| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení

 Celkem 135 názorů.
 Zufi. 


Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:36:18)
- jak tomu přijdu ti, co nejsou líní a lajdácký, to mají mít stejné hodnocení
- známkování ne a slovní hodnocení nic neříkající, mohl by ten někdo, nebo kdokoli, jak teda hodnotit žáky?
-jen výběr z tématu předchozím, fakt se ztrácím ( bez ironie)
- opravky nabízím, zájem malý
- já osobně problémy za 30 let s rodiči nemám ( stížnosti apodob.)
-jsem tolerantní a snažím se, ale asi to nestačí

MMCH na R. se dozvím, že jsem hrozná úča, proč, z čeho tak lidé soudí, škoda že reál se nedá přenést sem....

Už vážně běžím.
Hezké odpoledne všem.
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:45:13)
Zufi, idealni ucitel je takrka panbuh. A dokaze zacarovat vsechny deti,aby byly nadsene, aby byly spolupracujici a proste bezne cini zazraky.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:49:21)
Nadchnout a přinutit ke spolupráci děti, nebo i dospělé je často lehčí než se učitelům zdá. A ano Kat. Nadchnout k spolupráci a udržet zájem dětí je základ. Obě moje děti se těší do školy. Těší se co nového se dozvědí a baví je objevovat svět pomocí školy. Ta škola kam chodí za ty peníze naprosto nepochybně stojí. A učitelé nejsou bohy, ale opravdu se jim daří nadchnout děti pro to co učí. ~;)
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:51:25)
Z, prosim te, nevysvetluj MNE, co je to pracovat s detmi. Taky ti nerikam, jak mas kopat do balonu, nebo co to hrajes. ~6~
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:52:21)
Hlavne slovni spojeni "prinutit ke spolupraci" je fakt vtipny! ~t~
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:53:13)
Kat, já nevěřím, že zrovna ty jsi v práci s dětmi dobrá a je jakýkoliv důvod si myslet, že nic nepotřebuješ slyšet. ~6~
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:55:20)
Z, ale tvuj nazor na me je uplne k nicemu, protoze me neznas. Ja rovnez doufam, ze v realu nejsi takovej blvec, jakym se tu jevis ~t~ velmi rada se dozvim pripominky a kritiku -od lidi, kteri vedi o co jde.
 Fern 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:57:31)
PMS nebo kurčí oko?
 Eudo 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:14:02)
Kat
=presne odpovida eudo. Uz nemusis hledat!
 Eudo 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:25:11)
Supliku, clovek je si vedom svych kvalit, ze jo. I po desitkach let mne na ulici objimaji rodiny byvalych zaku i s vnoucaty, hec.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:33:46)
Ja si myslím, že hlavně o tom, že Eudo je psychopat. ~;)
 Kaipa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:49:18)
šuplíku, Eudo je jeden z velmi, velmi divných nicků zde.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:46:19)
Zufi, variant dobrého nebo ideálního učitele je spoustu a pro různé lidi jsou ideální různí učitelé. Že se neorientuješ je bohužel naprosto nepřehlédnutelné.
To, že někdo nemá problém s rodiči zas tak moc o učiteli neříká. Snad jen , že není přísný a nespravedlivý. To je u samozřejmě, relativně dobře.
Slovní hodnocení nemusí být nic neříkajicí, stejně jako známky při vhodném používání mohou mít smysl. Bohužel mám pocit, že velká část učitelek k tomu přistupuje podobně jako ty. S velkým nepochopením.
A z toho co si o tobě myslí kdokoliv na netu je nesmyslné si cokoliv dělat. Neraagujeme přímo na teb, ale na to jak se tu prezentuješ. Pokud ti to ubližuje, odřízni se.
 Thea + 2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:48:57)
Mě by už asi stačilo kdyby:
- učitel nebyl ironický
- snažil se motivovat žáky
- když už je nemotivuje, tak aby je alespoň nedemotivoval (nejlepší známka je za 3)
- dával možnost opravných termínů, kdy se ta nepodařená známka nahradí tou novou a ne, že je jen další do řady
- komunikoval s rodiči (když se ptám, co si má dítě doplnit při nemoci, aby aspoň odpověděl)
- co se týká hodnocení, kdyby ze známek 1,1,2,1 nenapočítal průměr "3"
- a taky by bylo prima, kdyby všichni měli nějakou učebnici a ne jen pracovní sešity, občas se mi těžko odhaduje, co to vlastně probírají.
- když chci uvolnit dítě ze školy o den dřív před prázdninami, nedělal scény a nevyhrožoval neomluvenými hodinami.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:53:10)
nekladeš zrovna lehkou otázku... resp. odpověď je vlastně nereálná :-)
je to jako dotaz, co je nejlepší jídlo, jak vypadá ideální rodič nebo třeba ideální dovolená...
já osobně třeba problém se známkováním nemám, známky vnímám jako hodnocení vědomostí, nikoliv snahy... od učitele očekávám, že dokáže totéž vysvětlit i dětem (hodnotím vaši úroveň znalostí, nikoliv vás) a pochválit je za snahu i jinak, než známkou (k čemu je jednička za snahu proboha?)
očekávám, že dobrý učitel dokáže rozlišovat mezi dětmi, že se zajímá o ně jednotlivě jako o lidské bytosti, ne jako třídu žáků... že dokáže pomoci dětem najít své místo v kolektivu (třídní učitelka) a dokáže děti motivovat k radosti z učení (nebo jim alespoň vysvětlit, že i nudné učivo může být důležité (bez malé násobilky se prostě v matematice moc daleko nedostanou, bez vyjmenovaných slov budou y/i spíše tipovačka a pod.)
a taky by neměl zapomínat, že jeho předmět není to jediné, co se dítě učí a umět si spočítat kapacitu žáka s ohledem na ostatní předměty
 Monty 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:02:15)
Rose,
njn, ale je nutné hodnotit takto nekompromisně celý proces?
Když bude mít Pepíček i Jeníček ze čtvrtletky jedničku a plný počet bodů, je fakt fér, aby Pepíček dostal na vysvědčení jedničku a Jeníček dvojku jen proto, že byl dne 15. 11. nepřipraven a dostal za 4?
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:08:58)
monty, tak zatím u nás vždycky platilo, že si děti mohou špatnou známku opravit... vím, že máme štěstí na učitelky, takže asi i proto mohu ten systém jako takový podpořit jako funkční, pokud je dobře prováděn... když syn dostal nečekaně 4 z písemky (sám nevěděl, co to blbnul), sama učitelka mu dala možnost napsat písemku znovu, s tím, že na předchozí 4 nebude brát zřetel, pokud uvidí, že učivo ovládá... prostě "své" děti zná, ví, jak na tom kdo je a písemka je nemá nachytat na švestkách, ale ověřit jejich znalosti...
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:13:12)
Šuplíku, proč vy učitelé, tak moc bazírujete na tak podružné věci, jako je jak hodnotit a tak málo vás zajímá to stěžejní a to jak naučit?
 Monty 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:15:31)
Šuplíku,
no, jsou i na ZŠ učitelé, u kterých to tak chodí. Prostě hrají jen na průměr a 1,5 už je dvojka. Bez možnosti jakékoli opravy. Dokonce i když sami ví a řeknou ti do očí, že dítě na dvojku není, ale výjimku při známkování dělat nebudou.
Ne že bych to viděla jako problém hodný vyjití do ulic, ale přijde mi to vůči dětem dosti demotivující.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:25:35)
Ani já.
Jsem v práci, tak mizím.
Hlídám robátka v počítačovce, dělají PowerPointovou prezentaci do fyziky (supluju) na téma ,,Vynálezy, které změnily svět,,.
Jsem si téměř jistá, že tato práce najde svého kritika~t~, ještě že fyziku neučím.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:28:06)
Zufi, a to není špatné, to nemohl být tvůj nápad. To vymyslel ten fyzikář co za nej supluješ. Ne? ~;)
 Kaipa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:53:46)
Zetko, tohle je Zufin evergreen, před časem psala, že stejné téma děti zpracovávaly v dějepise.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:22:16)
A když je to můj nápad, tak je to blbé?~;)

