Bouřka |
|
(8.11.2017 20:48:49) Ale Monty má v tomhle pravdu. Řada vysoce nadprůměrných s tímhle má problém, protože bývají brzo dost vyhranění, a neradi ztrácejí čas nebo se rozptylují něčím jiným, nebo opravdu dost jasně vidí, že tohle jim k ničemu nebude, protože mají i představu, co na to může navazovat. Jako ono umět se kousnou a zvládnout i něco, co mě nebaví, je hodně důležitá vlastnost, jenže když toho nevyužitelného je až moc, tak se těžce vytrácí motivace.
|
Kudla2 |
|
(8.11.2017 20:57:02) Bouřko,
no, ale bavíme se o učivu základní, maximálně střední školy, který je dimenzovaný na průměr, takže ten superinteligentní by s tím nemusel mít až zas takový potíže.
|
Monty |
|
(8.11.2017 21:03:24) Kudlo, ale o potížích zase píšeš jen ty. Já psala, že určitá část "superinteligentních lidí" může mít problém to vůbec vnímat/zabývat se tím, protože to pokládají za nesmyslné, ne že se to nezvládnou naučit. Protože už uvažují v úplně jiných dimenzích. Velmi vysoké IQ je často velký handicap, nikoli výhoda. IQ je jen jedna část nějaké komplexní osobnosti, samo o sobě (pokud půjdeme od průměru výš) žádnou obecnou výpovědní hodnotu nemá.
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:04:58) "Já psala, že určitá část "superinteligentních lidí" může mít problém to vůbec vnímat/zabývat se tím, protože to pokládají za nesmyslné, ne že se to nezvládnou naučit."
Monty - opravdu? Nepsala jsi o nadprůměrných?
|
Monty |
|
(8.11.2017 21:07:43) Liško, tak si to přečti znova. Průměrné a lehce naprůměrné vs. vysoce nadprůměrné. Což je tuším nad 130. Superiorita je od 140. Jasně, tady to má každý, ale já píšu o normálním, průměrným světě.
|
|
|
|
Bouřka |
|
(8.11.2017 21:03:29) Kudlo, problémy s tím mít může, protože mu chybí motivace a zájem. Čím jednodušší, tím to naopak může být horší, protože v tom není žádná výzva. Jen nuda.
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:07:27) Bouřko - čím jednoduší, tím méně času tomu musí věnovat, aby to zvládl/a levou zadní. Stačí chvilku poslouchat ve škole.
Tedy nevím, jak to mají lidé s IQ 200, ale ti normálně chytří, tedy mezi 130 až 150 body opravdu nemívali (za mých studijních let) problém naučit se nějakou látku jen proto, že je nebavila a přišla jim třeba k ničemu. Holt se jí neučili do hloubky, ale dost na to, aby udělali zkoušku.
|
Lída+4 |
|
(8.11.2017 21:19:04) Liško, podle stupnice používaný u nás je IQ nad 130 už hodnota, kterou mají 2 % populace. Neboli - to opravdu nejsou "normálně chytří", ale vysoce nadprůměrní. Hodnotu nad 150 už má jen necelá polovina promile lidí. IQ 200 je v téhle stupnici víceméně nesmyslná hodnota. Nevím o nikom, kdo by podle ní měl aspoň 190.
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:23:22) Lído - 130 až 150 byl takový standard, ve kterém jsem se pohybovala při studiu. Na gymplu nám dělali test IQ a nad 130 měla většina třídy. Nejvíc ve třídě bylo tuším 147. Takže pro mne je to "normálně chytří", nikoli tabulkově chytří. Proto také píšu slovo "normálně" a nepoužívám žádný odborný termín jako "vysoce-inteligentní" (od 130) či "geniální" (od 150). Navíc to ani nebyla podstata mého příspěvku.
|
Inaaa |
|
(9.11.2017 9:13:20) No pri testech na gymplu kdysi premianti s dobrými známkami skončili "jen" na 125, přes 130 nepremianti, kteří i po přetestování přešli z dětské Mensy do dospělé. Známky s tím ruku v ruce nejdou vůbec.
|
|
|
aky |
|
(9.11.2017 8:28:54) ... Na gymplu nám dělali test IQ a nad 130 měla většina třídy.
