| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Lze integrace v současných podmínkách?

 Celkem 198 názorů.
 Kaja222 


Téma: Lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 13:55:14)
Učim informatiku. Mám v šesté třídě dívenku, která je prostě slabá. Není schopná se orientovat v těch nejjednodušších logických schématech, potřebuje zvýšený dohled a pomoc.

Jenže - hodina má 45 minut a dětí je 25.

-10-15 minut z celé hodiny hovořím ke všem
-30-35 je samostatná práce, kdy chodím kolem a radím s čím si kdo neví rady. Když to tak vezmu, mám cca 1,2 minuty na jedno dítě, abych mu pomohla.

U té dívenky bych musela být alespoň 10 minut a i tak mám pocit, že by to nepomohlo. Je to jinak moc fajn holka, taková krásná, klidná princezna, kdoví jak se stalo, že je nam tom takhle, možná zpackaný porod...nevím. Mám pocit, že trpí tím, jak je ve všech předmětech na chvostu, neorientuje se v jazycích, v matematice...je hodně zamlklá a neprojevuje se, snaží se být neviditelná.

Bohužel - já prostě na ní čas nemám. Je to buď ona nebo zbytek třídy. Nadprůměrní dostávají práci navíc, průměrným stačí ta jedna minuta mého času, pro podprůměrné kradu čas od těch nadprůměrných, ale ona je prostě mimo kategorie. Nechci ji trápit, aby docházela mimo vyučování, má plno práce s hlavními předměty. Takže přivírám obě oči a chci jen poloviční výkony. Ale - je to spravedlivé? Jak k tomu přijdou ostatní žáci, že ona má jedničku za poloviční výkon? Jak k tomu přijde ona? Má to řešení? Jaké?

Člověk by brečel, když jí vidí. A fakt si myslím, že kdyby byla v nějaké praktické škole, kde by bylo 8-10 dětí, čas na všechno, hodně praktických činností - byla by tam mnohem šťastnější. Vyučila by se třebas květinářkou, vázala by kytice s tím svým éterickým úsměvem....
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:00:44)
Huhu, moc krásné~;((
Vystihla jsi to přesně. To samé říkají moje spolužačky učitelky (některé i ředitelky ZŠ).
Integrace v současných podmínkách NE !!!
 Pollyenka 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:01:23)
Jaká je komunikace s rodiči, že by jsi praktickou školu navrhla?
 Pollyenka 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:02:45)
I když vlastně, pokud je zruší, tak nic.
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:11:59)
já nejsem třídní ani výchovný poradce, mám je jen na jednu hodinu týdně.
 sarmi 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:32:06)
nemuze navrhnout praktickou skolu ~;). jedna z moznosti, co delat, je promluvit o ni s tridni ucitelkou/ucitelem, zhodnotit situaci i v jinych predmetech a slecnu poslat na vysetreni do ppp (coz si ale myslim uz melo probehnout v nizsich rocnicich, pokud projevovala slaby vykon v nekterych predmetech a je nadeje, ze by to mohlo byt poruchou uceni, ne intelektem).~3~
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:07:58)
No nevím, ale připadá mi, že situace má snadné řešení - individuální plán.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:26:12)
Tak.
I když problém se známkováním tím neodpadne. Jenže to je známkováním, ne holčičkou.
 Drop 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:11:49)
taky nerozumím proč má holčička jedničku, když tu informatiku nedává, tak bude mít trojku nebo čtyřku a rozhodně bych jí nevěnovala půl hodiny z vyučovací doby, chtěla bych po ní ten naprostý základ, který odpovídá té trojce nebo 4, nic víc a věnovala bych se jedničkářům
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:15:55)
annno, ty mi v podstatě radíš ji odepsat.

s tím nemám problém u dětí, kteří se vzdělávat nechtějí a mohou. U těch, kteří chtějí, jsou jinak snaživé a prostě na to nemají, tam s tím odepsáním mám morální problém.

 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:21:25)
ještě dodám, že zrovna v tomhle konkrétním případu mám pocit, že ta dívenka má známky spjaté s vlastním sebehodnocením.

Tedy špatná známka = špatná já.

a já jí něchci ubližovat...

je to těžné se k tomu nějak postavit. A bude to jenom horší, protože učivo je čím dál obtížnější...
 Dana 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 19:33:45)
Jenže tím, že jí dáváš jedničku nebo dvojku jí také vlastně ubližuješ. Třeba tím, že utvrzuješ její rodiče v tom, že to s ní není tak špatné, když má zrovna z tak těžkého předmětu tak dobrou známku. Navíc ona sama dobře ví, že je blbější než ostatní a takovou známku si nezaslouží. Dřív by se s ní nikdo nemazal a objektivně by zhodnotil její znalosti včetně té její snahy, ale ta by byla maximálně o půl stupně k dobru. Netrápili by ji na ZŠ a šla by do zvláštní. Takové ty hodné učitelky, které dávají všem dětem jedničky a dvojky za neznalosti, dělají dětem medvědí službu do jejich budoucnosti.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:21:57)
huhu,
počkej, to jako dát někomu čtyřku znamená ho odepsat?
Sama píšeš, že je holčina slabší, tak asi nepůjde studovat na ČVUT. Prostě proleze základku a půjde se někam učit. Došla až do šestky, tak asi úplně nevzdělavatelná není.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:29:28)
Vždycky můžeš říct, CO budeš hodnotit a jak. Kromě absolutního výkonu můžeš ohodnotit i úsilí, pokrok, to, jakou práci kdo odvedl vzhledem ke svým možnostem - pracovitost.
KDyž to dobře vysvětlíš a ve třídě není problém v klimatu, dá se to. Já jsem to používala celkem úspěšně.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:34:37)
Tante,
no v ideálním světě by to fungovat mohlo, v tom reálném by si mohlo pár rodičů stěžovat.
I když asi záleží na předmětu - synův tělocvikář taky hodnotí snahu a ne výkon (teda známky dává podle výkonu, ale závěrečné hodnocení ne), jenže u tělocviku to nikomu nevadí, v jiných předmětech by asi vadilo.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:46:56)
Funguje to i v běžném světě. Hodnocení musí mít logiku a jasná kritéria a pak si klidně může stěžovat kdo chce a žádat "spravedlnost".
Děti to berou dobře, když rozumí principu a vidí, že jim nelžeš.
Stěžovat si bude vždycky někdo a podle mě je lepší, když si stěžují prudiči, než lidi, kteří mají pádný důvod, i když je pravda, že prudič si většinou stěžuje daleko otravněji a úporněji než někdo, komu se fakt děje křivda.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:49:01)
Tante,
děti možná, ale já psala o rodičích.
Za tu dobu, co mám dítě na základce jsem dospěla k názoru, že zvládnout rodiče je pro učitele mnohem těžší, než zvládnout děti. ~;)
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:36:27)
Tante, děti ty známky berou vážně. A to děti "hloupější", to se teď bavíme o té holčičce a řešíme. Ale i děti chytřejší. V reálu to vypadá ve třídě tak, že chlapec, který by chodil do zvláštní školy, kdyby maminka nelezla píučce do kamsi, má 2 dvojky. Chytrý kluk, přirozeně inteligentní, samostatně si ledacos vyřídí atd. má dvojku z češtiny taky, protože občas napíše "děvčata plakali". Tak kde je pro ty děti spravedlnost? Oba ty chlapce znám léta.
Jestli bude učitelka, jako Huhu, známkovat, jak jí radíš, bude to ostatním dětem líto.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:42:20)
Nebude, když budou chápat princip a nebude je nikdo proti sobě štvát.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:42:39)
Tohleto vůbec nechápu. Nechápu, proč by to "mělo být ostatním dětem líto". Jako že jim radost nad dobrou prací kazí nezasloužený úspěch jiných, který sice není na jejich úkor, ale spravedlnost musí bejt? Individuální plán by mohl říci, že holčička má za úkol dosáhnout dejme tomu polovinu toho, co v normálním plánu. Jedničku pak mohou mít všichni.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:45:54)
S tímto naprosto nesouhlasím! Selekce dětí chytřejších od méně chytrých prostě byla, je a bude. Nejchytřejší si udělají VŠ, průměrní SŠ a ty nejméně vědomostně zdatní ten učňák. Jak je chceš pak od sebe oddělit. Pak se na gympl hlásí kdejaký blb s dvojkama, protože jemu bylo ulevováno.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:50:41)
Ale proč, ten individuální plán by mohl dovysvětlovat, čemu ta známka odpovídá.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:53:45)
To úplně takhle nejde, protože ani u běžného plánu neexistuje standard, čemu odpovídá jaká známka.
Problém je ve známkách samotných a neshodě na tom, co se ve škole hodnotí, proč se hodnotí... atd...
Ale obecně pokud je dítě výrazněji nenadané, IVP by mělo být.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:55:09)
Tušila jsem, že je v tom nějaký háček. Nechápu, proč nejsou standardy definované. To školství je u nás tak marný, že by člověk plakal. (Pardon všem dělnicím-učitelkám, to byl povzdech nad managementem.)
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:59:08)
Konkrétně standard, za co je jaká známka, by se pokud možno vytvářet neměl, mělo by být zrušené známkování. Protože to je strašně blbý systém hodnocení. Žádný by byl lepší.
Celkově by se hodnocení měla přikládat podstatně menší váha, než jak se to děje.
Ale je to beznadějné.
Neexistují např. ani minimální standardy, to je daleko větší problém. A existovat nebudou, hádej proč.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:00:33)
Proč? Fakt nevím, vůbec se neorientuju v tom, proč je ve školství všechno takovej zatracenej problém vlekoucí se přes propasti historie dál a dál.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:35:21)
souhlasím
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:57:07)
Protože potom v budoucnu dítě půjde na SŠ, kam automaticky vezmou kohokoliv s dvěmi dvojkami - a ty dvě dvojky může mít jak mrkací panenka s IQtykve, tak kluk ljdák s IQ 150. Rozumíme? Známky mají známkovat výkony. TZN. písemky - stejný počet chyb stejná známka a neexistuje přilepšit kvůli zoufalství. A stejně tak při zkoušení - prostě stejný metr a všechny.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:59:41)
Stejný metr na všechny je prostě iluze těch úspěšnějších. Prdlajs. Nepotřebujeme, aby nám ze školy vylezli všichni stejně skvělí, potřebujeme, aby měli ještě pořád aspoň zbytky radosti z učení něčeho nového.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:03:16)
Jednak tohle a potom by škola měla v dětech nacházet a rozvíjet jejich dispozice, protože drtivá většina lidí nějaké má, byť by to byla třeba i "jen" krása a mírná povaha, se vším se dá dělat a navádět děti na cesty, které je povedou ke skutečné seberealizaci.
Podporováním rivality a nenávisti, podrýváním sebeúcty atd. se nedosáhne ničeho, ani nějaké osobní vize spravedlnosti obvykle nebývají naplněné.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:00:20)
cairo,
jenže ono je dost nereálný, aby stejně známkovaly všechny školy v republice. Vždycky v tom budou rozdíly. V některých školách se známkuje mírněji, jinde přísněji, takže ve finále jedničkář z jedné školy může klidně umět míň než dvojkař ze druhé. ~d~
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:01:21)
tak taková praxe je v hlavních předmětech na ZŠ

