Re: Vzdělání jako prostředek ke změně sociálního prostředí
Když vy to tady pořád vidíte z pohledu těch lépe zajištěných. Sociální rozdíly u nás samozřejmě jsou, a jsou dost velké.
Dítě prodavačky a skladníka může být klidně vzorně vedené sečtělé dítko, jenže realita je taková, že prodavačka je samoživitelka, alimenty od skladníka vidí jednou za uherský rok, a jejich dítě má doma dvě knížky od babičky, které v životě nepřečte, protože u nich doma se prostě nečte. Pastelky považuje za otravnou potřebu do školy, v družině je do 5 hodin, do zoo se dostane jen se školou, a ke svačině má prošlou paštiku, kterou mu maminka přinesla z práce. To dítě je prostě znevýhodněno už na startu, nespasí ho ani skvělá učitelka, protože doma slyší, co si to zas ta blbá úča vymýšlí, naučit se rozdíl mezi listnatým a jehličnatým stromem, to ví přece každej blbec. No, jejich Pepík to neví, protože mu nikdy nikdo venku neukázal, že tohle je list a tohle je jehličí. Do těch vyšších vrstev se nedostane, protože jeho rodiči nic takového neřeší.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.