8.12.2019 9:48:02 X__X
Re: Školy se věnují hlavně podprůměrným žákům, ty nadané zanedbávají
Ruzny veci nezminuju jako "rozdil" mezi CR a Svedskem, ale ve (zbytecne) snaze vysvetlit, ze nektery veci muzou byt stejny. Protoze kdyz to nenapisu, bude mi opet opdpovezeno "no ale my...".
kecy, prdy, beďary. jak jsme jako děti říkávali ;-) těch několik odstavců, na které jsem reagovala, následovalo za samostatně postavenou větou "Jenze my mame jeste par jinych rozdilu.", takže se z toho logicky dalo dovozovat, že ty rozdíly jsou následně vypsány. jako evidentně se ti na zdejší diskuzi nedaří formulovat myšlenky tak, aby ti lidi rozuměli. fakt by mě nenapadlo, že když mluvíš o rozdílech, tak máš vlastně na mysli, že ty věci jsou u vás stejné, jako u nás.
eudo, ano, na některé VŠ se dělají přijímačky, na některé se nedělají. já ale o přijímačkách nic nepsala, já psala o tom, že na jakoukoli vysokou mohou jít studenti s maturitou z jakékoli střední, pokud na to mají. pokud si dobře vzpomínám, tys tu (asi ne v této diskuzi) psala, že u vás je výběr vysokých škol limitovaný studovanými předměty na střední (pardon, na gymnáziu) a kdo nestudoval ty správné předměty, má smolíka, dokud si je oficiálně nedostuduje. to u nás není. u nás je člověk buď umí nebo neumí, jestli se je učil ve škole, na kroužku nebo doma, to je vcelku jedno. a to i na školách, kde se přijímačky nedělají - buď má student dostatečné znalosti nebo se je stíhá doučit a studium zvládá, nebo ze školy odejde. konečně, jak jsi i ty sama kdysi kdesi psala, tak i děti při přestupu ze základky na střední a ze střední na vysokou musí splňovat určitou úroveň znalostí, takže asi ani ve Švédsku to není taková cochcárna, kdy si každý jde studovat to, co sám chce, ale nejdřív je nějakým způsobem roztříděn a nasměrován, kam ano a kam už ne. český způsob přijímaček na střední se mi nijak nelíbí, ale konečně, ten tu máme teprve poslední dva roky, předtím si každá střední škola sama volila, jestli jim stačí zohlednit prospěch uchazeče na základce, nebo jestli si sami udělají přijímačky a pokud ano, tak na co se zaměří.
to, jestli se základky na střední táhnou nebo netáhnou průšvihy, je věc relevantní, protože učitelé i psychologové jsou taky jenom lidé. a sama píšeš - diskutují se studijní schopnosti žáků, tedy je dost pravděpodobné, že se přeci jenom některé z průšvihů (třeba studijní neúspěchy u neoblíbeného učitele) táhnout mohou.
mmch když jsem si včera dohledávala, jak to s těmi švédskými gymnázii je (jako fakt by bylo vhodnější na českém diskuzním fóru psát středními školami, protože slovo gymnázium zde má přeci jenom jiný význam), tak jsem namátkou narazila na Enskilda Gymnasiet, což jestli jsem dobře pochopila, je soukromá střední škola, která hned tak někoho nepřijme a sama se "pyšní" (nejspíš oprávněně, pokud má permanentní převis zájemců) vysokou úrovní a tím, že studenty učí víc, než předepisují osnovy (jak že je to s těmi ve všech školách stejnými úrovněmi?).
Odpovědět