27.4.2021 16:05:14 ..mira..
Re: Rotační výuka v praxi
Moniko, ok, to byla první půlka mého příspěvku. Pokud tam ten šuplík není k nalezení (což se samozřejmě stát může), celá druhá půlka mého příspěvku je o tom, že tě škola a předchozí studia připravila na to umět si to dohledat (za našich časů v knihovně encyklopedii, nyní spíš vhodný zdroj na internetu), který možná ten šuplíkm otevře. Nebo neotevře. Ale hlavní podstata mého příspěvku byla o tom, že z hlediska vzdělávání a vzdělání je jedno, jestli si pamatuješ terpeny, ale je důležité se během té ZŠ a SŠ naučit se učit, naučit se třídit zdroje a mít potom na co navazovat při specializovanějším vzdělání (myšleno navazovat na znalosti, co mám) a jak navazovat (myšleno právě to umět číst, vypíchnout si ty nejdůležitější informace, vybírat si relevantní zdroje atd.). Takže schopnost zapamatování terpenů a jejich vzorce evidentně není to kruciální ve vzdělání. Polemizovala jsem s tím, že ze ZŠ si toho pamatujeme málo, takže je to tak nějak skoro jedno, jestli tam děti jsou, jestli se něco učí, nebo ne, protože stačí číst, psát a kupecké počty, nic jinějop si stejně nepamatujeme. Jenže podle mě to "pamatování" něčeho není to nejpodstatnější, jde o to naučit se učit a číst (nejen rozpoznat písmena, ale opravdu chápat text). Vymezovala jsem se tu proti tomu, když něco podobného psala Romana před několika týdny nebo měsíci, i teď mě tenhle názor zaskočil.
Odpovědět