5.12.2019 13:20:23 Monty
Re: Školy se věnují hlavně podprůměrným žákům, ty nadané zanedbávají
jas,
teď tak úplně nevím, co tím myslíš a co si pod tím mám představit.
Když zůstanu u té základní školy, nevím, jak přesně by to mělo fungovat. Ani nevím, jestli třeba naše učitelka dějepisu měla vůbec ráda historii, v jejím pojetí to totiž byl nejnudnější obor na světě. A informace v té době dostupné, tj. nějaká populárně naučná literatura nebo i nějaké pojednání od historika byly do značné míry poplatné době, jak to vyhovovalo soudruhům. Ovšem jestli takto tendenčně upravovali i např. matematiku, to nemám ponětí.
Jak by to podle tebe mělo fungovat? Na úrovni té ZŠ/SŠ? Ono totiž pokud má dítě fakt hluboký zájem, je často o ten jeden stupeň výš a učitel na "nižším stupni", není-li také nadšenec, mu nijak nepomůže. Samozřejmě, k nějaké té maturitní práci si třeba syn nechává doporučovat/půjčuje si literaturu, ale zas "o stupeň výš", má jako konzultanta vysokoškolskýho pedagoga.
Takže to vedení školy k něčemu, co si nadšenec na odpovídajícím stupni zajistí sám nepokládám za nezbytnost. Je to asi příjemný, narazit na někoho se stejným zaměřením, kdo ti poradí a pomůže, ale nutný to nebude.
Odpovědět