšímu učení se, znalostem a schopnostem. Nemám ráda to zjednodušení, stejně si ze ZŠ nic nepamatuju (nepamatujou), tak je to jedno. Ono právě není.
 Monika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:40:15)
miro, tak já si ani nepamatuju, že bych kdy vůbec slyšela o něčem, co se jmenuje terpen, kdybych to slyšela bez souvislosti, tak nebudu vědět, jestli je to značka tužky, nějaký "miniživočich" nebo cosi chemického (znám terentýn, takže tato asociace by možná nastala). Takže můj šuplíček týkající se tohoto pojmu je zcela prázdný (resp. asi zaplněný něčím jiným). Studovala jsem na gymplu, výhradně prezenčně a z chemie jsem měla někdy jedničku a někdy dvojku ... Z některých oborů si samozřejmě něco pamatuju, ale jestli by toho bylo míň, kdybych v jednom roce do písemek občas něco opsala, místo narvala narychlo do hlavy, to tedy nevím. Nehledě na to, že kdo chtěl, dokázal za nás opisovat i ve škole, počítám, že i teď se takové věci dějou ...
 ..mira.. 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:05:14)
Moniko, ok, to byla první půlka mého příspěvku. Pokud tam ten šuplík není k nalezení (což se samozřejmě stát může), celá druhá půlka mého příspěvku je o tom, že tě škola a předchozí studia připravila na to umět si to dohledat (za našich časů v knihovně encyklopedii, nyní spíš vhodný zdroj na internetu), který možná ten šuplíkm otevře. Nebo neotevře. Ale hlavní podstata mého příspěvku byla o tom, že z hlediska vzdělávání a vzdělání je jedno, jestli si pamatuješ terpeny, ale je důležité se během té ZŠ a SŠ naučit se učit, naučit se třídit zdroje a mít potom na co navazovat při specializovanějším vzdělání (myšleno navazovat na znalosti, co mám) a jak navazovat (myšleno právě to umět číst, vypíchnout si ty nejdůležitější informace, vybírat si relevantní zdroje atd.). Takže schopnost zapamatování terpenů a jejich vzorce evidentně není to kruciální ve vzdělání. Polemizovala jsem s tím, že ze ZŠ si toho pamatujeme málo, takže je to tak nějak skoro jedno, jestli tam děti jsou, jestli se něco učí, nebo ne, protože stačí číst, psát a kupecké počty, nic jinějop si stejně nepamatujeme. Jenže podle mě to "pamatování" něčeho není to nejpodstatnější, jde o to naučit se učit a číst (nejen rozpoznat písmena, ale opravdu chápat text). Vymezovala jsem se tu proti tomu, když něco podobného psala Romana před několika týdny nebo měsíci, i teď mě tenhle názor zaskočil.
 Monika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:07:20)
Miro, ale právě schopnost "si dohledávat" si momontálně děti procvičují velmi pěkně, z domova. Co si tak asi "dohledají", když sedí ve třídě. Možná tak mapu v atlasu a vzoreček ve fyzikálních tabulkách ~;)
 ..mira.. 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:19:46)
V tom souhlasím, to máš pravdu, že práci s internetovými zdroji to asi vylepšuje. Jinak za sebe pokud mohu porovnat přínos on-line webinářů, konferencí a prezenčních akcí, přínos pro mě je MNOHONÁSOBNĚ vyšší prezenčně, věřím, že existuje hodně dětí "mého typu" a těm prostě dálková výuka nevyhovuje a nemá takový přínos. Jsem ráda, že za mě bylo vzdělávání vedeno prezenčně a myslím zkrátka na děti, kterým výuka přes počítač taktéž nevyhovuje, jako např. mně.
 Buřt 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:27:35)
Romano, nejde jen o ten vydej penez na paragrafy, ale take sekundarni ztraty v tom, ze ti lidi pak chybi v tech svych zamestnanich.
 Buřt 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:40:38)
No, tak tohle tvrzeni je bez dat docela odvazne, v nasi skolce je dost matek co ma normalni praci na plny uvazek, odhadem cca polovina.
Jedna skolka samozrejme o nicem nevypovida.

Ja ty zavrene skolky ted beru s tim, ze predtim byly hodne dlouho otevrene, tak ted zas muze chodit nekdo jiny, za sebe bych videla asi ten druhy stupen.
Jsou v narocnem veku, myslim, ze potrebuji zdani normality. Nekteri se jiste dosyta socializuji, ale na ty, kteri ne, to muze mit docela osklivy dopad.
Pak SS, pak VS?

Vysokoskolaci jsou dospeli, tak se asi tak nejak ocekava, ze vydrzi vic.

Tezko rict, kdo ma nejvetsi narok.
 K_at 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:58:30)
Romano, tak i na VŠ je prostě síto....
 petluše 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:40:52)
U nás se pracuje normálně. Když jsem byla matka skolkacu pracovala jsem normálně.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:43:16)
Taky jsem normálně pracovala na plný úvazek, když chodil syn do školky...měla jsem stejnou pracovní dobu, jako mám teď...
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:21:43)
Romana L., nevím jakou máš zkušnost.

Ale když byl můj syn ve školce, doma nebyl skoro vůbec. Nastoupil v listopadu. Dle všech jsem byla blázen, doma miminko. ve školce řádili v tu dobu neštovice a to tak, že jela v lednu jen jedna třída, kde bylo pospojované co zbylo- z 80dětí asi 10. Syn je z té školky dotáhl na konci dubna. A to byla první nemoc od té doby co nastoupil.

Pak asi jednou za 1/2 roku střevní chřipka. To byl mezi prvníma kdo to měl. Odvždycky. A to šlo v 4h do práce v 12h z práce, vystřídat manžela. 1-2x do roka pár dní se dalo.

rýma, kašel - NIC. Angína, které jsem měla jako dítě já- je jim oběma 20 a neměli to nikdy.

OČR- jsem potřebovala poprvé a naposledy až když mladšímu bylo 7,5roku a byl po operaci.
Doma jsem s ním byla 9 dní.

Opravdu si vzhledem k dětma dětem nepřipadám jak flákač co byl věčně doma.~d~

Na 8 výzech co jsem na prvním stupni měla pro dvě děti jsem dohromady nasčítala jednou z legrace 48h zameškaných. většinou tam je nula a to dodnes.

A moje nejlepší kamarádka to má s dětma úplně stejně. OČR, měla též jednou.


 Lída+4 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:28:04)
Nápodobně, já jsem u mladších dětí do práce šla vždycky cca po roce, a ošetřovačku jsem si nevybrala vůbec nikdy. Vždycky jsme to dokázali nějak pokrýt, třeba den nebo dva dovolený, vystřídat se, a tak podobně. A děti byly nemocný naprosto minimálně.
 Lada2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:29:22)
Tak těžnice, výšky, kružnice vepsaná , opsaná, to je základka a učit se to online masakr.
 Marika Letní 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:30:37)
Lada "těžnice, výšky, kružnice vepsaná , opsaná, to je základka a učit se to online masakr."

