Jordana |
|
(30.6.2011 21:27:09) Dobrý večer,zrovna jsem se dozvěděla o tom,že někde dávají trojky na vysvědčení prvňákům-dokonce snad cizincům v české základní škole-přijde m ito dost nefér...
Chci se pozeptat,zvláště kolegyněk učitelek( jsem jedna z nich) co si o tom myslíte,zda vy prvostupňové taky dáváte trojky na vysvědčení už v 1.tř. ??
Díky za názor
|
Delete |
|
(30.6.2011 21:33:02) Podle mě by se v první a druhé třídě nemělo známkovat vůbec. V současném modelu, kdy ti bezproblémoví mají samé jedničky a tam, kde je nějaký problém, se dává dvojka, přijde mi to značně domotivující, protože to vůbec nehodnotí tu práci, kterou do toho ty děti musí vkládat. Ti, co mají nějaký problém, se většinou hodně nadřou a stejnou jsou vždy potrestaní dvojkami, zatímco ti, co jim to jde samo, mají jedničky. A u takhle malých dětí se většina dospělých zajímá jen a jen o ty jednčky, což zase jen sráží ty co je nikdy nemají...
A druhá věc je, že z chuti něco se naučit se stává honba právě za jedničkami, která později přerůstá v potřebu získat jedničku za každou cenu...
U starších dětí, zejména těch ctižádostivějších, jsem ochotná uznat, že občas známka pomůže k tomu, aby se dítě naučilo připravovat se a učit....
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(30.6.2011 21:39:51) No nevím, syn je ve druhý třídě a hodně jeho spolužáků mělo trojky... to je taková utkvělá představa, že na prvním stupni mají děti jen samý jedničky, výjimečně dvojky.
|
Jordana |
|
(30.6.2011 21:43:04) Nejde o první stupeň-ale o první třídu-myslím,že to fakt silně demotivuje.....
|
|
|
mil007 |
|
(30.6.2011 21:46:26) Souhlasím s Ivou,vidím to úplně stejně.
|
|
|
rozmarynek |
|
(30.6.2011 21:38:24) jo znám, můj manžel...ale to je 40let zpět
|
mil007 |
|
(30.6.2011 21:44:53) V naši první třídě měli všichni samé jedničky.
|
|
|
Benin |
|
(30.6.2011 21:45:32) Jo, malý je v první třídě a mají tam holčičku, co dostala 3 - nevím, jestli teď taky, ale na pololetí určitě. Ale podle slov malého to byla "lajdačka", nic nechtěla dělat apod. No a p. učitelka, kterou mají, nemá zrovna nějakou snahu o motivování, to už jsme se přesvědčili sami. No ale nemůžu soudit, já v té třídě nebyla. Myslím, že trojka v první třídě je přehnané.
|
|
remus |
|
(30.6.2011 21:51:31) Znám i se čtyřkou, ovšem zcela oprávněnou.
|
|
Delete |
|
(30.6.2011 21:56:41) Někdy opakování první třídy dítěti pomůže. Ale nesmí se to podat jako propadnutí, jako selhání, ale postavit tomu dítěti jako nabídka pomoci. U dětí, které šly do školy nezralé, to většinou vede k významnému zlepšení...
Tohle je o dospělých, jak se tomu postaví...dá se i domluvit, že dítě jakoby přeruší, rodiče mu docházku omluví, a od září se začíná nanovo...
V tomhle je u prvňáčků výhoda, když to zvládnou dospělí...později jsou tyhle situace mnohem náročnější....
|
|
Jahala. |
|
(30.6.2011 21:58:05) Hmmm tak u nás se taky nechali nějací prvňáčci propadnout a nikdo i nestěžoval ono taky na co když dítě nečte a nepíše
|
Delete |
|
(30.6.2011 22:05:20) Jasně, nechat v takovém případě dítě projít, totiž znamená zadělat na vážnější problémy...když neumí číst, nepřečte si zadání úloh a v důsledku toho bude mít špatné známky třeba v matematice nebo v prvouce, kde by jinak jeho znalosti byly třeba na jedničku....