V Histoii jsem založila březen 39, je tam úryvek odtud
https://www.holocaust.cz/zdroje/vzpominky/pani-katarina-g-nar-1922/

To nedělám jako prezentaci, ale každé dítě si vybere jeden příběh a pak ho stručně převypráví ostatním, taktéž můj nápad.
Blbé?

To není na tebe, šuplíku, jen jsem to navázala.
 Kaipa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:35:47)
každé dítě si vybere jeden příběh a pak ho stručně převypráví ostatním, taktéž můj nápad.

Zufi, ty jsi tak třeskutě originální.~t~
 kachna_ 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:21:07)
Šuplíku, hodnotí se práce za celé pololetí, no, ale já dodnes fakt upřímně nechápu, co můj druhák mohl udělat tak špatně, že dostal při osmdesáti známkách a průměru dvě (resp. 1.8 v žákovské), trojku.
Vnímám to jako křivdu dodnes a obávám se, že mě to bude štvát i za dvacet let. Ptala jsem se, odpověď byla, že známky mají různou hodnotu. Pololetky nepsali, tak nevím.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:26:56)
Lenko. Ta paní učitelka je ubohá. Něco podobného provést druhákovi dokáže jen extremně ztlý jedinec. Bohužel v našem školství se jich pohybuje opravdu hodně. A je těžké se jich zbavit. Dokonce jsou rodiče, co si myslí, že přísný učitel jejích dětem prospívá.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:32:17)
otázka je, co je přísný
přísný ve smyslu důsledný je přece v pořádku
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:35:44)
Rose, ve školství to v pořádku není nikdy. Alespoň já jsem o tom přesvědčený.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:44:30)
jako vážně? buď máme každý jinou představu, co je přísný nebo nevím... naopak si myslím, že učitel nemá být ten všeodpouštějící tvor, děti musí cítit pevné hranice, učitel by měl být autorita, nikoliv kamarád... je to příprava na setkávání s dalšími autoritami, kdy se nesmí autority zaleknout, ale ani ji podcenit...
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:06:02)
Nemáme. Přísné autority jsou podobně nefunkční jako přísní učitelé. Chyba má být identifikována, aby bylo možné se z ní poučit, ale zvlášť dítě má tu šanci se poučit dostávat opakovaně. Rozcházíme se v tom co je cílem výuky. Z mého pohledu to není vychovat někoho kdo dobře splní úkoly, někoho jiného, ale z mého pohledu někoho, kdo si najde ve světě své místo a dokáže si před sebe stavě+t své vlastní úkoly. Takového přísností těžko vychováš.
Z mého pohledu ta část školství, která se věnuje hodnocení a porovnávání těch hodnocení je z velké části nadbytečná.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:10:38)
Šuplíku, jak se to vezme. Identifikovat chybu nepochybně dokáže i důsledný a přísný učitel. S přísností se vylučují ty další a další šance se z chyb poučit. ~;)
 Monty 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:40:47)
Šuplíku,
njn, jenže pokud má každý učitel jiné požadavky a dítě si to furt musí hlídat, je to zbytečný stres.
Jo, o život nejde. Ale je to opruz. Jeden jede na průměr, druhý na vážený průměr, třetí nebere průměr v potaz vůbec. Známky se nepíšou do ŽK, ale jen elektronicky, já tam už poměrně dlouho nelezu a telefonáty od dítěte, abych se mu podívala na známky a spočítala průměr, když zvoře jednu písemku nebo jedno zkoušení... fakt to musí být? ~d~
 Monty 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:45:09)
Šuplíku,
ale on je na té škole spokojený, i učitele má rád. Jen to neustálý řešení, kdo jak počítá průměr a jak mu to teda vychází je prostě z mého pohledu úplně zbytečný opruz. ~;)
 žiraf 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 17:04:49)
Chceš tím říct, že u učitele, který opravnou známkou nahradí původní špatnou známku, se na to robě vyflákne, a u učitele, který opravnou známku přidá do souhrnu ostatních, se bude snažit naučit už na poprvé?
Jinak totiž nechápu, co myslíš tím, že si dítě musí hlídat, kdo jak známkuje. Snad by se měl snažit naučit na každou písemku (pokud přijmu, že učit se pravidelně, i když není písemka hlášená, je zřejmě projevem pokleslých mravů).