Proč? Na YouTube jsou videa, normální výklad. Nebo to učitelka online ukazuje.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:47:38)
Romano, těžko říct, mně to taky připadá, že by to nemělo být tak těžké, tyhle základy...ale kamarádka mi říkala, že jejímu synovi dělá problém pochopit při online i zlomky...takže to možné určitě je...navíc, jo, těch materiálů je dneska spousta, ale jednak rodiče jsou často v práci a nemají tolik času to večer s dětmi procvičovat a potom jsou taky děti, které to učivo vezmou od toho učitele, ale donutit je doma k nějakému procvičování navíc, je skoro nemožné a když už je donutíš, tak to stejně za moc nestojí...
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:09:41)
Romano,
kdo s koho. ~;)
Je to takový roztomilý archaismus.
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:31:35)
Romano,
rovněž se domnívám, že by se mělo otevírat odshora, ale nikoli proto, že by integrály online byly strašnější než zlomky online. Proto, že SŠ a VŠ má prostě mnohem větší podíl praxe než základní škola, a tu z domova prostě nenaženeš, i kdybys byla pět normandistů v jednom. ~;)
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:37:45)
Romano, u těch specek je to o tom, že spousta těch dětí prostě není schopná to učení pobrat přes PC...jsou tam třeba děti, které to ve škole od učitelky poberou, potřebují to hodně osobně a názorně, potřebují neustále udržovat pozornost....a mají třeba problém koukat a poslouchat někoho přes PC, spoustu věcí přes PC prostě nedají, neudrží pozornost, musí u nich trvale někdo sedět (takže s nimi někdo musí být doma), to není jako když syn se ráno v půl deváté zavřel do pokoje, zapnul PC a vylezl v poledne, že mají hotovo....v těch speckách je to složité z mnoha důvodů, proto je pro ty děti lepší a daleko přínosnější, když jsou ve škole....a rozhodně to není tak, že by se děti ve speckách neučily, i specky mají svoje vzdělávací programy, které plní.
 ..mira.. 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:52:19)
"A nezavírání specek jde už úplně mimo mé chápání, opravdu je třeba tyto děti "socializovat" (o výuku tam mnohdy nejde) na úkor těch, kteří mohli mít výuční list, možná i maturitu, a práci, která je baví k tomu? Takhle většinově zůstanou tou námezdní silou navždy. "

Tak ony tam nechodí jen "nepoužitelné" děti, co z nich stejně nikdy nic nebude, akorát budou aspoň s jinýma dětma. Trochu mi přijde, že si to tak představuješ. Jsou školy pro děti s zrakovými vadami, sluchovými, logopedickými obtížemi ad. Nejsou to školy pro odepsaný děti.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:57:36)
Miro, přesně tak...ale ona tu Romana o těch speckách píše podobným stylem už nějakou dobu, netuším, jestli vůbec někdy v nějaké byla, nebo zná někoho, kdo tam dítě má a jestli má představu, jak to tam chodí...protože jinak by věděla, že to jsou školy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, nejsou to školy jen pro nevzdělávatelné a nepoužitelné děti~a~
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:11:18)
Romano, tak můj syn by to třeba dával v pohodě, ale on není úplně typické dítě, jaké jsou ve speckách...a jinak k tomu ohrožení postižených dětí - ty, které mají fakt nějaký další zdravotní problém, tak je stejně rodiče nechávají doma...a jinak, já třeba vyhodnotila to riziko u nich ve škole jako minimální - je jich ve třídě 8, mají jednoho učitele na všechno, plus jednoho dalšího na AJ...testují se, mají roušky, jsou celý den v jedné třídě, nikam se nestěhují, nepotkávají se s ostatními třídami, hodně větrají, často chodí učit se ven, na procházky...hodně z nich nechodí teď ani na obědy (syn už nechodí do jídelny od září). No a taky vlastně od nich ze třídy doteď nikdo neonemocněl, ani nebyli nikdo v karanténě apod...
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:21:29)
Romano, ale tak pokud je tam internát, tak je to opět zase celkem uzavřená skupina a pokud je to specka, tak zase není ta skupina tak velká, jako na běžném intru...A ty specky jsou otevřené, protože to riziko je tam určitě menší, už jenom z pozice toho menšího počtu dětí a toho specifického režimu, jak fungují...
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:14:48)
Romano, treba proto ze ty deti pri vyucovani potrebuji odbornou peci, s kterou si rodic neporadi? treba zrovna v logopedicke oblasti?
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:18:18)
Aleno, přesně...a nebo když si vezmeš sluchově postižené děti...kolikrát je dítě sluchově postižené, rodiče jsou slyšící...nebo naopak...tam je to taky daleko náročnější ty děti doma něco učit...rodiče třeba umí znakový jazyk, ale nedokážou jim to učivo podat, jako v té škole...a nebo neslyšící rodič a dítě třeba slyší, ale má nějaký logopedický problém...to se prostě doma moc dlouho dělat nedá...a takových postižení je víc...třeba zrakově postižené děti, které taky potřebují fakt specifický přístup při učení apod...a neznamená to, že ty děti nejsou schopné se nic naučit...
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:58:13)
Romano,
specka přece není totéž co dřív "zvláštní škola" Jsou tam zahrnuty i třídy běžně inteligentních dětí (nebo i inteligentnějších:-), které mají specifický problém, zrakový, sluchový, autisti, ADHD, co já vím...
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:04:54)
Federiko, přesně tak...ale zas na druhou stranu asi rozumím tomu, že jestli Romana nikdy s žádnou podobnou školou nepřišla do styku a žádné takové děti nezná, tak si pod slovem specka představí školu pro těžce mentálně postižené děti, které se sotva naučí číst, nebo sčítat a odčítat...jasně, i takové děti v některých těch školách jsou, ale je tam i mnoho takových, co píšeš ty...
 K_at 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:07:18)
TaJ, mne tohle přijde ale pikantní, protože zrovna Romány syn fakt není šedý průměr. Z toho, co tu psala, mám dojem, že to je docela hodně specifické dítě. Takže ta antipatie vůči speckám je pro mne zvláštní.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:15:42)
Romano, ty specky jsou na stejné úrovni, jako třeba prvňáčci...protože ty děti ve speckách potřebují speciálnější přístup, daleko víc osobní...a jakmile vypadnou z toho obvyklého rytmu, tak ztrácejí ty návyky, zapomínají co se už naučili, nebo jakým způsobem pracovali, přes online je to pro ně náročné a daleko hůř to poberou...to jsou třeba i děti, se kterými musíš procvičovat pořád i v létě, protože jinak za dva měsíce zapomenou jak se píšou písmena, nebo i nějaké další věci...
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 20:02:58)
Já mám na přípravu na přijímačky několik dětí a tři z nich už zase s radostí jezdí ke mně, prostě online se nesoustředily, samy přiznávaly, že to není ono.
U těch dalších to celkem šlo.
 Okolík 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 20:25:06)
Napojuji náhodně.
U těch specek mě zaujalo, co tu psala angrešt. Že děti s některými diagnózami mají větší náchylnost ke covid19 a také těžší průběh, včetně fatálního.
Takže je pro ně vlastně velké riziko do těch škol chodit.
~d~
 MaMar 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 21:13:43)
Okolíku, také si pamatuju, co tu Angrešt psala, bylo to pro mě zajímavé a naprosto věřím tomu, že u některých diagnóz to větší ohrožení je, jenže bych řekla, že je potřeba brát v úvahu víc hledisek - třeba porovnat riziko ohrožení nákazou u dětí s Downovým syndromem s rizikem, že ztratí většinu těžce naučených návyků, jak tu dnes psala čtvrtka. Myslím, že pokud někdo z rodičů děti do specky posílat nechce, může je omluvit a nechat doma stejně jako mají tuto možnost i rodiče ostatních dětí. Vím ale, že loni na jaře, kdy byly specky docela dlouho zavřené, to už rodiče některých těžce postižených dětí naprosto nedávali.