Ano, vsimla som si, ze aj vacsina celebrit ma 132.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(8.11.2017 21:19:54) Bouřko,
tak ale pokud je superinteligentní, tak přeci bez větších problémů pobere i to, co ho moc nebaví, protože mu to nedá až takovou práci (a jelikož bude inteligentní, tak bude vědět, že to bude potřebovat třeba na zkoušky).
|
Monty |
|
(8.11.2017 21:24:50) Kudlo, čím víc inteligentní, tím dál od normálu, co na tom pořád nechápeš? Prostě ti lidé uvažují jinak. Takový Grigorij Perelman jistě bude mít IQ jako kráva a žije v zavšiveným kamrlíku a nemeje se. Myslíš, že není v jeho možnostech si vyměnit matraci nebo koupit mejdlo?
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:26:53) "čím víc inteligentní, tím dál od normálu, co na tom pořád nechápeš?"
Monty - jenže řeč nejde o těch super inteligentních, kteří k tomu nejspíš mají i nějakou poruchu, ale o těch normálně chytrých, třeba kolem té 130.
|
Monty |
|
(8.11.2017 21:28:02) Liško, tak sorry, já psala o superinteligentních, proto jsem výslovně psala o "průměrném a lehce nadprůměrném IQ", abych to jasně odlišila.
|
Kudla2 |
|
(8.11.2017 21:31:03) Tak možná buďme konkrétní.
Průměrný IQ je ze samý podstaty věci 100, lehce nadprůměrný je kolik, tak 110?
A od kolika bys to nazvala "superinteligencí"?
|
Monty |
|
(8.11.2017 21:32:36) Kudlo, viz níže, Lída to napsala přesně podle u nás užívaných tabulek, nad 130. Takže řekněme, že mnou myšlený lehký nadprůměr bude 110 - 129.
|
. . |
|
(8.11.2017 21:55:30) Monty, no, a dle mého tak to rozmezí 130 - 150 jsou ti "inteligentní", kteří ale ještě nejsou v takovém extrému, aby jim to nějak bránilo v úspěchu při přijímačkách (a zvládání ZŠ levou zadní). Ty extrémní nad 150-160 tu nemá smysl diskutovat, ti se ani na Rodině téměř nevyskytují (ledaže bys měla na mysli svého syna, pak by tvoje diskuze takového extrému měla smysl).
Píle nepochybně pomůže každému, nicméně 140 při stejné míře flákání jako 110 spíš proleze, kam chce. Tedy nikoli, že mírně nadprůměrný je při přípravě na přijímačky ve výhodě, protože ten 140 už chápe, že větný rozbor mu k ničemu není, a tudíž není schopen se donutit ho umět, jak ty píšeš, ale naopak, 140 se větný rozbor snáze naučí při stejné míře odporu k větnému rozbru, jako 110.
Nebo máš Monty dojem, že mírně nadprůměrný člověk má od přírody větný rozbor rád, případně nechápe, že mu k ničemu není?
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:00:51) Slupko, jak jsi dospěla k tomu, že bych měla myslet svýho syna, proboha? To si fakt vždycky někdo musí k nějakému obecnému konstatování domýšlet něco navíc, co v textu vůbec není?
|
. . |
|
(8.11.2017 22:16:43) Monty, nedospěla, mám to v závorce jako možnost, proč sem taháš ty úplně extrémně inteligentní, ačkoli původně jsme se bavily o nadprůměrně:
Monty, nemusí ho uvádět v nadšení (větný rozbor), úplně stačí, když je schopno a ochotno se to naučit. Chce to přesně ten mix, který je potřeba obecně pro pohodové studium na gymplu (VŠEOBECNĚ vzdělávací škola) - nadprůměrnou inteligenci - přijetí faktu, že je potřeba umět i to, co mě nezajímá a nebaví - buď to pobrat přímo při výuce nebo si na to sednout doma.
