Re: Začínám být zoufalá z dovedností a znalostí dnešních dětí
Sovice,
"vidím problém nadprůměrně inteligentních dětí ne v tom, že by rozeznávaly, co je "k něčemu", snadněji než jiné děti a odmítaly se učit domnělé či skutečné blbosti, ale v tom, že jim "přirozené chytání věcí ve škole" vydrží déle než méně nadaným dětem. To vede k tomu, že si některé návyky nevytvoří v "tvárném" věku, a když pak přijde moment "musím vůlí překonat, že mi něco přirozeně nejde", nemají tu průpravu; navíc pokud takovýto moment přichází kolem puberty či později, dokáže se to zkombinovat i s nechutí ztrácet čas "blbostmi"..."
přesně to si myslím také, a je to důvod, proč považuji u nadprůměrně inteligentních dětí za zcela zásadní výběr základky (aby se nenudily a měly co chytat, aspoň) a pěstování vůle třeba v mimoškolní činnosti. V pubertě už je prostě pozdě na nějaké zvykání zabývat se něčím, co "je potřeba ke splnění dlouhodobých cílů, ale momentálně mně to nebaví".
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.