Když si vzpomenu na období, kdy byl na druhém stupni ZŠ praktické náš pěstounský atypický autista (v té době ještě bez oficiální diagnózy), tak mě při představě, že bych ho bývala měla několik měsíců doma, ještě dnes mrazí - to by pro nás tehdy znamenalo naprosto nezvladatelné vypětí a možná i fyzické ohrožení ~:(
 Okolík 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 21:38:39)
MaMar, já se obávám, že rodiče těch děti (např. s down.syndromem) to třeba ani nevědí - o těch rizicích. Já to četla akorát tady od angrešta.~d~
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 21:48:05)
Okolíku,

já to četla jako článek, odkaz byl na FB.
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 20:30:37)
Romano,

a jak si vlastně takové mentálně postižené dítě představuješ? Myslíš, že bys ho poznala, kdybys ho viděla?

Někdy dítě s těžším tělesným postižením, ale s normální inteligencí, vypadá a chová se divněji, než dítě s mentálním postižením. Ono to na nich vždycky není vidět, takže je klidně můžeš potkávat, aniž to víš.

Problém je v tom, že takové děti nechápou, že je něco najednou jinak, a není, jak jim to vysvětlit. Současně je znát každý výpadek z obvyklého režimu, nastane regres. Na zlomky zapomeň, jde o běžnou sebeobsluhu, pracovní návyky. Z člověka, který je po dohledem schopný prakticky normálně fungovat, je během pár týdnů plně závislá osoba, vracíš se pak třeba o měsíce až roky zpět.

Děti na hranici středně těžkého mentálního postižení a s lehkým mentálním postižením učím fyziku. A je to neskutečně super, protože mají zájem, baví je to. Ale holt to chce jinak, než čtením z učebnice (to nezvládají vůbec), výkladem (neudrží pozornost) nebo prohlížením obrázků. Všechnio si potřebují vyzkoušet, opakovaně osahat.
Ve škole je od ostatních dětí nepoznáš. Budou z nich výborní řemeslníci, ruce mají šikovné a na rozdíl od spousty běžných dětí vědí naprosto přesně, co chtějí dělat. Ale aby mohly, musí zvládnout i to, co jim dělá takové problémy, což je především matematika. A tam je základ z toho nevypadnout. Online je to nenaučíš, žádná videa, samostudium z učebnic, naopak, mechanické postupy, kdy jim hlídáš každý krok, aby se něco nenaučily špatně, protože přeučování je stokrát náročnější. Takže třeba na dva, tři týdny, to online jde, zaměříš se na procvičování, ale cokoliv nového vyžaduje speciální přístup. A musíš počítat s tím, že i ti rodiče jsou na tom často podobně, hodně dětí s mentálním postižením má mentálně postižené rodiče.

A tím se znovu vracím na začátek. Ono se to od pohledu nepozná, ale žije jich mezi námi víc, než si běžně člověk představuje.

O dalších postiženích by se dalo psát podobně. On ne náhodou je to samostatný obor a ještě v rámci toho oboru jsou specializace, každé dítě pro naučení něčeho potřebuje specifický přístup, postupy, prostředí, pomůcky, to ani rodič, který s dítětem žije a učí ho běžné věci do života, jen tak sám od sebe nedá.
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 2:13:15)
Romano,

ale to není o tom, že by někdo nechtěl svému dítěti pomoct ~a~.

Ta péče je prostě speciální a nestačí jen vystartovat ~d~.
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 9:45:36)
Romano,

nepokryhí. To už tu někdo psal, třeba o tom neslyšícím dítěti. Zrovna znakový jazyk je vlastně jako cizí jazyk se zcela odlišnou stavbou. Rodiče neslyšícího dítěte se ho jsou schopni naučit na základní komunikační úrovni, ale už v něm nebudou schopni vysvětlovat nové učivo. Asi jako když někdo, kdo se běžně domluví anglicky, by měl v té angličtině vysvětlovat fyziku nebo dějepis. A to je ještě čeština a angličtina jen jinak vyslovitelné totéž, znakový jazyk má úplně jiné jazykové prostředky.

O mentální zdatnosti mentálně postižených dětí už jsem psala. Samozřejmě, že mentálně postižené dítě mívají i rodiče, kteří sami postižení nemají, ale nic to nemění na tom, že mu nejsou schopni pomoci. Kolikrát tady i jinde už bylo napsáno, jak rodiče nedokážou pomoc s učením ani u zcela průměrných dětí. Prostě něco umět ještě neznamená schopnost to předat. A jak v tom mají učitelky výhodu (a jen málokdo připustí, že prvostupňová nemusí zvládat předat druhostupňové učivo a druhostupňová prvostupňové, stejně jako je to u jiných rodičů). A když do toho vstoupí speciální vzdělávací potřeby, to procento se ještě sníží.

Sprcek není úplně málo. Nejde jen o celé školy, ale i třídy. My máme ve škole dvě speciální třídy a nejsme úplně největší škola. Je v nich i poměrně vysoké procento dětí z dětského domova. Ne že by ty děti nebyly schopná chodit do běžných tříd, ale právě proto, že nemají to domácí prostředí, které je v případě, že to ve škole nefunguje, zachrání, je ten faktor učení ve školy podpořen malým kolekticem a intenzivní prací speciálního pedagoga. Jsou to přesně ty děti, které co se nenaučí ve škole, tak nemají kde získat.Pro tyhle děti je každá hodina mimo ústav důležitá, bez ohledu na to, jak kvalitní péči v DD mají.

Zrakově postižení zase potřebují řadu hmatových pomůcek, které nemá cenu mít doma "na jedno použití". Ve škole je třeba jedna taková pomůcka pro všechny žáky, takže ani půjčit to není možné. Navíc součástí výuky je třeba nácvik orientace, což zase nemůže učit někdo, kdo sám nemá výcvik, je to podobné jako ten odborný výcvik na tom učňáku.

U těžších tělesných postižení a kombinovaných postižení jde zase o různé rehavilitace a podpůrná cvičení, zase to není o tom, že dítě "jen sedí na vozíku" a jinak se učí stejně jako ostatní. Ne náhodou zrovna těch tělesně postižených v běžných školách moc není, a není to jen o bezbariérovosti prostoru.

Jinak jasně, že praxe učňů měly být mezi nejvyššími prioritami a můžem se tu dohadovat, proč nebyly.