8.11.2017 18:56:05 Monty Slupko, nadprůměrně inteligentní člověk má ovšem dost často problém přinutit se učit něco, co je k ničemu. Právě proto, že to díky své inteligenci chápe. Myslím, že jak pro život, tak pro studium je praktičtější mít inteligenci průměrnou nebo jen lehce nadprůměrnou.
Byla bych ráda, kdybys reagovala spíš na to, proč je dle tebe pro studium praktičtější mít lehký nadprůměr než nadprůměr, místo abys to přesmýkala někam k extrémům, o kterých jsi původní názor nepsala. Dle mého je to blbost.
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:22:27) Slupko, tak potřetí. Nadprůměr beru nad 130. Poměrně malé procento v populaci. A že jsou v nadprůměrnou inteligencí často spojené různé extrabuřty snad není nic nového, co by bylo nutné zlehčovat jen proto, že to píšu já. Mmch., tvůj nadprůměrně inteligentní syn také dospěl k názoru, že nepotřebuje maturitu, i když by ji bez problémů udělal. Kdyby byl méně inteligentní a nebyl si tudíž tak jistý, že se uplatní i bez ní, třeba by k tomu přistupoval jinak. Možná. Jedna z variant. Osobně znám několik velmi inteligentních lidí, kteří se bez maturity velmi dobře uplatnili a skutečně výkopy nekopou, jak tu "vtipně" naznačovala Kudla.
|
. . |
|
(8.11.2017 22:34:02) Monty, no, a ten nadprůměr (nad 130), potřetí, prostě ještě není takový extrém, aby měl větší problém se naučit větný rozbor na přijímačky, než ten průměrný. Tedy nadprůměr je nesporná výhoda. Proč ty si myslíš, že není?
Můj syn není žádný extrém, jen nadprůměrný, a jeho sebejistota (osobnostní rys) hraje v jeho neodmaturování větší roli, než inteligence, ta mu to jen umožnila. Stejně jako mu předtím usnadnila procházet školním systémem bez většího úsilí. Tedy to pro něj byla výhoda.
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:37:55) "Proč ty si myslíš, že není?"
Slupko, protože mi ta možnost nepřijde zcela vyloučená. A zřejmě bych si i vybavila nějaké lidi, kteří s tím měli v nějaké životní fázi problém (bez ohledu na IQ nebo budoucí uplatnění).
|
. . |
|
(8.11.2017 22:45:10) Monty, ale tys to formulovala jako obecné pravidlo, ne jako nevyloučitelnou možnost
(že nadprůměrné dítě je při přijímačkách z větného rozboru v nevýhodě proti průměrnému či lehce nadprůměrnému).
To mi přijde divné.
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:47:55) Slupko, nikoli. Cituji: "Nadprůměrně inteligentní člověk má ovšem dost často problém přinutit se učit něco, co je k ničemu. Právě proto, že to díky své inteligenci chápe. Myslím, že jak pro život, tak pro studium je praktičtější mít inteligenci průměrnou nebo jen lehce nadprůměrnou."
Dost často NEROVNÁ se VŽDY. Dost často je NĚKDY, OBČAS, ČASTĚJI NEŽ ZCELA VÝJIMEČNĚ.
|
. . |
|
(8.11.2017 22:52:53) Monty ano, ve východisku máš ještě "dost často", ale tvůj závěr z toho je obecný:
"Myslím, že jak pro život, tak pro studium je praktičtější mít inteligenci průměrnou nebo jen lehce nadprůměrnou."
|
|
|
|
|
. . |
|
(8.11.2017 22:40:57) A bez maturity je pro jeho život daleko praktičtější nadprůměrná inteligence, než průměrná (stejně, jako při studiu).
Monty, já prostě vůbec nechápu kde se vzal tvůj názor, že pro studium i život je praktičtější průměrná či lehce nad (jak jsme se již shodly 110 - 129) než nadprůměrná (130 - 150) inteligence.
O extrémech (nad 150-160) s pravdovými problémy se tedy (už zase) nebavíme.