vedlejší předměty by možné měly být také tak vnímané, ale nejsou. Tam se dávají trojky jen když někdo výuku fakt úmyslně sabotuje
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:02:11)
huhu,
a co jsou to ty vedlejší předměty? "Výchovy"?
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:04:26)
jj, a vsechno, co ma hodinovou dotaci 1hod/tydne
 Alraune 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:15:21)
Fakt je, že u Niki je "Výpočetní technika" nebo jak se to jmenuje, předmět vysloveně odpočinkový, kde si děti v páté třídě nastavují pozadí na počítačích a podobně. Asi něco jako pracovní vyučování.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:19:01)
Alraune,
u syna měli informatiku tři roky a pokud vím, tak se tam učili základní práci s programy typu Word, Excell... nic extra složitýho pro děti, který používají počítače ještě s plenkama na zadku, ale něco se od nich přece jenom chtělo. ~;)
 Alraune 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:26:26)
Každopádně tenhle předmět se asi nepovažuje zásadní.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:27:20)
Alraune,
no to jistě ne. ~;)
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:46:38)
tak ono v 8.-9.třídě mají v osnovách HTML, CSS a PHP skripty. Umět zacházet s Wordpressem, vytvořit web, základy fungování internetu, TCP/IP protokol .... to už je pro leckoho oříšek a odpočinkové to teda není...

I proto je mi té dívčiny líto, pátou třídu prolezla, tam se děcka učí ovládat kancelářské balíky, Video z fotek, Malování, ale v šesté už jedem grafiku v GIMPu a pak už je to čím dál těžší.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:35:51)
Alraune, nezásadní předměty by se měly ze školy odstranit. Čas ve škole by se měl trávit tématy smysluplnými, ne vedlejšími.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:37:23)
Tante, které předměty jsou podle tebe nezásadní?
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:58:41)
Podle mě v podstatě všechny, tak jak ve škole jsou, by se měly dělat pořádně, protože jsou podstatné. Počítačová gramotnost stejně jako zeměpis a pracovky.
Nepodstatné, protože nefungující, protože vygenerované z nepochopení podstaty věci jsou předměty typu sexuální výchova, etická výchova, mediální výchova, multikulturní výchova apod., protože to jsou věci, které by měly být denní integrální součást všeho, co se ve škole dělá. Etiku nejde učit jako předmět, ta je nebo není, kecama to nedoženeš.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 18:00:22)
"Etiku nejde učit jako předmět, ta je nebo není, kecama to nedoženeš."
a tak to bych se hádala ~:-D etika jako předmět se učit dá - jde o to, jak. kecama nikoliv.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 18:08:32)
Jasně že dá a jasně že dobře, stejně tak mediální nebo sexuální výchovu. Jde o pojetí.
Já považuju, a obzvláště s přihlédnutím k naší realitě, za funkčnější pro základní školy integrální model. Je to věc názoru. Není důvod neučit, já akorát vidím, jak to pak povětšinou vypadá. U nás.
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:52:15)
Monty, dost by ses divila. Decka umi hrat hry a plkat na FB. Ale ulozit rozpracovane dilo ve wordu, zformatovat text nekolika tlacitkama...to v pate tride umi tak pet deti ze tridy, ostatnim to opakovane kazdou hodinu musim vysvetlovat. Cca na konci seste tridy mam 90% sanci, ze ulozi soubor do sve slozky a nepremazou nikomu nic jineho.

Excel je hotova pohroma i pro osmaky a devataky, polovina z nich ma problem pochopit princip jak se to vlastne pouziva, nebo treba pochopit vrstvy v GIMPu (cast deti zamrzne na Malovani)... O HTML ani nemluve, s lonskymi devataky jsem PHP radeji vynechala.

Ta vyuka je odpocinkova tak v te pate tride, ale pak uz to svisti...
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:04:44)
Vedlejší předměty? Prosím???? Mluví tu učitelka nebo kdo? Jde na mě infarkt myokardu, vypínám.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:52:09)
~g~~R^
 Chloé 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:52:17)
Cairo,
tohle u nas fungovalo uz v prvni, druhy tride. Tahouni byli posazovani zamerne k slabsim deckam, aby pomahali.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:51:00)
Ono jim to reálně není líto, když je jim jasný systém a když učitel je spravedlivý a konstruktivní. Protože když se pracuje takhle, tak každé dítě může zažít úspěch, ale hlavně všechny poznají radost z práce, což je to, o co by mělo jít.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:52:17)
~R^
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:58:50)
Tante - ale je , a ujišťuju Tě, že je to reálně dost s..., když stejný úspěch za vědomosti a snahu dostane i ten kdo má jen snahu.
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:07:18)
"Tante - ale je , a ujišťuju Tě, že je to reálně dost s..., když stejný úspěch za vědomosti a snahu dostane i ten kdo má jen snahu."
tak to by jim mel nekdo vysvetlit ucel skoly a ne je politovat.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:30:39)
Problém je v tom, že účel školy často uniká i učitelům a velmi často i rodičům. Pak nevysvětlí nikdo nikomu nic, jen se můžou šťastně dívat na jedničky nebo nešťastně na pětky, popř. se užírat kvůli "nespravedlnostem".
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:37:00)
popř. se užírat kvůli "nespravedlnostem".

tos vystihla, Tante. Tak to totiž bylo na synově minulé škole - nebyl schopen převzít vlastní zodpovědnost, neustále se užíral reálnými i domnělými nespravedlnostmi.

Pán Bůh buď pochválen za změnu školy, díky které se jeho vztah k učení dost radikálně posunul.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:51:12)
Nechápu, proč by to "mělo být ostatním dětem líto".
Proč by nemělo? Že nemá smysl se snažit, když odměna je stejná jako u toho, co se nesnaží nebo je prostě hloupej a nemá na to. U syna se to takto stalo loni ve 4. třídě. To jsou malé děti.
A ty budeš dělat stejnou práci s kolegyní, kdy ona bude dělat na 25% a ty na 100%. Plat dostanete stejný. Už vidím, jak budeš se šéfem souhlasit, že se jí přece musí pomoct, aby se necítila diskriminovaná, že je hloupá a pomalá.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:53:39)
No jo, když to nebudu já, kdo za ní zadarmo bude muset dělat práci, co nestihla, tak je mi úplně fuk, že by brala stejně. Tobě ne?
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:55:34)
To spousta lidí vůbec nesnese, nedělej si iluze.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:55:38)
A kdo to za ni bude dělat?
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:56:51)
Nevím, Clary, ale jako paralela příběhu o holčičce v hodinách IT to není tak úplně přesné - ona se něco naučí a ten zbytek se za ní nebude muset učit někdo další.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:01:32)
Píšu o systému hodnocení. Děti se učí od první třídy, že jejich výkon je hodnocen a učí se mimo jiné i na tomto, že to tak funguje i v zaměstnání. Zákon akce a reakce. Každý jsme motivován, i podvědomě, k lepšímu výkonu, odměnou.
Takže vidíš, že v praxi to nelze uskutečnit. Tu kolegyni, která odvede práci jen na 25% nebude z čeho zaplatit, pokud těch jejích 75% neuděláš ty.
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:02:49)
Tyhlety paralely s mzdou a prací vždycky zavánějí nepochopením, že ve škole nemotivuje ta známka, to do těch dětí natluče až ten systém, ale ta radost z toho ovládnout něco nového.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:05:56)
Tak co prvňáčci v první třídě? Největší radost mají z jedniček napsaných v notýsku. To, jestli je pančelka pochválí, za chvíli zapomenou, ale notýsek ukážou doma a jsou celí šťastní.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:08:49)
"Tak co prvňáčci v první třídě? Největší radost mají z jedniček napsaných v notýsku."