Ale fungování speciálních škol a speciálních tříd opravdu své odůvodnění má.
 Konzerva 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:03:08)
Delete,

prosím Tě, jak se hluchý naučí číst?
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:51:35)
Konzervo,

přes obrázky. Myslím, že určitou formou globální metody čtení.
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:33:35)
Romano, můj starší syn měl vážnou vadu řeči. jevil se jako debil co o hlavu všechny na hřišti převyšoval. Babičky mi ho na písku posílali do zvláštní školy.~a~

Od 2let chodil na LOGOpedii. Mluvila jsem s ním denně, jednou za 14dní běhala na logopedii.

Přesto nastoupil do školky se speciální třídou logopedickou-15 dětí, kde byl režim, který by mnohým zde nevyhovoval.
dítě ve třídě nejpozději v 7:30(od 6:30 ho tam šlo dát), s účou 5-10minut samostatně logopedie
pak svačina, společná logopedie
venku
oběd
spánek
pak si je úča postupně budila od nejstarších po ty nejmladší a opět logopedie

do notýsku mi napsala , která slova s ním mám do druhýho dne cvičit
Takže cestou ze školky jsem s ním trénovala, na bruslích na něj pokřikovala slova, na bobech, na kole a podobně.

co 14dní 30minut ve školce- moje dítě, úča a já

+ stále se chodilo na LOGOPEdii, kam chodil i dřív

večer před spaním 5-10minut

bez tohodle by neměl napsáno v 7letech " ŘEČ BEZ VADY"

A těm učitelkám jsem vděčná, dodnes!!!!!

8letý gymnázium má za sebou. Tak asi úplný debil nebude.



 K_at 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 4:41:35)
Romano, ti rodiče často chodí do práce. A dítě potřebuje někdy vysoce ODBORNÉ a dlouhodobé vedení. Odbornou terapii různého rázu. Oni učitelé a jiní odborníci na tu praxi 5 a více let studují specializované obory. Ten rodič doma zvládne nějakou část. A samozřejmě jsou rodiče, kteří jsou rádi, že zvládnou základní péči. Ale ten rodič nemůže být 24 hodin denně jenom pečovatel a učitel. Resp jsou tací. Ale těm často nic jiného nezbývá. A je to o úplném vyčerpání dotyčného.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 8:56:11)
Romano,
mně nikdy rodiče se školou nepomáhali,ani mým sestrám. Jako opravdu nikdy, brali to tak,že je to moje věc-a školy. Stejně tak mým sestrám.
A já svým dětem občas pomáhala,ale fakt zřídka, když přišli. U kluků naposledy v primě staršímu, s dějepisem, neuměl se učit. Jinak pak už nikdy, mladší třeba od primy tak nikdy nepřišel a teď v kvintě je ta představa úsměvná, že by za mnou přišel.
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 9:01:30)
Federiko,
mně v první třídě linkovala matka sešity a rozstříhávala všelijaké kartičky (písmena, čísla), a dost u toho nadávala. ~t~
To byla jediná věc, kterou kdo z rodiny dělal. Resp. nějaké asistence probíhaly při aktivitách typu "vyrobte si herbář", pak na druhým stupni za mě babička šila věci do hodin ručních prací, ale že by se se mnou někdo učil, to ani náhodou.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 9:04:23)
Mně dali v první třídě noviny. Jakože poskytli~:-D A já si v nich červenou fixou zaškrtávala "A, A,A,A,A...."~:-D
A taky mi zařídili průkazku do knihovny. A v deseti mě přihlásili na němčinu, do města~:-D
Jinak fakt v životě nic,ani si to nedovedu představit, že bych za nima třeba přišla se sešitem, že něco potřebuju. Ale já si ani nevybavuju,že bych něco potřebovala.
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 9:30:57)
Federiko,
no, já si tedy vybavuji, že s nablblými požadavky školy ("přineste dvě vyfouknutá vejce, přineste odstřižky látek, přineste různobarevné bavlnky, spadané listy, žaludy, kaštany, jablko na kreslení zátiší... až pomalu po chlupy ze školníkova ohanbí") mi doma pomáhali. Prostě to doma babička nebo máma našla a dala mi to.
Pokud jsme to tedy doma měli, protože ve třetí nebo čtvrtý třídě jsem třeba dostala velmi nespravedlivou dvojku z pracovního vyučování s vysvětlením soudružky učitelky, že je to proto, že nenosím pomůcky. No, nenosila jsem, protože to bylo furt "přineste si špalíček, přineste si pět hřebíků, jistě to tatínek bude mít v dílně". Na mě se tatínek vybodl už před lety a děda umřel, když mi bylo sedm. ~d~
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:57:59)
Mně rodiče nepomáhali ani s těma pomůckama, oni to moc neřešili~:-D
Pamatuju si , jak jsem zmlátila ségru, protože mi sežrala ovoce připravený na výtvarku, pak jsem holt malovala poloshnilý jabko~:-D
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:38:38)
Romana L., tak na Bělouna byla ve škole speciální příprava. Rodiče na to nebylo třeba.

I když jsem teda nechápala na co. Ty příklady šli vypočítat hravě skoro všechny. Jen jeden byl takový složitý takový čtyřlístek a nevím co se počítalo. Ale jinak to byla brnkačka.

 K_at 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:41:02)
Lído, tak pro mě byla většina příkladů těžká ~t~
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:43:52)
K_at, no to nic, mě zase nejdou jazyky. ~f~

A fyzika a matika a podobné blbinky mi jsou sami.

A fakt jsem na té Zš nepochopila proč tam na ty hodiny s tím BĚlounem musím chodit.

A obě děti jsou po mě.~n~ To znamená blbý na jazyky a to ostatní jim jde.
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:56:18)
Lído,
u nás ve škole teda žádná speciální příprava na Bělouna nebyla.
Nám prostě řekli, ať si seženeme Bělouna a počítáme si z něj, protože to bude v přijímačkách. No tak jsme si doma počítali.
Nejsem extra milovník matematiky, na druhým stupni jsem z ní měla jedničku jen výjimečně (pokud tedy budeme brát v potaz známkování, ale i bez něj jsem prostě žádný excelentní matematik nebyla, ne že by mi vyloženě nešla, spíš mě až na výjimky nebavila - hlavně jsem nesnášela geometrii, protože jsme měli děsně přísnou učitelku, co nesnesla na rysu žádný gumování nebo sebemenší otisk prstu, kdo to neměl dostatečně úhledný, ten dostal trojku, bez ohledu na to, jestli to měl nebo neměl dobře), ale nijak zvlášť těžký mi ten Běloun tehdy nepřišel, že bych k tomu potřebovala něčí asistenci...
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 10:59:27)
Monty, asi to bylo tím, že jsem chodila na druhý stupeň na vsi.~;)

Asi by se navzájem sežrali rodiče a učitelé, kde se každý zná.~t~
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:13:01)
"Monty, asi to bylo tím, že jsem chodila na druhý stupeň na vsi" To ani ne. Nektere skoly proste pripravu delaly a nektere ne. Jsem mestska a meli jsme povinne vsichni, kterych se prijimacky tykaly, hodinu tydne matiku a hodinu tydne cestinu pripravky.
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:14:36)
"I když jsem teda nechápala na co." tak snad to ted chapes :). Prijimacky byly stejne pro vsechny, at si sel na gympl nebo na obor s maturitou a pro spoustu deti tezke byly.
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:20:35)
Aleno, mojí mamce doporučovali, že se na SŠ nehodím. A podle toho to posuzuju, když se na to nehodím, nemá mi to jít. A potřebuju to.~d~

Chodili jsme tam všichni, přesně jak píšeš. Kdo chtěl na gympl, sš a obory s maturitou.