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:45:14) Slupko, však není potřeba to chápat. Dokonce ani s tím souhlasit. Zkrátka si to myslím, mám k tomu nějaké důvody, a někdo jiný si to zase nemyslí (a také k tomu má nějaké důvody). Dalo by se to samozřejmě podpořit argumenty (rovněž na obou stranách), ale nemyslím, že je to tak zajímavé téma, aby stálo za to v něm pokračovat.
|
. . |
|
(8.11.2017 22:52:07) Monty, je to velmi zajímavé téma z hlediska přijímaček a přístupu k nim, přesně v tom duchu, jak jsi o tom začala.
Že inteligentní člověk je u nich v nevýhodě, protože chápe zbytečnost větného rozboru, a není tudíž schopen se donutit ho naučit. Dle mého je to logický nesmysl a i potenciálně nebezpečný názor a přístup pro motivaci k přípravě na přijímačky.
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:59:57) Šuplíku, to máš pravdu, nelze mi vysvětlit, že mají určitá slova nebo slovní spojení jiný význam, než jaký skutečně mají.
|
. . |
|
(8.11.2017 23:08:52) Nikoli, Monty, nelze ti vysvětlit, že názor "chytrý lidi jsou moc chytrý na to, aby se dokázali učit větný rozbor kvůli přijímačkám" není před přijímačkama úplně strategicky vhodný
|
Monty |
|
(8.11.2017 23:10:11) Slupko, jenže to není můj názor, ale pouze tvoje interpretace toho, co jsem napsala.
|
|
Bouřka |
|
(8.11.2017 23:11:17) Sice je to divný, ale musím dnes podpořit Monty , tohle fakt nepsala.
|
Bouřka |
|
(8.11.2017 23:15:02) Sice to není žádná odborná věc, ale když se tu zpochybňuje, že hodně inteligentní dítě může mít problémy s učením https://magazin.aktualne.cz/mimoradna-inteligence-muze-byt-pro-dite-spolecensky-handicap/r~5ffc0cd238e711e4bb7b0025900fea04/
|
. . |
|
(8.11.2017 23:31:38) Bouřko, nezpochybňuji, že může. Ale průměrně inteligentní také mohou mít potíže, zase z jiných důvodů.
No, dosti zábavy, spát, zítra v 6:24 vybíhám kolem Botiče na svojii ranní jedenáctku
|
Bouřka |
|
(8.11.2017 23:46:45) Slupko, jistěže i ten průměrněji inteligentní potíže mít může, ale na ten vysoký nadprůměr se toho nabaluje prostě dost. Pro nějaký normální fungování i studium je obecně ten lehký nadprůměr často mnohem výhodnější než ten vysoký, protože bývá tak nějak přizpůsobivější, organizovanější a sociálně zdatnější, což je pro řadu věcí podstatnější než ten vysocemyslící potenciál. Zvlášť když ten přemýšlí o věcech, který ostatní ani nevnímají . A Monty jen zmínila, že pro tyhle potenciály může být často problém učit se něco banálního, protože jejich mysl má tendenci lítat v jiných sférách.
|
Kudla2 |
|
(8.11.2017 23:59:08) Bouřko,
ano, takto to dává smysl.
Ale myslím, že to se nebavíme o inteligenci cca 130-140, ale nad to.
|
Bouřka |
|
(9.11.2017 0:12:09) Kudlo, jako hranice se udává těch 130 Nějak podložený to nejspíš bude, i když ta hranice je samozřejmě do určité míry umělá. V tom rozmezí do 140 ten problém těch byproduktů možná nebude tak vysoký jako dále, ale asi už bude významně vyšší než třebas v tom rozmezí 120-130.