Clary,
to je spíš městská legenda... jistě takové děti jsou, ale nejsou takové všechny. ~;)
 Gertruda 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:09:58)
Jsou šťastní z toho, že mají v nějakém sešitě napsané číslo? Vážně? Tak v tom případě tady mám takovou paralelu - jestli to fakt stačí ke štěstím, navrhuji, aby dospělí nedostávali mzdu, ale jenom se jim napsalo různě velké číslo do notýsku. Pak budou šťastní a navíc se dost ušetří.
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:11:30)
MOzna tak za Rakouska Uherska. Anebo pokud maji rodice trpiciho vyznamne na znamky. Ja ti nevim, my prvnaci byli vzdycky nejvic radostny, kdyz vypraveli, ze delali neco zabavnyho.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:41:35)
což je velice smutné, že se to učí už od první třídy.
protože smyslem vzdělávání by nemělo být dostat jedničku nebo udělat radost paní učitelce, ale jaksi něco umět.
navíc z mých zkušeností mi vyplynulo, že známky nemají žádnou exaktní vypovídací hodnotu.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:43:30)
"protože smyslem vzdělávání by nemělo být dostat jedničku nebo udělat radost paní učitelce, ale jaksi něco umět."

Ráchel,
s tím souhlasím, jen se ptám, jak to jako rodič poznám, když nebudou známky.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:49:01)
od toho je slovní hodnocení. a to častější, než jednou za pololetí.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:52:03)
Ráchel,
na druhým stupni? A jak by to asi vypadalo, takový slovní hodnocení písemky?
Já když se podívám na netu na známku, u který je napsáno, za co to přesně je, tak vím, co dítěti jde nebo nejde.
U prvňáčka slovní hodnocení chápu, ale jak by mělo prosím tě vypadat v sedmičce, osmičce? To už je snad lepší ty písemky neznámkovat a rodičům je nascanovat, ale jak bys to dělala při zkoušení?
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:10:59)
ústně moje děti už nikdo nezkouší.
písemku by klidně k nahlédnutí mít rodič mohl. jinak stačí stručné hodnocení - např. "Stále ještě neumíš bezpečně látku xy. Abys mohl dál pokračovat v učivu, potřebuješ ji více procvičit."
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:20:59)
jo a taky si myslím, že se v našich školách málo využívá systém opravných testů (když už se známkuje). pokud je cílem učitele jen ohodnotit, tak není až taková motivace dávat opravné testy (akorát práce "navíc"). pokud je ovšem jeho fokusem docílit toho, aby se dítě danou látku NAUČILO, tak mu klidně tu další šanci dá.

nebo: teď přišel syn (9. třída) s úkolem z matiky. vypočítal ho a ve škole zjistil, že totálně blbě. učitel jim oznámil, že úkoly jsou pro něj kontrola, zda jim učivo dostatečně vysvětlil a kdo případně potřebuje ještě pomoci. synovi se věnoval, aby učivo pochopil - a podařilo se. pak teprve psali test "na známky". syn se nového matikáře nebojí, naopak k němu má důvěru, nebojí se chyb - ví, že se z nich skutečně bude moci poučit. jo a může psát opravu kdykoliv chce.
jak velký rozdíl oproti výuce matematiky na minulé škole, kde se jelo stylem výklad - příště test - pětka většina třídy - jede se dál další učivo... a tak stále dokola. děti se naučily velký prd, ale tak hlavně, že dostaly ty známky, žejo.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 19:37:08)
Dcera, měla slovní hodnocení na druhém stupni. Slovně bylo ústní zkoušení a vysvědčení písemky ohodnotily procenty. Slovní hodnocení bylo pro mě přínosnější než známka, přesně jsem se dozvěděla kde je problém, v čem uspěla. I jsem jí na něm mohla vyvrátit to, že si na ni učitelka zasedla. Tři hodnocení ze tří předmětů a chování, každé jiné a každé fakt přesně odpovídající postoji jaký měla dcera k danému předmětu i její zařazení a chování popsala velmi korektně. S učitelkou jsem měla spor a byla jsem kvůli tomu v ředitelně, ale rozhodně na dceři neseděla ono by se to v tom slovním hodnocení ukázalo.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:00:12)
Samozřejmě, ale bavím se úzce o hodnocení. A jinou formu hodnocení (než známky) jsme ani já ani syn nezažili.
Jak jinak chceš hodnotit děti od např. 4. třídy?
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:13:10)
slovně. mám doma páťáka a známky nemá. nevidím v tom problém.
 Tante Bante 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:32:26)
Slovní hodnocení (skutečné, ne ty paskvily, co se zhusta dělají u nás) doplněné o informaci o procentuální úspěšnost v testu tam, kde jsou tématem testovatelné věci, poskytuje docela detailní obrázek.
 Žžena 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:52:03)
Prvňáčci mají ze všeho nejdřív radost z nových podnětů a rozšiřování obzorů, jsou nabuzení na poznávání... než jim škola vtluče do hlavy, že jediné, o co vlastně jde, jsou ty jedničky.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:56:33)
Jasně, o tom žádná. Jste se zase chytly, jen čeho jste chtěly.
Píšu jen o hodnocení, ne o celkovém vztahu ke škole.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:14:03)
jenže to, jaký vztah si dítě ke škole vytvoří, se způsobem hodnocení docela dost souvisí
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:24:33)
Ráchel,
ale kromě vztahu ke škole existuje ještě něco jako vztah k předmětům.
Já brala školu celkem věcně, ale bez ohledu na to jsem se těšila na každou hodinu dějepisu a před každou hodinou fyziky jsem měla žaludeční neurózu.
Že mi fyzika nejde a nebaví mne jsem věděla samozřejmě i bez známky, ale když vidíš červeně opravenou chybu, tak znáš i jisté podrobnosti. Jenže rodič tu písemku nevidí a tudíž, pokud by se s dítětem chtěl učit doma, mu slovní hodnocení bude platné jako vládní vojsko v Itálii...
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:34:48)
Však jaký je problém v tom, aby rodič písemku viděl?
A rodiči, který se chce s dítětem učit doma, přece zcela stačí informace typu "potřebuje procvičovat násobilku".
ad vztah k předmětům - právě známky mohou ten vztah ke konkrétnímu předmětu ještě více komplikovat.
mmch na základce jsem dějepis měla ráda spíše navzdory, než díky panu učiteli ~:-D, na gymplu jsem už měla skvělou učitelku
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 17:48:57)
"ad vztah k předmětům - právě známky mohou ten vztah ke konkrétnímu předmětu ještě více komplikovat."
O co víc mohou známky komplikovat vztah k předmětu, než slovní hodnocení s procentuálním vyjádřením úspěšnosti?
Fyziku na gymplu jsme nesnášela už z nějakého postpuberťáckého principu a bylo by mi jedno, jestli mám hodnocení za 4 nebo úspěšnost 20%.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 18:00:52)
já jsem ale žádnou procentuální úspěšnost tady nepropagovala
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 18:06:07)
Clary,
právě - celkem mne zaráží, kolik rodičů má pocit, že špatná známka = špatný učitel nebo špatný způsob hodnocení.
Moje zkušenost je ta, že děti mají špatné známky spíš proto, že jim něco nejde nebo k tomu zkrátka nemají vztah. Ani ty prvňáky nebaví všechno stejně a všechno jim stejně nejde, každé dítě je šikovné na něco jiného.
Já měla na základce strašlivou češtinářku, třídní, která mne fakt nesnášela, jedničku mi dávala se zaťatými zuby, ale zas si mne vychutnávala poznámkami, důtkami, návrhy na dvojku z chování a nakonec tím, že mi nedala doporučení ke studiu. Přesto to můj vztah k češtině nijak neovlivnilo. Fyzikářka byla naopak fajn, ale já fyziku nesnášela, a bylo by to stejný, i kdyby ji učila matka Tereza.
Syn má na matiku a češtinu stejnou učitelku, přesto má z matiky špatné známky a z češtiny dobré - protože matiku nesnáší.
A takových příkladů můžu jmenovat spoustu, prakticky každé dítě, které znám (nebo i dospělý) má něco rád a něco ne, něco mu jde víc a něco míň. ~d~
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 18:21:43)
Monty, já si nemyslím, že špatná známka znamená automaticky špatný učitel nebo špatný způsob hodnocení.
Je opravdu normální, že někomu něco jde víc, jinému méně. Ovšem známkování nevede ke zlepšování výkonu v rámci potenciálu daného dítěte, na to bylo už tolik výzkumů, že by se s nimi daly třídy tapetovat.
 . . 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:08:41)
Tož v práci by člověk ideálně měl taky mít radost z toho, že něco smysluplného dělá (vyrobí, vymyslí, někoho učeše, někomu poradí...).
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:39:08)
ale škola je především od toho, aby se tam děti něco NAUČILY a už se má za dávno prokázané, že v tomto směru je známkování kontraproduktivní a že je záhodno děti motivovat jinými cestami. ale škola bude dál fungovat, jak funguje, protože má resistenci ke změnám podobnou katolické církvi. a zrovna známky považuje většina učitelů a žel i řada rodičů za svátost.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:42:51)
Ráchel,
ale tak je to furt jakýs-takýs ukazatel toho, co dítě zvládá/nezvládá. Nebo by měl být.
Jak jinak to poznám, bez známek? Slovním hodnocením? Třeba na druhým stupni? To už ti dítě zvládne říct samo, jak na tom je.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:50:58)
správně jsi napsala - měl by to být ukazatel. v reálu to velkou validitu často nemá.
pěkný článek na toto téma od Mertina: http://www.5zsmb.cz/dokumenty/proc_neznamkovat.pdf
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:12:46)
A co poznas ze znamky? ja teda uz vubec nic. NEzajima me znamka, ale ta prace. Navic nekde je 4 za 60% , nekde za 20%. Slovni hodnoceni na druhem stupni ma kamaradky dcera. Testy dostavaji domu, k cemu jinemu by byly, nez poucit se z chyb. Boduji se (treba 56 z 80, nebo jedou na procenta). Ustne nikoho nikdo nezkousi, to se jeste nekde dela?
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:18:43)
Aleno,
tak já ze známky poznám, jestli dítě něco umí nebo neumí a taky co, protože u té známky je to napsané. ~;)
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:21:19)
Monty,
já taky ~:-D
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:28:33)
"tak já ze známky poznám, jestli dítě něco umí nebo neumí"
no a já mám žel zkušenost, že to vůbec nemusí odpovídat. a to oběma směry - dítě může mít blbou známku, ale učivo umět, nebo mít dobrou a umět houby