NEjvíc problémů s tím měli ty co se hlásili na gymnázium na které dle třídní měli studijní předpoklady a samé jedničky. ~d~

Já bych si radši četla, než seděla a čekala až to ostatní spočítají.

Nakonec jsem šla bez přijímaček.

A pokud třídní školu neodklepla, nějak jsi se tam neměla šanci přihlásit či co. Jak šli ty posudky.
úplně tomu nerozuměla ani mamka, když jsem to s ní nedávno řešila.

prý měla problém i s třídní sestry, která ji odmítala na sš poslat.~d~
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:25:30)
Lído,
tak u nás v lampasáckým městě dostaly na gympl doporučení dvě děti ze třídy. Což byly shodou okolností děti VIP rodičů (ne ve smyslu politickým, ale profesním). A kdo neměl vyznamenání, tomu se moc velké šance na jakoukoli střední školu nedávaly. Byly jsme ve třídě dvě holky, co nedostaly doporučení i s tím vyznamenáním. Obě jsme se pak na střední školu dostávaly dost komplikovaně a samozřejmě na úplně jinou, než na jakou jsme chtěly.
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:27:33)
Monty, tak to mám podobné zážitky.
A na chlup stejné.

2 lidi ze třídy na gympl a pak sedíš na doučování až to elita třídy pobere.~t~


Ale já si tu první zvolenou školu dodělala, večerně po práci.
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 12:48:39)
Myslela jsem, že jsem starší ~;). Ale asi ne, no.

My jsme žádné doporučení nedostávali, každý šel, kam chtěl, z naší třídy nešli na gympl asi jen dva nebo tři, ti šli na průmku.

Přijímačky si dělala každá škola svoje, na jednom gymplu byla jen ČJ a M, na druhém i test studijních předpokladů.

Bělouna jsme počítali běžně v hodinách, žádná extra příprava se nekonala a nevím o tom, že by ji měly ostatní třídy. I z těch šly někteří normálně na gymply a další střední školy (tehdy hodně na obchodky kvůli jazykům).
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 13:29:54)
My jsme taky Bělouna dělali normálně při hodině. Ještě se mi někde doma válí, tuším,že bílá s modrým nápisem:-)
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:33:42)
"A pokud třídní školu neodklepla, nějak jsi se tam neměla šanci přihlásit či co. Jak šli ty posudky." ano, posudky schvalovala skola (nejen tridni, ale nekde se to hodilo na tridniho). Nevim, jestli ti mohli zakazat se na urcity obor prihlasit, to asi ne, ale kdyz te nedoporucili, byl to problem.
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:35:23)
Aleno,
zakázat ti to nemohli, normálně jsi mohla i k těm přijímačkám, ale šance, že by tě vzali bez doporučení byla mizivá. Nevím o nikom, komu by se to podařilo.

Zajímavé ale je, jak se to měnilo v průběhu času.
Třeba synova babička chtěla v 50. letech na průmyslovku, ale jako dcera sedláka měla smolík, musela na gympl. Průmyslovku si pak dodělávala večerně.
V 80. letech už asi byli pro režim nebezpečnější gymnazisté. ~;)
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:46:08)
"Třeba synova babička chtěla v 50. letech na průmyslovku, ale jako dcera sedláka měla smolík, musela na gympl. Průmyslovku si pak dodělávala večerně.
V 80. letech už asi byli pro režim nebezpečnější gymnazisté. ~;)"
Nevim jestli jde takhle delat zavery, podle me se to spis lisilo uvahou a "inteligenci" mistni spravy, nez ze by byl mustr pro republiku. Nebo ti proste z principu blokovali volbu. Teta chtela v 50. letech na gympl, ale jako dcera sedlaka mela smulu musela na odbornou skolu. Druhe tete bylo uplne ze zacatku padesatych let misto na stredni proste prideleno podle vysvedceni (sla na obchodni, i kdyz ji to vubec nezajimalo) mela druhe nejlepsi, prvniho poslali na gympl. Na nekterych malomestech platilo jeste pred revoluci gymnazium = "skola, z ktere nic nejsi" a rodice cpali deti horlive na elektro, strojarnu ci stavebku, zebricek v Praze byl uplne jiny. Koncili jsme osmicku tesne pred revoluci a "rodinny puvod" uz ve volbe v ramci nasi tridy nehral roli, meli jsme politicky vlazne vedeni a skvelou tridni.
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 11:53:22)
Aleno,
tak hlavně asi v Praze na konci osmdesátých let byl trochu jinej socialismus než ve městě s obrovskou vojenskou posádkou, kde těch kovaných bolševiků byla převaha. Dobře si pamatuju, jak se rvali o režim ještě v listopadu 1989, mám doma schovaný letáky, které soudruzi šířili...
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 12:00:30)
Ano, vzdyt to pisu, ze zalezelo na oblasti.
 Lída+2 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 13:09:18)
Monty, manžel byl v Popradě na vojně listopad 1989. Ten vůbec povídá věci, že nechápe člověk NIC. Kdo byl na opuštáku, tak ho nechtěli pustit do kasáren a kdo ho měl dostat tak zase nesměl nikam. Potřebovali co nejdéle udržet nevědomost.

Vycházky zrušený, děs.
 kachna_ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:39:57)
Moniko, to by ta moje beruška, neschopná napsat správně testy, ze školy nevylezla ani o víkendu ~:-D
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:44:20)
"Objektivní by bylo , aby děti, co nejrychleji prošly nějakým generelním testem znalostí" Objektivni? Jak by to mohlo byt objektivni? Vzdyt nemas zadne srovnani z normalnich let. Na tom co je dulezite se debatuje leta nad prijimackymi a maturitami, shoda neexistuje a to jde jen o dva predmety.
Take to devalvuje skolu na pouhe predavani nejakych informaci (a to by tam opravdu nemusely deti chodit), protoze od skoly cekam rozhodne jine veci, nez ze dite vyjmenuje seznam lisejniku (coz by se testem merilo dobre).
 libik 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:14:41)
Vaiteo, od toho jsou to zdravotníci, ti nejlepší z nás, aby vítali každou cílevědomou aktivitu a snahu o pobyt svých dětí s pedagogem. Nepřekvapuje mě to.:-)

Ale je tu ještě velké procento obyvatel, kteří vydrží představu vlastního hloupého dítěte a po mnoha měsících HO, kdy fackujou na střídačku 3 děti školou povinné u distanční výuky, jednou rukou vaří, druhou rukou telefonujou, po nocích dělají práci a domácí úkoly neambiciózních potomků, a ti to fakt rádi nechaj koňovi~;)

Všichni potřebujeme relativně "bezstarostné" období. A to jsou prázdniny. Klidně za cenu, že je budou mít i nějaké méně kvalitní učitelky, co tím završí své 2 roky prázdnin.
 Vaitea 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:19:13)
libiku,
já vím, že jsi ráda vtipná.
Ale zdá se mi, že jsi často schopná empatie jen s vlastním děckem.
Nejde o uvědomění zdravotníků, ale třeba o pocity těch dětí, které ( ne všechny, jistě) cítí, že oproti hlídaným, mamičkami na HO opečovávaným dětem, chytily handikap .
 libik 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:30:01)
Vaiteo, takže když ty tak, tak já nevtipně.