 Monty 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 17:17:45)
žiraf,
ne, čteš něco takového?
Píšu, že u jednoho učitele znamená jedna špatná známka mezi samými dobrými definitivní rozloučení se s jedničkou, zatímco jiný poskytne možnost opravy. Tu známku nesmaže, jen ji "zprůměruje".
Místní přestava, jak děti na všechno serou a pak chtějí za jedinou jedničku v pololetí pomalu speciální diplom je dost úsměvná.
 Dana 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 13:54:58)
To bude rozdílných názorů. Není člověk (učitel) ten, aby se zavděčil lidem (rodičům) všem. Měl by být spravedlivý, mít dobré znalosti předmětu, který učí. Neměl by být apatický a vyhořelý a měl by umět učit. Neměl by považovat jen ten svůj předmět za pupek světa a požadovat po dětech přemrštěné znalosti. Na druhé straně by měl požadovat alespoň nějaké znalosti, a ne všem dát jedničky a dvojky zadarmo. Pro mě byli vždy lepší ti přísnější učitelé, kteří vyžadovali nějaké znalosti a nedávali hezké známky zadarmo. Ale jak tak pozoruji rodiče na třídních schůzkách, tak jim spíš vyhovují ti učitelé, kteří po dětech toho příliš nepožadují, ale stejně jim dají slušné známky. Ti bývají nejoblíbenější.
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:06:34)
Jano, tak to je sila...
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:06:47)
Pro mně ideální učitel dokáže motivovat naprostou většinu dětí a nepotřebuje k tomu známky. Dokláže přesvědčit děti, že to co jim vykládá je zajímavé a stojí to za to se dozvědět. Dokáže svoji práci zvládnout v hodině a nepotřebuje si pomáhat domácími úkoly.
 kachna_ 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:48:51)
tak domácí úkoly mi nevadí, i když bych si dokázala představit, že nebudou podepsané, nevadí mi doučit potřebná tvrdá data, jen bych ocenila účelné a kvalitní učební plány na webu, ale bohužel jsem jediná, kdo je požaduje (což nechápu, od SŠ jsou běžnou součástí výuky a na ZŠ to nejde?)
 Bouřka 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:28:02)
Pro jednou souhlasím se Zetkem. Ideální učitel je pro každého jiný. A většinou by stačil dobrý učitel. A sebelepší učitel zůstane nevyužitý, pokud bude fungovat v blbém systému. Každopádně měl by mít pochopení pro různá nastavení svých žáků a měl by umět s nima pracovat. Měl by mít přirozenou autoritu a jednat především pozitivně. Hodnocení - mělo by se zaměřovat, na to co se umí, mělo by umět vhodně nasměřovat i na to, co nejde a co by chtělo zlepšit, ale netrestat za to, mělo by umět ocenit úsilí, i když výsledek se z nějakého důvodu nedostavuje, a nemělo by sankcionovat to, že někdo se do něčeho vpravuje déle, když to nakonec zvládne.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:29:32)
Taky nevím proč je lepší umět násobilku deseti ve středu než v pátek. Ale v našem školství se na tom dost bazíruje, tak to asi důležité je. ~;)
 kachna_ 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:29:06)
- baví ho, co dělá (aspoň do začátku května ~t~)
- snaží se neškodit, neubližovat
- považuje rodiče za důležitou součást vzdělávacího procesu
- považuje dítě a rodiče za partnera
- ví, co a proč dělá
- umí komunikovat


Ideální hodnocení nevím, to je vždycky subjektivní, byla bych pro, aby obsahovalo i písemnou část (myslím čtvrtletní, pololetní, závěrečné)
 darinaa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 14:31:01)
.
 Kukurice29+3. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:00:51)
Mně by stačilo, aby učitel pomohl s tím co dítěti nejde a ocenil znalosti. Uvítala bych, kdyby si dítě mohlo opravit pokaženou písemku. Aby dítě neodehnal, když dítě přijde s tím, že něčemu nerozumí. Nebaziroval na úkolech, neměl potřebu všude dávat vykřičníky, škarede razítka a vidle. Kdyby na ty bakalare dávali i něco víc, než známky. Celkové bych raději spolupracující přístup učitel-dítě-rodič. Ne sejdeme se 3x za rok na schůzkách a pokud není dítě extra zlobivé, tak se není třeba s rodiči zdržovat.
 Kukurice29+3. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:02:07)
Hodnocení 1-5 je nic nerikajici a už jako dítě jsem ho nechápala a přišlo mi nesmyslné. Je škoda, že za 20let se ve školství nic nezměnilo.
 Kukurice29+3. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:17:59)
Takové červené véčko a na něm 2 čáry. Píše se to, když není dodělané cvičení nebo naše paní učitelky to píšou, když úkol je, ale chybí podpis.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:19:21)
jitys, no můžu tě ujistit, že ne ve všech školách mají učitelé ty podprůměrné mzdy. Pak si taková škola může učitele vybírat. Což může prospívat.
 Z+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:22:39)
Určitě ne. A je pravda, že za tím je často nadšení učitelů a vedení a kouzlení s financováním.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:48:38)
Navíc rozhodne neplatí soukroma škola rovna se vyšší plat.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:30:48)
Tak plat nenírozhodujici položkou pro část pedagogů (ti co nemusí resit základní finanční otazky), ti vyborni co znám (vesměs alternativní smery) oceňuji možnost učit si po svem, dobry kolektiv, schopný ředitel, spolupracující rodiče, méně deti ve tride... takove zařízení přitahuje podobne jedince a pak to jde.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:04:01)
A to mi připadá také desne, že to tatak vnímají. Pak se nelze vysi platu divit.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:18:46)
A co má tenhovor vhospode dokazovat?V Praze učí přece spousta výborných učitelů, navzdory blbemu platu. Pokud si někde učitele namlouvaji, že mají plat dobrý, protoze dělník má min, je to dost hrozne, zubaře by tohle nenapadlo.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:32:13)
"Jen že tu křivdu nevnímají tak palčivě a není to pro ně zaměstnání nejhorší možné v okolí, ale často jedno z nejlepších" ano a to me připadá hrozne. Podle me by měl byt dobry ucitel sebevedomi.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:52:48)
Já myslím, že ti rozumím. Ale vysvětluju, že být učitelem, protože je to na zdejší poměry dobře placená prace, je pro mě divne (i když je mi jasné, že to duvod je), vždyť ten učitel někde studoval, má vzdělání, mel by mít přehled, tak jak mu může stačit tak malý plat - ne proto, že by s tím nevysel, ale ze přece ví, jak je jeho práce zásadní pro spolecnost.Je to nejhůř placené vysokoškolské povolání, lékaři by za to ani nevstali. A přesto je vcelku spokojen(vždyť mám nejvíc v okoli).Takovyhle učitele sami snižují hodnotu své práce, ale nadává se, že společnost je neocení. Sympatické je mi: vím, že je to blbě placené, ale chci to dělat, protože mě to baví, chci učit a nechci se babrat s hnutím za zvýšení platů.

 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 18:52:06)
Jenže ty v městech vedi, že to delaj za bidnej plat a netvrdí, že je to ještě dobrý, protoze v konzumu maj prodavačky min.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 0:02:37)
Zefýr,

já myslím, že chápu, co máš na mysli.

Asi jako Vincenzo a ten druhej z italskýho kravína ve Slunci senu - doma v Itálii to byli pohůnci od krav se starou kraksnou, ale tady v Čechách to byl bourák a byli za hvězdy - ti samí kluci s těma samejma podmínkama.

Rozumím, že to může být propastný rozdíl.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 0:02:48)
Zefýr,

já myslím, že chápu, co máš na mysli.

Asi jako Vincenzo a ten druhej z italskýho kravína ve Slunci senu - doma v Itálii to byli pohůnci od krav se starou kraksnou, ale tady v Čechách to byl bourák a byli za hvězdy - ti samí kluci s těma samejma podmínkama.