teď jedna čerstvá z přijímaček na školu, kde učím: přišla nám holčina, která napsala skvěle esej, ústní zkoušky - super. řekla nám, že ji ještě čeká zářijová maturita (stane se), ale na vysvědčení ze třeťáku a čtvrťáku, který nám ukázala, byly jedničky a dvojky. no a nevzali jsme ji, protože totálně nezvládla náš test z angličtiny. ze který přitom měla na střední škole na vysvědčení DVOJKY. náš test je opravdu velmi základní - a ona ho ne neudělala o bod či dva, ale TOTÁLNĚ pohořela.
takže její rodiče celý ty roky mohli žít v domnění, že dobrý - přece má z angličtiny dvojku.
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:34:39)
Ráchel, s tím mám taky problém:

Kamarádka na vesnické základce upozorňovala na tristní úroveň chemie, ze které měly děti pěkné jedničky, dvojky. Byla rodiči umlčena. Její dítko šlo na veterinu - kde totálně pohořelo, a musela mu sehnat doučko na chemii.

A dcera je na matemický - má dvojky, i trojky, ovšem mám dojem, že její znalosti jsou někde jinde než jedničkářů z této vesnické základky...
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:46:21)
mně tý holky bylo líto. už jsem se na ni těšila, že ji budu učit, byla fakt chytrá, se zájmem o obor, motivovaná... ~d~
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:56:27)
takže její rodiče celý ty roky mohli žít v domnění, že dobrý - přece má z angličtiny dvojku.
Ale to přece vůbec nic nemění na tom, že to je chyba původní školy. Kdyby neměla známku, ale slovní hodnocení, kde by bylo, jak je šikovná a jak je konverzačně zdatná a že stačí doučit frázová slovesa, tak by si rodiče mysleli to samé.
Sorry, ale to sis trochu naběhla ~;)
 Delete 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:08:27)
Clary,

do slovního hodnocení se nepíše, jestli je dítě šikovné. Píšeš, jak zvládlo a ovládlo učivo a jak to koresponduje s očekávanými výstupy. Takže pokud by škola vydala hodnocení, že dítě bezpečně ovládá užití minulého času prostého, můžeš oprávněně očekávat, že v tomto směru nepohoří. Pokud by pohořelo, máš v ruce lejstro, které tě uvedlo v omyl a už se můžeš patřičně bránit. Pokud má z minulého času prostého jedničku, tak víš houby, jestli to to dítě opravdu umí.

Jako ona by známka a slovní hodnocení mělo být vzájemně zastupitelné, jenže zatímco nad slovním hodnocením se musíš opravdu zamyslet a napsat ho tak, aby odpovídalo klasifikačnímu řádu, tak jedničky se dají házet podle nálady. A kvůli jedničce se většinou nikdo hádat nepřijde, takže těžko zjistíž, že je někde problém, dokud se ten problém neprojeví jinde.

Mám za sebou rok každoměsíčního psaní slovního hodnocení pro 25 dětí. Nikdo z rodičů, kteří si na začátku první třídy nedokázali představit školu bez známek, za mnou nepřišel, že by nevěděl, co si s ním počít. A ani jeden z nich (a kromě jednoho dítěte, které ve škole víc nebylo, než bylo, takže bylo trochu mimo) ani jedno z dětí po číslech nevolalo.

Jde čistě o zvyk.

Pravda ovšem je, že aby to fungovalo, musí s tím umět a chtít pracovat především učitel(ka).
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:18:00)
Delete, díky. Nikdy jsem slovní hodnocení neviděla, ani neznám nikoho, koho děti ho mají.
Nejnáročnější to musí být pro učitelku, to je obdivuhodné, když se tím některá dopodrobna zabývá.
Mně by nechyběly známky jako takové v číselné podobě, to vůbec ne. Mně jde o to, že i slovní hodnocení i známky jsou hodnocení žáka za nějaký podaný výkon. Akce a reakce. Od 1. třídy se dítě učí, že ho někdo hodnotí za jeho komplexní výkon.
 Delete 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:45:09)
Clary,

tak především je třeba oprostit se od toho, že hodnotíš dítě, člověka. Právě, že se hodnotí jen ten výkon nebo konkrétní chování, s hodnocením osoby to nemá co dělat. A v tom jsou známky mnohem nebezpečnější, protože se snáz odrážejí na sebehodnocení toho dítěte. Protože tam chybí ta formulace "krácení zlomků zvládáš s dopomocí" (zhruba trojka), kdy dítě ví, že se mluví jen o tom krácení zlomků, tak si snadno domýšlí, že neumí krácení zlomků, tedy neumí matematiku, tedy je hloupé....u známek se také mnohem snáz nálepkuje, z dítěte je velmi snadno "trojkař" a už tu máš další šrám na sebehodnocení. Ze slovního hodnocení tohle neuděláš. Nebo se o to pokouší jen někdo, kdo sám něco takového potřebuje, protože se bez nálepek neumí orientovat. Takže slovní hodnocení je pak šetrnější k psychice, což je hodně důležité především u těch labilnějších dětí, které si snáz domýšlejí něco, co za tou známkou není. Což je třeba případ i té holčiny z úvodního příspěvku. Ona přeci vidí, že neumí používat nástroje GIMPu, takže když jí napíšeš "nástroje GIMPU zatím zcela neovládáš", píšeš jí jen o těch nástrojích. Neříkáš jí nic víc a nic míň. A ona má možnost chytit se toho a ne utéct k tomu, že je hloupá, protože má zase čtyřku nebo pětku. Plus tam snáz vsuneš to, že to vlastně nemusí být konečný stav, že to není definitivní (zatím neovládáš). Dítě tak neztrácí motivaci pracovat, i když se mu něco nedaří. A o to jde především.

