7.12.2019 17:10:19 X__X
Re: Školy se věnují hlavně podprůměrným žákům, ty nadané zanedbávají
A s tím učitelem, kterej je "o lekci napřed" nebo dokonce pozadu, mi to přijde jako dost velký přecenění toho žáka nebo podcenění toho učitele (jistě asi existují i takoví, kteří svůj předmět nijak extra neovládají a je jim to jedno, ale přijde mi dost nadutý/neuctivý to předpokládat automaticky)
holka mi chodí na střední školu, do druháku. hned nějak začátkem roku se jejich škola na svých stránkách chlubila studentem, který se čerstvě stal spoluautorem učebnice přírodopisu pro základní školy. protože shodou okolností chodí s holkou do třídy, tak jsem se jí ptala, jakže k tomu došlo. no jak - prý jejich učitel usoudil, že dotyčný chlapec toho o šutrech ví víc, než on, tak si ho k tvorbě učebnice přizval, protože mu přišlo škoda jeho znalostí nevyužít. mmch o šutrech se učili v prváku a v té době taky učitel se studentem pracovali na té učebnici (pro upřesnění, ta učebnice má víc autorů, není jenom jejich).
mmch teď se svým klukem obcházím dny otevřených dveří na středních školách a zrovna jsme byli na jedné, kde nám ředitel vykládal, jak někteří jejich studenti hned po maturitě nastupují k nim na školu a učí nové studenty, byť někteří třeba jenom dočasně, než jdou zase dál. a že mnozí z nich už mají zkušenosti, protože už v rámci svého středoškolského studia na škole učí mladší studenty v rámci projektů nebo i ve svém oboru školí dospělé. jedná se tedy o IT obor, který se neustále vyvíjí a jak ředitel říkal, tak na VŠ ne vždy je návaznost na znalosti těch studentů, kteří mají vyhraněné zájmy a přijde jim zbytečné dělat školu jenom kvůli titulu. jako příklad nám dával studenta, který si v rámci maturitní práce připravil skripta, podle kterých následně po maturitě začal na škole vyučovat nový předmět. některé z těch mladých učitelů jsme na škole potkali a působili pro věc dost zapáleně a evidentně školu vylepšovali o specializované učebny.
Odpovědět