27.4.2021 19:50:08 Delete
Re: Rotační výuka v praxi
Báro,
tak rýsování a geometrie obečcně se online fakt neučí zrovna snadno. A to umím používat online rýsovací nástroje. I ve škole se děti perou s používáním kružítka nebo správným přiložením úhloměru, natož online.
Ve škole dojdeš, sáhneš a máš, ale tady můžeš max. ukázat, ale v ruce to tomu dítěti správně nesrovnáš.
No a mechanické počítání? Zlomky, desetinná čísla, výrazy, rovnice? Pokud to nemá být jen o opisování z tabule, potřebuješ, aby ty děti mluvily, uvažovaly....každé z nich.
A ty rozdíly jsou podobně velké jako v tom jazyce, někdo potřebuje hlídat každý krok, jiný potřebuje náročnější úlohy, dohlížet potřebuješ na všechny, vidět jim "pod ruce", když už nemůžeš do hlavy.
Taky bych potřebovala, aby psali na tabuli, ale s myší je to vopruz největší, takže furt píšu já, což zvyšuje jejich pasivitu.
S mechanickým počítáním si vystačíš na chvilku a i tak je to o tom, že každý dá jeden příklad a ostatní mlčí, když jim zadáš všem 10 příkladů, nemohou si zkontrolovat vzájemně, takže zase hromadná kontrola, tím se to protahuje a ještě nemáš kontrolu nad tím, jestli to skutečně dělají...
Z každé hodiny mi posílají část společné práce, to jsou hodiny kontrolování. Jediná cesta, jak zjistit, že opravdu postupují správně. A můžeš jim to stokrát ukazovat, stejně se vždycky najde někdo, kdo při násobení zlomek převrátí a při dělení nepřevrátí, někdo jiný neumí krátit, někdo pořád neví, jak najít společný jmenovatel. Když nevidíš, co napsali, nemůžeš jim pomoct, tohle se z hlavy řešit moc nedá. A nic z toho nejde vynechat, protože jedno souvisí s druhým.
Odpovědět