Rozumím, že to může být propastný rozdíl.
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 0:58:23)
Zefyr ~g~
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 0:58:38)
Zefyr ~g~
 Kaipa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:36:41)
Buchli, velmi ráda bych si přečetla, jak tě hodnotí žáci a rodiče. Z toho, co tady čtu, mám lehké osypky (nenávidím české školství apod.).
 Kaipa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 17:21:40)
Buchli, asi úplně nerozumíš psanému textu, tak znovu a polopaticky. Psala jsem, že by mě zajímalo, jak tě hodnotí žáci a rodiče, když ty sama děláš hodně z toho, co se zde objevuje jako žádoucí. Přesto se zde na diskuzích učitelé téměř nepochválí, tak by mě zajímalo, zda bys dostala taky čočku (přestože - jak už jsem zmínila - děláš mnohé z toho, po čem je voláno). Takže jsem vlastně byla na tvé straně. Už rozumíš?

A ano, každý si své osypky řešíme sám.
 Kaipa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 17:27:38)
Buchli, nemám z tebe osypky, proč taky. Jen se mi prostě nelíbí, jak speciálně na tomto serveru dostávají učitelé "po čuni" a nemine měsíc, aby tady nebylo téma, které učitele drtí. Ne, podle mých zkušeností je spousta dobrých učitelů. Jistě, jsou i špatní, ale to je ve všech profesích stejné.
 Pole levandulové 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 18:24:17)
Kaipo, u tech ucitelu je problem, ze spatny ucitel muze diteti zkazit cely zivot, pokud to dite nema rodice, kteri jsou ochotni s nim absolvovat martyrium boje s tou spatnou ucitelkou a nasledne hledani nove skoly. Kdyz bude blba prodavacka, tak ji clovek snadno posle do haje a nebo pujde nakupovat jinam. S ucitelkou je to proste podstatne slozitejsi.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:19:10)
A jak se cítí úča, jejíž manžel vejšku nemá, ale vydělává 2x tolik? ~l~
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:21:06)
Jak se cítí je jedna věc a co dela proto, aby to tak. nebylo druha
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:21:54)
Myslíš změnit zaměstnání?
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:49:24)
Jasně:-), ale myslela jsem princip....
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:51:53)
~:-D
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:02:47)
A těch papírů....IVP, TP, plán akcí, zápis z metodického, dotazníky, zprávy na stránky , ....
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:59:48)
Myslím že chabou praxi studentů pedagogiky kritizují všichni včetně odborniku.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:05:08)
Já měla praxi na střední ekonomické, vzadu seděla profesorka a ty holky ani nepíply.
Mám aprobaci i na III.st., ale už bych si netroufla.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:10:54)
:-)
 kachna_ 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 19:18:40)
a v čem se to liší?
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 22:07:05)
Šuplíku já bych věděla jak navýšit tu praxi na pedf., ale bohužel nejsem na pozici z které by to šlo prosadit.
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 22:34:34)
Já bych všechny učitelské obory udělala 5 leté se stanicemi v srpnu, paty rok by byl jen praxe na pozici AP s tím, že by i suplovali, což už stejně AP dělají. Rok asistence nakouknes do všeho administrativy, vidíš jak pedagog řeší různé situace a s dětmi i rodiči, sam komunikuje. A pak by ten pátý rok psal diplomku, který ny měl podobu výukových materiálů či případové studie zaka výchovné situace v která asistoval. V předchozích ročnících v každém semestru něco nejdřív asi doučování, pak naslechy pak ta asistence tím se naučí strašně moc.
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 22:39:22)
Jahalo, zni to dobre.
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 22:57:41)
Šuplíku ne jsou to narozdíl od 1. stupne ZŠ na 3 a pak 2 roky. Dvoje státnice a prijimacky mi přijdou zbytečné zdržování na cestě kromě toho že leckde pak není na stejné fakultě navazující obor. Nechtěla? Proč?
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 23:28:38)
Jak chceš někam proniknout, když tam nechceš intenzivně být? Jakkoliv jiná praxe berou učitelé coaj praktolsnta na starost jako opruz narušení výuky a zbytečné zdržování. Jak výuky, tak pak rozbory hodin.
Chtěla bys ty dělat dvoje státnice, tvoje přijímačky, řešit prostupnost oboru a to, že tam kde jsi studovala zrovna neoteviraji navazující obor? Protože by líp navazovala ta praxe, protože že ny ji měli všichni stejnou a ne rozdílnou tím že případně tě přijmou ma ne úplně přímo navazující obor. Protože je to věc kterou ny opravdu změnilo většina studentů pedf. Pro druhý a třetí stupeň...
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 8:56:39)
Pokud bereš práci AP jako poskoka. Nicméně
Nevím proč, by za tu pozici AP neměli brát nějaký plat. I děti na tučňáků za praxi nějaký peníz mají, malý ale mají. Někteří učí ne všichni. Nikde jinde neznám a nestalo se mi aby mě v práci nezaučili. Ve škole te postaví před třídu a dělej co umíš. Jsi tam sám, někde funguje zavádějící učitel, někde je to jen formalita, i tam kde funguje jsi většinu času na děti sám, navíc se děti při naslechy chovají jinak kdežto když jsou zvyklé, že je tam učitel a AP tak se přirozeně chovají. Kde ti dají vzhled? No já doufám, že na medicíně. Je spousta oborů kde se přes Bc nejede zrovna třeba ten první stupeň. Proč teda další ne. To že běžně pokračování je víš nebo si myslíš? Třeba PedF. UK je neuvěřitelně zamrzly mohloch staré předtotalitně fungující a jednající se studenty.
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 10:46:32)
Šuplíku, čteš mě ani zdaleka nejsou všechny VŠ obory přes Bc stále jsou obory co se studují přímo. Promiň, ale "dovedu si představit jak by to dopadlo" je přesně ten důvod proč se nikdy nic nezmění.
Jinak pracovat jako AP a psát diplomku a učit se na státnice si dovedu představit. Obzvlášť pokud by diplomka byla nějaký praktický projekt a ne milióntý teoretický špunt o šíleně či čemkoli jinem jak to je teď většinou.
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 19:02:15)
Šuplíku proč snižovat? Na prvním stupni musí být taky Mgr. A je to studium rovnou na 5 let. Ano oboru co jdou k titulu bez Bc jsou obecně většinou ty těžší. Kdyby bylo výrazně víc praxe tak by to obor ztížilo. To že mají takto studenti aspoň Bc je školství k ničemu, učit nemůžou. A nikde ksrm nenapsala, ze bych chtěla aby to tak nebylo. Praxe mnou navrhovaná se ti nelíbí zkus navrhnout lepší. U zdravotních oborů ti tu počet hodin napsali takže jinde vhled do oboru je a učitel může pohladit nebo zadupat dětskou duši a způsobit nemalou škodu takže ano pokud se to takto nějak pomalu kontrolovanou praxi lze mít víc pod kontrolou tak super. Přemýšlel a jsi o tom jak studium a praxi změnit?
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 19:41:00)
Šuplíku, ale to není praxe v rámci studia a stejně bude v závěru většinou ten začátečník ve třídě sám.
 daba+holčička 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 19:39:44)
Šuplíku, souhlasím, ta praxe je o to důležitější, že ten učitel je tam sám s dětmi. Může napáchat hodně zlého a bude trvat než si toho někdo všimne. Názory dětí se obecně zlehčují a navíc oni ani nevěfí, co mají vlastně čekat.