Školometsky ambiciózní výchova dětí, které cítí navzdory svým dobrým poměrům i výsledkům hendikep a šly by tedy v červenci tahat, mě děsí víc než politická situace.

Děcka, co nebyla 10 měsíců online, co nemají počítače, jejich rodiče nestíhají nebo na to nemají, o ty by se měl stát postarat, ne o děti bílých pláštů, co si nejsou jisté, jestli ku starosti přestatečné mamičky-doktorky náhodou nebudou mít v něčem jedna mínus.

A k HO se nevyjadřuj, neznáš to a moje dcera pro tebe není žádné děcko.
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 14:49:38)
Školometsky ambiciózní výchova dětí, které cítí navzdory svým dobrým poměrům i výsledkům hendikep a šly by tedy v červenci tahat, mě děsí víc než politická situace.

Libiku,
chápu, že ti to přijde děsné, ale syn by v červenci klidně do školy šel, protože holt víc jak rok nemohl v laborkách nikomu nic lít do výstřihu ani mačkat spolužačky do skříněk. ~;)
 libik 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:41:28)
Monty, tak se ho zeptej ještě jednou~;)
 Monty 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:43:50)
Libiku,
netřeba, známe své pappenheimské. ~;)
 libik 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:09:40)
no, já bych to přece jenom udělala, věř mi~;)


Ale můžete samozřejmě snít s Vaiteou svůj vlhký sen o prázdninové školní docházce zakončené generelním testem znalostí, na kterou se v hlavách matek všechny chytré děti se skutečnými zájmy třesou, ničemu to neškodí.~:-D
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:21:36)
Báro, taky mám v okolí většinu lidí, kteří prázdniny dětí řeší nejpozději v únoru-březnu, většinou dřív...termíny táborů apod. bývají kolikrát na konci února už plné...takže my jsme příměstské tábory taky řešili nejpozději v únoru, hned jakmile vyhlásili termíny...protože za týden už tam zbyly jen takové, které jsme nechtěli, protože za moc nestály...a dovolenou pravidelně zamlouváme taky nejpozději v únoru - většinou na přelom července a srpna...pak už opět spousta penzionů má plno...letos už máme dovolenou taky zamluvenou, syn už má termín na tábor někdy od prosince...vědí kdy, vědí kde...tak se akorát čeká na to, jestli to fakt bude povolené...dovolenou máme zamluvenou, zálohu zatím nechtěli, tak uvidíme...
 petluše 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:43:02)
Příměstský tábor nejdéle začátkem března. Jinak plno, plno. Asi bydlíš někde kde je větší nabídka než poptávka.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:49:48)
Petluše, přesně tak, touhle dobou bývalo vždycky všechno už dávno obsazené...nejen tábory, ale i ty penziony apod...loni jsme dovolenou zamlouvali začátkem února, takže ještě před pandemií a majitel nám říkal, že kdybychom zavolali o týden později, tak už měl všechno plné...
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 17:02:34)
Romano, syn měl příměstské tábory většinou od DDM, ale muselo se to zamluvit fakt ideálně hned po tom, co ty termíny vyvěsili na net...potom už to bylo dost přebrané...a pak měl třeba příměstský od Jipka jazykovky, nebo od oddílu aikida, kam chodil...většinou jsme vybírali týdenní turnus, ne že by každý den byl jinde...ty od DDM byly tedy i levnější, asi dva roky po sobě jsme měli příměšťák za 700,- na týden (bez jídla, to si nosili s sebou a ohřívali si to v klubovně)...od aikida už to bylo asi 3500,- ale s jídlem...
 petluše 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 19:45:23)
Romano, moje děti mají 3;4 příměstský tábory za prázdniny. Jinak bych je neměla kam dát.
 Okolík 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 16:07:37)
Ségra učitelka hlídala o prázdninách i moje děti, takže těch kdo by tímto opatřením ztratili hlídání, těch bude o dost víc než jen učitelky s malými dětmi ...
 Okolík 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:26:50)
Vaiteo, já jsem zatím ještě do této diskuse nepřispěla~;) Ok omluvu beru.

K diskusi mam jen to, že podle toho co nám řekli na třídních schůzkách, tak s nějakou výukou na nižším (a už vůbec ne na vyšším) gymnáziu nelze počítat, na třídění a upevnění poznatků můžeme zapomenout. Budou přijímačky a maturity, tedy neustálé volno a ty dny kdy budou třídy ve škole mají program s třídními učiteli na aklimatizaci v nové situaci. Takže i ta celkem funkční výuka co teď běží skončí a bude jen v týdny, kdy budou děti doma, pokud tedy nemají tu smůlu, že je zrovna učí třídní tříd, kteří zrovna ten týden organizují aklimatizaci svých tříd. A od půlky června, po maturitach už budou jen výlety a jiné venkovní akce.~d~
 LadyP 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 6:55:00)
A proč nemůžete učit online ten týden, co jsou doma? Má to nějaký důvod?
 Emmy 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 7:02:06)
Nezvládne se prý organizacne kombinovat prezenční výuka, konzultace a online výuka.
 Senedra 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:33:26)
V kombinaci online + prezenční jede naše škola od podzimu.

Když mám online hodinu, posadím se do třídy, ve které bych měla učit a vysílám. Naštětsí máme funkční počítače pro učitele v každé třídě.

 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:47:39)
To je druha vec, pustit nizsi tridy gymplu na rotacku zrovna v tydnu prijimacek, uplne vychytane neni :)
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 7:43:37)
Ucitele bez problemu zvladnou ucit online nebo prezencne vsechny. Ale stridat to skoro nejde - neni to v lidskych a technickych silach. Znici to vsechny - deti i ucitele. Je to furt dokola zacatek skolniho roku.
Uz jsem tu psala, ze se mi libi rotacni vyuka v Kalifornii - denne 3 hodiny prezencni vyuka, pak prijde na sve 3 hodiny druha pulka skoly.
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 7:52:14)
Větře, to u nás není dopravně možné, takovému střídání nejsou přizpůsobeny spoje.
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:05:11)
Vetre tomu nerozumim. Tvrdis, ze rotace je blbost, ze se deti nakazi...v cem je tohle lepsi? Mobilita velka,dvojnasobna, vsechny deti se vystridaji v jednech prostorach....Kdyby to tak bylo, tak zas vsichni budou nadsavat - jaky ma smysl dojizdet kvuli trem hodinam atd.
To, ze skola pojima rotacku jako stridani pisemka/ zavaleni praci neni problem rotacni vyuky, ale jeji provedeni v konkretni skole.
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:12:12)
Hlavně by řada dětí ani dojíždět nemohla, u nás se děti do místa, kde je škola dostanou před osmou ráno, pak už ne. A první autobus domů jede ve 14 hod. Ve škole je 80 % dojíždějících dětí. Kdo bydlí na trase vlaku, má o něco více možností, kdo jezdí autobusy, neměl by šanci v tomto režimu fungovat.

