Kudla2 |
|
(12.5.2015 22:33:18) Mandelinko, otočil.
Ale i kdyby ho to "jen" nenapadlo, tak ten kantor tam přece má být od toho, aby to s ním bylo možné řešit! A nezlob se na mě, ale chtěla bys, aby se tvoje děti svých učitelů tak bály, že se jich radši ani na nic nezeptají?
|
Kudla2 |
|
(12.5.2015 23:00:16) mandelinko, tak mýho začínajícího puberťáka se taky snažím přesvědčit, aby se NEBÁL na některý věci zeptat (IMHO jiná situace, ti učitelé tak hrozní nejsou, ale on je stydlín a cíťa), ale zatím se mi to nedaří, nechceš mi poradit, jak na to?
|
Monty |
|
(12.5.2015 23:02:21) Kudlo, nijak, když to za něj nikdo jiný řešit nebude, přijde časem na to, že musí sám, jinak na tom bude bitej.
|
Puma |
|
(13.5.2015 10:05:07) Monty, ale chromýho nemůžeš jít poslat běhat překážky. Chromýho nejdřív posadíš, pak postavíš, až pak s ním půjdeš chodit a běhat. Jinak ho třeba i poškodíš a běhat nikdy nezačne.
Takže souhlasím, dítě otužovat a neumetat cestičku, ale postupně. S některým dítětem to udělat můžeš a zvládne to, jiné tím zasklíš.
|
Monty |
|
(13.5.2015 10:11:23) Pumo, to jistě, ale běžný školák není chromý, je jenom dítě. Myslím, že v rámci základní školy nejsou na dítě kladeny žádné nároky, kterým by nemohlo vyhovět (myslím tím normální, zdravé dítě). Navíc je třeba rozlišovat mezi rodičovskou pomocí ve chvíli, kdy o ni dítě žádá, kdy je z něčeho frustrované, neví si rady... a pomocí "preventivní". Já preventivně nepomáhám, protože očekávám, že si dítě poradí a pokud náhodou ne, tak si o tu pomoc/radu právě řekne. Preventivní pomoc pokládám za škodlivou, vytváří špatný návyk.
|
Puma |
|
(13.5.2015 10:30:31) "to jistě, ale běžný školák není chromý, je jenom dítě. "
Běžný školák může být více či méně "chromý" v sociální interakci. Je to normální, ale je třeba na to brát ohled a platí co jsem napsala.
"Navíc je třeba rozlišovat mezi rodičovskou pomocí ve chvíli, kdy o ni dítě žádá, kdy je z něčeho frustrované, neví si rady... a pomocí "preventivní". Já preventivně nepomáhám, protože očekávám, že si dítě poradí a pokud náhodou ne, tak si o tu pomoc/radu právě řekne. Preventivní pomoc pokládám za škodlivou, vytváří špatný návyk."
Tady s tebou souhlasím, jen bych podotkla, že ne vždycky si frustrované dítě o pomoc umí říct.
|
Monty |
|
(13.5.2015 10:35:16) Pumo, no, a dostáváme se zase k tomu, jestli se má dítě "socializovat" nebo ne. Tady x let čtu, jak je školka hrozná věc, jak tam děti trpí, jak nejsou dostatečně respektovány a kdesi cosi. Pro mne je školka první praktická příprava na sociální interakci a nejen, že se jí tam dítě začne učit, ale je taky možné si všimnout, v čem má problém. Když bude dítě sedět do šesti, sedmi let doma, tak je jasný, že bude mít ve škole potíže.
|
Puma |
|
(13.5.2015 10:52:10) "Tady x let čtu, jak je školka hrozná věc, jak tam děti trpí, jak nejsou dostatečně respektovány a kdesi cosi. Pro mne je školka první praktická příprava na sociální interakci a nejen, že se jí tam dítě začne učit, ale je taky možné si všimnout, v čem má problém. Když bude dítě sedět do šesti, sedmi let doma, tak je jasný, že bude mít ve škole potíže."