Když se dítě naučí číst během druhé a vyšší tří, je už pořád jen ve vleku a nucené dohánět své spolužáky...
Proto opakování první třídy uznávám...ale nejradši bych bez té pětky, která zůstává, i když se o ní nakonec nemluví...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.6.2011 22:09:29) myslím, že taková nezralost, aby bylo nutné opakovat první třídu, se musí poznat už mnohem dřív, tak někdy v říjnu nejpozději, a je lepší vrátit takový dítě do školky, je to míň traumatizující pro dítě i pro rodiče, když se vrátí do školky, než když propadne, ve výsledku je to stejný, jze školy vyjde o rok poději, ale ten úvod nemusí mít pokažený a dítě nemusí mít strach a pocit tak velkýho selhání.
kdybych se dostala do takové situace, nechám dítě měsíc doma pod nějakou záminkou, a pak se vrátí do školky, ale co s pětkou na vysvědčení :(
|
Delete |
|
(30.6.2011 22:19:48) Yuki, no ono se někdy čeká, jestli nenastane zlom, bývá to tak kolem poletí. A navíc často jde o děti rodičů, kteří toto řešení (vrátit do školky) odmítají...dlouho se pak snaží to změnit, třeba doma dřou, běhají po vyšetřeních, případně po nápravách atd....no a pak už je na návrat do školky pozdě...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.6.2011 22:32:01) myslím, že čekat na nějaký zlom půl roku, je zbytčný, ale budiž, aspoň vrátit do školky třeba na začátku druhýho pololetí, když to pořád není dobrý, ani nedát vysvědčení, nebo aspoň ne tomu dítěti, ale aspoň na chvíli vrátit do školky, to se bere líp nž to propadnutí, a začít hezky znovu, s čistým štítem. Znám holku, dnes teda dosplěá ženská, která s vrátila do školky taky někdy ještě do vánoc, a pak zvládla všechno naproso v pohodě na druhý pokus, jenže to chce soudnýho rodiče a podporu školy
|
Rapiti |
|
(30.6.2011 22:59:16) U nás se takhle učitelka snažila jednoho chlapečka vrátit do školky, rodiče odmítali. Skončilo to propadnutím ve druhé třídě. Rodiče neměli soudnost a takhle to dopadlo. Oni tvrdí, že na vině je učitelka.
|
|
|
|
Federika |
|
(30.6.2011 22:19:52) mně ale přijde, že pokud je situace natolik vážná, že by prvňák měl proadnout, měl bejt vrácen do školky,že tam selhalo víc faktorů-rodiče, školka, dětský doktor, psycholog, nevím...Vždyť většinou už ve školce děti něco počítají, píšou,vyprávějí si...Až takový handicap se dá přece odhadnout..
|
Jahala. |
|
(30.6.2011 22:30:03) A co když propadá dítě co už odklad mělo? nechala bys ho projít, protože v první třídě se nehodí aby dítě propadlo?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.6.2011 22:34:17) ono může propadnout na prvním stupni jen jednou, takže když propadne v první, stejně půjde dál s problémem, nejpozději ve druhé zase nebude stačit, ale to už propadnout nemůže. Doleze tak do 6., tam zase propadne a od sedmé dál už musí prolézat s pětkama, vyjde ze 7. třídy a třeba se vyučí a bude spokojeně pracovat a škola mu chybět nebude, i takoví jsou mezi náma, ale není jich moc
|
Delete |
|
(30.6.2011 22:42:01) Yuki, ano, přesně tak to je teď už může dítě propadnout jen jednou za stupeň...přijde mi v takovou chvíli lepší, když si zopakuje ty úplné základy, než třeba tu třetí nebo čtvrtou třídu...u těchto dětí je pro mě důležitější, aby uměly číst, psát a počítat, než aby věděly, z čeho se skládá žula nebo kde hledat na mapě Norsko...
