Mne na tom (krom jinych aspektu) vadi i to, ze dite nema sanci naucit se organizovat si svuj cas samo.hmm, ale to se přece s kroužky nemusí vylučovat? a naopak, i absence jakéhokoli kroužku nemusí znamenat, že se dítě organizaci času naučí
počet kroužků se u mých dětí v průběhu času mění, podle aktuální situace, jejich zálib, jejjich školního rozvrhu, mých peněz. aktuálně má nejvíc kroužků holka v devítce:
- 1,5 hod příprava z češtiny k přijímačkám
- 1,5 hod příprava z matiky k přijímačkám (ano, u obojího jsem ráda, že chodí, na druhou stranu, já to jen navrhla jako možnost, byla to ona, kdo usoudil, že ano, chodit bude)
- 1,5 hod taneční (ve škole, spíš než o základy společenského chování a tanců jde o to, že se jedná o poslední velkou akci třídy)
- 2,25 hod výtvarka v lidušce (chodí už devátým rokem a ani na okamžik nezaváhala, že z rovna tenhle kroužek tedy nevypustí, ano, jak psala Monty, může si kreslit doma a taky to dělá, a ráda, nicméně doma nemá to odborné vedení a rady, které dostane právě v lidušce a ani si doma nevyzkouší různé výtvarné techniky, protože ji to třeba ani nenapadne)
- 1,5 hod teraristický kroužek (ne, krokodýla ani hada jí domů fakt nepořídím, jestli o ně stojí, musí za nimi docházet do kroužku... a k tomu se váže i domácí příprava, protože děti si na kroužek chystají vlastní prezentace.)
- 2 hod koně (většina času je péče kolem koní, jízda sama o sobě je maximálně půl hodiny)
schopnost organizace vlastního času holka prokázala mimo jiné i tak, že si vybrala takové kroužky a v takových časech, aby skloubila dohromady to, co dělat potřebuje (příprava na přijímačky) s tím, co ji baví a hlavně taky se školním rozvrhem. v zásobě těch kroužků samozřejmě měla víc
zatím to zvládá, je spokojená a kromě toho má i čas se věnovat zálibám a kamarádům mimo kroužky. a ano, maminka je neřidič, takhže když si holka vybrala koně v někde kdesi v okrajové části Prahy, je na ní, aby se tam dokázala ráno včas dopravit hromadnou dopravou. a ačkoli od malička chodí do kroužků, tak to rozhodně není dítě, které by v době mimo kroužky sedělo a šťouralo se v nose, protože si neumí najít vlastní zábavu. naopak, řekla bych, že kroužky ji do značné míry inspirují i v mimokroužkovém čase. z mých třech dětí sklony k "já se nudím" má akorát nejmladší kluk, který ovšem nikdy netíhnul ani ke kroužkům. obě holky s nudou nikdy problém neměly, ale zase ony už od školky vymetaly různé kroužky, co mamince peněženka stačila