řekla bych že první rok výuky v tandemu s nějakým zkušeným dobrým učitelem by dalo hodně. No a nízký nástupní plat je ve všech profesích, kde se člověk praxí zlepšuje. Někde je člověk rád, že ho bez praxe vůbec někde vezmou. Stážisti u nás makaj zadarmo. Ono je s nima někdy spíš práce, než že by pomohli.
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 19:43:32)
Dášo tandemové učení a uvádějící učitel jsou dvě naprosto rozdílné věci.
 daba+holčička 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 19:45:45)
nejsem úča, ale myslím to tak, že by byly ve třídě obě, a občas by se vystřídaly, aby si mladý učitel zkusil,ale zas aby i mohl okoukat jak to dělá ten starší. A příspěvek jsem chtěla adresovat tobě, jsem dneska nějak zmatená...
 daba+holčička 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 19:54:09)
No, toby se museli nějací vybrat a být ochotní se osvé zkušenosti podělit, což by snad u těch dobrých neměl být problém.

Šuplíku a tobě přijde v pohodě, že ten člověk prostě přijde a jde to prubnout naostro? Na našich dětech?
 daba+holčička 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 20:10:58)
Promiň, když mě přijde, že většina učitelů je strašně nespokojená se stávající situací, ale není naprosto ochotná pro to nic udělat. Jen tím, že se zvednou vejplaty se ti skvělí učitelé shůry nesnesou. A aby někdo mohl více ocenit ty dobré, musí nějak kontrolovat všechny, musí získávat zpětnou vazbu od rodičů, od žáků... A to je taky velký problém.
 daba+holčička 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 20:18:53)
No cokoliv tu někdo navrhne je špatně a to není první diskuze na tohle téma.
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 20:14:24)
Tak praxe AP ti dá opravdu velmi, AP může i učit vést žáky když se učitel věnuje žákovi s AP a po čase i supluje, takže by si bezpečně vyzkoušel samostatné vedení třídy. Ano asistenty pedagoga nemají ve třídě také jen výjimečně dobří učitelé, ale AP vidi jak opravdu pracuje jak na nej reagují žáci a i si může říct to bych řešil úplně jinak. Vidí jak se komunikuje s sám komunikuje s rodiči, vidí administrativu a vidí někde se i podílí na tvorbě IVP. Budoucí lékaři taky u určité části studia dělají ošetřovatele, tak učiteli by neuškodilo dělat AP. Nakonec i Delete na pozici AP pracovala a něco ji to určitě dalo, i když ta spolupráce rozhodně nebyla ideální a zkoncila ne úplně správně že strany školy.
 Alca 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 20:18:49)
Ano Šuplík, medici mají ošetřovatelskou praxi (myslím, že tomu říkají ůsesterská", protože vykonávají defacto to, co je v kompetencích sester) - mám ten pocit, že neplacenou )anebo minimálně) a o prázdninách..... Kámoši to tak měli, říkali, že to bylo docela drsné, protože dost sester si užívalo, že je může pořádně sekýrovat než se z nich stanou doktoři, co bue sekýrovat je....
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 20:22:39)
Medici v druhaku ano
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 19:06:24)
Jo a ještě bez Bc. Když nedostuduji nebudou nic, ale budou dál středoškoláci. Bc jen znehotnotilo hodnotu maturity spouste předrevolucnich středoškoláků obzvlášť těch z odborných středních škol a průmyslovek.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 8:59:46)
Šuplíku, a co advokátní koncipienti?

Ti dělaj poskoky několik let za minimální prachy.
 X__X 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:09:17)
A vhled do budouci prace. Jak jej ziskavaji jine profese? Tez povinne pred statnicemi delaji nekde zdarma poskoky? Meli to tak lekari, po statnicich a doufam, ze tomu odzvonilo....

tak třeba zdravotní sestry během tříletého studia musí mít 2300 hodin odborné praxe, neplacené. a co jsem se kdysi bavila s jednou budoucí farmaceutkou, tak ta mluvila o povinné půlroční praxi v lékárně a říkala, že si musela zaplatit, aby jí praxi lékárna umožnila (musela si praxi shánět sama, škola neměla pracoviště nasmlouvaná).
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:27:17)
Šuplíku,

ale tady jsme se bavili o povinné praxi, ne o platech učitelů.

A učitelé o těch malých platech (i když i to je relativní, viz debata o tom, že někde to je víc než průměr v tom daným regionu) vědí DOPŘEDU, ještě než to jdou studovat. Takže pokud jim na tom tato stránka vadí, tak nechápu, proč nejdou studovat něco jinýho.
 X__X 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:32:25)
Kudlo, možná proto, že své vzdělání mohou využít i mimo státní školství, za lepší peníze? však to máš jako sestry, znám i takové, které studovaly s tím, že až budou mít kvalifikaci, půjdou pracovat do zahraničí a opravdu tam odešly ~d~
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:36:04)
XX, ale tady se předpokládám bavíme o učitelích, kteří to pak opravdu jdou dělat, jinak proč by si stěžovali na doživotní malej plat, když by se jich to netýkalo?
 X__X 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:43:52)
protože doufají v pozitivní změnu? jako to, že je v nějakém oboru nízký plat/mzda, přece neznamená, že je potřeba kvůli tomu celoživotně držet ústa a krok a čekat, jestli si toho zaměstnavatel sám od sebe všimne, že jim platí málo ~d~ takhle to v reálném světě nefunguje, ani v soukromé sféře, ani ve státní.
 X__X 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:51:16)
navíc tedy ze zkušenosti sestry - kolikrát mi přijde, že mzda/plat není ani tak problém těch, co pracují (kdyby opravdu byl, jdou jinam), ale těch, co do praxe nenastoupí, protože se jim nabízená částká zdá nízká. jenže to, že noví lidé nenastoupí, to odnáší ti, co už v systému jsou, protože musí dělat za několik osob, které chybí. sama za sebe mám pocit, že v takové chvíli není ani tak problém to, že člověk lítá jak hadr na holi, ale že díky tomu svoji práci nemůže dělat pořádně. protože na to nemá dostatek času, musí vypouštět to méně podstatné, ale i to méně podstatné je důležité a pokud se vypouští pravidelně, je to velký problém pro celkovou kvalitu péče. takže samozřejmě volá se po vyšších platech, nejenom kvůli ocenění vlastní práce, ale i kvůli naději, že vyšší mzda/plat do systému přivede víc nových mladých duší, které zase umožní práci dělat, jak by se měla.
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:44:27)
Kudlo, kdyz ti bylo 18/19, zjistovala jsi, jake platy jsou tam, kam chces jit pracovat? Navic v tu chvili si asi nebudes planovat, jak to bude za dalsich x let, az budes chtit rodinu, kolik stoji najem atd. Navic ucitelstvi jdou studovat v lepsim pripade ti, kteri chteji ucit a pracovat s detmi. A to nebude ta cilovka jdouci za karierou a prachama.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 10:01:07)
Kat,

já jsem o svý práci měla jasno už ve 14, ale roli tam hrál i finanční aspekt.