A ještě jedna věc. Když třeba píšeš diktát, tak známka je hodnocením za všechno, co se v diktátu odehrává. Když pak dítě 5x přinese špatnou známku z diktátu (u někoho stačí jen 2x), tak doma začnou psát diktáty. Jenže to je často úplně k ničemu. Já třeba vidím, že dítě v diktátu chybuje ve specifických věcech. Například teď bereme vlastní jména. Dítě má ve všech použitých slovech správně malé/velké písmeno, ale v každém z nich zapomnělo čárku, háček, vynechalo písmenko...prostě ve výsledku má třeba 10 chyb v deseti slovech a je tedy většinou hodnoceno pětkou. Takže rodič si přečte Diktát - vlastní jména...5, a začne s dítětem drtit velká a malá písmena. Ten diktát se k němu často nedostane, protože sešit na diktáty bývá zvlášť atd. No a slovně napíšeš: "Bezpečně ovládáš rozlišení vlastních a obecných jmen, víš, kde se píše velké písmeno, ale v diktátech stále vynecháváš čárky a háčky nad písmeny a někdy i celá písmena." A je jasno, že dítě zvládlo učivo, které mělo (za velká a malá písmena má 1), ale potřebuje trénovat hláskovou analýzu a syntézu, takže netřeba psát denně diktát, ale lze použít řadu jiných a jistě zábavnějších způsobů, jak procvičovat.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:59:58)
Delete, škoda, že můj syn nemá takovou učitelku jako jsi Ty ~x~~;((
 Delete 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 23:08:47)
Clary,

dík ~f~. Čím častěji to čtu, tím víc se stydím v reálu, když něco nejde, jak by jít mělo...

Ale teď mám zrovna světlou chvilku nad sešity z matematiky. Pravda, je to domácí úkol (takže víc zásluha rodičů než moje) a společná práce s tabulí, ale zatím na opravdu slušné úrovni, kdy už kromě obsahu funguje i forma (jo, i tu řeším, ale nezahrnuju ji do hodnocení z předmětu). Nebývá pravidlem, že opravdu všichni mají vše v pořádku, obzvlášť ta společná práce často hapruje, protože je náročná na pozornost. A já se tu kochám a těším se, jak to zítra dětem řeknu.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 23:19:28)
Přeju Ti hodně sil a úspěchů ~;((~;((~;((
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:23:29)
"Pravda ovšem je, že aby to fungovalo, musí s tím umět a chtít pracovat především učitel(ka)."

bez toho to vážně nejde. jsi dobrá ~R^
navíc teda když musí učitelka psát slovní hodnocení a chce to dělat poctivě, nutí ji to nad dětmi individuálně přemýšlet mnohem víc, bych řekla.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:19:34)
jednak do slovního hodnocení se nepíše "je šikovná"
druhak pokud by tam bylo "stačí doučit frázová slovesa", tak by byla šance, že zpozorní, že je něco konkrétního, co se potřebuje holka doučit

reagovala jsem na Monty, která opakovaně píše, že ze známky pozná, jak na tom dítě v daném předmětu je. no a já tvrdím, že v reálu je validita známek velmi diskutabilní
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:32:19)
no a z věty potřebuješ dotrénovat krácení zlomků, stále si nejsi jistý postupem a pozor na chyby z nepozornosti při převádění jednotek.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:00:58)
no a z věty potřebuješ dotrénovat krácení zlomků, stále si nejsi jistý postupem a pozor na chyby z nepozornosti při převádění jednotek.

Kouknu do žákajdy a do jednotlivých sešitů nejméně 2xtýdně. V žákajdě by měl 3 z krácení zlomků. V pracovním sešitě 3 z převodu jednotek. Mně to je jasný i z těchto dvou známek, abych věděla, v čem ho mám popohnat a co se s ním případně doučit.
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:14:14)
Fakt ? Ty poznas v kterych jednotkach dela chyby? V metrickych? V hmotnostnich?
 Delete 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:19:35)
A tak jestli má možnost vidět konkrétní cvičení nebo test, tak asi ví...

Problém hodnocení obecně je především právě v tom, že ta možnost nahlédnutí do podkladů je značně omezená. No a v tom má to slovní hodnocení výhodu, protože podává přesnější informace.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:22:38)
Fakt jo. Podívám se do sešitu a podle toho to poznám. Např. kg je váhová jednotka a např. cm je délková. A pokud bych si nebyla jistá, tak bývá v sešitě nebo učebnici nadpis a podle toho už to poznám bezpečně.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:14:50)
To, ale vy první jste napsali, že slovní je k ničemu, není když je dělané dobře, vy jste zvyklé na známky, nic proti když je dělané dobře. já se jen snažím říct, že obojí má stejnou vypovídající hodnotu, když je dělané dobře, tak slovní je přesnější. Nemusím projíždět důkladně sešit abych věděla, že krácení zlomků a taky se dozvím, že jedno zatím nechápe a u druhého učiva je to jen nepozornost a na obou problémech zapracovat jinak. Třeba já na střední jezdila domů jednou za měsíc, musela jsem sakra dobře vědět co potřebuji dovysvětlit a probrat, abych na škole mohla fungovat. Brácha byl doma, tohle neuměl, v podstatě mu bylo jedno co do nej cpou od ignoroval i doučování jeden na jednoho. Zapřel se až těsně před koncem. Podle mě to bylo soustředěným tlakem a ten ho umořil, já měla tím, že jsem byla fakt daleko podstatně míň. a taky jsem měla pocit, že musím dokázat, že jsem stejně chytrá jako starší brách a tím sem získala lepší tah na branku než on.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:20:50)
ze známek bys nepoznala, zda jsou to chyby z nepozornosti, nebo protože nepochopila látku. například.
 alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:51:31)
Tak to ti zavidim, jsem presvedcena, ze bych to nepoznala (nastesti u nas znamky nejsou). Zejmena proto, ze me take znamkovali a vim za jak rozdilne veci byla stejna znamka.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:19:39)
Jasně, třeba moje dcera měla i od PPP doporučila upřednostnit ústní zkoušení před písemným.
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:39:08)
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:00:25)
A jak zjistíš jaký má kolegyně plat?to je snad normální neříkat, ne?
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:03:43)
Ty jsi to nepochopila, nebo si děláš srandu?
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:12:40)
Nedělám si srandu ja fakt nevím kolo berou moje kolegyně. Jo podle tabulek to jde odhadnout,ale přesnou sumu prostě nevím.
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:06:02)
platy se nerikaji od cca 30k vyse. Do teto castky kazdy smele prizna "jak je na tom spatne". Vys uz se boji zavisti, tak mlzi. Takze kdyz nekdo nechce rict plat, tak ma nad 30k.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:10:45)
Nikdy jsem neměla plat 30 a víc a nikdy jsem přesnou sumu neříkala nikomu.
 . . 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:02:32)
Clary, jenže tohle je těžký. Ona ta kolegyně dělá na svých 100%, a potřebuje stejně tak jíst a bydlet, jako já. Takže je to takové to zcela znehodnocené a nikdy nenaplněné heslo "každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb". Kdyby byl na každého spoleh, že dělá co může, tak za mě ok. Ať dělá čtvrtinu co já a dostane stejné peníze, protože tomu věnuje stejné úsilí. Protože já jsem se šikovná narodila a není mojí zásluhou, že jsem rychlejší... Jenže takhle to pochopitelně nefunguje. Lidi se flákaj a tak... Jak by to mělo být ve škole, u dětí, to je jiná věc - známky to skutečně staví do té "pracovní" situace.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:09:00)
Slupko, z těchto důvodů jsem pro minimální mzdu v takové výši, aby si každý mohl zajistit slušné bydlení a jídlo. A rozhodně jsem pro, ji v ČR navýšit.
To, co jsme uvedla, jsem uvedla jako příklad paralelně k tomu známkování. Aby některé nicky pochopily, jak to myslím.
 . . 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:12:31)
Clary, já chápu jak to myslíš. Ale proč by za svůj standardní výkon měl ten, kdo se narodil schopnější, měl dostat více peněz (lepší známku), než ten, kdo měl smůlu? Jo, udělám práci "za" tu slabší, protože na to mám. A co. Musíme si pomáhat. Jinak to jako lidstvo můžem rovnou zabalit, žejo...
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:12:54)
Prober se, paralela ke vyplata/znamky je nesmyslna. Dite chodi do skoly aby se neco naucilo, ne aby sbiralo znamky (= dostavalo vyplatu)
 . . 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:16:02)
Aleno, ale teď pozor, proč se má "něco naučit"? V legislativě se užívá pojem "příprava na budoucí povolání". Ve skutečnosti je to opravdu to samé. Učit se i pracovat by lidi měli pro tu činnost samotnou, pro radost z poznání, pro radost z dobře vykonaného díla. A budeme všichni v pohodě, ne?

EDIT: ta "příprava" je možná až od sš, nevím, ale aby se dítě dostalo na sš, tak musí nejdřív projít tu zš, takže to vyjde nastejno
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:35:23)
"Prober se" - v tomto tónu s tebou nebudu diskutovat
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:04:34)
Ale znamky nejsou plat ani odmena. Tady z tveho komentare jasne vyplyva, ze znamky jsou blbost. Deti chodi do skoly kvuli sobe, mely by si toho odnest co nejvice, je to sluzba pro ne, ne nejaka soutez. Mit otravene dite, ktere nedostacuje a pokud mozno mu jeste vic snizovat sebevedomi, neni dobre ani pro nej, ani pro spolecnost. Kdyz uz znamky musi byt, hodnotila bych hlavne pokrok. Pokud nekdo, komu je intelektove hodne dano, lituje, ze nekdo jiny, ktery ma rozumove schopnosti mensi, ale snazi se, ma stejnou znamku, tak je to jeho problem a mel by mu to nekdo vysvetlit.
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:42:56)
Je to těžké ze všech stran. Já pokaždé dojdu k tomu, že není dobrých řešení, jen ty špatné.