|
|
|
|
Delete |
|
(30.6.2011 22:38:54) Federiko, psala jsem, často je to od rodičů, že nechtějí návrat do školky nebo že dlouho čekají... A co ve školce neodhadneš, je schopnost naučit se číst, protože ač se písmenka učí, pro nástup do první třídy stačí, když dítě rozpozná (sluchově) první písmeno ve slově, poslední už je plus a vyhláskovat slovo se dítě učí až během té první třídy...je to něco, k čemu se musí dozrát, urychlit to skoro nejde a většina dětí dozraje právě běhe prvního pololetí...Občas se najde dítě, které má ten přechod od počátečního písmene k hláskování a schopnosti spojovat písmena do slov (nebo slabik) prostě delší...dopředu to neodhadneš...
A opravdu je u většiny opakujících prvňáků problém právě to čtení...
A jako neděje se to pořád. Prostě jednou za dva tři roky se najde dítě, kde se dojde k závěru, že než čtyřka z milosti, tak raději opakování první třídy....a vždy se tak děje po domluvě s rodiči...
|
Federika |
|
(30.6.2011 22:41:31) hmm, musí to pro to dítě bejt hroznej start...
|
Delete |
|
(30.6.2011 22:46:39) Federiko, jde o to, jak se to tomu dítěti podá...jako jo, tam kde se rodiče brání návratu do školky a pak už je pozdě, to nikdy moc dobře dopadnout nemůže... Ale i ta varianta, že dítě třeba měsíc před koncem už do školy nechodí (jenže to jde, jen když je možnost hlídání), nedostane vysvědčení (rodiče si ho převezmou později a schovají nebo nepřevezmou, i když to nevím, jestli jde), je docela schůdná. Dítěti se to podá tak, že by se v druhé třídě hodně trápilo, že si ještě užije tu první, že to půjde lépe, klidně se přizná i vina rodičů, že si mysleli, že to zvládnou, ale že jsou věci, které se ovlivnit nedají atd...
Se spolupracujícími rodiči se dá udělat dost i v nepříjemných situacích, s nespolupracujícími neuděláš nic...
A stejně tak záleží na učitelce, jak moc to řeší a jak moc to nechá být....ale osobně neznám žádnou, která by nic neřešila a pak by na konci roku nechala dítě propadnout...
|
Federika |
|
(30.6.2011 22:48:53) mám prvňáka a ačkoli on už četl a tak před školou a problémy nemá žádný, klidně si dovedu představit, že bych mu byla schopná vysvětlit,že půjde znovu do první třídy. Myslela jsem to trápení, když mu to vůbec nejde a všem ostatním jo a musí se denně trápit nad čtením, nebaví ho to,nemůže ty osttaní dohonit, musí to bejt deprimující..
|
Delete |
|
(30.6.2011 22:52:59) Fed, jo, to je deprimující a vůbec nemusí jít o dítě, které by mělo opakovat. Často to mnohem hůř snášejí ty děti, které mají v prvních třídách dvojky...jak jsem psala, většinou děti s nějakým problémem, dys- poruchou apod.
Kdyby to bylo možné, neznámkovala bych...alespoň ty první dvě, tři třídy fakt ne...
|
Federika |
|
(30.6.2011 22:58:00) já taky ne..Mám extrémně ctižádostivýho prvňáka, navíc srpnovýho, mladýho. Je ve škole asi nejlepší, ale je nervák a nezvládá byť i drobnej neúspěch. Nejhorší známky byla jedna mínus a já už to tady někde psala, týden se z toho nemohl vzpamatovat, pořád to "mínus" měřil a lamentoval:" nejdelší mínus na světě, takový nikdo nemá, to je hrůza, já se zabijuuu!!" Uklidňovali jsme ho my,učitelka, marně. Sám na sebe klade takový požadavky a když není první, hroutí se, je viditelně nešťastnej. Má psychosomatický bolesti břicha a já bych byla mnohemradši, kdyby měl v sobě aspoň trochu toho salámismu, flákačství, nadhledu,kterej má jeho starší brácha, byť tento zas přehání....