Dětství strávený v chudobě (i když relativní, jistě na tom byli lidi hůř) na mě mělo takovej efekt, že tohle už fakt nikdy nechci zažít.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 10:12:40)

"A učitelé o těch malých platech (i když i to je relativní, viz debata o tom, že někde to je víc než průměr v tom daným regionu) vědí DOPŘEDU, ještě než to jdou studovat. Takže pokud jim na tom tato stránka vadí, tak nechápu, proč nejdou studovat něco jinýho." To myslis vázne? To je prohlášení jak od nějaký důchodkyně z JZD. Budouci ucitele jdou studovat vetsinove proto, že maji k dane práci nějaký vztah a třeba veri, že se stim nějak protlucou, také je jim neustále slibovano skokové narůstají platu. Jsem ráda, že učitele skuhraji, ale z meho pohledu by měly skuhrat mnohem vic a razantneji.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 10:38:07)
Nezlob se na mě, ale pokud jdu dělat nějakou profesi a VIDÍM, že tam odjakživa jsou malý platy, tak tam moc prostoru pro "víru, že se nějak protluču" nezbývá, prostě do toho jdu s tím vědomím, že to tak je (a buďto jsem takovej nadšenec, že mi to za to stojí, nebo pokud mi to vadí hodně, tak prostě zvolím jinou dráhu).

Já uznávám, že pro hodně lidí je učitelství poslání, myslím, že by si větší prachy zasloužili, ale ten systém je tak dlouhodobě nastavenej a je s tím prostě potřeba takto počítat.

"Skokové narůstání platu" - no, když tomu někdo věří, tak pánbu s ním.

Netvrdím, že by se učitelé neměli brát o zvyšování platů, to vůbec ne. Ale prostě situace je dlouhodobě taková, jaká je, a pokud s tím někdo nepočítá, tak je otázka, nakolik je sám funkčně gramotnej na to, aby moh někoho učit.
 X__X 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 10:59:52)
Nezlob se na mě, ale pokud jdu dělat nějakou profesi a VIDÍM, že tam odjakživa jsou malý platy, tak tam moc prostoru pro "víru, že se nějak protluču" nezbývá, prostě do toho jdu s tím vědomím, že to tak je (a buďto jsem takovej nadšenec, že mi to za to stojí, nebo pokud mi to vadí hodně, tak prostě zvolím jinou dráhu).

no, tak třeba ve zdravotnictví už nám tu opravdu teče do bot, takže i platy sester rostou. pokud vím, tak i u učitelů se před časem dělaly nějaké změny v platových tabulkách a politici mleli o zvýšení (jako nevím, jak to bylo ve skutečnosti a jako sestře je mi jasné, že ne všechno, co o zvyšování platů říkají politici, je taková sláva i ve skutečnosti). tak proč by mladí lidé nemohli jít studovat obor, který je jim blízký a doufat při tom, že už se začalo blýskat na lepší časy a než dostudují, bude ještě lépe? nicméně proč by učitele (sociální pracovnici, lékaře, sestru...) měli dělat jenom zoufalci, co sklopí uši a nechají na sobě dříví štípat jenom proto, že tak to přece vždycky bylo, tak proč by to tak nemělo být dál ~d~
 Jahala. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 11:03:53)
No hlavně by učitele neměli dělat ti co vždy školou hlavu a jdou, co asi takový lidé dětem předají za vzory lidských postojů?
 X__X 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 11:07:11)
a abych tedy ještě doplnila - můžu být nadšenec a nemusí mne osobně výše trápit, ale přesto mě můžou trápit důsledky, které z těch nízkých platů vyplývají a které mne třeba v těch osmnácti ani nenapadly. když jsou nízké platy, není dost kvalitních zaměstnanců, když není dost kvalitních zaměstnanců, nemůžu ani já dělat kvalitně svoji práci (ve zdravotnictví je to vše provázané a troufám si tvrdit, že i v tom školství to bude obdobné), pokud to překročí únosnou mez, dochází k nespokojenosti (protože nadšenec tu práci kvalitně dělat chce), i když jinak člověk nastoupoval do práce s tím, že tu holt jsou nízké platy a tak se s tím nějak srovná ~d~
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 17:47:31)
Kudlo, sorry, takze ucit, pecovat, socialne pusobit budou bud idealisti, nebo financne negramotni. Tudiz jsme vsichni vlastne uplni debilove, ze tu praci delame.
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 18:25:03)
Kudlo,jeste dodam:jak si predstavujes v praxi vyber povolani? Projit si ekonom.statistiky, vybrat ty dobre vynosne a dle toho jit studovat??? Nechapu, jak te mam rada, tak tohle je uplne mimo. Vite, ja (ucitel,sestra, sockarka, pecovatel) jsem se rozhodl k tomuto povolani a tudiz nepotrebuji dalsich 20/30 let, abyste mi zvysovali plat. Staci dorovnat inflaci. Sice se celej zivot budu starat o lidi, ale duchod budu mit nulovej, rodinu nevezmu k mori atd Co se da delat.
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 18:30:13)
Jentakj, to ze si obecne takovej pracovnik jeste nic neusetri, to argument je. Podle Kudly se nema protestovat. Vsichni vime, do ceho jsme vlezli.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 20:15:21)
Kat, já jsem neříkala, že se nemáte o větší prachy brát, akorát mi přijde divný, že se divíte, že je to málo placený povolání, když to víte dopředu.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 20:17:39)
Kat,

ano, když jdeš do nějakýho povolání, tak je dobrý si aspoň rámcově všimnout, jak je placený.

