Učitelé bez zpětné kontroly ...
Chtěl bych poukázat na bezmocnost rodičů, kteří nemohou ovlivnit přístup učitelů k výuce jejich dětí. Učitel by měl být pro děti příkladem laskavého člověka a ať učí jakýkoliv předmět, především by měl děti učit "životu", t.j. mezi "řádky" učební látky je učit tomu, jak vycházet s lidmi kolem a tomu, co je opravdu v životě důležité. Místo toho se smutkem sleduji, že učitelky jsou mnohokrát (čest výjimkám) ambiciozní, nervózní a ukřičené. Myslí si, že zrovna jejich předmět je ten nejdůležitejší ze všech a dávají to najevo co nejpřísněším známkováním. Co je to dobrý a špatný učitel ? Těžká odpověď. Avšak jako vždy v podobných případech by se odpověď měla hledat u lidí, kterým učitelé mají sloužit - t.j. u žáků a jejich rodičů. Velmi bych uvítal nějakou aktivitu ředitelů škol ve formě ankety pro rodiče s cílem vyhodnotit učitele z pohledu rodičů. Rěditelé by měli diferencovat mezi špatnými a dobrými učiteli a k tomu přece potřebují co nejvíce informací. Co vy na to, paní učitelky ?
Odpovědět