Thea + 2 |
|
(13.10.2010 10:42:55) Ahoj holky,
tak dumám, když jsem včera četla diskuzi o návratu do školky.
Mám chytrou holčičku, ne geniální, jen chytrou, hodně přemýšlivou a citlivou. Od 3 let čte a píše (tiskace), počítá do 1000 sčítá, odčítá. Je v první třídě a je tam sama, doma brečí, že ve škole nemá kamarády, že se jí každý ptá, proč nechodí do druhé třídy, že je ve třídě celý den sama. Strašně moc chce zapadnout, tak většinu svých znalostí tají, jen to čtení se utajit nedalo.
V družině má kamarádku druhačku, tak aspoň odpoledne je to lepší.
Jinak do školy chodí ráda, má ráda paní učitelku.
Paní učitelka - upozornila jsem jí, že dítě bude tajit, co umí, tak dcerku odhalila a ta předčítá dětem úlohy v učebnicích a při Čtení si může číst vlastní knížku.
No a teď: 1) Mám to nechat být, možná zakrní a nenaučí se učit, ale bude to pohodový školák, jen nezapadne 2) Mám se domluvit s paní učitelkou, ať jí připraví individuální plán (dcerka si stěžuje, že úkoly jsou moc lehké), aby se ve škole víc zabavila 3) Mám s ní jít do poradny a v případě, že řeknou, že na to má, jí doučit potřebné a v pololetí přesunout do druhé třídy, až bude umět to "psace"
Pocitově jsem pro variantu 2), byl jste někdo v podobné situaci, jak jste to řešily?
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(13.10.2010 10:47:05) Taky bych byla pro 2). Byla jsem v podobné situaci jako dítě a tehdy bohužel o nějakém individuálním plánu nemohla být řeč.
|
|
kytko |
|
(13.10.2010 10:47:44) A co ji dát do jiné školy, nějaké, kde je individuálnější přístup, cizí jazyk intenzivně od 1.třídy a další koníčky? Ten přeskok do druhé třídy mi přijde tak nějak divný, i když asi i tak se to někdy řeší. Pokud jste z většího města, zapátrala bych možná po nějaké škole pro nadané děti.
|
|
bibianna |
|
(13.10.2010 10:47:54) Asi bych taky volila variantu 2....s nuděním se ve vyučování mívá zkušenost víc "cyhtrých dětí" - i když ne tak dalece, jako Tvoje dcerka.....ale s tou nudou potom nastává zlobení (u kluků obzvlášť), takže bych volila pro dcerku těžší úkoly, aby ji to bavilo.....
|
|
Lída+2 |
|
(13.10.2010 10:48:04) Thea + 2 Luk měl celých pět let práci navícMA, PRV později Př a VL.....jsem rozdílový zkoušky prostě nechtěla....
|
|
susu | •
|
(13.10.2010 10:49:11) Jsem taky pro variantu 2, pokud se s učitelkou dá mluvit.
|
linda | •
|
(13.10.2010 10:53:42) no neter mela to same v prvni tride a pani ucitelka navrhla prerazeni do druhe tridy, udelala nejake rozdilove zkousky a sla do druhe,zkus se zeptat na tuto moznost, jinak nyni je na gymnaziu a stale ma ten samy problem : )))
|
|
|
Inka | •
|
(13.10.2010 10:57:17) Asi bych jí dala do druhý třídy, když tady stejně nemá kamarádky. Syn takhle pronudil první a druhou, od třetí jsme ho dali do jazykovky. Nebo se podívat, jak už někdo psal, p nějaký náročnější škole. Když dostane individuální plán, tak se sice nebude nudit, ale mezi dětma bude stejně za exota.
|
|
Federika |
|
(13.10.2010 10:58:50) našla jsem pro podobného prvňáka školu, kde jsou mnohem vyšší nároky a jsem spokojená. Berou ohled na to, že je "mladší", ale pokud zvládá učivo třeba i třetí třídy, podporují ho. Jsou tam děti s rozdílnými znalostmi a jde o malý kolektiv. Nicméně jde o poměrně nákladnou soukromou školu. Myslím ale,že určitý individuální plán jde domluvit i jinde.A o to bych se určitě pokusila...
|
Š. | •
|
(13.10.2010 12:21:46) Federiko, mohla bys tu školu přiblížit konkrétněji? V které části Prahy je? Předpokládám, že je v Praze... Já mám syna též na soukromé,, specializující se na nadané děti, ale zatím mi moc náročná nepříjde, spíš mají lepší přístup k dětem... ale uvidíme, jsme teprve na začátku...