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(8.11.2017 23:27:57) Doslova ne, ale začalo to takto:
"8.11.2017 18:21:12 Monty anemon, takže podle tebe třeba dítě, co mu jde a baví ho matika/fyzika/angličtina nemá co chodit na gympl, když ho neuvádí v nadšení určování větných členů v češtině? "
pokračovalo takto: "8.11.2017 18:53:19 Slupka Monty, nemusí ho uvádět v nadšení, úplně stačí, když je schopno a ochotno se to naučit. Chce to přesně ten mix, který je potřeba obecně pro pohodové studium na gymplu (VŠEOBECNĚ vzdělávací škola) - nadprůměrnou inteligenci - přijetí faktu, že je potřeba umět i to, co mě nezajímá a nebaví - buď to pobrat přímo při výuce nebo si na to sednout doma."
a končilo takto: "8.11.2017 18:56:05 Monty Slupko, nadprůměrně inteligentní člověk má ovšem dost často problém přinutit se učit něco, co je k ničemu. Právě proto, že to díky své inteligenci chápe. Myslím, že jak pro život, tak pro studium je praktičtější mít inteligenci průměrnou nebo jen lehce nadprůměrnou. "
Což tedy zkracuji na "neuvádí ho v nadšení větný rozbor, protože je nadprůměrně inteligentní".
|
Monty |
|
(8.11.2017 23:29:35) Slupko, ty to tak zkracuješ, ale já to tak nenapsala a ani nemyslela.
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:58:39) Slupko, fakt nemůžu za to, že chápeš termín "dost často" jako "téměř vždy" nebo "vždy". A už vůbec ne za to, co si do toho vkládáš.
|
. . |
|
(8.11.2017 23:05:04) Monty ano, ve východisku máš ještě "dost často", ale tvůj závěr z toho je obecný:
"Myslím, že jak pro život, tak pro studium je praktičtější mít inteligenci průměrnou nebo jen lehce nadprůměrnou."
|
Monty |
|
(8.11.2017 23:08:50) Slupko, ano. Všimni si prvního slova. Myslím - tzn. já si to myslím. Subjektivní názor. Nevylučuje možnost, že by si kdokoli nemohl nebo neměl/nesměl myslet něco jiného.
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(8.11.2017 22:52:09) Slupko, nad 130 je to už považovaný za neuroatypii, a tu obvykle doprovází nějaký "komplikace". Jak se to projeví v reálu záleží na spoustě okolností, včetně rozložení toho nadání. Někdo dokáže dobře kompenzovat, protože to má hozený do oblasti, která tomu napomáhá. Jiný, s oslabením v některých pro fungování podstatných věcech, může být v háji. Znám pár příkladů schodně vysokým, ale ne extrémně, IQ, a silně prachmizernou disciplínou vyplývají do značné míry z toho, že pro ně byla spousta věcí prostě podružných.
|
. . |
|
(8.11.2017 22:57:56) Bouřko ano, máš pravdu, někdo může být v háji, ale většina těchto 130 - 150 funguje docela dobře (kompenzuje nerovnováhu rozložení nebo různé dys, a sociálně je ok). Pár příkladů kdy je problém znám, ovšem daleko daleko víc příkladů, kdy jsou ve výhodě proti průměru.
|
Bouřka |
|
(8.11.2017 23:06:53) Slupko, ona by možná nemalá část těch kompenzujích ráda vyměnila ten vysoký nadprůměr s přidanou komplikací za lehký nadprůměr bez komplikace Ve výsledku by to bylo podobný a ušetřili by si ty vnitřní problémy, který okolí třebas až tak nevnímá.
|
. . |
|
(8.11.2017 23:14:40) Bouřko, pro každého je dobré se mít rád takový, jaký je, a ne chtít něco "vyměnit a ušetřit". Ale budiž. Kompenzací jsem měla na mysli, že třeba neumím číst noty (nedokážu se to kvůli dys- naučit), ale zahraju skladbu zpaměti, aniž by to byl nějaký extra boj. Natož vnitřní. Prostě nadání, které mi bezpracně zkompenzuje komplikaci.
