Namátku kopíruju příspěvky,kde holky psaly,že to na výuku vliv nemělo,ve škole kam chodila dcera také ne,takže minimálně to dokazuje,že to jde.tak přiznám se, že mně poněkud uniká smysl toho pobouření, že rodiče vědí, že třetina třídy jsou děti s poruchami učení. jo, nad jmenným seznamem bych se pozastavila, ale takhle
nicméně já sama mám jedno dítě na hraně - papír z PPP má, ovšem nějak extra speciální péči nepotřebuje, takže u ní probíhá výuka normálně, akorát s mírnějším hodnocením a do počtu dětí s dysporuchami se nepočítá. i tak jsem se tedy pro jistotu na začátku třetí třídy zúčastnila přednášky speciální pedagožky o výuce angličtiny u dys-skupinky a tam ta výuka probíhá jinak, klade se tam důraz na jiné věci, než v běžné skupině, jako zajímavé, ale asi ti nebude zrovna moc slučitelné s výukou v běžné skupině, některé věci tam opravdu jedou pomaleji nebo vynechávají. a při výuce češtiny to je obdobné, nevím sice, co přesně a jak dys-skupinka v hodině dělá, ale co jsem nabírala rozumy od speciální pedagožky pro pomoc při domácí přípravě, tak i tam jsme musely dost třídit, protože některé z těch postupů i na ni byly moc pomalé a ona byla už dál. a osobně dost pochybuji o tom, že při výuce třicetihlavé třídy je možné nechat dys-děti, ať si tedy samy matlaj něco svého a věnovat se zbytku třídy
nevím, možná jsem tak zmlsaná péčí, jaké se dys-dětem dostává u nás na škole, ale tvrdit mi někdo, při plné třídě není žádný problém mít třetinu dys-dětí, že ostatní to ani nepoznají... tak tam bych asi pochybovala o tom, že se dys-dětem opravdu učitelé věnují podle jejich potřeb
protože jedna věc je dát jim úlevy z výuky (kratší diktáty, pracovní listy...), ale jiná věc je věnovat se jim tak, aby se se svou poruchou naučili co nejlíp žít, aby se co nejlépe kompenzovala, aby se děti naučily se učit adekvátně tomu, jak to zrovna ony potřebují. u nás na škole se tedy netají, kdo má poruchy učení: na prvním stupni jsou tyto děti v péči speciální pedagožky. mají svoji skupinku na angličtinu, mají svoji skupinku na češtinu, kdy tedy část výuky probíhá normálně s ostatní třídou při vyučování, ale na "svoje" hodiny chodí do speciálně vybavené učebny, takže pokud by měl někdo potřebu zjišťovat si, koho se to týká, tak nemá problém to zjistit (byť tedy nechápu, proč by to měl někdo dělat - já o některých dětech vím čistě jenom proto, že jsem se s jejich rodiči potkala právě u speciální pedagožky). týká se to tedy dyslektiků, dysgrafiků... jak to mají třeba dyskalkulici, o to jsem se nezajímala, v tomhle směru moje dcera problémy neměla.
na druhém stupni už ale tohle dělení není a co mě dost překvapilo, není ani v jazycích a jazykové skupinky jsou větší, než byly na prvním stupni
jako jo, děti jsou na jazyky rozdělené podle rozřazovacího testu, ale nejsem si tak docela jistá, jestli to je pro dyslektiky to nejlepší (vzpomínám na svého bráchu - dyslektika, který na střední z angličtiny propadal, přitom domluvit se domluvil velmi dobře... "jenom" anglinu neovládal písmem).