|
Delete |
|
(30.6.2011 23:04:47) Fed, no právě, naše holky, i když znají můj vztah ke známkám a mluvíme o tom, co je pro mě (pro nás) ve vztahu ke škole důležité, tak měly tendence zatloukat trojku, byť byla jediná za celý rok...navíc z domácího úkolu, kde se pak spíš stydím já, že jsem ty chyby neviděla, když jsem to podepisovala .
|
Federika |
|
(30.6.2011 23:09:26) já to mám ale u něj obráceně, fakt se mu snažím vysvětlit, že je normální, že se tu a tam něco nepovede a že nikdo na světě nemůže bejt vždycky ve všem nejlepší...On to ale děsně prožívá, školu bere smrtelně vážně. Potřeboval by trošku toho nadhledu...
|
Delete |
|
(30.6.2011 23:17:40) Fed, já to mám stejně, taky jim říkám, že se občas něco nepovede...a přesto mají tendenci to schovávat. Hlavně ta jedna, ta má potřebu být vždy ve všem naprosto nejen perfektní, ale hlavně nejlepší, a je ochotná kvůli tomu bájit a vymýšlet, jen aby ze všeho vzešla jako vítěz...Tohle v ní nikdo nevychoval, prostě je taková a bojujeme s tím děsně .
LoroX, také to takhle vnímám a říkám...vadila by mi dvojka proto, že by se flákaly, ale byla bych ráda za trojku, pokud by to opravdu nešlo, ale viděla bych tu odvedenou práci...U nás ani to vysvědčení rodičů není tak ukázkové, muž jako silný alergik tlumený léky měl na ZŠ (výběrovka, ale i tak) sem tam trojku...já sem tam dvojku... Ale jsme zase skvělou ukázkou toho, že na těch známkách záleží jen do určité míry...jak ve srovnání našich výsledků na gymnáziu, tak potom v životě...
|
Federika |
|
(30.6.2011 23:21:22) je mi jasný, že je k tomu člověk nevychoval, u nás je to třeba vidět okamžitě, jelikož jeden je bohém, flákač, salámista, nehne prstem ani o píď, než je nezbytně nutný, první ani nechce bejt, dá to moc práce a stačí přece bejt někde tak uprostřed.... A druhej je opak...
|
Hilly. |
|
(30.6.2011 23:23:27) Federiko a má nějaký zájmy, něco co mu jde? To mi přijde nejdůležitější.
|
Federika |
|
(30.6.2011 23:26:25) Hilly, myslíš ten starší, ten salámista? Jo, je na víceletým gymplu a jde mu celkem všechno. Ale prstem nehne a když to náhodou nejde, tak to holt nejde a když by něco vyžadovalo třeba trochu víc energie, tak to radši ne...
|
|
|
Delete |
|
(30.6.2011 23:29:51) Federiko, já nejvíc bojuju s tou nestarší...na jednu stranu má potřebu být perfektní, ale na druhou stranu není ochotná udělat nic proto, aby byla....musí to jít samo a jinak se sekne a brečí...No, teď už je to lepší, a když to znamená že se jí budeme věnovat, tak se vlastně učí (nebo cokoliv dělá) ráda...ale sama za sebe a jen pro sebe? Ani náhodou... Dvojčata jsou neuvěřitelně usilovná a pilná...jedna proto, že chce být ve všem nejlepší (ta bude trpět ve chvíli, kdy ani snaha nebude stačit a talent bude chybět) a druhá prostě proto, že to chce dokázat, jak jsou na tom ostatní absolutně neřeší...Nejmladší ještě nepoznala překážku, když nepočítám R a Ř...a pravda, to se snažila sama od sebe, takže tam také nějaká vnitřní motivace a cílevědomost bude .