 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:14:38)
Renko, ano, je to tak. U nas by vubec nedavalo takove opatreni smysl, kdyz se pouziva MHD, v Kalifornii se jezdi autem.
 Marika Letní 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:02:03)
V USA mají taky školní autobusy, ty děti sváží, tak s tím není problém.
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:49:38)
- riziko nákazy je v našem okrese stále vysoké
- hnát děti do školy kvůli pseudovýuce a střídání je blbost
- když už je nutné je hnát, bylo by vhodné to upravit, aby to bylo funkční

"To, ze skola pojima rotacku jako stridani pisemka/ zavaleni praci neni problem rotacni vyuky, ale jeji provedeni v konkretni skole."

Tak to pojímá zřejmě většina škol, aspoň teda všechny, do nichž chodí děti moje a děti známých (v několika různých krajích).

Jet kvůli 3 hodinám – za mě pořád lepší, než jezdit kvůli 6–8 hodinám písemek, a pak týden sedět doma.
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:02:41)
Jenže to nemáš kvůli třem hodinám, když dětem prostě spoje nejedou. Děti které jedou na osmou ráno by skončily někdy v půl jedenácté, spoj jede cca ve 14, to by dělaly co?

A ty děti na tu jedenáctou by se do školy dostaly jak?

Předpokládám, že v Kalifornii mají školní autobusy, která je rozvezou tam a zpět. U nás to není.

Úplně nejlepší by to měly vícedětné rodiny, kdy by děti šly proti sobě, někdo ráno, někdo odpoledne. To by rodiče nemuseli pracovat a věnovali by čas rozvážení dětí. Navíc leckdy nejsou všechny děti ani ve stejné škole.
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:52:12)
"Jet kvůli 3 hodinám – za mě pořád lepší, než jezdit kvůli 6–8 hodinám písemek, a pak týden sedět doma." tak potom nechapu argument "riziko nakazy je v tomto okresu stale vysoke" . V podstate chces, aby vsichni jezdili do skoly kazdy den, jen mnohem vic casu travili na prestupech a v dopravnich prostredcich. To je z epidemiologickeho hlediska desne vyhodne.
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:56:49)
Aleno, no já bych ty děti nechala ještě tak měsíc na distančce ~;) Připadá mi jako nesmysl je posílat do rizika - nota bene KVŮLI PASKVILU.

(Německo má víceméně srovnatelná čísla jako my, ano, asi o 6 osob na 100.000 víc – a právě zavírá školy. My otvíráme.)
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:01:19)
Tak deti omluv a neposilej je tam, to prece muzes. To maji vsichni sedet doma, protoze vy mate ve skole PASKVIL?

Opakovany argument tentokrat s Nemeckem je fakt mimo, nejde jen o pocty, ale o trend a navic nemecka mladez opravdu rok doma nesedela.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:14:08)
Děti měly bejt ve škole už dávno. Každý další den distančky je špatnej.
A""t už mažou, nejlépe všechny.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:18:48)
Federiko, jo, taky vidím, jak to teď synovi prospělo, že chodí do školy...oni navíc ani nerotují...je vidět ten rozdíl, když teď musí vytáhnout každý den paty z domu a je mezi lidmi...známkovat už u nich začali taky a zatím teda žádná sláva, ale on na to trochu kašle, něco si jednou přečte, má pocit, že to umí a pak zjistí, že ne a hrozně se diví~;)...ale do toho se zas dostane, známky teď fakt moc neřeším...
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:22:40)
Jim to taky prospěje.
Dcera byla včera nadšená, že půjdou do školy, připravovala si věci...
A večer přišla uřvaná, že tam asi nechce, že to nezvládne, že testy ve škole nepsala už strašně dlouho, že neví, jak se budu chovat holky, že...
Bylo to takhle i v prosinci a to zdaleka takhle dlouho doma nebyla. Po pár dnech to přešlo a chodila do školy i ze školy zvesela, s tím,že se to s online výukou nedá srovnat.
Čím déle budou doma, tím ten návrat pro ně bude těžší.
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:23:38)
U nás jak začaly venkovní tréninky, tak jsou děti taky jako proměněné. Moje tedy do školy nechtějí a pro socializaci by stačily jen ty tréninky. Ale zrovna nás se ten nástup hned toho 3.5. týká.
A slyšela jsem jednu učitelku, jak jim vyjmenovává, co všechno budou psát, asi 5 testů z ČJ, prý je pro ně dobré, aby měli hodně známek.
Takže se děti do školy vyloženě "těší".
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:26:46)
To je zas dobrý, když jsou ty děti zvyklý psát ty testy pořád.
Ale je fakt, že zatímco matika a čeština a jazyky se nic moc nemění, je celkem fuk, jestli ten test píšou doma nebo ve škole, tak ty různý vědy-tam to rozdíl bude:-)
Doma měli možnost si to připravit a pak klidně část opsat. Teď to budou muset mít všechno v hlavě.
Zvyknou si.
 TaJ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:15:26)
Větře, přesně jak píše Alena, můžeš je nechat doma, pokud máš obavu...stejně jako rodiče, co odmítají nechat děti testovat...ve škole to budou mít normálně omluvené, akorát si to učivo holt musí doplnit sami, jako kdyby byli nemocní...
 sextánka 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 7:52:02)
Já mám jiný poznatek z 2 týdnů rotační výuky. Na naší ZŠ jsou z 10 tříd, kdy každá chodila prezenčně jeden týden, už 4 třídy v karanténě. Všechny děti měly samozřejmě nejdřív negativní antigenní testy....
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:12:57)
Nevim, kluci byli s rotacni vyukou, kdyz bezela spokojeni. Radi se dostali do skoly. Kdyz tam byli, zadne pisemkove silenstvi se nekonalo, a v druhem tydnu bylo normalni online vyucovani (ale oni maji tak tri onliny denne normalne, ne preklopeny rozvrh do onlinu). Ucitele si take nestezovali.
 Renka + 3 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:16:26)
Aleno, to jste asi jedni z mála. U nás vládlo písemkové šílenství. První den návratu do školy čtvrtletka z fyziky, kterou mají 9. hodinu. U dcery, která chodila jen týden, psali jeden den třeba i 4 testy, prostě známky nade vše.
Na tohle by učitelé potřebovali pokyn shora, když je samotné nenapadne, že není nejlepší zavalit děti okamžitě testy.
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 8:23:11)
Renko, ale ja mam pocit, ze v tisku nectu nic jineho: durazna doporuceni ministerstva ci inspekce, ze takhle to vypadat nema. Nevim jestli se ma ucitelum porad neco natvrdo prikazovat, to se jim logicky take nemuze libit.