Proč je dítě, které hodně čtě a přemýšlí, pokládané za exota? Opravdu tak málo rodičů čte dětem, že když už to někdo dělá a jeho dítě se dobře chytne, je pak za exota? Dost o tom přemýšlím, hlavně kvůli synovi, který také těžko hledá kamarády na stejné vlně, i když pár dobrých už jsme naštěstí našli...
|
Lída+2 |
|
(13.10.2010 13:16:51) Š. taky nechápu co komu vadí, když děti čtou...starší čte o hodně víc než mladší,ale když v prácio řeknu, že jdeme do knihovny tak si ťukaj na čelo...
|
|
Federika |
|
(13.10.2010 14:05:11) Š, je to v Praze, na Vinohradech, soukromá česko-britská škola.Třeba knížky dostávaly od prvního týdne podle svých schopností, úkoly je možné domluvit apod.. Podle mě to většinou nejde ve velkém kolektivu, nejspíš vyjde vstříc i malá škola s chápavým ředitelem a učitelkou...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 14:07:15) je to o zájmu učitele a podpoře ředitele, taky kolektiv 25 a víc různých dětí neumožní jakoukoliv individualitu, to prostě nejde zvládat. Ale stojí za to dobře vybrat školu. Jenže to občas nejde :(
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(13.10.2010 14:13:42) Yuki, ono to zvládat jde i v tom počtu, ale je jasný, že to zvládne jen výjimečně dobrej učitel - zažila jsem.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 14:20:55) jj, jde to, ale když je ve třídě 25 dětí, z toho jeden je velice problémový dítě, kterýmu je nazačátku 1. třídy 8 let a přesto nechápe, že má vydržet a být potichu, pak je tam asi 5 dětí s různýma dys- a pak je tam pár těch, kdo jsou prostě jen nevychovaní, tak je hodně těžký věnovat se nekomu, kdo to vlastně "nepotřebuje", protože on tu první třídu zvládne i sám, ale těm ostatním se musí věnovat, aby mohli vůbec do té druhé pokračovat.
noa pokud se tomu jednomu chytrýmu věnuje, tak prostě tím způlsobem, že mu dá práci, ale nemá čas to s ním nějak probírat, takže ten jeden šestiletý chytrý musí být taky morálně tak vysppělý, aby neposlouchal a nenechal se rušit těma ostatníma, kteří donekonečna počítají berušky a autíčka, nahlas, a on má přitom počítat násobilku, i přes veškerou snahu a morálku a samosatnost prostě to okolí neskutečně ruší a to děcko nechce dělat pořád něco jinýho než ostatní, samo (zkusili jsme si to)
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(13.10.2010 14:22:13) Však oni tam v tý třídě byli všelijaký exoti - podobně, jak to popisuješ.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 14:31:15) učitel, který zvládne individuálně se věnovat i chytrýmu děcku v takové sestavě, by zasloužil minimálně dvojnásobek platu a ještě ubrat povinný hodiny, aby měl kdy se připravovat, protože to se bez pořádné přípravy nedá a ta příprava zabere víc času než to samotný učení
v současné době je ale hlavně problém s kázní, kdyby se měl starat učitel jen o těch pár vybočujících z průměru intelektově, na kteroukoliv stranu, tak to jde, ale on má přitom ty ostatní, a neučí, ale vychovává - já vím, že to patří k věci, ale tady je odně vidět, jak moc ta výchova převažuje nad vzděláváním
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jana | •
|
(13.10.2010 11:05:17) podle toho, kolik je ji let, bych byla nejspis pro presun do druhe tridy
|
|
Orion |
|
(13.10.2010 11:16:10) Pokud bude souhlasit škola a pokud dcera rozdílové zkoušky zvládne je jistě nejlepší varianta č.2. Individuální plán by byl docela náročný pro učitelku a ehm vím tak nějak jak se ty plány plní. A nechat to být je jistě hloupost. Jinak mě napadá změnit školu na nějakou alternativní, pokud by byla možnost s více individuálním přístupem, aby se osobnost derky rozvíjela rovnoměrně.