To neznamená, že se pak nemůžeš snažit o zvýšení platu, ale jdeš do toho s tou informací.
 X__X 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 9:29:51)
2300 hodin není rok? jak to? co koukám do plánovacího kalendáře, tak letošní rok má 2000 pracovních hodin (bez svátků), při 8 hodinové pracovní době. normální zaměstnanec z toho nějakých 160 hodin odpracovat nemusí, protože je má jako placenou dovolenou.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:56:18)
Jedna čerstvá absolventka s údivem zjistila, že někteří žáci mluví při jejím výkladu, myslela si, že ve škole je při výkladu TICHO. Mělo by být, ale automaticky to fakt nefunguje.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:00:43)
Jistěže chodí, ale kam chodila netuším, každopádně vydržela ve školství 3 týdny...
 Kaipa 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:06:13)
Zufi, čerstvá absolventka nechodila do školy? Nikdy neslyšela třeba o tom, že žáci šikanovali učitele či jak veřejnost běduje nad horšícím se chováním dětí? Jestli ona to nebude absolventka úplně tupá nebo ještě pravděpodobněji vymyšlená.
 Alena 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 18:59:35)
Ano, jsem přesvědčena, že situace ve školství by se zlepšila. Nejen, že by bylo z koho vybírat ale přišli by i lidi - hybatele, aktivní, nesubmisivni typy, kterym ředitel nemůže jen tak něco nařizovat. Jak ale naložit s odměňováním a kdo ho má určovat stát neví viz třeba tady http://www.ceskaskola.cz/2018/03/ondrej-steffl-ucitelum-pridejme-i.html?m=1
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 19:03:19)
Kdoto, tak ono to mozna souvisi prave i s kvalitou reditelu. Protoze dobrej ucitel,a manager k tomu, se k ty bajecny pozici reditele taky asi hned tak nenajde. A mit ten celej cirkus na koleckach na hrbu je asi dost narocny. A fakt talentovanej clovek pujde jinam.....ne reditelovat.
 daba+holčička 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 21:14:11)
No ono jako ve všech státních službách chybí přímá zpětná vazba, a navíc se to člověk ještě dozvídá přes děti, což je ještě horší.

čistě teoreticky:

Já když budu blbě pracovat, bude si klient stěžovat a zaměstnavatel se mě zbaví, protože klienta potřebuje.

Když bude fakt blbě pracovat učitel, bude si stěžovat dítě, kterému nikdo nevěří už z principu, nicméně jako rodič si půjdu stěžovat. Ředitel mě uklidní, že se na to zaměří, bude si myslet něco o prdeli a nejspíš se na to vybodne, nebo řekne učiteli mezi řečí, že ta potrhlá matka X zase prudila. Když to bude furt blbý, budu si stěžovat na inspekci, ta dorazí, nicméně před ní asi každej učí trochu jinak, tak se nemusí na nic přijít. Tak já budu muset sehnat další rodiče a sepíšeme dopis na zřizovatele, že to jako fakt nejde a ten se obrátí na ředitele, nicméně ten stejně nikoho jinýho nemá, protože nejspu lidi... Tak může opravdu špatný učitel učit ty děti klidně rok, což už na nich zanechá následky.
 Lída+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 6:15:09)
kdoto, já si myslím, že pokud někdo nesnáší děti, nebo práci s nima a štve ho, měl by ze školství odejít....a nezachrání to plat ani 100 000Kč....protože se prostě na to nehodí....~d~

Za tu dobu co kluci chodili do školky jsem poznala ve školce 2 paní učitelky co nesnášeli malé chlapečky, navíc ještě 3leté a někdo jim po 15letech kdy měli jen předškoláky strčil třídu 3letých....v té se nacházel můj mladší~n~ historka je zde známá. tyto paní by učit prostě neměli. A jejich nadřízená též. školu jsme opustili našli jinou.

Pak jsem na Zš narazila na jednu důležitou úču hudební výchovy....,ale pochopila, že trošku přeháňka.....a zlepšila se....
od pohledu nesympatická paní....

A pak naše arogantního zeměpisáře, co když jsme za ním před lety šli při rodičáku se houpal na židli a koukal na nás jak na obtížný hmyz.....ten by měl ze školy odejít....nebo jít učit na vš. Starší syn říká, že nejlepší pořízení s ním je poslední 2 roky....a mladší si to nemyslí. Takže asi vázne komunikace s mladšíma, ~d~

a jednu úču na AJ co to opravuje podle příručky a vše ostatní je špatně, ale to je spíš k smíchu.....

Víc jsem toho naštěstí nezažila.....
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 6:25:12)
My zase měli učitelku, matku 4 kluků, která nadržovala klukům a holkám nic neodpustila. Kluci mohli zlobit, protože "kluci" , holky za všechno slízly poznámku. Třída jí vyhovovala - 10 kluků, 4 holky. Ne že by ji dcera nenáviděla, to ne, ale znát ten přístup byl.~;)
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 8:42:01)
Lido, to mas taky pravdu. Tam si myslim, ze selhava zcela system hospitaci a nahodilych prepadovek ve tridach. Protoze ty deti nejak reaguji a po par "seancich" je evidentni, ze neco nefunguje. Ale uplne nevim, jak tomu 100% zabranit.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 15:49:08)
My jsme ve škole od 7,20. Většina v 7. Dozor nedozor. Vstávám v 6.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:13:59)
Zufi, jeden učitel nic nezmění, stovky učitelů ano, ale ani to nestačí. To se týká i hodnocení. Je potřeba úplně změnit systém, přístup ke vzdělání. Teď mám jen minutku, ale napíšu víc.
 Zufi. 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 16:14:53)
Souhlas.
 Pole levandulové 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 17:14:26)
Idealni ucitel je podle mne takovy, ktery ty deti umi nadchnout pro vec a naucit je vse takovym zpusobem, aby deti ani nevnimaly, ze se neco uci. V dnesni dobe, kdy plno deti nelze nacpat do jednotne skatulky, se hodi, kdyz je to specialni pedagog, ktery nebere jako osobni utok, kdyz po nem rodic zada dodrzovani vyukoveho doporuceni z PPP, at uz se jedna o dite s problemy typu dys nebo mimoradne nadane deti, pripadne deti, ktere maji kombinaci obeho. S tim souvisi i hodnoceni, ktere nemusi byt jen slovni nebo znamkami a pokud uz je znamkami, je fajn, kdyz je viditelne vyznacena i vaha te znamky.
Vidim to v primem prenosu na sve dceri - v jedne skole vyhorela ucitelka v duchodu, ktera se zubynehty drzi sveho zajeteho schematu, osvedceneho jiz padesati lety praxe a ktera si sice osvojila umeni pohovorit zasvecene o individualnich potrebach zaku, ale v praxi nijak nerozlisuje a hodnoti vsechny dle stejneho metru. Na druhe strane ucitelka, kterou jeji prace zjevne naplnuje, ma v ni dostatecnou praxi a ktera umi na detech vystihnout to, co presne potrebuji pro to, aby jim do hlavy nalezlo to, co maji umet a jeste je to bavilo.
Hodnoceno primo dcerou - byvala skola 2 hvezdicky z 10, soucasna skola 15 z 10 :-) A hlavne na ni vidim ty obrovske pokroky, ktere dela, aniz bychom se musely spolu doucovat denne doma. Delame jen dys napravy, ale to jsme delaly i predtim, odpadlo plno zbytecnych ukolu a k tomu douceni toho, co ve skole nestihli. Predtim byla totalne demotivovana a otravena, ted je jak slunicko. Takze takto by podle mne mela vypadat idealni ucitelka.
 Lewis 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 17:51:49)
Dobrý učitel? Ten s nadhledem a lidským přístupem, který si ještě pamatuje sebe sama jako žáka a puberťáka. Je průvodcem začínajícího dospělého života, který dokáže pro svůj předmět nadchnout a ukázat, že naučit se dá prakticky všechno. Má pochopení a z pokroků svých studentů má radost. Umí ocenit a taky vytknout. Má přirozenou autoritu a nepotřebuje se na někom zviditelňovat, zchlazovat apod. Je zralý a nadšený pro svou práci. Dělá ji s láskou, i když nemá největší plat na světě.
 libik 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 22:46:00)
Měl by co nejméně zasahovat do života rodiny a měl by být splachovací.