|
Bouřka |
|
(8.11.2017 23:32:44) Slupko, jenže v reálu je to spíš tak, že kompenzuješ třeba problémy v sociálním fungování schopností vypozorovat nějaké vzorce chování a vědomě je napodobovat. Což je ale už jiná úroveň vnitřního stresu. Nebo máš problém s koncentrací, kdy tě vytrhne každé zabzučení mouchy, a kompenzuješ to tím, že si dokážeš na základě jednotlivých indícií rychle dovodit ten zbytek, co ti utekl. Ale stojí tě to nemalé úsilí, unavuje tě to. Ten potenciál navíc ti padne na tyhle věci a ještě tě to stojí energii. Ona ta kompenzace neběží vždycky tiše na pozadí.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 22:34:07) Monty, vždycky se najdou lidé, kteří se uplatní i bez formálního vzdělání, ale netroufla bych se to zevšeobecnit jako následování hodný model a také si nemyslím, že je to přímo úměrné inteligenci. Tu a tam je někdo natolik silná osobnost, že prorazí na vlastní pěst (nebo třeba má natolik silné finanční zázemí, to je také varianta), ale nestavěla bych to tak, že nadprůměrně inteligentní jedinec se automaticky vzepře systému.
|
Monty |
|
(8.11.2017 22:36:16) Ropucho, ale já opakovaně píšu, že je to jedna z možností. "Paušální pravdu" z toho dělají ti, co mi - bůhví proč - oponují. Život prostě nejede podle schématu "chytrý - vystuduje - uplatní se", existuje velmi mnoho různých variant.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(8.11.2017 22:30:24) Tak jediný, co mě napadá, je, že ten "lehce nadprůměrně inteligentní" si bude dobře vědom, že geniální není a bude tedy víc ochoten se připravovat, kdežto ten "hodně nadprůměrně inteligentní" na to bude víc hřešit a kašlat.
|
|
|
|
|
|
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:32:52) Monty - a ti superinteligentní u tebe začínají kde?
|
Monty |
|
(8.11.2017 21:34:11) Liško, uf, vždyť ti to teď psala Lída podruhý a já taky už dvakrát.
|
|
Lída+4 |
|
(8.11.2017 21:36:00) Liško, velmi vysoká inteligence nad 130, extrémně vysoká nad 150.
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(8.11.2017 21:31:13) Liško, znovu: kolem 130 už není "normálně chytrý". To už je dost vysokej nadprůměr a vyskytuje se to jen vzácně. Samozřejmě, že se to může sejít v určitý výběrový třídě... Taky se dost pohybuju v podobnejch kruzích, taky jsem chodila do takový třídy, ale za "normální" to nepovažuju.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 21:27:51) Kudlo, ona je to ale opravdu z velké části věc vůle, ne jen inteligence. Já mám dítě s "papírem" na mimořádnou inteligenci, ale vůli zdědilo bohužel po mně a podle toho vypadají výsledky jeho počínání. Že by inteligence zajistila též prozíravost a uvědomělost a hladké proplouvání vzdělávacím systémem (a celkově životem), to bohužel nefunguje.
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:31:02) Ropucho - pořád je lepší kombinace "lenost a nadání" než "lenost a průměr či podprůměr". S tím prvním se pořád dá něčeho dosáhnout, s tím druhý těžko.
|
Lída+4 |
|
(8.11.2017 21:32:56) Ano, ale leckdy ve výsledku líp dopadne někdo s lehce nadprůměrnou inteligencí, ale velice snaživej, než línej génius.
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:38:01) jenže "než línej génius." dosáhne stejně, jako ten snaživý průměr či lehký nadprůměr s vynaložením méně energie; pokud má dotyčný tedy vysoké IQ a nemá zároveň nějakou poruchu, tak je z principu ve výhodě
|
|
Kudla2 |
|
(8.11.2017 21:40:58) Lído,
ano, s tím souhlasím, protože ta píle/snaha/trénink/ je tam dost důležitej faktor, i ve sportu, kde ten, kdo hodně trénuje, často předběhne někoho nadanějšího, kterej na to kašle.
Přesně jak říká Ropucha - ten nadprůměrnej nemusí celej život hnout prstem a bejt v průměru, zatímco ho budou předbíhat ti méně nadaní, ale disciplinovanější.