|
|
Mikita.miki+Zd10/10+J+J06/13 |
|
(13.10.2010 11:25:29) stejná situace nastala s mým bráchou, výrazně mladším, takže už se to řešilo i se mnou. přestup paní učitelka navrhovala od první třídy a jelikož chodil do třídy s dětma, které měl rád a znal je i ze školky, nechtěli sme ho posílat do neznámého kolektivu. navíc byl rozený koncem května, takže mu bylo defacto při nástupu do první třídy 6 roků čerstvě a mezi druháky, kteří měli mnohdy odklad, by byl jak pěst na oko. vyřešilo se to individuálním plánem a posazením vedle hodného, ale o dost pomalejšího spolužáka, který nestíhal a brácha, dobrá dušinka, mu pomáhal. měli sme hlavně štěstí na ohromně hodnou a vstřícnou učitelku. v páté třídě sme to vyřešili gymnáziem, kde je stále premiant, ale už to není s takovou samozřejmostí a trochu se přeci jen musí snažit. taky doporučuju kroužek, z kterého si donese taky nějaký úkol, něco k zamyšlení... napadá mě asi skaut, případně výtvarka, nebo dramaťák
|
|
Handy |
|
(13.10.2010 11:27:04) Každá škola mám mí v rámci Školního vzdělávacího programu taky naznačeno jak se postupuje při práci s nadanými žáky - takže asi bych zkusila pátrat po tom, co nabízí. Jinak v PPP určitě napíší i doporučení na vypracování Individuálního plánu případně i zda by bylo moudré přesunout dcerku do vyššího ročníku.
No a nebo se poohlédnout po nějaké náročnější škole, jak píšou holky. Ale to taky záleží odkud jste a jaké máte v okolí možnosti.
|
Handy |
|
(13.10.2010 11:28:23) ... škola má mít - jsem se nějak upsala
|
|
januska.1 |
|
(13.10.2010 11:37:14) Pochybuji,že je neoblíbená kvůli tomu,že něco umí.Podle mě,pokud si tam nenašla kamarády,je problém někde jinde. Dcera,když šla do 1.třídy uměla také plynule číst,psát,počítat.Učitelka z legrace říkala,že by zvládla 2.třídu levou zadní:)Ale o téhle variantě jsem vůbec neuvažovala,jelikož tyhle děti jsou o rok starší,hodně jich je s odkladem,takže vlastně o 2 a to už jsou vyspělejší po jiné stránce U dcery ve třídě bylo asi 5 dětí,kteřé také od začátku samy četly,počítaly a ty patřily mezi nejoblíbenější Podle mě je řešením vybrat náročnější školu,kde bude jiný kolektiv a dceru dát třeba od 5.ročníku na gymnázium.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 11:43:17) Janusko, že něco umí je dobrý důvod pro vyčlenění z kolektivu, to opravdu jo, ty děti jsou totiž celkově jiný, nejde jen o to, že čtou a počítají, oni jinak myslí a mezi většinou si kamarády najít nemůžou, potřebují sobě podobný, aby jim bylo dobře. Jak moc je to pravda jsem zjistila až po přestupu mých kluků na současnou školu
|
x x |
|
(13.10.2010 14:41:10) Yuki přesně tak, neoblíbený se může stát kokoliv, kdo se něčím vymyká, buď je moc chytrý, nebo moc hloupý, chudý, nebo bohatý, nebo má nějakou tělesnou vadu. Moje dcerka je ztělesněním jinakosti a už teď se bojím nástupu do první třídy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 14:46:33) tak už teĎ hledej školu, která si s ní poradí :)
|
|
|
|
Thea + 2 |
|
(13.10.2010 11:52:11) U nich neumí číst, psát, počítat nikdo.
Co se týče kamarádů, myslím, že hlavní rozdíl je, že ona je vlastně dospělá. Když jí byly dva, tak lidi mysleli, že mluvím s puberťákem - vykulili oči, když jsme vyšly zpoza regálu No a teď je ve třídě s dětmi, co jsou zkrátka děti. Neumí ze sebe dělat šaška, neumí nikomu ze srandy podrazit nohu. Zamýšlí se nad věcmi, které nenapadnou normálního dospělého.
To, že tam nemá moc co dělat, jí trápí taky, ale pravda méně než ti kamarádi. Chodí na AJ - výsledek po měsíci, že znají jména pár lidí a umějí říct: "Kdo je tam?" Tak si s úrovní kurzu nejsem moc jistá. Chodí do výtvarky, tancovat.
Posadit vedle méně nadaného žáka - to paní učitelka zkoušela, ale všichni od ní akorát intenzivně opisují (a v té první to pořád ještě neumí moc maskovat), nebo jí dává vedle těch nejzlobivějších a tak sedí každý týden s někým jiným.