neznám žádné vyloženě špatné učitele, moje dítě je ve škole spokojené.

No nicméně, jdu-li někdy s účama popít, hledím s úsměvem na to, že se dost prožívají.

A podle mě to má i většina odtajněných učitelek na Rodině~:-D
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 22:50:39)
"no nicméně, jdu-li někdy s účama popít, hledím s úsměvem na to, že se dost prožívají.

A podle mě to má i většina odtajněných učitelek na Rodině."

Libiku, nevím, jestli ten úsměv je tak úplně na místě.

Já v tomhle učitelství vnímám trochu jako pomáhající profesi - že je to nervově hodně náročný, někteří psychologové mají svého "supervizora", aby měli duševní hygienu, ale učitelé asi nic takovýho nemaj.

Když třeba slyším, co všecko děti u učitelů sledujou (stran jejich oblíkání, chování, když potkaj učitelku ve městě s frajerem), tak tu potřebu psychohygieny naprosto chápu. Tebe ani mě nikdo nesleduje jak pod drobnohledem, jestli nemáme moc namalovanou pusu, rozšmajdaný boty nebo třeba úplně nemožnou sukni. ~d~
 K_at 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 22:55:07)
Libiku, zkusenost je nesdelitelna. To je asi vse, co ti k tomu muzu rict za sebe....
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 23:20:10)
Šuplíku,

to je naprosto přesný.~R^
 libik 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 0:36:13)
Šuplíku, já jsem odpověděla na dotaz v zadání, nevím jestli někdy kážu, ale mravy jako takové jsou mi fakt dost u zadku. Asi jako ideální učitelky~:-D, jak jsem psala, v tomto kole výchovy mě potýkačka s pedagogem minula a co bylo v 90 letech už jsem zapomněla.

Ale když mě tak ráda čteš, možná si vybavíš, že konstantně píšu, že by měly(i) mít víc peněz a že jejich práce není lehká a nikdy nepodporuji nicky zneklidněných matek, co prožívají, že jejich génius dostal jedna mínus, i když to měl dobře.

Učitelství by se mělo brát ze všech stran normálněji, nepamatuji se, že by tu běžela diskuse, jaký má být ideální instalatér nebo kunsthistorik.
 Kudla2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 23:02:14)
Já myslím, že cílem ideálního učitele by mělo být, aby ve studentech z jeho předmětu aspoň něco zůstalo.


Zároveň by měl být trochu realista a uvědomit si, že nikdo není dokonalý a že jeho předmět není jedinej na světě, a že důležitý nejsou ani tak známky, jako ta znalost a to, aby v žácích v ideálním případě vzbudil zájem, nebo aspoň nevzbudil odpor k tomu svýmu předmětu.

Měl by být trochu nad věcí a celý to tak "nežrat", možná bych tomu řekla "lidská zralost a nadhled", že život není jen škola a že často úspěchy v životě a ve škole nejsou totéž. Aby měl pochopení i pro psychologii žáků a aby ho zajímala atmosféra ve třídě (kvůli možný šikaně, ale i kvůli dobrým vztahům).

A měl by být natolik sebejistý, aby blbé pubertální výstřelky nebral osobně, nemstil se, nezasedával si (ale zase nebyl moc měkkej).
 Evelyn1968,2děti 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(13.3.2018 23:49:23)
Nedávat úkoly pro rodiče, příklad říct prvňákovi-o víkendu půjdete s rodiči do přírody a přinesete 50 krásně vybarvených listů, šípky, šišky a jánevímco, nadsázka, ale jen trochu, když rodiče chtějí zrovna třeba malovat nebo jet do Prahy k babičce. Nebo řekněte mamince ať..., proč si myslej, že je máme poslouchat i my dospělí?

Pokaždý jsem byla vytočená, sama za sebe bych napsala dopis, že do školy už jsem chodila a víkend nepotřebuju zorganizovat, ale ten pocit, že moje dítě jediný nebude mít krásně vybarvený listy a neustojí to, takže v neděli večer lezu v dešti po parku a hledám listí~t~.

Zlatej 8G
 TaJ 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 1:34:17)
Evelyn~:-D - naše škola po nás naštěstí takové věci snad nikdy nechtěla...když nepočítám jednou za rok vyfouknutá vajíčka na Velikonoce, tak jsme nikdy nic dalšího nosit nemuseli...žádné kousky látek, šišky nebo listy apod...ale oni spíš jdou třeba v rámci prvouky na procházku a případně si to nasbírají tam...ani na výtvarku nebo pracovky po nás nikdy nechtěli nic jiného, kromě toho, co mají od začátku roku jako základní výbavu v kufříku na výtvarku...
 Lída+2 


Re: Mohl by někdo shrnout , jaký má být ideální učitel a hodnocení 

(14.3.2018 5:52:32)
Evelyn, tak naštěstí to jsem vyřešila hned v říjnu když vlezl starší syn do školy.

Ptala jsem se jestli to ví dopředu co budou vyrábět, ví to tak trochu na celý rok, na půl roku 100% měsíce dopředu......takže nám vždy okolo 25 v měsíci vlepila s dětma do notýsku co bude další měsíc potřeba.

Takže jsi na to měla klidně ten měsíc a týden. Fungovalo to pak v té škole skvěle, prostě se člověk musí zeptat.

Jo pravda je, že naše venkovská Zš byla na toto super, škoda, že končí pořád 5. třídou...děti se tam mají luxusně. A je to obyčejná Zš, kde se prostě dětem věnují a rádi.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.