Té holčičce přilepšuju, protože u ní mám silný pocit, že má spjaté sebehodnocení se známkama. V ostatních předmětech je také velmi slabá. A celkově vypadá, že má sebevědomí na nule.
 Persepolis 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:33:54)
Třeba by stačil asistent.
Pokud není mentálně retardovaná, ale jenom pomalejší.
 Persepolis 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:40:31)
Moje švagrová(jinak učitelka prvního stupně) žila s rodinou nějaký čas v GB a její syn tam začal chodit do první třídy. Byla úplně šokovaná, když zjistila, že ve třídě je 10 dětí, ke kterým má učitelka k dispozici 2 asistentky. To se to pak integruje.
Švagrovka zažila i 26 prvňáků na které byla sama. Jenže počet žáků ve třídách tady od kompu asi nevyřešíme. Ale kdyby byly třídy po 10 dětech, tak se ty praktické školy fakt můžou v klidu zrušit. Ale to by se holt do školství muselo nasypat trochu víc peněz.
 Len 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:49:59)
Persepolis, moje dite melo v prvni tride 32 deti. Meli ucitelku, tri asistentky a moje dite svoji vlastni asistentku. O prestavkach, kdy jsou venku, maji jeste zvlastni dozor, ucitelky a asistentky mezitim odpocivaji. Zvladli to v pohode (moje dite je socialne jine, uceni zvladalo).

Mam jeste dite druhe a to je pro zmenu nadane, takze to se zase resi treba tak, ze ma nektere hodiny ve vyssich tridach a k nekterym ma jen pro sebe ucitelku a jedou v jinem tempu nez zbytek skupin ve tridach (specialne na anglictinu, kde je o ctyri rocniky znalostne vys).
 hbf 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:25:40)
Takže na 32 dětí 5 dospělých ... a pak že ve školství nejsou prachy :-)
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:27:40)
Len,ale nemluví o českém školství ~;)
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:40:58)
V informatice mas urcite nektere deti napred, nemohla bys je obcas zapojit ku pomoci te divce?
 Babsi+2 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:39:50)
To v praxi často nejde. Ten rychlejší to udělá za pomalejší, aby cit."měl od blbečka pokoj a nemusel se s ním s*át" a jde si po svých.
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:42:37)
V principu jsem pro integraci všech trochu vzdělatelných dětí. Ale k integraci musejí být vytvořené podmínky: počty dětí ve třídách, asistenti, třeba i rozdělení dětí na některé předměty nebo hodiny podle dosažené úrovně. A taky by to chtělo aby na to byli učitelé připraveni už v rámci svého studia. Ach jo, tak je to u nás skoro se vším: řekne se A, ale už chybí to B. V zásadě dobrá myšlenka je realizovaná špatně a bez pořádné přípravy.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:42:56)
POsaď ji k PC s někým velmi nadprůměrným, a třeba se posune o úroven výš.
Myslím to vážně. Syn byl vždy abnormálně nadaný na matematiku, a tak si na tyto hodiny sedal k nejslabšímu spolužákovi. Klapalo to výborně. Nášemu Vojtovi to velmi prospělo - naučil se spolupracovat, pomáhat slabším, komunikovat a vysvětlit slovně problematiku. A druhému to pomohlo ještě víc, od spolužáka- kamaráda pomoc vzal spíš, než kdyby na něj řvala učitelka,že neumí anebo mu vše 5x vysvětlovala před celou třídou.
V žádném případě bych neslevila s hodnocením. Pokud je slabá a umí na 3 dostane 3.
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:47:03)
to je obecně dobrej systém

takhle jsem posílala chytřejší, aby pomáhali slabším. Akorát hodně bojuju s tím, že je musím hlídat, protože oni jim nevysvětlují, jak to mají udělat, ale dělají to za ně (protože "to je rychlejší a on/ona vůbec neví co má dělat").

Nakonec jsem to vypustila, protže jsem musela za těma pomahačema stát a kontrolovat.

Zkusím to oživit.
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:49:59)
NO prave, najednou ten co je napred zjistuje, ze neco neni schopen polopate vysvetlit a musi se hodne snazit.
 Kaja222 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:56:55)
to funguje v matice, ale ne na pocitacich.

-Klikni sem. Pak sem. A mas to. Zopakuj to
-he?
znova. klikni sem, pak sem. ted ty
-he?
znova. klikni sem, pak sem. ted ty
-he?
ucitelka nekouka, udelam to misto tebe, to nema cenu.

 X__X 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:49:30)
ono ani v matice to nefunguje. na základce jsem patřila spíš k těm chytřejším. nedělalo mi problém o přestávce nebo po vyučování vysvětlit spolužákům cokoli z matiky nebo češtiny, ale museli sami chtít. většinou ale spíš chtěli jenom něco opsat nebo opravit, tak jsem jim v tom většinou pomohla, pokud se ke mně chovali slušně. mně to bylo jedno (jednou jsem takhle v průběhu hodiny zvládla vypočítat velkou pololetní písemku z matiky zadání pro skupinu A i B, na to jsem dodnes hrdá :-) a diktáty nebo gramatické chyby ve slohu jsem jim opravovala naprosto běžně, protož po sobě jsem si práci zásadně nekontrolovala, v době na kontrolu jsme si prostě jenom prohodili sešity), jestli mají jedničku za vlastní práci nebo za opisování, je to jejich problém, ale tedy vysvětlovat někomu něco, kdo o to vlastně ani nestojí - proč bych to dělala ~d~
 kambala pláááckááá 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:04:13)
No,to se praktikovalo celou moji základku. Jako nejlepší ze třídy mi dávali do lavice nějakého nevzdelatelneho chlapečka v touze po tom, abych mu pomohla. Většinou to bylo malý hovado, co mi pichalo kruzitko do nohy a mlátilo mě. Byla jsem šťastná, že jsem zdrhla na gympl v šestý třídě...

Jsem toho názoru, že chytré děti nejvíc rozvíjí jiné chytré děti. Hloupé byly pro mě vždycky za trest...
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:08:52)
Ovsem ze chytre deti maji take pravo na vzdelani :), je samozrejme dost tristni chtit od chytrejsich aby delali pani ucitelce asistentku cely tyden.
 markéta s párkem 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:17:16)
Jo, u mě to taky nefungovalo. Já dostala na AJ sousedku, která propadala. Práci jsme měly dělat dohromady. Dopadlo to tak, že jsem vždy vše udělala já, protože ona nic neuměla a ani se nic naučit nechtěla. Takže jsem musela dělat za obě. Jí to nepomohlo, protože sice z "rozhovorů" měla dvojky, takže si polepšila, ale v jakékoliv jiné samostatné práci stejně propadla, zatímco já si pohoršila, protože jsem z "rozhovorů" místo dosavadních jedniček měla dvojky.

Dneska vím, co bych udělala. Řekla bych jí, ať kouká zabrat, že si nemíním kvůli ní nechat kazit známku. A jestli nezabere, tak zajdu za učitelkou, že s ní dělat nechci a proč. Jenže tenkrát mi připadalo, že bych byla žalobníček.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:45:44)
~R^
Mám stejnou zkušenost. Akorát, že za mě nebyl gympl už od 6. třídy, ale až po osmičce. Ale potom to byla úúúleva.
A s tím právě nesouhlasím ve třídě u syna. Synovi dává za sousedy vyrušující blbečky a jemu to prostě vadí. Zřejmě některým nickům tady by to nevadilo, kdyby seděly 5-6 hodin vedle někoho, kdo do nich strká a něco pořád požaduje, ale mému synovi i mně to vadí.
 kambala pláááckááá 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:13:47)
jo, přesně. a kdyby jenom šťouchal a prudil. u nás to byla fakt šikana

ale to chytrý dítě potřebuje rozvíjet, a ne brzdit~d~
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:40:25)
Kambalo, otravování a šikana je samozřejmě špatně, ale mě na VŠ stále tvrdí, že nejvíc nejrychleji a nejlépe se něco naučíš, když to učíš vysvětluješ. Takže když zabráníme šikaně není to zavrženíhodný způsob rozvoje, neměl by být ovšem jediný. To je jasný.
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:47:53)
Jahalo, a funguje to - syn je v takové škole... věkově smíšená třída.

 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:50:23)
Asi nemáš dítě v přecpané státní základce?
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:09:31)
Clary - první stupeň státní, nyní druhý soukromý - bohužel tu není druhý stueň státní, v tomto přístupu.