Číst si v hodině může a ještě bych chtěla, aby se nenudila v ostatních předmětech.
|
januska.1 |
|
(13.10.2010 12:05:50) Dcera chodila do úplně obyčejné základky,kde byli i Romové a Ti tedy byli hodně pozadu.Mohli jsme chodit i do vyučování(což je pro rodiče velký přínos)a asi 5 holčiček bylo tedy hoodně šikovných,což mi potvrdila i učitelka-plyně četly a stačilo aby učitelka jen něco nadřekla,už se hlásily,že úkol mají splněný.Ostatní je spíše obdivovali,a nadbíhali jimDcera do školy chodila hlavně kvůli kamarádkám,příjemné atmosféře,učit se doma skoro nemusela,úkol měla napsaný za 3 minuty a celkem vzorněAle do dalšího života jí to dalo velkou chuť něco studovat,škola pro ní nebyla otrava,jelikož neměla problémy, chodila tam moc ráda.Myslím,že ten kladný vztah získala tím,že jí to šlo všechno hladce,což mi potvrdila i učitelka
|
|
Cimbur |
|
(13.10.2010 12:06:11) Ono blbnout s ostatními je důležité. Takové to dospělácké chování může děti popuzovat víc, než že malá je chytrá. Je to vlastně určitý nedostatek sociálních dovedností, tím nechci urazit. Co PPP?
|
januska.1 |
|
(13.10.2010 12:09:50) Přesně jak píše Macim,s tímto má trochu problémy syn,má spíše chování dospěláka a rozhodně není ve třídě nejchytřejší..
|
|
Thea + 2 |
|
(13.10.2010 12:15:31) To má po mě. Já se jako malá rozbrečela, když děti ve škole zlobily, protože trápí paní učitelku. Když někdo spadl, tak se všichni smáli a já šla zjistit, jestli se mu něco nestalo. Když si někdo něco ušpinil, tak jsem nedostala záchvat smíchu, ale půjčila mu aspoň svojí mikinu. Jenže na rozdíl od dcerky - já měla svou kamarádku už od školky až po střední, to že nezapadám do žádné party mě netrápilo (jsem takový asociál, že jsem ani netušila, že ve třídě party máme, to jsem zjistila až na třídním srazu a všichni ke mě byli milí, protože jsem vždycky dala opsat úkol a při písemce spočítala a poslala do oběhu varianty A,B,C,D,E, F
Po té poradně se podívám, je to i nutný podklad pro individuální plán, nebo ten může učitelka rozhodnout sama?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 13:08:08) bez ppp nemůže učitelka nic, tu poradnu fakt potřeuješ
a neboj se, že by děti vbe třídě pro nadaný neuměly blbnout a nebyl by to dobrý kolektiv, umí blbnout, jsou kolektiv (teda stejný jako na normální škole), akorát že si mají o čem povícdat a jsou na tom všichni stejně, dokoce seschází celý rodiny a děcka nemají problém si při tom hrát a blbnout, dospěláci se baví posvým a děcka taky
|
|
|
|
|
|
|
Kinga+3 |
|
(13.10.2010 11:29:14) Theo, tak synovec šel z první třídy rovnou do třetí a tam měl individuální plán. Děti ho tam vůbec nepřijaly, dostal přezdívku "druhák". Problém měl se psaním (škrábal a prý škaredě píše pořád) jinak byl i v té třetí třídě pořád jeden z nejlepších. Všechno se to srovnalo až s přestupem na gymnázium.
|
|
Markéta, kluci 8 a 2 | •
|
(13.10.2010 11:30:10) Většina je pro variantu dvě, ale vyřeší se tím něco? Pokud jsem to správně pochopila, dcera má zejména problém s tím, že nemá ve třídě kamarády, a pak až teprve s tím, že je učivo moc lehké. Já nevím, co poradit.¨
Syn skoro devět let si mi zrovna včera stěžoval, že jeho nejlepší kamarád s ním vlastně už nekamarádí, protože kamarádí s jinými kluky, se kterými se celou přestávku říkají sprosťárny, a to našeho nebaví. A co s tím, že jo?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 11:41:31) co s tím - možnost 3, ale ne tak úplně. Mám to za sebou loni.
Do PPP určitě, tam ji vyšetří, udělají různý testy a podobný nesmysly, neboj, pro malou to opravdu nebude žádný stres, prostě místo do školy půjdete na pár hodin do poradny a tam se jí budou věnovat, ty si zatím zajdeš na kafe nebo do práce - to se tam domluvíš
a pak pokud je možnost, tak jinou šklu, pro nadaný děti, protože přeskočit ročník není řešení, byla by tam nejmladší a možná i nejmenší astejně by byla jiná než ostatní, co by ostatní nepochopili za týden by jí bylo jasný za hodinu a dál by se nudila, jenže mezi staršíma. Nejde jen o to, aby se učivem proskákalo co nejrychleji a zvládlo seučivo 5. třídy ve třetí, ty speciální školy mají možnost jít do hloubky, dělat navíc to, co děcka opravdu baví.