|
LaviON |
|
(30.6.2011 23:31:55) a znáte někoho, kdo měl jedinou čtverku na vysvědčení z výtvarky nebo z tělocviku?
|
|
|
Federika |
|
(30.6.2011 23:34:09) mně právě ta cílevědomost a píle u nejstaršího chybí. nemá celkem žádnej problém, chápe rychle, má skvělou paměť, ale je tak strašně línej, že snad neznám nikoho línějšího..Je to ten typ, kterýho musíš ke všemu kopat, byť to odporuje tvýmu přesvědčení a povaze. kdybych to ovšem nedělala,tak leží roky v pyžamu, cpe se čokoládou a knedlíkama, občas namáhavě protočí panenky, když se ho člověk na něco zeptá..Školu by si vybral asi co nejjednodušší, nejlépe,aby se ho nikdy nikod na nic neptal, případně aby mohl kejvnutím hlavy..
|
Federika |
|
(30.6.2011 23:44:02) On ale ty jedničky má pořád. A stane se, že přiletí jedna mínus, teda, stalo se to jednou. A s tím není schopnej se vyrovnat-a já bych chtěl,aby pochopil, že je t normální, že to vlastně není známka toho, že by byl hloupej, "úplně blbej" jak říká on.
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(30.6.2011 23:43:24) LoroX, jo přesně..čím lepší jsou ta čísla, tím větší výběr a větší možnost si o sobě rozhodnout sám... Také jsem to tak měla, po gymplu jsem zvolila školu, kterou někteří považovali za podřadnou, říkali, jdi na stavárnu, máš na to....ale mě srdce táhlo jinam...nelituju, i když jsem nakonec u oboru nezůstala.... Na ČVUT (doprvní fakulta) a VŠCHT (ochrana přírody) mě vzali bez přijímaček také díky těm lepším číslům na vysvědčení...
Ovšem řešit ta čísla v první třídě mi přijde úplně zbytečné....
|
Delete |
|
(30.6.2011 23:52:03) LoroX, no, na lesárnu snad bez přijímaček nebrali, tak jsem je udělala a měla jsem z toho radost, těšilo mě to víc, než ty dvě školy bez přijímaček... Ovšem nauučit se učit už jsem nedokázala...chodila jsem na přednášky, dělala projekty, to na většinu předmětů stačilo, abych pak uměla u zkoušky...problém nastal tam, kde se muselo hodně učit zpaměti...botanika, dendrologie....prošla jsem, ale nebudu zveřejňovat jak . A přitom zrovna tyhle předměty mě bavily...teda bavila mě skoro všechno, ale i to, co mě nebavilo, mi šlo líp než tyhle nauky .
|
Delete |
|
(1.7.2011 0:06:16) Tu jsme měli taky a nevadila mi...chodili jsme na ni právě na agro . Jako jo, někdy to byla prostě nuda, ale jinak mi to bylo jedno, na většinu zkoušek mi stačilo chodit na ty přednášky a cvíka...
|
Delete |
|
(1.7.2011 0:24:33) Tak to já právě známky vůbec neřešila, ale v prváku mě taky na fyzice lámal, ať přijdu znovu, že se mu nechce dát mi dvojku . Pro mě bylo důležitěší, že mám hotovo a před sebou čtyři týdny volna, protože jsem kromě téhle poslední dala všechno v předtermínu .
Akorát teda malá poznámka, jsme v diskuzi Máme doma prvňáčka . Tak já raději končím...Ráda pokecám, ale nechci plevelit, někdo to nemá rád .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(1.7.2011 10:34:25) Federiko, namíchat Tvého a mého syna (absolutní salámista od 1. třídy), byl na světě ideální školák.
|
Federika |
|
(1.7.2011 10:40:45) ano, Dášo, jak ráda byhc je namíchala, ale nevím jak Jeden je navíc černej, černý vlasy, tmavý oči, snědej, druhej světlej, úplnej blonďák. Vznikl by mi hnědovlasej chlapeček, absolutně bez problémů..
|
|
|
|
|
|
|
|