Jinak tento přístup je i ve státních školách v oklích - v malotřídkách i jedné velké - ta má i druhý stupeň.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:49:15)
"že nejvíc nejrychleji a nejlépe se něco naučíš, když to učíš vysvětluješ. Takže když zabráníme šikaně není to zavrženíhodný "
JENŽE ten, komu to vysvětluješ, to musí chtít a mít zájem se naučit. Uvědom si, že se jedná o malé děti 8-10 let (co já mám zkušenost se synem). Když ten, komu je vysvětlováno nemá zájem a navíc je různě retardovaný, tak si tím akorát učitelka ulevuje, ale potrestá chytré žáky. S tím retardíkem si doma nevědí rady a má si s ním poradit devítiletý spolužák!
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:07:35)
Clary, ne, ne - je to jiný přístupem k dítěti a k učení.
Děti, které jsou takto vzdělávány, to berou jako samozřejmost, běžnou výuku.
Jen si nemůžeš představovat, že děti sedí v lavicích při frontální výuce.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:12:54)
Představuju si něco jako Montessori nebo Waldorf atd. To si umím představit, že se ty děti navzájem obohacují. Ale uznejme, že v takových školách jsou právě děti rodičů, kteří jsou intelektem i sociálním postavením jinde, než jsou rodiče většiny "problematických" dětí na státních školách.
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:19:04)
No, mám tam, nikoliv jediná, integrované dítko. ~;)

Nedovedu si představit mít ho v "běžné" škole. Tzv. by brzdilo ty "chytřejší" spolužáky, musela bych s ním dřít doma, aby mělo vše stejně rychle, a škola by ho nebavila, bylo by znechuceno a spolužáci by byly naštvaný, že má jiné hodnocení... (ještě doučuju děti z tzv. nepodnětných rodin, tak vím, jak to chodí)
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:09:54)
No měla jsem pocit, že mluvíme o druhém stupni a těm teda není devět. A za mého děství, bylo běžné, že marodům se nosily domů úkoly a když marod něčemu nerozuměl, tak mu to vysvětlili. Jinak nejůčinější doučování co jsem kdy měla, byla spolužačka. Můj otec, jinak velmi uznávaný a oblíbený učitel. mě po deseti minutách dal pár facek a vzdal to. Nikdo z jeho žáků mi to nevěří. Pan profesor no ten by nikdy... je nejčastější reakce. Ono slabší není vždy blbý.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:16:18)
Bože, donést nemocnému spolužákovi úkoly a vysvětlit mu probranou látku se NEDÁ srovnávat s tím, že devítiletý kluk sedí 5 hodin denně s otravným retardíkem.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:29:23)
A zase, nepíšu o devítiletým a už vůbec ne retardíkovi a už vůbec ne agresivním.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 22:02:29)
Ale já celou dobu v této diskuzi ano. Tak žije můj syn 5.rokem na státní přecpané ZŠ.
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:11:43)
Dopručuji ke shédnutí dokument "Všichni spolu" - o inkluzivní výuce, jsou tam vzdělávány společně všechny děti - s downovým syndromem, nadané, děti imigrantů se SPU. Je tuším někde na Jeden svět nebo Člověk v tísni.
 kambala pláááckááá 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:58:05)
Jahalo, já bych to nechtěla. Hloupější a hloupí lidé mě nebavili nikdy. Nejvíc jsem se naučila, když jsem měla kolem sebe stejně chytré lidi, jako jsem já. Navíc, na základce jsem fakt nepotřebovala nikomu nic vysvětlovat, abych se něco naučila, šlo to samo :)
 Alena 
  • 

Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:57:39)
Tak ta formulace je od Jahaly trochu nestastna. Kdyz budes nekomu zpatra vysvetlovat spalovaci motory,nic noveho se o motorech nedozvis, ale posilujes si mekke dovednosti. Vysvetlit neco, jak ty rikas, hloupemu, chce dost kreativity, empatie a komunikacnich schopnosti. Spousty chytrych to neumi.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 14:49:19)
Někteří nadprumerny mohou radi vysvetlovat podprůměrný a ty máš čas na ní. Známka ostatním můžeš říct ze známka je o individuálním postupu takže každý může mít jedničku za jiný objem znalostí.

Jen nechápu proč by se holcina nemohla využít kvetinářkou nebo cukrarkou po absolvování běžné ZŠ kvůli tomu přece chodit na praktickou.

 hbf 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:00:30)
Tak jistě, květinářkou se lze vyučit nejen po základce, ale třeba i po zemědělské průmce, nebo po botanice na přírodovědě.

Otázka stojí tak, zda takovému dítěti bude základní škola k něčemu dobrá, zda to úsilí, které dítě (a všichni zúčastnění) vynaloží na dochození základky přinese nějaké ovoce.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:05:37)
Tak základna není Harvard, aby někomu zásadně ublížilo ji absolvovat.
 hbf 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:18:27)
Mám tomu rozumět tak, že vystudování Harvardu může někomu zásadně ublížit?

A teď vážně - nejde o ublížení, jde o přínos. Přinese ta základka víc než ta praktická? Bude případný přínos adekvátní vynaloženému úsilí? Nemělo by totéž úsilí na praktické škole mnohem větší přínos?
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:22:49)
O praktické nemá smysl uvažovat A mluvit ,neb se od příštího školního roku ruší. Navíc pro citlivé dítko nemusí být dobré měnit kolektiv na který je zvyklé mi nevíme jak ji kolektiv bere nebo nebere.
 hbf 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:31:29)
Tak v šestce se stejně kolektiv většinou obmění (odchody na gymnázia, přerozdělení tříd kvůli zaměření na sport, jazyky, ...)
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:42:24)
To vůbec není běžné v našem městě se to děje jen na jedné škole z osmi
 hbf 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:18:25)
Celostátně se to děje tuším v 60% škol (a nebo to postihuje 60% dětí - četl jsem to před zhruba rokem, nepamatuji si to úplně přesně, ale také mě to překvapilo).
Jsou v tom započítány vzniky nových tříd na gymplech (a školách, které mají pouze druhý stupeň, taky jich pár je), rozpady tříd na školách, které mají pouze první stupeň (těch je docela dost) a pak již zmíněné reorganizace při přechodu mezi stupni na "běžných" základkách.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:24:06)
Tak když se do toho počítá i gympl tak to číslo je jasné otázka je na kolja se to děje základnách. U nás teda odejde pár děti na gympl přijde pár dojíždějících někdo propadne,ale většina je stejná A stejné je to kromě jedné na všech ZŠ ve městě.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:08:35)
jenže na té praktické by se naučila ze základních věcí mnohem víc, než na běžné základce...
je to jako kdybys chtěla aby se děti naučily násobilku za měsíc a víc se k tomu nevracela - budou takové, které to zvládnou bez potíží a klidně na ni pak navážou další vzdělávání, přestože se o násobilce nebude mluvit několik měsíců, pak budou takové, které to nepoberou, ale díky dalšímu návaznému pokračování se v tom nějak usadí a třeba až dodatečně tomu porozumí natolik, že budou bez potíží moci pokračovat, ale pak bude skupina, těch, kteří to prostě nepoberou a dál nenavážou, protože není na co navázat - pro ně matematika prostě skončí... nebylo by lepší, umožnit těmhle dětem, aby se tu násobilku učily třeba celý rok, jen aby jim vlezla pod kůži a porozuměly jí natolik, že si ani neuvědomí, že ji právě teď používají, když kupují 4 lístky do kina a vědí, kolik mají zaplatit... třeba.... a vůbec nevadí, že nebudou umět řešit rovnice o třech neznámých, které v klidu stihnou probrat ty první dvě skupiny...
 Elwing 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 15:07:08)
Jinak na otázku asi tahle odpověď : nelze
 vlad. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:04:22)
NE
 Yuki 00,03,07 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:13:20)
na žádost rodičů se může vytvořit IVP, pokud ředitel souhlasí, je to novinka
 Kafe 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 16:57:56)
"Mám pocit, že trpí tím, jak je ve všech předmětech na chvostu, "

To je smutné. Dítě by mělo mít možnost v něčem vynikat. Existuje něco takového? Třeba výtvarka? Pracovní činnosti?
 Cita 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 19:20:25)
Za soucasnych podminek jake jsou v Cesku ne. Tady je na jednu tridu nekolik asistentu takove deti nejsou problem, proste se od nich vyzaduje mene a to mene s nimi vice procvicuji asistenti. Deti se neznamkuji az do sedme tridy. Maji jen slovni hodnoceni (ktere se vede tak, ze se vypichne v cem je dite dobre, to v cem by melo pridat je spis vedlejsi informace pro rodice) a tou dobou uz se vi, ktere dite bude bude dal zvladat jake vzdelani. Kazda ucebnice ma dve casti. Teorii spolecnou pro vsechny, ktera se i spolecne probira a tri urovne ukolu, prizpusobene moznostem deti. Jedna temer na urovni zvlastni skoly, jedna pro bezne deti a jedna ma temer uroven testu inteligence. Vse vesele s obrazky, deti muzou vybrat, kterou uroven budou resit sami (Ono se to stejne casem vytridi samo).