Monty, situace v Praze asi bude povětšinou jiná než ve zbytku republiky. Někde jsou ústavy pořád jako za krále klacka a řeči o respektu jsou voláním zoufalých rodičů, které trápí, že do takových děti "musí"chodit. Pak školka rozhodně není praktická příprava na sociální interakci a dítě tam může začít mít problém, který vůbec neexistuje.
"Když bude dítě sedět do šesti, sedmi let doma, tak je jasný, že bude mít ve škole potíže."
To vůbec není jasný.
|
Monty |
|
(13.5.2015 11:03:02) Pumo, tak minimálně bude muset řešit situace, které předtím řešit nemuselo. Což sice nemusí být hned "problém", ale zbytečná práce navíc určitě. A je jedno, jestli má to dítě deficit v socializaci směrem k dospělým nebo k dětem/vrstevníkům. Tady dost často padá argument, že školka/škola je uměle vytvořené prostředí, že se dítě v dospělosti nestýká JEN s vrstevníky atd.; jasně že ne, ale bude se s nimi stýkat TAKY. Pokud tedy nebude zavřené doma až do penze. Moje dítě třeba má "problém" s vrstevníky, od školky. I teď na druhým stupni líp vychází s učiteli než se spolužáky. Resp. ne problém v pravým slova smyslu, ale interakci s nimi zvládá hůř, protože je trochu jinej, má jiný zájmy, jiný myšlení. Neumím si představit, jaký by to bylo, kdyby nechodil do školky nebo měl třeba na prvním stupni domácí výuku a pak šel na druhý do normální školy. Takhle ho ti spolužáci už znají a berou ho jinak, než kdyby se tam objevil ve chvíli, kdy ti ostatní už nějak socializovaní (sžití) jsou.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(12.5.2015 23:05:42) Snad nevadí, jestli se vetřu místo mandelinky: když máte ve škole konzultačky ve třech, tak předem se s učitelkou spojit a nastínit jí problém, pravděpodobně bude říkat něco jako: "Ale prosím Vás, to by mě nenapadlo, vždyť přece vědí, že mohou přijít kdykoliv blablabla", ty jí požádáš o taktní probrání během konzultace, ona to, pokud není úplná lama, udělá. Syn se dozví, že skutečně může přijít kdykoliv, jestli byl třeba onehdá prudce vypoklonkován, že to bylo proto a proto, ne z osobních důvodů. A je vystaráno.
|
|
Kudla2 |
|
(12.5.2015 23:11:59) mandelinko, tak vidíš, každej je jinej, ale zakladatelce bys radila vcelku s přehledem, co její syn měl a co neměl
|
Tante Bante |
|
(12.5.2015 23:16:21) Já bych radila všem, aby dělali někde, kde dostanou lepší ceny a část pracovní doby můžou doma prosouložit (pokud takové výhodné místo mají oba sexuální partneři).
|
Kudla2 |
|
(12.5.2015 23:18:09) Tante, proč doma, v práci to musí být taky rajc, viz http://zpevnik.antonio.cz/jahelka/balada-o-bertikovi-a-kristyne
|
Tante Bante |
|
(12.5.2015 23:23:47) Milé maminky, dnes jsem se dozvěděla, že učitelka mého dítěte pravděpodobně souloží! Co byste dělaly vy? Taky bych si vrzla. U nás ve firmě to děláme normálně.
|
|
Lexi. |
|
(12.5.2015 23:31:12) "Milé maminky, dnes jsem se dozvěděla, že učitelka mého dítěte pravděpodobně souloží!" - v budově školy?
"Co byste dělaly vy?" - to nevím, asi nic
"Taky bych si vrzla." - já ne
"U nás ve firmě to děláme normálně." - u nás ne
|
|
|
|
|
|
|