18.4.2022 23:52:22 Yuki 00,03,07
Re: Učit může každej
jj, taky mi tento systém nevyhovuje, nelíbí se mi spousta věcí, cermat je jenom špička ledovce, aprobace vedou k tomu, že děti v chemii nechtějí počítat, protože počítání patří do matematiky, v přírodopisu se jim nelíbí, když mají napsat sloveso, protože přece není čeština, dělení na předměty je nesmysl
mně by se líbilo mít téma, který by se táhlo celým školním rokem a když už chceme předměty, tak ale aby se aspoň týkaly tématu, aby se doplňovaly, aby se počítat učili proto, že to potřebují v chemii a znalost češtiny hned využili jinde
u toho by byl prostor na vlastní kreativitu, omezení časem by nebylo tak striktní, známky by nebyly jen za to, co napsali do testu, ten by vůbec nebyl, zato by se hodnotilo, jak k práci přistupovali, jak komunikovali, jak dokázali využít svoje silný stránky a jak překonali sami sebe v tom, co jim nejde a co je nebaví
přijímačky by byly pro gymnázia klidně stejný jak dnes, ale pro to ostatní by byly hlavně pohovory, kde by sice zjistili, jak reagují na znalosti, ale hlavně jestli se hodí k té profesi, zdravotní sestra by měla znát lidský tělo, aspoň na úrovni zš, ona i kuchař by měli být komunikativní, kuchař by měl umět připravit aspoň nějaký pokrm nebo nápoj, automechanik by třeba mohl poznat nějakou součástku a umět použít nářadí
ono by to trvalo asi trochu dýl, ale mělo by to smysl, ta oprava testů taky nějaký čas zabere
rodiče by byli součástí školy, od školky by věděli, co jejich děti umí a kde potřebují pomoct, slavný ospod by pomáhal místo buzerace
Na vš by se budoucí i současní učitelé učili svůj předmět třeba tři roky, už přitom ale s rozhleden do ostatních předmětů, potom už by šlo hlavně o psychologii, didaktiku, etiku, komunikaci
no jo, představy by byly, ale na mšmt nesedím
Odpovědět