Jenže takovou školu nenajdeš všude, my starší kluky vozíme do jinýho města, je to přes 20 km a jezdíme tam denně, což předpokládá, že je má kdo vozit, protože spojení tam hlavně ráno prostě není.
Kluci jsou ve 2. a 4. třídě, pro mladšího byl ten přestup po 1. třídě docela v pohodě, ten starší se 3 roky flákal, naučil se ve škole to odsedět a nic nemuset a čím dál hůř zvládal to, že je jiný než spolužáci, navíc považoval učení se za něco podřadnýho, naštěstí už ho to přešlo, ale kdyby zůstal kde byl, bylo by to jenb horší a z chytrýho kluka by byla lempl, který by tře a i propadal, protože učit se bylo pod úroveň a ono to bez učení nejde ani těm nejchytřejším.
takže doporučuju ppp a dál se uvidí podle vašich možností, ale rozhodně to tak nenechávej
|
Rokytka |
|
(13.10.2010 15:06:16) Souhlas s Yuki. Byla jsem na tom podobně jako tvoje dcera, byla jsem "dospělejší" a "ustaranější" než ostatní a do první třídy jsem šla také vybavená čtením, psaním i počítáním. Celý první stupeň jsem s tím měla potíže - nezapadla jsem, měla málo kamarádek, všichni mě rádi využili jen na opisování. A hlavně - nenaučila jsem se učit (to mi pak moc chybělo). Srovnalo se to až přestupem na víceleté gymnázium (tehdy první otevřený ročník), kde bylo nadaných dětí víc a já se nestačila divit, že už nejsem nejchytřejší ani nejmoudřejší Proto - pokud můžeš - vyměň školu, dej ji mezi nadanější děti.
|
|
|
perdita |
|
(13.10.2010 11:51:09) My jedeme na variantě dvě, a tu hodně doporučuji. Bohužel syn neměl v prvních letech moc kamarády, ale...už je líp. Pokud budete mít IVP, pošle vás škola na vyšetření do PPP, to docela trvá, je to asi šest sezení (možná míň, podle míry nadání, kterou je potřeba vyšetřit), pak budete čekat na zorávu, tak moc nečekejte a zavolejte tam
|
perdita |
|
(13.10.2010 11:55:17) Přeskočení roku bych sama nevolila, ale ve třídě chlapce, co přeskočil máme a dobrý, čili je to asi jen můj názor. Že se s ní nebaví... to nebude kvůli schopnostem/znalostem, spíš je sociálně trochu pozadu nebo nezapadá, nebo má jiný "problém", ale věřte, že není sama, hlavně ne v první třídě. Moje dcera je prakticky normální, i když v první třídě plynně četla v obou jazycích, matematiku ovládala taky o kus napřed, přesto si kamarádku, zdá se, našla až teď ve druhé třídě. Ne že by byla úplně mimo, ale byla ve vztahu, který byl hodně nevyrovnaný na to, abych tomu říkala kamarádství.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 13:50:43) u nás to učitelka nepoznala vůbec, protože můj starší nechtěl být jinýa když měli slabikovat, tak mi učitelka říkala, že mu to jde nějak pomalu, že když má přečíst slovo, tak je chvilku potichu a pak to teprve přečte. Vysvětlila jsem jí, že si napřed to slovo přečte pro sebe, pak v duchu rozloží na slabiky a pak to řekne nahlas, od té doby ho nenutila slbikovat :) mladší na začátku první třídy měl už přečených několik knížek a řešili jsme s PPP, co s ním, tam to bylo jinak, ale první dojem na psychologa udělal takový, že má i v papírech napsaný, že vyvolává opačný haló efekt, oni mu ve školce doporučovali odklad, že první třídu nezvládne, netušili, co umí, on se nijak neprojevoval. A ani jeden z nich nezlobí, teda ve škole, starší umí doma pěkně provokovat, mladší ani to ne, takže u nich se nedalo poznat vůbec nijak, že mají na víc. V2tšinou se takto chovají holky a ne kluci. Ale to neznamená, že by byli v původní škole spokojení, to jsou až teĎ :)
|
Balbína |
|
(13.10.2010 14:24:38) ve školce mu doporučovali odklad? to se nedivím, že je tolik odkladů
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.10.2010 14:27:42) nojo, ono je totiž prý mnohem důležitější zavázat si boty než číst, počítat a mít všeobecný přehled, jenže to bysme ho ještě pořád měli ve školce :)))
|
|
|
|
|