Pokud on sám s tím nemá problém, tak OK.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 21:35:14) Liško, s tím prvním se dá dosáhnout toho, že absolutně bez námahy a bez hnutí prstem bude člověk lehce v nadprůměru. A bude se celý život dívat, jak ti s průměrnými schopnostmi, ale nadprůměrnou vůlí ho budou předbíhat a budou na vrcholu.
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:40:39) "Liško, s tím prvním se dá dosáhnout toho, že absolutně bez námahy a bez hnutí prstem bude člověk lehce v nadprůměru. A bude se celý život dívat, jak ti s průměrnými schopnostmi, ale nadprůměrnou vůlí ho budou předbíhat a budou na vrcholu."
Ropucho - otázkou je, jestli ti to stačí. Většině lidí asi stačí být lehce v nadprůměru. Jako blbé je, když ti to nestačí, ale zároveň nejsi ochotna nic změnit, neboť by to stálo námahu.
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 21:49:17) "blbé je, když ti to nestačí, ale zároveň nejsi ochotna nic změnit, neboť by to stálo námahu."
Liško, mně to asi i stačí (pohodlné lenošení je mi nade vše), jen to cítím poněkud jako ostudu, protože si uvědomuji, že potenciál by byl na víc.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(8.11.2017 21:51:54) mně to asi i stačí (pohodlné lenošení je mi nade vše), jen to cítím poněkud jako ostudu, protože si uvědomuji, že potenciál by byl na víc.
Mám tu duševní dvojče
|
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 21:59:53) Evelyn, jojo, všímám si souznění - kdybys místo zumby měla vášeň pro přírodu, mohly bychom být v podstatě jednovaječné sestry
|
daba+holčička |
|
(8.11.2017 22:03:59) Já se s tím přestala trápit - v mém oboru jsou pouze dvě možnosti dalšího vzdělání - na uměleckou cestu nemám nadání a na tu technickou bych nejspíš nedala a hlavně to uplatnění je už trochu mimo. Tak na to peču, i tak mám práce dost. Co mi chybí jsou pořádně jazyky, ale na to jsem fakt blbá
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(8.11.2017 22:12:06) Ropucho, pro přírodu ne, spíš pro Prahu, tak to neklapne
|
|
|
|
Kafe |
|
(8.11.2017 21:52:06) "jen to cítím poněkud jako ostudu, protože si uvědomuji, že potenciál by byl na víc."
Ropucho - také mám někdy takové myšlenky, jako že nerozvíjím svůj potenciál, nýbrž marním čas třeba na rodina.cz Ale v lednu určitě začnu.
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 22:03:03) "Ale v lednu určitě začnu."
Liško, já mám závazek ještě dostudovat, jsem zvědavá, jestli to do důchodu zrealizuji Letos jsem vyměkla a k přijímačkám jsem nakonec nešla, uvidíme příští rok. Po pravdě, byla jsem líná najít maturitní vysvědčení ... No comment, marná jsem
|
Kafe |
|
(8.11.2017 22:05:29) Ropucho - to já si vždy dávám závazek udělat si jazykové certifikáty a po nějakém čase si vždy řeknu, že certifikáty vlastně nepotřebuji, že stačí ta znalost. Prostě jsem líná se učit gramatiku na testy.
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 22:07:42) Liško, ano, to je velmi výstižné. Člověk si zracionalizuje to, co je pro něj příliš nepohodlné.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(8.11.2017 21:33:45) Ropucho, zas takovej inteligentní řemeslník je terno, když bude umět a bude u toho i používat hlavu, lidi mu utrhnou ruce.
|
Ropucha + 2 |
|
(8.11.2017 21:38:42) Dabo, to je pravda, to považuji za velký nedostatek současnosti, že inteligentní lidé se nevěnují řemeslům. V dobách, kdy si málokdo mohl dovolit studium, spousta inteligentních lidí dělala z dnešního pohledu "podřadné" práce, ale ono i na té nejpodřadnější práci je znát, když se u ní myslí.
|
libik |
|
(8.11.2017 23:07:02) Ropucho, ty děláš nějakou podřadnou práci ve vztahu ke své inteligenci?
|
|
|
|
|