A nejde jen o asistenty a ucebnice, ale i reseni skolnich budov, ktere nemaji pouze kmenove tridy: kralikarnicky pro deti, ale i knihovnu uprostred s ruznymi zakoutimi, kam se na chvili uchyli asistenti s temi, kteri potrebuji procvicovat cteni, nebo malou nasobilku, ve chvili, kdy vetsina deti resi nejaky narocnejsi ukol. Tahle mista vyuzivaji i deti, ktere jdou naopak v nekterem predmetu rychleji. Probiraji to tam se "svym" asistentenm vic do hloubky.

A deti jsou vedene k tomu, ze lide jsou ruzni, maji ruzne schopnosti, ale vsichni si zaslouzi stejny respekt. Deti se vedou k tomu, aby si o prestavkach hrali vsechny spolecne, nesmi si vlastne ani vsimnout, ze nektere zvladaji vic ukolu a jine min. Co nejmin rozdilu, co nejmensi separace. A ono to funguje..

To se ale v Cesku za soucasnych podminek neda.

 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 19:48:39)
Cito, ale samozřejmě, že i takové školy u nás existují.
Vesměs zatím první stupně, ale vznikají stále další.
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 19:46:30)
Ano, má to řešení - v inkluzivním vzdělávání.

Je nutno se oprostit od toho, že se každé dítě ve třídě musí učit stejnou věc ve stejném rozsahu ve stejnou dobu.

Nejvýhodnější jsou věkově smíšení skupiny.

Existují jak státní, tak soukromé školy, které se vydaly touto cestou, která funguje.

Mám dítko v inkluzivním systému, již šestým rokem.
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:53:19)
"Je nutno se oprostit od toho, že se každé dítě ve třídě musí učit stejnou věc ve stejném rozsahu ve stejnou dobu."

Eržiko,
no tak to by se od toho ale musely oprostit i přijímačky na střední školu. ~;)
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 20:59:02)
Musíme se oprostit i od toho, že všichni budou dělat nebo udělají přijímací zkoušky na jakoukoliv školu ~;)
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:04:38)
Jahalo,
všichni je ani nikdy nedělali. ~;)
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:04:58)
Jahalo, že můžu jít studovat medicínu bez přijímaček? Velmi mě zajímá plastická chirurgie. Měli by mě tedy vzít. A samozřejmě bez ohledu na můj věk. To by byla diskriminace.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:15:49)
Můžeš jít studovat medicínu bez přijímaček. To jde, když máš celou střední vyznamenání a jsi mistr republiky v nějakém sportu, tak i na medinu se dostaneš bez přijímaček. ~:-D
Jinak, já nikde nenapsala, že všichni musí mít střední nebo vysokou školu. Já napsala, že by mělo být normální, že přijímačky všichni neudělají. ~;)
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:17:34)
Jahalo,
opakuji - to bylo normální vždycky, na tom není nic nového. ~;)
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:26:23)
Monty, já to psala jako reakci na tohle: no tak to by se od toho ale musely oprostit i přijímačky na střední školu.
Nebudou se přijímačky od niče oprošťovat, prostě když se to to dítě nebude schopné naučit v rozsahu a čase pře přijímačkama tak bohužel nepujde na SŠ no. Smutný příběh...~;)
 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:31:13)
Jahalo,
to taky není nic nového, takže v čem je přesně přínos?
Pořád mi to není jasné.
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:35:24)
Monty, asi mi není jasný co ti není jasný ~d~
 Jahala. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:39:54)
Jo přínos je v tom, že se to každý učí v rozsahu a době, která jemu vyhovuje a tím se naučí víc, než když je to v někým nadiktovaném čase, takže má šanci se to naučit a přijímačky udělat třeba později, ne osmiletý, ale šesti nebo čtyř. nebo se ukáže, je fakt lepší nějaký ten učňák.
 Clary 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:18:42)
"Já napsala, že by mělo být normální, že přijímačky všichni neudělají."
Tak to jo. Jsem to blbě pochopila.
Hmm, tak na medicínu budu muset dělat přijímačky ~;)
 Eržika. 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:05:37)
Monty, nikoliv.

Vzhledem k tomu, že děti udělaly přijímačky i na gymply a výběrovky, přestože byly ve věkově smíšené třídě bez hodnocení známkami tak předpokládám, že po devítce to bude podobné. ~;)

Ale třeba všechny nebudou dělat přijímačky na střední školy.

 Monty 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:10:26)
Eržiko,
takže je to dost diskriminační systém a mezi ním a klasickým školstvím v podstatě není rozdíl. Kromě toho, že ten tvůj systém nenutí děti učit se něco, co je nebaví. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 21:13:00)
ale kdež
 Binturongg 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(22.9.2015 23:28:26)
Integrace ano, dle individuálních měřítek, inkluze nikoli. Nejsou plány, projekty, podmínky, učitelé, asistenti, peníze.

V zemích, kde je inkluze léta letoucí, mají v každé třídě asistenty s normálním platem, dokonce i ve třídách kde jsou zcela standardní děti. Přístup k dětem, učitelům, spolupráce mezi rodinami a školou... to vše je na úrovni.

Tady to bude po česku - na hubu padající učitel s jedním asistentem, 20 dětí ve třídě, z toho minimálně 2 nezvladatelné, mizerný plat, neustálá buzerace a spousta papírů, aby se vykázalo, jak to úspěšně jede...
 Eržika. 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(23.9.2015 8:16:37)
Bin, ale inkluze lze i v Česku za stávajících podmínek, záleží především na přístupu!

(neříkám, že je to jednoduché, ale lze... již jsou školy, které takto fungují)
 Binturongg 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(23.9.2015 22:43:07)
Eržiko - integrace nebo inkluze?
A povinná nebo nepovinná?

Pokud je to založeno na dobrovolnosti a jsou to školy s vlastními plány i asistenty, zkrátka podmínkami, proč ne, ale dokážeš si představit, že to dostane celý národ befelem?

Prostě na to nejsou podmínky a zas z toho bude jen bordel a spousta nešťastných a traumatizovaných dětí, rodičů i učitelů a vlastně i asistentů...
 Eržika. 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(23.9.2015 23:36:13)
Bin, integrace v podání, jaké vídám v místích školách,je prostě blbě.

Jenže školy, které jsou nyní inkluzivni - především ty státní - mají úplně stejné podmínky jako ty, co řvou, že to nelze!
 Binturongg 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(24.9.2015 0:06:35)
Eržiko - dětí s mentálním postižením lehkého stupně a s poruchami chování či, jak je dnes módní, s ADHD, je kolik? Asi 15000?

Kam je chceš umístit?
Máme na to prostory, učitele, asistenty?
Ideálně by měl být 1 asistent na maximálně 2 žáky. Je třeba upravit počet dětí ve třídě, musí tam učit speciální pedagog, do škol se hrnou silné ročníky...

Já netvrdím, že to nejde, ale U NÁS to celoplošně opravdu v současné době, za současných podmínek, nejde.
Neumíme to.

Byla bych pro to, pokud takových škol už několik existuje (a docela by mě zajímalo, za jakých podmínek to tam funguje), aby se ještě namnožily a podle jejich postupů by bylo možné začít dělat plány a projekty pro celonárodní inkluzi (a ještě je otázka, jaké děti by do toho spadaly - speciálky zachovat nebo ne?).

Postupně.

Ne hurá akce, kdy se zoufalým a vyčerpaným rodičům sdělí, že od příštího roku jejich nezvladatelná ratolest, nebo tichá a extrémně plachá ratolest, zvyklá na pobyt ve třídě o 6-8 žácích, vlítne do třídy o 16 dětech, kterou kompletně rozloží, protože tam budou takoví dva tři, jeden asistent (který bude nebo nebude docházet - to se děje úplně běžně a dělat s tím nejde nic, protože jich je málo) a pološílená učitelka, vystavená tlaku od vedení, že musí a musí, od rodičů, že nesmí a musí a tlaku ve třídě, že nemůže, protože "tudy ne, přátelé."

Vím, jak to myslíš, ale to je prozatím fakt utopie...
 Eržika. 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(24.9.2015 7:36:33)
Bin, já to chápu...

Pokud chceš vidět videa z inkluzivní výuky, tak mi písni na mail...
 Jahala. 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(24.9.2015 19:48:44)
Kdyby o 16 dětech,to je luxus běžné je 26 dětí.
 Shayla a 3 kluci 


Re: Lze integrace v současných podmínkách? 

(23.9.2015 12:06:56)
Integrace je možná tam, kde je možné, aby šlo každé dítě svým tempem, případně s asistentem žáka/učitele. Při klasické frontální výuce je to nesmysl, protože tam mají problémy i běžné děti. Já si to představuju asi jako dát dítě s asistentem do nějaké malotřídky, jejíž učitel zároveň učí a umí učit více ročníků najednou.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.