Ale zase, neni to problem rotacni vyuky, ale jejiho provedeni. Je to jako v normalnich casech ve skolach - kazda pojima vyucovani jinak.

Chapu, ze rotacni vyuka v normalnim rozvrhu je slozita pro ucitele na stridani, proc ho tedy maji drzet? Vzdyt to jde ruzne upravit, mit pul dne/ den nazivo, dalkove druhou polovinu...prerovnat predmety do bloku...
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:50:06)
Aleno,

upravit rozvrh jde, ale není to taková švanda.

My máme něco z podzimu, šlo kombinovat 1. stupeň prezenčně a 2, distančně (hodně učitelů učí na obou, nejen angličtináři), jenže na rotaci obou to už nachystané nemáme.

Nejde najednou dodržet online a běžný rozvrh, možná při jedné třídě na ročník, ale ne při třech, brát ohled na sourozence, rodičům by bydlo, aby starší mohl vyzvedávat mladší...
Mně to v prosinci vyšlo, že jsem jeden týden prezenčně učila skoro všechny třídy ve škole, v tom jsem pak neměla šanci trefit se do děr pro těch pár, co zůstalo doma, volné hodiny jsme si museli "rozebrat" a bylo prostě plno. Druhý týden naopak, ve škle jen tři třídy, ty doma, zejména matiku, jsem neměla šanci v hodinách, které měly vyhrazené, pokrýt.
Udělat rozvrh takhle kombinovaně není na jeden den. Někdy se mohou domluvit dva vyučující, že si to nějak přehodí, ale centrálbě moc ne.

Takže já třeba hodně řeším, co s nimi udělat prezenčně, aby mohli distančně dělat sami, max. s konzultací v odpoledních hodinách pro jednotlivce. A tím, že se mi rozjedou paralelky do různých týdnů, tak to ani nejde udělat stejně a jen to přehodit, u jedné se třeba povede udělat výklad ve škole a procvičování na domu, ale pro druhou to buď bude jeden hluchý týden bez ničeho a pak vše o týden posunuto, pak jim ale bude týden chybět, nebo to udělám úplně jinak.

Online výuka je na přípravu náročnější než běžná, ale rotační je zdaleka nejhorší.

Ale jedno vím, ve škole jim testy dávat nebudu, budu jen zkoušet ty, co si to vysloveně vyžádají (mám tam pár dětí, co to online prostě nedávají, nic neodevzdávají a není zač je hodnotit, ti prý budou chtít přezkoušet), nechám je napsat ještě jeden nebo dva testy v týdnu, kdy budou doma.
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:57:24)
Delete, chapu, ze kdyz kombinujes prvni a druhy stupen musi to byt slozite. Nevim ale jak moc se tahle kombinace bezna. Uvod navic byl na tema nizsi gympl, kdy ti starsi zustavaji doma a uz to byl problem.
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:28:45)
Školy mají metodický pokyn, co se týče adaptace na návrat do školy.

Spoustě učitelů je to bohužel jedno.
 Vítr z hor 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:58:14)
"Školy mají metodický pokyn, co se týče adaptace na návrat do školy.

Spoustě učitelů je to bohužel jedno."


...ty jsi tu taky psala o písemce ~;)
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 10:54:16)
Větře,

ano, ale znovu, už poněkolikáté zopakuji, že pro třídu, která nemá rotační výuku a kterou mám hodinu týdně, takže pro ně bylo lepší to napsat hned. A ještě jsem se na tom s nimi dopředu domluvila.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:08:41)
Jitys,
rozhodne se jen o Praze a Stř. kraji, myslím. Ty přrdtím uvedené kraje jdou určitě.. A pokud bude lepší situace. další kraje za týden.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:06:10)
Já bych byla ráda za nerotační výuku, ale aspoň něco. Učitelé s tím problém nemají, prostě ty třídy, které mají hodiny prezenčně, učí prezenčně, ty, co mají online, online. Měli a mají překlopený rozvrh, takže se nic nemění.
Jen nrvím, co ty střední školy. Syn už jezdí do školy denně, nějaký laborky, projekty, zkoušky. Ale vždycky jen třeba kvůli hodině, jedný. Hodinu tam, hodinu zpátky..
 ..mira.. 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:39:01)
Moc jsem neporozuměla, proč se v týdnu distanční výuky smí jen zadávat práce a nemůže se online vyučovat? Není to spíš problém "TO NEJDE", než problém rotační výuky?
 Alena 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:46:23)
tak prvni stupen to ma jednodussi, jedna ucitelka - jedna trida, tam to vubec nic "nekomplikuje" .
 Delete 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 9:52:09)
Krajino,

na prvním stupni, kdy to učí jeden učitel, je to v pohodě.

Na druhém se nám to v kombinaci s prvním nepovedlo, když jedou rotačně oba, tak už vůbec.

Dá se "urvat" tak hodina na předmět a třídu, pokud máš štěstí na volné hodiny.
 kachna_ 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 15:52:00)
Emmy, to mě mrzí. U nás se učitelé na výuku hrozně těší, že s dětmi dodělají všechny slíbené pokusy. Tak doufám, že nekecají :-)
 1kulička 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 18:24:54)
Taky naprosto nechápu tendence psát testy při online výuce. To je prostě ten náš styl "děti nachytat". Logické mi to přijde naprosto naopak, prezenčně udělat co nejvíc výkladu a zadat na doma pracovní listy. Stejně se nejvíc naučí právě tou samostatnou prací.
Pomáhala jsem dceři vyplnit 5 stránkový pracovní list na názvosloví na chemii a naučila jsem se to skvěle :) před 20 let jsem chemii neviděla...
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 18:41:29)
Kuličko,
tomu nerozumím. Moje děti píšou testy celou online výuku, stejně jako při distanční výuce.Prostě doberou téma a ověří si, jestli to všichni a jak pochopili. Pokud se ukáže, že pochopili špatně, téma se dovysvětlí, napíše další test. Je to vodítko pro dítě i učitele. Nikdo nikoho nachytat nechce.
 ivaxx 


Re: Rotační výuka v praxi 

(27.4.2021 21:09:04)
A jak to bude mít u vás vyšší gympl? U mých dětí to na podzim byla katastrofa. Když byli všichni on-line, tak to šlo, když ale nižší nastoupil do školy, tak učitelé na vyšší gympl vůbec neměli čas. Takže očekávám, že to bude zase stejné a odnesou to opět nejvíc.
 Federika 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 13:28:56)
Concetto,
ve škole mých dětí je to přesně takhle. Já mám ale pocit,že to jde takhle snadno, když je překlopený rozvrh, do online. Někde mají zkrácené, různě upravené.
 Okolík 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 20:46:28)
Concetto, protože v českých školách bohužel není standard, že v každé třídě je počítač s připojením k netu.
 vrrtak 


Re: Rotační výuka v praxi 

(28.4.2021 20:56:17)
Concetto tady je taky překlopený rozvrh a jak píšeš,je to pak lehčí u této rotační výuky.Jen učitelky musí do práce a nemůžou učit z domu a musí se testovat ,přitom učí fyzicky teď třeba jen hodinu,zbytek má online a musí přijet do školy x km, to chápu že je pro ni nepříjemné

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.